Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-veroorzaken-ongelukquote:Geen cel maar taakstraf voor veroorzaken ongeluk
GRONINGEN - De rechtbank in Groningen heeft de 36-jarige P.K. uit Stedum veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van drie jaar. Er was een jaar celstraf tegen hem geëist.
K. botste vorig jaar december aan het Egypteneinde even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van die auto, een 41-jarige vrouw uit Meeden, kwam daarbij om het leven. K. had gedronken en was bezig met zijn mobiele telefoon.
De rechtbank stelt dat hij zeer onoplettend en onvoorzichtig heeft gereden. Met de opgelegde straf wijkt de rechtbank af van de richtlijnen. K. heeft berouw getoond en alle verantwoordelijkheid op zich genomen, zo staat in het vonnis. Dit laatste vond het Openbaar Ministerie ook, maar dat zag daar geen reden in om geen celstraf te eisen.
quote:Voor nepaccounts aanmaken op Twitter willen we vijf jaar celstraf, maar iemand dronken en whatsappend doodrijden is slechts 200 uur graffiti reinigen.
quote:In het verslag van de beste rechtbankverslaggever van Groningen e.o., Rob Zijlstra, is te lezen dat de advocaat van Paul uiteraard verzachtende omstandigheden aandroeg: "Er is sprake van alcohol, maar niet in de categorie heel veel. Hij was bezig met de mobiele telefoon, maar hij belde niet, dat blijkt nergens uit. Juridisch bezien mag het allemaal een onsje minder." Je zou er bijna medelijden mee hebben. Is ook allemaal supersneu voor de alcomobilist Paul. Had de rechter dus ook.
Ik deel de opvatting van GeenStijl volledig: war on alcomobilisten!quote:Kan de rechter wel zeggen dat Paul alle verantwoordelijkheid op zich neemt, maar dat had hij moeten doen voordat hij plaats nam in zijn moordmobiel. Daarom: War on Alcomobilisten. Omdat drankrijders staatsgevaarlijke grafidioten. Maar voorlopig stelt de rechtsstaat nog geen harde voorbeelden. Nope. In Nederland Pamperland gelden zelfs voor drankrijden nog verzachtende omstandigheden.
Dat is een terechte vrijspraak, en heeft ook niets met drank te makenquote:Op donderdag 4 juli 2013 16:28 schreef Elan het volgende:
Kan nog erger:
http://www.nieuws.nl/binn(...)-kinderen-Wildervank
2 kinderen doodrijden omdat je onderuit ligt in je BMW en vrijgesproken worden.
Het kon niet bewezen worden, dat wil niet zeggen dat het wel zo was.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:38 schreef Elan het volgende:
Het kon niet bewezen worden, dat wil niet zeggen dat het niet zo was.
Zo herkenbaar idd. Zulke mensen moeten idd hun rijgedrag eens terugzien op video..quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:43 schreef RM-rf het volgende:
Gewoon gevangenisstraf voor al die mensen die met een mobieltje achter het stuur zitten te spelen lijkt me ook wel wat...
imho zal dat eerder de bepalende factor zijn voor dit ongeluk..
laatst reed ik een tijdje achter een verschrikkelijk slingerende auto en dacht eerst dat de bestuurder stomdronken was.. toen ik uiteindelijk kon inhalen zat de vrouw echter doodleuk met haar telefoon druk te spelen.
Dit komt klopt wel ja.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:43 schreef RM-rf het volgende:
Gewoon gevangenisstraf voor al die mensen die met een mobieltje achter het stuur zitten te spelen lijkt me ook wel wat...
laatst reed ik een tijdje achter een verschrikkelijk slingerende auto en dacht eerst dat de bestuurder stomdronken was.. toen ik uiteindelijk kon inhalen zat de vrouw echter doodleuk met haar telefoon druk te spelen.
Zie ik ook vaak dan denk je echt is die gast dronken???? Zitten ze voorover met het mobieltje te spelen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:43 schreef RM-rf het volgende:
Dat doen ze ook veel, echter roept iedereen bij elke boete voor niet handsfree bellen meteen dat ze echte boeven moeten gaan vangen...quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie ik ook vaak dan denk je echt is die gast dronken???? Zitten ze voorover met het mobieltje te spelen.
Mag de politie wel wat meer op gaan letten imo.
Niet handsfree bellen is minder gevaarlijk dan whatsappen. Immers kun je nog gewoon je ogen op de weg houden in tegenstelling tot pingen of whatsappen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:56 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat doen ze ook veel, echter roept iedereen bij elke boete voor niet handsfree bellen meteen dat ze echte boeven moeten gaan vangen...
Was het ongeluk ook gebeurd als hij niet had gedronken?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
Aangezien dit forum Nieuws & Achtergronden heet, wil ik graag dit achtergrond-bericht onder de aandacht brengen. Nieuws mag het namelijk niet meer heten, want dit is inmiddels de normale gang van zaken.
[..]
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-veroorzaken-ongeluk
Een uitgebreid verslag vanuit de rechtbank is hier te lezen:
http://robzijlstra.wordpress.com/2013/06/21/whatsapp/
Ook GeenStijl bericht erover: http://www.geenstijl.nl/m(...)mobilist_krijgt.html
[..]
[..]
[..]
Ik deel de opvatting van GeenStijl volledig: war on alcomobilisten!
Hoe lang gaan we nog door met de ernst van rijden onder invloed wegwimpelen?
Was het ongeluk ook gebeurd als hij niet had gedronken?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Was het ongeluk ook gebeurd als hij niet had gedronken?
quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan komt 75% van Ned helemaal niet meer aan de bak omdat je dan een strafblad hebt, iedereen loopt maar op dat ding te kijken op de scooter op de fiets allemaal domme zombies.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:43 schreef RM-rf het volgende:
daar kan ik eerlijk gezegt geen seconde van wakker liggen, als die tegen een muur rijden voel ik daar niets van...quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan komt 75% van Ned helemaal niet meer aan de bak omdat je dan een strafblad hebt, iedereen loopt maar op dat ding te kijken op de scooter op de fiets allemaal domme zombies.
nvtquote:Op donderdag 4 juli 2013 16:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
er komt vast nog wel iemand die roept dat we het slachtoffer niet zo moeten stigmatiserenquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:09 schreef Nielsch het volgende:
En ja hoor, weer is een rechtertje in Vernederland erin geslaagd om nabestaanden van het slachtoffer compleet, tot op het bot en zonder blikken of blozen, te beledigen. Treurig dit.
Cue De_Guidance die nu 'onderbuikgevoelens gaat roepen'. Kom er maar in idioot.
Even claxonneren, met een beetje geluk rijden ze de berm in.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:43 schreef RM-rf het volgende:
Hij zat ook op zijn mobiel.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:54 schreef Spatzmann het volgende:
het is natuurlijk ook de vraag hoeveel hij heeft gedronken. Als het toevallig 0.6 promille was. Ala foei, maar dan kan je ook niet zomaar zeggen dat drank de oorzaak was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |