SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
De laatste vier afgeronde projecten uit 't vorige deel:
Het schattige hobbelpaardje van Whoopdidoo
De Alpinesjaal van Muck
Ynske haakt sjaals voor een vrijwilligersproject voor kindjes in een land ver weg!
En weer een prachtige uilentasvan trui
![]()
maak jij een dubbele bodem, 2x het zooltje?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:15 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laatste creatie. De kleuren zijn op de foto wel wat flets geworden helaas. Sandaaltjes n.a.v. een plaatje wat op Facebook rond ging.
[ afbeelding ]
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het kindje ze draagt.
ik deed de slofjes met opzet altijd met een grotere naald dan uit het patroon omdat deze veel te klein uitvielenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een dubbele bodem? Bedoel je dan dat je normaal de bodem gewoon 2x haakt voor 1 kant?
De sandaaltjes zijn wel leuk trouwens!
Ik had vorig jaar slofjes gehaakt voor een vriendin die in verwachting was, maar haar dochter heeft de slofjes volgens mij niet vaak aan gehad.....het voetje was nog veel te groot, maar de schacht was al bijna te klein/strakmaar of ik het dan fout heb gedaan of het patroon gewoon raar is weet ik dan ook weer niet....
Heb ze met sokkenwol gehaakt en die kon je volgens mij al met haaknaald 2 ofzo haken en ik heb 3,5 gebruikt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik deed de slofjes met opzet altijd met een grotere naald dan uit het patroon omdat deze veel te klein uitvielen
alleen dubbel voor sandaaltje hoor niet voor slofjes.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een dubbele bodem? Bedoel je dan dat je normaal de bodem gewoon 2x haakt voor 1 kant?
De sandaaltjes zijn wel leuk trouwens!
Ik had vorig jaar slofjes gehaakt voor een vriendin die in verwachting was, maar haar dochter heeft de slofjes volgens mij niet vaak aan gehad.....het voetje was nog veel te groot, maar de schacht was al bijna te klein/strakmaar of ik het dan fout heb gedaan of het patroon gewoon raar is weet ik dan ook weer niet....
Ah. ik snap hetquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
alleen dubbel voor sandaaltje hoor niet voor slofjes.
Dit voor stevigheid n eventueel verwerken van bovenzijde in zooltje :-)
dat jaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:11 schreef DonnaRush het volgende:
Ja inderdaad 2x een zool voor een sandaaltje voor stevigheid. Ik doe vrijwel alle US patronen met een grotere naald/garen omdat alles veel en veel te klein uitvalt anders.
Dank jequote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:03 schreef trui het volgende:
ze heeft er prachtige jurken voor gemaakt, donna! laat nog es zien, ynske?
Riep iemand mij?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:31 schreef trui het volgende:
goed gelukt zeg Donna! schattig!
(al zag ik het bloemetje in een eerste vluchtige blik voor een gebakken-eitje aan.)
dank voor de tas-complimenten! ik ben ook wel blij met 't resultaat. het stofje komt van Noeks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:56 schreef Lijnloos het volgende:
Die barbiekleding, briljant![]()
Dat hobbelpaard is echt geweldig... die ga ik ook een keer proberen!
En die slofjes
Ik heb eindelijk alle vlakjes aan elkaar, nu nog de rand erom heen (vanavond of zo) en dan is het mooi geweest... 720 vlakjes gemaakt en aan elkaar.![]()
[ afbeelding ]respect, je kan er ook een wandkleed van maken :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By DMB
quote:Op zondag 7 juli 2013 17:19 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog maar een keertje spammen!
De ene helft van m'n kussenhoes is af!
[ afbeelding ]
Ben ook al begonnen aan de andere kant, met Luigi erop
Hoop dat ik 'm binnen 2 weken afkrijg, voor de verjaardag van m'n zwager
Gaaf!!!quote:Op zondag 7 juli 2013 17:19 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Dacht ik al, geeft niet. Wel heel lief dat je het geprobeerd hebt.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:35 schreef Ynske het volgende:
Mirjam ik heb zitten puzzelen maar kom ook niet uit je patroon
vind het juist mooi zo de kleuren bij elkaar van het konijn, en wat heb je veel gemaakt prachtigquote:Op maandag 8 juli 2013 19:39 schreef CREADO het volgende:
Lees nog altijd trouw mee hoor, maar door omstandigheden niet vaak meer een reactie van mijn kant. Erg mooie dingen weer allemaal. Dit zijn mijn laatste haaksels weer die af zijn
mmm... foto's zijn wat groot. ik doe even een link of is dit ook niet handig??:
[ Flickr Photoset ]
Heb ook snuf konijn een rugzakje gegeven, want vind de overgang van kleuren niet zo'n fraai gezicht.
Mooi trui! Jammergenoeg niet gratis.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:14 schreef trui het volgende:
ik zag nog een leuk patroon op ravelry, misschien iets voor iemand hier?
http://www.ravelry.com/patterns/library/ebb--flow-retro-afghan
nee het ging alleen over de overgang van de kleuren, niet de kleuren zelf hahaha. Je weet wel als je overgaat op een andere kleur krijg je een beetje een trappetje effectquote:Op maandag 8 juli 2013 20:17 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vind het juist mooi zo de kleuren bij elkaar van het konijn, en wat heb je veel gemaakt prachtig
geinig maar wat een werk hihiquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:14 schreef trui het volgende:
ik zag nog een leuk patroon op ravelry, misschien iets voor iemand hier?
http://www.ravelry.com/patterns/library/ebb--flow-retro-afghan
BT heel gaaf! Dit is toch tunisch gehaakt? (waarschijnlijk wel beschreven, maar ben heel lang op vakantie geweestquote:Op zondag 7 juli 2013 17:19 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb even een haakpauze omdat ik wat last van mijn rechter elleboog kreeg. Maar de zin om verder te gaan met de deken is er!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:32 schreef trui het volgende:
dat geldt toch voor alle dekens?
over enoorme dekens gesproken: Spuuglokje, hoe is 't met jouw sampler-project?
Dankjewel!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:53 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
BT heel gaaf! Dit is toch tunisch gehaakt? (waarschijnlijk wel beschreven, maar ben heel lang op vakantie geweest
gefeli Kaat met je 2e kleindochter die je straks vast mag houdenquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef kaatje50 het volgende:
ik heb vandaag heel veel bolletjes haak (of brei) katoen binnengekregen. Zo leuk al die kleurtjes.
Daar ga ik straks, als ik klaar ben met de baby-uitzet voor mijn 2e kleindochter (op komst) twee
vestjes voor de meisjes van haken. Nu met de kleurtjes in huis, krijg je een beter beeld hoe het gaat worden. Heb er nu al zin in.![]()
De 15 bolletjes grijs morgen even naar mijn vriendin brengen. zij gaat een trappelzak breien, want dat kan ik niet
en zo duurt het nog langer voor de deken klaar is![]()
dank je Toverheks. Dat vasthouden duurt nog wel even. Eind November pas.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:34 schreef Toverheks het volgende:
[..]
gefeli Kaat met je 2e kleindochter die je straks vast mag houden
Dat vraagt om een fotoquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef kaatje50 het volgende:
ik heb vandaag heel veel bolletjes haak (of brei) katoen binnengekregen. Zo leuk al die kleurtjes.
klopt wat je zegt. Babydekentjes van wol of katoen zijn veiligerquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:25 schreef trui het volgende:
nou ja, over acryl als materiaal voor babydekentjes zijn de meningen nogal verdeeld, i.v.m. risico's op warmestuwing -> wiegedood, etc. wol en katoen zijn veiliger wat dat betreft.
maar als ze 'm bijv. gebruiken in de wandelwagen, waarbij ze een goed oogje in 't zeil kunnen houden, lijkt het me wel kunnen hoor. of als je een deken maakt met een wat open structuur (veel gaatjes), dan zal er al minder snel sprake zijn van warmtestuwing neem ik aan.
dat lijkt me inderdaad mooi garen om mee te werken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:08 schreef trui het volgende:
iemand al eens gehaakt met Drops Safran? zo ja, is het fijn om mee te werken?
Wat een leuk vestje!! Waar komt het patroon vandaan?quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:58 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
dit zijn ze. Die grijze zijn voor een trappelzak. De andere kleuren ga ik twee vestjes van maken.
Dit is het origineel. Lekker stoer..[ link | afbeelding ]
dat had ik dan weer niet gelezen. hmm, dan moet ik nog wel even bedenken wat ik er dan van wil maken, anders weet ik ook niet hoeveel ik nodig hebquote:Op donderdag 11 juli 2013 15:33 schreef trui het volgende:
da's vooral deze maand he. na juli weer de volle mep.
Oh goedemiddagquote:Op donderdag 11 juli 2013 17:47 schreef trui het volgende:
dat staat er met grote letters bij, guppyfriend.
Ow ja...maar katoen werd toch heel zwaar? En ik ga echt geen dekentjes maken met catania,dan ben ik over 10jaar nog bezigquote:Op donderdag 11 juli 2013 13:25 schreef trui het volgende:
nou ja, over acryl als materiaal voor babydekentjes zijn de meningen nogal verdeeld, i.v.m. risico's op warmestuwing -> wiegedood, etc. wol en katoen zijn veiliger wat dat betreft.
maar als ze 'm bijv. gebruiken in de wandelwagen, waarbij ze een goed oogje in 't zeil kunnen houden, lijkt het me wel kunnen hoor. of als je een deken maakt met een wat open structuur (veel gaatjes), dan zal er al minder snel sprake zijn van warmtestuwing neem ik aan.
Wampi! Das lang geleden! Hoest met jou dan? Haak je nog (in de trein)???quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:58 schreef Wampi het volgende:
Wow, wat worden hier nog veel dingen gemaakt, en wat een boel mensen inmiddels! Ooit postte ik hier ook mee, zo af en toe kom ik nog ns om een hoekje gluren. Ik heb een paar topics bekeken en vooral de Yoshi (toch?) van Lijnloos wil ik even noemen. Manman, wat een werk! Is het je tweede 'pixel'deken, of heb je na die 1up (toen kwam ik hier nog vaker) eerst nog n andere gemaakt? Gaaf hoor!
het zijn oude pastapotten, van m'n mede-klassemoeder geweest, dus ik weet niet waar ze ze vandaan heeft. 't patroon is geïnspireerd op glass-cozies waarvoor Sarah London ooit een 'mystery project' beschrijving van op haar weblog had gezet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:46 schreef lady-wrb het volgende:
gaaf! waar haal je die vaasjes vandaan en heb je het patroon zelf verzonnen?
wat een schatje :-)quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:01 schreef Serinde het volgende:
Mijn baby teckeltje is af, gratis patroon van Stip & Haak.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |