abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128748790
Ik heb een installateur wat werkzaamheden laten doen en deze gaf aan dat hij voor het materiaal gewoon groothandelsprijzen rekent. Nu kreeg ik de rekening en is het materiaal ongeveer 2x zo duur als dat ik het zelf op internet zou bestellen.

Volgens hem zijn de prijzen bij Technische Unie (waar hij koopt) gewoon hoger dan de prijzen die je op internet kan vinden. Het gaat er bij mij echter niet in dat de groothandel duurder zou zijn dan een consumenten webshop.

Kan iemand iets over het prijsniveau van TU zeggen? Is dat echt zo hoog of wordt ik geflest?
pi_128748931
Denk zelf even na man, hij koopt hij voor 2, zoveel in bij de groothandel als hij het ook veyl goedkoper kan krijgen op internet
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_128749038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:28 schreef Nelvalhil het volgende:
Denk zelf even na man, hij koopt hij voor 2, zoveel in bij de groothandel als hij het ook veyl goedkoper kan krijgen op internet
Tja.. De klant betaalt. Zelf even halen bij de groothandel is natuurlijk wel weer makkelijker dan via internet bestellen. Zeker als je de producten snel nodig hebt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:45:35 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128749225
Waarschijnlijk gebruikt hij iets ander materiaal dan jij op internet hebt gevonden? Bij de TU verkopen ze andere kwaliteit dan de gamma.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128749259
Vraag om zijn rekening van de technische unie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128749270
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:45 schreef goed_volk het volgende:
Waarschijnlijk gebruikt hij iets ander materiaal dan jij op internet hebt gevonden? Bij de TU verkopen ze andere kwaliteit dan de gamma.
Dat zal al een heel stuk schelen qua prijs. Heb je van te voren geen bedrag afgesproken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:49:20 #7
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_128749289
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
pi_128749354
Ik heb niet van te voren een prijs afgesproken voor het materiaal. Als hij aangeeft dat hij het voor groothandelsprijzen levert ga ik er van uit dat dat concurrerende prijzen zullen zijn. Ik snap best dat hij iets wil verdienen op het materiaal en dat mag ook maar dit zijn absurde prijzen.

Ik heb exact hetzelfde materiaal gevonden (artikel code van de verpakking). Hij geeft aan dat TU duur is omdat ze snel kunnen leveren en dat veel webshops illegaal importeren uit Duitsland.
pi_128749374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:47 schreef DroogDok het volgende:
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:56:48 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128749440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef holzhausen het volgende:
Ik heb niet van te voren een prijs afgesproken voor het materiaal. Als hij aangeeft dat hij het voor groothandelsprijzen levert ga ik er van uit dat dat concurrerende prijzen zullen zijn. Ik snap best dat hij iets wil verdienen op het materiaal en dat mag ook maar dit zijn absurde prijzen.

Ik heb exact hetzelfde materiaal gevonden (artikel code van de verpakking). Hij geeft aan dat TU duur is omdat ze snel kunnen leveren en dat veel webshops illegaal importeren uit Duitsland.
Feit blijft dan dus wel dat hij voor groothandelsprijzen levert. Dat het mogelijk goedkoper zou kunnen, heeft er dus verder niets mee te maken. Het is alleen jouw idee dat dat zo zou zijn.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128749489
Dan heeft ie waarschijnlijk erg slechte inkoopcondities bij de TU, of hij berekent jou de prijzen zonder de korting die hij achteraf nog krijgt.
Scheren is voor schapen!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:59:07 #12
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128749493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:52 schreef holzhausen het volgende:

Hij kan best eerlijk zijn natuurlijk, maar dat de TU 2 keer zo duur zou zijn lijkt me heel sterk, ze zouden dan nooit kunnen blijven bestaan. Als hij daar vaak koopt krijgt hij ook nog korting natuurlijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128749510
quote:
Feit blijft dan dus wel dat hij voor groothandelsprijzen levert. Dat het mogelijk goedkoper zou kunnen, heeft er dus verder niets mee te maken. Het is alleen jouw idee dat dat zo zou zijn.
Dus is de vraag of de prijzen van TU zo hoog liggen of dat hij liegt over de prijzen.

Ik zal de rekening wel even opvragen.
pi_128749524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:00 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Dus is de vraag of de prijzen van TU zo hoog liggen of dat hij liegt over de prijzen.

Ik zal de rekening wel even opvragen.
Wellicht even de TU vragen om een prijslijst oid?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128749723
quote:
Wellicht even de TU vragen om een prijslijst oid?
TU geeft geen prijzen tenzij je klant bent.....
pi_128749770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:10 schreef holzhausen het volgende:

[..]

TU geeft geen prijzen tenzij je klant bent.....
Dan idd de rekening opvragen of via via proberen te vragen :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:13:33 #17
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128749793
Er zijn vast wel fokkers met toegang tot een technische unie account.
pi_128749819
quote:
Er zijn vast wel fokkers met toegang tot een technische unie account.
Is er iemand met toegang die 3 prijsjes voor me op kan zoeken?
pi_128750090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:14 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Is er iemand met toegang die 3 prijsjes voor me op kan zoeken?
Dan weet je nog steeds niet welke korting jouw installateur heeft...
pi_128750148
quote:
Dan weet je nog steeds niet welke korting jouw installateur heeft...
Maar ik weet wel of de prijs hoger is dan de `normale` prijs zonder korting bij TU en dus of hij liegt.
pi_128750207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:29 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Maar ik weet wel of de prijs hoger is dan de `normale` prijs zonder korting bij TU en dus of hij liegt.
dat weet je dus helemaal niet, er zijn zoveel verschillende korting regels bij de TU , de ene krijgt op product X nul korting en andere weer 70%.
dus je kan daar helemaal niks mee.
pi_128750276
Maar ik kan dan toch zien of de prijs zonder korting lager ligt dan de prijs die hij mij berekend? Of iedereen moet standaard 50% korting krijgen bij TU.....
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:35:57 #23
180174 Diemux
People vs Me
pi_128750310
Bedrijf waar ik werk koopt ook in bij de TU, destijds ook gekeken of ik voor de verbouwing van mijn eigen huis bij de TU goedkoper was: Nee. Internetprijzen zijn gewoon ontzettend laag. Waar de TU nog een gezonde marge aanhoudt worden de producten op internet aangeboden voor idioot lage prijzen.
pi_128760140
Trouwens TS. Artikelcodes voor fittingwerk zijn min of meer hetzelfde van alle fabrikanten. VSH / Bonfix / Ankofit (BPE)
pi_128764073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef holzhausen het volgende:
Maar ik kan dan toch zien of de prijs zonder korting lager ligt dan de prijs die hij mij berekend? Of iedereen moet standaard 50% korting krijgen bij TU.....
Nee, alleen bepaalde vaste klanten. Daat prijzendoolhof is een mooie manier om mensen een poot uit te draaien. Eerst 50% erop gooien en dan schermen met wel 15% korting.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')