abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:06:22 #51
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128778346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit zijn van die discussies waar je heel wat topics mee kunt vol maken..

Het is als ..

apple vs samsung.
andriod vs ois
apple vs windows
call of duty vs battlefield
Volkswagen vs Opel

:)

Maar besef wel dat er menig installateur op deze manier naar de kloten gaat; die kunnen niet op tegen webshops die gehuisvest zijn in een bedrijfspandje ergens in Schubbekutteveen zit en een product daarom ook lekker goedkoop op de markt kan brengen.

Geen voorraad, geen aftersales en alles via postnl versturen :+
Het zijn gewoon dozenschuivers. Ach, het is een beetje als het Agpo-Ferroli verhaal, mensen willen goedkoop, Agpo/webshops leveren goedkoop------------> goedkoop wordt uiteindelijk duurkoop.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_128779071
Als je het nou als installateur een beetje slim aanpakt kan je dat makkelijk voor zijn met je offerte, door er simpelweg een regel aan toe te voegen

"Indien u de materialen door ons laat leveren, krijgt u X procent korting op de prijs van de werkuren."

Want dat is in weze ook wat je doet, maar klanten willen korting zien, dus vermeld je het nog ff.
Sommige klanten betalen liever 200 Euro waar 25% vanaf gaat, dan 100 Euro zonder korting....

Plus voor jezelf het voordeel als installateur dat je weet met wat voor spullen je werkt, want je kiest het zelf uit. Niet af gaan wachten met wat voor rommel de klant aan komt zetten.

Ik doe heel wat anders, "iets met ICT" noem ik het altijd maar, hier geldt gewoon hetzelfde hoor. Klant gaat op internet winkelen en vindt het goedkoper... Vergeet de kwaliteit en dat wij er soms van tevoren ook nog werk aan hebben zodat we op lokatie minder hoeven te doen.
Ga je met het spul van de klant zelf aan de slag, blijkt niet te werken, moet nog extra werk aan gedaan worden, ben je een uur langer bezig. En de klant betaalt uiteindelijk meer!
Dus ik zeg het gewoon zoals het is....
pi_128785490
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, iedereen houdt wel van een voordeeltje, ik ook. Maar waar ik, en vele installateurs met mij zo vreselijk moe van worden, zijn de klanten die je eerst een offerte laten opstellen, om vervolgens met mijn offerte gaan shoppen op internet.

Als je dan goedkoop wil, dan bedenk je ook zelf maar wat je nodig bent.
Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128786074
Het ligt een beetje aan de installateur. Er zijn installateurs die hun spullen beter kunnen kopen bij de warmteservice omdat ze in hun eentje overal en nergens kopen en dus nergens een goed kortingscontract krijgen omdat er weinig omzet tegenover staat.

Een installateur die aangeeft tegen inkoopsprijzen te leveren zonder daarbij duidelijk prijzen aan te geven heb je niks aan, dat is niet te controleren. Goede leer voor de volgende keer dus om echt een offerte of duidelijke prijzen aan te vragen. Daarbij zijn er artikelen welke geen bruto prijzenstructuur hebben zoals knelfittingen.

Onze installateur heeft trouwens gewoon een factuur gestuurd met uren en een deel van het materiaal omdat ik zelf het sanitair heb geleverd. Maar dat is logisch als je bij een technische groothandel werkt. En zo kregen wij dus een factuur van 2500 euro voor x uren werk en een deel materiaal netjes uitgesplitst.
pi_128786745
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:38 schreef holzhausen het volgende:

[..]

Nee daar heeft het niets mee te maken. Iedereen mag geld verdienen maar doe het wel op een eerlijke en transparante manier.

Natuurlijk mag hij wat verdienen op het materiaal, hij moet het immers bestellen, verwerken, etc maar het gaat in dit geval om marges van 60%-100%.
Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
pi_128786851
Er is niets mis met een grote marge maar wel als je zegt dat je het tegen inkoopsprijs zal leveren. Daarnaast is hij niet de fabriek.....
pi_128789281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:53 schreef holzhausen het volgende:
: Hoe de prijs is opgebouwd doet inderdaad niet ter zake maar als zegt dat je het materiaal levert tegen inkoopsprijs dan moet je dat ook doen.

Hoe kom jij er bij dat hij het materiaal levert tegen inkoopsprijs?
Hij zei dat hij werkt met groothandelsprijzen niet dat jij de inkoopsprijs zal betalen. :?
pi_128789526
Jawel, want hij zei dat hij levert tegen groothandelsprijzen en hij daar niets aan verdiend. En dat is dus niet waar.
pi_128791023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:19 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Wat is er mis met marges van 60 tot 100%? Glas gaat van de fabriek tot de eindgebruiker zo'n 4 x over de kop
Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
pi_128792584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Dr..Evil het volgende:

[..]

