abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128748790
Ik heb een installateur wat werkzaamheden laten doen en deze gaf aan dat hij voor het materiaal gewoon groothandelsprijzen rekent. Nu kreeg ik de rekening en is het materiaal ongeveer 2x zo duur als dat ik het zelf op internet zou bestellen.

Volgens hem zijn de prijzen bij Technische Unie (waar hij koopt) gewoon hoger dan de prijzen die je op internet kan vinden. Het gaat er bij mij echter niet in dat de groothandel duurder zou zijn dan een consumenten webshop.

Kan iemand iets over het prijsniveau van TU zeggen? Is dat echt zo hoog of wordt ik geflest?
pi_128748931
Denk zelf even na man, hij koopt hij voor 2, zoveel in bij de groothandel als hij het ook veyl goedkoper kan krijgen op internet
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_128749038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:28 schreef Nelvalhil het volgende:
Denk zelf even na man, hij koopt hij voor 2, zoveel in bij de groothandel als hij het ook veyl goedkoper kan krijgen op internet
Tja.. De klant betaalt. Zelf even halen bij de groothandel is natuurlijk wel weer makkelijker dan via internet bestellen. Zeker als je de producten snel nodig hebt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:45:35 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128749225
Waarschijnlijk gebruikt hij iets ander materiaal dan jij op internet hebt gevonden? Bij de TU verkopen ze andere kwaliteit dan de gamma.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128749259
Vraag om zijn rekening van de technische unie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128749270
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:45 schreef goed_volk het volgende:
Waarschijnlijk gebruikt hij iets ander materiaal dan jij op internet hebt gevonden? Bij de TU verkopen ze andere kwaliteit dan de gamma.
Dat zal al een heel stuk schelen qua prijs. Heb je van te voren geen bedrag afgesproken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:49:20 #7
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_128749289
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
pi_128749354
Ik heb niet van te voren een prijs afgesproken voor het materiaal. Als hij aangeeft dat hij het voor groothandelsprijzen levert ga ik er van uit dat dat concurrerende prijzen zullen zijn. Ik snap best dat hij iets wil verdienen op het materiaal en dat mag ook maar dit zijn absurde prijzen.

Ik heb exact hetzelfde materiaal gevonden (artikel code van de verpakking). Hij geeft aan dat TU duur is omdat ze snel kunnen leveren en dat veel webshops illegaal importeren uit Duitsland.
pi_128749374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:56:48 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128749440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef holzhausen het volgende:
Ik heb niet van te voren een prijs afgesproken voor het materiaal. Als hij aangeeft dat hij het voor groothandelsprijzen levert ga ik er van uit dat dat concurrerende prijzen zullen zijn. Ik snap best dat hij iets wil verdienen op het materiaal en dat mag ook maar dit zijn absurde prijzen.

Ik heb exact hetzelfde materiaal gevonden (artikel code van de verpakking). Hij geeft aan dat TU duur is omdat ze snel kunnen leveren en dat veel webshops illegaal importeren uit Duitsland.
Feit blijft dan dus wel dat hij voor groothandelsprijzen levert. Dat het mogelijk goedkoper zou kunnen, heeft er dus verder niets mee te maken. Het is alleen jouw idee dat dat zo zou zijn.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128749489
Dan heeft ie waarschijnlijk erg slechte inkoopcondities bij de TU, of hij berekent jou de prijzen zonder de korting die hij achteraf nog krijgt.
Scheren is voor schapen!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:59:07 #12
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128749493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef holzhausen het volgende:

Hij kan best eerlijk zijn natuurlijk, maar dat de TU 2 keer zo duur zou zijn lijkt me heel sterk, ze zouden dan nooit kunnen blijven bestaan. Als hij daar vaak koopt krijgt hij ook nog korting natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128749510
quote:
Feit blijft dan dus wel dat hij voor groothandelsprijzen levert. Dat het mogelijk goedkoper zou kunnen, heeft er dus verder niets mee te maken. Het is alleen jouw idee dat dat zo zou zijn.
Dus is de vraag of de prijzen van TU zo hoog liggen of dat hij liegt over de prijzen.

Ik zal de rekening wel even opvragen.
pi_128749524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Dus is de vraag of de prijzen van TU zo hoog liggen of dat hij liegt over de prijzen.

Ik zal de rekening wel even opvragen.
Wellicht even de TU vragen om een prijslijst oid?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128749723
quote:
Wellicht even de TU vragen om een prijslijst oid?
TU geeft geen prijzen tenzij je klant bent.....
pi_128749770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef holzhausen het volgende:

[..]

TU geeft geen prijzen tenzij je klant bent.....
Dan idd de rekening opvragen of via via proberen te vragen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:13:33 #17
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128749793
Er zijn vast wel fokkers met toegang tot een technische unie account.
pi_128749819
quote:
Is er iemand met toegang die 3 prijsjes voor me op kan zoeken?
pi_128750090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:14 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Dan weet je nog steeds niet welke korting jouw installateur heeft...
pi_128750148
quote:
Dan weet je nog steeds niet welke korting jouw installateur heeft...
Maar ik weet wel of de prijs hoger is dan de `normale` prijs zonder korting bij TU en dus of hij liegt.
pi_128750207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Maar ik weet wel of de prijs hoger is dan de `normale` prijs zonder korting bij TU en dus of hij liegt.
dat weet je dus helemaal niet, er zijn zoveel verschillende korting regels bij de TU , de ene krijgt op product X nul korting en andere weer 70%.
dus je kan daar helemaal niks mee.
pi_128750276
Maar ik kan dan toch zien of de prijs zonder korting lager ligt dan de prijs die hij mij berekend? Of iedereen moet standaard 50% korting krijgen bij TU.....
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:35:57 #23
180174 Diemux
People vs Me
pi_128750310
Bedrijf waar ik werk koopt ook in bij de TU, destijds ook gekeken of ik voor de verbouwing van mijn eigen huis bij de TU goedkoper was: Nee. Internetprijzen zijn gewoon ontzettend laag. Waar de TU nog een gezonde marge aanhoudt worden de producten op internet aangeboden voor idioot lage prijzen.
pi_128760140
Trouwens TS. Artikelcodes voor fittingwerk zijn min of meer hetzelfde van alle fabrikanten. VSH / Bonfix / Ankofit (BPE)
pi_128764073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef holzhausen het volgende:
Maar ik kan dan toch zien of de prijs zonder korting lager ligt dan de prijs die hij mij berekend? Of iedereen moet standaard 50% korting krijgen bij TU.....
Nee, alleen bepaalde vaste klanten. Daat prijzendoolhof is een mooie manier om mensen een poot uit te draaien. Eerst 50% erop gooien en dan schermen met wel 15% korting.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128764176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:14 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Als je merk/types aangeeft wil ik wel voor je kijken wat de bruto prijzen zijn.

Maar zoals eerder aangegeven: Het materiaal bij de technische unie heeft normaal een betere kwaliteit dan het (goedkope) spul wat je 'online' vind.
pi_128764522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:17 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Maar zoals eerder aangegeven: Het materiaal bij de technische unie heeft normaal een betere kwaliteit dan het (goedkope) spul wat je 'online' vind.
En ook beter dan wat je in de PGK vindt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128765150
Je krijgt idd de brutobruto prijs v oor je kiezen en dat wat hij aan korting krijgt schuift hij niet door aan jou... Kan een leuke discussie zijn want die korting is wat HIJ krijgt en de bruto prijs is wat er standaard betaald dient te worden...

Wat leren we hieruit... Aannames zijn de grootste fuckup en eerst graag offerte op papier... Een aannamer op zijn blauwe ogen geloven is het zelfde als de creditcard aan hem geven met het verzoek er mee aan de slag te gaan...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:44:21 #29
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128767393
TU is vaak duurder dan internet shoppies.

Als je de artikelen doorgeeft dan zoek ik het zo voor je op.
Laat die handjes wapperen!
pi_128768051
Allen bedankt. Jeffrey heeft even de bruto prijzen voor me opgezocht en mijn vermoeden is bevestigd. Exit installateur! En inderdaad volgende keer maar weer eerst offerte vragen....
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:07:56 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_128775169
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :{ :r
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:11:59 #32
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128775366
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.

Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.

Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?

Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:29:21 #33
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776275
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DroogDok het volgende:
Klopt, ik kan er inloggen. Ik ga alleen niet mijn prijs vertellen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:33:56 #34
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :{ :r
Dat sowieso. Andersom kom je ook tegen, klant vind je materiaal te duur, klant koopt zelf het spul via een webshop en vraagt of ik het wil installeren: mijn antwoord: Dacht het niet, installeer het zelf ook maar. exit klant.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36:07 #35
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.

Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.

Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?

Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
Die installateur is niet de slimste, 1. nooit zeggen dat je voor groothandelsprijzen levert, dan vernuek je jezelf. 2. ook nooit je winstmarge vertellen. Verder ga ik met Vonk mee.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:36:16 #36
92034 crew  Vonkenboer
pi_128776638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:11 schreef Gieliovd het volgende:

Nee, dat feit is inderdaad niet goed te praten.
Daar twijfel ik ook niet aan ! :)

Maar van een collega van mij hoor ik verhalen van mensen die aan hun huis installateur vragen om een offerte te maken om onderdelen van een cv ketel te vervangen/repareren of een pellet kachel willen laten plaatsen of een bepaald badkamermeubel willen bestellen/uitzoeken.

Daar wordt dan een offerte voor gemaakt; daar staan dan het merk en het type en dergelijke gegevens bij vermeld.

Vervolgens gaat de klanten aan het googlen en zoeken de goedkoopste aanbieder uit (of ze een product daar dan wel of niet kopen doet er niet toe) maar ze komen dan welijskoud met de melding "ja, maar bij webshop x, y en z kost product y maar zoveel!, waarom is hij bij jou x euro duurder"

En of dat in totaal nou ¤ 2,- of ¤ 200,- scheelt; dat maakt dan plots niet meer uit... nee, maar het moet wel allemaal het goedkoopst van het goedkoopst.

Dat jou relatief lage uurloon dan met de het kleine beetje winst op de materialen verrekend zit wat er dan is. Dat wil men dan niet inzien !

Fijn prima, bestel jij je badmeubel maar via de eerste de beste webwinkel maar kijk dan niet raar op als ik ¤ 70,- in het uur ga rekenen voor de montage :W want op het materiaal verdien je dan al helemaal niks meer.

Dan moet de klant dat er dan maar gewoon bij betalen ! :Y
pi_128776767
quote:
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.

Natuurlijk mag hij wat verdienen op het materiaal, hij moet het immers bestellen, verwerken, etc maar het gaat in dit geval om marges van 60%-100%.

[ Bericht 19% gewijzigd door holzhausen op 09-07-2013 22:45:43 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:41:02 #38
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee, dat feit is inderdaad niet goed te praten.
Daar heb ik verder ook geen twijfel over.

Maar van een -knip-

Dan moet de klant dat er dan maar gewoon bij betalen ! :Y
*aanvulling hierop: De klant beseft vaak ook niet dat de garanties ook via de installateur loopt.
Koopt je bij een webshop, dan zijn garanties en het verhalen van eventuele vergoedingen een drama.
Maarja, je wilde goedkoop, dus niet lopen miepen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:42:46 #39
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128776950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.
Zo transparant hoeft dat niet te zijn. Een installateur vraag een x bedrag voor een product, hoe die prijs is opgebouwd doet niet ter zake.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 22:45:09 #40
92034 crew  Vonkenboer
pi_128777087
quote:

[..]

Ik keur de wijze van handelen in dit geval ook niet goed; zeker niet.
Maar door het achterhalen van de inkoop prijzen weet je feitelijk nog steeds niet hoeveel jou installateur als korting krijgt bij de TU :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:46:01 #41
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128777137
Het moet allemaal wel leuk een eerlijk blijven.

Ik kies er zelf voor mijn spullen online te kopen en zelf te installeren en neem het risico voor mezelf.

Bij het tegelen heb ik bewust bijvoorbeeld geen lijm gekocht, maar dat laten regelen door de tegelzetter. Hij zijn marge en zijn voorkeur materiaal. Ik op de andere dingen mijn voordeel.

Bij Arsenius in Schiedam haalde ik een emmertje Schönox kimband set voor 28,50. Bij Jan Groen was die ¤48,50. En dan bij de Bouwmaat waarschijnlijk ¤50 ex. Ja, dan gaan we weer... dubbeltje op de eerste rang of absurde prijzen?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:51:21 #42
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128777466
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

*aanvulling hierop: De klant beseft vaak ook niet dat de garanties ook via de installateur loopt.
Koopt je bij een webshop, dan zijn garanties en het verhalen van eventuele vergoedingen een drama.
Maarja, je wilde goedkoop, dus niet lopen miepen.
Die gaat ook weer niet altijd op. Heb keuken gekocht incl fornuis. Fornuis was op internet paar 100 euro goedkoper maar dacht, dat gun ik ze en dan heb ik alle garantiezooi via 1 toko lopen. Vervolgens doet ie het niet goed, zegt de keukenboer "hier heb je telnr van de importeur die lost het wel op". Toen had ik ook zoiets van "volgende keer bestel ik het wel via internet".
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:52:11 #43
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128777509
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef Gieliovd het volgende:
Het moet allemaal wel leuk een eerlijk blijven.

Ik kies er zelf voor mijn spullen online te kopen en zelf te installeren en neem het risico voor mezelf.

Bij het tegelen heb ik bewust bijvoorbeeld geen lijm gekocht, maar dat laten regelen door de tegelzetter. Hij zijn marge en zijn voorkeur materiaal. Ik op de andere dingen mijn voordeel.

Bij Arsenius in Schiedam haalde ik een emmertje Schönox kimband set voor 28,50. Bij Jan Groen was die ¤48,50. En dan bij de Bouwmaat waarschijnlijk ¤50 ex. Ja, dan gaan we weer... dubbeltje op de eerste rang of absurde prijzen?
Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.

Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:52:57 #44
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128777558
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die gaat ook weer niet altijd op. Heb keuken gekocht incl fornuis. Fornuis was op internet paar 100 euro goedkoper maar dacht, dat gun ik ze en dan heb ik alle garantiezooi via 1 toko lopen. Vervolgens doet ie het niet goed, zegt de keukenboer "hier heb je telnr van de importeur die lost het wel op". Toen had ik ook zoiets van "volgende keer bestel ik het wel via internet".
Waardeloze keukenboer dan.
pi_128777622
@cvboer: Hoe de prijs is opgebouwd doet inderdaad niet ter zake maar als zegt dat je het materiaal levert tegen inkoopsprijs dan moet je dat ook doen.

@Vonkenboer: Ik kan een aardige schatting maken maar 100% weet ik het inderdaad niet. Ik weet wel genoeg om verder geen opdrachten meer aan hun te geven.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:53:57 #46
36431 bleiblei
pi_128777625
En het argument dat je bij de TU kwaliteit koopt die ze op internet niet verkopen is ook bull. Als je weet wat je moet hebben koop je als hobbybob professioneler spul dan een installateur gebruikt :P .
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:55:00 #47
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128777704
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.

^O^ ja, dan ben je een prutser en help je elkaar naar de 8)7
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:55:45 #48
36431 bleiblei
pi_128777753
quote:

[..]

Waardeloze keukenboer dan.
vond ik ook. Zeker voor een familiebedrijf die het moet hebben van de mond tot mond reclame.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:59:54 #49
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128777995
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]

vond ik ook. Zeker voor een familiebedrijf die het moet hebben van de mond tot mond reclame.
Service is bij sommige ver te zoeken.
  Moderator dinsdag 9 juli 2013 @ 23:01:44 #50
92034 crew  Vonkenboer
pi_128778114
Dit zijn van die discussies waar je heel wat topics mee kunt vol maken..

Het is als ..

apple vs samsung.
andriod vs ois
apple vs windows
call of duty vs battlefield
Volkswagen vs Opel

:)

Maar besef wel dat er menig installateur op deze manier naar de kloten gaat; die kunnen niet op tegen webshops die gehuisvest zijn in een bedrijfspandje ergens in Schubbekutteveen zit en een product daarom ook lekker goedkoop op de markt kan brengen.

Geen voorraad, geen aftersales en alles via postnl versturen :+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:06:22 #51
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128778346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit zijn van die discussies waar je heel wat topics mee kunt vol maken..

Het is als ..

apple vs samsung.
andriod vs ois
apple vs windows
call of duty vs battlefield
Volkswagen vs Opel

:)

Maar besef wel dat er menig installateur op deze manier naar de kloten gaat; die kunnen niet op tegen webshops die gehuisvest zijn in een bedrijfspandje ergens in Schubbekutteveen zit en een product daarom ook lekker goedkoop op de markt kan brengen.

Geen voorraad, geen aftersales en alles via postnl versturen :+
Het zijn gewoon dozenschuivers. Ach, het is een beetje als het Agpo-Ferroli verhaal, mensen willen goedkoop, Agpo/webshops leveren goedkoop------------> goedkoop wordt uiteindelijk duurkoop.
pi_128779071
Als je het nou als installateur een beetje slim aanpakt kan je dat makkelijk voor zijn met je offerte, door er simpelweg een regel aan toe te voegen

"Indien u de materialen door ons laat leveren, krijgt u X procent korting op de prijs van de werkuren."

Want dat is in weze ook wat je doet, maar klanten willen korting zien, dus vermeld je het nog ff.
Sommige klanten betalen liever 200 Euro waar 25% vanaf gaat, dan 100 Euro zonder korting....

Plus voor jezelf het voordeel als installateur dat je weet met wat voor spullen je werkt, want je kiest het zelf uit. Niet af gaan wachten met wat voor rommel de klant aan komt zetten.

Ik doe heel wat anders, "iets met ICT" noem ik het altijd maar, hier geldt gewoon hetzelfde hoor. Klant gaat op internet winkelen en vindt het goedkoper... Vergeet de kwaliteit en dat wij er soms van tevoren ook nog werk aan hebben zodat we op lokatie minder hoeven te doen.
Ga je met het spul van de klant zelf aan de slag, blijkt niet te werken, moet nog extra werk aan gedaan worden, ben je een uur langer bezig. En de klant betaalt uiteindelijk meer!
Dus ik zeg het gewoon zoals het is....
pi_128785490
quote:

[..]

Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?
pi_128786074
Het ligt een beetje aan de installateur. Er zijn installateurs die hun spullen beter kunnen kopen bij de warmteservice omdat ze in hun eentje overal en nergens kopen en dus nergens een goed kortingscontract krijgen omdat er weinig omzet tegenover staat.

Een installateur die aangeeft tegen inkoopsprijzen te leveren zonder daarbij duidelijk prijzen aan te geven heb je niks aan, dat is niet te controleren. Goede leer voor de volgende keer dus om echt een offerte of duidelijke prijzen aan te vragen. Daarbij zijn er artikelen welke geen bruto prijzenstructuur hebben zoals knelfittingen.

Onze installateur heeft trouwens gewoon een factuur gestuurd met uren en een deel van het materiaal omdat ik zelf het sanitair heb geleverd. Maar dat is logisch als je bij een technische groothandel werkt. En zo kregen wij dus een factuur van 2500 euro voor x uren werk en een deel materiaal netjes uitgesplitst.
pi_128786745
quote:

[..]

Natuurlijk mag hij wat verdienen op het materiaal, hij moet het immers bestellen, verwerken, etc maar het gaat in dit geval om marges van 60%-100%.
Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
pi_128786851
Er is niets mis met een grote marge maar wel als je zegt dat je het tegen inkoopsprijs zal leveren. Daarnaast is hij niet de fabriek.....
pi_128789281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:53 schreef holzhausen het volgende:
: Hoe de prijs is opgebouwd doet inderdaad niet ter zake maar als zegt dat je het materiaal levert tegen inkoopsprijs dan moet je dat ook doen.

Hoe kom jij er bij dat hij het materiaal levert tegen inkoopsprijs?
Hij zei dat hij werkt met groothandelsprijzen niet dat jij de inkoopsprijs zal betalen. :?
pi_128789526
Jawel, want hij zei dat hij levert tegen groothandelsprijzen en hij daar niets aan verdiend. En dat is dus niet waar.
pi_128791023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:19 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
pi_128792584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Dr..Evil het volgende:

[..]

Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
Tja zou kunnen. Ik gebruik fittingen en dergelijke alleen voor OEM doeleinden. Kan daarom ook direct bij de fabrikant bestellen ipv groothandel en dan zijn marges van 60 tot 100% op die onderdelen niet zo vreemd. Arbeid wordt weer anders gecalculeerd. :)
pi_128801664
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zo transparant hoeft dat niet te zijn. Een installateur vraag een x bedrag voor een product, hoe die prijs is opgebouwd doet niet ter zake.
Hier zou ik mij wel in kunnen vinden.

Kijk, hoe beter de installateur, hoe meer hij moet inkopen, hoe beter zijn inkoopprijs bij de groothandel of waar dan ook en dus hoe beter zijn marge.

Persoonlijk denk ik dat je er als klant alleen maar bij gebaat bent als je je installateur ook gelukkig laat zijn door een fatsoenlijke marge. Dan is de kans dat die beste man het jaar erop ook nog werkt een stukje groter mocht je een keer aanspraak op garantie moeten maken. Tevens is die beste man dan ook een stuk gemotiveerder en doet net even die extra stap.

Daarentegen ben ik wel van mening dat je je gewoon moet realiseren dat de klant van vandaag de dag het niet pikt/snapt/accepteert als jij voor exact dezelfde kraan of stukje koperpijp opeens 3 keer zoveel gaat rekenen als dat de consument er zelf voor zou betalen.

Dan ben je niet slim bezig Daarnaast, doe wat je toezegt want anders doe je precies hetzelfde waar menig aannemer/installateur de klant van beschuldigt;"ze gaan met mijn offerte shoppen.."Tsja, als je ervoor zorgt dat die gewoon gezond is voor beide partijen dan krijg je die order wel hoor. Zit er echter al bij het eerste onderdeel een dikke vette duidelijk vindbare marge dan kun je er de donder op zeggen dat de rest ook volledig word uitgespit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gompy58 op 10-07-2013 16:55:51 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:24:43 #62
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128803347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?
Het probleem is vaak te vinden in het feit dat je er maar op moet vertrouwen dan de klant ook daadwerkelijk de spullen in huis haalt die jij nodig bent. Niks is irritanter dan moeten constateren dat je een klus niet af kunt maken omdat je iets niet hebt.

Tevens loop je wel degelijk inkomsten mis, de uren zijn op klus hetzelfde, je mist alleen de winst op het materiaal. Ik kan het mij voorstellen dat menig installateur hier voor past.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:30:54 #63
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128803645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:48 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Hier zou ik mij wel in kunnen vinden.

Kijk, hoe beter de installateur, hoe meer hij moet inkopen, hoe beter zijn inkoopprijs bij de groothandel of waar dan ook en dus hoe beter zijn marge.

Persoonlijk denk ik dat je er als klant alleen maar bij gebaat bent als je je installateur ook gelukkig laat zijn door een fatsoenlijke marge. Dan is de kans dat die beste man het jaar erop ook nog werkt een stukje groter mocht je een keer aanspraak op garantie moeten maken. Tevens is die beste man dan ook een stuk gemotiveerder en doet net even die extra stap.

Daarentegen ben ik wel van mening dat je je gewoon moet realiseren dat de klant van vandaag de dag het niet pikt/snapt/accepteert als jij voor exact dezelfde kraan of stukje koperpijp opeens 3 keer zoveel gaat rekenen als dat de consument er zelf voor zou betalen.

Dan ben je niet slim bezig Daarnaast, doe wat je toezegt want anders doe je precies hetzelfde waar menig aannemer/installateur de klant van beschuldigt;"ze gaan met mijn offerte shoppen.."Tsja, als je ervoor zorgt dat die gewoon gezond is voor beide partijen dan krijg je die order wel hoor. Zit er echter al bij het eerste onderdeel een dikke vette duidelijk vindbare marge dan kun je er de donder op zeggen dat de rest ook volledig word uitgespit.
Kan mij hier ook volledig in vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')