Nou, wat ik juist wilde aangeven is dat wanneer je bijvoorbeeld 3x gepakt bent bij een alcoholcontrole, zoals sommige van onze bestuurders (politici), je echt praktisch altijd met drank op achter het stuur moet zitten want de pakkans is vrijwel nihil!quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik rij al iets langer en ik heb heel wat KMs afgelegd en ben wel geteld 2x een alcohol test tegen gekomen. uiteraard geen probleem want ik drink niet als ik nog moet rijden.
zoveel mensen die vaak met drank op rijden ik zie het zo vaak om me heen te triest voor woorden. als je regelmatige controles hebt dan zou dat wel anders liggen
yup maar hier komt ie... flitsen levert poen op en alcohol controles kosten poenquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, wat ik juist wilde aangeven is dat wanneer je bijvoorbeeld 3x gepakt bent bij een alcoholcontrole, zoals sommige van onze bestuurders (politici), je echt praktisch altijd met drank op achter het stuur moet zitten want de pakkans is vrijwel nihil!
Terwijl er overal altijd wel veel geflitst wordt!
Ligt natuurlijk op welk tijdstip je rijd. Ik ben in 15 jaar tijd toch minstens 25 keer gecontroleerd. In het algemeen is de pakkans wel klein ja.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik rij al iets langer en ik heb heel wat KMs afgelegd en ben wel geteld 2x een alcohol test tegen gekomen. uiteraard geen probleem want ik drink niet als ik nog moet rijden.
zoveel mensen die vaak met drank op rijden ik zie het zo vaak om me heen te triest voor woorden. als je regelmatige controles hebt dan zou dat wel anders liggen
er is wel meer dat jou ontgaatquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:
Dan denk ik eerst... Alcomobilist, ik ga het eens zijn met 11L, maar toch voorlopig niet.
Twee belangrijke redenen: ik lees niet of hij werkelijk boven de wettelijke norm zat. Zo niet is hij wettelijk gezien geen alcomobilist.
Het op de verkeerde weghelft rijden kan hem verweten worden, maar de gevolgen zijn mede te danken aan het niet dragen van een gordel. Er is een gerede kans dat het slachtoffer nog had geleefd als ze een gordel had gedragen. Dan kun je haar dood niet aan het gedrag van de veroorzaker van het ongeval toerekenen.
Kortom: met wat ik tot op heden heb gelezen zie ik geen aanwijzing dat idioot licht is gestraft.
Wat uniek. De eerste reactie op mijn genuanceerde post is meteen weer op de man omdat ik niet meehuil met de wolven...quote:
quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:25 schreef Elfletterig het volgende:
Aangezien dit forum Nieuws & Achtergronden heet, wil ik graag dit achtergrond-bericht onder de aandacht brengen. Nieuws mag het namelijk niet meer heten, want dit is inmiddels de normale gang van zaken.
Sorry man, het is gewoon pure logica. Can't argue with that.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:24 schreef eight het volgende:
[..]
Je slaat door. Zet je benen eens terug op de grond.
Mee eens. De man is schuldig aan het ongeval, maar in hoeverre is hij schuldig aan de dood van de vrouw? In hoeverre is zijzelf medeschuldig aan haar eigen dood door het niet dragen van de gordel? Zou het dragen van een gordel bij dit ongeval niet tot haar door hebben geleid? Ik neem aan dat dit uit het politie onderzoek is gebleken en is meegewogen door de rechter bij de strafmaat.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:
Dan denk ik eerst... Alcomobilist, ik ga het eens zijn met 11L, maar toch voorlopig niet.
Twee belangrijke redenen: ik lees niet of hij werkelijk boven de wettelijke norm zat. Zo niet is hij wettelijk gezien geen alcomobilist.
Het op de verkeerde weghelft rijden kan hem verweten worden, maar de gevolgen zijn mede te danken aan het niet dragen van een gordel. Er is een gerede kans dat het slachtoffer nog had geleefd als ze een gordel had gedragen. Dan kun je haar dood niet aan het gedrag van de veroorzaker van het ongeval toerekenen.
Kortom: met wat ik tot op heden heb gelezen zie ik geen aanwijzing dat idioot licht is gestraft.
je moet dat gewoon niet willen ik rij al 20+ jaren en drink NOOIT als ik moet rijden. als ik 1 biertje op heb en de situatie komt zich voor dan rij ik nog wel. maar met meer niet dat heet verantwoordelijkheid nemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:14 schreef HansVaak het volgende:
Iedereen zit hier op de alcohol te zeiken, heel erg begrijpbaar, want het beïnvloed je rijgedrag behoorlijk. Maar als ik 2/3 biertjes op heb, heb ik (als beginnend bestuurder) te veel gedronken, maar kan ik nog hartstikke goed rijden. Ik snap ook dat de wet niet meer toelaat, want er zijn er zat die dat niet kunnen en jullie zullen nu ook wel gaan schreeuwen dat ik dat ook niet kan. Is anders natuurlijk als je er meer op hebt, dan gaat het simpelweg niet meer.
staat compleet los van elkaar en telefoon is al een flinke boete.quote:Mijn punt hier is dat ik denk dat jullie het feit dat hij met zijn telefoon zat te kloten zwaar onderbelichten. Als je steeds even naar je scherm kijkt, zie je dus niet wat er voor je gebeurd en gaat je rijgedrag er, mijn inziens, erger van achteruit dan van die 2/3 biertjes. Hier moeten ze ook veel zwaarder op gaan straffen, heb een tijdje geleden nog flink op mijn toeter moeten rammen omdat er een mongool recht op me af kwam rijden met zijn ogen op zijn kruis gericht. Als ik dat niet had gedaan, hadden we een frontale botsing gehad...
eensquote:Neemt natuurlijk niet weg dat beide eigenlijk niet kan en zeker als het dan een keer fout gaat, zeker met dodelijke gevolgen, ze je wel flink mogen aanpakken. Dat is bij deze gek niet gebeurd. De straffen in dit land zijn heel slecht verdeeld..
Het gaat bij mij om kleine stukjes in een vrijwel uitgestorven gebied, wat anders is dan in een drukke stad natuurlijk. En ik reken daarbij dat ik om de twee uur een biertje kan drinken, als ik dan met de auto ben.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:34 schreef GewoneMan het volgende:
je moet dat gewoon niet willen ik rij al 20+ jaren en drink NOOIT als ik moet rijden. als ik 1 biertje op heb en de situatie komt zich voor dan rij ik nog wel. maar met meer niet dat heet verantwoordelijkheid nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |