abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128509031
Site gezien. Inderdaad smaad/laster. Volgens mij heb jij geen aangifte gedaan en de eventuele rechtzaak verloren, daarom kun je dus in principe ook niet van oplichting spreken.

Als zij lastig willen gaan doen, dan kunnen ze er gewoon een zaak van maken. Het is alleen maar de vraag of ze bluffen of niet.
pi_128509092
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:22 schreef einschtein het volgende:
Site gezien. Inderdaad smaad/laster. Volgens mij heb jij geen aangifte gedaan en de eventuele rechtzaak verloren, daarom kun je dus in principe ook niet van oplichting spreken.

Als zij lastig willen gaan doen, dan kunnen ze er gewoon een zaak van maken. Het is alleen maar de vraag of ze bluffen of niet.
Er is geen rechtszaak geweest.

Maar wat moet ik veranderen zodat het ''een review'' is met een serieuze toon?

Het ''oplichters'' gedeelte weghalen misschien? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:36:55 ]
lol
pi_128509103
Kan iemand bedrijfsnaam even DMen? thx :)
pi_128509140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:24 schreef VacaLoca het volgende:
Kan iemand bedrijfsnaam even DMen?
same
pi_128509148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:24 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Er is geen rechtszaak geweest.

Maar wat moet ik veranderen zodat het ''een review'' is met een serieuze toon?

Het ''oplichters'' gedeelte weghalen misschien? :)
Sowieso je hele woordkeuze en het idee erachter. Het is slimmer om het als review neer te zetten en dan ook zo dat jij gewoon een enorm slechte ervaring met ze hebt gehad. Direct van de daken roepen dat je bent opgelicht en dat het hele bedrijf direct een stel oplichters zijn.
pi_128509152
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:17 schreef het volgende:
In de eerste plaats dient de inhoud van de ervaring/mening niet onrechtmatig te zijn. Ervaringen mogen in sterke bewoordingen worden omschreven, maar de inhoud mag niet onjuist zijn. De klaagsitebeheerder moet een onjuiste mening van de klant, die door de rechter in het ongelijk is gesteld, dan ook verwijderen. Daarnaast mag een mening niet onnodig beledigend zijn.

In de tweede plaats dient een klaagsite hoor en wederhoor toe te passen. Als er een negatieve ervaring over je bedrijf wordt geplaatst, moet je daar wel op kunnen reageren. Daarbij is het verstandig als klaagsitebeheerder maatregelen neemt om valse berichten tegen te gaan. Denk hierbij aan het weren van mensen die steeds onder verschillende namen negatieve ervaringen plaatsen.
Bedankt, ik zal dit meteen op mijn website plaatsen :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:37:04 ]
lol
pi_128509160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:25 schreef johnnyblaze11 het volgende:

[..]

same
Meld ik me ook even voor aan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:26:25 #33
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_128509167
Al moet ik TS nageven dat de 'oplichter' nogal twijfelachtige ondernemingen heeft gehad :')
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_128509237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:26 schreef einschtein het volgende:

[..]

Sowieso je hele woordkeuze en het idee erachter. Het is slimmer om het als review neer te zetten en dan ook zo dat jij gewoon een enorm slechte ervaring met ze hebt gehad. Direct van de daken roepen dat je bent opgelicht en dat het hele bedrijf direct een stel oplichters zijn.
Ja, misschien is dat wel een beetje extreem, maar dat wordt ook beïnvloed door emotie...
Ik zal de delen dat als 'extreem' over kan komen verwijderen en dit;

In de eerste plaats dient de inhoud van de ervaring/mening niet onrechtmatig te zijn. Ervaringen mogen in sterke bewoordingen worden omschreven, maar de inhoud mag niet onjuist zijn. De klaagsitebeheerder moet een onjuiste mening van de klant, die door de rechter in het ongelijk is gesteld, dan ook verwijderen. Daarnaast mag een mening niet onnodig beledigend zijn.

In de tweede plaats dient een klaagsite hoor en wederhoor toe te passen. Als er een negatieve ervaring over je bedrijf wordt geplaatst, moet je daar wel op kunnen reageren. Daarbij is het verstandig als klaagsitebeheerder maatregelen neemt om valse berichten tegen te gaan. Denk hierbij aan het weren van mensen die steeds onder verschillende namen negatieve ervaringen plaatsen.

Op mijn website plaatsen. Daaruit blijkt namelijk dat ik mij in sterke verwoording mag uiten, en de screenshots bewijzen al mijn claims.

(PS: De review bestaat uit 3 delen, deel 3 is nog niet af... Daaruit blijkt namelijk dat ze 2 dagen nadat ik het contract wenst te stoppen, ze opeens wel iets vinden, terwijl ze in 5 maanden tijd niets konden vinden...).

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:37:10 ]
lol
pi_128509258
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:26 schreef henkde_j het volgende:
Al moet ik TS nageven dat de 'oplichter' nogal twijfelachtige ondernemingen heeft gehad :')
Ik hoop dat hij dit leest :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:37:14 ]
lol
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:31:14 #36
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128509333
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:17 schreef µ het volgende:
Mogelijk relevant:

[..]

Onnodig beledigend is ook zo'n lekker vaag en ruim begrip :P
pi_128509409
Ik heb ''opgelicht'' (titel van website) veranderd in ''review''

En ik heb ''ik ben opgelicht'' veranderd in;

Ik heb besloten om deze blog te starten omdat ik het gevoel heb te ben opgelicht door het bedrijf van

Ook heb ik het stuk over klachtensites toegevoegd & de lijst met medewerkers verwijderd.

:D
lol
pi_128509480
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:33 schreef eentweedrievraag het volgende:
Ik heb ''opgelicht'' (titel van website) veranderd in ''review''

En ik heb ''ik ben opgelicht'' veranderd in;

Ik heb besloten om deze blog te starten omdat ik het gevoel heb te ben opgelicht door het bedrijf van

Ook heb ik het stuk over klachtensites toegevoegd & de lijst met medewerkers verwijderd.

:D
mooi, nu is de website gelijk voor iedereen hier te vinden.
pi_128509563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:35 schreef Adames het volgende:

[..]

mooi, nu is de website gelijk voor iedereen hier te vinden.
Er kijken hier veel studenten toch? :P
Op een Amerika forum heb ik dezelfde vraag gesteld... de antwoorden waren soortgelijk als hier, een gaf zelfs aan dat je het bedrijf koste wat het kost moet vermijden. Het lijkt mij duidelijk dat ik niet de enige ben die het gevoel heeft opgelicht te zijn...

:T

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:37:19 ]
lol
pi_128509673
Heb zoiets zelf ook meegemaakt. I.dd. termen als "oplichter" en "verkoopt troep" gebruikt. Kreeg reactie: "aangifte bij politie" en "eis van zoveel ¤ 's per dag aan schadevergoeding".

Gewoon laten staan, is nergens wat mee gedaan; hoop dat anderen er niet inluizen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:41:48 #41
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128509719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:40 schreef blomke het volgende:
Heb zoiets zelf ook meegemaakt. I.dd. termen als "oplichter" en "verkoopt troep" gebruikt. Kreeg reactie: "aangifte bij politie" en "eis van zoveel ¤ 's per dag aan schadevergoeding".

Gewoon laten staan, is nergens wat mee gedaan; hoop dat anderen er niet inluizen.
Dan zouden ze http://www.opgeletopinternet.nl/ ook wel op kunnen doeken :+
pi_128509743
Gelezen.

Je approach om direct een lijstje met namen en voornamen te noemen van dat bedrijf en ze als onbetrouwbaar te schetsen begeleid onder een aanname dat ze ook voor andere bureaus werken, is niet echt handig.

Verder weet ik niet of je e-mails zo mag openbaren.

Ook ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het voorkomen van studievertraging, je kan niet blind vertrouwen op een extern bemiddelingsbureau. Wat dat betreft; shit happens.

Maar dat ze zo te lezen wel je het volle bedrag willen laten betalen terwijl zij de beloofde dienst niet hebben geleverd lijkt me wel iets waar jij in je recht staat. Dat zou hun namelijk inderdaad in staat stellen om dit bij iedereen te doen. Pretenderen alsof ze iets regelen, zogenaamd niet gelukt, en dan de factuur versturen. Dit zou dan oplichterij genoemd mogen worden ja.

Maar weet je zeker dat andere studenten hetzelfde verhaal hadden, of dat die wel geplaatst zijn? Anders zou het enkel een geschil zijn over of het redelijk is om jou het geld in rekening te brengen terwijl zij niet geleverd hebben.
pi_128509921
Als er iemand nog de site aan mij wilt dm'en, graag :D

Lekker snel TS! :)
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128509951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:42 schreef VacaLoca het volgende:
Gelezen.

Je approach om direct een lijstje met namen en voornamen te noemen van dat bedrijf en ze als onbetrouwbaar te schetsen begeleid onder een aanname dat ze ook voor andere bureaus werken, is niet echt handig.

Verder weet ik niet of je e-mails zo mag openbaren.

Ook ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor het voorkomen van studievertraging, je kan niet blind vertrouwen op een extern bemiddelingsbureau. Wat dat betreft; shit happens.

Maar dat ze zo te lezen wel je het volle bedrag willen laten betalen terwijl zij de beloofde dienst niet hebben geleverd lijkt me wel iets waar jij in je recht staat.
Ik heb de lijst met medewerkers verwijderd ;).

En ze hebben inderdaad niet de diensten geleverd die zij beloofd hadden.

Ik heb vrede met de financiele schade, dat krijg ik toch niet terug. Maar ik wil gewoon voorkomen dat nog meer studenten dezelfde fout maken.

En over de e-mails; je moet bewijs kunnen tonen voor de claims die je maakt op een klaagsite.
De mails waren niet vertrouwelijk (welke mails zijn wel vertrouwelijk? De staat kan toch alles lezen :P ), dus ze mogen best online gezet worden. Zeker omdat het ook mijn mails zijn en inhoud is die met mij is gedeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:37:24 ]
lol
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:47:47 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_128509962
Doet deel twee van die pagina het nou niet?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_128509972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:47 schreef Maax het volgende:
Als er iemand nog de site aan mij wilt dm'en, graag :D
Same!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_128510001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:47 schreef Strani het volgende:
Doet deel twee van die pagina het nou niet?
Welke pagina? :o Alles doet het hoor :P. Bij mij wel iig :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 04-07-2013 22:37:29 ]
lol
  dinsdag 2 juli 2013 @ 19:49:27 #48
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_128510022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:49 schreef eentweedrievraag het volgende:

[..]

Welke pagina? :o Alles doet het hoor :P. Bij mij wel iig :P
Hm.. overal waar ik op 'deel 2' probeer te klikken krijg ik een 404-pagina.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_128510045
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Het nieuwste bericht op de homepage is deel 2 ;).
lol
pi_128510058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 19:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Heeft TS misschien de titel aangepast en deze niet in de nieuwe url verwijzing verwerkt?
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')