Jij maakt voorlopig even geen enkel biertje korporaalquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wil Rave_NL eens ontmoeten, denk dat we enkele biertjes soldaat/marinier maken
Ohh nee?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jij maakt voorlopig even geen enkel biertje korporaal
Vakantie periode hè?quote:
Dan pas?quote:
Yep. helaas wel. Tot die tijd moet ik het maar ff aanzienquote:
Heeft Lotusss die MW al gebeld hierover? Want het is belachelijk natuurlijk!!quote:
Pfff, sterkte ermeequote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep. helaas wel. Tot die tijd moet ik het maar ff aanzien
Niet alleen jij!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep. helaas wel. Tot die tijd moet ik het maar ff aanzien
Jah. Naja, probeer anders nu al vast het alcoholgebruik te matigen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vakantie periode hè?
Maar ik kan niet wachten.
Volgende week wel naar Duitsland naar mijn ouders.
NEE!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jah. Naja, probeer anders nu al vast het alcoholgebruik te matigen.
Burocratie etcquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Heeft Lotusss die MW al gebeld hierover? Want het is belachelijk natuurlijk!!
Drie weken terug was iedereen het erover eens dat jij ASAP naar de kliniek moest en nu opeens is er geen haast meer?
Het gaat gelukkig ook helemaal niet om iets belangrijks als een mens ofzoquote:
Wil ik wel, maar dat kan levensgevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jah. Naja, probeer anders nu al vast het alcoholgebruik te matigen.
leg ze dat maar eens uitquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:26 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het gaat gelukkig ook helemaal niet om iets belangrijks als een mens ofzo
Ik zei: matigen, niet: geheelonthouding.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:25 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
NEE!!
Dat is gevaarlijk voor zijn gezondheid, zijn gemoedstoestand en zijn algehele welzijn!!
Daarbij is de kans dan groot dat Lotusss hem van 3 hoog naar beneden tieft omdat hij strontvervelend/onhebbelijk wordt!
Dat gaat me niet lukkenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:27 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik zei: matigen, niet: geheelonthouding.
Ik wens niemand een oorlogstrauma toe. Dat doet echt veel met je.quote:
Yepquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:39 schreef samthegreat5 het volgende:
Heb je je al een beetje ingelezen in wat voor ontwenningsverschijnselen je kunt gaan verwachten in september ER?
En dat doe je goed. Het is goed dat je al weet wat er komen gaat. Dan ga je er zelfverzekerd in en schrik je er als het eenmaal komt minder van.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Yep
En dat is niet mis. Maar ik maak mijzelf sterk dat te kunnen doorstaan, dat "detoxen" dan
Zal zwaarder zijn dan de AMOL in 1992quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:42 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En dat doe je goed. Het is goed dat je al weet wat er komen gaat. Dan ga je er zelfverzekerd in en schrik je er als het eenmaal komt minder van.
Iedereen is gewoon een nummertje hoor.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:26 schreef Huppelmuts het volgende:
Het gaat gelukkig ook helemaal niet om iets belangrijks als een mens ofzo
Ook binnen de zorg moet er een afweging gemaakt worden tussen kwaliteit en kwantiteit, met een continue stroom mensen die binnen komt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:45 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
Iedereen is gewoon een nummertje hoor.
quote:
Werken? Ik ben onderweg naar het feestje van Nibb-it.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:25 schreef Thaboel het volgende:
[..]
HOI C4 HEB JE OOK ZO"N ZIN OM TE WERKEN? [ afbeelding ]
Durf mij ook te bellenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Werken? Ik ben onderweg naar het feestje van Nibb-it.
Nee, diepe verveling... Kom je mee naar mn werk? Daar zijn de chicks ouder dan 14quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:48 schreef m.k het volgende:
Thaboel is nu al dronken, niets nieuws verder
Waar is mijn invite danquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Werken? Ik ben onderweg naar het feestje van Nibb-it.
Hebben jullie die dan niet gekregen?quote:
Neequote:
Godver ik moest keihard lachenquote:
ER zou ze maken en op de post doen.quote:
Aah, kijk. DAAR gaat het dus mis!!quote:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:09 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Aah, kijk. DAAR gaat het dus mis!!
Die man heeft een hoofd als gatenkaas op het moment en die moet je ook niet zo'n belangrijke taak geven!
Oh ja, alsof ik er ook maar 1 woord van heb gelogenquote:
Jullie zijn allemaal tuig!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Oh ja, alsof ik er ook maar 1 woord van heb gelogen
Mietjequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik knalde met m'n rechter grote teen tegen een van de piano pedalen toen ik wou gaan zitten en heb m'n nagel gescheurd
Doe maar decadent hoor.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik knalde met m'n rechter grote teen tegen een van de piano pedalen toen ik wou gaan zitten en heb m'n nagel gescheurd
En jij bent zo heerlijk makkelijk in de maling te nemenquote:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Doe maar decadent hoor.
De rest van ons paupers stoot gewoon het kleine teentje tegen een tafel- of stoelpoot!
Dan maar zo: Hier gaat de tap open vanaf 1500 tot 2200 uur voor het feestje van Nibb-it.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:09 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Aah, kijk. DAAR gaat het dus mis!!
Die man heeft een hoofd als gatenkaas op het moment en die moet je ook niet zo'n belangrijke taak geven!
KUT!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan maar zo: Hier gaat de tap open vanaf 1500 tot 2200 uur voor het feestje van Nibb-it.
Een kind door je vagijn duwen is pas pijnlijk!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Aaauuuwww het doet zo'n pijn!!!
Tbh is het best pijnlijk
Zou eens tijd worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
KUT!!!!!![]()
Straks gordijnen uitzoeken whehe
Ja want als jij niet mee gaat komen er echt roze gordijnen met een appeltjesgroen motiefje erin!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
KUT!!!!!![]()
Straks gordijnen uitzoeken whehe
Als het aan mij lag deden we het gewoon met dat zwarte doek voor de ramenquote:
Gelukkig heeft Lotusss ook nog iets te vertellenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als het aan mij lag deden we het gewoon met dat zwarte doek voor de ramen
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja want als jij niet mee gaat komen er echt roze gordijnen met een appeltjesgroen motiefje erin!!
Whaha!! Wacht maar tot je terug komt uit de kliniek!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Dat dacht ik dus ff van niet madame
dat duurt nog wel ffquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:17 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Whaha!! Wacht maar tot je terug komt uit de kliniek!!
En ik voel me al zo pauper met een werkeloze uitkeringstrekker thuisquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als het aan mij lag deden we het gewoon met dat zwarte doek voor de ramen
Chicka!!!quote:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En ik voel me al zo pauper met een werkeloze uitkeringstrekker thuis
Gelukkig heb je wel heel decadent een schoonmaakster.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En ik voel me al zo pauper met een werkeloze uitkeringstrekker thuis
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Gelukkig heb je wel heel decadent een schoonmaakster.
Dat brengt alles in balans
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:18 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Chicka!!!
Ik ben net mee uit eten gevraagd door een veteraan![]()
Jaquote:
Naaaaisquote:
Jammer dat ie vroeg of ik mee wilde sushi etenquote:
Liever friet en knakworsten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Jammer dat ie vroeg of ik mee wilde sushi eten
Hop, heel de NatRes op z'n gat...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:11 schreef samthegreat5 het volgende:
quote:
Dat ga ik aanstaande donderdag doen, nu met 2 collega'squote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Jammer dat ie vroeg of ik mee wilde sushi eten
Heel veel plezierquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat ga ik aanstaande donderdag doen, nu met 2 collega's
Ola! Ik meld me af. Eventjes werken tot 2 vanachtquote:
Werk ze!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:22 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ola! Ik meld me af. Eventjes werken tot 2 vanacht
Homoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:22 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ola! Ik meld me af. Eventjes werken tot 2 vanacht
sorry dushiquote:
Mot ik je ff je haren wassen met chloor?quote:
Zo dol als een wasbeertje iddquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
Hihi, een Erwin YouTube-filmpje.
Dolletjes.
Boeiend.quote:
Je weet dat ik erg serieus kan zijn, maar hier nietquote:
Het is inderdaad een stuk hoger dan normaal!! Goede zaak welquote:
Tijdens je studeersessies?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je weet dat ik erg serieus kan zijn, maar hier niet
Wil jij modje worden Rave?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:32 schreef Rave_NL het volgende:
Gelukkig hebben we een goede moderator om het niveau op te krikken.
En een marinier die hoog aanzien geniet van de moderators.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:32 schreef Rave_NL het volgende:
Gelukkig hebben we een goede moderator om het niveau op te krikken.
Neequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Moet ik me dan verantwoordelijk gedragen?
Is demspec er weer?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En een marinier die hoog aanzien geniet van de moderators.
Alsof dat enigszins verschil maakt hier...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Moet ik me dan verantwoordelijk gedragen?
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof dat enigzins verschil maakt hier...
Wie is die marinier dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En een marinier die hoog aanzien geniet van de moderators.
Dat is Rave_NL, gehaat, maar ook geliefdquote:
't Is dat ik weet dat je geen vrouw bent, anders had ik je allang verdacht van PMS.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof dat enigzins verschil maakt hier...
Nope, gewoon jouw uigen interpretaie eraan geven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Moet ik dan behulpzaam en lief zijn tegen users?
Je mag helaas niet zelf bannen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:36 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Moet ik dan behulpzaam en lief zijn tegen users?
Met je worstenvingers.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nope, gewoon jouw uigen interpretaie eraan geven.
Mijn pms is foetsie, zomaar opeensquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:36 schreef Lotusss het volgende:
[..]
't Is dat ik weet dat je geen vrouw bent, anders had ik je allang verdacht van PMS.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:38 schreef jitzzzze het volgende:
Bij gebrek aan IRL strepen zou je hier digitale strepen kunnen kopen
Gehaat? Muah, als je driftig wordt om een paar lettertjes is het wel heel erg met diegene gesteld...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is Rave_NL, gehaat, maar ook geliefd
Je weet hoe ik in elkaar zit makkerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Gehaat? Muah, als je driftig wordt om een paar lettertjes is het wel heel erg met diegene gesteld...
Of een echt echt stijfje krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:38 schreef jitzzzze het volgende:
Bij gebrek aan IRL strepen zou je hier digitale strepen kunnen kopen
Je zou een euro moeten krijgen van iedereen die daar last van heeftquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Gehaat? Muah, als je driftig wordt om een paar lettertjes is het wel heel erg met diegene gesteld...
De verwijzing is verkeerd, het is niet ''diegene'' maar ''je''. Anders had je ''als iemand'' moeten zeggenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hng, als ik tijdens een oefening een keer je buks moet lenen dan is de keuze lastig voor me:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hmm, dan blijft het Natrestopic maar bestaan..,
We hebben het hier vast niet over een puddingbuks?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hng, als ik tijdens een oefening een keer je buks moet lenen dan is de keuze lastig voor me:
1) Je buks spik en span maken zodat je vertrouwen in de Natres enigszins toeneemt
2) Je buks helemaal vol met modder en zand in de loop laten zitten om je te fucken
De "je" is niet persoonsgebonden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
De verwijzing is verkeerd, het is niet ''diegene'' maar ''je''. Anders had je ''als iemand'' moeten zeggen
Je buks uitlenen...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hng, als ik tijdens een oefening een keer je buks moet lenen dan is de keuze lastig voor me:
1) Je buks spik en span maken zodat je vertrouwen in de Natres enigszins toeneemt
2) Je buks helemaal vol met modder en zand in de loop laten zitten om je te fucken
Daar gaat het al fout; een buks lenenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je buks uitlenen... zeker aan een NatResser...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:41 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Die post was omdat jij als ik me goed kan herinneren een keer een horrorverhaal had over natressers die jullie buksen compleet verneukt achterlieten.quote:
Tegen de tijd dat Sam een buks nodig heeft liggen ze voor het oprapen...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je buks uitlenen... zeker aan een NatResser...
Ik kan me herinneren dat jij ditzelfde een keer over jezelf gezegd hebtquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Sam een buks nodig heeft liggen ze voor het oprapen...
Correct. Als ik in mijn huidige functie een buks nodig ga hebben is de oorlog ruimschoots verloren...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat jij ditzelfde een keer over jezelf gezegd hebt.
Most probably.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Sam een buks nodig heeft liggen ze voor het oprapen...
Dat was tijdens de opleiding.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:46 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Die post was omdat jij als ik me goed kan herinneren een keer een horrorverhaal had over natressers die jullie buksen compleet verneukt achterlieten.
Klopt niet, ze waren vaak onze oefenvijandquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dat was tijdens de opleiding.
Paraat wordt er niet tot nauwelijks met de Natres gewerkt,
Hij zal wel bij het korps bedoelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt niet, ze waren vaak onze oefenvijand
Lumbl heeft natuurlijk wat van die ouwe bazen nodig als vijand...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt niet, ze waren vaak onze oefenvijand
Dat weet ik niet hoe het daar werkt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hij zal wel bij het korps bedoelen.
Ons peloton bestaat gek genoeg veelal uit jonge, fitte, knapen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lumbl heeft natuurlijk wat van die ouwe bazen nodig als vijand...
smiley-et.gifquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ons peloton bestaat gek genoeg veelal uit jonge, fitte, knapen.
Zucht.. wat een peppie knuppel. Waarom zou je een buks voor 1 keer überhaupt camouflerenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:54 schreef Rave_NL het volgende:
Nee maar klopt Sam, hij had ducttape van de baas gebruikt om m'n buks mee te camoufleren...
Hij had zelfs nog moeite genomen om het er na afloop weer af te halen en wapenonderhoud te plegen.
Ware het niet dat de buks nu wit was van de lijmresten en de dakarrally door de loop heen kon.
Het was een nachtaanval...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:56 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zucht.. wat een peppie knuppel. Waarom zou je een buks voor 1 keer überhaupt camoufleren?
Nee, dan is zwart natuurlijk een zeer ongunstige kleur.. gvd zegquote:
Kijk naar Sam en dan kun je zelf al antwoord geven op deze vraag.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:57 schreef Huppelmuts het volgende:
Zijn de nationale reserves niet een verzamelbak van wannabemilitairen die als vrijwilliger zich daar kunnen aanmelden?
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:57 schreef Huppelmuts het volgende:
Zijn de nationale reserves niet een verzamelbak van wannabemilitairen die als vrijwilliger zich daar kunnen aanmelden?
Zal ik hem dan toch maar beantwoorden?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:00 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik stel ook een keer een serieuze vraag
Google.translate.com herkent deze taal nietquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zal ik hem dan toch maar beantwoorden?
Ons korps bestaat uit 3 bataljons. Het 10e, het 20e, en het 30e. Deze bataljons zijn bij de 3 verschillende brigades ondergebracht. Respectievelijk 43 mechbrig, 11 aaslt en 13 mechbrig. De natres heeft als kerntaak de beveiliging van het nederlandse grondgebied en steunverleningen aan beroepsmilitairen. In principe zijn wij zodat de beroeps hun dingen (oefeningen, etc.) gewoon kunnen doen zonder rekening te moeten houden met voor hun onhandige bijkomstigheden zoals bijvoorbeeld steunverleningen.
Volledig zwarte C7A1.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, dan is zwart natuurlijk een zeer ongunstige kleur.. gvd zeg. Of hadden jullie toen die nieuwe colts al met dat beige? Maar dan nog..
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Google.translate.com herkent deze taal niet
Ja nou, als iemand me wijs zou maken dat dit:quote:
Papoeaas is dan zou ik diegene nog geloven ook!quote:Ons korps bestaat uit 3 bataljons. Het 10e, het 20e, en het 30e. Deze bataljons zijn bij de 3 verschillende brigades ondergebracht. Respectievelijk 43 mechbrig, 11 aaslt en 13 mechbrig.
Ok, ik probeer het opnieuw: we denken dat we super-panterinfanterie-commando's zijn terwijl we eigenlijk niks kunnen en de hele dag lopen te kontvingeren? Een ritje achter in de viertonner maken met de klep open is voor ons het hoogtepunt van de week?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:02 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Google.translate.com herkent deze taal niet
Jij ken 't wetenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok, ik probeer het opnieuw: we denken dat we super-panterinfanterie-commando's zijn terwijl we eigenlijk niks kunnen en de hele dag lopen te kontvingeren? Een ritje achter in de viertonner maken met de klep open is voor ons het hoogtepunt van de week?
Ga mij niet emo.giffenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok, ik probeer het opnieuw: we denken dat we super-panterinfanterie-commando's zijn terwijl we eigenlijk niks kunnen en de hele dag lopen te kontvingeren? Een ritje achter in de viertonner maken met de klep open is voor ons het hoogtepunt van de week?
quote:Ons korps bestaat uit 3 bataljons. Het 10e, het 20e, en het 30e. Deze bataljons zijn bij de 3 verschillende brigades ondergebracht. Respectievelijk 43 mechbrig, 11 aaslt en 13 mechbrig.
Groeperingenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:08 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ga mij niet emo.giffen![]()
Ik ben gewoon serieus, ik probeer alles wat defensie is ook een keer te begrijpen, ik geef duidelijk aan dat ik er NIETS van weet en dan roep jij dit:
[..]
Ok. De Koninklijke Landmacht bestaat uit 3 gevechtsbrigades: de 43e gemechaniseerde brigade, 13e gemechaniseerde brigade en 11 luchtmobiele brigade. Elke brigade heeft 1 bataljon natres onder zich. Dus in principe kan de brigadecommandant altijd beroep doen op dat extra bataljon natres dat de brigadecommandant van zo'n brigade heeft naast al die beroeps bataljons.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:08 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ga mij niet emo.giffen![]()
Ik ben gewoon serieus, ik probeer alles wat defensie is ook een keer te begrijpen, ik geef duidelijk aan dat ik er NIETS van weet en dan roep jij dit:
[..]
Fixed.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok, ik probeer het opnieuw: we denken dat we super-panterinfanterie-commando's zijn terwijl we eigenlijk niks kunnen en de hele dag lopen te kontvingeren? Een ritje achter in de viertonner maken met de klep open is voor ons het hoogtepunt van de week het weekend?
Nee, dit maakt het voor mij echt heel duidelijk!!quote:
Ik heb toch net antwoord gegevenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nee, dit maakt het voor mij echt heel duidelijk!!
Deze leek, die op het nieuws vaak dingen hoort over slechte groeperingen die ergens in een of ander geitenneukersgebied weer iets opblazen ofzo, snapt nu echt dat de Nationale reserves er echt zijn voor onze veiligheid
Maar prima, ik zal nooit meer iets vragen en alles googlen
That's the spiritquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef Huppelmuts het volgende:
Deze leek, die op het nieuws vaak dingen hoort over slechte groeperingen die ergens in een of ander geitenneukersgebied weer iets opblazen ofzo, snapt nu echt dat de Nationale reserves er echt zijn voor onze veiligheid
Ik was toch aan het typen toen jouw antwoord zichtbaar werd voor onsquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb toch net antwoord gegeven
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:05 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja nou, als iemand me wijs zou maken dat dit:
Papoeaas is dan zou ik diegene nog geloven ook!
Dus ik had wel gelijk?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Onze standaard opkomst is op dinsdag. Daarbij in het weekend vaak oefeningen.
Dad's Armyquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden:
[ afbeelding ]
Nee, godverdomme zeg. Heb je gelezen wat ik zei?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:14 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dus ik had wel gelijk?
Het zijn een stel vrijwilligers die denken dat ze een of andere navy-sealdude zijn?
Ik heb mijn best gedaan om het te lezen maar het is me echt niet duidelijk omdat je met termen gaat smijten die mij gewoon niets zeggen!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, godverdomme zeg. Heb je gelezen wat ik zei?
Dus vrijwilligers!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok. De Koninklijke Landmacht bestaat uit 3 gevechtsbrigades: de 43e gemechaniseerde brigade, 13e gemechaniseerde brigade en 11 luchtmobiele brigade. Elke brigade heeft 1 bataljon natres onder zich. Dus in principe kan de brigadecommandant altijd beroep doen op dat extra bataljon natres dat de brigadecommandant van zo'n brigade heeft naast al die beroeps bataljons.
Organisatie binnen de Koninklijke Landmacht gaat zo van boven naar beneden:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:16 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik heb mijn best gedaan om het te lezen maar het is me echt niet duidelijk omdat je met termen gaat smijten die mij gewoon niets zeggen!
Dit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen is vrijwilliger... De dienstplicht is al een tijdje opgeschort.
Dan nog is er verschil tussen beroeps en vrijwilliger.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen is vrijwilliger... De dienstplicht is al een tijdje opgeschort.
Er is alleen onderscheid tussen beroeps of reservisten. Wij zijn in principe part-time militair, wij krijgen gewoon hetzelfde salaris betaald als onze beroeps collega's. Het enige is dat wij een opleiding volgen in burger, of een baan hebben, etc.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan nog is er verschil tussen beroeps en vrijwilliger.
Als ik teruglees dat ze alleen op dinsdag verzamelen en soms in het weekend een oefening doen heb ik niet echt het idee dat gaat om beroeps. Jij wel?
Kijk eindelijk taal die een leek kan begrijpen!!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:20 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Er is alleen onderscheid tussen beroeps of reservisten. Wij zijn in principe part-time militair, wij krijgen gewoon hetzelfde salaris betaald als onze beroeps collega's. Het enige is dat wij een opleiding volgen in burger, of een baan hebben, etc.
Ik wilde naar de KMA toen ik in het eindexamen jaar van mijn VWO zat. Vacaturestop. Dus ben ik iets anders gaan doen wat mij interesseerde: med. biologie gaan studeren aan de universiteit in Nijmegen. Vervolgens op een of andere manier van de natres gehoord en mezelf aangemeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:21 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Kijk eindelijk taal die een leek kan begrijpen!!
Wat is dan (voor jou) de reden om bij de natres te gaan ipv full-time beroeps?
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:15 schreef Harde_Mepper het volgende:
Zonder natres is er geen nieuwe lichting luchtmobiel, dat staat in ieder geval vast.
En nu geen zin ofzo meer om alsnog naar de KMA te gaan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik wilde naar de KMA toen ik in het eindexamen jaar van mijn VWO zat. Vacaturestop. Dus ben ik iets anders gaan doen wat mij interesseerde: med. biologie gaan studeren aan de universiteit in Nijmegen. Vervolgens op een of andere manier van de natres gehoord en mezelf aangemeld.
Dat is één goed ding aan de natres: wij doen niet mee aan achterlijke gangster rappersquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Kraantje pappie zou het moeten bezingen!
Hebben jullie ook niet nodig met een SBS6-icoon in jullie gelederenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dat is één goed ding aan de natres: wij doen niet mee aan achterlijke gangster rappers
Oh stop itquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hebben jullie ook niet nodig met een SBS6-icoon in jullie gelederen
Vanaf de camping in oat-marsum... mooiquote:
Wie dan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hebben jullie ook niet nodig met een SBS6-icoon in jullie gelederen
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hebben jullie ook niet nodig met een SBS6-icoon/aspirant-officier in jullie gelederen
Inderdaad, bedankt voor de aanvulling. En ik vergat ook te vermelden dat hij zijn wings al draagt.quote:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Inderdaad, bedankt voor de aanvulling. En ik vergat ook te vermelden dat hij zijn wings/baret al draagt.
Kan je aangeven waar de mwah-mwah hem in zit? Dat heb ik namelijk ook soms, dat gevoel.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:04 schreef hcwp het volgende:
[..]
Vanaf de camping in oat-marsum... mooi
Blij dat hier eindelijk weer eens wat inhoudelijk defensiegelul te lezen is...
Ik heb het twee jaartjes leuk gehad bij de natres, met name de amo was leuk, de rest vooral mwah-mwah. Destijds gedaan omdat ik dacht dat het een goed substituut zou zijn voor volledig groen gaan... I have never been so wrong...![]()
![]()
Deels taakstelling (voor mij te blauw) de invulling van de dagen; ie. je 'hebt' mij van 06.30-17.30 oid, zorg dan dat ik op sterven na dood terug kom, in plaats van half lamlendig van verveling. Ik snap dat dat de kerntaak van defensie is; wachten; maar toch...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kan je aangeven waar de mwah-mwah hem in zit? Dat heb ik namelijk ook soms, dat gevoel.
In de korte tijd dat ik actief ben snap ik zeer zeker je frustratie. Wat doe je nu?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:17 schreef hcwp het volgende:
[..]
Deels taakstelling (voor mij te blauw) de invulling van de dagen; ie. je 'hebt' mij van 06.30-17.30 oid, zorg dan dat ik op sterven na dood terug kom, in plaats van half lamlendig van verveling. Ik snap dat dat de kerntaak van defensie is; wachten; maar toch...
Maar zoals gezegd, ik zocht gewoon iets wat de natres niet was/is. Als ze het amerikaanse model meer zouden voeren zou het al een hoop schelen.
Begonnen tijdens mijn master studie en gestopt vanwege 80+urige werkweken (financiele sectore hequote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
In de korte tijd dat ik actief ben snap ik zeer zeker je frustratie. Wat doe je nu?
Roger. Nooit beroeps willen worden?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:22 schreef hcwp het volgende:
[..]
Begonnen tijdens mijn master studie en gestopt vanwege 80+urige werkweken (financiele sectore he)
Zeker wel; infodagen en al dat soort zooi gedaan, tot ik hoorde wat de uitvalpercentages tijdens de POTOM waren, dat was een goed momen om even in de spiegel te kijken en een reality-check te doen. Aangezien ik 'al' 25 was toen, besloten om maar gewoon mijn master te gaan halen en te gaan werken... Geen spijt van de beslissing, ook niet om bij de natres te gaan, en ook niet om daar weer weg te gaan...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Roger. Nooit beroeps willen worden?
Klinkt goed. Achter je beslissingen staan is iets waar ik veel waarde aan hecht. Maar wilde je per se naar de mariniers, heb je niet gedacht toen van: ''dan ga ik gewoon naar de PAINF of naar Lumbl''?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:35 schreef hcwp het volgende:
[..]
Zeker wel; infodagen en al dat soort zooi gedaan, tot ik hoorde wat de uitvalpercentages tijdens de POTOM waren, dat was een goed momen om even in de spiegel te kijken en een reality-check te doen. Aangezien ik 'al' 25 was toen, besloten om maar gewoon mijn master te gaan halen en te gaan werken... Geen spijt van de beslissing, ook niet om bij de natres te gaan, en ook niet om daar weer weg te gaan...
Nah...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Klinkt goed. Achter je beslissingen staan is iets waar ik veel waarde aan hecht. Maar wilde je per se naar de mariniers, heb je niet gedacht toen van: ''dan ga ik gewoon naar de PAINF of naar Lumbl''?
Ik heb in januari de AMO gedaan. Als ik heel eerlijk moet zijn heb ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant zijn veel dingen omdat het nog redelijk nieuw is leuk/spannend/interessant. Maar aan de andere kant erger ik me vaak aan het gedrag van bepaalde collega's die zich dingen wanen die ze niet zijn. Collega's die veel te serieus zijn (en vervolgens ook nog eens een KPL1 een SM noemen), en niet snappen wat daar raar aan is. En dat ''je taak te serieus nemen'' komt best wel bij wat collega's voor, en ook in het kader. En dan vind ik dat in combinatie met het vaak onvolledige, incomplete, programma toch wel zeer ergerlijk. Ik bedoel met onvolledig/incompleet dan ook het feit dat de natres maar geen kleur bekent: zijn we groen, zijn we blauw, zijn we blauwgroen? We trainen voornamelijk infanterie-dingen, maar de blauwe dingen die we nodig hebben krijgen we niet. Daarbij komt dat de organisatie ook nog eens heel slecht is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:38 schreef hcwp het volgende:
[..]
Nah...
Jij zit toch al een poos bij de Natres? wat zijn de bevindingen tot nu toe?
Hmhm. Maar wat je wel ziet is dat we steeds maar naar een samenwerking met beroeps toe gaan, vooral af te zien aan die plaatsing onder de brigades. Ik weet ook van een pelotonsgenoot (Sld) die als Ltnt in een belangrijke staf-functie in Utrecht heeft gewerkt recentelijk dat we steeds meer die kant op gaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:52 schreef hcwp het volgende:
Ik denk dat dat geluiden zijn die men al lang hoort/uit over de natres.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:07 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kom er achter in de volgende aflevering van: ''Army Whinebags''
Noem mij maar Willem.quote:
Mij ook, ik blijf erom lachenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Die lach van Maxima.. cracks me up every time
Hm, tja. Ik weet het niet. Ik ben maar een domme pleun. Maar ja, we zien vanzelf wel waar het heen gaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:01 schreef Rave_NL het volgende:
Mijn persoonlijke mening is dat dat vooral komt doordat op deze manier die brigades op papier weer te boek te staan als een volledig bezette brigade met de daarbij budgettaire voordelen, maar wie ben ik.
Licht toe?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:36 schreef Schild het volgende:
Natres...altijd hoop bla bla en gepraat, en vervolgens niks op de mat brengen.
Que?quote:
Tja, gewoon in het algemeen. Oefeningen, eerst 2 uur verspillen aan dom CoVo gelul en vervolgens een sippe oefening hebben. Veel gepraat over kroning, speciaal tenue etc, en dan staan ze daar op de dam als een stelletje clowns. Dat soort dingen dus.quote:
I feel you bro.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:26 schreef Schild het volgende:
[..]
Tja, gewoon in het algemeen. Oefeningen, eerst 2 uur verspillen aan dom CoVo gelul en vervolgens een sippe oefening hebben. Veel gepraat over kroning, speciaal tenue etc, en dan staan ze daar op de dam als een stelletje clowns. Dat soort dingen dus.
Samquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:12 schreef Huppelmuts het volgende:
Whehe Sam die in de SEX SC de stoere militair uithangt
Ik heb geeneens een DT. Die zag je niet aankomen he?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:01 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
SamMet medische biologie ga je inderdaad niks fixen, maar met een landmacht DT wordt het ook niet veel hoor.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je er geen vrouwen mee gaat fixen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:04 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een DT. Die zag je niet aankomen he?
Vrouwen fix je sowieso puur met wat je doet en niet met je opleiding of een jasjequote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:05 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je er geen vrouwen mee gaat fixen.
Kan toch een leuk stukje invloed hebben. Ja, uit ervaring.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Vrouwen fix je sowieso puur met wat je doet en niet met je opleiding of een jasje
Your e-penis must be enormousquote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:22 schreef Wasmachinu het volgende:
[..]
Kan toch een leuk stukje invloed hebben. Ja, uit ervaring.
Waardeloos zonder link!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:12 schreef Huppelmuts het volgende:
Whehe Sam die in de SEX SC de stoere militair uithangt
Dat ben ik al http://battlelog.battlefi(...)aas/stats/189754338/quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:23 schreef AchJa het volgende:
Eindbaas!
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Adrian_Carton_de_Wiart
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:24 schreef Harde_Mepper het volgende:
[..]
SEX / [SEX SC #1440] Stenen die hermafrodiet zijn..
Zal het binnenkort wel weer even installeren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:25 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat ben ik al http://battlelog.battlefi(...)aas/stats/189754338/
Maar denk je dat je daarmee kan stoppen met roken? Of heb je die alleen maar zodat je longen minder last hebben van de rest van de rotzooi die in gewone shag zit?quote:
Als hulpmiddelquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar denk je dat je daarmee kan stoppen met roken? Of heb je die alleen maar zodat je longen minder last hebben van de rest van de rotzooi die in gewone shag zit?
Zal wel weer ff wennen worden dan. We kunnen wel een potje samen spelen tegen die tijdquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:31 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zal het binnenkort wel weer even installeren.
Kloptquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:38 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het werkt wel tegen het gewoonteroken en je krijgt gewoon je fix
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |