abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128584883
Aangezien dit forum Nieuws & Achtergronden heet, wil ik graag dit achtergrond-bericht onder de aandacht brengen. Nieuws mag het namelijk niet meer heten, want dit is inmiddels de normale gang van zaken.

quote:
Geen cel maar taakstraf voor veroorzaken ongeluk
GRONINGEN - De rechtbank in Groningen heeft de 36-jarige P.K. uit Stedum veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van drie jaar. Er was een jaar celstraf tegen hem geëist.

K. botste vorig jaar december aan het Egypteneinde even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van die auto, een 41-jarige vrouw uit Meeden, kwam daarbij om het leven. K. had gedronken en was bezig met zijn mobiele telefoon.

De rechtbank stelt dat hij zeer onoplettend en onvoorzichtig heeft gereden. Met de opgelegde straf wijkt de rechtbank af van de richtlijnen. K. heeft berouw getoond en alle verantwoordelijkheid op zich genomen, zo staat in het vonnis. Dit laatste vond het Openbaar Ministerie ook, maar dat zag daar geen reden in om geen celstraf te eisen.
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-veroorzaken-ongeluk

Een uitgebreid verslag vanuit de rechtbank is hier te lezen:
http://robzijlstra.wordpress.com/2013/06/21/whatsapp/

Ook GeenStijl bericht erover: http://www.geenstijl.nl/m(...)mobilist_krijgt.html

quote:
Voor nepaccounts aanmaken op Twitter willen we vijf jaar celstraf, maar iemand dronken en whatsappend doodrijden is slechts 200 uur graffiti reinigen.
quote:
In het verslag van de beste rechtbankverslaggever van Groningen e.o., Rob Zijlstra, is te lezen dat de advocaat van Paul uiteraard verzachtende omstandigheden aandroeg: "Er is sprake van alcohol, maar niet in de categorie heel veel. Hij was bezig met de mobiele telefoon, maar hij belde niet, dat blijkt nergens uit. Juridisch bezien mag het allemaal een onsje minder." Je zou er bijna medelijden mee hebben. Is ook allemaal supersneu voor de alcomobilist Paul. Had de rechter dus ook.
quote:
Kan de rechter wel zeggen dat Paul alle verantwoordelijkheid op zich neemt, maar dat had hij moeten doen voordat hij plaats nam in zijn moordmobiel. Daarom: War on Alcomobilisten. Omdat drankrijders staatsgevaarlijke grafidioten. Maar voorlopig stelt de rechtsstaat nog geen harde voorbeelden. Nope. In Nederland Pamperland gelden zelfs voor drankrijden nog verzachtende omstandigheden.
Ik deel de opvatting van GeenStijl volledig: war on alcomobilisten!
Hoe lang gaan we nog door met de ernst van rijden onder invloed wegwimpelen?
pi_128584993
Kan nog erger:

http://www.nieuws.nl/binn(...)-kinderen-Wildervank

2 kinderen doodrijden omdat je onderuit ligt in je BMW en vrijgesproken worden. :{
blablablabla
  Redactie Frontpage donderdag 4 juli 2013 @ 16:36:21 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_128585303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:28 schreef Elan het volgende:
Kan nog erger:

http://www.nieuws.nl/binn(...)-kinderen-Wildervank

2 kinderen doodrijden omdat je onderuit ligt in je BMW en vrijgesproken worden. :{
Dat is een terechte vrijspraak, en heeft ook niets met drank te maken
Daarnaast kan volgens de rechtbank niet worden bewezen dat hij: a. onderuit gezakt zat, en b. als hij dat al zat, dat dat wat uitmaakte, gezien het een brug was.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_128585374
Het kon niet bewezen worden, dat wil niet zeggen dat het niet zo was.
Maar inderdaad met drank op is een stuk erger omdat dat 100% bewust is. Kunnen we drank niet helemaal verbieden in het verkeer?

Als je de hele dag in de zon werkt en bijna niks eet en je neemt daarna 2 biertjes kun je volkomen lam worden.
blablablabla
  Redactie Frontpage donderdag 4 juli 2013 @ 16:40:22 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_128585459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:38 schreef Elan het volgende:
Het kon niet bewezen worden, dat wil niet zeggen dat het niet zo was.

Het kon niet bewezen worden, dat wil niet zeggen dat het wel zo was.
Wie ben jij dan om te roeptoeteren dat dit nog erger is dan het voorbeeld met drank op.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_128585535
Fijn, die andere zaak. Zullen we het nu hebben over de zaak die in de OP wordt beschreven?
pi_128585629
Gewoon gevangenisstraf voor al die mensen die met een mobieltje achter het stuur zitten te spelen lijkt me ook wel wat...

imho zal dat eerder de bepalende factor zijn voor dit ongeluk..

laatst reed ik een tijdje achter een verschrikkelijk slingerende auto en dacht eerst dat de bestuurder stomdronken was.. toen ik uiteindelijk kon inhalen zat de vrouw echter doodleuk met haar telefoon druk te spelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:45:09 #8
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128585702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:43 schreef RM-rf het volgende:
Gewoon gevangenisstraf voor al die mensen die met een mobieltje achter het stuur zitten te spelen lijkt me ook wel wat...

laatst reed ik een tijdje achter een verschrikkelijk slingerende auto en dacht eerst dat de bestuurder stomdronken was.. toen ik uiteindelijk kon inhalen zat de vrouw echter doodleuk met haar telefoon druk te spelen.
Zo herkenbaar idd. Zulke mensen moeten idd hun rijgedrag eens terugzien op video..
pi_128585758
quote:

Dit komt klopt wel ja.
Ik rij ook een stuk soepeler als ik dronken ben.
pi_128586154
quote:

Zie ik ook vaak dan denk je echt is die gast dronken???? Zitten ze voorover met het mobieltje te spelen.
Mag de politie wel wat meer op gaan letten imo.
blablablabla
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:56:21 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_128586202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Zie ik ook vaak dan denk je echt is die gast dronken???? Zitten ze voorover met het mobieltje te spelen.
Mag de politie wel wat meer op gaan letten imo.
Dat doen ze ook veel, echter roept iedereen bij elke boete voor niet handsfree bellen meteen dat ze echte boeven moeten gaan vangen...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_128586278
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:56 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dat doen ze ook veel, echter roept iedereen bij elke boete voor niet handsfree bellen meteen dat ze echte boeven moeten gaan vangen...
Niet handsfree bellen is minder gevaarlijk dan whatsappen. Immers kun je nog gewoon je ogen op de weg houden in tegenstelling tot pingen of whatsappen.
blablablabla
pi_128586287
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
Aangezien dit forum Nieuws & Achtergronden heet, wil ik graag dit achtergrond-bericht onder de aandacht brengen. Nieuws mag het namelijk niet meer heten, want dit is inmiddels de normale gang van zaken.

[..]

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-veroorzaken-ongeluk

Een uitgebreid verslag vanuit de rechtbank is hier te lezen:
http://robzijlstra.wordpress.com/2013/06/21/whatsapp/

Ook GeenStijl bericht erover: http://www.geenstijl.nl/m(...)mobilist_krijgt.html

[..]

[..]

[..]

Ik deel de opvatting van GeenStijl volledig: war on alcomobilisten!
Hoe lang gaan we nog door met de ernst van rijden onder invloed wegwimpelen?
Was het ongeluk ook gebeurd als hij niet had gedronken?
pi_128586420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

- Mogelijk niet, mogelijk wel

Was het ongeluk ook gebeurd als hij niet met z'n mobiel zat te spelen?
- Mogelijk niet, mogelijk wel.

Er is dus geen verband tussen het gedrag van de verdachte en het feit dat een vrouw is doodgereden. Er is derhalve geen reden om de doodrijder straf op te leggen.

Ik ken de wereldvreemde riedel inmiddels, doe geen moeite...

Maar de "als" die je opwerpt, is niet van toepassing. De bestuurder had wél gedronken en zat wél met z'm mobiel te kloten. Dat is dus de daadwerkelijke situatie, in tegenstelling tot jouw hypothese.

Zoals jij en je soortgenoten redeneren, kun je elke vorm van wangedrag, bewust genomen risico en grove nalatigheid wel wegredeneren. Hoe roekeloos je ook bent, hoe veel mensen je daardoor ook doodrijdt, bij rechter DonJames kom je altijd goed weg.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2013 17:02:40 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:02:10 #15
342435 Life2.0
#deadprez4mod
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:04:01 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_128586498
Misselijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_128586568
quote:

[..]

:')
pi_128586607
quote:

Dan komt 75% van Ned helemaal niet meer aan de bak omdat je dan een strafblad hebt, iedereen loopt maar op dat ding te kijken op de scooter op de fiets allemaal domme zombies.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:08:56 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128586687
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dan komt 75% van Ned helemaal niet meer aan de bak omdat je dan een strafblad hebt, iedereen loopt maar op dat ding te kijken op de scooter op de fiets allemaal domme zombies.
daar kan ik eerlijk gezegt geen seconde van wakker liggen, als die tegen een muur rijden voel ik daar niets van...

..dat kun je echter niet zeggen van de koekblikkers die niet eens wetenw elke weghelft ze moeten gebruiken :{
pi_128586727
En ja hoor, weer is een rechtertje in Vernederland erin geslaagd om nabestaanden van het slachtoffer compleet, tot op het bot en zonder blikken of blozen, te beledigen. Treurig dit. Het zou je maar gebeuren. Je moeder, vriendin, vrouw of dochter wordt doodgereden door een dronken mongool die met z'n telefoon zit te spelen, je bent die persoon voor de rest van je leven kwijt en de dader is na een paar dagen schoffelen alweer klaar en kan verder met z'n leven.

Cue De_Guidance die nu 'onderbuikgevoelens' gaat roepen. Kom er maar in idioot.
PWBF
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:10:15 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128586755
quote:

[..]

nvt

hij had wel gedronken en het koste iemand zijn leven, dit is geen foutje, dit is een bewuste risicoafweging geweest.
  donderdag 4 juli 2013 @ 17:11:00 #22
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128586795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:09 schreef Nielsch het volgende:
En ja hoor, weer is een rechtertje in Vernederland erin geslaagd om nabestaanden van het slachtoffer compleet, tot op het bot en zonder blikken of blozen, te beledigen. Treurig dit.

Cue De_Guidance die nu 'onderbuikgevoelens gaat roepen'. Kom er maar in idioot.
er komt vast nog wel iemand die roept dat we het slachtoffer niet zo moeten stigmatiseren _O-
pi_128586920
200 uur schoffelen is natuurlijk gewoon te schandalig voor woorden. Wat een idioten die rechters hier in Nederland. En maar afvragen waarom de maatschappij steeds asocialer aan het worden is. Nou, hierom dus: omdat je toch nooit consequenties hoeft te nemen voor je asociale gedrag, dankzij de rechters in Nederland.
PWBF
pi_128589499
quote:

Even claxonneren, met een beetje geluk rijden ze de berm in.
pi_128589693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 17:54 schreef Spatzmann het volgende:
het is natuurlijk ook de vraag hoeveel hij heeft gedronken. Als het toevallig 0.6 promille was. Ala foei, maar dan kan je ook niet zomaar zeggen dat drank de oorzaak was.
Hij zat ook op zijn mobiel.
pi_128590261
Kennelijk is de ernst van de zaak dus "een onsje minder". Dat is gewoon mogelijk. Dan valt zo'n straf nog te billijken.
pi_128590781
De vrouw had de gordel niet om anders had ze het mogelijk wel overleefd en was de man nog minder zwaar gestraft.
  Eindredactie Games donderdag 4 juli 2013 @ 19:05:57 #28
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_128590814
Waarom is die rijontzegging niet levenslang? Dit is toch wel een schoolvoorbeeld van de verantwoordelijkheid van een rijbewijs/autorijden niet erkennen (of aankunnen).
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_128591146
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2013 19:05 schreef 2dope het volgende:
Waarom is die rijontzegging niet levenslang? Dit is toch wel een schoolvoorbeeld van de verantwoordelijkheid van een rijbewijs/autorijden niet erkennen (of aankunnen).
Dit. Zo iemand moet levenslange rijontzegging hebben wmb, celstraf vind ik niet zo nodig.
pi_128592197
Anderhalve baco en een biertje als ik het goed lees.
pi_128594759
Dit is nu een situatie waarin 'onderbuikgevoelens' volkomen terecht zijn. Erg boosmakend hoe dit soort dingen kapotgerelativeerd worden in Nederland.

Iedere volwassen mens weet wat alcohol met je doet. Iedereen weet wat de combinatie van drank en autorijden inhoudt. Iedereen weet wat er gebeurt als je niet volledig in staat bent om te rijden, wat er gebeurt als een auto een mens raakt. Dat je daarmee niet alleen jezelf in gevaar brengt (dat zou nog aardig zijn, als dit soort mensen alleen zichzelf in de prak zouden rijden), maar ook anderen. Niemand dwingt je om te drinken. Niemand dwingt je om vervolgens achter het stuur te kruipen. Iedereen heeft wel eens hoofdschuddend iets in het nieuws gehoord of gelezen over een verkeersongeluk waarbij drank kwam kijken. Er is gewoon geen excuus.

Als je met 'een paar drankjes op' gaat rijden is het bijna nog erger, omdat je dan nog niet zo stomdronken bent dat je de bovenstaande feiten van het leven spontaan vergeet.

Een rechter die zo'n vonnis velt, verleent in feite legitimiteit aan die relativering. Als Pietje of Henkie zegt 'Ach, twee biertjes en een bacootje moet kunnen' is dat één ding, maar de rechter is het er blijkbaar mee eens. De drankrijder rijdt die mevrouw dood, de rechter flikkert haar lijk op de vuilnisbelt, pist eroverheen en zorgt dat de nabestaanden het nooit meer zullen vergeten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:52:12 #32
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_128597843
Tijd dat er eens een rechter iemand op de verkeerde manier tegenkomt die een ''paar drankjes'' opheeft. Misschien dat ze dan wat minder debiel worden.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:03:23 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128598478
Had hij nu meer dan het wettelijke percentage alcohol in zijn bloed? Zo niet, is het gewoon geen factor van belang.
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:13:53 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128602716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:03 schreef LXIV het volgende:
Had hij nu meer dan het wettelijke percentage alcohol in zijn bloed? Zo niet, is het gewoon geen factor van belang.
lxiv toch, niet keihard aanpakken vandaag? -O-
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:15:28 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128602807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

lxiv toch, niet keihard aanpakken vandaag? -O-
Nou, dat doodrijden blijft er staan. Maar als je onder het legale percentage alcohol zit zie ik niet in waarom iedereen daarom hysterisch moet worden.
Als ik ergens 99 rijdt waar je 100 mag en ik rijd iemand dood, dan is die snelheid toch ook geen issue? Het wordt anders als je 120 reed.

Los daarvan: nog altijd iemand doodgereden natuurlijk.
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:16:31 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128602872
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:03 schreef LXIV het volgende:
welk wettelijk percentage?

quote:
Artikel 5

Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
quote:
Artikel 6

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
quote:
Artikel 8

1. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:17:09 #37
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128602921
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, dat doodrijden blijft er staan. Maar als je onder het legale percentage alcohol zit zie ik niet in waarom iedereen daarom hysterisch moet worden.
Als ik ergens 99 rijdt waar je 100 mag en ik rijd iemand dood, dan is die snelheid toch ook geen issue? Het wordt anders als je 120 reed.

Los daarvan: nog altijd iemand doodgereden natuurlijk.
er is geen legaal percentage

het is een max snelheid, geen norm, hoe kom je toch op die ideeen :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:18:11 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128602987
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:16 schreef Life2.0 het volgende:

Artikel 6

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat d
rijden met meer dan 0,5 procent gram alcohol per milliliter bloed (promille).

Daaronder heeft alcohol blijkbaar geen negatieve invloed op je rijgedrag. Anders was het wel verboden geweest.
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:19:51 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128603080
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daaronder heeft alcohol blijkbaar geen negatieve invloed op je rijgedrag. Anders was het wel verboden geweest.
hebben we soms gedronken, ik laat je net 3 art zien uit wvw die expleciet verbieden wat er gebeurde, nu zeg jij dat het niet verboden is?

dat je onder een bepaalde hoeveelheid geen boete krijgt betekend niet automagisch dat het niet verboden is..
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:20:11 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128603100
quote:

[..]

blijkbaar?
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:21:50 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128603214
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

hebben we soms gedronken, ik laat je net 3 art zien uit wvw die expleciet verbieden wat er gebeurde, nu zeg jij dat het niet verboden is?

dat je onder een bepaalde hoeveelheid geen boete krijgt betekend niet automagisch dat het niet verboden is..
Volgens mij is het onder dat percentage gewoon legaal. Zelfs in sinasappelsap zit een beetje alcohol (<1%). Zou je daar 2 liter van drinken dan is dat ook vast wel meetbaar.
Of als je 's avonds een biertje drinkt bij het eten en de volgende ochtend gaat werken. Zit er ook alcohol in je bloed.

Het is logisch dat er ergens een grens getrokken wordt. Die grens moet zijn bij het punt waarop het geen invloed heeft op het rijgedrag. Blijkbaar is dat 0,5%.
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:24:10 #42
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128603356
nee, beleidsregels, neit hetzelfde als de wet

in sinasappelsap hoort geen alcohol, dan moet je even terug naar de winkel :')

ja, dan zit er ook alcohol in je bloed en bij controle lig je, verdomme waarom denk je dat men altijd in de ochtend controle houd en niet om half 5 overdag? :') !

je bent wel vaker met oude alcohol gepakt zo te horen? :D
pi_128603396
quote:

[..]

Je slaat door. Zet je benen eens terug op de grond.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:27:25 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128603527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:24 schreef Life2.0 het volgende:
nee, beleidsregels, neit hetzelfde als de wet

in sinasappelsap hoort geen alcohol, dan moet je even terug naar de winkel :')

ja, dan zit er ook alcohol in je bloed en bij controle lig je, verdomme waarom denk je dat men altijd in de ochtend controle houd en niet om half 5 overdag? :') !

je bent wel vaker met oude alcohol gepakt zo te horen? :D
Ik ben nog nooit met alcohol gepakt. Ook bijna nooit gecontroleerd trouwens, zolang ik rijdt (16 jaar) nog geen 3 keer.
Kun je nagaan hoe aak iemand moet drinken om meer dan één keer gepakt te worden!
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:29:12 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128603636
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben nog nooit met alcohol gepakt. Ook bijna nooit gecontroleerd trouwens, zolang ik rijdt (16 jaar) nog geen 3 keer.
Kun je nagaan hoe aak iemand moet drinken om meer dan één keer gepakt te worden!
oh je komt niet buiten, ok ok
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:31:15 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128603750
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

oh je komt niet buiten, ok ok
Ik kom wel buiten. En ik drink ook wel eens alcohol. Als ik een biertje ga drinken, dan ga ik altijd op de fiets. Dat mag trouwens officieel ook niet, fietsen en drinken! Daar kunnen ze je zelfs je rijbewijs voor innemen.
Persoonlijk vind ik dat onzin. Dan gaan mensen denken" Als ik gedronken heb dan kan ik net zo goed autorijden dan fietsen. Want de straf is toch mogelijk hetzelfde".
Terwijl het risico dat je iemand doodrijdt op je fiets toch heel klein is. Ik fiets trouwens dan 12 km door bossen en weilanden. Ik zou tegen een koe aan kunnen rijden. Een koe maakt dat niets uit.
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:31:43 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128603769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kom wel buiten. En ik drink ook wel eens alcohol. Als ik een biertje ga drinken, dan ga ik altijd op de fiets. Dat mag trouwens officieel ook niet, fietsen en drinken! Daar kunnen ze je zelfs je rijbewijs voor innemen.
Persoonlijk vind ik dat onzin. Dan gaan mensen denken" Als ik gedronken heb dan kan ik net zo goed autorijden dan fietsen. Want de straf is toch mogelijk hetzelfde".
Terwijl het risico dat je iemand doodrijdt op je fiets toch heel klein is. Ik fiets trouwens dan 12 km door bossen en weilanden. Ik zou tegen een koe aan kunnen rijden. Een koe maakt dat niets uit.
Oh?
pi_128604330
quote:

[..]

nee het is omdat je door sommige medicijnen positief kan blazen en dingen als een bonbon met een klein beetje alcohol. het is ook niet dat je 0,5 promille mag hebben maar dat ze er daaronder niks mee doen zie het als een marge.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_128604377
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens mij is het onder dat percentage gewoon legaal. Zelfs in sinasappelsap zit een beetje alcohol (<1%). Zou je daar 2 liter van drinken dan is dat ook vast wel meetbaar.
Of als je 's avonds een biertje drinkt bij het eten en de volgende ochtend gaat werken. Zit er ook alcohol in je bloed.

Het is logisch dat er ergens een grens getrokken wordt. Die grens moet zijn bij het punt waarop het geen invloed heeft op het rijgedrag. Blijkbaar is dat 0,5%.
nee want bij beginnede bestuurders ligt dat op 0,2% als ik me niet vergis
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_128604470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

ik rij al iets langer en ik heb heel wat KMs afgelegd en ben wel geteld 2x een alcohol test tegen gekomen. uiteraard geen probleem want ik drink niet als ik nog moet rijden.

zoveel mensen die vaak met drank op rijden ik zie het zo vaak om me heen te triest voor woorden. als je regelmatige controles hebt dan zou dat wel anders liggen
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:49:40 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128604681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:45 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik rij al iets langer en ik heb heel wat KMs afgelegd en ben wel geteld 2x een alcohol test tegen gekomen. uiteraard geen probleem want ik drink niet als ik nog moet rijden.

zoveel mensen die vaak met drank op rijden ik zie het zo vaak om me heen te triest voor woorden. als je regelmatige controles hebt dan zou dat wel anders liggen
Nou, wat ik juist wilde aangeven is dat wanneer je bijvoorbeeld 3x gepakt bent bij een alcoholcontrole, zoals sommige van onze bestuurders (politici), je echt praktisch altijd met drank op achter het stuur moet zitten want de pakkans is vrijwel nihil!

Terwijl er overal altijd wel veel geflitst wordt!
The End Times are wild
pi_128604867
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, wat ik juist wilde aangeven is dat wanneer je bijvoorbeeld 3x gepakt bent bij een alcoholcontrole, zoals sommige van onze bestuurders (politici), je echt praktisch altijd met drank op achter het stuur moet zitten want de pakkans is vrijwel nihil!

Terwijl er overal altijd wel veel geflitst wordt!
yup maar hier komt ie... flitsen levert poen op en alcohol controles kosten poen
pi_128604971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:45 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk op welk tijdstip je rijd. Ik ben in 15 jaar tijd toch minstens 25 keer gecontroleerd. In het algemeen is de pakkans wel klein ja.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:58:13 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128605116
Ik wordt bijna wekelijks controleerd (meestal mag ik doorrijden op de motor ( _O_ )) omdat ik nachtdiensten draai en in de stad woon
pi_128605171
Wat krijg je als je alcohol gaat verbieden? Iedereen word bekeurt, dus geen personeel meer allemaal druk aan het tikken.En de echte drankrijders pak je dan niet.

Zei die knakker uit weg misbruikers heur.
Ik zwaai naar dieren.
pi_128605264
Dan denk ik eerst... Alcomobilist, ik ga het eens zijn met 11L, maar toch voorlopig niet.

Twee belangrijke redenen: ik lees niet of hij werkelijk boven de wettelijke norm zat. Zo niet is hij wettelijk gezien geen alcomobilist.

Het op de verkeerde weghelft rijden kan hem verweten worden, maar de gevolgen zijn mede te danken aan het niet dragen van een gordel. Er is een gerede kans dat het slachtoffer nog had geleefd als ze een gordel had gedragen. Dan kun je haar dood niet aan het gedrag van de veroorzaker van het ongeval toerekenen.

Kortom: met wat ik tot op heden heb gelezen zie ik geen aanwijzing dat idioot licht is gestraft.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128605399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:
Dan denk ik eerst... Alcomobilist, ik ga het eens zijn met 11L, maar toch voorlopig niet.

Twee belangrijke redenen: ik lees niet of hij werkelijk boven de wettelijke norm zat. Zo niet is hij wettelijk gezien geen alcomobilist.

Het op de verkeerde weghelft rijden kan hem verweten worden, maar de gevolgen zijn mede te danken aan het niet dragen van een gordel. Er is een gerede kans dat het slachtoffer nog had geleefd als ze een gordel had gedragen. Dan kun je haar dood niet aan het gedrag van de veroorzaker van het ongeval toerekenen.

Kortom: met wat ik tot op heden heb gelezen zie ik geen aanwijzing dat idioot licht is gestraft.
er is wel meer dat jou ontgaat :{
pi_128605507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:04 schreef GewoneMan het volgende:

Wat uniek. De eerste reactie op mijn genuanceerde post is meteen weer op de man omdat ik niet meehuil met de wolven...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_128605850
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
:')
pi_128610162
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:24 schreef eight het volgende:

[..]

Je slaat door. Zet je benen eens terug op de grond.
Sorry man, het is gewoon pure logica. Can't argue with that.
pi_128610972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Nou, kom eens met de feiten dan.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:45:55 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128611207
ja en als met 280 euro boete krijgt als men gepakt wordt met de telefoon in de hand (je hoeft idd niet te bellen, het houden van de telefoon in de hand is genoeg) dan zijn de rapen gaar

wat ik wel zou willen zien is een soort levenslange compensatiestraf voor de familie van het slachtoffer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128611515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:

Mee eens. De man is schuldig aan het ongeval, maar in hoeverre is hij schuldig aan de dood van de vrouw? In hoeverre is zijzelf medeschuldig aan haar eigen dood door het niet dragen van de gordel? Zou het dragen van een gordel bij dit ongeval niet tot haar door hebben geleid? Ik neem aan dat dit uit het politie onderzoek is gebleken en is meegewogen door de rechter bij de strafmaat.

Niettemin vind ik de straf alsnog wat laag. Dergelijk asociaal rijgedrag mag wel wat harder aangepakt worden. De duur van de rijontzegging mag van mij wel wat langer, en bij overtreding tijdens en ook na die periode een rijontzegging voor de rest van zijn leven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_128611903
Iedereen zit hier op de alcohol te zeiken, heel erg begrijpbaar, want het beïnvloed je rijgedrag behoorlijk. Maar als ik 2/3 biertjes op heb, heb ik (als beginnend bestuurder) te veel gedronken, maar kan ik nog hartstikke goed rijden. Ik snap ook dat de wet niet meer toelaat, want er zijn er zat die dat niet kunnen en jullie zullen nu ook wel gaan schreeuwen dat ik dat ook niet kan. Is anders natuurlijk als je er meer op hebt, dan gaat het simpelweg niet meer.

Mijn punt hier is dat ik denk dat jullie het feit dat hij met zijn telefoon zat te kloten zwaar onderbelichten. Als je steeds even naar je scherm kijkt, zie je dus niet wat er voor je gebeurd en gaat je rijgedrag er, mijn inziens, erger van achteruit dan van die 2/3 biertjes. Hier moeten ze ook veel zwaarder op gaan straffen, heb een tijdje geleden nog flink op mijn toeter moeten rammen omdat er een mongool recht op me af kwam rijden met zijn ogen op zijn kruis gericht. Als ik dat niet had gedaan, hadden we een frontale botsing gehad...

Neemt natuurlijk niet weg dat beide eigenlijk niet kan en zeker als het dan een keer fout gaat, zeker met dodelijke gevolgen, ze je wel flink mogen aanpakken. Dat is bij deze gek niet gebeurd. De straffen in dit land zijn heel slecht verdeeld..
pi_128612538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:14 schreef HansVaak het volgende:
Iedereen zit hier op de alcohol te zeiken, heel erg begrijpbaar, want het beïnvloed je rijgedrag behoorlijk. Maar als ik 2/3 biertjes op heb, heb ik (als beginnend bestuurder) te veel gedronken, maar kan ik nog hartstikke goed rijden. Ik snap ook dat de wet niet meer toelaat, want er zijn er zat die dat niet kunnen en jullie zullen nu ook wel gaan schreeuwen dat ik dat ook niet kan. Is anders natuurlijk als je er meer op hebt, dan gaat het simpelweg niet meer.
je moet dat gewoon niet willen ik rij al 20+ jaren en drink NOOIT als ik moet rijden. als ik 1 biertje op heb en de situatie komt zich voor dan rij ik nog wel. maar met meer niet dat heet verantwoordelijkheid nemen.

2 biertjes worden er 3 enz enz teveel mensen rijden met drank op en de resultaten zien we regelmatig in het nieuws, wil je dat echt op je geweten hebben?

en technisch gezien is 3 biertjes al teveel, in de praktijk kom je er vaak mee weg ivm marge enzo. iemand die bewust zo de grens opzoekt is al fout bezig.

ik rij zoals ik al zei 20+ jaren nog nooit met drank op gereden (enkele uitzonderingen met 1 biertje) en ik hou echt wel van een drankje hoor. maar als ik wil drinken dan regel ik vervoer en laat ik mn auto staan of ik regel ene crash adres.
quote:
Mijn punt hier is dat ik denk dat jullie het feit dat hij met zijn telefoon zat te kloten zwaar onderbelichten. Als je steeds even naar je scherm kijkt, zie je dus niet wat er voor je gebeurd en gaat je rijgedrag er, mijn inziens, erger van achteruit dan van die 2/3 biertjes. Hier moeten ze ook veel zwaarder op gaan straffen, heb een tijdje geleden nog flink op mijn toeter moeten rammen omdat er een mongool recht op me af kwam rijden met zijn ogen op zijn kruis gericht. Als ik dat niet had gedaan, hadden we een frontale botsing gehad...
staat compleet los van elkaar en telefoon is al een flinke boete.
quote:
Neemt natuurlijk niet weg dat beide eigenlijk niet kan en zeker als het dan een keer fout gaat, zeker met dodelijke gevolgen, ze je wel flink mogen aanpakken. Dat is bij deze gek niet gebeurd. De straffen in dit land zijn heel slecht verdeeld..
eens
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 10:38:04 #66
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128612616
Pas als ie achter het stuur met zijn nep-twitteraccount zit te klooien kunnen we hem goed pakken.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128612997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:34 schreef GewoneMan het volgende:
je moet dat gewoon niet willen ik rij al 20+ jaren en drink NOOIT als ik moet rijden. als ik 1 biertje op heb en de situatie komt zich voor dan rij ik nog wel. maar met meer niet dat heet verantwoordelijkheid nemen.
Het gaat bij mij om kleine stukjes in een vrijwel uitgestorven gebied, wat anders is dan in een drukke stad natuurlijk. En ik reken daarbij dat ik om de twee uur een biertje kan drinken, als ik dan met de auto ben.

Overigens een keertje in een 2 a 3 uur er twee op en toen moest ik in een auto met alcoholslot (niet mijn auto) rijden en blies gewoon goed. Dan zit ik onder de wettelijke norm..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')