abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:00:07 #151
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825771
Dus mijn suggestie: plaats elke inzending ook op FB de volgende keer en verwijs naar de reeks, nodig mensen uit mee te doen en te stemmen, laat mensen bewerken wat ze willen, als t lelijk is krijgen ze geen stem en stap af van anoniem.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_129825807
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

Het woord probeer zegt dat t een suggestie is. Ik heb t geprobeerd maar met t samenvoegen van 2 fotos werd mijn foto beter

Daarbij is het een stomme en betuttelende regel. Je wilt een wedstrijd die groter is dan FOT, dus als mensen met hun Iphone een foto bewerken met een effect of de panoramafunctie aanzetten, is het ook een bewerkte foto, maar waarom zou je het uitsluiten.

Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van. Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.

De enige regels die je zou moeten hebben is: je moet zelf de foto gemaakt hebben en je mag niet met een kloon stemmen om meer punten te krijgen.
Nee absoluut niet. Fotowedstrijden die werken met likes zijn om te kotsen. Bij dat soort wedstrijden wint niet de beste foto maar degene die het meest schaamteloos z'n foto promoot. Daarom doe ik ook alleen mee aan fotowedstrijden met een jury of met anonieme stemmen waarbij er enigszins gecontroleerd wordt. :)

Denk dat dit juist een sterkte is van de FOK fotowedstrijd.

Een foto moet winnen om z'n kwaliteit. Niet om hoe de foto gespamt is.
Meh
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:03:16 #153
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129825875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Precies want in de andere reeks is hier nauwelijks discussie over.
Omdat het daar gewoon mag
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:29:36 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129826640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Fotowedstrijden die werken met likes zijn om te kotsen. Bij dat soort wedstrijden wint niet de beste foto maar degene die het meest schaamteloos z'n foto promoot. Daarom doe ik ook alleen mee aan fotowedstrijden met een jury of met anonieme stemmen waarbij er enigszins gecontroleerd wordt. :)

Denk dat dit juist een sterkte is van de FOK fotowedstrijd.

Een foto moet winnen om z'n kwaliteit. Niet om hoe de foto gespamt is.
Ja, daar hebben we de maandelijkse wedstrijd voor.

Dit is een wedstrijd die verder kijkt dan FOT-bezoekers. Deze wedstrijd is om mensen naar FOK! en FOT te lokken, en hopen dat ze hier blijven.

Dus dan zou je juist het zo breed mogelijk moeten houden. Als Canon een 650d als prijs heeft komen er 10.000 den inzendingen en 100.000den likes.

Juist met regels als nabewerken mag niet houd je dat tegen. En nabewerken is een breed begrip dus laat mensen doen met hun foto wat ze willen. Als ze t maar zelf hebben gemaakt en je toestemming geeft dat FOK! het op FB zet en op de frontpage.

Niet zo krampachtig, maak FOT laagdrempelig
  donderdag 8 augustus 2013 @ 12:59:50 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129827411
Laagdrempelig is juist het over the top bewerken verbieden, gezien de nieuwelingen dat niet kunnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_129827659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Laagdrempelig is juist het over the top bewerken verbieden, gezien de nieuwelingen dat niet kunnen.
Eens.
Ja doei.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:09:58 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129827736
Daardoor sluit je n hele groep uit die fotos altijd nabewerken, of die geen uitdaging zien in n onbewerkte foto, andersom maken de mensen die t niet kunnen of willen n gewone foto of misschien gaan ze t wel proberen.
pi_129827950
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:54 schreef Stefan het volgende:

[..]

uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

Het woord probeer zegt dat t een suggestie is. Ik heb t geprobeerd maar met t samenvoegen van 2 fotos werd mijn foto beter

Daarbij is het een stomme en betuttelende regel. Je wilt een wedstrijd die groter is dan FOT, dus als mensen met hun Iphone een foto bewerken met een effect of de panoramafunctie aanzetten, is het ook een bewerkte foto, maar waarom zou je het uitsluiten.
Dat is jouw interpetatie van deze regel. Echter ben jij tot op heden de enige die moeilijk doet over deze regel. Op basis van deze ene post gaan de regels niet aangepast worden. Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.

quote:
Zelfs de regel dat t die maand gemaakt moet zijn vind ik overbodig. Je hebt een thema en laat mensen lekker naar dat thema zoeken in hun archief. Krijg je ook veel meer inzendingen van.
De keuze voor dezelfde maand is om mensen uit te dagen om creatief bezig te gaan. Hiervoor geld hetzelfde: Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.

quote:
Anoniem zou ik zelf ook weglaten, laat mensen lekker lobyen voor hun foto. Vaak werkt dat toch averechts, ik stem nooit op fotostemverzoeken.
Door het Anoniem te maken kan de crew ook mee doen en dit is uitgebreid besproken in het FOT Feedback topic. Ook voor deze hetzelfde: Indien na enkele wedstrijden blijkt dat deze regel achterhaald, niet werkzaam of niet nodig is zullen we deze regel aanpassen.
quote:
De enige regels die je zou moeten hebben is: je moet zelf de foto gemaakt hebben en je mag niet met een kloon stemmen om meer punten te krijgen.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:16:59 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129827968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Daardoor sluit je n hele groep uit die fotos altijd nabewerken, of die geen uitdaging zien in n onbewerkte foto, andersom maken de mensen die t niet kunnen of willen n gewone foto of misschien gaan ze t wel proberen.
Ik zeg toch ook, over the top? Lenscorrectie, kleuren, croppen, rechtzetten etc is allemaal geen probleem. Toevoegen en verwijderden van objecten enzo wel. (naar mij idee he, ik heb het nu niet over de regels van de wedstrijd)
pi_129828029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 12:00 schreef Stefan het volgende:
Dus mijn suggestie: plaats elke inzending ook op FB de volgende keer en verwijs naar de reeks, nodig mensen uit mee te doen en te stemmen, laat mensen bewerken wat ze willen, als t lelijk is krijgen ze geen stem en stap af van anoniem.
Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:09 schreef Stefan het volgende:
Dit is niet correct. Het is wel toegstaan om te bewerken. Als jij je horizon recht zet prima, als jij de kleuren recht trekt prima. Maar ga geen ijsbeer in een zomerse strandfoto photoshoppen, want dan ga je volledig voorbij aan het doel van de wedstrijd.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 13:27:59 #161
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129828348
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Dit gaat niet gebeuren, want dan gaan we de content buiten FOK plaatsen en dit is ongewenst.

Ongewenst waarom

Je wilt toch pr voor Fot en Fok?
Dit is 2013
quote:
Dit is niet correct. Het is wel toegstaan om te bewerken. Als jij je horizon recht zet prima, als jij de kleuren recht trekt prima. Maar ga geen ijsbeer in een zomerse strandfoto photoshoppen, want dan ga je volledig voorbij aan het doel van de wedstrijd.
Het doel is dat je veel inzendingen wil en fotos die aansluiten op het thema zomer. Of iemand een ijsbeer shopt op het strand is iets waar de organisatie zich niet druk om moet maken. De stemmers straffen Het af of belonen het.
pi_129828440
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:27 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ongewenst waarom

Je wilt toch pr voor Fot en Fok?
Dit is 2013
Dit lijkt mij geen relevante discussie voor dit topic. Indien je deze discussie wel wilt voeren kan je naar het inzend adres je verhaal sturen en dan zullen we hier inhoudelijk op reageren.
quote:
[..]

Het doel is dat je veel inzendingen wil en fotos die aansluiten op het thema zomer. Of iemand een ijsbeer shopt op het strand is iets waar de organisatie zich niet druk om moet maken. De stemmers straffen Het af of belonen het.
Het doel is inzendingen die aansluiten op het thema en daarnaast voldoen aan de gestelde voorwaarden/regels.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 14:07:00 #163
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129829763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:30 schreef Puala het volgende:

Het doel is inzendingen die aansluiten op het thema en daarnaast voldoen aan de gestelde voorwaarden/regels.
Nogmaals, dit is geen regel maar een verzoek
Uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

En een raar verzoek. Een leuke tiltshiftfoto maken is dus niet wenselijk, HDR ook niet want dat kan ook niet iedereen.

En hoever mag kleurnabewerking gaan. Ik schiet de raw altijd zo flat mogelijk.

De bottomline is dat je mensen beperkt in hun creativiteit. Als je een 80 procent perfecte foto maakt waarom zou je dan geen 100 procent perfecte foto mogen maken. 100 procent perfect volgens jezelf natuurlijk. De stemmer bepaalt wel of t echt perfect is.

Er wordt gesuggereerd dit niet te doen bv

donderdag 8 augustus 2013 @ 14:12:31 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_129829970
Je loopt ook wel weer eens ouderwets te zeuren om het zeuren he?
pi_129830223
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

Uiteraard hoort bewerken bij fotograferen, maar dit is geen fotobewerkwedstrijd. Probeer het bewerken beperkt te houden tot kleine dingen als kleur- en belichtingscorrecties.

En een raar verzoek. Een leuke tiltshiftfoto maken is dus niet wenselijk, HDR ook niet want dat kan ook niet iedereen.

De bottomline is dat je mensen beperkt in hun creativiteit. Als je een 80 procent perfecte foto maakt waarom zou je dan geen 100 procent perfecte foto mogen maken. 100 procent perfect volgens jezelf natuurlijk. De stemmer bepaalt wel of t echt perfect is.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom zou je het doen? ik vind met bergjes mooier :P
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
pi_129830311
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:07 schreef Stefan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Damn wat zit je te zeiken om niks. :r
Meh
pi_129832201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 11:56 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ook dat is niet waar, doe regelmatig mee aan fotowedstrijden, heb nog nooit een raw hoeven meesturen. En waarom niet? Omdat de organisatie het niet boeit of een foto is bewerkt, ze willen 10000 inzendingen en 1000000 stemmen, want dat zijn 1000000 hits en elke like, bedelstem of gedeelde foto is reclame.

Dan doe jij aan andere wedstrijden mee dan ik ;)

Het is vast geen regel die bij ALLE wedstrijden geldt maar het is ook geen vreemde regel die nooit voorkomt en/of raar verwoord is. Om even twee uit legio voorbeelden te quoten:

quote:
we are asking that the submitted image be as close to the original image as possible. If any doubts occur regarding the authenticity of the digital image, the original RAW file will be requested by the Contest judges for analysis. If it is only basic image editing or color correction, you will not be disqualified.
en

quote:
Only minor burning, dodging and/or color correction is acceptable, as is cropping. High dynamic range images (HDR) and stitched panoramas are NOT acceptable. Any changes to the original Photograph not itemized here are unacceptable and will render the Photograph ineligible for a prize.

• The photograph, in its entirety, must be a single work of original material taken by the Contest entrant.
Wellicht dat we meer deelnemers krijgen als we regels en criteria aanpassen of helemaal laten vallen. Maar dat kan uiteraard altijd besproken worden. Voor nu gelden de regels zoals ze er staan inclusief het grijze gebied maar daar is deze wedstrijd dus niet uniek in.

Wellicht is dat allemaal te ondervangen door er onder te zetten dat de MOD-jes het laatste woord hebben maar dat is wellicht net zo kinderachtig als een korrel zout op ieder woord in de reglementen leggen ;)

Tenslotte kan het trekken van meer users een mooie bijkomstigheid zijn, maar is het zeker geen hoofddoel van deze wedstrijd. Het risico van een erg laagdrempelige wedstrijd is namelijk ook dat we users aantrekken die zich alleen aanmelden voor deelname aan de wedstrijd en verder niets met FOT! te maken willen hebben. Daar is op in principe ook niets mis mee, maar dat is ook geen doel van een wedstrijd uiteraard.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:41:42 #168
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129838681
Ik wil er nog een ding over kwijt. Het gaat mij meer om t argument, niet iedereen kan foto's bewerken dus dan mag niemand het. Niet iedereen heeft een body van 4400 euro en een lens van 2300 euro. Straks is het thema sterren, is het dan wel eerlijk dat iemand met een 60 mp camera en een L lens tegen iemand met allleen een compactcamera.

Laat toch lekker gaan, beperk mensen niet in hun creativiteit. :Y
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:54:41 #169
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129839102
Maar goed, we hebben nu allemaal ons punt gemaakt, neem t mee, en verzin weer een leuk thema.

Mag ik nog een suggestie doen? Zou er elke maand een nieuw thema kunnen komen, je kan dan een maand stemmen op het thema van vorige maand, maar nu hebben we alleen een stemmaand. En alvast een nieuw thema zou leuk zijn, anders is t zon groot gat. Weet niet of dat kan met de Canvasmakers maar ik denk gooi t in de groep :)
pi_129840093
wat een hilarisch topic is dit geworden :) toen ik dacht dat het niet lager kon :P
  FOK!fotograaf donderdag 8 augustus 2013 @ 20:07:05 #171
372645 spreading
pi_129841437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Stefan het volgende:
Maar goed, we hebben nu allemaal ons punt gemaakt, neem t mee, en verzin weer een leuk thema.

Mag ik nog een suggestie doen? Zou er elke maand een nieuw thema kunnen komen, je kan dan een maand stemmen op het thema van vorige maand, maar nu hebben we alleen een stemmaand. En alvast een nieuw thema zou leuk zijn, anders is t zon groot gat. Weet niet of dat kan met de Canvasmakers maar ik denk gooi t in de groep :)
Dat is de eerste zinnige post die ik vandaag in dit topic heb gelezen.. en nog een leuk idee ook.
  One tough cookie donderdag 8 augustus 2013 @ 20:52:09 #172
169210 liesje1979
pi_129842965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:54 schreef Stefan het volgende:

Er is toch elke maand een nieuw thema? Met de fotowedstrijd om de eer? Ik dacht dat dat Canvas eenmalig was of is dat een maandelijkse actie? :@
pi_129846528
quote:
11s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:52 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Er is toch elke maand een nieuw thema? Met de fotowedstrijd om de eer? Ik dacht dat dat Canvas eenmalig was of is dat een maandelijkse actie? :@
Volgens mij ook. Al zou een maandelijkse prijswedstrijd tof zijn.
Vind alleen een maand lang de tijd om te mogen stemmen wat te lang :@
Meh
pi_129857393
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:21 schreef Uncle het volgende:
De FOK!fotowedstrijd is terug *O*

Elke 2 maanden is er een wedstrijd met een nieuw onderwerp, een nieuwe uitdaging en hopelijk een nieuwe inspiratie om mee aan de slag te gaan. In samenwerking met Herinneringen Op Linnen mogen wij canvas-afdrukken weggeven voor de top drie!
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:02:50 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129857800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 13:18 schreef Puala het volgende:

[..]

Had hier volgens mij nog geen antwoord op
Waarom is het ongewenst? Ten eerste is de foto's op FaceBook plaatsen onder een FOK! account gewoon FOK!content. Je geeft mensen de kans te liken, te delen, het is reclame voor FOK! en ik denk dat je veel sneller leuke prijzen krijgt aangeboden.

In de voorwaarden staat al dat FOK! dit mag doen. Zet de fotos op FB en verwijs naar het FOK! topic.

Kijk eens op FB naar fotowedstrijden hoe ze dat aanpakken, je kan je eigen FOK!identiteit gewoon vasthouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')