abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128760358
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef Serene het volgende:

Ze denkt er niet mee 'weg te komen', ze vindt je waarschijnlijk een zak of je zegt volledig ongepaste dingen, waar de enige reactie daarop een klap is. Het is een statement van haar, geen fysieke aanranding.

Oh en dat geeft haar een uitzonderingspositie om geweld te gebruiken? Op basis van dat ze je een zak vindt?
Op ongepaste dingen kan ze niet net als andere normale mensen woorden gebruiken om aan te geven dat ze er niet blij is maar is geweld de enige reactie?

Knettergek.. _O-
pi_128760364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:29 schreef Serene het volgende:

[..]

Je kan haar beetpakken of op een andere manier duidelijk maken dat het niet kan wat ze doet. Meteen terugslaan gaat te ver. Waarom het man tegen man wel mag, is omdat dat immer in een andere context plaatsvindt.

Ze denkt er niet mee 'weg te komen', ze vindt je waarschijnlijk een zak of je zegt volledig ongepaste dingen, waar de enige reactie daarop een klap is. Het is een statement van haar, geen fysieke aanranding.

[..]

Wat kunnen ze doen dan met een klap?
Other things equal doe ik gewoon hetzelfde tegen man als tegen vrouw, ik zei ook niet dat ik haar zou slaan maar intimideren, beetpakken is bv meer wat ik in gedachte had.

Ik ga haar niet intimideren als ze zegt dat ik maar een klootzak ben, als ze fysieke acties nodig heeft om een statement te maken mag ik die ook gebruiken om mijn standpunt te verduidelijken: namelijk dat je daar niet mee moet beginnen en dat het helemaal dom is om je zo te gedragen omdat je denkt dat de ander wel niets zal terugdoen omdat je toch een vrouw bent. De enige reactie een klap? kom nou, ik mag echt zeggen wat ik wil zonder dat iemand me daar een klap moet voor verkopen hoor.

Je verdedigt in de meeste gevallen niet je fysieke integriteit maar je stelt gewoon een grens.
pi_128760393
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:33 schreef Serene het volgende:

[..]

:') Ik denk niet dat alle mannen sterk zijn, maar het is bijna een feit dat vrouwen minder spiermassa hebben. Al trainen ze veel, ze missen testosteron (1/20e van wat de man heeft) waardoor spieropbouw extreem lastig is. Daarnaast is het raar om aan te nemen dat deze vrouw wapens gaat gebruiken als je iets ongepast zegt of je ongepast gedraagt. Zoals ik al een aantal keer zei, het is meer een statement, dan dat ze schade willen aanrichten.
Wat jij wil jongen, laat jij je maar lekker slaan door bitches, doe ik dat niet. :') ^O^
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:37:38 #79
37769 erodome
Zweefteef
pi_128760451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:31 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Jij denkt dat alle mannen sterk zijn, alle vrouwen zwak en klappen die met volle kracht gegeven worden door zwakke vrouwen geen schade aanrichten.
Daarnaast denk jij blijkbaar dat ze geen voorwerpen of wapens kunnen gebruiken en ook dat ze je ook niet kunnen aanvallen met meerdere tegelijk.
Jezus wat ben jij een domme idioot. :')
Volgens mij ging het hier over een bitchslap krijgen in de kroeg, wat toch al niet vaak gebeurd en als het gebeurd meestal te maken heeft met handtastelijkheden van de man in kwestie, of heel erg grof in de mond zijn tegen iemand.

En dan het aparte geval van de ts waarin een dronken tokkie wijf geen aandacht krijgt en daardoor een bitchslap geeft.
Dat is dus wel andere koek dan een vol gevecht, of een of ander raar hysterisch gebeuren waarin iemand met een deegroller achter je aankomt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128760471
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:35 schreef TerryStone het volgende:
Oh en dat geeft haar een uitzonderingspositie om geweld te gebruiken? Op basis van dat ze je een zak vindt?
Op ongepaste dingen kan ze niet net als andere normale mensen woorden gebruiken om aan te geven dat ze er niet blij is maar is geweld de enige reactie?

Knettergek..
Dit dus ook.

Het uitgangspunt moet ook gewoon zijn dat je niemand een klap verkoopt, of die nu man, vrouw, sterk of zwak is.
pi_128760523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Volgens mij ging het hier over een bitchslap krijgen in de kroeg, wat toch al niet vaak gebeurd en als het gebeurd meestal te maken heeft met handtastelijkheden van de man in kwestie, of heel erg grof in de mond zijn tegen iemand.

En dan het aparte geval van de ts waarin een dronken tokkie wijf geen aandacht krijgt en daardoor een bitchslap geeft.
Dat is dus wel andere koek dan een vol gevecht, of een of ander raar hysterisch gebeuren waarin iemand met een deegroller achter je aankomt.
Ook prima, als ik als man ook een bitchslap terug mag geven of een bitchslap mag uitdelen in een soortgelijke situatie... deal?
pi_128760593
Jullie stellen jullie veel te erg aan wat zo een bitchslap nou eigenlijk is. Als je dat als man niet kan hebben ben je vrij zielig m.i.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:41:19 #83
37769 erodome
Zweefteef
pi_128760606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ook prima, als ik als man ook een bitchslap terug mag geven of een bitchslap mag uitdelen in een soortgelijke situatie... deal?
Niet mee eens. Als normaal mens draai je je dan om en loop je weg(zou ik ook doen als een of ander maf wijf dat doet, dat terwijl ik dan wel "mag" terugslaan).
En als je als man zijnde je handjes laat dwalen waar dat niet mag dan ben jij begonnen met fysiek worden, dan vind ik een bitchslap of een elleboogje niet ondenkbaar of zo fout.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_128760614
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Uiteraard niet, je moet je meteen verlagen tot dat niveau terwijl je veel meer kracht hebt?
pi_128760626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Het moet dan toch gewoon kunnen dat je haar polsen even vastpakt en duidelijk maakt dat je dat niet pikt en dat ze ook gewoon in woorden duidelijk kan maken wat ze ongepast vindt. Er is toch nog iets tussen meteen een wijf afranselen omdat ze je een klap verkoopt en de klap gewoon accepteren en sorry dat ik je een dikkerd noemde zeggen.
pi_128760678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:41 schreef bobbiey het volgende:

[..]

Het moet dan toch gewoon kunnen dat je haar polsen even vastpakt en duidelijk maakt dat je dat niet pikt. Er is toch nog iets tussen meteen een wijf afranselen omdat ze je een klap verkoopt en de klap gewoon accepteren en sorry dat ik je een dikkerd noemde zeggen.
Dit bedoelde ik dus, dit kan wel? Terugslaan gaat nergens over m.i.
pi_128760729
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:43 schreef Serene het volgende:

[..]

Dit bedoelde ik dus, dit kan wel? Terugslaan gaat nergens over m.i.
vastpakken moet kunnen volgens mij ja. Slaan in principe ook als ze je echt met een stok wilt verwonden ofzo maar dat lijkt me toch echt iets dat je enkel op tv ziet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:44:48 #88
37769 erodome
Zweefteef
pi_128760738
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:41 schreef bobbiey het volgende:

[..]

Het moet dan toch gewoon kunnen dat je haar polsen even vastpakt en duidelijk maakt dat je dat niet pikt. Er is toch nog iets tussen meteen een wijf afranselen omdat ze je een klap verkoopt en de klap gewoon accepteren en sorry dat ik je een dikkerd noemde zeggen.
Nee dat vind ik niet normaal om te doen, ik heb ook zo het vermoeden dat dat de boel alleen maar escaleert. Zeker bij dat geval van de ts, een dronken idioot wijf dat een slappe bitchslap geeft omdat ze geen aandacht krijgt. Dan is negatieve aandacht ook aandacht en zal ze de boel op stelten gaan zetten.
Beetje verstand gebruiken lijkt mij niet verkeerd.

En in het geval dat jij als man zijnde bv iemand zeug in het oor fluisterd of je handjes laat dwalen ben je toch echt zelf begonnen, dan is het al helemaal zwak om dan even stoer te laten weten dat je oh zo sterk bent en zij niets kan beginnen tegen je. Dat is misbruik maken van je kracht, laag, zwak en zielig.
pi_128760759
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:44 schreef bobbiey het volgende:

[..]

vastpakken moet kunnen volgens mij ja. Slaan in principe ook als ze je echt met een stok wilt verwonden ofzo maar dat lijkt me toch echt iets dat je enkel op tv ziet
Daar gaat de hele discussie niet over, als een vrouw met een mes achter je aan komt, mag je jezelf ook verdedigen. Een bitchslap valt echter niet onder schade veroorzaken aan je lichaam.
pi_128760811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet normaal om te doen, ik heb ook zo het vermoeden dat dat de boel alleen maar escaleert. Zeker bij dat geval van de ts, een dronken idioot wijf dat een slappe bitchslap geeft omdat ze geen aandacht krijgt. Dan is negatieve aandacht ook aandacht en zal ze de boel op stelten gaan zetten.

En in het geval dat jij als man zijnde bv iemand zeug in het oor fluisterd of je handjes laat dwalen ben je toch echt zelf begonnen, dan is het al helemaal zwak om dan even stoer te laten weten dat je oh zo sterk bent en zij niets kan beginnen tegen je. Dat is misbruik maken van je kracht, laag, zwak en zielig.
Eens wat alles betreft, behalve dat polsen vastpakken mijns inziens wel hoort te kunnen. Dat gaat niet te ver; je doet haar geen pijn. Of het helpt is een ander verhaal.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:49:04 #91
37769 erodome
Zweefteef
pi_128760907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:46 schreef Serene het volgende:

[..]

Eens wat alles betreft, behalve dat polsen vastpakken mijns inziens wel hoort te kunnen. Dat gaat niet te ver; je doet haar geen pijn. Of het helpt is een ander verhaal.
Ik vind niet dat je dan heel fout zit(behalve als je zelf begonnen bent door handtastelijk te zijn of zeer grof te zijn), maar zoals gezegd, als je dat bij zo'n geval doet als de ts beschrijft dan is de ellende nog maar net begonnen, ze zal meer slaan, gaan gillen en krijsen en weet ik veel wat voor ellende nog meer.

Ik verwacht van mannen(en net zo goed van vrouwen) dat ze hun verstand gebruiken, als dan een of andere troela dat duidelijk niet doet dan is dat geen reden om in die mafkezerij mee te gaan.
pi_128761003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je dan heel fout zit(behalve als je zelf begonnen bent door handtastelijk te zijn of zeer grof te zijn), maar zoals gezegd, als je dat bij zo'n geval doet als de ts beschrijft dan is de ellende nog maar net begonnen, ze zal meer slaan, gaan gillen en krijsen en weet ik veel wat voor ellende nog meer.

Ik verwacht van mannen(en net zo goed van vrouwen) dat ze hun verstand gebruiken, als dan een of andere troela dat duidelijk niet doet dan is dat geen reden om in die mafkezerij mee te gaan.
Ja, eens, dat het een averechts effect zal hebben als ze dronken is, is logisch. Het beste is dan ook om je eer bij jezelf te houden ja en niets doen. Kennelijk hebben de anderen posters hier dat niveau van beschaving nog niet bereikt.
pi_128761017
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nuja kan je als vrouw toch ook gewoon zeggen wat een zieligerd ben jij of zen handen vastpakken en wegdoen, laten merken dat je het niet wil. Als ze aandacht wil moet je gewoon negeren natuurlijk, dan hoopt ze net dat ze je uit je tent lokt.

Als ik men handen plaats waar het niet hoort en de vrouw in kwestie wilt dit niet wordt dit altijd op beschaafde wijze duidelijk gemaakt en ga ik ook weer iets anders doen hoor.

Enige keer dat ik me groot maakte en duidelijk maakte aan vrouw dat ze zich beter wat anders kon gedragen was toen er een naar me toe kwam om te zeggen dat ze wel doorhad dat ik met haar aan het lachen was en dat ze er niet voor terugdeinsde om me een klap te verkopen "ondanks dat ik 2 meter was (ben 1m87maar was wel grappig dat ze dat zo random zei" ben ik gewoon recht voor haar gaan staan en naar beneden gekeken met de mededeling dat ze dat vooral moest proberen.
pi_128761144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:52 schreef bobbiey het volgende:

[..]

Nuja kan je als vrouw toch ook gewoon zeggen wat een zieligerd ben jij of zen handen vastpakken en wegdoen, laten merken dat je het niet wil. Als ze aandacht wil moet je gewoon negeren natuurlijk, dan hoopt ze net dat ze je uit je tent lokt.

Als ik men handen plaats waar het niet hoort en de vrouw in kwestie wilt dit niet wordt dit altijd op beschaafde wijze duidelijk gemaakt en ga ik ook weer iets anders doen hoor.

Enige keer dat ik me groot maakte en duidelijk maakte aan vrouw dat ze zich beter wat anders kon gedragen was toen er een naar me toe kwam om te zeggen dat ze wel doorhad dat ik met haar aan het lachen was en dat ze er niet voor terugdeinsde om me een klap te verkopen "ondanks dat ik 2 meter was (ben 1m87maar was wel grappig dat ze dat zo random zei" ben ik gewoon recht voor haar gaan staan en naar beneden gekeken met de mededeling dat ze dat vooral moest proberen.
Het is al niet beschaafd om ongewild je handen ergens te plaatsen waar ze niet horen? Als je de signalen zo verkeerd opvat, ligt het aan jou. En met dat laatste is ook niets mis; je randt haar niet fysiek aan.
pi_128761162
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf wat 'zelf beginnen is natuurlijk' als je ineens haar tieten vastpakt en begint te motorboaten kan ik het nog begrijpen. Maar als ik haar gewoon vastpak omdat ze voor mij staat en ik dacht dat ze wel wat wilde dansen en ze verkoopt me een klap zal ik haar toch wel vastpakken en zeggen dat het me spijt maar dat ze dat ook op andere manieren kan duidelijk maken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:59:37 #96
37769 erodome
Zweefteef
pi_128761337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:52 schreef bobbiey het volgende:

[..]

Dus als een vrouw fysiek wordt vindt jij het normaal dat je als man ook fysiek wordt, maar als de man fysiek wordt(handtastelijk zijn ongevraagd is ook een vorm van fysiek worden) moet je vrouw maar wel netjes reageren?
Vreemd... Of denk je dat handtastelijk worden (ongevraagd, zonder idee dat er toestemming voor zou kunnen zijn dus) van een andere orde is, niet vervelend of zelfs lichtelijk bedreigend over kan komen?
pi_128761758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus als een vrouw fysiek wordt vindt jij het normaal dat je als man ook fysiek wordt, maar als de man fysiek wordt(handtastelijk zijn ongevraagd is ook een vorm van fysiek worden) moet je vrouw maar wel netjes reageren?
Vreemd... Of denk je dat handtastelijk worden (ongevraagd, zonder idee dat er toestemming voor zou kunnen zijn dus) van een andere orde is, niet vervelend of zelfs lichtelijk bedreigend over kan komen?
Nee je mag de handen wel wegduwen of wegstappen maar klap verkopen of heel overdreven fysiek reageren mag wel gecorrigeerd worden vind ik ja.

Het gaat er maar om hoe die ongewenste aanraking eruitziet. Als er een vrouw voor je staat en je denkt dat ze wil dansen en je pakt haar middel vast en je was fout verwacht ik inderdaad wel van die vrouw dat ze op een rustige manier dat misverstand rechtzet zonder meteen fysiek te worden ja.

Denk dat je het gewoon geval per geval moet bekijken maar je hoeft als man volgens mij niet altijd een klap gewoon te accepteren. Het type man waardoor je je bedreigt moet voelen zal zich echt niet laten tegenhouden door een klap, kan je beter gillen en wegduwen ofzo.
pi_128761847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:07 schreef Mrdutch87 het volgende:
Nou een grof makkelijk voorbeeld:

Een vrouw mag een man slaan, als hij haar versiert en zij vind hem een sukkel. ( voor vele dames wel een normaal iets schijnt ).

Ik ken niemand die dit normaal vindt. Tenzij het aanranding betreft of zo.

Ondanks je ongelukkige voorbeeld denk ik dat mannen en vrouwen in onze cultuur inderdaad niet gelijk zijn.
pi_128761890
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:10 schreef bobbiey het volgende:

[..]

Nee je mag de handen wel wegduwen of wegstappen maar klap verkopen of heel overdreven fysiek reageren mag wel gecorrigeerd worden vind ik ja.

Het gaat er maar om hoe die ongewenste aanraking eruitziet. Als er een vrouw voor je staat en je denkt dat ze wil dansen en je pakt haar middel vast en je was fout verwacht ik inderdaad wel van die vrouw dat ze op een rustige manier dat misverstand rechtzet zonder meteen fysiek te worden ja.

Denk dat je het gewoon geval per geval moet bekijken maar je hoeft als man volgens mij niet altijd een klap gewoon te accepteren. Het type man waardoor je je bedreigt moet voelen zal zich echt niet laten tegenhouden door een klap, kan je beter gillen en wegduwen ofzo.
Maar vind je een bitchslap zo erg dan? Het is niet iets heel 'ergs' of schokkends lijkt me.
pi_128761957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ken niemand die dit normaal vindt. Tenzij het aanranding betreft of zo.

Ondanks je ongelukkige voorbeeld denk ik dat mannen en vrouwen in onze cultuur inderdaad niet gelijk zijn.
Gelijk zijn we van nature niet, gelijkheid kan wel worden nagestreefd en dat lukt ook best goed. Gelijk zijn we niet door verschillen in bouw en hormonen; sekse dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')