Ik lift ff mee op jouw woordenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, skills heb ik niet. Dan maar voor een prijs![]()
Kan altijd komen als je met beide wedstrijden mee gaat doenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:58 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, skills heb ik niet. Dan maar voor een prijs![]()
Hela, in de andere heb je de eer dat je winnaar bent EN mag je het volgende thema uitkiezen. Dat is ook een prijs van formaat!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
[..]
De ene heeft een mooie prijs, de ander is om je eigen skills steeds weer uit te dagen.
Je begrijpt het idee van 'anoniem' niet?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef over_hedge het volgende:
Toch is deze wedstrijd makkelijk te winnen als je maar genoeg mensen kent op fokZo heb ik ook een keer gewonnen en kon ik gratis gaan paintballen
![]()
Al kreeg mijn foto toen ook nog redelijk wat stemmen van mensen die ik niet kende.
Maar zou je hier ook makkelijk kunnen doen. trommel je fok vriendjes op en je wint
Je kan toch zeggen welke foto van jou is. En daar op stemmen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je begrijpt het idee van 'anoniem' niet?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je kan toch zeggen welke foto van jou is. En daar op stemmen?
"ik heb een foto van een paarse olifant stem daar eens op"
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je begrijpt het idee van 'anoniem' niet?
je hebt toch een lijst met foto waar je uit moet stemmen? Of er nou namen bij staan of niet veranderd er niks aan.quote:
Ik heb toen ook gewonnen door gewoon een goede foto te maken ipv zieltjes te werven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef over_hedge het volgende:
Toch is deze wedstrijd makkelijk te winnen als je maar genoeg mensen kent op fokZo heb ik ook een keer gewonnen en kon ik gratis gaan paintballen
![]()
Al kreeg mijn foto toen ook nog redelijk wat stemmen van mensen die ik niet kende.
Maar zou je hier ook makkelijk kunnen doen. trommel je fok vriendjes op en je wint
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:24 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben schijnbaar ook kinderachtig en retarted, want ik had net ook op mezelf gestemd. Duh, mijn foto is fantastisch.Ik heb ook nergens zien staan dat dat niet mocht. Maar ik heb het al gewijzigd, no worries.
Nou dat is mooi. Maar dat is me punt nietquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb toen ook gewonnen door gewoon een goede foto te maken ipv zieltjes te werven.
Stem op mij!quote:
Editgeschiedenisquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:47 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Stem op mij!Meteen het beste halen uit de situatie right.
Maar dan zit jij wel de hele tijd te F5'en in dat topic, want ik dacht dat ik redelijk ninja was..
Shit, nu weten al mijn haters het ook.quote:
Ik snap dit soort suggesties nooit, wat is de volgende stap? Misschien suggesties gaan geven qua compositie "Prober het afwijken van de rule of thirds beperkt te houden tot enkele procenten, natuurlijk hoort het kiezen van de juiste compositie bij fotograferen, maar dit is geen compositie wedstrijd."quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:28 schreef Stefan het volgende:
Over het aanscherpen van de regels de volgende keer
Wat zijn de regels?
Uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.
Dit is geen regel maar een suggestie, dus het zou niet bij de regels moeten staan.
Als je daar zelf happy van wordt.... Denk dat iedereen moet doen wat hij zelf mooi vindt. En de rest beoordeeld wel of het te veel of te weinig photoshop is (met het verdelen van de punten). Iedereen zijn mening...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:30 schreef Stefan het volgende:
Precies. Als ik een mooie zonsondergang wil plakken achter een mooi landschap en ik doe dat naadloos dan is t gewoon een goede foto.
Ben ik met je eens. Luchten uitknippen en ergens anders achtekrnippen gaat te ver, dat is ook wat die regel suggereerd. Maar leuk om te zien dat mensen er lekker rebels tegenin gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:40 schreef RikH het volgende:
[..]
Als je daar zelf happy van wordt.... Denk dat iedereen moet doen wat hij zelf mooi vindt. En de rest beoordeeld wel of het te veel of te weinig photoshop is (met het verdelen van de punten). Iedereen zijn mening...
Mijn mening is, dat door bijvoorbeeld andere lucht te plakken achter een mooi landschap, dit mooie plaatjes opleverd... maar of het dan nog een foto (momentopname) is?
Maar zoals ik al zei, iedereen denkt daar anders over.
Het probleem met zo'n regels opstellen is dat de grens van heel moeilijk te bepalen is. De regel is wel bewust zo opgesteld en het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn wat er bedoeld wordt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:40 schreef RikH het volgende:
[..]
Als je daar zelf happy van wordt.... Denk dat iedereen moet doen wat hij zelf mooi vindt. En de rest beoordeeld wel of het te veel of te weinig photoshop is (met het verdelen van de punten). Iedereen zijn mening...
Mijn mening is, dat door bijvoorbeeld andere lucht te plakken achter een mooi landschap, dit mooie plaatjes opleverd... maar of het dan nog een foto (momentopname) is?
Maar zoals ik al zei, iedereen denkt daar anders over.
Gaat te ver voor wie. Het is geen harde regel en ook een stomme regel. Je wilt inzendingen laat mensen lekker aanklooien, bij de een zie je het bij de ander niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Luchten uitknippen en ergens anders achtekrnippen gaat te ver, dat is ook wat die regel suggereerd.
Nee, het is een suggestie, geen regel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:49 schreef Uncle het volgende:
De regel is opgesteld dat we dat in deze wedstrijd niet willen.
Voor mij dus. Ik zou dat niet snel doen omdat het tegen mijn ideeën indruist van wat een foto is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Gaat te ver voor wie. Het is geen harde regel en ook een stomme regel. Je wilt inzendingen laat mensen lekker aanklooien, bij de een zie je het bij de ander niet.
Bij mij zie je het bv niet
Je hebt gelijk.... misschien moeten mensen er maar bij gaan zetten wat de (na)bewerking is haha....quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:49 schreef Uncle het volgende:
[..]
Het probleem met zo'n regels opstellen is dat de grens van heel moeilijk te bepalen is. De regel is wel bewust zo opgesteld en het zou voor iedereen duidelijk moeten zijn wat er bedoeld wordt.
Nabewerking van de foto is uiteraard geen probleem. Het gaat er om dat het niet de bedoeling is om bijvoorbeeld composites te gaan maken van meerdere foto's, of hele onderdelen weg te fotoshoppen om een beter beeld te krijgen. Dat is volgens sommigen nog steeds fotografie, prima, dat is hier de discussie ook helemaal niet. De regel is opgesteld dat we dat in deze wedstrijd niet willen. Het is een fotowedstrijd en geen bewerkingswedstrijd. Dat zijn regels die je als wedstrijd op mag stellen. Als je toch wilt fotoshoppen zoek je een wedstrijd waar dat wel binnen de regels valt.
En er zullen er altijd grensgevallen zijn om foto's waarbij het niet opgemerkt wordt. Gefeliciteerd daarmee, je bent geweldig. Het is altijd jammer dat er mensen zijn die doelbewust de regels proberen te breken of er problemen van te maken.
Vooral omdat er veel tijd en moeite door PR en de MODjes is gestoken in het terugbrengen van een fotowedstrijd met prijzen (waar lang vraag naar was). En al tijdens de eerste editie van dit initiatief blijkt eigenlijk dat de users daar helemaal niet mee om kunnen gaan...
Dat kun je zelf wel inschatten gok ik...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:56 schreef Ravvie het volgende:
Mijn inzending is bijvoorbeeld een HDR foto, dus een compositie van drie verschillende foto's. Valt dat wel of niet binnen de regels? Het gaat verder dan wat kleurcorrecties en een belichtingscorrectie, maar an sich is het wel drie keer dezelfde foto die wordt gebruikt.
Precies. Dat heb ik ook. Ik denk dat dat ook het uitgangspunt moet zijn bij het deelnemen aan een wedstrijd.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:55 schreef RikH het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.... misschien moeten mensen er maar bij gaan zetten wat de (na)bewerking is haha....
Het ging mij om het punt, dat ik een goed gevoel wil hebben wanneer ik een fotowedstrijd win. En dit krijg ik niet door een foto zo te wijzigen dat dit niks meer met de oorspronkelijke foto te maken heeft.
Het probleem is namelijk dat sommige regels niet te handhaven zijn... in dit geval, door dat je het in sommige gevallen gewoon niet kan zien.
Mijn inschatting was dat dit binnen de regels viel, anders had ik hem niet ingestuurd. Echter wanneer ik hier de posts lees, krijg ik het idee dat er toch een groep mensen is die HDR niet vinden passen binnen een fotowedstrijd als deze.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:58 schreef RikH het volgende:
[..]
Dat kun je zelf wel inschatten gok ik...
HDR zijn meestal 3 of 5 dezelfde opnames met verschillende belichting. Wat er op de foto's staat (onderwerp) is dus hetzelfde. Ik persoonlijk zie het dus als 1 foto...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:02 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Mijn inschatting was dat dit binnen de regels viel, anders had ik hem niet ingestuurd. Echter wanneer ik hier de posts lees, krijg ik het idee dat er toch een groep mensen is die HDR niet vinden passen binnen een fotowedstrijd als deze.
Precies want in de andere reeks is hier nauwelijks discussie over.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Uncle het volgende:
Uitgaan van goede intenties van user is dus gewoon niet mogelijk. Zodra en prijzen te winnen zijn zoekt men bewust de grenzen op of nog liever om ze te overtreden om hun punt te maken.
Ik heb er zelf absoluut geen probleem mee. Het risico van HDR is dat het al snel te 'ranzig' wordt. Maar wanneer het subtiel gebruikt wordt kan het goed werken. wat mij betreft ligt de grens bij het toevoegen van delen uit andere foto's. Hiermee verander je het hele moment van een foto.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:02 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Mijn inschatting was dat dit binnen de regels viel, anders had ik hem niet ingestuurd. Echter wanneer ik hier de posts lees, krijg ik het idee dat er toch een groep mensen is die HDR niet vinden passen binnen een fotowedstrijd als deze.
Of ik heb wat dingen achter de schermen gemist, maar als ik naar de inzendingen kijk heb ik niet het gevoel dat er op grote schaal een loopje met de regels is genomen? Ik durf mijn hand voor het merendeel van de foto's wel in het vuur te steken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Uncle het volgende:
Uitgaan van goede intenties van user is dus gewoon niet mogelijk. Zodra en prijzen te winnen zijn zoekt men bewust de grenzen op of nog liever om ze te overtreden om hun punt te maken.
Dat is wel een oplossing... Waarom niet?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Uncle het volgende:
Waarom heeft iedereen het erover dat het een suggestie is?? In de OP staat het toch erg duidelijk onder het kopje 'regels'.
Maar je komt inderdaad uit op het punt of het wel of niet controleerbaar is. Daarom moet je bij belangrijke fotowedstrijden altijd een RAW file meesturen. Dan mag je van alles NAbewerken maar zodra je bijvoorbeeld een pastic zakje wegcloont voldoe je niet aan de regels en wordt de foto uitgesloten (zie). Dan kun je hoog en laag roepen dat dat nog steeds fotografie is, maar dat voldoet dan gewoon niet aan de regels van de wedstrijd. De discussie of het dan wel of niet fotografie is is irrelevant. Dergelijke strictheid is uiteraard niet de richting die we als FOK! opwillen bij deze wedstrijd.
True, alleen waar ligt de grens. Is het wegklonen van een stofdeeltje al te ernstig?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:09 schreef RikH het volgende:
[..]
Dat is wel een oplossing... Waarom niet?
Voortoets van een vakjury... voordat de foto geplaatst wordt. Zodat je de mogelijkheid krijgt om het nog terug te draaien?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:09 schreef NorgeT het volgende:
[..]
True, alleen waar ligt de grens. Is het wegklonen van een stofdeeltje al te ernstig?
Goed ideequote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:16 schreef NorgeT het volgende:
Misschien hier weer verder?
FOT / Fotobewerking, hoe ver mag je gaan?
@kanovinnie hier kan best iets goeds uit komen. Beetje brainstormen...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jongens, kalm aan. Tis de eerste editie van de wedstrijd....
Er is al een wedstrijd voor de eerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:19 schreef RikH het volgende:
[..]
@kanovinnie hier kan best iets goeds uit komen. Beetje brainstormen...
Geen prijzen? enkel de eer?
uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Uncle het volgende:
Waarom heeft iedereen het erover dat het een suggestie is??
