Dat kan ik er niet in ontdekken! Maar het wordt gevolgd door: "Het uitgangspunt bij woningverbetering is dat u vooraf met uw huurder afspreekt welke voorzieningen u aanbrengt en wat de huurverhoging zal zijn."quote:
En dat de meerderheid ermee in moet stemmen. Als hij dus 3 huisjes heeft, kan ze alsnog pech hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat kan ik er niet in ontdekken! Maar het wordt gevolgd door: "Het uitgangspunt bij woningverbetering is dat u vooraf met uw huurder afspreekt welke voorzieningen u aanbrengt en wat de huurverhoging zal zijn."
Ja, maar dan zal hij de huurverhoging nog steeds moeten kunnen staven met werkelijk gemaakte kosten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:39 schreef hugecooll het volgende:
En dat de meerderheid ermee in moet stemmen. Als hij dus 3 huisjes heeft, kan ze alsnog pech hebben
Ik gok om en nabij de ¤150quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja, maar dan zal hij de huurverhoging nog steeds moeten kunnen staven met werkelijk gemaakte kosten.
Ok, thanks. Ook opgeslagen. Zelf niet kunnen vinden trouwens :/quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:32 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nee, hij mag dat niet eenzijdig beslissen, als ik het correct lees:
http://www.huurcommissie.(...)ring-renovatie/#c473
[..]
Volgens mij totaal niet hoor, of het hele puntensysteem moet op de schop gegaan zijn in de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:53 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja, maar dan zal hij de huurverhoging nog steeds moeten kunnen staven met werkelijk gemaakte kosten.
Hij mag de huur geloof ik niet bij een bestaande huurder meer dan x percentage verhogen toch? Teminste, dat meen ik ergens een keer gehoord te hebben. Tussen huurders in natuurlijk wel..quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij totaal niet hoor, of het hele puntensysteem moet op de schop gegaan zijn in de afgelopen tijd.
Als hij overal thermostaatkranen op radiatoren plaatst levert dat hem dan 1 punt per radiator op.
Hetzelfde geldt voor meer dubbel glas aanbrengen, een zwevend toilet maken, enz...
http://www.rijksoverheid.(...)ensysteem-huurwoning
Wel hoor als er flink verbouwd is mag de verhuurder per verbeterpunt een verhoging doorvoeren. Toen de WBV mijn huurappartement verbouwde kreeg ik een hele keuze lijst wat je wel nog kon laten doen (bv zweef toilet ipv normale pot, bad ipv douche, design radiator in de badkamer ipv std, enz..) en hoeveel punten die zouden opleveren in de huurpunten dus ook hoeveel verhoging je zou krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:24 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Hij mag de huur geloof ik niet bij een bestaande huurder meer dan x percentage verhogen toch? Teminste, dat meen ik ergens een keer gehoord te hebben. Tussen huurders in natuurlijk wel..
Ja leuk, maar het is geen pakje boter uit de supermarkt waar we het over hebben. Het gros van de huurders heeft helemaal geen keuze en is blij áls ze überhaupt een woning kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is dan aan huurder en verhuurder om dat samen op te lossen. Verhuurders die alleen jaarcontracten aanbieden zullen hun woningen moeilijk kunnen verhuren. Verhuurders met contracten voor onbepaalde tijd juist makkelijker.
Wat bedoel je met tijdelijke contracten? Als er geen sprake is van anti-kraak of tussenhuur (i.e. verhuren als verhuurder tijdelijk in buitenland zit) of dergelijke, wat denk jij dan dat een tijdelijk huurcontract eigenlijk betekent?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:52 schreef Zelva het volgende:
Wat je dus zal zien dat het gros van de verhuurders gaat werken met tijdelijke contracten en de huren voor onbepaaldetijdscontracten torenhoog zullen zijn.
als de bescherming van huurders iets minder goed zou zijn zouden er wellicht veel meer huur woningen op de markt zijn....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja leuk, maar het is geen pakje boter uit de supermarkt waar we het over hebben. Het gros van de huurders heeft helemaal geen keuze en is blij áls ze überhaupt een woning kunnen krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |