Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?
Dit dus. Meestal als ik van Rotterdam->Groningen rij, blijf ik ook zo goed als altijd in de meest linker rijbaan hangen. Ik ga toch altijd net ietsje sneller.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.
Dan zou ik daar ook nog even lekker blijven hangen
Dus ook als de rechterstrook leeg is voor 1km of meer, blijf jij links?quote:Op zondag 30 juni 2013 13:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit dus. Meestal als ik van Rotterdam->Groningen rij, blijf ik ook zo goed als altijd in de meest linker rijbaan hangen. Ik ga toch altijd net ietsje sneller.
Maaarrrrr als ik door heb dat iemand er langs wilt, ga ik natuurlijk even netjes naar rechts zodat ik gepasseerd kan worden.
QFT. Gewoon naar de rechterbaan, dan lok je ook geen rechts inhalen uit.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus ook als de rechterstrook leeg is voor 1km of meer, blijf jij links?
Dan hoop ik dat de politie jou daar fijn een paar keer voor beboet...
Nee, dan niet. Maar als ik verkeer in het zicht zie, op mijn kant natuurlijk, dan blijf ik links. Als er geen kip op de weg is, dan ga ik naar rechts.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus ook als de rechterstrook leeg is voor 1km of meer, blijf jij links?
Dan hoop ik dat de politie jou daar fijn een paar keer voor beboet...
Laat jij mij iemand maar rechts inhalen als ik 200 rij.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
QFT. Gewoon naar de rechterbaan, dan lok je ook geen rechts inhalen uit.
Waarom? Omdat dat de regels zijn.... Simpel... Of je nu iemand wel of niet er mee hindert...quote:Op zondag 30 juni 2013 13:40 schreef NoBody122 het volgende:
Ah, team Spee is ook weer gearriveerd.
Waarom naar rechts opschuiven als je straks weer naar links moet en -niets- erop wijst dat je iemand gaat hinderen in de tussentijd?
En waarom wij direct weer bekeuringen toegewenst krijgen, alleen omdat wij wél zelfstandig kunnen nadenken en niet continu bezig zijn de wet zo nauwkeurig mogelijk te volgen, op een vrijwel lege snelweg...
Het zal wel een soort jaloezie zijn
Ja, het is inderdaad behoorlijk asociaal, eigenlijk. Misschien moeten we de doodstraf maar weer eens invoeren zelfs.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat dat de regels zijn.... Simpel... Of je nu iemand wel of niet er mee hindert...
En daar mag je best een boete voor krijgen... en ik zou echt niet weten waarom ik jaloers moet zijn op een aso....
Daar zou ik geen probleem mee hebben met sommige mensenquote:Op zondag 30 juni 2013 13:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad behoorlijk asociaal, eigenlijk. Misschien moeten we de doodstraf maar weer eens invoeren zelfs.
Waarom niet gewoon altijd rechts houden. Achterop komend verkeer moet er dan maar vanuit gaan dat jij ze gezien hebt? Als ik er harder aan zou komen rijden en ik zie iemand op de linker baan plakken. Dan zou ik al wel gas terug nemen. Voor hetzelfde geld is het iemand die zit te slapen in de auto..quote:Op zondag 30 juni 2013 13:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laat jij mij iemand maar rechts inhalen als ik 200 rij.As said, als ik iemand aan zie komen die er langs wil: ga ik netjes naar rechts zodat die er langs kan. Iemand hoeft geen rare capriolen uit te halen terwijl ik gewoon voor ze naar rechts kan.
Geven en nemen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 13:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Daar zou ik geen probleem mee hebben met sommige mensen
Er is een verschil tussen plakken en er blijven rijden omdat je over een paar seconden toch weer moet gaan inhalen.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon altijd rechts houden. Achterop komend verkeer moet er dan maar vanuit gaan dat jij ze gezien hebt? Als ik er harder aan zou komen rijden en ik zie iemand op de linker baan plakken. Dan zou ik al wel gas terug nemen. Voor hetzelfde geld is het iemand die zit te slapen in de auto..
Gewoon beter geen onduidelijkheid scheppen en rechts aanhouden.
Nog 200 rijden ook... hopelijk eindig je met je motor in de vangrails....quote:Op zondag 30 juni 2013 13:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laat jij mij iemand maar rechts inhalen als ik 200 rij.As said, als ik iemand aan zie komen die er langs wil: ga ik netjes naar rechts zodat die er langs kan. Iemand hoeft geen rare capriolen uit te halen terwijl ik gewoon voor ze naar rechts kan.
Geven en nemen.
Dat klopt niet met wat je hier zegt:quote:Op zondag 30 juni 2013 13:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen plakken en er blijven rijden omdat je over een paar seconden toch weer moet gaan inhalen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 13:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit dus. Meestal als ik van Rotterdam->Groningen rij, blijf ik ook zo goed als altijd in de meest linker rijbaan hangen. Ik ga toch altijd net ietsje sneller.
Maaarrrrr als ik door heb dat iemand er langs wilt, ga ik natuurlijk even netjes naar rechts zodat ik gepasseerd kan worden.
Ja dat is een top argumentquote:Dan moet diegene achter mij maar beetje gas terugnemen, heel spijtig. Ik moet ook zovaak gas terugnemen omdat zo'n koekblikker weer es niet op zit te letten.
Klopt, omdat er dan altijd wel verkeer rijdt.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dat klopt niet met wat je hier zegt:
[..]
[..]
Ja dat is een top argument
Moraalridder.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nog 200 rijden ook... hopelijk eindig je met je motor in de vangrails....
Dwaas
Tsja, ok. Het is misschien niet altijd nodig om zoveel mogelijk rechts te houden. Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:53 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klopt, omdat er dan altijd wel verkeer rijdt.
En zoals ik ook al zei, als ik merk dat er iemand langs wilt ben ik zo op de rechterbaan te vinden. Datzelfde geld voor wanneer ik iemand van achteren aan zie komen vliegen.
Nee, doe ik niet en zo bedoelde ik 't ook niet. Motorrijders worden 9 van de 10 keer ook motormuizen genoemd.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:55 schreef NoBody122 het volgende:
"zo'n koekblikker".. Motorrijders die zichzelf boven de rest verheven voelen
Kost voor mij meer moeite om te blijven slalommen dan gewoon lekker links blijven. Ik ga niet weer zeggen dat ik met alle plezier naar rechts ga, wanneer nodig.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:55 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Tsja, ok. Het is misschien niet altijd nodig om zoveel mogelijk rechts te houden. Daar ben ik het mee eens.
Maar om zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen op de weg is rechts houden gewoon veel verstandiger en maar een kleine moeite.
Nu moet ik ook toegeven dat ik het slalommen altijd wel doe om scherp te blijven wanneer ik een lang stuk moet rijdenquote:Op zondag 30 juni 2013 14:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Kost voor mij meer moeite om te blijven slalommen dan gewoon lekker links blijven. Ik ga niet weer zeggen dat ik met alle plezier naar rechts ga, wanneer nodig.
Heel soms doe ik 't ook wel hoor, puur voor de fun.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:01 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nu moet ik ook toegeven dat ik het slalommen altijd wel doe om scherp te blijven wanneer ik een lang stuk moet rijden
Dat is wel het ergste soort inderdaad. Als je nou voor het eerst zelfstandig rijdt is er nog iets voor te zeggen, maar sommigen rijden na 10 jaar nóg zo...quote:Op zondag 30 juni 2013 14:13 schreef BlackLining het volgende:
Oh, wacht, irritaties hea..
Van die onzekere mensen in het verkeer. Die bij het oprijden van een rotonde even gas geven en dan toch weer vol in de rem omdat ze het misschien net niet halen. Voor elke bocht toch even de rem aantikken. Met 30 over een drempel in een 60 kilometerzone. Ruimte die wordt gegeven bij het invoegen niet durven te benutten. Bijna tot stilstand komen voor elk zijweggetje. Nog ruim op de snelweg al vol op de rem om een afrit te kunnen nemen, etcetera. Dat soort mensen. Erg gevaarlijk.
Rij nou gewoon eens besluitvaardig. Als je zo bang bent is het wellicht beter gewoon de bus te pakken.
Jij moet eens niet zo agressief rijden in het verkeer.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:13 schreef BlackLining het volgende:
Oh, wacht, irritaties hea..
Van die onzekere mensen in het verkeer. Die bij het oprijden van een rotonde even gas geven en dan toch weer vol in de rem omdat ze het misschien net niet halen. Voor elke bocht toch even de rem aantikken. Met 30 over een drempel in een 60 kilometerzone. Ruimte die wordt gegeven bij het invoegen niet durven te benutten. Bijna tot stilstand komen voor elk zijweggetje. Nog ruim op de snelweg al vol op de rem om een afrit te kunnen nemen, etcetera. Dat soort mensen. Erg gevaarlijk.
Rij nou gewoon eens besluitvaardig. Als je zo bang bent is het wellicht beter gewoon de bus te pakken.
Niemand zegt toch ook dat er dan niet naar rechts wordt gegaan?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:30 schreef BigSmurf het volgende:
Er is een verschil tussen slalommen en links blijven rijden, "omdat je niemand hindert". Als er 300 meter verderop een vrachtwagen op de eerste baan rijdt, dan ga je uiteraard niet naar rechts zolang er niemand langs wil, maar als de rechterbaan kilometers leeg is, ga dan gewoon naar rechts.
Ik doelde een beetje op dit:quote:Op zondag 30 juni 2013 14:47 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niemand zegt toch ook dat er dan niet naar rechts wordt gegaan?
Als je 4 rijstroken hebt en rijstrook 1 en 2 zijn leeg, dan blijf je niet op de 3e rijstrook hangen, dan schuif je gewoon 2 baantjes op, ook al is het leeg, en ook al hinder je niemand. Dat voorkomt ergerlijke situaties.quote:Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.
Dan zou ik daar ook nog even lekker blijven hangen
Besluitvaardig en zelfvezekerd rijden met kennis over het (al dan niet) kunnen van je voertuig is hetzelfde als agressief rijden?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jij moet eens niet zo agressief rijden in het verkeer.
Oke, dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik doelde een beetje op dit:
[..]
Als je 4 rijstroken hebt en rijstrook 1 en 2 zijn leeg, dan blijf je niet op de 3e rijstrook hangen, dan schuif je gewoon 2 baantjes op, ook al is het leeg, en ook al hinder je niemand. Dat voorkomt ergerlijke situaties.
Overigens slalom ik vrijwel altijd. Zoveel mogelijk rechts, en het houdt je wakker op lange stukken zoals iemand al eerder opmerkte.![]()
Vrouwen en bejaarden?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:21 schreef einschtein het volgende:
En ik moet toch zeggen dat het weer typerend is welke mensen het meeste onzeker zijn.
