daar ben ik het dan weer niet mee eens.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:22 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is triest ja, ben ik het mee eens, maar om als man je fysieke overmacht (in de zin van terugslaan) te gebruiken is nog triester.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:48 schreef erodome het volgende:
Hoezo mag een vrouw een man slaan als hij haar probeert te versieren en zij hem een sukkel vindt?
Als je met versieren ongevraagd handtastelijk worden bedoeld dan kan ik begrijpen dat de dame in kwestie daar niet blij van wordt, Maar verder, nee, het is niet normaal om te slaan, ook niet door een vrouw.
Dit dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Poem het volgende:
Beetje gek voorbeeld in de OP.
Mannen en vrouwen zijn wel evenveel waard, vind ik. Salarissen zouden wat mij betreft voor mannen en vrouwen gelijk moeten zijn als functie, ervaring en/of vooropleiding en leeftijd ook gelijk zijn. Geslacht zou in dit geval niet uit mogen maken.
Ook als het om voogdij gaat bij een scheiding; kan prima zijn dat de vader beter voor de kinderen zou kunnen zorgen dan de moeder, om wat voor redenen dan ook. Jammer dat in dergelijke rechtzaken moederschap vaak zwaarder weegt dan vaderschap.
Echter, ik vind wel dat beide seksen moeten accepteren dat het andere geslacht beter is in het uitvoeren van sommige taken. Mannen zijn bijvoorbeeld beter in het uitvoeren van fysiek zwaar werk, terwijl vrouwen over het algemeen beter zijn in zorgende beroepen.
Slaan is maar zelden te rechtvaardigen en dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
Pardon? Misschien 50 jaar geleden maar in deze tijd mag een vrouw toch ook gewoon initiatief nemen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:03 schreef Zihuatanejo het volgende:
een man moet degene zijn die initiatief neemt in de liefde/dating etc
Natuurlijk mag dat en ik zeg niet dat het nooit gebeurd. Maar ik denk >95% van de gevallen niet zo is.... Ik denk in andere culturen en landen het nog erger is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pardon? Misschien 50 jaar geleden maar in deze tijd mag een vrouw toch ook gewoon initiatief nemen?
Dit beweer ik al jaren...Wanneer wo3 uitbreekt, spring ik op mijn paardje! Compleet in riddertenue en in mijn rechterhand een houten zwaard. Zullen we is zien wie, wie afmaakt!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:22 schreef Serene het volgende:
[..]
Het is triest ja, ben ik het mee eens, maar om als man je fysieke overmacht (in de zin van terugslaan) te gebruiken is nog triester.
Ik denk niet vrouwen blij zouden worden van echte gelijkheid.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:48 schreef Trini-Kwan het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken;
Ja, gelijkheid onder de seksen kan bestaan.
Echter, moet iedereen dit dan vinden en voelen. En dat is nu nog een punt wat ver weg is/
Daarvoor zul je vrijheid in keuze af moeten schaffen, wat in strijd is met die gelijkheid van je (gelijkwaardigheid).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:28 schreef TerryStone het volgende:
We kunnen het pas over echte gelijkheid hebben als mannen en vrouwen even vaak sterven tijdens hun werk, even vaak sterven op de frontlinies, dezelfde risico's lopen en dezelfde kutbaantjes (vuilnis ophalen, in de mijnen werken etc.) doen als de mannen.
Ja want we weten allemaal dat mannen vrijwillig de keuze maken om zichzelf en hun geluk op te offeren...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:34 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Daarvoor zul je vrijheid in keuze af moeten schaffen, wat in strijd is met die gelijkheid van je (gelijkwaardigheid).
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Het leven is zwaar he....![]()
Gewoon je fatsoenlijk gedragen, dan krijg je ook geen klappen. Zo moeilijk is het nu ook weer niet om dat soort situatie's te vermijden.
We hebben het hier over een bitchslap in het uitgaansleven, als een man een vrouw "versiert".quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]ofl:
Denken dat je geen klappen kunt krijgen als je je normaal gedraagt. Zeg dat eens tegen alle slachtoffers van zinloos geweld.
Nee, gelijk salaris bij gelijk functioneren. Niet bij gelijkheid op papier (functie, opleiding, ervaring), maar bij gelijkheid in functioneren.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Poem het volgende:
Beetje gek voorbeeld in de OP.
Mannen en vrouwen zijn wel evenveel waard, vind ik. Salarissen zouden wat mij betreft voor mannen en vrouwen gelijk moeten zijn als functie, ervaring en/of vooropleiding en leeftijd ook gelijk zijn. Geslacht zou in dit geval niet uit mogen maken.
Indedaad.quote:Ook als het om voogdij gaat bij een scheiding; kan prima zijn dat de vader beter voor de kinderen zou kunnen zorgen dan de moeder, om wat voor redenen dan ook. Jammer dat in dergelijke rechtzaken moederschap vaak zwaarder weegt dan vaderschap.
Eens.quote:Echter, ik vind wel dat beide seksen moeten accepteren dat het andere geslacht beter is in het uitvoeren van sommige taken. Mannen zijn bijvoorbeeld beter in het uitvoeren van fysiek zwaar werk, terwijl vrouwen over het algemeen beter zijn in zorgende beroepen.
Slaan is maar zelden te rechtvaardigen en dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.
En je hebt het over?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja want we weten allemaal dat mannen vrijwillig de keuze maken om zichzelf en hun geluk op te offeren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |