abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128902280
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:34 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

En je hebt het over?
Voor veel mensen en dan met name mannen in de onderlaag van de samenleving is er helemaal geen sprake van keuzevrijheid, die hebben niet talloze opties.
Je doet het voorkomen alsof mannen vrijwillig de keuze maken om risicovol werk te doen.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:31:53 #177
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_128904943
Nee, er wordt met twee maten gemeten. Een vrouw mag generaliseren over mannen, maar omgekeerd wordt als seksistisch beschouwd.
Een man kan ook veel minder soorten kleding dragen dan een vrouw.
Er zijn speciale hardloopwedstrijden exclusief voor vrouwen, maar niet voor mannen.
pi_128905017
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:31 schreef schaal_10 het volgende:
Nee, er wordt met twee maten gemeten. Een vrouw mag generaliseren over mannen, maar omgekeerd wordt als seksistisch beschouwd.
Er zijn speciale hardloopwedstrijden exclusief voor vrouwen, maar niet voor mannen.
Owja... dat laatste is ook nog zoiets! Op m'n werk hebben ze ook een speciaal vrouwennetwerk, maar als mannen een exclusief clubje zouden oprichten...
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_128906342
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 01:48 schreef Trini-Kwan het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken;

Ja, gelijkheid onder de seksen kan bestaan.
Echter, moet iedereen dit dan vinden en voelen. En dat is nu nog een punt wat ver weg is/
Is goed, krijgen jullie evenveel betaald bij dezelfde productiviteit, krijgen mannen dezelfde mate van inspraak over de ongeboren vrucht.

Old boys netwerkje opheffen, maar dan ook weg met positieve discriminatie, en wees eerlijk bij de toewijzing van voogdij (en niet standaard naar mama).

Als je gelijkheid wil, gaan Nederlandse blanke vrouwen er bekaaid vanaf komen. Dan komen we opeens aan rechten die bij het vrouw-zijn horen en waar mannen geen fuck over mogen zeggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_128906476
Ik meen me te herinneren dat Snakelady een soortgelijke discussie (over geweld tussen de seksen) al eens is gestart, en ik daar iets zinvols postte. Dus bij deze een zelf-quote:

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:26 schreef probeer het volgende:

Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg is van een fysieke en/of directe bedreiging van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).
pi_128906529
Gelijkheid bestaat niet. Niet tussen de seksen, en ook niet tussen individuen.
pi_128906603
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_128906622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Pardon? Misschien 50 jaar geleden maar in deze tijd mag een vrouw toch ook gewoon initiatief nemen?
Mogen, sure, graag zelfs! :D (probeer vindt het leuk om versierd te worden .. kom maar op dames .. )

Maar volgens geldende sociale conventies wordt vaak verwacht dat je als man de 1e stap zet. Dat je als man probeert te versieren, veroveren, terwijl vrouwen hard to get spelen.

Wellicht is dat in jouw persoonlijke leefwereld anders, maar in zijn algemeenheid gaat dit toch wel op.
pi_128906631
  zaterdag 13 juli 2013 @ 17:29:29 #185
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128909605
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Voor veel mensen en dan met name mannen in de onderlaag van de samenleving is er helemaal geen sprake van keuzevrijheid, die hebben niet talloze opties.
Je doet het voorkomen alsof mannen vrijwillig de keuze maken om risicovol werk te doen.
Dat doen ze ook. Niemand verplicht je ertoe risicovol werk te gaan doen.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 17:32:01 #186
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_128909667
Eigenlijk wel grappig; er wordt veel gezeurd dat er teweinig vrouwen in de top zitten, maar nooit dat ze geen vuilnisvrouw of stratenmaker willen worden.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_128909818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:51 schreef Mrdutch87 het volgende:

[..]

Dat mannen gewoon vrouwen op hun muil zouden moeten rossen als vrouwen hen onrecht aan doen of ze lastig vallen terwijl mannen daar geen zin in hebben! Maar de helft van de kerels doen dat niet schijnt...
Volgens mij wel, alleen duurt het even. Ze incasseren eerst jarenlang klappen, omdat ze geen vrouw mogen slaan en dan ineens is het genoeg en krijgt ze een dusdanige ram, dat ze het niet meer doet. Heel eerlijk dus, het doet opgeteld even zeer. Het oneerlijke is alleen dat hij dan de politie op zijn dak krijgt.
pi_128911064
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 17:29 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Dat doen ze ook. Niemand verplicht je ertoe risicovol werk te gaan doen.
Als dat de enige optie is dan kan je niet spreken over keuzevrijheid, maar dat weet je vast ook wel.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:28:18 #189
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_128911148
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 18:24 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als dat de enige optie is dan kan je niet spreken over keuzevrijheid, maar dat weet je vast ook wel.
Ja.

