Denk het eigenlijk wel, anders gewoon tram pakken.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
Rijden er op de opendag ook treinen naar de kuip?
De feiten zijn dus volgens dit raadslid dat HNS zo''n 16 miljoen omzet per jaar meer dan de Arena moet genereren, maar dat dit te verklaren is vanwege de extra stoelen en andere "extra's" (?). Als je die 16 miljoen door het aantal extra stoelen deelt, kom je op 1600 euro per stoel per jaar. Volstrekt onrealistisch. Dus die "extra's" die verder niet toegelicht worden, mogen wel heel wat opbrengen.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Zo liggen wel de feiten. Niet te ontkennen voor een ieder die zich serieus en zonder vooringenomen houding in de diverse stukken heeft verdiept.
Deze doerak heeft ook nog eens heel stiekem een filmpje in de op geplaatst.quote:
Is al weg.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:56 schreef Dr.Mikey het volgende:
Haal dat 10-0 filmpje maar snel weg wat een trieste ankermongool.
Beetje onzinnig van Koeman om nu nu duidelijk te eisen zo aan het begin van de transferperiode.quote:'Koeman eist maandag duidelijkheid van Martins Indi'
Bruno Martins Indi moet maandag aan trainer Ronald Koeman aangeven wat zijn plannen voor het komende seizoen zijn. De verdediger is niet tevreden over zijn plaats als linksachter en heeft daarom zijn zinnen op een transfer gezet. Vooralsnog heeft geen enkele club zich gemeld bij Feyenoord voor de mandekker.
Het afgelopen seizoen koos Koeman ervoor om Stefan de Vrij en Joris Mathijsen in het centrum van de verdediging te posteren. Martins Indi, die bij het Nederlands elftal wel centraal achterin speelt, moest genoegen nemen met een rol als linksachter. Uiteindelijk accepteerde de Oranje-international zijn positie met moeite.
Koeman wil maandag weten of Martins Indi nog steeds aan een transfer denkt of dat hij zich opnieuw wil richten op de linksback positie. Het ziet er namelijk naar uit dat de oefenmeester opnieuw voor De Vrij en Mathijsen gaat kiezen. De laatste weken werd de naam van AC Milan genoemd, maar de Italiaanse club is nog niet concreet voor de linkspoot.
Wat is dit nu weer voor een onzinquote:Op maandag 8 juli 2013 18:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Beetje onzinnig van Koeman om nu nu duidelijk te eisen zo aan het begin van de transferperiode.
Beloof hij maandag eeuwige trouw komt 12 augustus Milan met een bod van 8 miljoen gaat hij alsnog.
Wil gewoon weten wat het uitgangspunt voor BMI zelf is, lijkt me vrij logisch. Ook ten aanzien van de rest van de groep is dat wel zo netjes.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Beetje onzinnig van Koeman om nu nu duidelijk te eisen zo aan het begin van de transferperiode.
Beloof hij maandag eeuwige trouw komt 12 augustus Milan met een bod van 8 miljoen gaat hij alsnog.
Zijn uitgangspunt is toch duidelijk hij wil liever niet meer op linksback spelen.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:08 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wil gewoon weten wat het uitgangspunt voor BMI zelf is, lijkt me vrij logisch. Ook ten aanzien van de rest van de groep is dat wel zo netjes.
Ik denk dat hij vertrekt omdat hij niet centraal kan spelen bij Feyenoord.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:08 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wil gewoon weten wat het uitgangspunt voor BMI zelf is, lijkt me vrij logisch. Ook ten aanzien van de rest van de groep is dat wel zo netjes.
Dit is de bron:quote:Op maandag 8 juli 2013 18:07 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een onzin
Koeman en BMI hebben vandaag al een gesprek gehad over de situatie en Koeman eist helemaal niks verder
Nog kutter dan Voetbalzone dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is de bron:
http://www.soccernews.nl/(...)ampaign=Headliner.nl
Soccernews.nl ken ze in ieder geval niet.
Zal wel zoiets zijn als Voetbalzone.nl zeker?
In de media worden de zaken de hele tijd omgedraaid: Martins Indi wil helemaal niet per sé weg, Feyenoord wil hem graag verkopen omdat we het geld dan kunnen gebruiken om de aanval te versterken en schulden af te lossen. Wat moet Feyenoord voor duidelijkheid hebben van Martins Indi? Hij zal gewoon moeten spelen waar de trainer hem neerzet en een vertrek is pas aan de orde als er een club voor hem komt. Allemaal van die onzinberichten in de media om maar wat op te kunnen schrijven, en het creëert alleen maar onrust.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:11 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vertrekt omdat hij niet centraal kan spelen bij Feyenoord.
Daar ging het me ook niet om. Het ging me er om dat hij overdreven werd opgehemeld. Goed liggen bij de supporters is iets anders, en dat snap ik wel degelijk.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zo'n jongen goed ligt bij de supporters heeft ook met andere dingen te maken, maar dat begrijp jij toch niet.
Ja, oke. Dat mag jij vinden.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:28 schreef heiden6 het volgende:
Maar los daarvan, Clasie is heus niet de nieuwe Wesley Sneijder maar om hem te vergelijken met Wout Brama is natuurlijk weer het andere uiterste - dat slaat nergens op.
Clasie teerde overigens niet zozeer op El Ahmadi (doe je dat nou expres?) als wel andersom. Gewoon een prima speler die bij elke Nederlandse club van toegevoegde waarde zou zijn en een mooie carričre kan gaan hebben.
Douglas kan er niks van, dus daar heb je gelijk in. Verder maakt De Vrij me te vaak fouten om echt door te gaan breken. Terwijl hij het daar wel van moet hebben, voetballend is hij ook niet fantastisch namelijk.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:28 schreef heiden6 het volgende:
Ik denk dat De Vrij juist wel de mentaliteit heeft om ver te komen, hij moet nog leren om wat harder en genadelozer te zijn, maar dat hij heeft natuurlijk veel meer potentie dan bijvoorbeeld Douglas - een grote, sterke en harde verdediger is maar wel zonder zelfbeheersing en gespeend van enige intelligentie en zelfreflectie.
Stefan de Vrij is trouwens flnk breder geworden het afgelopen jaar, en lang was hij al, dus ook qua fysiek prima voor een centrale verdediger.
Bullshit. Hiermee bewijs je duidelijk dat je er geen verstand van hebt.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:51 schreef GGMM het volgende:
Verder maakt De Vrij me te vaak fouten om echt door te gaan breken. Terwijl hij het daar wel van moet hebben, voetballend is hij ook niet fantastisch namelijk.
Ben heel benieuwd hoe hij zich herpakt volgend seizoen.
Haha, ja oke.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bullshit. Hiermee bewijs je duidelijk dat je er geen verstand van hebt.
Het grote voordeel van De Vrij is dat hij juist zelden fouten maakt. Maar oké, jij kijkt toevallig een paar wedstrijden van Feyenoord en Jong Oranje waarin De Vrij een wat mindere periode had (na dik anderhalf jaar bijna foutloos te hebben gespeeld) en je denkt meteen dat hij niet door gaat breken omdat hij teveel foutjes maakt...
En jawel hoor, de welbekende lachonieke reactie waarin hij zijn eigen domheid op anderen projecteert als meneer met z'n neus op de feiten gedrukt wordt.quote:
Dat dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bullshit. Hiermee bewijs je duidelijk dat je er geen verstand van hebt.
Het grote voordeel van De Vrij is dat hij juist zelden fouten maakt. Maar oké, jij kijkt toevallig een paar wedstrijden van Feyenoord en Jong Oranje waarin De Vrij een wat mindere periode had (na dik anderhalf jaar bijna foutloos te hebben gespeeld) en je denkt meteen dat hij niet door gaat breken omdat hij teveel foutjes maakt...
Opbouwend en voetballend is hij ook vrij sterk, dus ik heb echt geen idee over welke De Vrij jij het hebt. De zwakke punten die jij noemt zijn juist zijn sterkte punten: maakt zelden foutjes, kan goed meevoetballen en is opbouwend sterk.
Pardon? Jij zegt simpel weg dat iets wat ik zeg niet waar is en dat het anders is, zonder argument of wat dan ook, terwijl hij een half jaar heeft staan blunderen, wat moet ik dan verder nog zeggen?quote:Op maandag 8 juli 2013 18:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jawel hoor, de welbekende lachonieke reactie waarin hij zijn eigen domheid op anderen projecteert als meneer met z'n neus op de feiten gedrukt wordt.
Hij heeft geen half jaar staan blunderen, dat is het hem nou juist.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Pardon? Jij zegt simpel weg dat iets wat ik zeg niet waar is en dat het anders is, zonder argument of wat dan ook, terwijl hij een half jaar heeft staan blunderen, wat moet ik dan verder nog zeggen?Het is goed met je.
Ja, dat zei je net ook al ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij heeft geen half jaar staan blunderen, dat is het hem nou juist.
Helemaal niets.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:39 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Helemaal niets.Pech voor je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijgt 'ie nog spijt vanquote:Op maandag 8 juli 2013 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Martijn Krabbendam zijn NEC en PEC Zwolle niet langer geinteresseerd in Guyon Fernandez. Zelf wilt hij niet naar RKC.
Zeker wel.quote:
Denk / hoop het ook.quote:
Denk dat ze gewoon zijn salaris niet kunnen betalen. Simpel.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Denk / hoop het ook.
Bovendien snap ik niet waarom hij niet naar RKC wilt. Is toch een prima club voor hem? Met de potentie om in de middenmoot te eindigen.
Is zijn goed recht natuurlijk. Hij is niet iemand die zoals een Babel een jaartje voor minder gaat ballen om dan voor de miljoenen te kunnen gaan in Turkije.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Denk dat ze gewoon zijn salaris niet kunnen betalen. Simpel.
Denk dat het verschil niet zozeer de persoonlijkheid is maar het aantal nullen op hun bankrekeningsaldo. Babel verdiende bij Liverpool en Hoffenheim natuurlijk vele malen meer dan Fernandez bij Excelsior en Feyenoord.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:07 schreef Typisch het volgende:
[..]
Is zijn goed recht natuurlijk. Hij is niet iemand die zoals een Babel een jaartje voor minder gaat ballen om dan voor de miljoenen te kunnen gaan in Turkije.
Wat ik dus ook een beetje zeg.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Denk dat het verschil niet zozeer de persoonlijkheid is maar het aantal nullen op hun bankrekeningsaldo. Babel verdiende bij Liverpool en Hoffenheim natuurlijk vele malen meer dan Fernandez bij Excelsior en Feyenoord.
Denk dat Feyenoord geen zin heeft in dat soort constructies.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:17 schreef ace_eleven het volgende:
Ja, maar Feyenoord kan toch gewoon het rest-salaris van Fernandez dan betalen voor dat ene jaar? Het gedeelte wat een RKC wilt betalen is gewoon directe winst voor ons
Dan stelt hij te hoge eisen. Laat hem maar lekker het hele seizoen bij de reserves meedoen.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Denk dat ze gewoon zijn salaris niet kunnen betalen. Simpel.
Zijn goed recht natuurlijk. Logische keuze ook.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan stelt hij te hoge eisen. Laat hem maar lekker het hele seizoen bij de reserves meedoen.![]()
Hij zal geen contract accepteren waar hij minder gaat verdienen aankomend seizoen, vind jij dat te hoge eisen?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dan stelt hij te hoge eisen. Laat hem maar lekker het hele seizoen bij de reserves meedoen.![]()
Natuurlijk is het zijn goed recht. Logisch is het niet, want hij verneukt zijn carričre.Logisch zou zijn als hij naar RKC ging op huurbasis (dan verdient hij gewoon nog hetzelfde).quote:Op maandag 8 juli 2013 20:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zijn goed recht natuurlijk. Logische keuze ook.
Ja, hij heeft het niet gered op dit niveau en moet een stapje terug doen, daar hoort ook een lager salaris bij. Dat gebeurt toch zo vaak in het voetbal?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij zal geen contract accepteren waar hij minder gaat verdienen aankomend seizoen, vind jij dat te hoge eisen?
Hoezo? Denk je echt dat als hij volgend jaar transfervrij is dat er geen clubs meer geďnteresseerd zijn? Hij heeft nu een jaar op de bank gezeten + nog een contract en er komen zelfs nog clubs op af.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef heiden6 het volgende:
Logisch is het niet, want hij verneukt zijn carričre.
Was hier sprake van dan? Ik dacht dat het om een verkoop ging. Anders heb je wel gelijk ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef heiden6 het volgende:
Logisch zou zijn als hij naar RKC ging op huurbasis (dan verdient hij gewoon nog hetzelfde).
Tja, door een paar nobody's op internet, het zal hem wat.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:37 schreef heiden6 het volgende:
Het is gewoon een Winston Bogarde-actie. Die stond ook in zijn recht, en die werd ook terecht uitgelachen en verketterd.
Dat is al een wonder, maar volgend jaar zal de interesse nog veel minder zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hoezo? Denk je echt dat als hij volgend jaar transfervrij is dat er geen clubs meer geďnteresseerd zijn? Hij heeft nu een jaar op de bank gezeten + nog een contract en er komen zelfs nog clubs op af.
Het ging om verhuur ja.quote:Was hier sprake van dan? Ik dacht dat het om een verkoop ging. Anders heb je wel gelijk ja.
Denk inderdaad dat clubs als Cambuur en NAC en de promovendus van volgend jaar veel betere spelers kunnen krijgen dan Fernandez.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft het niet gered op dit niveau en moet een stapje terug doen, daar hoort ook een lager salaris bij. Dat gebeurt toch zo vaak in het voetbal?![]()
Zeker als je 27 bent is het juist zonde en zal het uiteindelijk meer geld kosten als hij nog een jaar met de reserves mee moet doen. Dan wil helemaal geen club hem meer hebben natuurlijk.
Dat is een aanname. Denk dat het wel meevalt.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:40 schreef heiden6 het volgende:
Dat is al een wonder, maar volgend jaar zal de interesse nog veel minder zijn.
Of een speler die net zo slecht is maar die niet twee jaar geen echte wedstrijd heeft gespeeld, agressieproblemen heeft, zich onmogelijk heeft gemaakt bij zijn vorige club en bijna iemand heeft doodgereden.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat clubs als Cambuur en NAC en de promovendus van volgend jaar veel betere spelers kunnen krijgen dan Fernandez.
Ik denk dat dezelfde clubs volgend jaar weer in de rij staan voor hem.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Of een speler die net zo slecht is maar die niet twee jaar geen echte wedstrijd heeft gespeeld, agressieproblemen heeft, zich onmogelijk heeft gemaakt bij zijn vorige club en bijna iemand heeft doodgereden.
Het is dan ook aannemelijk dat er minder interesse is als hij nog een jaar bij de reserves meedoet, dat is doorgaans niet echt iets positiefs voor je carričre.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Denk dat het wel meevalt.
Dat vind jij. Zijn talloze voorbeelden te verzinnen waar dit niet zo was. Maar dit wordt welles-niettes.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is dan ook aannemelijk dat er minder interesse is als hij nog een jaar bij de reserves meedoet, dat is doorgaans niet echt iets positiefs voor je carričre.
Met dat in de rij staan valt wel mee, twee van de drie zijn zelf al afgehaakt. En er was alleen maar interesse om hem te huren, dat is nog wat anders dan zo'n speler zelf vastleggen waarbij je als club een risico neemt. Als hij voor drie jaar bij RKC tekent en hij faalt daar ook, zitten ze eraan vast. Dat is bij een verhuur niet zo.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik denk dat dezelfde clubs volgend jaar weer in de rij staan voor hem.
Noem eens een paar van die voorbeelden dan?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat vind jij. Zijn talloze voorbeelden te verzinnen waar dit niet zo was. Maar dit wordt welles-niettes.
Oke, wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken? Ik denk dat vanuit Fernandez zijn perspectief slim is om nog een jaar uit te zitten met een Feyenoord 1 salaris en daarna verder te kijken. Jij denkt van niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met dat in de rij staan valt wel mee, twee van de drie zijn zelf al afgehaakt. En er was alleen maar interesse om hem te huren, dat is nog wat anders dan zo'n speler zelf vastleggen waarbij je als club een risico neemt. Als hij voor drie jaar bij RKC tekent en hij faalt daar ook, zitten ze eraan vast. Dat is bij een verhuur niet zo.
Dat ik denk dat hij er spijt van krijgt, zoals iemand anders hier ook al opmerkte.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:46 schreef Typisch het volgende:
[..]
Oke, wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken? Ik denk dat vanuit Fernandez zijn perspectief slim is om nog een jaar uit te zitten met een Feyenoord 1 salaris en daarna verder te kijken. Jij denkt van niet.
Sno en Castelen bijvoorbeeld. Hell, zelfs Drenthe vindt nog een club die hem goed betaalt.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:45 schreef heiden6 het volgende:
Noem eens een paar van die voorbeelden dan?
Dat is makkelijk roepen als je inhoudelijk zwak bent ja, maar Typisch is het met me eens, dus helaas kraam je onzin uit.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:45 schreef heiden6 het volgende:
Het is welles-nietes omdat jij hier alleen maar komt om te trollen en per definitie overal tegenin gaat
Drenthe is juist niet bij de reserves blijven hangen, maar heeft zich tot twee keer toe laten verhuren, zelfs aan het kleine Hércules. Bij die andere twee is er helemaal geen sprake van een vergelijkbare situatie.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sno en Castelen bijvoorbeeld. Hell, zelfs Drenthe vindt nog een club die hem goed betaalt.
Nee, helaas doe ik dat niet. En kanker nu maar weer op.quote:Dat is makkelijk roepen als je inhoudelijk zwak bent ja, maar Typisch is het met me eens, dus helaas kraam je onzin uit.
Castelen heeft 4 jaar niet gespeeld, hoe is dat niet vergelijkbaar?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Drenthe is juist niet bij de reserves blijven hangen, maar heeft zich tot twee keer toe laten verhuren, zelfs aan het kleine Hércules. Bij die andere twee is er helemaal geen sprake van een vergelijkbare situatie.
Nee.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:53 schreef heiden6 het volgende:
Nee, helaas doe ik dat niet. En kanker nu maar weer op.
Sorry, ik zal het niet meer doen.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:00 schreef CasselerRIP het volgende:
Dat jullie ook maar blijven reageren op die clowns helpt ook niet
quote:Rekenkamer kritisch over nieuwe stadion
08-07-2013 | 20:00
De Rekenkamer Rotterdam is kritisch over de financiële onderbouwing voor het nieuwe Feyenoordstadion. Volgens de onderzoekers kan bij tegenvallende uitkomsten al snel de garantie worden aangesproken.
Volgens de Rekenkamer zijn de financiële voorspellingen van de initiatiefnemers van het nieuwe stadion te optimistisch. Daardoor zou bij een kleine tegenslag al gebruik gemaakt kunnen worden van de garantstelling en dat kost de gemeente dus geld. De onderzoekers stellen voor om de verdeling van het risico nog eens goed tegen het licht te houden.
De gemeenteraad hakt deze week definitief de knoop door over de garantstelling voor de Kuip. Als de raad akkoord gaat met het voorstel, dan staat de gemeente voor 165 miljoen euro garant
Castelen heeft dan ook 5 stappen terug moeten doen.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:56 schreef GGMM het volgende:
[..]
Castelen heeft 4 jaar niet gespeeld, hoe is dat niet vergelijkbaar?
Ja, dat was m'n ook punt niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:49 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Castelen heeft dan ook 5 stappen terug moeten doen.
Dat kan niet, immers tomatenboer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
quote:Op maandag 8 juli 2013 21:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat was m'n ook punt niet.
Beperk jij je maar tot "trolljood"-berichtjes aub, als je probeert te discussiëren begint het al snel gęnant te worden.
quote:Op maandag 8 juli 2013 21:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat kan niet, immers tomatenboer.Over welk vogelnest heb je het?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stadion van Bayern Muchen?'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Kom ik eens met een argumentje aanzetten, waarmee binnen 1 korte zin de belachelijkheid van je uitspraken blijkt, is het nog niet goedquote:Op maandag 8 juli 2013 21:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Kijk, dat past beter bij je. Niet meer overmoedig worden aub.
Juist ja, ik stel dat hij een club vindt nadat hij langere tijd niet aan spelen is toegekomen is en jij ontkracht dit door te stellen dat hij geen club van hetzelfde niveau vindt.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:54 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Kom ik eens met een argumentje aanzetten, waarmee binnen 1 korte zin de belachelijkheid van je uitspraken blijkt, is het nog niet goed
Het pareltje van de olympische spelen.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Over welk vogelnest heb je het?
Stadion van Bayern Muchen?
5 stappen terug t.o.v. Feyenoord is geen nec, dan zit je bij de zaterdagamateurs.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Juist ja, ik stel dat hij een club vindt nadat hij langere tijd niet aan spelen is toegekomen is en jij ontkracht dit door te stellen dat hij geen club van hetzelfde niveau vindt.
Nee, idd, ik sta hier volledig met m'n bek vol tanden, goed bezig zeg.
Ah, dus ook voor Ajax en Feyenoord? en dat is ook 4 stappen terug van HSV? Waar baseer je dit in godsnaam op?quote:Op maandag 8 juli 2013 21:59 schreef De_Pel het volgende:
Castelen, mits in vorm, is een aanwinst voor elke eredivisieclub.
Daarom zeg ik er ook ALS bij, en daarom, omdat dat absoluut niet duidelijk/niet het geval is, beland hij zo laag.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:09 schreef Merkie het volgende:
Castelen heeft jaren geen knikker geraakt. Hoe weet je nou of dat een aanwinst is.
Inderdaad, het is logisch dat een club met een beetje niveau Castelen niet durft te kopen, aangezien hij blijkbaar nogal vaak geblesseerd is. Fernandez daarentegen is dat nooit, maar is gewoon niet zo goed als Pelle. (wie wel).quote:Op maandag 8 juli 2013 22:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Omdat Castelen bij Feyenoord bewezen heeft dat hij best een aardige speler is als hij in vorm is en lang niet heeft gespeeld wegens blessureleed.
Fernandez daarentegen heeft lang niet gespeeld omdat hij er niks van kan, dus die 2 zijn niet met elkaar te vergeleken.
Ik ken de discussie, en ook die stelling klopt volgens mij niet helemaal.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het pareltje van de olympische spelen.
Was overigens maar een voorbeeldje, voor je er moeilijk over gaat doen dat dit geen echt voetbalstadion is. Een topic of 8 terug stond al uiteengezet dat HNS érg duur is in vergelijking met andere stadions, met dank aan de financieringsconstructie.
De beargumentatie komt mij na bestudering en checken van de feiten zeer correct en relevant over, en derhalve lijkt mij het argument dat HNS erg duur zou zijn in verhouding met andere stadions wederom (de zoveelste) foutieve aanname.quote:In de competities van de 5 grote voetballanden spelen 98 clubs. De Premier League, de Primera Division, de Serie A en de Ligue 1 hebben allen 20 clubs. De Bundesliga heeft 18 clubs. Gezien de punten die je noemt, meer TV-gelden, meer overige sponsorinkomsten gedragen door meer inwoners zou zich dat dan ook in de grootte van de stadions moeten reflecteren, en in de aantallen bezoekers die de clubs uit deze landen en competities trekken. Want 16.7 miljoen inwoners voor 18 clubs betekent een potentieel van 927.777 supporters per club terwijl dat in de Bundesliga 4.555.555 supporters per club zou betekenen (82 miljoen inwoners gedeeld door 18 clubs).
Dit is echter niet het geval. De op zich veel kleinere Nederlandse Eredivisie kent twee clubs die binnen de top 20 staan van best bezochte clubs qua aantallen toeschouwers in Europa voor competitiewedstrijden. Ajax staat daarin op de 10e plaats (alhoewel er regelmatig veel minder toeschouwers zitten dan dat zij opgeven, maar de kaarten voor die lege plaatsen (veelal seizoenkaarten) zijn wel verkocht) en Feyenoord staat op de 19e plaats. Het verschil in aantal toeschouwers tussen Ajax en Feyenoord is niet zo groot, maar toch is dat verschil al groot genoeg om de 9 plaatsen verschil op de ranglijst te kunnen verklaren. De cijfers zijn actueel t/m mei 2013, dus nadat de competities waren afgelopen.
Zie: http://www.stadionwelt.de(...)der=sites&site=top30
Waarbij het bezettingspercentage bij Feyenoord (88,29%) uiteraard niet klopt vanwege het feit dat de Kuip bij 47.046 toeschouwers vol is terwijl er 51.137 te krappe stoelen in het stadion zijn. De veiligheidsmarges vereisen dat er ruim 4.000 stoelen niet mogen worden verkocht. Gecorrigeerd wordt dat 95,96%. Waarbij er het afgelopen seizoen nog wedstrijden waren met een grote veiligheidszone waardoor er nog maximaal 43.000 toeschouwers in de Kuip passen, o.a. bij de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag was die veiligheidszone in gebruik. Met het nieuwe en grotere bezoekersvak op de tweede ring (sinds januari 2013) is dit niet meer nodig waardoor het gemiddelde aantal toeschouwers nog iets verder kan stijgen.
Maar dan is wel de rek eruit want de Kuip was dit seizoen 8 x van de 17 thuiswedstrijden uitverkocht. De minst bezochte wedstrijd was tegen ADO Den Haag (41.500), juist vanwege die veiligheidsbuffers die nu niet meer nodig zijn. Met een groter stadion had Feyenoord zeer zeker in de top 10 van best bezochte clubs in Europa gestaan
Interessant in het lijstje zijn de clubs die nu onder Feyenoord qua bezoekersaantallen staan. Deze clubs zijn:
20. Liverpool FC
21. Hannover 96
22. Atlético Madrid
23. AC Milan
24. Galatasaray Istanbul
25. Paris St. Germain
26. Benfica Lissabon
27. 1. FC Nürnberg
28. Chelsea FC
29. Shaktar Donetsk
30. 1. FC Köln
Als we die clubs nu al achter ons laten qua gemiddeld aantal bezoekers, met de huidige Kuip (zeker vergeleken met de stadions waarin al die clubs spelen) is dat een hele sterke indicatie voor de populariteit van de club Feyenoord. Qua exploitatie legt Feyenoord het echter nu ook af tegen Portugese clubs als Benfica, Porto en Sporting Portugal de Lisboa. Deze hebben allen stadions > 50.000 zitplaatsen, met veel commerciële mogelijkheden, echter in een qua uitstraling veel mindere, kleinere competitie en in een veel kleinere economie.
Deze week refereerde je terecht aan het http://en.wikipedia.org/wiki/National_Stadium,_Warsaw"' TARGET='_blank'>stadion in Polen dat ¤ 8.500 per zitplaats kost. Nu kun je nog stellen dat Polen een groot voetballand in opkomst is. Want dat is het zeker. Maar ook de nieuwe stadions in Stockholm, zowel de Friends Arena in Solna als ook de Tele2-Arena in Stockholm zelf kosten respectievelijk ¤ 300 miljoen voor 50.000 zitplaatsen, dus ¤ 6.000,- per zitplaats en ¤ 270 miljoen voor 30.000 zitplaatsen, dus ¤ 9.000,- per zitplaats. Beide stadions zijn uiterst modern en beide stadions zijn multifunctioneel en voorzien van een schuifdak. Dus in het qua voetbal kleine Zweden, met ook een veel kleinere economie dan in Nederland, kan men daar zelfs twee van dergelijke stadions in één stad bouwen.
HNS kost ¤ 313 miljoen, inclusief de overige accommodaties en grond kost het geheel ¤ 362 miljoen. Zelfs als we op basis van die ¤ 362 miljoen gaan rekenen kost HNS ¤ 5.746,- per zitplaats gerekend tegen de prijzen van 2018. Als stadion alleen kost het ¤ 4.968,- per zitplaats, wederom gerekend tegen de verwachte prijzen van 2018.
In de basis is je stelling "De vraag of Feyenoord niet een te dure jas aantrekt, lijkt me dus legitiem" zeer zeker legitiem. Maar in het licht van het door mij geschetste perspectief middels deze antwoorden stel ik dat Feyenoord eerder een te kleine en te goedkope jas aantrekt dan dat het omgekeerde het geval is.
Aan de maatvoering van de jas kan met het straks te maken ontwerp nog wat gewijzigd worden als er rekening wordt gehouden met uitbreidingsmogelijkheden, en ik verwacht dat dit zeker zal gebeuren. Zodat in de toekomst een eventuele uitbreiding relatief heel eenvoudig en zo kosten-gunstig mogelijk zal zijn te realiseren. Maar het budget staat straks wel vast, en daarvan zeg ik gezien het hierboven gestelde dat HNS eigenlijk een koopje is.
Juist ook omdat HNS in het internationale vergelijk en ook qua exploitatie er uitstekend uit zal springen. De second opinions geven wat dat betreft lang niet het werkelijke potentieel van HNS weer, maar zijn wel (en terecht) gebaseerd op de base case die Feyenoord/Stadion Feijenoord/VolkerWessels hebben aangeleverd.
Stel je niet zo aan.quote:
Ook daar dus geen breed draagvlak. Zet te denken.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Dus er zijn sowieso 19 Gemeenteraadsleden voor de komst van HNS (exclusief de 2 PvdA-ers die nog schijnen te twijfelen). D'66 heeft nog niet beslist en heeft 4 zetels. Er zijn 23 stemmen nodig voor een meerderheid (de gemeenteraad telt 45 zetels).
Gaat nog spannend worden dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |