Eigenlijk nog nooit meegemaakt tenzij speels in de zin van 'oh wat zeg je nou' op men schouder ofzo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:14 schreef Serene het volgende:
[..]
Maar vind je een bitchslap zo erg dan? Het is niet iets heel 'ergs' of schokkends lijkt me.
Zo een speels 'klapje'quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:20 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Eigenlijk nog nooit meegemaakt tenzij speels in de zin van 'oh wat zeg je nou' op men schouder ofzo.
Vind het vooral kwestie van omgaan met mensen, denk wel dat ik er op zou staan dat ze zich maar even excuseerd en duidelijk maak dat ze maar gewoon moet zeggen wat haar dwarszit.
Denk vooral dat ik het grappig zou vinden en het vooral veel over de dame in kwestie zegt.
Met handtastelijk worden doel ik dan ook niet zozeer op zoiets als jij hier beschrijft, dat is gewoon een vergissing en geeft geen aanraking op plekken waarvoor je toestemming zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:10 schreef bobbiey het volgende:
[..]
Nee je mag de handen wel wegduwen of wegstappen maar klap verkopen of heel overdreven fysiek reageren mag wel gecorrigeerd worden vind ik ja.
Het gaat er maar om hoe die ongewenste aanraking eruitziet. Als er een vrouw voor je staat en je denkt dat ze wil dansen en je pakt haar middel vast en je was fout verwacht ik inderdaad wel van die vrouw dat ze op een rustige manier dat misverstand rechtzet zonder meteen fysiek te worden ja.
Denk dat je het gewoon geval per geval moet bekijken maar je hoeft als man volgens mij niet altijd een klap gewoon te accepteren. Het type man waardoor je je bedreigt moet voelen zal zich echt niet laten tegenhouden door een klap, kan je beter gillen en wegduwen ofzo.
Akkoord, maar je moet de grens niet zo trekken tussen fysiek en niet fysiek volgens mij. Bv bij andere mannen vind ik een duwtje of elleboog heel wat minder erg dan recht voor ze gaan staan en zeggen dat ie op moet zouten. Tweede is niet fysiek maar toch agressievere reactie.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Met handtastelijk worden doel ik dan ook niet zozeer op zoiets als jij hier beschrijft, dat is gewoon een vergissing en geeft geen aanraking op plekken waarvoor je toestemming zou moeten hebben.
Maar ik vind het echt apart dat je hier zelf fysiek worden van een man tegen een vrouw aan het verdedigen bent, maar dan ineens heel redelijk gedrag verwacht als de man eerst fysiek werd.
Ik vind in beide gevallen fysiek worden niet ok, alhoewel ik me ook weleens heb bezondigt aan een elleboog naar achteren stoten omdat een of andere gozer bij de bar echt tegen me aan kwam staan en zijn handen liet dwalen waar ze niet hoorde. En dan heb ik het dus niet over iets wat als een klein inschattingsfoutje opgevat kan worden.
Al met al ben ik ouder en verstandiger geworden en fysiek worden is gewoon maar heel zelden een goede reactie, eigenlijk alleen maar als het echt nodig is om jezelf te verdedigen, verder niet.
je ballen eraf knippen met n heggenschaarquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef TerryStone het volgende:
Laten we het eens omdraaien.
Ik bitchslap een vrouw omdat ze me irriteert, wat mag zij terugdoen?
Niet grappig, of je moet het ook hilarisch vinden als ik je schaamlippen eraf snij.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je ballen eraf knippen met n heggenschaar
HAHAHA HOEHOEHIHI wat is die leuk gevonden zegquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
je ballen eraf knippen met n heggenschaar
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef TerryStone het volgende:
Ontbreekt er intelligentie bij je? De hele discussie gaat erom dat mannen fysiek sterker zijn e.d. en dat zij dan juist niet moeten slaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef TerryStone het volgende:
Ik denk dat het daar mis is gegaan, fysiek zwakker zijn moet niet betekenen dat je het wel mag doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:58 schreef Serene het volgende:
[..]
Ontbreekt er intelligentie bij je? De hele discussie gaat erom dat mannen fysiek sterker zijn e.d. en dat zij dan juist niet moeten slaan.
Waarom? Je moet je zelf meteen verlagen? En die vrouwen verwachten denk ik helemaal niet dat er niet op gereageerd wordt, zover gaat dat niet. Het is meer dat zij vinden dat het terecht is om te slaan als de man op een bepaalde manier reageert of doet; het gaat ze niet om de gevolgen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:05 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar mis is gegaan, fysiek zwakker zijn moet niet betekenen dat je het wel mag doen.
Vrouwen hebben gewoon hun handen thuis te houden, dat zij verwachten klappen uit te kunnen delen zonder dat er een reactie op volgt door hun van nature mindere fysieke (want er zijn genoeg vrouwen die sterker zijn dan menig man en genoeg mannen die zwakker zijn dan menig vrouw) aanleg is onzin. Als iemand je slaat kan je gewoon, mits in dezelfde verhouding, terugslaan.
Platte hand wordt beloond met een platte hand. Laat wel voorop staan dat het wenselijk is om gewoon geen fysiek geweld te gebruiken ongeacht geslacht.
het ging me meer om het benadrukken van het feit dat zo'n vraag stellen absurd is. Wat verwacht je nou voor antwoord?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:51 schreef bobbiey het volgende:
[..]
HAHAHA HOEHOEHIHI wat is die leuk gevonden zeg![]()
Vrouwen en humor
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:14 schreef bobbiey het volgende:
Je ziet dit vind ik op meerdere fronten tegenwoordig.
Ook maatschappelijke fenomenen wanneer de man slachtoffer is is het allemaal maar verdiende loon en goed.
wel illustratie van onterecht verschil in wie waar mee wegkomt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:21 schreef Serene het volgende:
[..]Dit is toch niet te vergelijken met een bitchslap in een kroeg?
Jeh, maar als je zo aangevallen wordt door een vrouw mag je natuurlijk wel wat terug doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:22 schreef bobbiey het volgende:
[..]
wel illustratie van onterecht verschil in wie waar mee wegkomt.
Dus als een kerel jouw een bitchslap verkoopt dan blijf je ook gewoon vrolijk kijken?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:10 schreef Serene het volgende:
[..]
Waarom? Je moet je zelf meteen verlagen? En die vrouwen verwachten denk ik helemaal niet dat er niet op gereageerd wordt, zover gaat dat niet. Het is meer dat zij vinden dat het terecht is om te slaan als de man op een bepaalde manier reageert of doet; het gaat ze niet om de gevolgen.
Nee, want een man is gelijk. (en jouwquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dus als een kerel jouw een bitchslap verkoopt dan blijf je ook gewoon vrolijk kijken?
Ik denk dat de gedachte dat een man een vrouw niet slaat wel degelijk drempelverlagend werkt.
Dat je er geen antwoord op hebt zegt t al...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:58 schreef Serene het volgende:
[..]
Ontbreekt er intelligentie bij je? De hele discussie gaat erom dat mannen fysiek sterker zijn e.d. en dat zij dan juist niet moeten slaan.
vrolijk niet, maar de kans dat ik niet terugsla is veel groter dan dat ik dat wel doe...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dus als een kerel jouw een bitchslap verkoopt dan blijf je ook gewoon vrolijk kijken?
Ik denk dat de gedachte dat een man een vrouw niet slaat wel degelijk drempelverlagend werkt.
Terug doen wat ze wil. (tot op een zekere hoogte uiteraard)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:33 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat je er geen antwoord op hebt zegt t al...
En wat houdt dat in? Mag ze slaan? Mag ze in de ballen trappen? Mag ze in het gezicht krabben?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:35 schreef Serene het volgende:
[..]
Terug doen wat ze wil. (tot op een zekere hoogte uiteraard)
Ah sorry, een spelfout laten we meteen dat als argument gebruiken. Als je fatsoenlijk mijn teksten leest dan weet je dat die er gewoon bij ingeslopen is.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:32 schreef Serene het volgende:
[..]
Nee, want een man is gelijk. (en jouw)
Alles wat je noemt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:37 schreef TerryStone het volgende:
[..]
En wat houdt dat in? Mag ze slaan? Mag ze in de ballen trappen? Mag ze in het gezicht krabben?
Of moet ze zich inhouden en het anders oplossen, wat je zo graag andersom bij mannen ziet?
Nee helemaal niet. Vind het alles behalve normaal, maar reageren met geweld als man zijnde op een vrouw vind ik nog meer niet kunnen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ah sorry, een spelfout laten we meteen dat als argument gebruiken. Als je fatsoenlijk mijn teksten leest dan weet je dat die er gewoon bij ingeslopen is.
Maar als ik het dus goed begrijp vind jij het dus volkomen normaal wanneer een vrouw een man slaat maar andersom kan echt niet?![]()
Zoals al aangegeven gaat het "man > vrouw qua kracht" helemaal niet meer altijd op en geef jij eigenlijk aan dat je vindt dat in een situatie de fysiek zwakkere fysiek geweld mag uitoefenen.
Als ik een keer een voorbeeld nodig heb van poep-logica zal ik deze zeer zeker aankaarten.
Vrouwen mogen disproportioneel geweld gebruiken in de geschetste situatie maar mannen mogen in dezelfde situatie niks doen.quote:
Ah, duidelijk, als ik ooit een keer de jaren 60 van de vorige eeuw wil ervaren zal ik je een wel een DM sturen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:43 schreef Serene het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Vind het alles behalve normaal, maar reageren met geweld als man zijnde op een vrouw vind ik nog meer niet kunnen.
Triest dit. Er is verschil tussen een man en vrouw, dat lijk je al niet te snappen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vrouwen mogen disproportioneel geweld gebruiken in de geschetste situatie maar mannen mogen in dezelfde situatie niks doen.
Wow, wat ben jij een mangina zeg... over gebrek aan intelligentie gesproken.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:44 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ah, duidelijk, als ik ooit een keer de jaren 60 van de vorige eeuw wil ervaren zal ik je een wel een DM sturen.
Zeer triest inderdaad die dubbele moraal en complete cognitieve dissonantie die je hier trots etaleert.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef Serene het volgende:
[..]
Triest dit. Er is verschil tussen een man en vrouw, dat lijk je al niet te snappen.
Nee. er is simpelweg een biologisch verschil tussen de man en vrouw.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:46 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zeer triest inderdaad die dubbele moraal en complete cognitieve dissonantie die je hier trots etaleert.
een vrouw moet imo ook niets terugdoen. Afweren of weglopen. Je maakt t er echt niet beter op door terug te slaan..quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:44 schreef TerryStone het volgende:
Correct, dat geeft vrouwen nog niet de vrijbrief om disproportioneel geweld te gebruiken. (ook bitchslappen is hoe dan ook geen wenselijk gedrag)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:46 schreef Serene het volgende:
[..]
Nee. er is simpelweg een biologisch verschil tussen de man en vrouw.
dus mag ze hem in z'n ballen schoppen als hij haar met de vlakke hand een klap geeft?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:45 schreef Serene het volgende:
[..]
Triest dit. Er is verschil tussen een man en vrouw, dat lijk je al niet te snappen.
Ik denk dat in verreweg de meeste gevallen de vrouw weinig tot niets terug zal doen. Want de kans dat daar wat meer dan een bitchslap op terugkomt is nogal groot.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De vrouw is hier de slaande persoon die hoeft dus helemaal niks terug te doen hier.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat in verreweg de meeste gevallen de vrouw weinig tot niets terug zal doen. Want de kans dat daar wat meer dan een bitchslap op terugkomt is nogal groot.
Zie eerder gebeuren dat mannen eromheen ingrijpen dan dat de vrouw in kwestie wat terugdoet.
Of het moet om een "snap out of it" bitchslap gaan en daar is het ook niet normaal om wat terug te doen.
de vraag was toch wat een vrouw mag/kan doen als een man haar een bitchslap geeft?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:08 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De vrouw is hier de slaande persoon die hoeft dus helemaal niks terug te doen hier.
Als de kerel de vrouw een bitchslap geeft stond er toch echt, daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:08 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De vrouw is hier de slaande persoon die hoeft dus helemaal niks terug te doen hier.
Waarom zou hij haar slaan? Getuigt al van een triest persoon.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dus mag ze hem in z'n ballen schoppen als hij haar met de vlakke hand een klap geeft?![]()
Ik hoop dat je zit te trollen
Ik quote iemand, daar stel ik de vraag aan, deze persoon is een man, vervolgens ga jij de vraag vanuit vrouwelijk standpunt beantwoorden alsof ik de vraag met die intentie heb gesteld, ja lekker bezigquote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Als de kerel de vrouw een bitchslap geeft stond er toch echt, daar reageerde ik op.
Dat wordt in verreweg de meeste gevallen met een stuk meer "angst" ontvangen dan wanneer een vrouw een man een bitchslap geeft.
Nogmaals, ik vind het ook echt niet ok om een man een bitchslap te geven, alleen als er echt grensoverschrijdend gedrag wordt vertoond kan ik daar wat begrip voor hebben. Maar als een vrouw in de situatie zoals de ts beschrijft een bitchslap geeft gaat het niet beter worden door wat terug te doen en als een man een vrouw een bitchslap geeft omdat ze irritant is zoals gesteld werd is dat meestal niet echt een teken dat die man wat redelijkheid in zich heeft, dan wat terugdoen geeft een enorme kans op heel wat meer dan alleen een bitchslap, iets waar je niet zo bang voor hoeft te zijn bij dat idiote dronken wijf dat om aandacht zoiets achtelijks doet.
Zij quote mijn vraag, denk dat ik toch wel weet wat de insteek van mijn eigen vraag is mag ik hopen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
de vraag was toch wat een vrouw mag/kan doen als een man haar een bitchslap geeft?
dan nog ga je niet iemand in z'n ballen schoppen. En een vrouw die een man slaat is net zo triest bezig...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:16 schreef Serene het volgende:
[..]
Waarom zou hij haar slaan? Getuigt al van een triest persoon.
je hebt gelijk, dom van mequote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:18 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Zij quote mijn vraag, denk dat ik toch wel weet wat de insteek van mijn eigen vraag is mag ik hopen.
Het is triest ja, ben ik het mee eens, maar om als man je fysieke overmacht (in de zin van terugslaan) te gebruiken is nog triester.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dan nog ga je niet iemand in z'n ballen schoppen. En een vrouw die een man slaat is net zo triest bezig...
Sorry, verkeerd begrepen. Het was bedoeld als een man die een man een bitchslap geeft.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:17 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik quote iemand, daar stel ik de vraag aan, deze persoon is een man, vervolgens ga jij de vraag vanuit vrouwelijk standpunt beantwoorden alsof ik de vraag met die intentie heb gesteld, ja lekker bezig
Dit lijkt mij ook meest waarschijnlijke, vind ik misschien nog wel gevaarlijkste aan dit alles. As er van die niet zo erg intelligente mannen tussenkomen zonder enig gevoel voor nuance. Tussen 2 mensen is het toch niet zo vaak dat er echt zware letsels voorkomen en dan mag zowel de man als vrouw fout zitten, het ergste wat er kan gebeuren is dat er iemand blauwe plek krijgt ofzo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat in verreweg de meeste gevallen de vrouw weinig tot niets terug zal doen. Want de kans dat daar wat meer dan een bitchslap op terugkomt is nogal groot.
Zie eerder gebeuren dat mannen eromheen ingrijpen dan dat de vrouw in kwestie wat terugdoet.
Of het moet om een "snap out of it" bitchslap gaan en daar is het ook niet normaal om wat terug te doen.
Daar waren we het al over eens!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:24 schreef bobbiey het volgende:
Kunnen we er gewoon niet eens over raken dat het in geen geval voor niemand goed is om klappen uit te delen en enkel gerechtvaardigd is in functie van pure zelfverdediging?
daar ben ik het dan weer niet mee eens.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:22 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is triest ja, ben ik het mee eens, maar om als man je fysieke overmacht (in de zin van terugslaan) te gebruiken is nog triester.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:48 schreef erodome het volgende:
Hoezo mag een vrouw een man slaan als hij haar probeert te versieren en zij hem een sukkel vindt?
Als je met versieren ongevraagd handtastelijk worden bedoeld dan kan ik begrijpen dat de dame in kwestie daar niet blij van wordt, Maar verder, nee, het is niet normaal om te slaan, ook niet door een vrouw.
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Poem het volgende:
Beetje gek voorbeeld in de OP.
Mannen en vrouwen zijn wel evenveel waard, vind ik. Salarissen zouden wat mij betreft voor mannen en vrouwen gelijk moeten zijn als functie, ervaring en/of vooropleiding en leeftijd ook gelijk zijn. Geslacht zou in dit geval niet uit mogen maken.
Ook als het om voogdij gaat bij een scheiding; kan prima zijn dat de vader beter voor de kinderen zou kunnen zorgen dan de moeder, om wat voor redenen dan ook. Jammer dat in dergelijke rechtzaken moederschap vaak zwaarder weegt dan vaderschap.
Echter, ik vind wel dat beide seksen moeten accepteren dat het andere geslacht beter is in het uitvoeren van sommige taken. Mannen zijn bijvoorbeeld beter in het uitvoeren van fysiek zwaar werk, terwijl vrouwen over het algemeen beter zijn in zorgende beroepen.
Slaan is maar zelden te rechtvaardigen en dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
Pardon? Misschien 50 jaar geleden maar in deze tijd mag een vrouw toch ook gewoon initiatief nemen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:03 schreef Zihuatanejo het volgende:
een man moet degene zijn die initiatief neemt in de liefde/dating etc
Natuurlijk mag dat en ik zeg niet dat het nooit gebeurd. Maar ik denk >95% van de gevallen niet zo is.... Ik denk in andere culturen en landen het nog erger is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pardon? Misschien 50 jaar geleden maar in deze tijd mag een vrouw toch ook gewoon initiatief nemen?
Dit beweer ik al jaren...Wanneer wo3 uitbreekt, spring ik op mijn paardje! Compleet in riddertenue en in mijn rechterhand een houten zwaard. Zullen we is zien wie, wie afmaakt!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:22 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is triest ja, ben ik het mee eens, maar om als man je fysieke overmacht (in de zin van terugslaan) te gebruiken is nog triester.
Ik denk niet vrouwen blij zouden worden van echte gelijkheid.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:48 schreef Trini-Kwan het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken;
Ja, gelijkheid onder de seksen kan bestaan.
Echter, moet iedereen dit dan vinden en voelen. En dat is nu nog een punt wat ver weg is/
Daarvoor zul je vrijheid in keuze af moeten schaffen, wat in strijd is met die gelijkheid van je (gelijkwaardigheid).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:28 schreef TerryStone het volgende:
We kunnen het pas over echte gelijkheid hebben als mannen en vrouwen even vaak sterven tijdens hun werk, even vaak sterven op de frontlinies, dezelfde risico's lopen en dezelfde kutbaantjes (vuilnis ophalen, in de mijnen werken etc.) doen als de mannen.
Ja want we weten allemaal dat mannen vrijwillig de keuze maken om zichzelf en hun geluk op te offeren...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:34 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Daarvoor zul je vrijheid in keuze af moeten schaffen, wat in strijd is met die gelijkheid van je (gelijkwaardigheid).
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Het leven is zwaar he....![]()
Gewoon je fatsoenlijk gedragen, dan krijg je ook geen klappen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet om dat soort situatie's te vermijden.
We hebben het hier over een bitchslap in het uitgaansleven, als een man een vrouw "versiert".quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]ofl:
Denken dat je geen klappen kunt krijgen als je je normaal gedraagt. Zeg dat eens tegen alle slachtoffers van zinloos geweld.
Nee, gelijk salaris bij gelijk functioneren. Niet bij gelijkheid op papier (functie, opleiding, ervaring), maar bij gelijkheid in functioneren.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Poem het volgende:
Beetje gek voorbeeld in de OP.
Mannen en vrouwen zijn wel evenveel waard, vind ik. Salarissen zouden wat mij betreft voor mannen en vrouwen gelijk moeten zijn als functie, ervaring en/of vooropleiding en leeftijd ook gelijk zijn. Geslacht zou in dit geval niet uit mogen maken.
Indedaad.quote:Ook als het om voogdij gaat bij een scheiding; kan prima zijn dat de vader beter voor de kinderen zou kunnen zorgen dan de moeder, om wat voor redenen dan ook. Jammer dat in dergelijke rechtzaken moederschap vaak zwaarder weegt dan vaderschap.
Eens.quote:Echter, ik vind wel dat beide seksen moeten accepteren dat het andere geslacht beter is in het uitvoeren van sommige taken. Mannen zijn bijvoorbeeld beter in het uitvoeren van fysiek zwaar werk, terwijl vrouwen over het algemeen beter zijn in zorgende beroepen.
Slaan is maar zelden te rechtvaardigen en dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
En je hebt het over?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja want we weten allemaal dat mannen vrijwillig de keuze maken om zichzelf en hun geluk op te offeren...
Voor veel mensen en dan met name mannen in de onderlaag van de samenleving is er helemaal geen sprake van keuzevrijheid, die hebben niet talloze opties.quote:
Owja... dat laatste is ook nog zoiets! Op m'n werk hebben ze ook een speciaal vrouwennetwerk, maar als mannen een exclusief clubje zouden oprichten...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:31 schreef schaal_10 het volgende:
Nee, er wordt met twee maten gemeten. Een vrouw mag generaliseren over mannen, maar omgekeerd wordt als seksistisch beschouwd.
Een man kan ook veel minder soorten kleding dragen dan een vrouw.
Er zijn speciale hardloopwedstrijden exclusief voor vrouwen, maar niet voor mannen.
Is goed, krijgen jullie evenveel betaald bij dezelfde productiviteit, krijgen mannen dezelfde mate van inspraak over de ongeboren vrucht.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:48 schreef Trini-Kwan het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken;
Ja, gelijkheid onder de seksen kan bestaan.
Echter, moet iedereen dit dan vinden en voelen. En dat is nu nog een punt wat ver weg is/
quote:Op maandag 10 juni 2013 03:26 schreef probeer het volgende:
Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg is van een fysieke en/of directe bedreiging van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).
Mogen, sure, graag zelfs!quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pardon? Misschien 50 jaar geleden maar in deze tijd mag een vrouw toch ook gewoon initiatief nemen?
prachtigquote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:39 schreef papernote het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)is_over_vrouwen.html
Dat doen ze ook. Niemand verplicht je ertoe risicovol werk te gaan doen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:45 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Voor veel mensen en dan met name mannen in de onderlaag van de samenleving is er helemaal geen sprake van keuzevrijheid, die hebben niet talloze opties.
Je doet het voorkomen alsof mannen vrijwillig de keuze maken om risicovol werk te doen.
Volgens mij wel, alleen duurt het even. Ze incasseren eerst jarenlang klappen, omdat ze geen vrouw mogen slaan en dan ineens is het genoeg en krijgt ze een dusdanige ram, dat ze het niet meer doet. Heel eerlijk dus, het doet opgeteld even zeer. Het oneerlijke is alleen dat hij dan de politie op zijn dak krijgt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:51 schreef Mrdutch87 het volgende:
[..]
Dat mannen gewoon vrouwen op hun muil zouden moeten rossen als vrouwen hen onrecht aan doen of ze lastig vallen terwijl mannen daar geen zin in hebben! Maar de helft van de kerels doen dat niet schijnt...
Als dat de enige optie is dan kan je niet spreken over keuzevrijheid, maar dat weet je vast ook wel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:29 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat doen ze ook. Niemand verplicht je ertoe risicovol werk te gaan doen.
Ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Als dat de enige optie is dan kan je niet spreken over keuzevrijheid, maar dat weet je vast ook wel.
Zo erg is dat he. Waarom zou je überhaupt meer soorten kleding willen als man?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:31 schreef schaal_10 het volgende:
Nee, er wordt met twee maten gemeten. Een vrouw mag generaliseren over mannen, maar omgekeerd wordt als seksistisch beschouwd.
Een man kan ook veel minder soorten kleding dragen dan een vrouw.
Er zijn speciale hardloopwedstrijden exclusief voor vrouwen, maar niet voor mannen.
Als het over een bitch slap gaat, gaat het dus níet over een vrouw die een man finaal in elkaar slaat en heeft dat er dus verder ook niet zoveel mee te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:53 schreef theunderdog het volgende:
Sommige reacties laten in mijn ogen wel een vorm van wereldvreemdheid zien. Nog steeds aan het discussiëren zijn over een "bitch klap" terwijl jongens/mannen ook gewoon in elkaar geslagen worden door meiden/vrouwen.
Neem als voorbeeld die 2 homo,s in de trein/bus. Die door puber meisjes klappen kregen.
Denken dat meiden en of vrouwen geen rake klappen kunnen uitdelen.
Als er genoeg vrouwen zijn die een man finaal in elkaar kunnen slaan, dan is de kans dat een vrouw een man een bitch slap geeft ook een stuk groter hé.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als het over een bitch slap gaat, gaat het dus níet over een vrouw die een man finaal in elkaar slaat en heeft dat er dus verder ook niet zoveel mee te maken.
Ja, er zijn vrouwen die mannen finaal in elkaar slaan, blij nu?
Denk je ja?quote:Op zondag 14 juli 2013 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als er genoeg vrouwen zijn die een man finaal in elkaar kunnen slaan, dan is de kans dat een vrouw een man een bitch slap geeft ook een stuk groter hé.
Basis logica.
Die meiden/vrouwen die mannen finaal in elkaar kunnen slaan zijn dan ook niet per definitie bodybuilders ofzo hoor. Gewoon hele normale meiden/vrouwen.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Denk je ja?
Ik zie de logica daarvan niet.
Het ligt nl meer aan persoonlijkheid of mensen gaan slaan, dan aan kracht.
Genoeg mannen die wél vrouwen slaan hoorquote:Op zondag 14 juli 2013 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die meiden/vrouwen die mannen finaal in elkaar kunnen slaan zijn dan ook niet per definitie bodybuilders ofzo hoor. Gewoon hele normale meiden/vrouwen.
Ze wisten/weten alleen een ding heel goed, en dat was dat die jonge/man die ze gingen klappen nooit iets terug zou doen.
Je slaat als man immers geen vrouwen hè.
1: Ik ontken dan ook nergens dat er genoeg mannen zijn die vrouwen slaan. Alleen in onze "cultuur" heerst er over het algemeen toch wel het principe: Een vrouw slaan, dat doe je niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Genoeg mannen die wél vrouwen slaan hoor
Ik heb het helemaal niet over bodybuilders![]()
Als een man niets terugdoet, kan een vrouw hem wel in elkaar slaan, dat kun je ws ook wel een beetje merken/zien aan het type man, maar dan nog is er een kans dat hij terugslaat en als vrouw alleen, is de kans dan groter dat hij je aan kan, dan dat hij je niet aan kan.
Ik snap je punt echt helemaal niet gewoonDus ik laat het even hierbij. Of je moet met iets nieuws komen
Er is toch niemand die dat ontkent? Daarom snap ik je hele punt niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:
3: Mijn punt is dat er genoeg vrouwen zijn die mannen in elkaar slaan. En dat er dus helemaal genoeg vrouwen zijn die een man een bitch slap geven.
Dat is toch vrij duidelijk?
Uhu.. waardoor de man vaak met de gebakken peren zit.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er is toch niemand die dat ontkent? Daarom snap ik je hele punt niet.
Het schijnt zo te zijn dat in relaties de vrouw vaker slaat dan de man (of knijpt, krabt, bijt, weet ik t), maar dat mannen vrouwen vaker zwaar verwonden/doden. Om je even tegemoet te komen.
Dat klopt, ik snap dus niet waarom jij zo focust op die bitchslap.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu.. waardoor de man vaak met de gebakken peren zit.
Mannenmishandeling door vrouwen is nog steeds een taboe. Aan de ene kant heerst het principe "je mag geen vrouw slaan". Maar wanneer je dan flinke klappen krijgt van een vrouw gaan veel mensen dingen roepen als "je laat je toch niet aftuigen door een vrouw ! ".
Ik snap eigenlijk niet dat jij mijn punt niet begrijpt. Dit topic gaat niet enkel en alleen om een "bitch slap" maar om de gelijkheid van seksen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |