abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129750293
Oh, skills heb ik niet. Dan maar voor een prijs 8-) :+
Ja doei.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:59:18 #102
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_129750330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik lift ff mee op jouw woorden :P
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_129750424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Kan altijd komen als je met beide wedstrijden mee gaat doen :P
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:04:04 #104
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129750483
Voor t maandthema heb je geen skills nodig per se, je maakt een instagramfoto en klaar :7
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:07:25 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129750606
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:57 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

[..]

De ene heeft een mooie prijs, de ander is om je eigen skills steeds weer uit te dagen.
Hela, in de andere heb je de eer dat je winnaar bent EN mag je het volgende thema uitkiezen. Dat is ook een prijs van formaat!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_129784770
Ik ben schijnbaar ook kinderachtig en retarted, want ik had net ook op mezelf gestemd. Duh, mijn foto is fantastisch. :P Ik heb ook nergens zien staan dat dat niet mocht. Maar ik heb het al gewijzigd, no worries. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2013 @ 11:36:18 #107
364681 over_hedge
pi_129785059
Toch is deze wedstrijd makkelijk te winnen als je maar genoeg mensen kent op fok :P Zo heb ik ook een keer gewonnen en kon ik gratis gaan paintballen :P :@ Al kreeg mijn foto toen ook nog redelijk wat stemmen van mensen die ik niet kende.

Maar zou je hier ook makkelijk kunnen doen. trommel je fok vriendjes op en je wint :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_129785086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef over_hedge het volgende:
Toch is deze wedstrijd makkelijk te winnen als je maar genoeg mensen kent op fok :P Zo heb ik ook een keer gewonnen en kon ik gratis gaan paintballen :P :@ Al kreeg mijn foto toen ook nog redelijk wat stemmen van mensen die ik niet kende.

Maar zou je hier ook makkelijk kunnen doen. trommel je fok vriendjes op en je wint :P
Je begrijpt het idee van 'anoniem' niet?
Ja doei.
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2013 @ 11:39:52 #109
364681 over_hedge
pi_129785150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je kan toch zeggen welke foto van jou is. En daar op stemmen?

"ik heb een foto van een paarse olifant stem daar eens op"
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_129785183
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Je kan toch zeggen welke foto van jou is. En daar op stemmen?

"ik heb een foto van een paarse olifant stem daar eens op"
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja doei.
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2013 @ 11:42:38 #111
364681 over_hedge
pi_129785218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

je hebt toch een lijst met foto waar je uit moet stemmen? Of er nou namen bij staan of niet veranderd er niks aan.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:43:07 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129785229
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef over_hedge het volgende:

Ik heb toen ook gewonnen door gewoon een goede foto te maken ipv zieltjes te werven.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:43:35 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129785243
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:24 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben schijnbaar ook kinderachtig en retarted, want ik had net ook op mezelf gestemd. Duh, mijn foto is fantastisch. :P Ik heb ook nergens zien staan dat dat niet mocht. Maar ik heb het al gewijzigd, no worries. :D
o|O

Nu weet ik welke van jou is!
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2013 @ 11:45:15 #114
364681 over_hedge
pi_129785285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb toen ook gewonnen door gewoon een goede foto te maken ipv zieltjes te werven.
Nou dat is mooi. Maar dat is me punt niet :P
pi_129785347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

o|O

Nu weet ik welke van jou is!
Stem op mij! :D Meteen het beste halen uit de situatie right. :7 Maar dan zit jij wel de hele tijd te F5'en in dat topic, want ik dacht dat ik redelijk ninja was.. :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:54:15 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129785550
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:47 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Stem op mij! :D Meteen het beste halen uit de situatie right. :7 Maar dan zit jij wel de hele tijd te F5'en in dat topic, want ik dacht dat ik redelijk ninja was.. :P
Editgeschiedenis >:)
pi_129786129
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Editgeschiedenis >:)
Shit, nu weten al mijn haters het ook. :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:28:57 #118
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129788561
Over het aanscherpen van de regels de volgende keer
Wat zijn de regels?
Uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

Dit is geen regel maar een suggestie, dus het zou niet bij de regels moeten staan.
pi_129823150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:28 schreef Stefan het volgende:
Over het aanscherpen van de regels de volgende keer
Wat zijn de regels?
Uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

Dit is geen regel maar een suggestie, dus het zou niet bij de regels moeten staan.
Ik snap dit soort suggesties nooit, wat is de volgende stap? Misschien suggesties gaan geven qua compositie "Prober het afwijken van de rule of thirds beperkt te houden tot enkele procenten, natuurlijk hoort het kiezen van de juiste compositie bij fotograferen, maar dit is geen compositie wedstrijd."

Bewerken hoort niet alleen bij fotografie, het is een essentieel onderdeel van fotografie. Ook al in de dagen van de donkere kamer werd gebruik gemaakt van doordrukken en tegenhouden om foto's te bewerken.

De enige tak van fotografie die wat mij betreft geen fotobewerking/manipulatie dient toe te passen is de journalistiek. Immers dienen zij het nieuws op objectieve wijze vast te leggen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:30:34 #120
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129823201
Precies. Als ik een mooie zonsondergang wil plakken achter een mooi landschap en ik doe dat naadloos dan is t gewoon een goede foto.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:31:39 #121
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129823223
Mijn inzending is ook een fotocompilatie trouwens, omdat het geen regel was maar een suggestie. En er is nog niemand die er iets van heeft gemerkt.
pi_129823451
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:30 schreef Stefan het volgende:
Precies. Als ik een mooie zonsondergang wil plakken achter een mooi landschap en ik doe dat naadloos dan is t gewoon een goede foto.
Als je daar zelf happy van wordt.... Denk dat iedereen moet doen wat hij zelf mooi vindt. En de rest beoordeeld wel of het te veel of te weinig photoshop is (met het verdelen van de punten). Iedereen zijn mening...
Mijn mening is, dat door bijvoorbeeld andere lucht te plakken achter een mooi landschap, dit mooie plaatjes opleverd... maar of het dan nog een foto (momentopname) is?

Maar zoals ik al zei, iedereen denkt daar anders over.
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:47:06 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129823592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:40 schreef RikH het volgende:

[..]

Als je daar zelf happy van wordt.... Denk dat iedereen moet doen wat hij zelf mooi vindt. En de rest beoordeeld wel of het te veel of te weinig photoshop is (met het verdelen van de punten). Iedereen zijn mening...
Mijn mening is, dat door bijvoorbeeld andere lucht te plakken achter een mooi landschap, dit mooie plaatjes opleverd... maar of het dan nog een foto (momentopname) is?

Ben ik met je eens. Luchten uitknippen en ergens anders achtekrnippen gaat te ver, dat is ook wat die regel suggereerd. Maar leuk om te zien dat mensen er lekker rebels tegenin gaan.
pi_129823645
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:40 schreef RikH het volgende:

[..]

Het probleem met zo'n regels opstellen is dat de grens van heel moeilijk te bepalen is. De regel is wel bewust zo opgesteld en het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn wat er bedoeld wordt.

Nabewerking van de foto is uiteraard geen probleem. Het gaat er om dat het niet de bedoeling is om bijvoorbeeld composites te gaan maken van meerdere foto's, of hele onderdelen weg te fotoshoppen om een beter beeld te krijgen. Dat is volgens sommigen nog steeds fotografie, prima, dat is hier de discussie ook helemaal niet. De regel is opgesteld dat we dat in deze wedstrijd niet willen. Het is een fotowedstrijd en geen bewerkingswedstrijd. Dat zijn regels die je als wedstrijd op mag stellen. Als je toch wilt fotoshoppen zoek je een wedstrijd waar dat wel binnen de regels valt.

En er zullen er altijd grensgevallen zijn om foto's waarbij het niet opgemerkt wordt. Gefeliciteerd daarmee, je bent geweldig. Het is altijd jammer dat er mensen zijn die doelbewust de regels proberen te breken of er problemen van te maken.

Vooral omdat er veel tijd en moeite door PR en de MODjes is gestoken in het terugbrengen van een fotowedstrijd met prijzen (waar lang vraag naar was). En al tijdens de eerste editie van dit initiatief blijkt eigenlijk dat de users daar helemaal niet mee om kunnen gaan... :{w
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:52:05 #125
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129823723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Luchten uitknippen en ergens anders achtekrnippen gaat te ver, dat is ook wat die regel suggereerd.
Gaat te ver voor wie. Het is geen harde regel en ook een stomme regel. Je wilt inzendingen laat mensen lekker aanklooien, bij de een zie je het bij de ander niet.

Bij mij zie je het bv niet :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:53:09 #126
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129823752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:49 schreef Uncle het volgende:

De regel is opgesteld dat we dat in deze wedstrijd niet willen.
Nee, het is een suggestie, geen regel.

Maar je mag mijn foto anders best diskwalificeren hoor :)

Heeft trouwens niks te maken met bewust iets anders willen, het is een betere compositie maken
  donderdag 8 augustus 2013 @ 10:53:23 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129823761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:52 schreef Stefan het volgende:

[..]

Gaat te ver voor wie. Het is geen harde regel en ook een stomme regel. Je wilt inzendingen laat mensen lekker aanklooien, bij de een zie je het bij de ander niet.

Bij mij zie je het bv niet :)
Voor mij dus. Ik zou dat niet snel doen omdat het tegen mijn ideeën indruist van wat een foto is.
pi_129823806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:49 schreef Uncle het volgende:

[..]

Het probleem met zo'n regels opstellen is dat de grens van heel moeilijk te bepalen is. De regel is wel bewust zo opgesteld en het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn wat er bedoeld wordt.

Nabewerking van de foto is uiteraard geen probleem. Het gaat er om dat het niet de bedoeling is om bijvoorbeeld composites te gaan maken van meerdere foto's, of hele onderdelen weg te fotoshoppen om een beter beeld te krijgen. Dat is volgens sommigen nog steeds fotografie, prima, dat is hier de discussie ook helemaal niet. De regel is opgesteld dat we dat in deze wedstrijd niet willen. Het is een fotowedstrijd en geen bewerkingswedstrijd. Dat zijn regels die je als wedstrijd op mag stellen. Als je toch wilt fotoshoppen zoek je een wedstrijd waar dat wel binnen de regels valt.

En er zullen er altijd grensgevallen zijn om foto's waarbij het niet opgemerkt wordt. Gefeliciteerd daarmee, je bent geweldig. Het is altijd jammer dat er mensen zijn die doelbewust de regels proberen te breken of er problemen van te maken.

Vooral omdat er veel tijd en moeite door PR en de MODjes is gestoken in het terugbrengen van een fotowedstrijd met prijzen (waar lang vraag naar was). En al tijdens de eerste editie van dit initiatief blijkt eigenlijk dat de users daar helemaal niet mee om kunnen gaan... :{w
Je hebt gelijk.... misschien moeten mensen er maar bij gaan zetten wat de (na)bewerking is haha....
Het ging mij om het punt, dat ik een goed gevoel wil hebben wanneer ik een fotowedstrijd win. En dit krijg ik niet door een foto zo te wijzigen dat dit niks meer met de oorspronkelijke foto te maken heeft.

Het probleem is namelijk dat sommige regels niet te handhaven zijn... in dit geval, door dat je het in sommige gevallen gewoon niet kan zien.
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129823838
Mijn inzending is bijvoorbeeld een HDR foto, dus een compositie van drie verschillende foto's. Valt dat wel of niet binnen de regels? Het gaat verder dan wat kleurcorrecties en een belichtingscorrectie, maar an sich is het wel drie keer dezelfde foto die wordt gebruikt.
pi_129823887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:56 schreef Ravvie het volgende:
Mijn inzending is bijvoorbeeld een HDR foto, dus een compositie van drie verschillende foto's. Valt dat wel of niet binnen de regels? Het gaat verder dan wat kleurcorrecties en een belichtingscorrectie, maar an sich is het wel drie keer dezelfde foto die wordt gebruikt.
Dat kun je zelf wel inschatten gok ik...
pi_129823952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:55 schreef RikH het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.... misschien moeten mensen er maar bij gaan zetten wat de (na)bewerking is haha....
Het ging mij om het punt, dat ik een goed gevoel wil hebben wanneer ik een fotowedstrijd win. En dit krijg ik niet door een foto zo te wijzigen dat dit niks meer met de oorspronkelijke foto te maken heeft.

Het probleem is namelijk dat sommige regels niet te handhaven zijn... in dit geval, door dat je het in sommige gevallen gewoon niet kan zien.
Precies. Dat heb ik ook. Ik denk dat dat ook het uitgangspunt moet zijn bij het deelnemen aan een wedstrijd.
Meh
pi_129823995
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:58 schreef RikH het volgende:

[..]

Dat kun je zelf wel inschatten gok ik...
Mijn inschatting was dat dit binnen de regels viel, anders had ik hem niet ingestuurd. Echter wanneer ik hier de posts lees, krijg ik het idee dat er toch een groep mensen is die HDR niet vinden passen binnen een fotowedstrijd als deze.
pi_129824014
Waarom heeft iedereen het erover dat het een suggestie is?? In de OP staat het toch erg duidelijk onder het kopje 'regels'.

Maar je komt inderdaad uit op het punt of het wel of niet controleerbaar is. Daarom moet je bij belangrijke fotowedstrijden altijd een RAW file meesturen. Dan mag je van alles NAbewerken maar zodra je bijvoorbeeld een pastic zakje wegcloont voldoe je niet aan de regels en wordt de foto uitgesloten (zie). Dan kun je hoog en laag roepen dat dat nog steeds fotografie is, maar dat voldoet dan gewoon niet aan de regels van de wedstrijd. De discussie of het dan wel of niet fotografie is is irrelevant. Dergelijke strictheid is uiteraard niet de richting die we als FOK! opwillen bij deze wedstrijd.

Uitgaan van goede intenties van user is dus gewoon niet mogelijk. Zodra en prijzen te winnen zijn zoekt men bewust de grenzen op of nog liever om ze te overtreden om hun punt te maken. :{
pi_129824099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:02 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Mijn inschatting was dat dit binnen de regels viel, anders had ik hem niet ingestuurd. Echter wanneer ik hier de posts lees, krijg ik het idee dat er toch een groep mensen is die HDR niet vinden passen binnen een fotowedstrijd als deze.
HDR zijn meestal 3 of 5 dezelfde opnames met verschillende belichting. Wat er op de foto's staat (onderwerp) is dus hetzelfde. Ik persoonlijk zie het dus als 1 foto...
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:08:20 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129824146
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Uncle het volgende:
Uitgaan van goede intenties van user is dus gewoon niet mogelijk. Zodra en prijzen te winnen zijn zoekt men bewust de grenzen op of nog liever om ze te overtreden om hun punt te maken.
Precies want in de andere reeks is hier nauwelijks discussie over.
pi_129824160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:02 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ik heb er zelf absoluut geen probleem mee. Het risico van HDR is dat het al snel te 'ranzig' wordt. Maar wanneer het subtiel gebruikt wordt kan het goed werken. wat mij betreft ligt de grens bij het toevoegen van delen uit andere foto's. Hiermee verander je het hele moment van een foto.

Verder vind ik het het gezeur dat een foto niet op het origineel (RAW) lijkt maar kansloos. Ik zie persoonlijk het bewerken als een onderdeel van het fotograferen. (partijen oplichten of verdonkeren etc) Ook in het analoge tijdperk werd er eigenlijk altijd wel bewerkt.
Daarnaast hou ik bij het maken van mijn foto's al rekening met de bewerkingen die ik uit wil gaan voeren. Dus soms zwaar onder of over belichten. Je krijgt dan al vaak te horen van mensen die de originelen zien dat je niet kan fotograferen :P
Terwijl je het dus bewust doet en een stap verder denkt ;)
Meh
pi_129824162
quote:

Uitgaan van goede intenties van user is dus gewoon niet mogelijk. Zodra en prijzen te winnen zijn zoekt men bewust de grenzen op of nog liever om ze te overtreden om hun punt te maken. :{
Of ik heb wat dingen achter de schermen gemist, maar als ik naar de inzendingen kijk heb ik niet het gevoel dat er op grote schaal een loopje met de regels is genomen? Ik durf mijn hand voor het merendeel van de foto's wel in het vuur te steken.

Overigens vind ik het helemaal geen gek idee om een raw file mee te sturen. Niet alleen als controle middel, maar misschien ook leuk (mits de fotograaf het hier mee eens is) na afloop een niet bewerkte jpg te plaatsen om zo het verschil te zien.
pi_129824163
quote:
Waarom heeft iedereen het erover dat het een suggestie is?? In de OP staat het toch erg duidelijk onder het kopje 'regels'.

Maar je komt inderdaad uit op het punt of het wel of niet controleerbaar is. Daarom moet je bij belangrijke fotowedstrijden altijd een RAW file meesturen. Dan mag je van alles NAbewerken maar zodra je bijvoorbeeld een pastic zakje wegcloont voldoe je niet aan de regels en wordt de foto uitgesloten (zie). Dan kun je hoog en laag roepen dat dat nog steeds fotografie is, maar dat voldoet dan gewoon niet aan de regels van de wedstrijd. De discussie of het dan wel of niet fotografie is is irrelevant. Dergelijke strictheid is uiteraard niet de richting die we als FOK! opwillen bij deze wedstrijd.

Dat is wel een oplossing... Waarom niet?
pi_129824189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:09 schreef RikH het volgende:

[..]

Dat is wel een oplossing... Waarom niet?
True, alleen waar ligt de grens. Is het wegklonen van een stofdeeltje al te ernstig? ;)
Meh
pi_129824217
Probleem is alleen dat dan een grote groep users, zonder DSLR, of dure compact niet meer mee kan doen. Die kunnen immers geen RAW schieten.
pi_129824309
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:09 schreef NorgeT het volgende:

[..]

True, alleen waar ligt de grens. Is het wegklonen van een stofdeeltje al te ernstig? ;)
Voortoets van een vakjury... voordat de foto geplaatst wordt. Zodat je de mogelijkheid krijgt om het nog terug te draaien?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:14:54 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129824351
Jongens, kalm aan. Tis de eerste editie van de wedstrijd....
pi_129824395
Daarnaast zou je kunnen zeggen: Nabewerking? Who cares? We zijn geen persfotografen... Daarnaast wordt een overmaat aan fotobewerking al snel te kitsch, en zullen de fotoshoppers zichzelf al snel in de vingers snijden.
Meh
pi_129824415
Misschien hier weer verder?
FOT / Fotobewerking, hoe ver mag je gaan?
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:16:59 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129824434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:16 schreef NorgeT het volgende:
Misschien hier weer verder?
FOT / Fotobewerking, hoe ver mag je gaan?
Goed idee
pi_129824496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jongens, kalm aan. Tis de eerste editie van de wedstrijd....
@kanovinnie hier kan best iets goeds uit komen. Beetje brainstormen...

Geen prijzen? enkel de eer?
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:24:17 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129824653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:19 schreef RikH het volgende:

[..]

@kanovinnie hier kan best iets goeds uit komen. Beetje brainstormen...

Geen prijzen? enkel de eer?
Er is al een wedstrijd voor de eer ;) De maandelijkse fotowedstrijd.
pi_129825473
Er staan trouwens nog stemmen voor foto 13 in het stemtopic...
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:54:22 #149
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825590
quote:
Waarom heeft iedereen het erover dat het een suggestie is??
uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

Het woord probeer zegt dat t een suggestie is. Ik heb t geprobeerd maar met t samenvoegen van 2 fotos werd mijn foto beter

Daarbij is het een stomme en betuttelende regel. Je wilt een wedstrijd die groter is dan FOT, dus als mensen met hun Iphone een foto bewerken met een effect of de panoramafunctie aanzetten, is het ook een bewerkte foto, maar waarom zou je het uitsluiten.

Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van. Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.

De enige regels die je zou moeten hebben is: je moet zelf de foto gemaakt hebben en je mag niet met een kloon stemmen om meer punten te krijgen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 11:56:14 #150
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825662
quote:

Maar je komt inderdaad uit op het punt of het wel of niet controleerbaar is. Daarom moet je bij belangrijke fotowedstrijden altijd een RAW file meesturen.
Ook dat is niet waar, doe regelmatig mee aan fotowedstrijden, heb nog nooit een raw hoeven meesturen. En waarom niet? Omdat de organisatie het niet boeit of een foto is bewerkt, ze willen 10000 inzendingen en 1000000 stemmen, want dat zijn 1000000 hits en elke like, bedelstem of gedeelde foto is reclame.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:00:07 #151
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825771
Dus mijn suggestie: plaats elke inzending ook op FB de volgende keer en verwijs naar de reeks, nodig mensen uit mee te doen en te stemmen, laat mensen bewerken wat ze willen, als t lelijk is krijgen ze geen stem en stap af van anoniem.
pi_129825807
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

Het woord probeer zegt dat t een suggestie is. Ik heb t geprobeerd maar met t samenvoegen van 2 fotos werd mijn foto beter

Daarbij is het een stomme en betuttelende regel. Je wilt een wedstrijd die groter is dan FOT, dus als mensen met hun Iphone een foto bewerken met een effect of de panoramafunctie aanzetten, is het ook een bewerkte foto, maar waarom zou je het uitsluiten.

Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van. Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.

De enige regels die je zou moeten hebben is: je moet zelf de foto gemaakt hebben en je mag niet met een kloon stemmen om meer punten te krijgen.
Nee absoluut niet. Fotowedstrijden die werken met likes zijn om te kotsen. Bij dat soort wedstrijden wint niet de beste foto maar degene die het meest schaamteloos z'n foto promoot. Daarom doe ik ook alleen mee aan fotowedstrijden met een jury of met anonieme stemmen waarbij er enigszins gecontroleerd wordt. :)

Denk dat dit juist een sterkte is van de FOK fotowedstrijd.

Een foto moet winnen om z'n kwaliteit. Niet om hoe de foto gespamt is.
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:03:16 #153
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Precies want in de andere reeks is hier nauwelijks discussie over.
Omdat het daar gewoon mag
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:29:36 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129826640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Fotowedstrijden die werken met likes zijn om te kotsen. Bij dat soort wedstrijden wint niet de beste foto maar degene die het meest schaamteloos z'n foto promoot. Daarom doe ik ook alleen mee aan fotowedstrijden met een jury of met anonieme stemmen waarbij er enigszins gecontroleerd wordt. :)

Denk dat dit juist een sterkte is van de FOK fotowedstrijd.

Een foto moet winnen om z'n kwaliteit. Niet om hoe de foto gespamt is.
Ja, daar hebben we de maandelijkse wedstrijd voor.

Dit is een wedstrijd die verder kijkt dan FOT-bezoekers. Deze wedstrijd is om mensen naar FOK! en FOT te lokken, en hopen dat ze hier blijven.

Dus dan zou je juist het zo breed mogelijk moeten houden. Als Canon een 650d als prijs heeft komen er 10.000 den inzendingen en 100.000den likes.

Juist met regels als nabewerken mag niet houd je dat tegen. En nabewerken is een breed begrip dus laat mensen doen met hun foto wat ze willen. Als ze t maar zelf hebben gemaakt en je toestemming geeft dat FOK! het op FB zet en op de frontpage.

Niet zo krampachtig, maak FOT laagdrempelig
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:59:50 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129827411
Laagdrempelig is juist het over the top bewerken verbieden, gezien de nieuwelingen dat niet kunnen.
pi_129827659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Laagdrempelig is juist het over the top bewerken verbieden, gezien de nieuwelingen dat niet kunnen.
Eens.
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:09:58 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129827736
Daardoor sluit je n hele groep uit die fotos altijd nabewerken, of die geen uitdaging zien in n onbewerkte foto, andersom maken de mensen die t niet kunnen of willen n gewone foto of misschien gaan ze t wel proberen.
pi_129827950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dat is jouw interpetatie van deze regel. Echter ben jij tot op heden de enige die moeilijk doet over deze regel. Op basis van deze ene post gaan de regels niet aangepast worden. Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.

quote:
Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van.
De keuze voor dezelfde maand is om mensen uit te dagen om creatief bezig te gaan. Hiervoor geld hetzelfde: Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.

quote:
Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.
Door het Anoniem te maken kan de crew ook mee doen en dit is uitgebreid besproken in het FOT Feedback topic. Ook voor deze hetzelfde: Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.
quote:
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:16:59 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129827968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Daardoor sluit je n hele groep uit die fotos altijd nabewerken, of die geen uitdaging zien in n onbewerkte foto, andersom maken de mensen die t niet kunnen of willen n gewone foto of misschien gaan ze t wel proberen.
Ik zeg toch ook, over the top? Lenscorrectie, kleuren, croppen, rechtzetten etc is allemaal geen probleem. Toevoegen en verwijderden van objecten enzo wel. (naar mij idee he, ik heb het nu niet over de regels van de wedstrijd)
pi_129828029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef Stefan het volgende:
Dus mijn suggestie: plaats elke inzending ook op FB de volgende keer en verwijs naar de reeks, nodig mensen uit mee te doen en te stemmen, laat mensen bewerken wat ze willen, als t lelijk is krijgen ze geen stem en stap af van anoniem.
Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Dit is niet correct. Het is wel toegstaan om te bewerken. Als jij je horizon recht zet prima, als jij de kleuren recht trekt prima. Maar ga geen ijsbeer in een zomerse strandfoto photoshoppen, want dan ga je volledig voorbij aan het doel van de wedstrijd.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:27:59 #161
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129828348
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.

Ongewenst waarom

Je wilt toch pr voor Fot en Fok?
Dit is 2013
quote:
Dit is niet correct. Het is wel toegstaan om te bewerken. Als jij je horizon recht zet prima, als jij de kleuren recht trekt prima. Maar ga geen ijsbeer in een zomerse strandfoto photoshoppen, want dan ga je volledig voorbij aan het doel van de wedstrijd.
Het doel is dat je veel inzendingen wil en fotos die aansluiten op het thema zomer. Of iemand een ijsbeer shopt op het strand is iets waar de organisatie zich niet druk om moet maken. De stemmers straffen Het af of belonen het.
pi_129828440
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:27 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ongewenst waarom

Je wilt toch pr voor Fot en Fok?
Dit is 2013
Dit lijkt mij geen relevante discussie voor dit topic. Indien je deze discussie wel wilt voeren kan je naar het inzend adres je verhaal sturen en dan zullen we hier inhoudelijk op reageren.
quote:
[..]

Het doel is dat je veel inzendingen wil en fotos die aansluiten op het thema zomer. Of iemand een ijsbeer shopt op het strand is iets waar de organisatie zich niet druk om moet maken. De stemmers straffen Het af of belonen het.
Het doel is inzendingen die aansluiten op het thema en daarnaast voldoen aan de gestelde voorwaarden/regels.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:07:00 #163
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129829763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:30 schreef Puala het volgende:

Het doel is inzendingen die aansluiten op het thema en daarnaast voldoen aan de gestelde voorwaarden/regels.
Nogmaals, dit is geen regel maar een verzoek

En een raar verzoek. Een leuke tiltshiftfoto maken is dus niet wenselijk, HDR ook niet want dat kan ook niet iedereen.

En hoever mag kleurnabewerking gaan. Ik schiet de raw altijd zo flat mogelijk.

De bottomline is dat je mensen beperkt in hun creativiteit. Als je een 80 procent perfecte foto maakt waarom zou je dan geen 100 procent perfecte foto mogen maken. 100 procent perfect volgens jezelf natuurlijk. De stemmer bepaalt wel of t echt perfect is.

Er wordt gesuggereerd dit niet te doen bv

donderdag 8 augustus 2013 @ 14:12:31 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129829970
Je loopt ook wel weer eens ouderwets te zeuren om het zeuren he?
pi_129830223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

En een raar verzoek. Een leuke tiltshiftfoto maken is dus niet wenselijk, HDR ook niet want dat kan ook niet iedereen.

De bottomline is dat je mensen beperkt in hun creativiteit. Als je een 80 procent perfecte foto maakt waarom zou je dan geen 100 procent perfecte foto mogen maken. 100 procent perfect volgens jezelf natuurlijk. De stemmer bepaalt wel of t echt perfect is.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom zou je het doen? ik vind met bergjes mooier :P
pi_129830311
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Damn wat zit je te zeiken om niks. :r
Meh
pi_129832201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:56 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ook dat is niet waar, doe regelmatig mee aan fotowedstrijden, heb nog nooit een raw hoeven meesturen. En waarom niet? Omdat de organisatie het niet boeit of een foto is bewerkt, ze willen 10000 inzendingen en 1000000 stemmen, want dat zijn 1000000 hits en elke like, bedelstem of gedeelde foto is reclame.

Dan doe jij aan andere wedstrijden mee dan ik ;)

Het is vast geen regel die bij ALLE wedstrijden geldt maar het is ook geen vreemde regel die nooit voorkomt en/of raar verwoord is. Om even twee uit legio voorbeelden te quoten:

quote:
we are asking that the submitted image be as close to the original image as possible. If any doubts occur regarding the authenticity of the digital image, the original RAW file will be requested by the Contest judges for analysis. If it is only basic image editing or color correction, you will not be disqualified.
en

quote:
Only minor burning, dodging and/or color correction is acceptable, as is cropping. High dynamic range images (HDR) and stitched panoramas are NOT acceptable. Any changes to the original Photograph not itemized here are unacceptable and will render the Photograph ineligible for a prize.

• The photograph, in its entirety, must be a single work of original material taken by the Contest entrant.
Wellicht dat we meer deelnemers krijgen als we regels en criteria aanpassen of helemaal laten vallen. Maar dat kan uiteraard altijd besproken worden. Voor nu gelden de regels zoals ze er staan inclusief het grijze gebied maar daar is deze wedstrijd dus niet uniek in.

Wellicht is dat allemaal te ondervangen door er onder te zetten dat de MOD-jes het laatste woord hebben maar dat is wellicht net zo kinderachtig als een korrel zout op ieder woord in de reglementen leggen ;)

Tenslotte kan het trekken van meer users een mooie bijkomstigheid zijn, maar is het zeker geen hoofddoel van deze wedstrijd. Het risico van een erg laagdrempelige wedstrijd is namelijk ook dat we users aantrekken die zich alleen aanmelden voor deelname aan de wedstrijd en verder niets met FOT! te maken willen hebben. Daar is op in principe ook niets mis mee, maar dat is ook geen doel van een wedstrijd uiteraard.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:41:42 #168
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129838681
Ik wil er nog een ding over kwijt. Het gaat mij meer om t argument, niet iedereen kan foto's bewerken dus dan mag niemand het. Niet iedereen heeft een body van 4400 euro en een lens van 2300 euro. Straks is het thema sterren, is het dan wel eerlijk dat iemand met een 60 mp camera en een L lens tegen iemand met allleen een compactcamera.

Laat toch lekker gaan, beperk mensen niet in hun creativiteit. :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:54:41 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129839102
Maar goed, we hebben nu allemaal ons punt gemaakt, neem t mee, en verzin weer een leuk thema.

Mag ik nog een suggestie doen? Zou er elke maand een nieuw thema kunnen komen, je kan dan een maand stemmen op het thema van vorige maand, maar nu hebben we alleen een stemmaand. En alvast een nieuw thema zou leuk zijn, anders is t zon groot gat. Weet niet of dat kan met de Canvasmakers maar ik denk gooi t in de groep :)
pi_129840093
wat een hilarisch topic is dit geworden :) toen ik dacht dat het niet lager kon :P
  FOK!fotograaf donderdag 8 augustus 2013 @ 20:07:05 #171
372645 spreading
pi_129841437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, we hebben nu allemaal ons punt gemaakt, neem t mee, en verzin weer een leuk thema.

Mag ik nog een suggestie doen? Zou er elke maand een nieuw thema kunnen komen, je kan dan een maand stemmen op het thema van vorige maand, maar nu hebben we alleen een stemmaand. En alvast een nieuw thema zou leuk zijn, anders is t zon groot gat. Weet niet of dat kan met de Canvasmakers maar ik denk gooi t in de groep :)
Dat is de eerste zinnige post die ik vandaag in dit topic heb gelezen.. en nog een leuk idee ook.
  One tough cookie donderdag 8 augustus 2013 @ 20:52:09 #172
169210 liesje1979
pi_129842965
quote:

Er is toch elke maand een nieuw thema? Met de fotowedstrijd om de eer? Ik dacht dat dat Canvas eenmalig was of is dat een maandelijkse actie? :@
pi_129846528
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Er is toch elke maand een nieuw thema? Met de fotowedstrijd om de eer? Ik dacht dat dat Canvas eenmalig was of is dat een maandelijkse actie? :@
Volgens mij ook. Al zou een maandelijkse prijswedstrijd tof zijn.
Vind alleen een maand lang de tijd om te mogen stemmen wat te lang :@
Meh
pi_129857393
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:21 schreef Uncle het volgende:
De FOK!fotowedstrijd is terug *O*

Elke 2 maanden is er een wedstrijd met een nieuw onderwerp, een nieuwe uitdaging en hopelijk een nieuwe inspiratie om mee aan de slag te gaan. In samenwerking met Herinneringen Op Linnen mogen wij canvas-afdrukken weggeven voor de top drie!
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:02:50 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129857800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Had hier volgens mij nog geen antwoord op
Waarom is het ongewenst? Ten eerste is de foto's op FaceBook plaatsen onder een FOK! account gewoon FOK!content. Je geeft mensen de kans te liken, te delen, het is reclame voor FOK! en ik denk dat je veel sneller leuke prijzen krijgt aangeboden.

In de voorwaarden staat al dat FOK! dit mag doen. Zet de fotos op FB en verwijs naar het FOK! topic.

Kijk eens op FB naar fotowedstrijden hoe ze dat aanpakken, je kan je eigen FOK!identiteit gewoon vasthouden.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:03:53 #176
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129857826
quote:

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:04:50 #177
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129857854
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik dacht het ook maar ben inmiddels nog in discussie met Uncle ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:08:07 #178
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129857929
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:

[..]

In een ander topic, prima wat mij betreft dat je die daar voert.

Voor dit topic, ook m.b.t. je laatste punt gericht op FB en betrekking van andere social media. Is betrokken in de opzet voor volgende wedstrijd, garandeer niets of we het ook doorvoeren. Maar juist de input van jou maar ook van andere users zorgen ervoor dat de grijze gebieden geminimaliseerd worden en dat de volgende wedstrijd weer een stapje in professionaliteit zal stijgen. Wil natuurlijk niet zeggen dat er dan geen discussie zal komen.

Dus, ga lekker door met je discussie in het andere topic. Ik denk dat je je zegje in dit topic tot op dit moment wel gedaan heb totdat er nieuwe input van ons komt.
pi_129857963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:

[..]

De discussie werd voortgezet in het andere draadje dus ik zie gene probleem om daar verder te discussieren. De intenties van iedereen zijn hetzelfde alleen meningen lopen uiteen. Daar mag best, op een normale manier, over verder gediscussieerd worden toch?

Jouw laatste reactie was overigens gisterenavond laat dus dan lijkt het me iets voorbarig om de discussie al gesloten te noemen ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:09:21 #180
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129857968
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Dark_Angelus het volgende:

. Is betrokken in de opzet voor volgend jaar,
Dit is een jaarlijkse wedstrijd? :o
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:09:56 #181
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129857984
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dit is een jaarlijkse wedstrijd? :o
Volgende wedstrijd, stop de tijd :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:10:06 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129857992
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:09 schreef Uncle het volgende:

Jouw laatste reactie was overigens gisterenavond laat dus dan lijkt het me iets voorbarig om de discussie al gesloten te noemen ;)
Hey, ik vind t alleen maar prima, een leuke inhoudelijke discussie ^O^
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:13:42 #183
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129858087
Nou, weer ontopic

Wat een spannende wedstrijd! Ben benieuwd of mijn inzending nog veel punten krijgt :9

[ Bericht 53% gewijzigd door Stefan op 09-08-2013 11:20:26 ]
pi_129865358
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

In een ander topic, prima wat mij betreft dat je die daar voert.

Voor dit topic, ook m.b.t. je laatste punt gericht op FB en betrekking van andere social media. Is betrokken in de opzet voor volgende wedstrijd, garandeer niets of we het ook doorvoeren. Maar juist de input van jou maar ook van andere users zorgen ervoor dat de grijze gebieden geminimaliseerd worden en dat de volgende wedstrijd weer een stapje in professionaliteit zal stijgen. Wil natuurlijk niet zeggen dat er dan geen discussie zal komen.

Dus, ga lekker door met je discussie in het andere topic. Ik denk dat je je zegje in dit topic tot op dit moment wel gedaan heb totdat er nieuwe input van ons komt.
Facebook erbij betrekken zou ik een enorme achteruitgang noemen voor de fotowedstrijd. Ik ben mij er van bewust dat het de naamsbekendheid van FOK ten goede kan komen. Maar bij fotowedstrijden waar Facebook in betrokken wordt, worden de foto's zelf veel minder belangrijk. Vaak winnen foto's die schaamteloos gespammed worden op timelines. Ik heb zelf een schijthekel aan dit soort 'fotowedstrijden' aangezien het niks meer met de beste foto te maken heeft.

Ik ben dan ook voor een wedstrijd die op de huidige manier gehouden wordt. Of op de manier zoals een tijd geleden fotowedstrijden in subforums zijn gehouden. Waarbij een jury met kennis van zaken de winnaars uitkoos.
Mijn ervaring is dat er dan betere winnaars zijn.
Meh
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:52:13 #185
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129865618
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:46 schreef NorgeT het volgende:

Waarbij een jury met kennis van zaken de winnaars uitkoos.
Mijn ervaring is dat er dan betere winnaars zijn.
Dat kan ook bij fotos die je publiceert op FB als lokkertje natuurlijk. Of je doet een publieksvote en een juryvote.

Al zou de juryvote geen FOK!FOTmods moeten zijn maar echt mensen van buitenaf. FOK!Fotmods zouden vind ik ook geen mening moeten geven zolang er gestemd wordt. Puala heeft bij deze wedstrijd geroepen welke foto's ze mooi vond (geen stemmen maar gewoon mooi), dat kan al beinvloedend werken.
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:50 schreef Puala het volgende:
Ik vind inzending 4,8 en 11 wel heel tof _O_

vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:54:47 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129865726
Mag ik het dan wel zeggen? En de FA's? Of de A's?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:55:23 #187
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_129865749
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
Puala heeft bij deze wedstrijd geroepen welke foto's ze mooi vond (geen stemmen maar gewoon mooi), dat kan al beinvloedend werken.
Je kan ook wel lekker overdrijven he :').
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:58:43 #188
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129865902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:54 schreef kanovinnie het volgende:
Mag ik het dan wel zeggen? En de FA's? Of de A's?
Als je een wedstrijd organiseert waarbij je mensen laat stemmen zou je boven elke verdenking moeten staan. De wedstrijd wordt georganiseerd door FOT waar jij verder net zoveel te vertellen hebt als ik dus jij mag alles roepen ^O^
pi_129865923
quote:

[..]

Dat kan ook bij fotos die je publiceert op FB als lokkertje natuurlijk. Of je doet een publieksvote en een juryvote.

Al zou de juryvote geen FOK!FOTmods moeten zijn maar echt mensen van buitenaf. FOK!Fotmods zouden vind ik ook geen mening moeten geven zolang er gestemd wordt. Puala heeft bij deze wedstrijd geroepen welke foto's ze mooi vond (geen stemmen maar gewoon mooi), dat kan al beinvloedend werken.

[..]

Mwoa, ik denk dat er ook veel Fokkers zijn die niet met Fok gelinkt willen worden ivm het imagoprobleem van Fok :@ :P
Facebook kan dus ook afschrikken ;)

Verder vind ik dat je nogal spijkers op laag water aan het zoeken bent (in meerdere topics overigens :@ ). Zoveel invloed hebben de mods ook weer niet. En kom op neem het allemaal niet zo serieus. Daarnaast dwingt niemand je om mee te doen of hier rond te hangen. :P
Meh
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:59:06 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129865924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

Als je een wedstrijd organiseert waarbij je mensen laat stemmen zou je boven elke verdenking moeten staan. De wedstrijd wordt georganiseerd door FOT waar jij verder net zoveel te vertellen hebt als ik dus jij mag alles roepen ^O^
Das mooi. Foto 13 _O_
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:00:14 #191
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129865980
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Das mooi. Foto 13 _O_
Ja, ze mogen die tietenfoto best wel terugplaatsen :9 ^O^
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:00:59 #192
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129866025
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:59 schreef NorgeT het volgende:

ivm het imagoprobleem van Fok :@
Leg eens uit, welk imagoprobleem is dat?
pi_129866105
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:00 schreef Stefan het volgende:

[..]

Leg eens uit, welk imagoprobleem is dat?
Autisten hang out? :P
Wolvenshirts en lange haren
Meh
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:04:26 #194
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129866185
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:02 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Autisten hang out? :P
Wolvenshirts en lange haren
Dat imago zit denk ik vooral in jouw hoofd dan. Ik heb nog nooit van dit imagoprobleem. Ook niet van een ander overigens.
pi_129868404
quote:

[..]

[..]

Eens. 4, 8 en 11 moeten worden gedisqualificeerd vanwege oneerlijke promotie, die van jou vanwege de photoshop, en nr. 1, 6 en 13 zijn er reeds uit. 7 down, 11 to go. Nog even en ik win! :)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:07:52 #196
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129868700
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens. 4, 8 en 11 moeten worden gedisqualificeerd vanwege oneerlijke promotie, die van jou vanwege de photoshop, en nr. 1, 6 en 13 zijn er reeds uit. 7 down, 11 to go. Nog even en ik win! :)
Gefeliciteerd met je Canvas O+
  Moderator zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:40:24 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129885824
Wat een mooie inzendingen zitten er tussen zeg :o Leuk!
Ben blij dat ik niet hoef te kiezen :P
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:39:17 #198
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_129894539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:59 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Mwoa, ik denk dat er ook veel Fokkers zijn die niet met Fok gelinkt willen worden ivm het imagoprobleem van Fok :@ :P
Facebook kan dus ook afschrikken ;)
Klopt. Ik zou dan niet meedoen. :P
This isn't even my final form.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:59:42 #199
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_129894907
Imagoprobleem zie ik ook niet zo. Het is eerder dat ik een bepaalde anonimiteit wel waardeer. Die geef je op als je in je sociale kring je FOK!id onthult.
Dan zou je natuurlijk met een kloon aan de wedstrijden mee kunnen doen, maar dat is ook zo omslachtig. Ik moet nog stemmen trouwens. Kijken of ik morgen even tijd kan vinden.
Life is what you make it.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:07:48 #200
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129895062
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef Schanulleke het volgende:

Dan zou je natuurlijk met een kloon aan de wedstrijden mee kunnen doen, maar dat is ook zo omslachtig. Ik moet nog stemmen trouwens. Kijken of ik morgen even tijd kan vinden.
Ik heb gewoon ingestuurd onder SunChaser. Maar ik heb gestemd onder Stefan. En nee, niet op SunChaser :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')