Dus je hebt de situatie nog gevaarlijker gemaakt? Goed bezig 14.gifquote:Op zondag 30 juni 2013 18:15 schreef Descendent het volgende:
Zondagsrijders vandaag.... Opa met 60 op een 100 weg; dat soort werk...![]()
En gisteren werd het weer eens duidelijk dat de TT is begonnen. Meeste motorrijders zijn tof; maar ook een groepje Aso's op de A 28. Heb dr bijna eentje tegen de vangrail gekwakt toen ie ff dacht mij in te gaan halen terwijl ik al aan t inhalen was.... zat half achter / naast mij zeg maar.. Pleur op proleet!
Gelijk heb je, afgelopen woensdag zo'n figuur die bij 120 km uur tussen mij en een vrachtwagen inhaalde. Ben je dan levensmoe of ben je dan een stoere biker...quote:Op zondag 30 juni 2013 18:15 schreef Descendent het volgende:
En gisteren werd het weer eens duidelijk dat de TT is begonnen. Meeste motorrijders zijn tof; maar ook een groepje Aso's op de A 28. Heb dr bijna eentje tegen de vangrail gekwakt toen ie ff dacht mij in te gaan halen terwijl ik al aan t inhalen was.... zat half achter / naast mij zeg maar.. Pleur op proleet!
Dan reed je ws zodanig dat hij het niet meer aan kon zien. Goed bezig.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:40 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Gelijk heb je, afgelopen woensdag zo'n figuur die bij 120 km uur tussen mij en een vrachtwagen inhaalde. Ben je dan levensmoe of ben je dan een stoere biker...
Nou nou, gooi je frustraties maar op het internet hoor.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef Spezza19 het volgende:
Dat soort motorrijders mogen zichzelf lekker in de vangrail boren.... En nee, geen monumentje langs de weg....
Stelletje dwazen....
Daar is dit topic toch voor lulhannesquote:Op zondag 30 juni 2013 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou nou, gooi je frustraties maar op het internet hoor.
[ afbeelding ]
Motor al teruggevonden?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan reed je ws zodanig dat hij het niet meer aan kon zien. Goed bezig. [ afbeelding ]
Klopt, en als ik zo eens kijk wat jij hier allemaal post, is dat wel nodig ook.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Daar is dit topic toch voor lulhannes
Nope.. afstandsverklaring van de week getekend, dus áls hij gevonden wordt, is hij niet meer van mijquote:
Zuur.quote:Op zondag 30 juni 2013 19:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nope.. afstandsverklaring van de week getekend, dus áls hij gevonden wordt, is hij niet meer van mij
Ik zal het tegen jouw ouweheer zeggenquote:Op zondag 30 juni 2013 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, en als ik zo eens kijk wat jij hier allemaal post, is dat wel nodig ook.
En 'lulhannes' zeg je maar tegen je ouweheer, als je zakgeld krijgt
Ik heb het daar óók over eenzelfde situatie, namelijk zoals die op de foto. En nee, als er even verderop op strook 3 iemand rijd, ongeacht onnodig of niet (zijn zorg), ga ik niet apart naar rechts en even later weer terug, als dat onnodig is omdat ik niemand hinder.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik doelde een beetje op dit:
[..]
Als je 4 rijstroken hebt en rijstrook 1 en 2 zijn leeg, dan blijf je niet op de 3e rijstrook hangen, dan schuif je gewoon 2 baantjes op, ook al is het leeg, en ook al hinder je niemand. Dat voorkomt ergerlijke situaties.
Overigens slalom ik vrijwel altijd. Zoveel mogelijk rechts, en het houdt je wakker op lange stukken zoals iemand al eerder opmerkte.![]()
Die is al 26 jaar dood, en daarbij had die je per direkt een muilpeer verkocht.. opvoeden heet dat; iets wat ze bij jou ws vergeten zijn, flapdrolquote:Op zondag 30 juni 2013 20:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik zal het tegen jouw ouweheer zeggen
Yeah, life sucks, and then your dad dies and your bike gets stolen.quote:
Als je merkt dat je in slaap gaat vallen kun je idd beter effe stoppen en wat te eten en/of drinken pakken.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb het daar óók over eenzelfde situatie, namelijk zoals die op de foto. En nee, als er even verderop op strook 3 iemand rijd, ongeacht onnodig of niet (zijn zorg), ga ik niet apart naar rechts en even later weer terug, als dat onnodig is omdat ik niemand hinder.
En 'wakker blijven' is natuurlijk geen reden om iets verkeerstechnisch wel of niet te doen; dan doe je iets van andere aard verkeerd (en als je dan toch braaf wilt doen, moet je ook daar natuurlijk zelf je verantwoordelijkheid nemen).
Dan doet diegene voor jou het dus fout, en hindert hij jou, want jij kan daardoor dus niet naar rechts. Gevolg is dat jij daardoor ook links blijft rijden. Dat is het hele idee, zout gewoon op naar rechts zodra het kan, dan veroorzaak je ook geen kettingreactie.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb het daar óók over eenzelfde situatie, namelijk zoals die op de foto. En nee, als er even verderop op strook 3 iemand rijd, ongeacht onnodig of niet (zijn zorg), ga ik niet apart naar rechts en even later weer terug, als dat onnodig is omdat ik niemand hinder.
En 'wakker blijven' is natuurlijk geen reden om iets verkeerstechnisch wel of niet te doen; dan doe je iets van andere aard verkeerd (en als je dan toch braaf wilt doen, moet je ook daar natuurlijk zelf je verantwoordelijkheid nemen).
We hebben het over die 1e auto links op de foto toch? Daar gaan we dus vanuit. Of die daaropvolgende al dan niet écht onnodig links rijdt is het volgende onderwerp-niveau..quote:Op zondag 30 juni 2013 20:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan doet diegene voor jou het dus fout, en hindert hij jou, want jij kan daardoor dus niet naar rechts. Gevolg is dat jij daardoor ook links blijft rijden. Dat is het hele idee, zout gewoon op naar rechts zodra het kan, dan veroorzaak je ook geen kettingreactie.
En ik bedoel met wakker blijven meer alert blijven, niet dat ik sukkelend achter het stuur zit.
Gewoon ff viagra inslikken, en je pielemans het werk laten doen...quote:Op zondag 30 juni 2013 20:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je merkt dat je in slaap gaat vallen kun je idd beter effe stoppen en wat te eten en/of drinken pakken.
Die witte ja, op de derde baan.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
We hebben het over die 1e auto links op de foto toch? Daar gaan we dus vanuit. Of die daaropvolgende al dan niet écht onnodig links rijdt is het volgende onderwerp-niveau..
Zo ben ik een paar jaar geleden eens over een dood hert, dat midden op de snelweg lag, gereden.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:55 schreef einschtein het volgende:
Telt dit topic ook voor eenden? Tijdens het rijden, op de snelweg, week een auto voor mij opeens voor iets uit. Voor mij was te laat, want ik zag ze dus te laat. Toen ik dat door had dacht ik 'nou, dat ga ik never meer halen', dus heb ook geen rare capriolen uitgehaald om ze proberen te ontwijken.
Erg spijtig voor het beestje, want heb er sowieos ééntje geraakt, maar mijn leven gaat voor.
Liever geen van beide natuurlijk. Ik moest de veren uit het luchtfilter plukken. Was nog even gestopt langs de snelweg om te zien of alles okay was met mijn motor, toen kwam ik er dus achter dat ik sowieso eentje had geraakt. Vanwege de veren.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo ben ik een paar jaar geleden eens over een dood hert, dat midden op de snelweg lag, gereden.
Dan toch liever een eend..
Bij mij is het toen bij verbogen brandstofleidingen gebleven. Had toen helaas de Patrol nog nietquote:Op zondag 30 juni 2013 22:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Liever geen van beide natuurlijk. Ik moest de veren uit het luchtfilter plukken. Was nog even gestopt langs de snelweg om te zien of alles okay was met mijn motor, toen kwam ik er dus achter dat ik sowieso eentje had geraakt. Vanwege de veren.
Maat heeft eens een zwangere ree geraakt, op de motor op provinciale weg. Heeft het beest zo beroerd geraakt, dat de ongeborene baby's er ook uit zijn gevlogen.. Een smurrie op de weg, maat zat er zelf ook helemaal onder...
Valt gelukkig nog mee.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bij mij is het toen bij verbogen brandstofleidingen gebleven. Had toen helaas de Patrol nog niet
Ach, dat hert was toch al doodquote:Op zondag 30 juni 2013 23:10 schreef einschtein het volgende:
[..]
Valt gelukkig nog mee.Zolang lichamelijk alles maar heel is gebleven.
Ja joh je krijgt een stickertje in je schrift omdat je het beste met de karretjes kan rijden.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Besluitvaardig en zelfvezekerd rijden met kennis over het (al dan niet) kunnen van je voertuig is hetzelfde als agressief rijden?
Och, heb ik je op je teentjes getrapt?quote:Op maandag 1 juli 2013 16:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja joh je krijgt een stickertje in je schrift omdat je het beste met de karretjes kan rijden.
Iedereen denkt van zichzelf dat ie een goeie chauffeur is...quote:Op maandag 1 juli 2013 16:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Och, heb ik je op je teentjes getrapt?
Oké.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Iedereen denkt van zichzelf dat ie een goeie chauffeur is...
Medeverkeersdeelnemers met inzichtquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:48 schreef BigSmurf het volgende:
Bijna dood ervaring vanmorgen. Een auto op de vluchtstrook komt met een gangetje van 40-50 km/h de eerste baan op, in plaats van eerst vaart te maken.Auto op de tweede baan zag het gelukkig aankomen en remde om me ruimte te geven.
Dit, zo heb ik ooit geleerd dat als je iets langzaams rijdt of met een kar en er mensen achter je zitten, je de hele invoegstrook moet gebruiken zodat het snellere verkeer achter je sneller en makkelijker naar de linkerbaan kan en ze jou niet eerst moeten volgen.quote:
Vaak voegen ze dan inderdaad eerder in, maar blijft men alsnog op de 1e strook achter je hangenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Dit, zo heb ik ooit geleerd dat als je iets langzaams rijdt of met een kar en er mensen achter je zitten, je de hele invoegstrook moet gebruiken zodat het snellere verkeer achter je sneller en makkelijker naar de linkerbaan kan en ze jou niet eerst moeten volgen.
Je weet dat je met n brommobiel niet op de snelweg mag? Ook niet als ie n zwaailicht op t dak heeft...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:17 schreef Sounddragon het volgende:
Vanochtend nog ingevoegd op de snelweg met 45; gas op de plank, maar hij ging gewoon niet hardergelukkig zitten er van die oranje draaidingen achterop
Fijn als je een beetje ruimte krijgt idd
voor iedereen die moest remmen; sorry![]()
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vaak voegen ze dan inderdaad eerder in, maar blijft men alsnog op de 1e strook achter je hangen
Ge bende een peer in 't verkeer!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:55 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Heel herkenbaar
In dat geval druk ik hem er gewoon tussen, als je zulk soort geintjes flikt heb je gewoon het inzicht van een peer...
ja, sorry, maar de binnendoor route was afgesloten, en ik wilde écht even naar mijn oma, die had een prijsuitreiking van de kantklosvereniging vanmiddag; ik vond het ook wel eng om 112 kilometer over de snelweg te rijdenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je weet dat je met n brommobiel niet op de snelweg mag? Ook niet als ie n zwaailicht op t dak heeft...
Ghehehe, geniaalquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, sorry, maar de binnendoor route was afgesloten, en ik wilde écht even naar mijn oma, die had een prijsuitreiking van de kantklosvereniging vanmiddag; ik vond het ook wel eng om 112 kilometer over de snelweg te rijden![]()
Ah jij bent er zo een.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan reed je ws zodanig dat hij het niet meer aan kon zien. Goed bezig. [ afbeelding ]
Als men het er naar maakt, ben ik alles waar je mama je ooit voor gewaarschuwd heeftquote:
Goede manier om van je steenslagschade af te komen; nét niet hard genoeg remmen om een aanrijdinkje te voorkomenquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:36 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg een of andere dwaas, ja echt: dwaas!, die als een gek zijn oprit uitkomt rijden zonder ook maar enige voorzichtigheid te nemen inzake het overig verkeer in de straat. Laten die laatsten degenen zijn geweest die een aanrijding wisten te vermijden.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als men het er naar maakt, ben ik alles waar je mama je ooit voor gewaarschuwd heeft![]()
Prima, maar wat is er ophouden aan 120 op je GPS, op een 120km weg ?quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als men het er naar maakt, ben ik alles waar je mama je ooit voor gewaarschuwd heeft![]()
Met mensen die moedwillig de boel ophouden ben ik op de motor snel klaar; 1.10m is genoeg om het 'probleem' binnen een tel of 4 op te lossen; krijgt ie nog een duimpje in het voorbijvliegen ook
Ondanks dat iemand misschien wel de maximum snelheid rijdt, wil dat niet zeggen dat die gewoon mensen die harder willen rijden achter zich mag houden (links blijven plakken is moedwillig mensen ophouden bijvoorbeeld). Je mag in Nederland niet voor eigen rechter spelen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:52 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Prima, maar wat is er ophouden aan 120 op je GPS, op een 120km weg ?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als men het er naar maakt, ben ik alles waar je mama je ooit voor gewaarschuwd heeft![]()
ligt geheel aan de situatie.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:52 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Prima, maar wat is er ophouden aan 120 op je GPS, op een 120km weg ?
Als jij links rijdt terwijl er rechts geen hond rijdt, is dat ophouden. Overigen word je daar door de jaren heen ook makkelijker in hoor. Ik steek mensen tegenwoordig regelmatig rechts voorbij. Laatst een die links reed, ik zag hem al 2 minuten rijden. Rechts voorbij gestoken en ik heb daarna (met ruim 160 km/h) nog een km of 6 rechts gereden voordat ik het volgende voertuig tegen kwam.quote:Op woensdag 3 juli 2013 21:52 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Prima, maar wat is er ophouden aan 120 op je GPS, op een 120km weg ?
Daarom ben je natuurlijk moderator op Fok! Omdat je eigenlijk een enorme bad-ass bent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als men het er naar maakt, ben ik alles waar je mama je ooit voor gewaarschuwd heeft![]()
Lees mijn eerdere reactie...quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ondanks dat iemand misschien wel de maximum snelheid rijdt, wil dat niet zeggen dat die gewoon mensen die harder willen rijden achter zich mag houden (links blijven plakken is moedwillig mensen ophouden bijvoorbeeld). Je mag in Nederland niet voor eigen rechter spelen.
Lees mijn eerdere reactie...quote:Op donderdag 4 juli 2013 00:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij links rijdt terwijl er rechts geen hond rijdt, is dat ophouden. Overigen word je daar door de jaren heen ook makkelijker in hoor. Ik steek mensen tegenwoordig regelmatig rechts voorbij. Laatst een die links reed, ik zag hem al 2 minuten rijden. Rechts voorbij gestoken en ik heb daarna (met ruim 160 km/h) nog een km of 6 rechts gereden voordat ik het volgende voertuig tegen kwam.
Welke reactie. Het enige dat ik lees, is een motorrijder die jou inhaalde...quote:
quote:Gelijk heb je, afgelopen woensdag zo'n figuur die bij 120 km uur tussen mij en een vrachtwagen inhaalde. Ben je dan levensmoe of ben je dan een stoere biker..
Neem ik werl elke keer voor, maar toch rem ik steeds dan net wel hard genoeg...quote:Op woensdag 3 juli 2013 11:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goede manier om van je steenslagschade af te komen; nét niet hard genoeg remmen om een aanrijdinkje te voorkomen![]()
Snap ik ook nooit. Laatst zelfs een keer gezien dat de auto voor mij toen helemaal de berm in dook, bijna de voorbumper kapotreed en vast kwam te zitten in de modder.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:00 schreef swollywood het volgende:
Ik zag een ambulance aankomen in mijn spiegels, ik heb direct gekeken waar ik snel aan de kant kon zonder veel capriolen, zodat de ambu niet op de rem hoefde. Helaas spiegelt niet iedereen.
Zelfs een Fiat Doblo die met knipperlichten aan op de baan voor de tegenliggers ging rijden...
Oh nee, pedaaltje gaat naar de plaat het liefst, ik houd mij op de snelweg nooit aan de Max. altijd rond de twintig erboven, de snelheid had ik onthouden omdat ik op me flitsnav keek toen hij inhaalde en ik zoiets had van " Gek....wacht nou effe 2 seconden"quote:Op donderdag 4 juli 2013 05:11 schreef Sounddragon het volgende:
Alleen al het feit dat je er specifiek bij zet dat je wel 120 op de GPS reed, doet mij vermoeden met wat voor mindset je dan in de auto zit. Zo kom ik er dagelijks tientallen tegen; 'ik rijd de max, dus je wacht maar lekker'. Meestal zijn dat ook van die figuren die best wel zien dat je met 140 - 150 aan komt rijden, en hem er dan gewoon voor gooien, want jij rijdt immers te hard, en hij niet.Ik zeg niet dat dat in jouw geval ook zo was, maar even als indicatie op mijn opmerking 'ligt aan de situatie' Meestal ga ik gewoon in de ankers en w8 ik effe, maar soms ook niet.
Ik had dat een keer bovenaan een van de afritten van de kennedylaan in ehv. Ambulance komt aanscheuren en links staat een flinke rij, rechts compleet leeg. Had een achterligger en samen met de achterligger netjes achter de rij blijven wachten zodat de ambulance rechts voorbij kon en daarna gelijk linksaf.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Snap ik ook nooit. Laatst zelfs een keer gezien dat de auto voor mij toen helemaal de berm in dook, bijna de voorbumper kapotreed en vast kwam te zitten in de modder.Ik ga hooguit bij een grasberm dusdanig ver aan de kant dat ik net niet in de berm rij. Als het tegemoet komend verkeer dat ook doet kan de ambu er makkelijk tussendoor.
Misschien ligt hij nu wel in coma of overlijdt binnenkort aan z'n verwondingen. Lachen man!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:28 schreef Iwanius het volgende:
. Fiets helemaal in de kreukels en hij op de grond in het bloed.
Heel eerlijk? Ik kon een glimlach niet onderdrukken i.c.m. de gedachte: " eigen schuld,dikke bult. "
Hopelijk overleeft die fietser het, zodat hij/zij de geleerde les ook nog eens in de praktijk kan brengen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:28 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg een fietser die zijn straf heeft gekregen door gewoonweg asociaal gedrag te vertonen op de weg en is inmiddels (denk ik ) afgevoerd door de ambulance.
Wat wil het geval:
Mijnheer rijd met een rotgang,sportjack & oordoppen in alsof hij koerier is, langs alles en iedereen en negeert alle stoplichten ook nog en handhaaft het adagium: " Ik heb haast en iedereen moet maar opzij gaan voor mij en schijt aan de stoplichten omdat ik er aan kom. "
Bij een volgende kruising staat wederom het licht op rood, je ziet gewoon dat hij niet stopt en het verkeer wat afslaat (naar rechts) trekt op en "BAM" daar lag onze fietser die dacht dat ook het afslaande verkeer wel voor hem zou stoppen. Niet dus. Fiets helemaal in de kreukels en hij op de grond in het bloed.
Heel eerlijk? Ik kon een glimlach niet onderdrukken i.c.m. de gedachte: " eigen schuld,dikke bult. "
Karmaquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:28 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg een fietser die zijn straf heeft gekregen door gewoonweg asociaal gedrag te vertonen op de weg en is inmiddels (denk ik ) afgevoerd door de ambulance.
Wat wil het geval:
Mijnheer rijd met een rotgang,sportjack & oordoppen in alsof hij koerier is, langs alles en iedereen en negeert alle stoplichten ook nog en handhaaft het adagium: " Ik heb haast en iedereen moet maar opzij gaan voor mij en schijt aan de stoplichten omdat ik er aan kom. "
Bij een volgende kruising staat wederom het licht op rood, je ziet gewoon dat hij niet stopt en het verkeer wat afslaat (naar rechts) trekt op en "BAM" daar lag onze fietser die dacht dat ook het afslaande verkeer wel voor hem zou stoppen. Niet dus. Fiets helemaal in de kreukels en hij op de grond in het bloed.
Heel eerlijk? Ik kon een glimlach niet onderdrukken i.c.m. de gedachte: " eigen schuld,dikke bult. "
Misschien toch even jezelf melden als getuige zodat de automobilist vrijgesteld kan worden van de aansprakelijkheid?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:28 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen vroeg een fietser die zijn straf heeft gekregen door gewoonweg asociaal gedrag te vertonen op de weg en is inmiddels (denk ik ) afgevoerd door de ambulance.
Wat wil het geval:
Mijnheer rijd met een rotgang,sportjack & oordoppen in alsof hij koerier is, langs alles en iedereen en negeert alle stoplichten ook nog en handhaaft het adagium: " Ik heb haast en iedereen moet maar opzij gaan voor mij en schijt aan de stoplichten omdat ik er aan kom. "
Bij een volgende kruising staat wederom het licht op rood, je ziet gewoon dat hij niet stopt en het verkeer wat afslaat (naar rechts) trekt op en "BAM" daar lag onze fietser die dacht dat ook het afslaande verkeer wel voor hem zou stoppen. Niet dus. Fiets helemaal in de kreukels en hij op de grond in het bloed.
Heel eerlijk? Ik kon een glimlach niet onderdrukken i.c.m. de gedachte: " eigen schuld,dikke bult. "
Lijkt me inderdaad verstandig, als automobilist ben je vaak de lul als je een fietser raakt, ook al was die fietser als een achterlijke bezig..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:23 schreef Daeron het volgende:
[..]
Misschien toch even jezelf melden als getuige zodat de automobilist vrijgesteld kan worden van de aansprakelijkheid?
Dat dus.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:23 schreef Daeron het volgende:
[..]
Misschien toch even jezelf melden als getuige zodat de automobilist vrijgesteld kan worden van de aansprakelijkheid?
Vooropgesteld: Ik wens niemand de dood of een lamlendig leven toe, maar als je ziet hoe vaak en hoeveel er zijn die op geen enkele manier zich aan de regels willen houden, en dan ook op geen enkele manier aangezien hun eigen persoonlijke situatie/behoefte boven alles staat ook als dat ten koste van anderen gaat, ja, dan mag ik deze 'slechte' gedachte even hebben omdat je dan doelbewust jouw welzijn en asociaal gedrag boven dat van anderen stelt en er schijnbaar maar remedie is jou even kennis te laten maken met de gevolgen van je rijgedrag in het verkeer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:31 schreef vannelle het volgende:
Misschien ligt hij nu wel in coma of overlijdt binnenkort aan z'n verwondingen. Lachen man!
Ik vraag me altijd af hoe zij in hun spiegels kijken....quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:10 schreef sandertjuh het volgende:
En ik kan het af en toe niet laten om mensen (vrouwen) uit te lachen die met hun neus op het stuur zitten en braaf 2 handjes vastgeklampt hebben om het stuur. Vaak durven ze hun hoofd niet eens te draaien en kijken ze je vanuit hun ooghoek aan... Oh my god levensgevaarlijk dat soort mensen!! Ga alsjeblieft eens normaal achter het stuur zitten wil je?![]()
Niet, veel makkelijker.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:44 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe zij in hun spiegels kijken....
Gaat niet om het 'lachen', het gaat om de leercurve, en die is best goed met pleisters en verband. Fiesters zijn net lemmingen, gewoon, omdat ze 'heilig' zijn in het verkeer en daar maken ze graag misbruik van. Deze straks vast niet meer, en anders was deze les niet hard genoeg.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien ligt hij nu wel in coma of overlijdt binnenkort aan z'n verwondingen. Lachen man!
De gele kentekenplaat, waarschijnlijk?quote:Op maandag 8 juli 2013 01:14 schreef Ridocar het volgende:
Eergisteren teruggekomen van een vakantie in Frankrijk, 11 uur rijden van huis. Op de terugweg hadden we een 'conflict' met drie zonnebril-mooiboy-patser-pubertjes in een 206-je dat al slingerend over de peage reed. Continue 125 gereden, en iedere keer was het inhalen en ingehaald worden. Als het ergens mee vergeleken mag worden is het een vlieg dat irritant om je heen zoemt. Eigenlijk was ik al voorbereid op een vechtpartijtje bij de tolpoortjes of op een zogeheten 'Aire' als ze me klem zouden rijden ofzo.
Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet waarom ze zo raar deden en wat ze getriggerd heeft om zo raar te doen bij ons...
Deugnietquote:Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu een aso actie van mijzelf, ik had haast en heb daarbij een hele foute beslissing genomen, ik redde het maar net. Ik heb hier spijt van![]()
ik zit vaak te zeiken om een ander maar hier ben ik dus zelf aso bezig.
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:52 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Deugniet
Je ging aardig hard, dacht aan het begin van het filmpje dat je een hele invoegactie uithaalde waarbij je zowat op een tegenligger zat dus "het valt nog wel mee
Het kwam een stuk nauwer, de (kut)iphone gebruiken als dash cam is niet perfect, alles lijkt verder weg dan het daadwerkelijk is.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:11 schreef leroytje het volgende:
Buiten de snelheid is het niet zo spannend toch.
Mja, geen schoonheidsprijs maar, ach heel veel doen dat daar.. (Almere voor de kemphaan toch ?)quote:Op maandag 8 juli 2013 16:27 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
[..]
Het kwam een stuk nauwer, de (kut)iphone gebruiken als dash cam is niet perfect, alles lijkt verder weg dan het daadwerkelijk is.
Saab rijdend tuig altijd.....quote:Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
ik zit vaak te zeiken om een ander maar hier ben ik dus zelf aso bezig.
Het is idd niet bepaald schoonheidsprijswaardig...quote:Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu een aso actie van mijzelf, ik had haast en heb daarbij een hele foute beslissing genomen, ik redde het maar net. Ik heb hier spijt van![]()
ik zit vaak te zeiken om een ander maar hier ben ik dus zelf aso bezig.
hahah klopt jaquote:Op maandag 8 juli 2013 18:31 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Mja, geen schoonheidsprijs maar, ach heel veel doen dat daar.. (Almere voor de kemphaan toch ?)
Klopt, ze stonden ook vaak op de spiekweg de laatste dagenquote:Op maandag 8 juli 2013 23:52 schreef Descendent het volgende:
[..]
Saab rijdend tuig altijd.....![]()
Ik rijd daar zelf regelmatig; maar nooit zo hard, want ze staan er regelmatig te flitsen.
I know, ik dacht een keertje een fokker die een eigen fout post. Saab 9-3 2.0T @1.1barquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is idd niet bepaald schoonheidsprijswaardig...
Specs van je auto?
Heel aso...quote:Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu een aso actie van mijzelf, ik had haast en heb daarbij een hele foute beslissing genomen, ik redde het maar net. Ik heb hier spijt van![]()
ik zit vaak te zeiken om een ander maar hier ben ik dus zelf aso bezig.
Jammer, ik had m'n eieren al klaarstaan....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:26 schreef eXplorer1 het volgende:
ik kan wel een "toffe actie" neerzetten maar dan krijg ik alle moraalridders achter mij aanen mijn saabje is niet gemaakt voor het betere gooi en smijtwerk.
ik dacht. Poe Poe, nou nou.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
Nu een aso actie van mijzelf, ik had haast en heb daarbij een hele foute beslissing genomen, ik redde het maar net. Ik heb hier spijt van![]()
ik zit vaak te zeiken om een ander maar hier ben ik dus zelf aso bezig.
Hierbij een oproep aan andere fokkers of ze beschamende filmpjes hebben over hun eigen drive stylequote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:30 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Jammer, ik had m'n eieren al klaarstaan....
klopt, echt boeiend is het niet, maar het kwam wel nauw (niet echt te zien door de iphone camera), als ik terug naar zijn 3 had geschakeld had ik het wel makkelijk geredquote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik dacht. Poe Poe, nou nou.
toen zag ik dat je 150 rijdt
Hierbij een oproep aan andere fokkers of ze dat dan in het desbetreffende topic willen posten, en niet hierquote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:17 schreef eXplorer1 het volgende:
Hierbij een oproep aan andere fokkers of ze beschamende filmpjes hebben over hun eigen drive style
Ik had met mijn trekhaak gewoon ff een duwtje achteruit gegeven...quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
Dus, ik rij in de pauze even naar de AH om boodschappen te doen.
Ik kom aan, heb je drie (zeer ruime) plekken waar je moet fileparkeren. De achterste was bezet dus ik parkeer deze lekker makkelijk in de voorste. Kom ik terug van even snel wat brood halen, zie ik net een huisvrouw weglopen bij haar minivan. Ik besteede er verder geen aandacht aan, tot ik bij de parkeerplaats ben. Ok ik rij in een miniatuur auto (Chevrolet Matiz, of je dat een auto kunt noemen weet ik niet), maar dit was wel heel asociaal. Ze had alle ruimte en stond op nog geen 10cm van mijn auto af. Ik moest over de stoep mijn parkeervak uit. achter de onderste (blauwe) auto was ook veel ruimte. Er paste door haar actie makkelijk een hummer nog in dat vak.
Hier een paint
[ afbeelding ]
Ik heb een briefje onder de ruitenwisser gedaan met de tekst: "LEER PARKEREN KUT!!!"
quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:50 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik had met mijn trekhaak gewoon ff een duwtje achteruit gegeven...
Je kent ze wel, ze komen uit een zijstraat en je denkt, is dat een 45 kilometer wagentje? Maar nee, het mag de snelweg op. Oftewel, geen trekhaak want de auto is niet in staat om een aanhanger te trekken. Ik heb al moeite met sommige bruggen XD.quote:Chevrolet Matiz
Ze bestaan wel blijkbaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
[..]
Je kent ze wel, ze komen uit een zijstraat en je denkt, is dat een 45 kilometer wagentje? Maar nee, het mag de snelweg op. Oftewel, geen trekhaak want de auto is niet in staat om een aanhanger te trekken. Ik heb al moeite met sommige bruggen XD.
Heel ergerlijk, maar ik moet hier wel om lachenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
Dus, ik rij in de pauze even naar de AH om boodschappen te doen.
Ik kom aan, heb je drie (zeer ruime) plekken waar je moet fileparkeren. De achterste was bezet dus ik parkeer deze lekker makkelijk in de voorste. Kom ik terug van even snel wat brood halen, zie ik net een huisvrouw weglopen bij haar minivan. Ik besteede er verder geen aandacht aan, tot ik bij de parkeerplaats ben. Ok ik rij in een miniatuur auto (Chevrolet Matiz, of je dat een auto kunt noemen weet ik niet), maar dit was wel heel asociaal. Ze had alle ruimte en stond op nog geen 10cm van mijn auto af. Ik moest over de stoep mijn parkeervak uit. achter de onderste (blauwe) auto was ook veel ruimte. Er paste door haar actie makkelijk een hummer nog in dat vak.
Hier een paint
[ afbeelding ]
Ik heb een briefje onder de ruitenwisser gedaan met de tekst: "LEER PARKEREN KUT!!!"
Maar waarom parkeer je dan niet gewoon zodanig dat je zelf aan de voorkant nog genoeg ruimte hebt om eruit te draaien?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef Posergoth6667 het volgende:
Dus, ik rij in de pauze even naar de AH om boodschappen te doen.
Ik kom aan, heb je drie (zeer ruime) plekken waar je moet fileparkeren. De achterste was bezet dus ik parkeer deze lekker makkelijk in de voorste. Kom ik terug van even snel wat brood halen, zie ik net een huisvrouw weglopen bij haar minivan. Ik besteede er verder geen aandacht aan, tot ik bij de parkeerplaats ben. Ok ik rij in een miniatuur auto (Chevrolet Matiz, of je dat een auto kunt noemen weet ik niet), maar dit was wel heel asociaal. Ze had alle ruimte en stond op nog geen 10cm van mijn auto af. Ik moest over de stoep mijn parkeervak uit. achter de onderste (blauwe) auto was ook veel ruimte. Er paste door haar actie makkelijk een hummer nog in dat vak.
Hier een paint
[ afbeelding ]
Ik heb een briefje onder de ruitenwisser gedaan met de tekst: "LEER PARKEREN KUT!!!"
We hebben én een filmpjes topic, én een dashcam topic waar je dat soort zut kunt dumpen..quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:50 schreef Iwanius het volgende:
Want dit topic is voor de algemene ervaringen/irritaties en de ander niet?
Mag 600 kg geremd trekken anders!quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:53 schreef Posergoth6667 het volgende:
Je kent ze wel, ze komen uit een zijstraat en je denkt, is dat een 45 kilometer wagentje? Maar nee, het mag de snelweg op. Oftewel, geen trekhaak want de auto is niet in staat om een aanhanger te trekken. Ik heb al moeite met sommige bruggen XD.
RDW zegt van niet:quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Mag 600 kg geremd trekken anders!
Helder. Maar soms zie ik topics zonder wat je allemaal opsomt ook bijna verneukt worden vanwege de aard van de discussie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:06 schreef Sounddragon het volgende:
We hebben én een filmpjes topic, én een dashcam topic waar je dat soort zut kunt dumpen..
Waarom niet hier; nou... iemand post hier een filmpje straks, en wordt vervolgens in de stijl van dit topic compleet afgefakkeld, dat lukt zonder die filmpjes ook wel. Daarbij; dan is het wachten op het moment dat men bij het geposte filmpje nog effe 12 andere eik0l-filmpjes zoekt, en die ook gaat posten en bebakkeleiendiscussiëren.. eindpunt; topic nóg verder verneuqt..
Gaan we gewoon niet doen.
In principe is zo'n trekhaak alleen bedoeld om een fietsenrek aan te hangen. Volgens mij is dat ook terug te vinden in de gebruiksaanwijzing van de auto.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:08 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
RDW zegt van niet:
O.1Aanhangwagen geremd 0 kg
O.2Aanhangwagen ongeremd 0 kg
Ik heb volgens het RDW 51 PK maar dat zit volgens mij in werkelijkheid een stuk lager.
Ik heb anders letterlijk elke pagina van mijn boekje gelezen! Erg interessant hoor!quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In principe is zo'n trekhaak alleen bedoeld om een fietsenrek aan te hangen. Volgens mij is dat ook terug te vinden in de gebruiksaanwijzing van de auto.
Je weet wel, dat boekje over de auto dat niemand leest (Schrijver dezes uitgezonderd)
Dan moet je even deze knop gebruiken:quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Helder. Maar soms zie ik topics zonder wat je allemaal opsomt ook bijna verneukt worden vanwege de aard van de discussie.
Ik denk dat deze omschrijving bij 90% van de Golf rijders past.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:21 schreef sandertjuh het volgende:
2 Petjes in een gepimpte caddy SDI
Eerste stuk was een 30 km/h zone met drempels dus daar kan je niet hard overheen.. Vanaf dat moment constant drukken en ik had het idee dat de 2 petjes het liefst op mijn dak mee wilde liften. Nu heb ik daar niet zo'n boodschap aan en ik ga juist wat zachter rijden daardoor. Volgens mij at die gozer bij z'n stuur op van woede.
Vervolgens krijgen we een halve bus sluis en op het moment dat we daar overheen zijn gaat die sukkel me inhalen (vol stampende om de SDI op gang te krijgen), redelijke smalle weg tijdens spitsuur met allemaal fietsers/tegenliggers en een paar meter voor me een bus. Ging allemaal net goed en nog geen 30 seconden later sta ik alweer naast hem bij het stoplicht.
Wat een faalhaas ben je dan met je gay oorbelletje en verlepte pet opPer direct alle 2 afvoeren
Doe ik hier ook...lekker strak langs hun bestuurderskant inparkeren. Kan hier nog kiezen bij wie ik het doe ook.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:49 schreef Daeron het volgende:
Ik maak er zelf altijd een sport van om mensen die niet kunnen parkeren compleet vast te zetten terwijl ik zelf dan juist netjes recht sta.
Leukquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:19 schreef JackLucifer het volgende:
[..]
Doe ik hier ook...lekker strak langs hun bestuurderskant inparkeren. Kan hier nog kiezen bij wie ik het doe ook.
Ik heb een oude gare kutauto dus dat boeit me niet zo eigenlijkquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:29 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Leuk
En dan probeert diegene in de auto te komen, deurtje tegen jouw auto en halloo kras.
Lang leve de lekker brede stootstrips op mijn autoquote:Op donderdag 11 juli 2013 23:29 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Leuk
En dan probeert diegene in de auto te komen, deurtje tegen jouw auto en halloo kras.
Dit.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:04 schreef Daeron het volgende:
[..]
Lang leve de lekker brede stootstrips op mijn auto
Om echt een kras op de lak te krijgen moet iemand echt lomp gaan doen, of de deur moet zo hoog zitten dat die boven de stootstrip uit komt.
Jij, achteropkomend verkeer is meestal schuldig.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:34 schreef HiddenResponse het volgende:
Geen idee waar ik het moet posten dus: stel je rijdt op een rotonde die je driekwart maakt en bij de tweede schiet er een auto voor, iets wat net goed gaat maar die auto moet afremmen door een auto voor hem die wacht op een fietser. Je rijdt tegen de auto op. Wie is er schuldig?
Zo gauw de auto voor je de weg op schiet is het aan jou om afstand te houden. Remmen dus.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:34 schreef HiddenResponse het volgende:
Geen idee waar ik het moet posten dus: stel je rijdt op een rotonde die je driekwart maakt en bij de tweede schiet er een auto voor, iets wat net goed gaat maar die auto moet afremmen door een auto voor hem die wacht op een fietser. Je rijdt tegen de auto op. Wie is er schuldig?
Heel simpel, zulke gasten niet voor laten....(ik doe altijd vroem vroem, dan weten ze dat ze dat niet moeten doen)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:17 schreef HiddenResponse het volgende:
Dus als iemand geen remweg meer heeft en iemand de auto er lekker voor gooit is het de schuld van degene die al op de rotonde reed, wtf!?
Die andere auto maakt een voorrangsfout, maar jij moet erop bedacht zijn. Dat men er strak achter klapjosti-die-'m-ervoor-gooit blijft rijden heeft meestal te maken met frustratie enzo. Verkeersregels houden nu eenmaal geen rekening met emoties, dus hoe de situatie ook is, de achteropkomende auto moet plaats maken. Je hebt geen recht op voorrang, Sterker, je hebt geen recht op een aanrijding.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:17 schreef HiddenResponse het volgende:
Dus als iemand geen remweg meer heeft en iemand de auto er lekker voor gooit is het de schuld van degene die al op de rotonde reed, wtf!?
De afstand waarover dit gebeurd is te kort om op te anticiperen. Er duikt iemand voor je en begint meteen te remmen. Duidelijk dat diegene dus de schuldige is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zo gauw de auto voor je de weg op schiet is het aan jou om afstand te houden. Remmen dus.
Zoals je schrijft was de auto al volledig op de rotonde en daarna pas aangereden. Het zijn dus twee opeenvolgende gebeurtenissen.
Volgens het verhaal was de auto al op de rotonde. Die auto is er niet plotseling. Tussen het oprijden en invoegen zit best wat tijd. Ruim voldoende om even op het rempedaal te stampen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De afstand waarover dit gebeurd is te kort om op te anticiperen. Er duikt iemand voor je en begint meteen te remmen. Duidelijk dat diegene dus de schuldige is.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens het verhaal was de auto al op de rotonde. Die auto is er niet plotseling. Tussen het oprijden en invoegen zit best wat tijd. Ruim voldoende om even op het rempedaal te stampen.
In de basis zal jij de schuld toegewezen krijgen, ook al is het niet jouw schuld. 9 Maanden terug ook zo'n case gezien, iemand schiet snel voor een ander de rotonde op, deze toetert en diegene ging vol in de rem waardoor het tot een aanrijding kwam. Gelukkig voor de achterligger had deze een dashboard camera waardoor de remmer dus als schuldige aangewezen werd.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:34 schreef HiddenResponse het volgende:
Geen idee waar ik het moet posten dus: stel je rijdt op een rotonde die je driekwart maakt en bij de tweede schiet er een auto voor, iets wat net goed gaat maar die auto moet afremmen door een auto voor hem die wacht op een fietser. Je rijdt tegen de auto op. Wie is er schuldig?
Waarom niet op de toeter gaan staan dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:11 schreef Piles het volgende:
Gisteren een auto voor me bij het verkeerslicht, die wel erg enthousiast achteruit bleef rollen. Tot de boem dus. En niks doorhebben. Toen ik ze inhaalde en aansprak zat mevrouw wel heel snel op de bijrijdersstoel, waarschijnlijk geen rijbewijs
Geen/amper schade gelukkig.
Dat deed ik genoeg, maar er gebeurde niets voor mequote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Waarom niet op de toeter gaan staan dan?
Dat beest boeit het ook geen zak nee.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:06 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen bijna een hond aangereden. Zo'n Schnauzergeval. Stak dwars over in een 60-zone. Remmen, uitwijken. Ik zette me al schrap voor een sessie spletterhobbelen, maar het viel alleszins mee.
En het beestje liep gewoon door, alsof 't geen zak boeit.
Dat heb ik ook eens gehad, maar dan bij een tankstation.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:11 schreef Piles het volgende:
Gisteren een auto voor me bij het verkeerslicht, die wel erg enthousiast achteruit bleef rollen. Tot de boem dus. En niks doorhebben. Toen ik ze inhaalde en aansprak zat mevrouw wel heel snel op de bijrijdersstoel, waarschijnlijk geen rijbewijs
Geen/amper schade gelukkig.
Ik zou er niet eens achteraan gaan. Kenteken noteren en de politie bellen. Doorrijden na aanrijding=misdrijf.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gehad, maar dan bij een tankstation.
Die Pipo was klaar met tanken/betalen en was nog wat aan het doen, riem omdoen e.d., maar had al wel de rem los. Auto rolde achteruit en toeteren leverde niets op, behalve dat men wel omkeek, maar remmen ho maar
Boem was ho en hij reed toen wél ineens weg; meteen klemgezet. Ontkent hij de 'bump' ook nog.. Met hem erbij de voorkant geïnspecteerd en gelukkig kunnen concluderen dat er geen schade was.
Zet hem op 3 cm afstand van zijn achterbumpert en plof er een pionnetje voorquote:Op zondag 14 juli 2013 13:02 schreef Ridocar het volgende:
Werkelijk! Ongelooflijk!
Zeeën van parkeerruimte, En dan nòg je Corsa op het enige vrije parkeervak voor vrachtauto's neerzetten. Ik hou het op luiheid, of gebrek aan parkeerskills...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah joh, zo'n Corsaatje weegt niks. Zoek een sterke collega en til dat ding even aan de kant. Heb ik ook wel eens gedaan met m'n pa toen iemand voor onze auto had geparkeerd en we er niet uitkondenquote:Op zondag 14 juli 2013 13:02 schreef Ridocar het volgende:
Werkelijk! Ongelooflijk!
Zeeën van parkeerruimte, En dan nòg je Corsa op het enige vrije parkeervak voor vrachtauto's neerzetten. Ik hou het op luiheid, of gebrek aan parkeerskills...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die Scania heeft ook een achteruitversnelling (twee zelfs), dus die moeite ga ik ook niet doen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah joh, zo'n Corsaatje weegt niks. Zoek een sterke collega en til dat ding even aan de kant. Heb ik ook wel eens gedaan met m'n pa toen iemand voor onze auto had geparkeerd en we er niet uitkonden
Ja en dan? Pion weg en weg is de corsa.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zet hem op 3 cm afstand van zijn achterbumpert en plof er een pionnetje voor
Het gaat om de boodschapquote:Op zondag 14 juli 2013 23:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja en dan? Pion weg en weg is de corsa.
Andersom kom je ze ook tegen hoor. Autoparkeerplaatsen voor de deur van het wegrestaurant en de vrachtwagenplekken 50 meter verder, dus vrachtwagens dwars over de autoplekken. Maar inderdaad, deze acties kom je vaker tegen dan die ik net beschrijf.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:02 schreef Ridocar het volgende:
Werkelijk! Ongelooflijk!
Zeeën van parkeerruimte, En dan nòg je Corsa op het enige vrije parkeervak voor vrachtauto's neerzetten. Ik hou het op luiheid, of gebrek aan parkeerskills...
Dat roep ik ook altijd bij rechts inhalen maar het helpt nooit bij dat soort naïeve mensen.quote:
quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef Anne het volgende:
Wat een faalmotorrijder vanochtendSchaamde me dood.
Auto gaat netjes voor 'm aan de kant. Motorrijder gaat misschien 1-2 km/h harder rijden (we reden 120 km/h). Er komt een vrachtwagen aan op de strook van de auto, maar de motorrijder geeft nog steeds geen gas zodat de auto weer naar links kan om ook in te halen. Ik ZIE de auto twijfelen (dus dat had die andere flapdrol ook kunnen zien) en dan besluit de auto toch maar naar links te gaan en dat kon ook net. De motorrijder moet daardoor het gas loslaten (tiswat) en begint al hevig nee te knikken.
Uiteindelijk hebben we allemaal de vrachtwagen eindelijk ingehaald, gaat de motorrijder langs die auto rijden om nog maar eens een paar keer nee te knikken, terwijl ik denk "RIJ GODVERDEGODVER EENS DOOR!".
Eindelijk ging die lamlul aan de kant en kon ik gewoon weer 140 km/h rijden en aan het overige verkeer laten zien dat ik absoluut niet bij hem hoorde.
Tsja, wat kan ik ervan zeggen. Heel dom wat die motorrijder doet (want die veroozaakt uiteindelijk de aanrijding, kijk maar 2 seconde voor de aanrijding, zie je duidelijk zijn remlicht aan gaan en weer uitgaan). Inderdaad, die automobilist zit te lang links, maar dit is bijna pure zelfmoord. Bij de eerste remactie van de motorrijder zie je de automobilist al de redresseer strook op sturen (hij stuurt naar links dus, zodat de motorrijder geschampt wordt in plaats van vol gepakt wordt als die langer had door geremd).quote:Op maandag 15 juli 2013 19:03 schreef Mokkels het volgende:
Deze kwam ik net op facebook tegen: https://www.facebook.com/photo.php?v=144607949076294
Ai...
Dat was niet slim van de motorrijder, maar wat een achterlijke vent die automobilist.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:03 schreef Mokkels het volgende:
Deze kwam ik net op facebook tegen: https://www.facebook.com/photo.php?v=144607949076294
Ai...
Ik snap hem ergens wel hoor. Die motorrijder is de directe veroorzaker van dat ongeluk. Hoe irritant iemand ook is, zodra je gaat brake testen, vervalt (althans, bij mij) zo'n beetje ieder medeleven. En zeker deze motorrijder, steek je vinger een keer op naar die gozer en geef gas, ben je zo weg.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat was niet slim van de motorrijder, maar wat een achterlijke vent die automobilist.
Gaat hij eerst even zijn eigen schade bekijken en loopt dan op zijn dooie gemak naar die motorrijder toe.
Ik houd het op puur asociaal gedrag, gewoon lak hebben aan alles.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:02 schreef Ridocar het volgende:
Werkelijk! Ongelooflijk!
Zeeën van parkeerruimte, En dan nòg je Corsa op het enige vrije parkeervak voor vrachtauto's neerzetten. Ik hou het op luiheid, of gebrek aan parkeerskills...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan me ook ongelooflijk ergeren aan medeweggebruikers, maar als diegene een ernstig ongeluk zou krijgen zou ik daar wel naartoe snellen en helpen.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik snap hem ergens wel hoor. Die motorrijder is de directe veroorzaker van dat ongeluk. Hoe irritant iemand ook is, zodra je gaat brake testen, vervalt (althans, bij mij) zo'n beetje ieder medeleven. En zeker deze motorrijder, steek je vinger een keer op naar die gozer en geef gas, ben je zo weg.
Wie weet hebben ze daar ook het Keep Your Lane principe, niet in alle landen wordt je geacht rechts te rijdenquote:Op maandag 15 juli 2013 20:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tsja, wat kan ik ervan zeggen. Heel dom wat die motorrijder doet (want die veroozaakt uiteindelijk de aanrijding, kijk maar 2 seconde voor de aanrijding, zie je duidelijk zijn remlicht aan gaan en weer uitgaan). Inderdaad, die automobilist zit te lang links, maar dit is bijna pure zelfmoord. Bij de eerste remactie van de motorrijder zie je de automobilist al de redresseer strook op sturen (hij stuurt naar links dus, zodat de motorrijder geschampt wordt in plaats van vol gepakt wordt als die langer had door geremd).
Dit lijkt mij een brandweerauto...quote:
Caddy volk allemaal hetzelfde. Je ziet ook mijlenver aankomen dat ze rechts gaan proberen in te halen. Beetje gas en ze zitten weer achter je.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:21 schreef sandertjuh het volgende:
2 Petjes in een gepimpte caddy SDI
Eerste stuk was een 30 km/h zone met drempels dus daar kan je niet hard overheen.. Vanaf dat moment constant drukken en ik had het idee dat de 2 petjes het liefst op mijn dak mee wilde liften. Nu heb ik daar niet zo'n boodschap aan en ik ga juist wat zachter rijden daardoor. Volgens mij at die gozer bij z'n stuur op van woede.
Vervolgens krijgen we een halve bus sluis en op het moment dat we daar overheen zijn gaat die sukkel me inhalen (vol stampende om de SDI op gang te krijgen), redelijke smalle weg tijdens spitsuur met allemaal fietsers/tegenliggers en een paar meter voor me een bus. Ging allemaal net goed en nog geen 30 seconden later sta ik alweer naast hem bij het stoplicht.
Wat een faalhaas ben je dan met je gay oorbelletje en verlepte pet opPer direct alle 2 afvoeren
Waarom zouden ze proberen je rechts in te halen? Ben jij een linksplakker?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:09 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Caddy volk allemaal hetzelfde. Je ziet ook mijlenver aankomen dat ze rechts gaan proberen in te halen. Beetje gas en ze zitten weer achter je.
Ik rijd meestal op de linkerbaan, maar wel met een snelheid waarbij je niet hoeft te gaan plakken. Als ik naar rechts kan ga ik altijd ook als ik iemand aan zie komen die duidelijk harder dan ik rijd, maar niet als ik vervolgens op de rechterbaan op de rem moet om weer naar links te moeten.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:19 schreef vannelle het volgende:
Caddy volk allemaal hetzelfde. Je ziet ook mijlenver aankomen dat ze rechts gaan proberen in te halen. Beetje gas en ze zitten weer achter je.
Waarom zouden ze proberen je rechts in te halen? Ben jij een linksplakker?
Onzin, je moet niet pas naar rechts gaan omdat iemand er langs wil, je gaat naar rechts als er ruimte is, of er nou iemand langs wil of niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:21 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik rijd meestal op de linkerbaan, maar wel met een snelheid waarbij je niet hoeft te gaan plakken. Als ik naar rechts kan ga ik altijd ook als ik iemand aan zie komen die duidelijk harder dan ik rijd, maar niet als ik vervolgens op de rechterbaan op de rem moet om weer naar links te moeten.
Eigenlijk diep triest. Maar kan hier in Nederland ook filmpjes vinden waarbij mensen op een rotonde rustig doorrijden terwijl er een ambu aan komt, etc.quote:
Dat had ik laatst met een Prius (en een andere locatie), maar die ging een stuk langzamer en bleef op de vluchtstrook rijden. Toen ik inhaalde zaten er twee oude vrouwtjes voorin. Op een gegeven moment komen ze (als de invoegstrook bij de snelweg komt) stil te staan op de vluchtstrook. Levensgevaarlijke zulke mensen op de snelwegquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:18 schreef Tsurany het volgende:
Gisteren een BMW rijder die in deze bocht met 70 over de vluchtstrook ging. Ik haalde hem met 100 in over de rijstrook en hij keek mij heel verbaasd aan toen ik langs kwam zetten. Een meter of 100 verder zie ik hem in mijn achteruitkijkspiegel richting aangeven naar links en weer naar de rijstrook toe gaan. Volgens mij snapte hij het niet helemaal.
Deze laat ik dit keer maar even voor wat het isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Onzin, je moet niet pas naar rechts gaan omdat iemand er langs wil, je gaat naar rechts als er ruimte is, of er nou iemand langs wil of niet.
Dat is in principe ook het devies; geen rare fratsen uithalen in een poging de ambulance verder te helpen (dat bewerkstelligt niet zelden het tegenovergestelde, gezien de gemiddelde bestuurder) en doorrijden.quote:[..]
Eigenlijk diep triest. Maar kan hier in Nederland ook filmpjes vinden waarbij mensen op een rotonde rustig doorrijden terwijl er een ambu aan komt, etc.
Nouja, dit is meer, ambu staat voor oprit en mensen die al OP de rotonde rijden, rijden rustig door, in plaats van te stoppen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:27 schreef NoBody122 het volgende:
Als je echt een voor de hand liggende mogelijkheid hebt om aan de kant te gaan voor de ambulance, moet je dat natuurlijk wél altijd doen.
Dan is het een terechte klacht.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, dit is meer, ambu staat voor oprit en mensen die al OP de rotonde rijden, rijden rustig door, in plaats van te stoppen.
Niet iedereen reageert hetzelfde in zo'n situatie he. Adrenaline en shock effect.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik kan me ook ongelooflijk ergeren aan medeweggebruikers, maar als diegene een ernstig ongeluk zou krijgen zou ik daar wel naartoe snellen en helpen.
Het is ook maar een mens net zoals jij en ik.
Die knakworsten in die half tamme Volvo jeeps rijden ook altijd als idioten, maar dit is echt een debiel.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:18 schreef Turbomuis het volgende:
(Gejat van geenstijl)
Er zijn meerdere mensen niet echt netjes bezig, maar er zit me toch een klein piemeltje achter het stuur van die zwarte SUV...
En als je een flitspaal tegen kom, hoef je niet af te remmen naar 50quote:Op maandag 22 juli 2013 22:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Op een normale weg buiten de bebouwde kom mag je 80, geen 60.
Die heeft écht een steekje losquote:Op zondag 21 juli 2013 14:18 schreef Turbomuis het volgende:
(Gejat van geenstijl)
Er zijn meerdere mensen niet echt netjes bezig, maar er zit me toch een klein piemeltje achter het stuur van die zwarte SUV...
Dat zijn ex-Audi rijders, dat volk is zich weer aan het verplaatsen naar een ander merk.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:04 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Die knakworsten in die half tamme Volvo jeeps rijden ook altijd als idioten, maar dit is echt een debiel.
Ik vraag me soms af of je bij Volvo een cursus 'rijden als een idioot' gratis krijgt als je een nieuwe koopt
Het is toch echt een ambulance.quote:
Ik ben tijdens file vorming ook een keer door zo' n Volvo rijder de vluchtstrook opgedouwd...quote:Op zondag 21 juli 2013 14:18 schreef Turbomuis het volgende:
(Gejat van geenstijl)
Er zijn meerdere mensen niet echt netjes bezig, maar er zit me toch een klein piemeltje achter het stuur van die zwarte SUV...
Maar waarom staat er dan 'pompiers' op de zijkant? Brandweerauto's die zieken vervoeren... klinkt als een slechte grap...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:50 schreef swollywood het volgende:
[..]
Het is toch echt een ambulance.
In Brussel zijn het dezelfde mannen en vrouwen die de taken van de brandweer en die van de ambulance op zich nemen. Wel is het zo dat bij elke shiftwissel iedereen een welbepaalde taak toebedeeld krijgt. In de realiteit maakt de dringende medische hulpverlening 80 % uit van de activiteiten van de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (DBDMH)
Zie je in Amerika toch ook heel veel? Snap er de logica ook niet helemaal van.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar waarom staat er dan 'pompiers' op de zijkant? Brandweerauto's die zieken vervoeren... klinkt als een slechte grap...
In Duitsland is dat ook zo:quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar waarom staat er dan 'pompiers' op de zijkant? Brandweerauto's die zieken vervoeren... klinkt als een slechte grap...
En in Amerika idd ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:32 schreef DDriver het volgende:
[..]
Zie je in Amerika toch ook heel veel? Snap er de logica ook niet helemaal van.
Paar keer in de omgeving meegemaakt, politie komt als eerste met enkele wagens hier in de regio en pas later arriveert de eerste en ook de tweede ambulance.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:57 schreef Viezze het volgende:
In Nederland rukt de brandweer wel uit voor bv. een hartaanval, ik denk vooral in dunbevolkte gebieden. Volgens mij noemen ze dat een first response team. Deze neemt geen patiënten mee.
Als ze hetzelfde tempo aan blijven houden, wat ze al hadden vóór jij aan je inhaalactie begon, is daar niets mis mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:48 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die gas blijven terwijl je ze aan het inhalen bent....
Politie heeft eigenlijk altijd wel wagens rondrijden voor 'noodhulp', die zijn inderdaad vaak als eerste ter plaatse.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Paar keer in de omgeving meegemaakt, politie komt als eerste met enkele wagens hier in de regio en pas later arriveert de eerste en ook de tweede ambulance.
Die ja. Woordje weggevallen blijkbaar...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als ze hetzelfde tempo aan blijven houden, wat ze al hadden vóór jij aan je inhaalactie begon, is daar niets mis mee.
Maar ik gok dat je doelt op van die klapharken die gas bijgeven nadat je begonnen bent met inhalen; terechte klacht in dat geval.
Al heeft een ambulance zijn "toeters en bellen" aan hij hoort nog altijd te kijken of hij wel voorrang verleend krijgt. Betekend niet dat de andere bestuurder geen aso was in dit geval.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:29 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen bijna een aanrijding op een kruising tussen een ambulance met zwaailichten en een of andere idioot in een auto die gewoon doorreed en de ambulance geen voorrang gaf.![]()
Je zou sommigen ter plekke als er een ongeluk gebeurde nog een schop nageven als hij/zij op de grond lag voor het leed en ellende die hij alleen door zijn eigen stupiditeit en asociaal gedrag heeft veroorzaakt.
Was zeker iemand die zijn rijbewijs heeft gehaald toen Ambulances nog geen voorrang hadden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:29 schreef Iwanius het volgende:
Vanmorgen bijna een aanrijding op een kruising tussen een ambulance met zwaailichten en een of andere idioot in een auto die gewoon doorreed en de ambulance geen voorrang gaf.![]()
Je zou sommigen ter plekke als er een ongeluk gebeurde nog een schop nageven als hij/zij op de grond lag voor het leed en ellende die hij alleen door zijn eigen stupiditeit en asociaal gedrag heeft veroorzaakt.
Wat had hij willen doen? Carglass bellen voor een nieuwe voorruit? Het valt maar een klein beetje op, zo'n ruit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 09:43 schreef Turbomuis het volgende:
Gisteren vlakbij een ongeluk gebeurd. De bestuurder is blijkbaar uitgestapt, heeft het slachtoffer (fietser) bekeken en is weer doorgereden. Zo:
[ afbeelding ]
Klinkt erg relaxed. Was dat maar overal zo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:31 schreef Iwanius het volgende:
In een winkelstraat waar een ijswinkel staat. Man in auto voor ons stapt uit omdat er dus file is en gaat een ijsje aan het buitenvenster kopen terwijl zijn auto gewoon stilstaat. Niemand ging gek genoeg toeteren, sterker nog: twee andere automobilisten achter ons stapten ook uit en gingen ook een ijsje kopen. Man voor ons was trouwens na 1,5 minuten alweer terug en stak nog zijn duim omdat we achter hem bleven wachten.![]()
Hoe het warme weer voor gelatenheid zorgt.
Laat me raden, je haalde met je fiets rechts in en dat was niet goed?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:53 schreef nogeenmaarten het volgende:
Als je op de fiets een motor en/of auto wilt inhalen op een polderweg, moet dat dan rechts of links?
Onzin wat je zegt. Je dashboard is met dagrijverlichting gewoon pikkedonker. Dus dat kan het niet zijn. Die mensen zijn gewoon debiel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:23 schreef Ridocar het volgende:
Het komt trouwens vaker voor sinds de invoering van die dagrijlichten. Dan brandt er wel iets voor (en met een beetje geluk zie je dan ook wat) maar aan de achterkant is alles uit. Dit autootje had ook dagrijlichten.
Nog nooit een Citroen gehad zeker?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:25 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Onzin wat je zegt. Je dashboard is met dagrijverlichting gewoon pikkedonker. Dus dat kan het niet zijn. Die mensen zijn gewoon debiel.
Liever zo, dan zo:quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:35 schreef Erasmo het volgende:
Ik keur creatief parkeren niet zo snel af maar dit?
[ afbeelding ]
Precies. Ik werd terecht gewezen door een motorrijder die vast zat achter een langzame auto. Terwijl ik hem rechts inhaalde stuurde hij ook naar rechts en raakte we elkaar even waarop hij boos reageerde in plaats van te excuseren. Volgens mij had hij mij niet gezien in zijn spiegels en was hij links en rechts langs de auto aan het kijken voor een opening.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laat me raden, je haalde met je fiets rechts in en dat was niet goed?
RVV1990: Hoofdstuk 2, artikel 11:
3.Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
Misschien heeft er wel iemand voor hem gestaan die half in zijn vak stond.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:35 schreef Erasmo het volgende:
Ik keur creatief parkeren niet zo snel af maar dit?
[ afbeelding ]
En als je gewoon doorrijdt schrikken ze zich het apenzuur en krijg je vaak nog een toeter of middelvinger ook.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja sommige mensen denken: richting aangeven is voorrang krijgen.
En als je dat filmt krijg je half FOK over je heen en krijg je ook nog de pietenzakquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
En als je gewoon doorrijdt schrikken ze zich het apenzuur en krijg vaan nog een toeter of middelvinger ook.
Artikel 5!!!1!1!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En als je dat filmt krijg je half FOK over je heen en krijg je ook nog de pietenzak
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Was zeker iemand die zijn rijbewijs heeft gehaald toen Ambulances nog geen voorrang hadden.
2 Strooks!!!!! Lees de OP eens.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die niet kunnen optrekken, en dan voor het stoplicht op de linkerbaan van een tweebaansweg gaan staan waar je na het stoplicht op de rechterbaan in moet voegen
Ohh wat kan ik me daaraan ergeren.
Jaja, I know..quote:
vrouw naar mijn hart!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:58 schreef Luxuria het volgende:
Mensen die niet kunnen optrekken, en dan voor het stoplicht op de linkerbaan van een tweebaansweg gaan staan waar je na het stoplicht op de rechterbaan in moet voegen
Ohh wat kan ik me daaraan ergeren.
Euh nou, bij mijn caddy niet hoor. gewoon dashboardlicht. Alleen de navigatie blijft op dagstand staan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:25 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Onzin wat je zegt. Je dashboard is met dagrijverlichting gewoon pikkedonker. Dus dat kan het niet zijn. Die mensen zijn gewoon debiel.
Jij wel inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dus beter kan je gewoon thuis blijven.
Effe recapitulerend; zag jij dus een stuk voor je een vrachtwaggel die wilde gaan inhalen, en daarbij een motorrijder over het hoofd zag, toen hij dat corrigeerde dacht jij; fuck jou, ik heb geen zin om daar achter te zitten, ik frot hem er ook nog snel langs, en toen je dus moedwillig dezelfde situatie creëerde ging het weer bijna mis, en toen vond je de chauffeur een incompetete lamzak?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:36 schreef Metalfreak het volgende:
Vanmorgen moest ik nog hard in de remmen voor een vrachtwagenchauffeur die dacht wel even naar links te gaan zonder plaats en waar ik aan kwam met 130... Eerst probeerde hij al een motorrijder van de weg te drukken, die motorrijder week ook al meteen uit richting linker vangrail. Chauffeur had het toch in de gaten en brak zijn poging af, knipperlicht ging dus ook weer uit. Ik rij er achteraan en gewoon door, ineensprobeert die vrachtwagenchauffeur bij mij weer hetzelfde trucje, richtingaanwijzer aan en meteen een zwenk naar links. Niet echt lekker als je daar dus met 130 komt aanrijden en die vrachtwagen minder dan 80 rijdt... Ook hier brak hij gelukkig zijn poging tot doodslag af, maar het scheelde weinig... Als Koos in Wegmisbruikers nog één keer durft te spreken over "die professionals op de weg die weten wat ze doen", ga ik hem persoonlijk opzoeken...
Voor gelatenheid? Ik zie helaas toch echt een hoop mensen die blijkbaar extra agressief worden van dit weerquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:31 schreef Iwanius het volgende:
In een winkelstraat waar een ijswinkel staat. Man in auto voor ons stapt uit omdat er dus file is en gaat een ijsje aan het buitenvenster kopen terwijl zijn auto gewoon stilstaat. Niemand ging gek genoeg toeteren, sterker nog: twee andere automobilisten achter ons stapten ook uit en gingen ook een ijsje kopen. Man voor ons was trouwens na 1,5 minuten alweer terug en stak nog zijn duim omdat we achter hem bleven wachten.![]()
Hoe het warme weer voor gelatenheid zorgt.
Of zo...quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:22 schreef swollywood het volgende:
[..]
Liever zo, dan zo:
[ afbeelding ]
Ik mis het "like" knopje hier.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Effe recapitulerend; zag jij dus een stuk voor je een vrachtwaggel die wilde gaan inhalen, en daarbij een motorrijder over het hoofd zag, toen hij dat corrigeerde dacht jij; fuck jou, ik heb geen zin om daar achter te zitten, ik frot hem er ook nog snel langs, en toen je dus moedwillig dezelfde situatie creëerde ging het weer bijna mis, en toen vond je de chauffeur een incompetete lamzak?
Think again
Dus als je maar vaak genoeg probeert krijg je vanzelf recht op voorrang? Na mij reed helemaal niemand, dus had het logischer gevonden om te wachten tot ik voorbij was. Maar volgens jou mag je dus bij het oprijden van een drukke voorrangsweg ook eerst een keer een kleine (mislukte) poging wagen en bij de eerstvolgende auto heb je automatisch recht om maar de weg op te rijden, ook al hinder je het overige verkeer? Het wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij het overige verkeer voorrang heeft en daarbij moet die lamzak van een chauffeur elke keer eerst kijken, vervolgens richting aangeven en als er plaats is, naar links opschuiven zonder het overige verkeer te hinderen. Niet, zoals hij deed, ineens naar links zwiepen en halverwege de rijstroken een keer een richtingaanwijzer aanzetten. Voorrang hoor je te krijgen, niet te nemen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Effe recapitulerend; zag jij dus een stuk voor je een vrachtwaggel die wilde gaan inhalen, en daarbij een motorrijder over het hoofd zag, toen hij dat corrigeerde dacht jij; fuck jou, ik heb geen zin om daar achter te zitten, ik frot hem er ook nog snel langs, en toen je dus moedwillig dezelfde situatie creëerde ging het weer bijna mis, en toen vond je de chauffeur een incompetete lamzak?
Think again
Ik rij bijna dagelijks met een combinatie dat een stuk langer is dan normaal. Als ik netjes moet wachten op een gat dat groot genoeg is om fatsoenlijk in te voegen en dan pas richting aangeef red ik het af en toe gewoon niet. In dit soort gevallen is het handig om richting aan te geven om te laten zien waar ik naartoe wil. Je hebt dan van die figuren die gewoon stug doorrijden. boeit niet. Ik geef juist richting aan voor de mensen die op een andere rijstrook rijden en op het punt staan om naar de rijstrook te gaan waar ik ook naartoe wil.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus als je maar vaak genoeg probeert krijg je vanzelf recht op voorrang? Na mij reed helemaal niemand, dus had het logischer gevonden om te wachten tot ik voorbij was. Maar volgens jou mag je dus bij het oprijden van een drukke voorrangsweg ook eerst een keer een kleine (mislukte) poging wagen en bij de eerstvolgende auto heb je automatisch recht om maar de weg op te rijden, ook al hinder je het overige verkeer? Het wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij het overige verkeer voorrang heeft en daarbij moet die lamzak van een chauffeur elke keer eerst kijken, vervolgens richting aangeven en als er plaats is, naar links opschuiven zonder het overige verkeer te hinderen. Niet, zoals hij deed, ineens naar links zwiepen en halverwege de rijstroken een keer een richtingaanwijzer aanzetten. Voorrang hoor je te krijgen, niet te nemen.
Tiepjes zoals jij zouden eens een dagje in een vrachtwagen moeten (mee)rijden, dan snap je precies waarom die man dat zo doet. Onbegrip, ongeduld en onwetendheid; de drie drijfveren van dit topique, en oorzaak van vele 'irritaties' op de wegquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus als je maar vaak genoeg probeert krijg je vanzelf recht op voorrang? Na mij reed helemaal niemand, dus had het logischer gevonden om te wachten tot ik voorbij was. Maar volgens jou mag je dus bij het oprijden van een drukke voorrangsweg ook eerst een keer een kleine (mislukte) poging wagen en bij de eerstvolgende auto heb je automatisch recht om maar de weg op te rijden, ook al hinder je het overige verkeer? Het wisselen van rijstrook is een bijzondere verrichting waarbij het overige verkeer voorrang heeft en daarbij moet die lamzak van een chauffeur elke keer eerst kijken, vervolgens richting aangeven en als er plaats is, naar links opschuiven zonder het overige verkeer te hinderen. Niet, zoals hij deed, ineens naar links zwiepen en halverwege de rijstroken een keer een richtingaanwijzer aanzetten. Voorrang hoor je te krijgen, niet te nemen.
Naja, in Frankrijk is dat heel gewoon. Vooral Periferique, gewoon knipperlicht aan en gaan waar je wil. De rest maakt plaats voor je. Dat gaat, werkt prima als iedereen elkaar de ruimte gunt. Voor ons is dat heel vreemd omdat we andere weggebruikers geen centimeter ruimte gunnen. In Frankrijk geef je elkaar de ruimte als dat nodig is. En daar hoor je minder toeters en zie je minder middelvingers.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja sommige mensen denken: richting aangeven is voorrang krijgen.
Hahahahaaaa, beetje tegenstrijdig wat je typt vind je zelf ook niet?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:27 schreef eRKa het volgende:
[..]
Naja, in Frankrijk is dat heel gewoon. Vooral Periferique, gewoon knipperlicht aan en gaan waar je wil. De rest maakt plaats voor je. Dat gaat, werkt prima als iedereen elkaar de ruimte gunt. Voor ons is dat heel vreemd omdat we andere weggebruikers geen centimeter ruimte gunnen. In Frankrijk geef je elkaar de ruimte als dat nodig is. En daar hoor je minder toeters en zie je minder middelvingers.
Ik werd vandaag opgeduwd door een 40km/h wagentje met twee pubers met spiegelende aviators....sneu met hoofdletter S. Het begon voor een stoplicht, steeds beetje optrekken met een rukje. Om te sarren ben ik links blijven plakken met 35km/h. Wilden ze rechts inhalen. Ik er voor met 42km/h. Er was geen ander verkeer, dus geen hinder voor andere mensen. Bij het volgende stoplicht (met camera) gewacht op einde oranje en toen weggereden. 40km/h karretje - FLITS-- Kom op, geen verkeer op de weg en dan ga je pushen met je Ligiertje.
Precies; al is het langste wat ik bestuur c.a. 7 meter, soms moet je hem er wel tussen " proppen" want anders blijf je maar wachten.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik rij bijna dagelijks met een combinatie dat een stuk langer is dan normaal. Als ik netjes moet wachten op een gat dat groot genoeg is om fatsoenlijk in te voegen en dan pas richting aangeef red ik het af en toe gewoon niet. In dit soort gevallen is het handig om richting aan te geven om te laten zien waar ik naartoe wil. Je hebt dan van die figuren die gewoon stug doorrijden. boeit niet. Ik geef juist richting aan voor de mensen die op een andere rijstrook rijden en op het punt staan om naar de rijstrook te gaan waar ik ook naartoe wil.
Dit alles doe ik gewoon op m'n gemak. Die ene keer dat ik 'm ongezien naar een andere rijstrook slinger moet ik nog meemaken.
Dit richting aangeven doe ik ook puur om aan te geven waar ik naartoe wil, niet om af te dwingen, maar om het andere verkeer de gelegenheid te geven om een keuze te maken waar we allemaal wijzer van worden. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik gedwongen een andere afslag moest nemen.
En als ze worden aangereden de grote onschuld spelen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 02:26 schreef Ridocar het volgende:
Een witte scooter met pizzadoos, spookrijdend op de vluchtstrook van de A4...
I am not kidding you.
Suïcidale mongool! Gelukkig reed 'ie met groot licht.
Als je door zo'n ding wordt gekleefd rij je wel erg traagquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:27 schreef eRKa het volgende:
[..]
Naja, in Frankrijk is dat heel gewoon. Vooral Periferique, gewoon knipperlicht aan en gaan waar je wil. De rest maakt plaats voor je. Dat gaat, werkt prima als iedereen elkaar de ruimte gunt. Voor ons is dat heel vreemd omdat we andere weggebruikers geen centimeter ruimte gunnen. In Frankrijk geef je elkaar de ruimte als dat nodig is. En daar hoor je minder toeters en zie je minder middelvingers.
Ik werd vandaag opgeduwd door een 40km/h wagentje met twee pubers met spiegelende aviators....sneu met hoofdletter S. Het begon voor een stoplicht, steeds beetje optrekken met een rukje. Om te sarren ben ik links blijven plakken met 35km/h. Wilden ze rechts inhalen. Ik er voor met 42km/h. Er was geen ander verkeer, dus geen hinder voor andere mensen. Bij het volgende stoplicht (met camera) gewacht op einde oranje en toen weggereden. 40km/h karretje - FLITS-- Kom op, geen verkeer op de weg en dan ga je pushen met je Ligiertje.
Hoe kan ik als motorrijder dan het beste signaleren van "kom maar, je kan"? Dat vraag ik mij al een tijdje af.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik rij bijna dagelijks met een combinatie dat een stuk langer is dan normaal. Als ik netjes moet wachten op een gat dat groot genoeg is om fatsoenlijk in te voegen en dan pas richting aangeef red ik het af en toe gewoon niet. In dit soort gevallen is het handig om richting aan te geven om te laten zien waar ik naartoe wil. Je hebt dan van die figuren die gewoon stug doorrijden. boeit niet. Ik geef juist richting aan voor de mensen die op een andere rijstrook rijden en op het punt staan om naar de rijstrook te gaan waar ik ook naartoe wil.
Dit alles doe ik gewoon op m'n gemak. Die ene keer dat ik 'm ongezien naar een andere rijstrook slinger moet ik nog meemaken.
Dit richting aangeven doe ik ook puur om aan te geven waar ik naartoe wil, niet om af te dwingen, maar om het andere verkeer de gelegenheid te geven om een keuze te maken waar we allemaal wijzer van worden. Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik gedwongen een andere afslag moest nemen.
Een knipperlicht geeft je verder geen rechten hoorquote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
Nee, maar gelukkig bestaan ze wel om het rijden wat gemakkelijker te maken op de weg.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Een knipperlicht geeft je verder geen rechten hoor.
2 tikkies op je groot licht, handgebaar, verzin eens wat leuks.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe kan ik als motorrijder dan het beste signaleren van "kom maar, je kan"? Dat vraag ik mij al een tijdje af.
Voorrang krijg je op een voorrangsweg. Een richtingaanwijzer doet niets meer als je mede weggebruikers iets vertellen. Van rijstrook veranderen is een bijzondere verrichting, en dus heb je iedereen voor te laten die je daardoor zou kunnen hinderen, in alle redelijkheid uiteraard.quote:Op zondag 28 juli 2013 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Als ik op een 3 baans snelweg rijd, waar je bijv 100 mag, en ik rijd helemaal rechts en wil naar links om een vrachtwagen in te halen ga ik er van uit dat mijn knipperlicht mij voorrang geeft. Iedereen die 120 rijdt op de middelste baan moet dan maar de aller linker baan pakken. Sommigen flikken het ook nog om gewoon in het midden te blijven rijden terwijl iemand naar links wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |