abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128862563
We hebben een huisje gehuurd via een huisbaas en een contract via een makelaar getekend. Dat was in principe een contract voor twee jaar. Deze loopt volgende maand af en onze huisbaas waar we een geschil mee hebben wil ons eruit werken.

Vorige maand werd hij op alle fronten in het ongelijk gesteld door de huurcommissie en dient ons een aanzienlijk bedrag terug te betalen, nu was zijn voorstel dat wij die kosten alsnog aan hem betalen, hij ons tegemoet wil komen, dit door de helft doet en vervolgens soort van 'oprotten'.

De omgekeerde wereld! De man scheld mij ook uit voor dom wicht, blond wijf, wereldvreemde etc.. maar alle communicatie tussen ons bewaar ik, dus dat heb ik de huurcommissie ook allemaal voorgelegd en die hebben hem ook aangesproken op zijn manier van communiceren.

Vorige week ontvingen wij een aangetekende brief, dat hij de woning voor eigen gebruik wil gaan gebruiken en wij bij het einde van het contract verhuist moeten zijn.

Dit mag toch niet zomaar? Wat zijn onze verdere rechten?

Wij wonen er ontzettend fijn en willen dit niet zomaar opgeven.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:04:28 #2
406523 Nowyrok
hartverscheurende UI.
pi_128862682
Volgens mij word het tijd dat je een nieuw huisje gaat zoeken, het contract is tijdgebonden.

quote:
Vorige maand werd hij op alle fronten in het ongelijk gesteld door de huurcommissie en dient ons een aanzienlijk bedrag terug te betalen, nu was zijn voorstel dat wij die kosten alsnog aan hem betalen, hij ons tegemoet wil komen, dit door de helft doet en vervolgens soort van 'oprotten'.
Dit snap ik niet, echter denk ik niet dat het enige invloed zal hebben.
ik rij bmw, adoreer mij.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:07:48 #3
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_128862748
Waar ging dat geschil over dan? Niet over de tijdsduur van het contract lijkt me?
I thought you thought
pi_128862764
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:04 schreef Nowyrok het volgende:
Volgens mij word het tijd dat je een nieuw huisje gaat zoeken, het contract is tijdgebonden.

[..]

Het is voor twee jaar, maar een goede huurder die altijd op tijd betaald mag je er toch niet zomaar uitzetten op basis van niks? Moet daar niet eerst een rechter bij te pas komen?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:09:47 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128862794
quote:
Volgens mij is dat heel wat ingewikkelder dan jij nu doet voorkomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128862797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:08 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Het is voor twee jaar, maar een goede huurder die altijd op tijd betaald mag je er toch niet zomaar uitzetten op basis van niks? Moet daar niet eerst een rechter bij te pas komen?
Ik weet niet hoe het zit met de huurbescherming, maar als hij je eruit mag zetten is dat op basis van het aflopen van het contract, niet op basis van niks.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128862800
quote:

[..]

Dat is onzin wat jij zegt. Een tijdelijk huurcontract geeft de verhuurder geen recht de huurder aan het eind van de periode eruit te zetten. Wel als hij kan aantonen dat hij het dringend voor eigen gebruik nodig heeft.
pi_128862831
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:07 schreef Scabies het volgende:
Waar ging dat geschil over dan? Niet over de tijdsduur van het contract lijkt me?
Over de hoge onderhoudskosten die wij maandelijks moesten betalen, terwijl er geen onderhoud werd uitgevoerd en dit als verkapte huurverhoging zagen. De huurcommissie stelde ons in het gelijk en hij moet ons het teveel betaalde bedrag terugbetalen en de onderhoudskosten verminderen. Dit was tevens contractueel illegaal bleek later.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:11:04 #9
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_128862834
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:09 schreef 37056272 het volgende:

[..]

Dat is onzin wat jij zegt. Een tijdelijk huurcontract geeft de verhuurder geen recht de huurder aan het eind van de periode eruit te zetten. Wel als hij kan aantonen dat hij het dringend voor eigen gebruik nodig heeft.
Geldt dat niet alleen voor een ongespecificeerd tijdelijk contract ipv (in dit geval) bij een contract dat duidelijk voor een periode van 2 jaar is?
I thought you thought
pi_128862838
quote:

[..]

Wel als het contract afloopt en de huurbaas aangeeft het huis voor eigen gebruik nodig te hebben, zoals nu.

Jij dacht dat tijdsgebonden contracten niet tellen ofzo?
pi_128862861
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:09 schreef 37056272 het volgende:

[..]

Dat doet de verhuurder nu toch ook?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:11:50 #12
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_128862864
Volgens mij is de enige reden voor contractbreuk als jullie aantoonbaar in gebreke blijven. In principe kan een huurcontract gebroken worden als de eigenaar aannemelijk kan maken dat hij de ruimte dringend zelf nodig heeft, maar dat is volgens mij alleen bij een huurcontract voor onbepaalde tijd. Netjes alles blijven documenteren dus, gewoon je huur netjes betalen en dan is er niet zoveel aan de hand. (contractueel gezien dan. Of je blij wordt van deze situatie is een tweede..)
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:12:41 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128862880
Zie Op de valreep je jaar verpesten - mijn huurbaas kan het
Lees met name de bijdragen van Virt******.

*Edit*: ik bedenk me net dat dit in Stuffis Generalis staat en niet publiekelijk beschikbaar is :(
censuur :O
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:13:09 #15
367642 Jackie-Treehorn
pi_128862890
quote:

[..]

Niet als de woning verhuurd is in het kader van de nieuwe leegstandswet. Deze weet geeft huurders tijdelijk minder rechten om zodoende tijdelijke verhuur van lastig te verkopen woningen mogelijk te maken. Einde contract is dus in principe einde huur.
Refill?
pi_128862943
quote:
quote:
De huurovereenkomst eindigt als u schriftelijk instemt met de opzegging. Gaat u niet binnen 6 weken akkoord, dan loopt de huurovereenkomst door. De verhuurder moet dan naar de rechter stappen om het huurcontract te laten beëindigen.
Dat mag dus niet.
quote:
Bij een tijdelijk huurcontract eindigt de huur niet automatisch na afloop van de huurperiode. De verhuurder moet de huurovereenkomst altijd opzeggen.
U heeft een tijdelijk huurcontract als de verhuurder in het huurcontract duidelijk heeft opgenomen dat hij na afloop van de huurperiode weer in de woning wil terugkeren. Ook moet in het huurcontract staan dat u na afloop van de huurperiode de woning ontruimt.
Kortom, hij kan ons zonder tussenkomst van een rechter die hem overigens ook nog in zijn gelijk moet stellen, niet uit ons huis zetten?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:21:35 #17
367642 Jackie-Treehorn
pi_128863069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:16 schreef lisabisa het volgende:

Kortom, hij kan ons zonder tussenkomst van een rechter die hem overigens ook nog in zijn gelijk moet stellen, niet uit ons huis zetten?
Dat ligt er helemaal aan of je huursbescherming hebt of niet.

quote:
Verhuren op basis van de leegstandswet zorgt ervoor dat u een woning die te koop staat op een veilige manier tijdelijk kunt verhuren. Bij tijdelijke verhuur op grond van de Leegstandwet zijn de huurbeschermingsbepalingen uit het Burgerlijk Wetboek niet van toepassing. Wel moet de huurovereenkomst voor ten minste zes maanden worden aangegaan en geldt een opzegtermijn van minimaal één maand voor de huurder en minimaal drie maanden voor de verhuurder. De huurovereenkomst stopt automatisch als de vergunning is verlopen.
Het is dus zaak om zsm uit te zoeken of je verhuurder jullie de woning verhuurt in het kader van de leegstandswet. Als dit het geval is heb je geen huurbescherming die je normaliter wel zou hebben.
Refill?
pi_128863072
Nog een vraag:

Hij moet ons een bedrag in de duizenden euro's terugbetalen volgens de huurcommissie. Hij wil echter met niks akkoord gaan. Kunnen wij hierover de wettelijke rente over gaan hanteren? Indien, ja, vanaf wanneer?

Of zeg ik nu iets raars?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:25:44 #19
367642 Jackie-Treehorn
pi_128863160
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:21 schreef lisabisa het volgende:
Nog een vraag:

Hij moet ons een bedrag in de duizenden euro's terugbetalen volgens de huurcommissie. Hij wil echter met niks akkoord gaan. Kunnen wij hierover de wettelijke rente over gaan hanteren? Indien, ja, vanaf wanneer?

Of zeg ik nu iets raars?
Schrijf een nette aangetekende brief met ontvangstbevestiging, met daarin het verhaal dat jullie al een tijdje zitten te wachten op dat bedrag, vermeld daarin een redelijke maar uiterste betaaltermijn en geef aan dat je daarna het bedrag zult vermeerderen met de wettelijke rente en dat alle bijkomende incassokosten en overige gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor zijn rekening zullen komen.
Refill?
pi_128863179
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:56 schreef lisabisa het volgende:
We hebben een huisje gehuurd via een huisbaas en een contract via een makelaar getekend. Dat was in principe een contract voor twee jaar. Deze loopt volgende maand af en onze huisbaas waar we een geschil mee hebben wil ons eruit werken.

De omgekeerde wereld! De man scheld mij ook uit voor dom wicht, blond wijf, wereldvreemde etc.. maar alle communicatie tussen ons bewaar ik, dus dat heb ik de huurcommissie ook allemaal voorgelegd en die hebben hem ook aangesproken op zijn manier van communiceren.

Vorige week ontvingen wij een aangetekende brief, dat hij de woning voor eigen gebruik wil gaan gebruiken en wij bij het einde van het contract verhuist moeten zijn.

Dit mag toch niet zomaar? Wat zijn onze verdere rechten?

Wij wonen er ontzettend fijn en willen dit niet zomaar opgeven.
In ons huurcontract stond dat de huisbaas de huur minimaal 3 maanden van tevorne moest opzeggen, en dat anders het contract stilzwijgend omgezet werd in een doorlopend. Wij hadden exact hetzelfde (huurcommissie, geld terug, gedreig van huisbaas). Maar we zijn er gewoon blijven wonen aangezien hij 2 maanden van tevoren kwam. Laat hem maar aantonen dat hij het huis voor eigen gebruik nodig heeft, dat kan hij met een rechtszaak 'gaan' bewijzen. Lijkt me een zeer hoge drempel voor hem.

Bovendien, alles documenteren. Aangetekende brief bewaren, aangetekende gestuurde brieven bonnetjes en kopietjes van bewaren. Is zeer belangrijk als alles straks aangetoond moet worden qua data e.d.

Meestal weet je het wel als je pand onder behoud van die leegstandswet wordt verhuurd toch? Dan staat het namelijk gewoon te koop dacht ik.
Maar buiten dat, TS, ook bij tijdelijke contracten moeten ze je 3 months notice geven om een andere woonruimte te zoeken. 't zou toch wat zijn als huurders op de laatste dag nog kunnen zeggen; En morgen moet je weg want dan loopt het contract af. Doet hij dat niet, dan wordt het voor zover ik weet omgezet in een huurcontract voor onbepaalde tijd.

Oja, wat betreft dat geld terugkrijgen (wij hebben dat geld nooit teruggezien omdat de huisbaas 'failliet' verklaard werd en wij vervoglens achter alle andere schuldeisers kwamen te staan): zorg dat je alles op papier hebt. Stel een betalingsregeling met hem voor, dat hij jullie elke maand x honderd euro terug laat betalen. Of dat jullie x minder huur betalen totdat het bedrag verrekend is.
De huurcommssie zei tegen ons dat we eigenlijk geen minder huur mochten gaan betalen, maar dat dat vaak wel de enige manier is om je geld terug te krijgen. Hoe dan ook, je moet altijd een substantieel bedrag blijven betalen (wij hebben dus uiteindelijk 30% van de uitspraak ( 40% van de max. huurprijs ) betaald + GWL, 't is maar net wat je substantieel noemt). Hoe verstandig het is in je huidige situatie weet ik niet helemaal, maar als je het allemaal netjes documenteerd en vooral 'in overleg' (i.e. met aangetekende brieven naar de huisbaas en een redelijke termijn om te reagereren op jullie) doet lijkt dat mij al veel minder een probleem.

Mocht de huisbaas nou heel moeilijk doen; Rechtsbijstand zoeken bij het juridisch loket. Die kunnen je wel verder helpen en als je weinig inkomen hebt zal dat je ook niet heel veel kosten (ik geloof dat wij eenmalig 75 euro kwijt waren). Die kunnen dat geld zelfs bij de kantonrechter terug gaan halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door kirsten. op 12-07-2013 10:34:07 ]
pi_128863186
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:13 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Niet als de woning verhuurd is in het kader van de nieuwe leegstandswet. Deze weet geeft huurders tijdelijk minder rechten om zodoende tijdelijke verhuur van lastig te verkopen woningen mogelijk te maken. Einde contract is dus in principe einde huur.
Dit :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:31:11 #22
406523 Nowyrok
hartverscheurende UI.
pi_128863279
Even op gesprek gaan met een advocaat, die kan jouw contract gelijk even doorzien
ik rij bmw, adoreer mij.
pi_128863386
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:25 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Schrijf een nette aangetekende brief met ontvangstbevestiging, met daarin het verhaal dat jullie al een tijdje zitten te wachten op dat bedrag, vermeld daarin een redelijke maar uiterste betaaltermijn en geef aan dat je daarna het bedrag zult vermeerderen met de wettelijke rente en dat alle bijkomende incassokosten en overige gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor zijn rekening zullen komen.
Dat is een goede! Hij had mij ook gedreigd alle kosten van de huurcommissie op mij te gaan verhalen als hij in zijn gelijk werd gesteld. Nu is dat dus niet het geval en kan ik dit andersom wel doen? In principe heeft dit mij niks gekost behalve ov kosten, een vakantiedag en veel uitzoekwerk.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:37:31 #24
367642 Jackie-Treehorn
pi_128863422
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:35 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Dat is een goede! Hij had mij ook gedreigd alle kosten van de huurcommissie op mij te gaan verhalen als hij in zijn gelijk werd gesteld. Nu is dat dus niet het geval en kan ik dit andersom wel doen? In principe heeft dit mij niks gekost behalve ov kosten, een vakantiedag en veel uitzoekwerk.
Ik denk dat het verstandig is om alles een beetje in perspectief te blijven zien en te bedenken wat je doel is. Het houdt natuurlijk geen stand om twee treinkaartjes en "uitzoekwerk" te gaan declareren. Ik snap dat het een principekwestie is, maar je moet je gevoel hier proberen buiten te laten en het zakelijk te bekijken. Hou je bij de hoofdsom, stel een redelijke termijn en vermeld de consequenties. Zoek bij het verlopen van de termijn een incassobureau die werkt op basis van no-cure-no-pay en voila.
Refill?
pi_128863482
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:26 schreef kirsten. het volgende:

[..]

In ons huurcontract stond dat de huisbaas de huur minimaal 3 maanden van tevorne moest opzeggen, en dat anders het contract stilzwijgend omgezet werd in een doorlopend. Wij hadden exact hetzelfde (huurcommissie, geld terug, gedreig van huisbaas). Maar we zijn er gewoon blijven wonen aangezien hij 2 maanden van tevoren kwam. Laat hem maar aantonen dat hij het huis voor eigen gebruik nodig heeft, dat kan hij met een rechtszaak 'gaan' bewijzen. Lijkt me een zeer hoge drempel voor hem.

Bovendien, alles documenteren. Aangetekende brief bewaren, aangetekende gestuurde brieven bonnetjes en kopietjes van bewaren. Is zeer belangrijk als alles straks aangetoond moet worden qua data e.d.

Meestal weet je het wel als je pand onder behoud van die leegstandswet wordt verhuurd toch? Dan staat het namelijk gewoon te koop dacht ik.
Maar buiten dat, TS, ook bij tijdelijke contracten moeten ze je 3 months notice geven om een andere woonruimte te zoeken. 't zou toch wat zijn als huurders op de laatste dag nog kunnen zeggen; En morgen moet je weg want dan loopt het contract af. Doet hij dat niet, dan wordt het voor zover ik weet omgezet in een huurcontract voor onbepaalde tijd.

Oja, wat betreft dat geld terugkrijgen (wij hebben dat geld nooit teruggezien omdat de huisbaas 'failliet' verklaard werd en wij vervoglens achter alle andere schuldeisers kwamen te staan): zorg dat je alles op papier hebt. Stel een betalingsregeling met hem voor, dat hij jullie elke maand x honderd euro terug laat betalen. Of dat jullie x minder huur betalen totdat het bedrag verrekend is.
De huurcommssie zei tegen ons dat we eigenlijk geen minder huur mochten gaan betalen, maar dat dat vaak wel de enige manier is om je geld terug te krijgen. Hoe dan ook, je moet altijd een substantieel bedrag blijven betalen (wij hebben dus uiteindelijk 30% van de uitspraak ( 40% van de max. huurprijs ) betaald + GWL, 't is maar net wat je substantieel noemt). Hoe verstandig het is in je huidige situatie weet ik niet helemaal, maar als je het allemaal netjes documenteerd en vooral 'in overleg' (i.e. met aangetekende brieven naar de huisbaas en een redelijke termijn om te reagereren op jullie) doet lijkt dat mij al veel minder een probleem.

Mocht de huisbaas nou heel moeilijk doen; Rechtsbijstand zoeken bij het juridisch loket. Die kunnen je wel verder helpen en als je weinig inkomen hebt zal dat je ook niet heel veel kosten (ik geloof dat wij eenmalig 75 euro kwijt waren). Die kunnen dat geld zelfs bij de kantonrechter terug gaan halen.
Grappig, hij heeft namelijk gedreigd liever failliet te gaan dan dit terug te betalen en dat hij absoluut niet zoveel geld heeft omdat ooit te betalen en zijn pensioen nu in het geding komt etc..

Dit soort mensen geeft maar aan dat zulke strenge wetten nodig zijn. Ik ga denk ik ook maar rechtsbijstand zoeken.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:50:14 #26
367642 Jackie-Treehorn
pi_128863749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:39 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Grappig, hij heeft namelijk gedreigd liever failliet te gaan dan dit terug te betalen en dat hij absoluut niet zoveel geld heeft omdat ooit te betalen en zijn pensioen nu in het geding komt etc..

Dit soort mensen geeft maar aan dat zulke strenge wetten nodig zijn. Ik ga denk ik ook maar rechtsbijstand zoeken.
Je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe je in deze situatie beland bent, en waarom het gaat zoals het gaat. Er zullen vanuit de huisbaas best fouten zijn gemaakt, maar ik k begrijp uit je reactie dat je waarschijnlijk niet bepaald te maken hebt met een "evil huisjesmelker" die tonnen op de bank heeft en zielige mensen zonder dak boven het hoofd uitknijpt. Ben je echt zodanig in de hoek gedreven dat je iemand (misschien wel) financieel kapot wil maken..? Zet je boosheid eens opzij en probeer objectief naar de situatie en naar de gevolgen te kijken. Ook voor een ander.
Refill?
pi_128863897
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:50 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe je in deze situatie beland bent, en waarom het gaat zoals het gaat. Er zullen vanuit de huisbaas best fouten zijn gemaakt, maar ik k begrijp uit je reactie dat je waarschijnlijk niet bepaald te maken hebt met een "evil huisjesmelker" die tonnen op de bank heeft en zielige mensen zonder dak boven het hoofd uitknijpt. Ben je echt zodanig in de hoek gedreven dat je iemand (misschien wel) financieel kapot wil maken..? Zet je boosheid eens opzij en probeer objectief naar de situatie en naar de gevolgen te kijken. Ook voor een ander.
Tjsa, als een huisbaas kosten rekent (die excessief hoog zijn) en vervolgens niets meer aan het pand doet, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je die kosten terug krijgt. Dat hij ze ergens anders in heeft gestopt is zijn eigen zaak, je weet wel waar je aan begint als je huisbaas wordt hoor. En dat z'n pensioen in het geding komt is toch zijn eigen zaak. Als hij structureel de servicekosten in zijn eigen potje stopt kan je er vanuit gaan dat die er een keer uit moeten komen als je geen flikker aan onderhoud doet. Ik kan geen medelijden hebben met dat soort mensen.

Maar daarom zei ik al tegen TS, stel een betalingsregeling voor. Dan heb je voor een eventuele rechtszaak van jouw kant het beste laten zien, en heb je grotere kans dat je (een deel van) het geld ooit nog terug ziet dan als je het in 1x wil.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:00:07 #28
367642 Jackie-Treehorn
pi_128864013
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:55 schreef kirsten. het volgende:

Als hij structureel de servicekosten in zijn eigen potje stopt kan je er vanuit gaan dat die er een keer uit moeten komen als je geen flikker aan onderhoud doet. Ik kan geen medelijden hebben met dat soort mensen.

Precies. Jij bent kei-hard. Dat is de instelling om het leven tegemoet te treden. Zo kom je er wel... :{
Refill?
pi_128864054
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Precies. Jij bent kei-hard. Dat is de instelling om het leven tegemoet te treden. Zo kom je er wel... :{
Waarom is dat keihard? Zo'n vent bedriegt je voor ik weet niet hoeveel euro (zal niet te weinig zijn), en vervolgens krijg je die niet terug. Niet iedereen heeft het zo breed dat ze veel kunnen missen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128864062
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Joh ik ben er zelf bij de huisbaas bijgenaaid voor 4000 euro. Hij heeft zijn bv failliet laten verklaren en hoeft geen cent meer te betalen aan anderen, terwijl hij genoeg panden en genoeg geld binnenharkte (zelfde verhaal, superhoge huur en geen flikker doen als er iets kapot was). Nee, ik kan geen medelijden hebben met die uitzuigers. Zoals ik dat wel kan hebben met zielige katjes. Of mensen die geen cent te makken hebben. Niet met een gast die bewust mensen oplichtte en mensen ging bedreigen als ze richting de huurcommissie stapten.
pi_128864063
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:50 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Mij bedreigen, uitschelden en dan ineens sympathie verwachten? Hij heeft ons twee jaar lang 150 euro teveel per maand gerekend en daar al een hele tijd ruzie over. Dat is wel 3300 euro hè. Een heel groot bedrag voor ons zowel maandelijks als het eindbedrag nu.

Dat is mijn geld, dat hij willens en wetens teveel heeft gevraagd om er zelf beter van te worden.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:03:08 #32
367642 Jackie-Treehorn
pi_128864120
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom is dat keihard? Zo'n vent bedriegt je voor ik weet niet hoeveel euro (zal niet te weinig zijn), en vervolgens krijg je die niet terug. Niet iedereen heeft het zo breed dat ze veel kunnen missen...
Moet je dan iemand maar aan de bedelstaf helpen, want dat is wat ik hierin lees. Wil je ècht, om je gelijk en je recht te halen (wat je hebt, dat zal ik niet ontkennen) iemand de financiële afgrond in helpen? Dat vind ik wel heel treurig. Zelfs als je 10x gelijk hebt.
Refill?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:04:50 #33
367642 Jackie-Treehorn
pi_128864158
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:01 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Joh ik ben er zelf bij de huisbaas bijgenaaid voor 4000 euro. Hij heeft zijn bv failliet laten verklaren en hoeft geen cent meer te betalen aan anderen, terwijl hij genoeg panden en genoeg geld binnenharkte (zelfde verhaal, superhoge huur en geen flikker doen als er iets kapot was). Nee, ik kan geen medelijden hebben met die uitzuigers. Zoals ik dat wel kan hebben met zielige katjes. Of mensen die geen cent te makken hebben. Niet met een gast die bewust mensen oplichtte en mensen ging bedreigen als ze richting de huurcommissie stapten.
Ik stelde daarom ook dat er een verschil is tussen professionele huisjesmelkers en de situatie zoals TS beschrijft, waarin het waarschijnlijk een oud mannetje is die ook zelf de eindjes aan elkaar moet knopen. Dat vind ik nogal een verschil. Jullie situatie is, vanuit de huisbaas gezien, niet vergelijkbaar.
Refill?
pi_128864159
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:03 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Moet je dan iemand maar aan de bedelstaf helpen, want dat is wat ik hierin lees. Wil je ècht, om je gelijk en je recht te halen (wat je hebt, dat zal ik niet ontkennen) iemand de financiële afgrond in helpen? Dat vind ik wel heel treurig. Zelfs als je 10x gelijk hebt.
Ze doen het anders graag met jou hoor, ze hebben klaarblijkelijk geen problemen om mensen geld uit te zuigen en dat vervolgens in hun eigen zak te steken in plaats van het te gebruiken waarvoor het betaald wordt; dingen repareren en onderhouden. En financiële afgrond, kom nou zelf zeg. Als hij dat geld gewoon gebruikt had waarvoor het nodig was had hij dit hele gezeik niet gehad. Als een huisbaas van een pand die per pand zeg 700 euro binnenharkt niet 150 euro per maand kan missen dan is hij al een hele diepe val aan het maken in plaats van dat dit een laatste zetje is :') :') :') :')
pi_128864161
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:03 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik geen problemen mee hebben. Die man kan nog altijd in de schuldsanering als hij teveel schulden heeft, het zou me niet echt een fluitje kunnen schelen.
pi_128864188
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:04 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ik stelde daarom ook dat er een verschil is tussen professionele huisjesmelkers en de situatie zoals TS beschrijft, waarin het waarschijnlijk een oud mannetje is die ook zelf de eindjes aan elkaar moet knopen. Dat vind ik nogal een verschil. Jullie situatie is, vanuit de huisbaas gezien, niet vergelijkbaar.
Moah, als een huisbaas gaat bedreigen en dit soort achterlijke voorstellen gaat doen dan kan je er meestal wel vanuit gaan dat het niet een zielig oud mannetje is.
pi_128864366
Sowieso onderhoudskosten als huur penningen rekenen. :')

Waren het geen servicekosten die hij niet kon specificeren.
pi_128864519
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Sowieso onderhoudskosten als huur penningen rekenen. :')

Waren het geen servicekosten die hij niet kon specificeren.
Sorry inderdaad servicekosten. En dan bijv. ook servicekosten rekenen voor bijvoorbeeld een gezamenlijke ruimte terwijl die er niet eens is tussen de huizen. Hij ging gigantisch af op alle punten van servicekosten die hij niet kon specificeren en verdedigen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:56:54 #39
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_128865841
Hoe erg (fout) de verhuurder ook mag zijn, ik erger mij nog altijd aan mensen die een tijdelijke huurcontract aangaan en dan na afloop niet wegwillen.

"Wij wonen er ontzettend fijn en willen dit niet zomaar opgeven." vind ik zo'n onzin.
Je weet van te voren dat je er maar een paar jaar zal wonen en je moet na de periode je gewoon aan het contract houden en weggaan. Wat mij betreft zou het huurrecht daarin aangepast mogen worden. Tijdelijk is tijdelijk.
pi_128866513
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:56 schreef FF het volgende:
Hoe erg (fout) de verhuurder ook mag zijn, ik erger mij nog altijd aan mensen die een tijdelijke huurcontract aangaan en dan na afloop niet wegwillen.

"Wij wonen er ontzettend fijn en willen dit niet zomaar opgeven." vind ik zo'n onzin.
Je weet van te voren dat je er maar een paar jaar zal wonen en je moet na de periode je gewoon aan het contract houden en weggaan. Wat mij betreft zou het huurrecht daarin aangepast mogen worden. Tijdelijk is tijdelijk.
Waar kan je dan gelijk al voor onbepaalde tijd huren? Meeste wat ik eigelijk zie is dat je eerst een soort van jaarcontract, of halfjaar contract krijgt en dat als dat niet opgezegd wordt het automatisch voor onbepaalde tijd wordt.

Lijkt eigenlijk net een soort van baancontract als je het zo bekijkt :D
pi_128867653
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:17 schreef kirsten. het volgende:

Waar kan je dan gelijk al voor onbepaalde tijd huren? Meeste wat ik eigelijk zie is dat je eerst een soort van jaarcontract, of halfjaar contract krijgt en dat als dat niet opgezegd wordt het automatisch voor onbepaalde tijd wordt.

Ik heb 1* via een WBV en 1* via een particulier gehuurd en beide malen had ik toch echt meteen een onbeperkt huurcontract.

Huurcontracten voor bepaalde tijd mogen in NL zover ik weet alleen onder speciale omstandigheden afgesloten worden.
pi_128867786
Toch kan ik me de frustratie van de verhuurder prima voorstellen. Een contract voor 2 jaar en dan huurders die niet willen vertrekken en gaan stoeien met huurbescherming etc.
pi_128868867
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:57 schreef mootie het volgende:
Toch kan ik me de frustratie van de verhuurder prima voorstellen. Een contract voor 2 jaar en dan huurders die niet willen vertrekken en gaan stoeien met huurbescherming etc.
Elke huurder weet dat hij een wettelijke opzegtermijn heeft van 3 maanden ofzo voor het aflopen van het contract om de huur op te zeggen. Zou jij willen verhuizen na 2 jaar als je ergens goed zit? Soms worden er ook gewoon contracten gegeven om te kijken of het ergens bevalt, of de huurders niet al te moeilijk doen etc. Als een verhuurder niets van zich laat horen mag je ervan uitgaan dat het contract gewoon doorloopt. Als een verhuurder de huurders eruit wil hebben dan moet hij dat gewoon opzeggen volgens de wettelijke opzegtermijn. Frustratie als hij dat niet doet, heeft hij dus voornamelijk aan zichzelf te danken.
pi_128868926
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb 1* via een WBV en 1* via een particulier gehuurd en beide malen had ik toch echt meteen een onbeperkt huurcontract.

Huurcontracten voor bepaalde tijd mogen in NL zover ik weet alleen onder speciale omstandigheden afgesloten worden.
Ok, nouja ik ben op het moment ook aan het zoek en overal waar ik kijk is het eigenlijk óf een 6-maanden contract of een (minimaal) 1 jarig contract. Maargoed, zelfs bij contracten van bepaalde tijd gelden gewoon wettelijke opzegtermijnen voor de verhuurder (en de huurder ook, maar die is korter).
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:31:54 #45
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128868966
mag je zeker niet verrekenen met de huur? :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:33:22 #46
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_128869020
quote:

[..]

Lijkt eigenlijk net een soort van baancontract als je het zo bekijkt :D
Het is juist niet als een baancontract.
Een baancontract (arbeidsovereenkomst) eindigt gewoon van rechtswege op de datum die in het contract vermeld staat. Opzegging is niet nodig.
Alleen als jij de werkdag na het einde van je aok op je werk komt en je wordt niet naar huis gestuurd, dan kan je een contractsverlenging voor dezelfde periode eisen.
pi_128869050
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:30 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ok, nouja ik ben op het moment ook aan het zoek en overal waar ik kijk is het eigenlijk óf een 6-maanden contract of een (minimaal) 1 jarig contract.
En dat is natuurlijk allemaal in het kader van de leegstandswet en daarbij gelden geheel andere regels.

http://www.rijksoverheid.(...)delijk-verhuren.html

Daarin zie ik niets staan over 3 maanden opzeg termijn vanuit de verhuurders kant.

Dus de grote vraag is volgens welke regeling huurt TS hun huis. Als het een normaal huurcontract is zal de verhuurder ze er niet zo makkelijk meer uit gaan krijgen, maar als het een leegstands contract of sloopcontract, antikraak oid is dan weer wel.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:34:12 #48
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_128869053
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:30 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ok, nouja ik ben op het moment ook aan het zoek en overal waar ik kijk is het eigenlijk óf een 6-maanden contract of een (minimaal) 1 jarig contract. Maargoed, zelfs bij contracten van bepaalde tijd gelden gewoon wettelijke opzegtermijnen voor de verhuurder (en de huurder ook, maar die is korter).
Er bestaat bijna geen tijdelijk huurcontract.
Er moeten zwaarwegende redenen zijn om het huurcontract op te zeggen.
Echt tijdelijk is alleen mogelijk i.c.m. de leegstandwet.
pi_128869125
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:57 schreef mootie het volgende:
Maar wat is zijn voordeel (behalve persoonlijk belang omdat hij mij niet mag omdat ik voor mijn recht opkwam en hij daardoor minder verdient) om een andere huurder daar te hebben? Wat is dan het probleem vraag ik mij af, het gaat toch om geld verdienen op een vast bedrag.

Bovendien blijkt het niet contractueel legaal om zoveel servicekosten te vragen, dus daar zit hij fout en kan hij bij de volgende huurder ook niet berekenen.
pi_128869361
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:36 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Maar wat is zijn voordeel (behalve persoonlijk belang omdat hij mij niet mag omdat ik voor mijn recht opkwam en hij daardoor minder verdient) om een andere huurder daar te hebben? Wat is dan het probleem vraag ik mij af, het gaat toch om geld verdienen op een vast bedrag.

Bovendien blijkt het niet contractueel legaal om zoveel servicekosten te vragen, dus daar zit hij fout en kan hij bij de volgende huurder ook niet berekenen.
Maar dat weet de volgende huurder vast niet :D Dat was bij ons ook het punt, wij werden te lastig en gingen te weinig betalen en toen mochten we opbokken. Voor een volgende huurder zou hij wel weer de volle mep kunnen vragen, omdat de uitspraak van de huurcommissie alleen tussen hem-ons was.

Daarom, (als student iig) als je het idee hebt dat je teveel betaald en de site van de huurcommissie bevestigd dat qua puntentelling; gelijk procedure starten. 9 van de 10 keer vragen ze uberhaupt te veel, gaat de volgende erin verhogen ze dat bedrag nog even met 40 euro per maand. Diegene begint een procedure, betaald minder, gaat er weer uit en hup terug naar het oude bedrag.
pi_128869475
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:36 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Het is nog steeds zijn huis, en als hij het naar vindt om het aan vervelende mensen te verhuren is dat zijn goed recht, toch?

Ik kan me zo voorstellen dat hij liever huurders heeft waar hij het wel mee kan vinden.
pi_128869606
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Het is nog steeds zijn huis, en als hij het naar vindt om het aan vervelende mensen te verhuren is dat zijn goed recht, toch?

Ik kan me zo voorstellen dat hij liever huurders heeft waar hij het wel mee kan vinden.
Zakelijk gezien vind ik dat onzin en onprofessioneel. Wij hebben het huis juist verbeterd, betalen altijd op tijd, veroorzaken geen overlast en zijn dus een goede huurder van het huis te nomen. Daar zou zo iemand juist blij mee moeten zijn.
pi_128869745
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:44 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Maar dat weet de volgende huurder vast niet :D Dat was bij ons ook het punt, wij werden te lastig en gingen te weinig betalen en toen mochten we opbokken. Voor een volgende huurder zou hij wel weer de volle mep kunnen vragen, omdat de uitspraak van de huurcommissie alleen tussen hem-ons was.

Daarom, (als student iig) als je het idee hebt dat je teveel betaald en de site van de huurcommissie bevestigd dat qua puntentelling; gelijk procedure starten. 9 van de 10 keer vragen ze uberhaupt te veel, gaat de volgende erin verhogen ze dat bedrag nog even met 40 euro per maand. Diegene begint een procedure, betaald minder, gaat er weer uit en hup terug naar het oude bedrag.
Ja, dat is het hele probleem. Ze proberen gewoon mensen op te lichten en gaan heel vervelend doen als je ze er op aanspreekt. Waarnaar het persoonlijk voor ze wordt en ze je het leven zuur proberen te maken.

Na dat contact dat het zijn pensioen, blabla etc.. zou kosten voelde ik mij zelfs schuldig! En vervolgens noemt hij mij weer een dom wijf, dus ja, medelijden tonen word je voor gestraft naar dit soort mensen.
pi_128869817
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar je huurt niet op basis van leegstand he?
pi_128869888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef Ambipur het volgende:
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar je huurt niet op basis van leegstand he?
Nee, het is gewoon een huurwoning. Of iig geen leegstand, geen idee hoe het anders te noemen.
pi_128869992
Heeft de huisbaas jou 3 maanden voor het einde van het contract middels een aangetekende brief of what ever laten weten, dat hij het huis nodig heeft voor eigen gebruik?
pi_128870044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
Heeft de huisbaas jou 3 maanden voor het einde van het contract middels een aangetekende brief of what ever laten weten, dat hij het huis nodig heeft voor eigen gebruik?
Nee, vorige week de brief ontvangen en volgende maand moeten wij eruit, want dat is het einde van het contract. Hij gaf als reden aan het voor zichzelf te willen gaan gebruiken en daarmee het contract niet te verlengen.
pi_128870090
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:59 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een huurwoning. Of iig geen leegstand, geen idee hoe het anders te noemen.
Gewoon een huurwoning??? Is deze woning dan wel eigendom van de verhuurder?
pi_128870101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:04 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Nee, vorige week de brief ontvangen en volgende maand moeten wij eruit, want dat is het einde van het contract. Hij gaf als reden aan het voor zichzelf te willen gaan gebruiken en daarmee het contract niet te verlengen.
Heeft hij even pech :) Dat kan dus niet.. Houd je poot gewoon stijf hierin. Mensen die zeggen dat je te hard bent hebben geen recht van spreken.
pi_128870273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Heeft hij even pech :) Dat kan dus niet.. Houd je poot gewoon stijf hierin. Mensen die zeggen dat je te hard bent hebben geen recht van spreken.
Zolang TS nog steeds geen absolute duidelijkheid kan geven over wat voor soort contract ze heeft en wat er nu precies in staat hebben jullie met zulke onzin uitspraken totaal niets te zeggen. :D
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:13:25 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128870381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:04 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Als ik het goed lees, dan is hij te laat met opzeggen. Dat moet drie maanden van tevoren, plus 1 maand extra voor elk jaar dat je huurt. Nu is het verlengd met wederom 2 jaar.

http://www.iso.nl/lsr/HUREN/Be%C3%ABindiginghuurovereenkomst.aspx

Indien hij niet te laat zou zijn, dan had hij nog steeds moeten aangeven dat zijn belang (om de woning te betrekken) hoger is dan die van jullie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128870397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zolang TS nog steeds geen absolute duidelijkheid kan geven over wat voor soort contract ze heeft en wat er nu precies in staat hebben jullie met zulke onzin uitspraken totaal niets te zeggen. :D
Ze heeft een huis gehuurd voor 2 jaar via een makelaar. Die gebruiken hetzelfde soort contract als ik heb afgesloten en ook daarin staat: 3 maanden voor einde moet opgezegd worden.
Het enige wat handig is te weten is of het op basis van leegstandswet is. Die is namelijk soepeler dan de huurwet. Sowieso is huurwet leidend, als er in het contract iets staat wat niet overeenkomt met de huurwet telt het niet.
Dus waar heb jij het precies over met je onzin?
pi_128870610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:13 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Als ik het goed lees, dan is hij te laat met opzeggen. Dat moet drie maanden van tevoren, plus 1 maand extra voor elk jaar dat je huurt. Nu is het verlengd met wederom 2 jaar.

http://www.iso.nl/lsr/HUREN/Be%C3%ABindiginghuurovereenkomst.aspx

Indien hij niet te laat zou zijn, dan had hij nog steeds moeten aangeven dat zijn belang (om de woning te betrekken) hoger is dan die van jullie.
Ah thanks, die staat opgeslagen! Hij wou ook twee weken geleden dat we meer huur gingen betalen want hij was de wettelijke verhoging vergeten te vermelden twee maanden van te voren, dus hij vroeg uit coulance hier mee akkoord te gaan en ik zei dat hij het volgend jaar weer mag berekenen.

Dus ja, hij haat mij volgens mij echt. Maar ik ben niet een bank, ik moet ook werken voor mijn geld.
pi_128870707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ze heeft een huis gehuurd voor 2 jaar via een makelaar. Die gebruiken hetzelfde soort contract als ik heb afgesloten en ook daarin staat: 3 maanden voor einde moet opgezegd worden.
Het enige wat handig is te weten is of het op basis van leegstandswet is. Die is namelijk soepeler dan de huurwet. Sowieso is huurwet leidend, als er in het contract iets staat wat niet overeenkomt met de huurwet telt het niet.
Dus waar heb jij het precies over met je onzin?
Ja ze kunnen wel van alles opstellen, maar dat hoeft vaak nog niet te betekenen dat het klopt en of wettelijk mag. :D

Als ze bijvoorbeeld onderhuurt (van een wbv) zonder dat ze het weet (of gewoon hun kop in het zand steekt) en toch denkt een goed contract te hebben dan nog kan ze er door de WBV uitgedonderd worden en de verhuurder raakt dan ook zijn huurcontract kwijt.

Maar blijkbaar wil de TS alleen maar horen dat ze er nooit uitgegooid kan worden en altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Nou TS veel succes dan ermee. ^O^
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:23:22 #65
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_128870744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:39 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bluft.
Gewoon aangaan dat spelletje en is het toch zo'n lefgozer dat hij alles wilt kwijtraken ipv te betalen win je toch.
Win/win dus.
pi_128870766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ze kunnen wel van alles opstellen, maar dat hoeft vaak nog niet te betekenen dat het klopt en of wettelijk mag. :D

Als ze bijvoorbeeld onderhuurt (van een wbv) zonder dat ze het weet (of gewoon hun kop in het zand steekt) en toch denkt een goed contract te hebben dan nog kan ze er door de WBV uitgedonderd worden en de verhuurder raakt dan ook zijn huurcontract kwijt.

Maar blijkbaar wil de TS alleen maar horen dat ze er nooit uitgegooid kan worden en altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Nou TS veel succes dan ermee. ^O^
Goed dat je je eigen waarheid kan geven, maar dit boeit TS niet zo denk ik.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:24:37 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128870789
Wij hebben hetzelfde meegemaakt in ons particulier gehuurde huisje. We hebben eieren voor ons geld gekozen en een huisje gekocht.De beste beslissing die we ooit gedaan hebben :) ik snap wel dat je die middelen niet zomaar hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:25:59 #68
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_128870841
Btw als de contract is afgelopen kan hij je er gewoon eruit schoppen als hij wilt?
Dus wat is de vraag? :?
pi_128870873
Ik zou Ts ook niet als huurder willen :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:27:24 #70
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128870890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:25 schreef wickedmen het volgende:
Btw als de contract is afgelopen kan hij je er gewoon eruit schoppen als hij wilt?
Dus wat is de vraag? :?
Dat kan dus niet zoals in dit topic blijkt. Vind dit zelf wel heel raar hoor, einde contract zou gewoon einde contract moeten zijn. De bescherming van de huurder is wat doorgeslagen op dit punt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128871055
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:24 schreef SEMTEX het volgende:
Wij hebben hetzelfde meegemaakt in ons particulier gehuurde huisje. We hebben eieren voor ons geld gekozen en een huisje gekocht.De beste beslissing die we ooit gedaan hebben :) ik snap wel dat je die middelen niet zomaar hebt.
Ik heb hem nog aangeboden om uit het huis te gaan en toen kwam hij ineens met een voorstel dat ik flink wat geld moest betalen en hij dan zo vriendelijk zou zijn om het huurcontract te ontbinden. Alsof ik hem dan ongelooflijk dankbaar moest zijn. Het is gewoon allemaal onredelijk, dus ik volg de wettelijke regels, houd mij eraan en wil er blijven wonen.
pi_128871084
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed dat je je eigen waarheid kan geven, maar dit boeit TS niet zo denk ik.
Zolang TS geen compleet openheid van de situatie geeft zijn het alleen maar aannames van mijn kant uit. Maar jij neemt dingen als waarheid aan als je alleen al zegt dat TS hetzelfde contract heeft als jullie. Terwijl het verhaal van TS niet altijd consistent was waardoor ik dus mijn twijfels heb omtrent alle ins en outs van het contract. Zoals vaak op fok horen vaak een eenzijdig verhaal waarbij soms na een tijdje opeens de aap uit de mouw komt en blijkt dat er weer dingen in het verhaal "" vergeten waren" .
pi_128871127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:27 schreef Zomerwiet het volgende:
Ik zou Ts ook niet als huurder willen :')
Want?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:33:33 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128871156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Ik heb hem nog aangeboden om uit het huis te gaan en toen kwam hij ineens met een voorstel dat ik flink wat geld moest betalen en hij dan zo vriendelijk zou zijn om het huurcontract te ontbinden. Alsof ik hem dan ongelooflijk dankbaar moest zijn. Het is gewoon allemaal onredelijk, dus ik volg de wettelijke regels, houd mij eraan en wil er blijven wonen.
Zo bracht die van ons het ook. Hij weet wel dat-ie fout zit, maar probeert je gewoon te intimideren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128871159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zolang TS geen compleet openheid van de situatie geeft zijn het alleen maar aannames van mijn kant uit. Maar jij neemt dingen als waarheid aan als je alleen al zegt dat TS hetzelfde contract heeft als jullie. Terwijl het verhaal van TS niet altijd consistent was waardoor ik dus mijn twijfels heb omtrent alle ins en outs van het contract. Zoals vaak op fok horen vaak een eenzijdig verhaal waarbij soms na een tijdje opeens de aap uit de mouw komt en blijkt dat er weer dingen in het verhaal "" vergeten waren" .
Ik huur via een makelaar van de eigenaar. Of is dit nog steeds onduidelijk, geen idee hoe ik het moet noemen :P
pi_128871256
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zo bracht die van ons het ook. Hij weet wel dat-ie fout zit, maar probeert je gewoon te intimideren.
Ja ergste was nog dat ik het teveel betaalde geld moest vergeten want daar heb ik geen recht op en wel die 'boete' moest betalen. De omgekeerde wereld. Eigenlijk schofterig.

Nu dat dit allemaal is weerlegd door de huurcommissie en hij geen poot meer heeft om op te staan over dat teveel betaalde geld moet ik eruit.
pi_128871320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Ik huur via een makelaar van de eigenaar. Of is dit nog steeds onduidelijk, geen idee hoe ik het moet noemen :P
Maak jij naar de makelaar je huur over?

Zijn de andere huizen om jullie heen koop huizen, staat er in het contract een paar regels over de leegstandswet, zie de eerdere link die ik daar van gegeven heb. Dit vraag ik want een 2 jarig tijdelijk verhuurcontract onder normale omstandigheden zou normaliter niet eens kunnen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:39:35 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128871379
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:33 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Dat is particulier huren :)
pi_128871387
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maak jij naar de makelaar je huur over?

Zijn de andere huizen om jullie heen koop huizen, staat er in het contract een paar regels over de leegstandswet, zie de eerdere link die ik daar van gegeven heb. Dit vraag ik want een 2 jarig tijdelijk verhuurcontract onder normale omstandigheden zou normaliter niet eens kunnen.
Nee naar de eigenaar. Het contract is van de makelaar.
pi_128871546
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:39 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Nee naar de eigenaar. Het contract is van de makelaar.
Dus de makelaar is alleen als bemiddelaar opgetreden en daar heb je dus niets meer mee te maken.
Makelaars spiegelen ook potentiele verhuurders vaak halve waarheden voor dus worden die naieve verhuurders ook nog wel eens met de neus op de feiten gedrukt.

Nu nog antwoord op de rest van de vragen omdat deze namelijk jullie contract kunnen maken of breken.
pi_128871563
Hoe groot acht je de kans dat hij het echt zelf nodig heeft?
Want dat gaat hij zo te lezen voor een rechtbank wel winnen.
Dan is de vraag of je dat gevecht nog aan wilt gaan.
pi_128871853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze heeft een contract via haar makelaar.. Dat zegt voldoende toch? Het verhaal boeit mij niet, zij wil weten of hij haar eruit kan gooien en ik zeg nee niet zomaar.
pi_128871959
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:45 schreef Godtje het volgende:
Hoe groot acht je de kans dat hij het echt zelf nodig heeft?
Want dat gaat hij zo te lezen voor een rechtbank wel winnen.
Dan is de vraag of je dat gevecht nog aan wilt gaan.
Hij heeft hier heel veel woningen en woont zelf in een alleenstaand huis met zijn vrouw. Waarvoor hij het nodig heeft weet ik niet.
pi_128872177
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:52 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ze heeft een contract via haar makelaar.. Dat zegt voldoende toch? Het verhaal boeit mij niet, zij wil weten of hij haar eruit kan gooien en ik zeg nee niet zomaar.
Juist
Ik heb exact dezelfde mallemolen ook doorgemaakt. Gehuurd via een makelaar, geen leegstandswet, helemaal niets, contract voor 6 maanden. Huisbaas kwam een maand van tevoren toen wij huurcommissie ingeschakeld hadden met gezeik en gedreig dat we eruit moesten om dat we lastig waren en als we dat niet binnen een maand deden dat onze spullen dan op straat zouden staan op een dag. We hebben rechtsbijstand ingeschakeld, die zeiden dat wij gewoon in ons recht staan als huurder om daar te blijven zitten. Ze mogen het huurcontract om 3 of 5 redenen ofzo ontbinden: 1. zelf nodig. 2. bestemmingsplan wijzigingen van de gemeente en de rest weet ik even niet meer, waren volgens mij ook extreme dingen. Anyhow, dat zelf nodig moeten ze HEEEEL goed aan kunnen tonen dus dat is meestal niet het geval.

TS hou je poot stijf, voor zover ik begrijp sta jij volledig in je recht om daar te blijven zitten, en sterker nog om het geld terug te eisen desnoods via een advocaat. De uitspraken van de huurcommissie zijn bindend, de eigenaar heeft nog iets van 8 weken om in bezwaar te gaan en daarna moet hij zich aar natuurlijk aan houden (maar laten we wel wezen, echt geld terugkrijgen is een 2e). Maar zoals ik al zei, als jij hem contacteert en een regeling voorstelt, en hij wijst dat af en doet niets meer, dan kan je huur in gaan houden mits je hem maar een tijdje van tevoren daarover inlicht. Dat advies kreeg ik zelf mee van de huurcommissie, ook al zeiden ze er wel bij dat het officiëel niet mag, maar dat het vaak het enige is wat huurbazen echt voelen; geld.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:04:12 #85
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_128872301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Zie Op de valreep je jaar verpesten - mijn huurbaas kan het
Lees met name de bijdragen van Virt******.

*Edit*: ik bedenk me net dat dit in Stuffis Generalis staat en niet publiekelijk beschikbaar is :(
WGR / Tijdelijk huurcontract niet tijdelijk?
pi_128872405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat kan dus niet zoals in dit topic blijkt. Vind dit zelf wel heel raar hoor, einde contract zou gewoon einde contract moeten zijn. De bescherming van de huurder is wat doorgeslagen op dit punt.
Als verhuurder moet je weten dat een tijdelijk huurcontract niet bestaat of iig niet rechtsgeldig is en er bij verhuur gewoon rekening mee houden dat huurders er pas uit gaan als ze daar zelf zin in hebben. Dat is in mijn ogen niet meer dan normaal, anders mag je als huurder elk jaar gaan verhuizen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:08:20 #87
39333 Zelva
pi_128872444
quote:

[..]

Waar kan je dan gelijk al voor onbepaalde tijd huren?
Bijna overal. Slechts in vrij uitzonderlijke gevallen, zie link naar topic hierboven, is een tijdelijk contract rechtsgeldig.

quote:
Meeste wat ik eigelijk zie is dat je eerst een soort van jaarcontract, of halfjaar contract krijgt
Het enige wat dat bewerkstelligt, kan bewerkstelligen, is dat een huurder minimaal die periode blijft en niet al weer na een maand kan vertrekken.
pi_128872553
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:07 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat huurders maar elke zoveel jaar moeten verhuizen, omdat tijdelijke contracten ook echt tijdelijk moeten zijn?

Als verhuurder moet je weten dat een tijdelijk huurcontract niet bestaat of iig niet rechtsgeldig is en er bij verhuur gewoon rekening mee houden dat huurders er pas uit gaan als ze daar zelf zin in hebben. Dat is in mijn ogen niet meer dan normaal, anders mag je als huurder elk jaar gaan verhuizen.
Bekijk het eens van de verhuurders kant, we hebben hier dat JDX verhaal ook voorbij zien komen met huurders die niet meer betalen daar kom je dan ook heel moeilijk vanaf.

WGR / Huurder betaalt niet #6: Het einde in zicht?

De huurbescherming in NL is mijns inziens nogal doorgeschoten. In de meeste landen moet je het doen met 1 jaar contracten, maar daardoor stellen de meeste particuliere verhuurders ook niet zulke belachelijke eisen als er in NL gesteld worden aan nieuwe huurders.
pi_128872653
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bekijk het eens van de verhuurders kant, we hebben hier dat JDX verhaal ook voorbij zien komen met huurders die niet meer betalen daar kom je dan ook heel moeilijk vanaf.

De huurbescherming in NL is mijns inziens nogal doorgeschoten. In de meeste landen moet je het doen met 1 jaar contracten, maar daardoor stellen de meeste particuliere verhuurders ook niet zulke belachelijke eisen als er in NL gesteld worden aan nieuwe huurders.
Huurwet is/wordt aangepast, toch?
pi_128872765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een huurder die niet betaalt is iets totaal anders dan dat tijdelijke huurcontracten niet bestaan. Er blijft natuurlijk weinig over van de rechten van een huurder als de verhuurder jaarcontracten kan aanbieden.

"Je bent het niet eens met mijn huurverhoging? Als je er over gaat klagen, verleng ik je jaarcontract niet..."

"Je verwarming is al maanden kapot? Vooral niet klagen, anders verleng ik je jaarcontract niet..."

Etc.
pi_128872767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Huurwet is/wordt aangepast, toch?
Volgens mij niet, men heeft wat voor tijdelijke verhuur ivm de leegstandswet gedaan maar daar houdt het ongeveer wel mee op.

Dat men ook nog steeds het antikraken toestaat als tijdelijk huurcontract is al helemaal vreemd want kraken is wel compleet verboden tegenwoordig.
pi_128872825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij niet, men heeft wat voor tijdelijke verhuur ivm de leegstandswet gedaan maar daar houdt het ongeveer wel mee op.

Dat men ook nog steeds het antikraken toestaat als tijdelijk huurcontract is al helemaal vreemd want kraken is wel compleet verboden tegenwoordig.
Vandaar dat die wet 'leegstandswet' heet en niet 'antikraakwet'...
pi_128872865
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat antikraak is een ander onderwerp.. Ik vind het fijn dat ik niet zomaar mijn huurhuis uitgezet kan worden.. Ik betaal altijd op tijd en ben netjes, jij hebt het over excessen. De gemiddelde Nederlander betaalt netjes op tijd.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:23:03 #94
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128873055
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:07 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Dat is dan aan huurder en verhuurder om dat samen op te lossen. Verhuurders die alleen jaarcontracten aanbieden zullen hun woningen moeilijk kunnen verhuren. Verhuurders met contracten voor onbepaalde tijd juist makkelijker.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128873129
Nog een vraag: hij is ook bezig met aanpassingen aan het huis te willen aanbrengen zoals een nieuwe keuken waardoor ik meer moet gaan betalen. De keuken is echter nog helemaal goed en zelfs nergens tekenen van ouderdom.

Is dat aan hem te beslissen?
pi_128873187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:16 schreef JoPiDo het volgende:

Een huurder die niet betaalt is iets totaal anders dan dat tijdelijke huurcontracten niet bestaan. Er blijft natuurlijk weinig over van de rechten van een huurder als de verhuurder jaarcontracten kan aanbieden.

"Je bent het niet eens met mijn huurverhoging? Als je er over gaat klagen, verleng ik je jaarcontract niet..."

"Je verwarming is al maanden kapot? Vooral niet klagen, anders verleng ik je jaarcontract niet..."

Etc.
Maar we zien een duidelijk frictie op de huizenmarkt. Veel mensen willen niet verhuren omdat je de huurders er niet meer uit kan krijgen. Wil jij dan dat deze situatie zo door blijft sudderen.

Kijk dat je als verhuurder ook wat aan onderhoud moet doen hoeft niet los te staan van jaarcontracten.

Als we zien wat voor belachelijk inkomenseisen in de meeste particuliere verhuur gesteld worden dat je minstens 4.5* je bruto huur als inkomen moet hebben. Nou zullen we dan eens met een huur van 800 euro rekenen, dan moet je dus al 3600 euro bruto in de maand verdienen (dus 46.656 per jaar) .
Voor een sociale huurwoning kom je dan al niet eens meer in aanmerking.
pi_128873355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar we zien een duidelijk frictie op de huizenmarkt. Veel mensen willen niet verhuren omdat je de huurders er niet meer uit kan krijgen. Wil jij dan dat deze situatie zo door blijft sudderen.

Kijk dat je als verhuurder ook wat aan onderhoud moet doen hoeft niet los te staan van jaarcontracten.

Als we zien wat voor belachelijk inkomenseisen in de meeste particuliere verhuur gesteld worden dat je minstens 4.5* je bruto huur als inkomen moet hebben. Nou zullen we dan eens met een huur van 800 euro rekenen, dan moet je dus al 3600 euro bruto in de maand verdienen (dus 46.656 per jaar) .
Voor een sociale huurwoning kom je dan al niet eens meer in aanmerking.
Elk jaar verhuizen kost pas veel geld...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:32:04 #98
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128873382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:25 schreef lisabisa het volgende:
Nog een vraag: hij is ook bezig met aanpassingen aan het huis te willen aanbrengen zoals een nieuwe keuken waardoor ik meer moet gaan betalen. De keuken is echter nog helemaal goed en zelfs nergens tekenen van ouderdom.

Is dat aan hem te beslissen?
Nee, hij mag dat niet eenzijdig beslissen, als ik het correct lees:
http://www.huurcommissie.(...)ring-renovatie/#c473

quote:
U mag in het algemeen de huur alleen verhogen als:
• uw huurder vooraf toestemming heeft gegeven voor de woningverbetering (...)
• de nieuwe voorziening meer comfort biedt dan de oude
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:35:02 #99
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128873503
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:31 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Elk jaar verhuizen kost pas veel geld...
Dan moet je alleen huren bij een verhuurder die langere contracten dan een jaar aanbiedt.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:38:05 #100
179075 hugecooll
pi_128873637
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Is dat en/en of en/of?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:39:09 #101
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128873694
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:38 schreef hugecooll het volgende:
Is dat en/en of en/of?
Dat kan ik er niet in ontdekken! Maar het wordt gevolgd door: "Het uitgangspunt bij woningverbetering is dat u vooraf met uw huurder afspreekt welke voorzieningen u aanbrengt en wat de huurverhoging zal zijn."
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:39:42 #102
179075 hugecooll
pi_128873724
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat kan ik er niet in ontdekken! Maar het wordt gevolgd door: "Het uitgangspunt bij woningverbetering is dat u vooraf met uw huurder afspreekt welke voorzieningen u aanbrengt en wat de huurverhoging zal zijn."
En dat de meerderheid ermee in moet stemmen. Als hij dus 3 huisjes heeft, kan ze alsnog pech hebben :P
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:53:17 #103
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128874392
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:39 schreef hugecooll het volgende:
En dat de meerderheid ermee in moet stemmen. Als hij dus 3 huisjes heeft, kan ze alsnog pech hebben :P
Ja, maar dan zal hij de huurverhoging nog steeds moeten kunnen staven met werkelijk gemaakte kosten.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:57:30 #104
179075 hugecooll
pi_128874602
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja, maar dan zal hij de huurverhoging nog steeds moeten kunnen staven met werkelijk gemaakte kosten.
Ik gok om en nabij de ¤150 :')
pi_128874999
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Ok, thanks. Ook opgeslagen. Zelf niet kunnen vinden trouwens :/
pi_128875349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Volgens mij totaal niet hoor, of het hele puntensysteem moet op de schop gegaan zijn in de afgelopen tijd.

Als hij overal thermostaatkranen op radiatoren plaatst levert dat hem dan 1 punt per radiator op.
Hetzelfde geldt voor meer dubbel glas aanbrengen, een zwevend toilet maken, enz...

http://www.rijksoverheid.(...)ensysteem-huurwoning
pi_128876110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij totaal niet hoor, of het hele puntensysteem moet op de schop gegaan zijn in de afgelopen tijd.

Als hij overal thermostaatkranen op radiatoren plaatst levert dat hem dan 1 punt per radiator op.
Hetzelfde geldt voor meer dubbel glas aanbrengen, een zwevend toilet maken, enz...

http://www.rijksoverheid.(...)ensysteem-huurwoning
Hij mag de huur geloof ik niet bij een bestaande huurder meer dan x percentage verhogen toch? Teminste, dat meen ik ergens een keer gehoord te hebben. Tussen huurders in natuurlijk wel..
pi_128876361
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:24 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Hij mag de huur geloof ik niet bij een bestaande huurder meer dan x percentage verhogen toch? Teminste, dat meen ik ergens een keer gehoord te hebben. Tussen huurders in natuurlijk wel..
Wel hoor als er flink verbouwd is mag de verhuurder per verbeterpunt een verhoging doorvoeren. Toen de WBV mijn huurappartement verbouwde kreeg ik een hele keuze lijst wat je wel nog kon laten doen (bv zweef toilet ipv normale pot, bad ipv douche, design radiator in de badkamer ipv std, enz..) en hoeveel punten die zouden opleveren in de huurpunten dus ook hoeveel verhoging je zou krijgen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:46:10 #109
39333 Zelva
pi_128883952
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is dan aan huurder en verhuurder om dat samen op te lossen. Verhuurders die alleen jaarcontracten aanbieden zullen hun woningen moeilijk kunnen verhuren. Verhuurders met contracten voor onbepaalde tijd juist makkelijker.
Ja leuk, maar het is geen pakje boter uit de supermarkt waar we het over hebben. Het gros van de huurders heeft helemaal geen keuze en is blij áls ze überhaupt een woning kunnen krijgen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:52:56 #110
39333 Zelva
pi_128884181
Plus dat er geen reëel voordeel aan onbepaalde tijd verhuren voor verhuurders zal zijn, anders dan de optie van een veel hogere huur wegens de aantrekkelijkheid.

Wat je dus zal zien dat het gros van de verhuurders gaat werken met tijdelijke contracten en de huren voor onbepaaldetijdscontracten torenhoog zullen zijn.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 21:13:53 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128886944
Ben trots op TS. You go girl!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:38:01 #112
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128899749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:52 schreef Zelva het volgende:
Wat je dus zal zien dat het gros van de verhuurders gaat werken met tijdelijke contracten en de huren voor onbepaaldetijdscontracten torenhoog zullen zijn.
Wat bedoel je met tijdelijke contracten? Als er geen sprake is van anti-kraak of tussenhuur (i.e. verhuren als verhuurder tijdelijk in buitenland zit) of dergelijke, wat denk jij dan dat een tijdelijk huurcontract eigenlijk betekent?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:40:43 #113
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128900767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:46 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja leuk, maar het is geen pakje boter uit de supermarkt waar we het over hebben. Het gros van de huurders heeft helemaal geen keuze en is blij áls ze überhaupt een woning kunnen krijgen.
als de bescherming van huurders iets minder goed zou zijn zouden er wellicht veel meer huur woningen op de markt zijn....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')