Ook dat is niet waar, doe regelmatig mee aan fotowedstrijden, heb nog nooit een raw hoeven meesturen. En waarom niet? Omdat de organisatie het niet boeit of een foto is bewerkt, ze willen 10000 inzendingen en 1000000 stemmen, want dat zijn 1000000 hits en elke like, bedelstem of gedeelde foto is reclame.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:03 schreef Uncle het volgende:
Maar je komt inderdaad uit op het punt of het wel of niet controleerbaar is. Daarom moet je bij belangrijke fotowedstrijden altijd een RAW file meesturen.
Nee absoluut niet. Fotowedstrijden die werken met likes zijn om te kotsen. Bij dat soort wedstrijden wint niet de beste foto maar degene die het meest schaamteloos z'n foto promoot. Daarom doe ik ook alleen mee aan fotowedstrijden met een jury of met anonieme stemmen waarbij er enigszins gecontroleerd wordt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.
Het woord probeer zegt dat t een suggestie is. Ik heb t geprobeerd maar met t samenvoegen van 2 fotos werd mijn foto beter
Daarbij is het een stomme en betuttelende regel. Je wilt een wedstrijd die groter is dan FOT, dus als mensen met hun Iphone een foto bewerken met een effect of de panoramafunctie aanzetten, is het ook een bewerkte foto, maar waarom zou je het uitsluiten.
Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van. Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.
De enige regels die je zou moeten hebben is: je moet zelf de foto gemaakt hebben en je mag niet met een kloon stemmen om meer punten te krijgen.
Omdat het daar gewoon magquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies want in de andere reeks is hier nauwelijks discussie over.
Ja, daar hebben we de maandelijkse wedstrijd voor.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Nee absoluut niet. Fotowedstrijden die werken met likes zijn om te kotsen. Bij dat soort wedstrijden wint niet de beste foto maar degene die het meest schaamteloos z'n foto promoot. Daarom doe ik ook alleen mee aan fotowedstrijden met een jury of met anonieme stemmen waarbij er enigszins gecontroleerd wordt.![]()
Denk dat dit juist een sterkte is van de FOK fotowedstrijd.
Een foto moet winnen om z'n kwaliteit. Niet om hoe de foto gespamt is.
Eens.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Laagdrempelig is juist het over the top bewerken verbieden, gezien de nieuwelingen dat niet kunnen.
Dat is jouw interpetatie van deze regel. Echter ben jij tot op heden de enige die moeilijk doet over deze regel. Op basis van deze ene post gaan de regels niet aangepast worden. Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:54 schreef Stefan het volgende:
[..]
uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.
Het woord probeer zegt dat t een suggestie is. Ik heb t geprobeerd maar met t samenvoegen van 2 fotos werd mijn foto beter
Daarbij is het een stomme en betuttelende regel. Je wilt een wedstrijd die groter is dan FOT, dus als mensen met hun Iphone een foto bewerken met een effect of de panoramafunctie aanzetten, is het ook een bewerkte foto, maar waarom zou je het uitsluiten.
De keuze voor dezelfde maand is om mensen uit te dagen om creatief bezig te gaan. Hiervoor geld hetzelfde: Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.quote:Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van.
Door het Anoniem te maken kan de crew ook mee doen en dit is uitgebreid besproken in het FOT Feedback topic. Ook voor deze hetzelfde: Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.quote:Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.
quote:De enige regels die je zou moeten hebben is: je moet zelf de foto gemaakt hebben en je mag niet met een kloon stemmen om meer punten te krijgen.
Ik zeg toch ook, over the top? Lenscorrectie, kleuren, croppen, rechtzetten etc is allemaal geen probleem. Toevoegen en verwijderden van objecten enzo wel. (naar mij idee he, ik heb het nu niet over de regels van de wedstrijd)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Daardoor sluit je n hele groep uit die fotos altijd nabewerken, of die geen uitdaging zien in n onbewerkte foto, andersom maken de mensen die t niet kunnen of willen n gewone foto of misschien gaan ze t wel proberen.
Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef Stefan het volgende:
Dus mijn suggestie: plaats elke inzending ook op FB de volgende keer en verwijs naar de reeks, nodig mensen uit mee te doen en te stemmen, laat mensen bewerken wat ze willen, als t lelijk is krijgen ze geen stem en stap af van anoniem.
Dit is niet correct. Het is wel toegstaan om te bewerken. Als jij je horizon recht zet prima, als jij de kleuren recht trekt prima. Maar ga geen ijsbeer in een zomerse strandfoto photoshoppen, want dan ga je volledig voorbij aan het doel van de wedstrijd.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Daardoor sluit je n hele groep uit die fotos altijd nabewerken, of die geen uitdaging zien in n onbewerkte foto, andersom maken de mensen die t niet kunnen of willen n gewone foto of misschien gaan ze t wel proberen.
Ongewenst waaromquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.
Het doel is dat je veel inzendingen wil en fotos die aansluiten op het thema zomer. Of iemand een ijsbeer shopt op het strand is iets waar de organisatie zich niet druk om moet maken. De stemmers straffen Het af of belonen het.quote:Dit is niet correct. Het is wel toegstaan om te bewerken. Als jij je horizon recht zet prima, als jij de kleuren recht trekt prima. Maar ga geen ijsbeer in een zomerse strandfoto photoshoppen, want dan ga je volledig voorbij aan het doel van de wedstrijd.
Dit lijkt mij geen relevante discussie voor dit topic. Indien je deze discussie wel wilt voeren kan je naar het inzend adres je verhaal sturen en dan zullen we hier inhoudelijk op reageren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ongewenst waarom
Je wilt toch pr voor Fot en Fok?
Dit is 2013
Het doel is inzendingen die aansluiten op het thema en daarnaast voldoen aan de gestelde voorwaarden/regels.quote:[..]
Het doel is dat je veel inzendingen wil en fotos die aansluiten op het thema zomer. Of iemand een ijsbeer shopt op het strand is iets waar de organisatie zich niet druk om moet maken. De stemmers straffen Het af of belonen het.
Nogmaals, dit is geen regel maar een verzoekquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:30 schreef Puala het volgende:
Het doel is inzendingen die aansluiten op het thema en daarnaast voldoen aan de gestelde voorwaarden/regels.
Waarom zou je het doen? ik vind met bergjes mooierquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is geen regel maar een verzoek
Uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.
En een raar verzoek. Een leuke tiltshiftfoto maken is dus niet wenselijk, HDR ook niet want dat kan ook niet iedereen.
En hoever mag kleurnabewerking gaan. Ik schiet de raw altijd zo flat mogelijk.
De bottomline is dat je mensen beperkt in hun creativiteit. Als je een 80 procent perfecte foto maakt waarom zou je dan geen 100 procent perfecte foto mogen maken. 100 procent perfect volgens jezelf natuurlijk. De stemmer bepaalt wel of t echt perfect is.
Er wordt gesuggereerd dit niet te doen bv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn wat zit je te zeiken om niks.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is geen regel maar een verzoek
En een raar verzoek. Een leuke tiltshiftfoto maken is dus niet wenselijk, HDR ook niet want dat kan ook niet iedereen.
En hoever mag kleurnabewerking gaan. Ik schiet de raw altijd zo flat mogelijk.
De bottomline is dat je mensen beperkt in hun creativiteit. Als je een 80 procent perfecte foto maakt waarom zou je dan geen 100 procent perfecte foto mogen maken. 100 procent perfect volgens jezelf natuurlijk. De stemmer bepaalt wel of t echt perfect is.
Er wordt gesuggereerd dit niet te doen bv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan doe jij aan andere wedstrijden mee dan ikquote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar, doe regelmatig mee aan fotowedstrijden, heb nog nooit een raw hoeven meesturen. En waarom niet? Omdat de organisatie het niet boeit of een foto is bewerkt, ze willen 10000 inzendingen en 1000000 stemmen, want dat zijn 1000000 hits en elke like, bedelstem of gedeelde foto is reclame.
enquote:we are asking that the submitted image be as close to the original image as possible. If any doubts occur regarding the authenticity of the digital image, the original RAW file will be requested by the Contest judges for analysis. If it is only basic image editing or color correction, you will not be disqualified.
Wellicht dat we meer deelnemers krijgen als we regels en criteria aanpassen of helemaal laten vallen. Maar dat kan uiteraard altijd besproken worden. Voor nu gelden de regels zoals ze er staan inclusief het grijze gebied maar daar is deze wedstrijd dus niet uniek in.quote:Only minor burning, dodging and/or color correction is acceptable, as is cropping. High dynamic range images (HDR) and stitched panoramas are NOT acceptable. Any changes to the original Photograph not itemized here are unacceptable and will render the Photograph ineligible for a prize.
• The photograph, in its entirety, must be a single work of original material taken by the Contest entrant.
Dat is de eerste zinnige post die ik vandaag in dit topic heb gelezen.. en nog een leuk idee ook.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, we hebben nu allemaal ons punt gemaakt, neem t mee, en verzin weer een leuk thema.
Mag ik nog een suggestie doen? Zou er elke maand een nieuw thema kunnen komen, je kan dan een maand stemmen op het thema van vorige maand, maar nu hebben we alleen een stemmaand. En alvast een nieuw thema zou leuk zijn, anders is t zon groot gat. Weet niet of dat kan met de Canvasmakers maar ik denk gooi t in de groep
Er is toch elke maand een nieuw thema? Met de fotowedstrijd om de eer? Ik dacht dat dat Canvas eenmalig was of is dat een maandelijkse actie?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, we hebben nu allemaal ons punt gemaakt, neem t mee, en verzin weer een leuk thema.
Mag ik nog een suggestie doen? Zou er elke maand een nieuw thema kunnen komen, je kan dan een maand stemmen op het thema van vorige maand, maar nu hebben we alleen een stemmaand. En alvast een nieuw thema zou leuk zijn, anders is t zon groot gat. Weet niet of dat kan met de Canvasmakers maar ik denk gooi t in de groep
Volgens mij ook. Al zou een maandelijkse prijswedstrijd tof zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Er is toch elke maand een nieuw thema? Met de fotowedstrijd om de eer? Ik dacht dat dat Canvas eenmalig was of is dat een maandelijkse actie?
quote:Op maandag 1 juli 2013 18:21 schreef Uncle het volgende:
De FOK!fotowedstrijd is terug![]()
Elke 2 maanden is er een wedstrijd met een nieuw onderwerp, een nieuwe uitdaging en hopelijk een nieuwe inspiratie om mee aan de slag te gaan. In samenwerking met Herinneringen Op Linnen mogen wij canvas-afdrukken weggeven voor de top drie!
Had hier volgens mij nog geen antwoord opquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef Puala het volgende:
[..]
Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Stefan het volgende:
Ik dacht het ook maar ben inmiddels nog in discussie met Unclequote:
In een ander topic, prima wat mij betreft dat je die daar voert.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik dacht het ook maar ben inmiddels nog in discussie met Uncle
De discussie werd voortgezet in het andere draadje dus ik zie gene probleem om daar verder te discussieren. De intenties van iedereen zijn hetzelfde alleen meningen lopen uiteen. Daar mag best, op een normale manier, over verder gediscussieerd worden toch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik dacht het ook maar ben inmiddels nog in discussie met Uncle
Dit is een jaarlijkse wedstrijd?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
. Is betrokken in de opzet voor volgend jaar,
Volgende wedstrijd, stop de tijdquote:
Hey, ik vind t alleen maar prima, een leuke inhoudelijke discussiequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:09 schreef Uncle het volgende:
Jouw laatste reactie was overigens gisterenavond laat dus dan lijkt het me iets voorbarig om de discussie al gesloten te noemen
Facebook erbij betrekken zou ik een enorme achteruitgang noemen voor de fotowedstrijd. Ik ben mij er van bewust dat het de naamsbekendheid van FOK ten goede kan komen. Maar bij fotowedstrijden waar Facebook in betrokken wordt, worden de foto's zelf veel minder belangrijk. Vaak winnen foto's die schaamteloos gespammed worden op timelines. Ik heb zelf een schijthekel aan dit soort 'fotowedstrijden' aangezien het niks meer met de beste foto te maken heeft.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
In een ander topic, prima wat mij betreft dat je die daar voert.
Voor dit topic, ook m.b.t. je laatste punt gericht op FB en betrekking van andere social media. Is betrokken in de opzet voor volgende wedstrijd, garandeer niets of we het ook doorvoeren. Maar juist de input van jou maar ook van andere users zorgen ervoor dat de grijze gebieden geminimaliseerd worden en dat de volgende wedstrijd weer een stapje in professionaliteit zal stijgen. Wil natuurlijk niet zeggen dat er dan geen discussie zal komen.
Dus, ga lekker door met je discussie in het andere topic. Ik denk dat je je zegje in dit topic tot op dit moment wel gedaan heb totdat er nieuwe input van ons komt.
Dat kan ook bij fotos die je publiceert op FB als lokkertje natuurlijk. Of je doet een publieksvote en een juryvote.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:46 schreef NorgeT het volgende:
Waarbij een jury met kennis van zaken de winnaars uitkoos.
Mijn ervaring is dat er dan betere winnaars zijn.
quote:
Je kan ook wel lekker overdrijven hequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
Puala heeft bij deze wedstrijd geroepen welke foto's ze mooi vond (geen stemmen maar gewoon mooi), dat kan al beinvloedend werken.
Als je een wedstrijd organiseert waarbij je mensen laat stemmen zou je boven elke verdenking moeten staan. De wedstrijd wordt georganiseerd door FOT waar jij verder net zoveel te vertellen hebt als ik dus jij mag alles roepenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:54 schreef kanovinnie het volgende:
Mag ik het dan wel zeggen? En de FA's? Of de A's?
Mwoa, ik denk dat er ook veel Fokkers zijn die niet met Fok gelinkt willen worden ivm het imagoprobleem van Fokquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat kan ook bij fotos die je publiceert op FB als lokkertje natuurlijk. Of je doet een publieksvote en een juryvote.
Al zou de juryvote geen FOK!FOTmods moeten zijn maar echt mensen van buitenaf. FOK!Fotmods zouden vind ik ook geen mening moeten geven zolang er gestemd wordt. Puala heeft bij deze wedstrijd geroepen welke foto's ze mooi vond (geen stemmen maar gewoon mooi), dat kan al beinvloedend werken.
[..]
Das mooi. Foto 13quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Als je een wedstrijd organiseert waarbij je mensen laat stemmen zou je boven elke verdenking moeten staan. De wedstrijd wordt georganiseerd door FOT waar jij verder net zoveel te vertellen hebt als ik dus jij mag alles roepen
Ja, ze mogen die tietenfoto best wel terugplaatsenquote:
Leg eens uit, welk imagoprobleem is dat?quote:
Autisten hang out?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Leg eens uit, welk imagoprobleem is dat?
Dat imago zit denk ik vooral in jouw hoofd dan. Ik heb nog nooit van dit imagoprobleem. Ook niet van een ander overigens.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:02 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Autisten hang out?
Wolvenshirts en lange haren
Eens. 4, 8 en 11 moeten worden gedisqualificeerd vanwege oneerlijke promotie, die van jou vanwege de photoshop, en nr. 1, 6 en 13 zijn er reeds uit. 7 down, 11 to go. Nog even en ik win!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat kan ook bij fotos die je publiceert op FB als lokkertje natuurlijk. Of je doet een publieksvote en een juryvote.
Al zou de juryvote geen FOK!FOTmods moeten zijn maar echt mensen van buitenaf. FOK!Fotmods zouden vind ik ook geen mening moeten geven zolang er gestemd wordt. Puala heeft bij deze wedstrijd geroepen welke foto's ze mooi vond (geen stemmen maar gewoon mooi), dat kan al beinvloedend werken.
[..]
Gefeliciteerd met je Canvasquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eens. 4, 8 en 11 moeten worden gedisqualificeerd vanwege oneerlijke promotie, die van jou vanwege de photoshop, en nr. 1, 6 en 13 zijn er reeds uit. 7 down, 11 to go. Nog even en ik win!
Klopt. Ik zou dan niet meedoen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:59 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Mwoa, ik denk dat er ook veel Fokkers zijn die niet met Fok gelinkt willen worden ivm het imagoprobleem van Fok![]()
Facebook kan dus ook afschrikken![]()
Ik heb gewoon ingestuurd onder SunChaser. Maar ik heb gestemd onder Stefan. En nee, niet op SunChaserquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:59 schreef Schanulleke het volgende:
Dan zou je natuurlijk met een kloon aan de wedstrijden mee kunnen doen, maar dat is ook zo omslachtig. Ik moet nog stemmen trouwens. Kijken of ik morgen even tijd kan vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |