SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
De laatste vier afgeronde projecten uit 't vorige deel:
Het schattige hobbelpaardje van Whoopdidoo
De Alpinesjaal van Muck
Ynske haakt sjaals voor een vrijwilligersproject voor kindjes in een land ver weg!
En weer een prachtige uilentasvan trui
![]()
maak jij een dubbele bodem, 2x het zooltje?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 09:15 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn laatste creatie. De kleuren zijn op de foto wel wat flets geworden helaas. Sandaaltjes n.a.v. een plaatje wat op Facebook rond ging.
[ afbeelding ]
Ben erg benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het kindje ze draagt.
ik deed de slofjes met opzet altijd met een grotere naald dan uit het patroon omdat deze veel te klein uitvielenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een dubbele bodem? Bedoel je dan dat je normaal de bodem gewoon 2x haakt voor 1 kant?
De sandaaltjes zijn wel leuk trouwens!
Ik had vorig jaar slofjes gehaakt voor een vriendin die in verwachting was, maar haar dochter heeft de slofjes volgens mij niet vaak aan gehad.....het voetje was nog veel te groot, maar de schacht was al bijna te klein/strakmaar of ik het dan fout heb gedaan of het patroon gewoon raar is weet ik dan ook weer niet....
Heb ze met sokkenwol gehaakt en die kon je volgens mij al met haaknaald 2 ofzo haken en ik heb 3,5 gebruikt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik deed de slofjes met opzet altijd met een grotere naald dan uit het patroon omdat deze veel te klein uitvielen
alleen dubbel voor sandaaltje hoor niet voor slofjes.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een dubbele bodem? Bedoel je dan dat je normaal de bodem gewoon 2x haakt voor 1 kant?
De sandaaltjes zijn wel leuk trouwens!
Ik had vorig jaar slofjes gehaakt voor een vriendin die in verwachting was, maar haar dochter heeft de slofjes volgens mij niet vaak aan gehad.....het voetje was nog veel te groot, maar de schacht was al bijna te klein/strakmaar of ik het dan fout heb gedaan of het patroon gewoon raar is weet ik dan ook weer niet....
Ah. ik snap hetquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
alleen dubbel voor sandaaltje hoor niet voor slofjes.
Dit voor stevigheid n eventueel verwerken van bovenzijde in zooltje :-)
dat jaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:11 schreef DonnaRush het volgende:
Ja inderdaad 2x een zool voor een sandaaltje voor stevigheid. Ik doe vrijwel alle US patronen met een grotere naald/garen omdat alles veel en veel te klein uitvalt anders.
Dank jequote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:03 schreef trui het volgende:
ze heeft er prachtige jurken voor gemaakt, donna! laat nog es zien, ynske?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |