abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128869475
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:36 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Maar wat is zijn voordeel (behalve persoonlijk belang omdat hij mij niet mag omdat ik voor mijn recht opkwam en hij daardoor minder verdient) om een andere huurder daar te hebben? Wat is dan het probleem vraag ik mij af, het gaat toch om geld verdienen op een vast bedrag.

Bovendien blijkt het niet contractueel legaal om zoveel servicekosten te vragen, dus daar zit hij fout en kan hij bij de volgende huurder ook niet berekenen.
Het is nog steeds zijn huis, en als hij het naar vindt om het aan vervelende mensen te verhuren is dat zijn goed recht, toch?

Ik kan me zo voorstellen dat hij liever huurders heeft waar hij het wel mee kan vinden.
pi_128869606
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Het is nog steeds zijn huis, en als hij het naar vindt om het aan vervelende mensen te verhuren is dat zijn goed recht, toch?

Ik kan me zo voorstellen dat hij liever huurders heeft waar hij het wel mee kan vinden.
Zakelijk gezien vind ik dat onzin en onprofessioneel. Wij hebben het huis juist verbeterd, betalen altijd op tijd, veroorzaken geen overlast en zijn dus een goede huurder van het huis te nomen. Daar zou zo iemand juist blij mee moeten zijn.
pi_128869745
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:44 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Maar dat weet de volgende huurder vast niet :D Dat was bij ons ook het punt, wij werden te lastig en gingen te weinig betalen en toen mochten we opbokken. Voor een volgende huurder zou hij wel weer de volle mep kunnen vragen, omdat de uitspraak van de huurcommissie alleen tussen hem-ons was.

Daarom, (als student iig) als je het idee hebt dat je teveel betaald en de site van de huurcommissie bevestigd dat qua puntentelling; gelijk procedure starten. 9 van de 10 keer vragen ze uberhaupt te veel, gaat de volgende erin verhogen ze dat bedrag nog even met 40 euro per maand. Diegene begint een procedure, betaald minder, gaat er weer uit en hup terug naar het oude bedrag.
Ja, dat is het hele probleem. Ze proberen gewoon mensen op te lichten en gaan heel vervelend doen als je ze er op aanspreekt. Waarnaar het persoonlijk voor ze wordt en ze je het leven zuur proberen te maken.

Na dat contact dat het zijn pensioen, blabla etc.. zou kosten voelde ik mij zelfs schuldig! En vervolgens noemt hij mij weer een dom wijf, dus ja, medelijden tonen word je voor gestraft naar dit soort mensen.
pi_128869817
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar je huurt niet op basis van leegstand he?
pi_128869888
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef Ambipur het volgende:
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar je huurt niet op basis van leegstand he?
Nee, het is gewoon een huurwoning. Of iig geen leegstand, geen idee hoe het anders te noemen.
pi_128869992
Heeft de huisbaas jou 3 maanden voor het einde van het contract middels een aangetekende brief of what ever laten weten, dat hij het huis nodig heeft voor eigen gebruik?
pi_128870044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:02 schreef Ambipur het volgende:
Heeft de huisbaas jou 3 maanden voor het einde van het contract middels een aangetekende brief of what ever laten weten, dat hij het huis nodig heeft voor eigen gebruik?
Nee, vorige week de brief ontvangen en volgende maand moeten wij eruit, want dat is het einde van het contract. Hij gaf als reden aan het voor zichzelf te willen gaan gebruiken en daarmee het contract niet te verlengen.
pi_128870090
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:59 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een huurwoning. Of iig geen leegstand, geen idee hoe het anders te noemen.
Gewoon een huurwoning??? Is deze woning dan wel eigendom van de verhuurder?
pi_128870101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:04 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Nee, vorige week de brief ontvangen en volgende maand moeten wij eruit, want dat is het einde van het contract. Hij gaf als reden aan het voor zichzelf te willen gaan gebruiken en daarmee het contract niet te verlengen.
Heeft hij even pech :) Dat kan dus niet.. Houd je poot gewoon stijf hierin. Mensen die zeggen dat je te hard bent hebben geen recht van spreken.
pi_128870273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Heeft hij even pech :) Dat kan dus niet.. Houd je poot gewoon stijf hierin. Mensen die zeggen dat je te hard bent hebben geen recht van spreken.
Zolang TS nog steeds geen absolute duidelijkheid kan geven over wat voor soort contract ze heeft en wat er nu precies in staat hebben jullie met zulke onzin uitspraken totaal niets te zeggen. :D
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:13:25 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128870381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:04 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Als ik het goed lees, dan is hij te laat met opzeggen. Dat moet drie maanden van tevoren, plus 1 maand extra voor elk jaar dat je huurt. Nu is het verlengd met wederom 2 jaar.

http://www.iso.nl/lsr/HUREN/Be%C3%ABindiginghuurovereenkomst.aspx

Indien hij niet te laat zou zijn, dan had hij nog steeds moeten aangeven dat zijn belang (om de woning te betrekken) hoger is dan die van jullie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128870397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zolang TS nog steeds geen absolute duidelijkheid kan geven over wat voor soort contract ze heeft en wat er nu precies in staat hebben jullie met zulke onzin uitspraken totaal niets te zeggen. :D
Ze heeft een huis gehuurd voor 2 jaar via een makelaar. Die gebruiken hetzelfde soort contract als ik heb afgesloten en ook daarin staat: 3 maanden voor einde moet opgezegd worden.
Het enige wat handig is te weten is of het op basis van leegstandswet is. Die is namelijk soepeler dan de huurwet. Sowieso is huurwet leidend, als er in het contract iets staat wat niet overeenkomt met de huurwet telt het niet.
Dus waar heb jij het precies over met je onzin?
pi_128870610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:13 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Als ik het goed lees, dan is hij te laat met opzeggen. Dat moet drie maanden van tevoren, plus 1 maand extra voor elk jaar dat je huurt. Nu is het verlengd met wederom 2 jaar.

http://www.iso.nl/lsr/HUREN/Be%C3%ABindiginghuurovereenkomst.aspx

Indien hij niet te laat zou zijn, dan had hij nog steeds moeten aangeven dat zijn belang (om de woning te betrekken) hoger is dan die van jullie.
Ah thanks, die staat opgeslagen! Hij wou ook twee weken geleden dat we meer huur gingen betalen want hij was de wettelijke verhoging vergeten te vermelden twee maanden van te voren, dus hij vroeg uit coulance hier mee akkoord te gaan en ik zei dat hij het volgend jaar weer mag berekenen.

Dus ja, hij haat mij volgens mij echt. Maar ik ben niet een bank, ik moet ook werken voor mijn geld.
pi_128870707
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ze heeft een huis gehuurd voor 2 jaar via een makelaar. Die gebruiken hetzelfde soort contract als ik heb afgesloten en ook daarin staat: 3 maanden voor einde moet opgezegd worden.
Het enige wat handig is te weten is of het op basis van leegstandswet is. Die is namelijk soepeler dan de huurwet. Sowieso is huurwet leidend, als er in het contract iets staat wat niet overeenkomt met de huurwet telt het niet.
Dus waar heb jij het precies over met je onzin?
Ja ze kunnen wel van alles opstellen, maar dat hoeft vaak nog niet te betekenen dat het klopt en of wettelijk mag. :D

Als ze bijvoorbeeld onderhuurt (van een wbv) zonder dat ze het weet (of gewoon hun kop in het zand steekt) en toch denkt een goed contract te hebben dan nog kan ze er door de WBV uitgedonderd worden en de verhuurder raakt dan ook zijn huurcontract kwijt.

Maar blijkbaar wil de TS alleen maar horen dat ze er nooit uitgegooid kan worden en altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Nou TS veel succes dan ermee. ^O^
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:23:22 #65
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_128870744
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:39 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Grappig, hij heeft namelijk gedreigd liever failliet te gaan dan dit terug te betalen en dat hij absoluut niet zoveel geld heeft omdat ooit te betalen en zijn pensioen nu in het geding komt etc..

Dit soort mensen geeft maar aan dat zulke strenge wetten nodig zijn. Ik ga denk ik ook maar rechtsbijstand zoeken.
Ik denk dat hij bluft.
Gewoon aangaan dat spelletje en is het toch zo'n lefgozer dat hij alles wilt kwijtraken ipv te betalen win je toch.
Win/win dus.
pi_128870766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ze kunnen wel van alles opstellen, maar dat hoeft vaak nog niet te betekenen dat het klopt en of wettelijk mag. :D

Als ze bijvoorbeeld onderhuurt (van een wbv) zonder dat ze het weet (of gewoon hun kop in het zand steekt) en toch denkt een goed contract te hebben dan nog kan ze er door de WBV uitgedonderd worden en de verhuurder raakt dan ook zijn huurcontract kwijt.

Maar blijkbaar wil de TS alleen maar horen dat ze er nooit uitgegooid kan worden en altijd voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Nou TS veel succes dan ermee. ^O^
Goed dat je je eigen waarheid kan geven, maar dit boeit TS niet zo denk ik.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:24:37 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128870789
Wij hebben hetzelfde meegemaakt in ons particulier gehuurde huisje. We hebben eieren voor ons geld gekozen en een huisje gekocht.De beste beslissing die we ooit gedaan hebben :) ik snap wel dat je die middelen niet zomaar hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:25:59 #68
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_128870841
Btw als de contract is afgelopen kan hij je er gewoon eruit schoppen als hij wilt?
Dus wat is de vraag? :?
pi_128870873
Ik zou Ts ook niet als huurder willen :')
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:27:24 #70
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128870890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:25 schreef wickedmen het volgende:
Btw als de contract is afgelopen kan hij je er gewoon eruit schoppen als hij wilt?
Dus wat is de vraag? :?
Dat kan dus niet zoals in dit topic blijkt. Vind dit zelf wel heel raar hoor, einde contract zou gewoon einde contract moeten zijn. De bescherming van de huurder is wat doorgeslagen op dit punt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128871055
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:24 schreef SEMTEX het volgende:
Wij hebben hetzelfde meegemaakt in ons particulier gehuurde huisje. We hebben eieren voor ons geld gekozen en een huisje gekocht.De beste beslissing die we ooit gedaan hebben :) ik snap wel dat je die middelen niet zomaar hebt.
Ik heb hem nog aangeboden om uit het huis te gaan en toen kwam hij ineens met een voorstel dat ik flink wat geld moest betalen en hij dan zo vriendelijk zou zijn om het huurcontract te ontbinden. Alsof ik hem dan ongelooflijk dankbaar moest zijn. Het is gewoon allemaal onredelijk, dus ik volg de wettelijke regels, houd mij eraan en wil er blijven wonen.
pi_128871084
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goed dat je je eigen waarheid kan geven, maar dit boeit TS niet zo denk ik.
Zolang TS geen compleet openheid van de situatie geeft zijn het alleen maar aannames van mijn kant uit. Maar jij neemt dingen als waarheid aan als je alleen al zegt dat TS hetzelfde contract heeft als jullie. Terwijl het verhaal van TS niet altijd consistent was waardoor ik dus mijn twijfels heb omtrent alle ins en outs van het contract. Zoals vaak op fok horen vaak een eenzijdig verhaal waarbij soms na een tijdje opeens de aap uit de mouw komt en blijkt dat er weer dingen in het verhaal "" vergeten waren" .
pi_128871127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:27 schreef Zomerwiet het volgende:
Ik zou Ts ook niet als huurder willen :')
Want?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:33:33 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128871156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef lisabisa het volgende:

[..]

Ik heb hem nog aangeboden om uit het huis te gaan en toen kwam hij ineens met een voorstel dat ik flink wat geld moest betalen en hij dan zo vriendelijk zou zijn om het huurcontract te ontbinden. Alsof ik hem dan ongelooflijk dankbaar moest zijn. Het is gewoon allemaal onredelijk, dus ik volg de wettelijke regels, houd mij eraan en wil er blijven wonen.
Zo bracht die van ons het ook. Hij weet wel dat-ie fout zit, maar probeert je gewoon te intimideren.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128871159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zolang TS geen compleet openheid van de situatie geeft zijn het alleen maar aannames van mijn kant uit. Maar jij neemt dingen als waarheid aan als je alleen al zegt dat TS hetzelfde contract heeft als jullie. Terwijl het verhaal van TS niet altijd consistent was waardoor ik dus mijn twijfels heb omtrent alle ins en outs van het contract. Zoals vaak op fok horen vaak een eenzijdig verhaal waarbij soms na een tijdje opeens de aap uit de mouw komt en blijkt dat er weer dingen in het verhaal "" vergeten waren" .
Ik huur via een makelaar van de eigenaar. Of is dit nog steeds onduidelijk, geen idee hoe ik het moet noemen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')