Ik begrijp alleen even niet hoe je erbij komt dat dit voor bepaalde mensen de enige optie is?

Risicovol werk doen is altijd een keuze, gezien je er ook voor kunt kiezen om het niet te doen. Sowieso is risico onderdeel van het leven.
pi_128913844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:31 schreef schaal_10 het volgende:
Zo erg is dat he. Waarom zou je überhaupt meer soorten kleding willen als man?

Iets wat hier niet genoemd wordt is dat vrouwen volgens de statistieken een enorm grote kans hebben om aangevallen, aangerand of verkracht te worden, veel meer dan ik vroeger dacht. Cijfers zijn vrij duidelijk:

http://www.bbc.co.uk/news/health-22975103

Zolang die cijfers er zijn is er niet eens gelijkheid, of alleen in woorden. Emancipatie heeft in Europa er wel voor gezorgd dat er minder geweld is maar het blijft veel. Gezeur van TS is daarom zeer ironisch of beter gezegd vrij cynisch.
pi_128919546
Sommige reacties laten in mijn ogen wel een vorm van wereldvreemdheid zien. Nog steeds aan het discussiëren zijn over een "bitch klap" terwijl jongens/mannen ook gewoon in elkaar geslagen worden door meiden/vrouwen.

Neem als voorbeeld die 2 homo,s in de trein/bus. Die door puber meisjes klappen kregen.

Denken dat meiden en of vrouwen geen rake klappen kunnen uitdelen. :')
pi_128929299
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:53 schreef theunderdog het volgende:
Sommige reacties laten in mijn ogen wel een vorm van wereldvreemdheid zien. Nog steeds aan het discussiëren zijn over een "bitch klap" terwijl jongens/mannen ook gewoon in elkaar geslagen worden door meiden/vrouwen.

Neem als voorbeeld die 2 homo,s in de trein/bus. Die door puber meisjes klappen kregen.

Denken dat meiden en of vrouwen geen rake klappen kunnen uitdelen. :')
Als het over een bitch slap gaat, gaat het dus níet over een vrouw die een man finaal in elkaar slaat en heeft dat er dus verder ook niet zoveel mee te maken.
Ja, er zijn vrouwen die mannen finaal in elkaar slaan, blij nu?
compact en kleverig.
pi_128929334
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:53 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Als het over een bitch slap gaat, gaat het dus níet over een vrouw die een man finaal in elkaar slaat en heeft dat er dus verder ook niet zoveel mee te maken.
Ja, er zijn vrouwen die mannen finaal in elkaar slaan, blij nu?
Als er genoeg vrouwen zijn die een man finaal in elkaar kunnen slaan, dan is de kans dat een vrouw een man een bitch slap geeft ook een stuk groter hé.

Basis logica. :')
pi_128929405
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als er genoeg vrouwen zijn die een man finaal in elkaar kunnen slaan, dan is de kans dat een vrouw een man een bitch slap geeft ook een stuk groter hé.

Basis logica. :')
Denk je ja?

Ik zie de logica daarvan niet.
Het ligt nl meer aan persoonlijkheid of mensen gaan slaan, dan aan kracht.
compact en kleverig.
pi_128929459
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Denk je ja?

Ik zie de logica daarvan niet.
Het ligt nl meer aan persoonlijkheid of mensen gaan slaan, dan aan kracht.
Die meiden/vrouwen die mannen finaal in elkaar kunnen slaan zijn dan ook niet per definitie bodybuilders ofzo hoor. Gewoon hele normale meiden/vrouwen.

Ze wisten/weten alleen een ding heel goed, en dat was dat die jonge/man die ze gingen klappen nooit iets terug zou doen.

Je slaat als man immers geen vrouwen hè.
pi_128929581
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die meiden/vrouwen die mannen finaal in elkaar kunnen slaan zijn dan ook niet per definitie bodybuilders ofzo hoor. Gewoon hele normale meiden/vrouwen.

Ze wisten/weten alleen een ding heel goed, en dat was dat die jonge/man die ze gingen klappen nooit iets terug zou doen.

Je slaat als man immers geen vrouwen hè.
Genoeg mannen die wél vrouwen slaan hoor :')

Ik heb het helemaal niet over bodybuilders :?
Als een man niets terugdoet, kan een vrouw hem wel in elkaar slaan, dat kun je ws ook wel een beetje merken/zien aan het type man, maar dan nog is er een kans dat hij terugslaat en als vrouw alleen, is de kans dan groter dat hij je aan kan, dan dat hij je niet aan kan.

Ik snap je punt echt helemaal niet gewoon :') Dus ik laat het even hierbij. Of je moet met iets nieuws komen *O*
compact en kleverig.
pi_128929711
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:08 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Genoeg mannen die wél vrouwen slaan hoor :')

Ik heb het helemaal niet over bodybuilders :?
Als een man niets terugdoet, kan een vrouw hem wel in elkaar slaan, dat kun je ws ook wel een beetje merken/zien aan het type man, maar dan nog is er een kans dat hij terugslaat en als vrouw alleen, is de kans dan groter dat hij je aan kan, dan dat hij je niet aan kan.

Ik snap je punt echt helemaal niet gewoon :') Dus ik laat het even hierbij. Of je moet met iets nieuws komen *O*
1: Ik ontken dan ook nergens dat er genoeg mannen zijn die vrouwen slaan. Alleen in onze "cultuur" heerst er over het algemeen toch wel het principe: Een vrouw slaan, dat doe je niet.

2: Ach.. ik geloof daar niet zo in. Natuurlijk is een man over het algemeen sterker dan een vrouw.

Maar het gaat ook vooral om wie het eerste iets doet. Als een vrouw als eerste een keiharde trap of knietje in zijn ballen geeft, dan kan die man weinig tot niets meer doen hoor.

En ja.. nu zijn er op fok vast mannen met stalen ballen. Maar ze hebben hier ook 25 cm + penis lengte dus tja..

3: Mijn punt is dat er genoeg vrouwen zijn die mannen in elkaar slaan. En dat er dus helemaal genoeg vrouwen zijn die een man een bitch slap geven.

Dat is toch vrij duidelijk?
pi_128930114
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:15 schreef theunderdog het volgende:

3: Mijn punt is dat er genoeg vrouwen zijn die mannen in elkaar slaan. En dat er dus helemaal genoeg vrouwen zijn die een man een bitch slap geven.

Dat is toch vrij duidelijk?
Er is toch niemand die dat ontkent? Daarom snap ik je hele punt niet.

Het schijnt zo te zijn dat in relaties de vrouw vaker slaat dan de man (of knijpt, krabt, bijt, weet ik t), maar dat mannen vrouwen vaker zwaar verwonden/doden. Om je even tegemoet te komen.
compact en kleverig.
pi_128930202
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Er is toch niemand die dat ontkent? Daarom snap ik je hele punt niet.

Het schijnt zo te zijn dat in relaties de vrouw vaker slaat dan de man (of knijpt, krabt, bijt, weet ik t), maar dat mannen vrouwen vaker zwaar verwonden/doden. Om je even tegemoet te komen.
Uhu.. waardoor de man vaak met de gebakken peren zit.

Mannenmishandeling door vrouwen is nog steeds een taboe. Aan de ene kant heerst het principe "je mag geen vrouw slaan". Maar wanneer je dan flinke klappen krijgt van een vrouw gaan veel mensen dingen roepen als "je laat je toch niet aftuigen door een vrouw ! ".

Ik snap eigenlijk niet dat jij mijn punt niet begrijpt. Dit topic gaat niet enkel en alleen om een "bitch slap" maar om de gelijkheid van seksen.
pi_128930533
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uhu.. waardoor de man vaak met de gebakken peren zit.

Mannenmishandeling door vrouwen is nog steeds een taboe. Aan de ene kant heerst het principe "je mag geen vrouw slaan". Maar wanneer je dan flinke klappen krijgt van een vrouw gaan veel mensen dingen roepen als "je laat je toch niet aftuigen door een vrouw ! ".

Ik snap eigenlijk niet dat jij mijn punt niet begrijpt. Dit topic gaat niet enkel en alleen om een "bitch slap" maar om de gelijkheid van seksen.
Dat klopt, ik snap dus niet waarom jij zo focust op die bitchslap.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')