Nu de BTW op arbeid verlaagd is naar 6% (bij bestaande woningen) is het gunstiger om je marges puur op arbeid te halen en voor materialen de inkoopprijzen door te berekenen. Nou maakt dat voor kleine dingen niet zoveel uit, maar op een heel project kan dat flink schelen.
Tja zou kunnen. Ik gebruik fittingen en dergelijke alleen voor OEM doeleinden. Kan daarom ook direct bij de fabrikant bestellen ipv groothandel en dan zijn marges van 60 tot 100% op die onderdelen niet zo vreemd. Arbeid wordt weer anders gecalculeerd. :)
pi_128801664
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 22:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zo transparant hoeft dat niet te zijn. Een installateur vraag een x bedrag voor een product, hoe die prijs is opgebouwd doet niet ter zake.
Hier zou ik mij wel in kunnen vinden.

Kijk, hoe beter de installateur, hoe meer hij moet inkopen, hoe beter zijn inkoopprijs bij de groothandel of waar dan ook en dus hoe beter zijn marge.

Persoonlijk denk ik dat je er als klant alleen maar bij gebaat bent als je je installateur ook gelukkig laat zijn door een fatsoenlijke marge. Dan is de kans dat die beste man het jaar erop ook nog werkt een stukje groter mocht je een keer aanspraak op garantie moeten maken. Tevens is die beste man dan ook een stuk gemotiveerder en doet net even die extra stap.

Daarentegen ben ik wel van mening dat je je gewoon moet realiseren dat de klant van vandaag de dag het niet pikt/snapt/accepteert als jij voor exact dezelfde kraan of stukje koperpijp opeens 3 keer zoveel gaat rekenen als dat de consument er zelf voor zou betalen.

Dan ben je niet slim bezig Daarnaast, doe wat je toezegt want anders doe je precies hetzelfde waar menig aannemer/installateur de klant van beschuldigt;"ze gaan met mijn offerte shoppen.."Tsja, als je ervoor zorgt dat die gewoon gezond is voor beide partijen dan krijg je die order wel hoor. Zit er echter al bij het eerste onderdeel een dikke vette duidelijk vindbare marge dan kun je er de donder op zeggen dat de rest ook volledig word uitgespit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gompy58 op 10-07-2013 16:55:51 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:24:43 #62
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128803347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarom moet dat een probleem zijn? Als de klant liever zelf zijn materiaal koopt en daardoor denkt goedkoper uit te zijn prima toch. Of jij het nou verdient op het materiaal of op de uren maakt uiteindelijk toch niet uit?
Het probleem is vaak te vinden in het feit dat je er maar op moet vertrouwen dan de klant ook daadwerkelijk de spullen in huis haalt die jij nodig bent. Niks is irritanter dan moeten constateren dat je een klus niet af kunt maken omdat je iets niet hebt.

Tevens loop je wel degelijk inkomsten mis, de uren zijn op klus hetzelfde, je mist alleen de winst op het materiaal. Ik kan het mij voorstellen dat menig installateur hier voor past.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:30:54 #63
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_128803645
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 16:48 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Hier zou ik mij wel in kunnen vinden.

Kijk, hoe beter de installateur, hoe meer hij moet inkopen, hoe beter zijn inkoopprijs bij de groothandel of waar dan ook en dus hoe beter zijn marge.

Persoonlijk denk ik dat je er als klant alleen maar bij gebaat bent als je je installateur ook gelukkig laat zijn door een fatsoenlijke marge. Dan is de kans dat die beste man het jaar erop ook nog werkt een stukje groter mocht je een keer aanspraak op garantie moeten maken. Tevens is die beste man dan ook een stuk gemotiveerder en doet net even die extra stap.

Daarentegen ben ik wel van mening dat je je gewoon moet realiseren dat de klant van vandaag de dag het niet pikt/snapt/accepteert als jij voor exact dezelfde kraan of stukje koperpijp opeens 3 keer zoveel gaat rekenen als dat de consument er zelf voor zou betalen.

Dan ben je niet slim bezig Daarnaast, doe wat je toezegt want anders doe je precies hetzelfde waar menig aannemer/installateur de klant van beschuldigt;"ze gaan met mijn offerte shoppen.."Tsja, als je ervoor zorgt dat die gewoon gezond is voor beide partijen dan krijg je die order wel hoor. Zit er echter al bij het eerste onderdeel een dikke vette duidelijk vindbare marge dan kun je er de donder op zeggen dat de rest ook volledig word uitgespit.
Kan mij hier ook volledig in vinden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')