Tja.. De klant betaalt. Zelf even halen bij de groothandel is natuurlijk wel weer makkelijker dan via internet bestellen. Zeker als je de producten snel nodig hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:28 schreef Nelvalhil het volgende:
Denk zelf even na man, hij koopt hij voor 2, zoveel in bij de groothandel als hij het ook veyl goedkoper kan krijgen op internet
Dat zal al een heel stuk schelen qua prijs. Heb je van te voren geen bedrag afgesproken?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:45 schreef goed_volk het volgende:
Waarschijnlijk gebruikt hij iets ander materiaal dan jij op internet hebt gevonden? Bij de TU verkopen ze andere kwaliteit dan de gamma.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
Vraag om zijn rekening van de technische unie.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
Vraag om zijn rekening van de technische unie.
Feit blijft dan dus wel dat hij voor groothandelsprijzen levert. Dat het mogelijk goedkoper zou kunnen, heeft er dus verder niets mee te maken. Het is alleen jouw idee dat dat zo zou zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef holzhausen het volgende:
Ik heb niet van te voren een prijs afgesproken voor het materiaal. Als hij aangeeft dat hij het voor groothandelsprijzen levert ga ik er van uit dat dat concurrerende prijzen zullen zijn. Ik snap best dat hij iets wil verdienen op het materiaal en dat mag ook maar dit zijn absurde prijzen.
Ik heb exact hetzelfde materiaal gevonden (artikel code van de verpakking). Hij geeft aan dat TU duur is omdat ze snel kunnen leveren en dat veel webshops illegaal importeren uit Duitsland.
Hij kan best eerlijk zijn natuurlijk, maar dat de TU 2 keer zo duur zou zijn lijkt me heel sterk, ze zouden dan nooit kunnen blijven bestaan. Als hij daar vaak koopt krijgt hij ook nog korting natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef holzhausen het volgende:
Ik heb niet van te voren een prijs afgesproken voor het materiaal. Als hij aangeeft dat hij het voor groothandelsprijzen levert ga ik er van uit dat dat concurrerende prijzen zullen zijn. Ik snap best dat hij iets wil verdienen op het materiaal en dat mag ook maar dit zijn absurde prijzen.
Ik heb exact hetzelfde materiaal gevonden (artikel code van de verpakking). Hij geeft aan dat TU duur is omdat ze snel kunnen leveren en dat veel webshops illegaal importeren uit Duitsland.
Dus is de vraag of de prijzen van TU zo hoog liggen of dat hij liegt over de prijzen.quote:Feit blijft dan dus wel dat hij voor groothandelsprijzen levert. Dat het mogelijk goedkoper zou kunnen, heeft er dus verder niets mee te maken. Het is alleen jouw idee dat dat zo zou zijn.
Wellicht even de TU vragen om een prijslijst oid?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Dus is de vraag of de prijzen van TU zo hoog liggen of dat hij liegt over de prijzen.
Ik zal de rekening wel even opvragen.
TU geeft geen prijzen tenzij je klant bent.....quote:Wellicht even de TU vragen om een prijslijst oid?
Dan idd de rekening opvragen of via via proberen te vragenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef holzhausen het volgende:
[..]
TU geeft geen prijzen tenzij je klant bent.....
Is er iemand met toegang die 3 prijsjes voor me op kan zoeken?quote:Er zijn vast wel fokkers met toegang tot een technische unie account.
Dan weet je nog steeds niet welke korting jouw installateur heeft...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:14 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Is er iemand met toegang die 3 prijsjes voor me op kan zoeken?
Maar ik weet wel of de prijs hoger is dan de `normale` prijs zonder korting bij TU en dus of hij liegt.quote:Dan weet je nog steeds niet welke korting jouw installateur heeft...
dat weet je dus helemaal niet, er zijn zoveel verschillende korting regels bij de TU , de ene krijgt op product X nul korting en andere weer 70%.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Maar ik weet wel of de prijs hoger is dan de `normale` prijs zonder korting bij TU en dus of hij liegt.
Nee, alleen bepaalde vaste klanten. Daat prijzendoolhof is een mooie manier om mensen een poot uit te draaien. Eerst 50% erop gooien en dan schermen met wel 15% korting.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef holzhausen het volgende:
Maar ik kan dan toch zien of de prijs zonder korting lager ligt dan de prijs die hij mij berekend? Of iedereen moet standaard 50% korting krijgen bij TU.....
Als je merk/types aangeeft wil ik wel voor je kijken wat de bruto prijzen zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:14 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Is er iemand met toegang die 3 prijsjes voor me op kan zoeken?
En ook beter dan wat je in de PGK vindt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:17 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Maar zoals eerder aangegeven: Het materiaal bij de technische unie heeft normaal een betere kwaliteit dan het (goedkope) spul wat je 'online' vind.
Klopt, ik kan er inloggen. Ik ga alleen niet mijn prijs vertellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DroogDok het volgende:
Er zijn vast wel fokkers met toegang tot een technische unie account.
Dat sowieso. Andersom kom je ook tegen, klant vind je materiaal te duur, klant koopt zelf het spul via een webshop en vraagt of ik het wil installeren: mijn antwoord: Dacht het niet, installeer het zelf ook maar. exit klant.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten![]()
Die installateur is niet de slimste, 1. nooit zeggen dat je voor groothandelsprijzen levert, dan vernuek je jezelf. 2. ook nooit je winstmarge vertellen. Verder ga ik met Vonk mee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.
Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.
Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?
Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
Nee, dat feit is inderdaad niet goed te praten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ben ik deels met je eens Vonk, maar niet helemaal. In dit geval zegt de aannemer groothandelsprijzen door te rekenen aan de klant. Als dat niet wordt gedaan, dan wordt je dus belazerd.
Ik zou dan ook exit zeggen. Dan moet mijn installateur gewoon zeggen, joh Gieliovd ik koop die materialen, doe er 10% bovenop en de rest is gewoon uren.
Das prima, dan heb je de keuze. Maar ga niet achter de rug om dingen doen. Toch?
Als ik jou binnen haal voor werk en ik vraag he Vonk, wat doe je met de materialen? Dan ga jij ook niet zeggen dat je de TU prijzen doorrekent en vervolgens meer doet.
Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.quote:Het heeft er ook niks mee te maken met het feit dat iedereen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten
*aanvulling hierop: De klant beseft vaak ook niet dat de garanties ook via de installateur loopt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, dat feit is inderdaad niet goed te praten.
Daar heb ik verder ook geen twijfel over.
Maar van een -knip-
Dan moet de klant dat er dan maar gewoon bij betalen !
Zo transparant hoeft dat niet te zijn. Een installateur vraag een x bedrag voor een product, hoe die prijs is opgebouwd doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.
Ik keur de wijze van handelen in dit geval ook niet goed; zeker niet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.
Die gaat ook weer niet altijd op. Heb keuken gekocht incl fornuis. Fornuis was op internet paar 100 euro goedkoper maar dacht, dat gun ik ze en dan heb ik alle garantiezooi via 1 toko lopen. Vervolgens doet ie het niet goed, zegt de keukenboer "hier heb je telnr van de importeur die lost het wel op". Toen had ik ook zoiets van "volgende keer bestel ik het wel via internet".quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
*aanvulling hierop: De klant beseft vaak ook niet dat de garanties ook via de installateur loopt.
Koopt je bij een webshop, dan zijn garanties en het verhalen van eventuele vergoedingen een drama.
Maarja, je wilde goedkoop, dus niet lopen miepen.
Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:46 schreef Gieliovd het volgende:
Het moet allemaal wel leuk een eerlijk blijven.
Ik kies er zelf voor mijn spullen online te kopen en zelf te installeren en neem het risico voor mezelf.
Bij het tegelen heb ik bewust bijvoorbeeld geen lijm gekocht, maar dat laten regelen door de tegelzetter. Hij zijn marge en zijn voorkeur materiaal. Ik op de andere dingen mijn voordeel.
Bij Arsenius in Schiedam haalde ik een emmertje Schönox kimband set voor 28,50. Bij Jan Groen was die ¤48,50. En dan bij de Bouwmaat waarschijnlijk ¤50 ex. Ja, dan gaan we weer... dubbeltje op de eerste rang of absurde prijzen?
Waardeloze keukenboer dan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die gaat ook weer niet altijd op. Heb keuken gekocht incl fornuis. Fornuis was op internet paar 100 euro goedkoper maar dacht, dat gun ik ze en dan heb ik alle garantiezooi via 1 toko lopen. Vervolgens doet ie het niet goed, zegt de keukenboer "hier heb je telnr van de importeur die lost het wel op". Toen had ik ook zoiets van "volgende keer bestel ik het wel via internet".
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.
Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
Service is bij sommige ver te zoeken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
vond ik ook. Zeker voor een familiebedrijf die het moet hebben van de mond tot mond reclame.
Het zijn gewoon dozenschuivers. Ach, het is een beetje als het Agpo-Ferroli verhaal, mensen willen goedkoop, Agpo/webshops leveren goedkoop------------> goedkoop wordt uiteindelijk duurkoop.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit zijn van die discussies waar je heel wat topics mee kunt vol maken..
Het is als ..
apple vs samsung.
andriod vs ois
apple vs windows
call of duty vs battlefield
Volkswagen vs Opel
![]()
Maar besef wel dat er menig installateur op deze manier naar de kloten gaat; die kunnen niet op tegen webshops die gehuisvest zijn in een bedrijfspandje ergens in Schubbekutteveen zit en een product daarom ook lekker goedkoop op de markt kan brengen.
Geen voorraad, geen aftersales en alles via postnl versturen
Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.
Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kopquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:
[..]
Natuurlijk mag hij wat verdienen op het materiaal, hij moet het immers bestellen, verwerken, etc maar het gaat in dit geval om marges van 60%-100%.
Hoe kom jij er bij dat hij het materiaal levert tegen inkoopsprijs?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:53 schreef holzhausen het volgende:
: Hoe de prijs is opgebouwd doet inderdaad niet ter zake maar als zegt dat je het materiaal levert tegen inkoopsprijs dan moet je dat ook doen.
Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:19 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
Tja zou kunnen. Ik gebruik fittingen en dergelijke alleen voor OEM doeleinden. Kan daarom ook direct bij de fabrikant bestellen ipv groothandel en dan zijn marges van 60 tot 100% op die onderdelen niet zo vreemd. Arbeid wordt weer anders gecalculeerd.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Dr..Evil het volgende:
[..]
Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
Hier zou ik mij wel in kunnen vinden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zo transparant hoeft dat niet te zijn. Een installateur vraag een x bedrag voor een product, hoe die prijs is opgebouwd doet niet ter zake.
Het probleem is vaak te vinden in het feit dat je er maar op moet vertrouwen dan de klant ook daadwerkelijk de spullen in huis haalt die jij nodig bent. Niks is irritanter dan moeten constateren dat je een klus niet af kunt maken omdat je iets niet hebt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?
Kan mij hier ook volledig in vinden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:48 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Hier zou ik mij wel in kunnen vinden.
Kijk, hoe beter de installateur, hoe meer hij moet inkopen, hoe beter zijn inkoopprijs bij de groothandel of waar dan ook en dus hoe beter zijn marge.
Persoonlijk denk ik dat je er als klant alleen maar bij gebaat bent als je je installateur ook gelukkig laat zijn door een fatsoenlijke marge. Dan is de kans dat die beste man het jaar erop ook nog werkt een stukje groter mocht je een keer aanspraak op garantie moeten maken. Tevens is die beste man dan ook een stuk gemotiveerder en doet net even die extra stap.
Daarentegen ben ik wel van mening dat je je gewoon moet realiseren dat de klant van vandaag de dag het niet pikt/snapt/accepteert als jij voor exact dezelfde kraan of stukje koperpijp opeens 3 keer zoveel gaat rekenen als dat de consument er zelf voor zou betalen.
Dan ben je niet slim bezig Daarnaast, doe wat je toezegt want anders doe je precies hetzelfde waar menig aannemer/installateur de klant van beschuldigt;"ze gaan met mijn offerte shoppen.."Tsja, als je ervoor zorgt dat die gewoon gezond is voor beide partijen dan krijg je die order wel hoor. Zit er echter al bij het eerste onderdeel een dikke vette duidelijk vindbare marge dan kun je er de donder op zeggen dat de rest ook volledig word uitgespit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |