Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?
Dit dus. Meestal als ik van Rotterdam->Groningen rij, blijf ik ook zo goed als altijd in de meest linker rijbaan hangen. Ik ga toch altijd net ietsje sneller.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.
Dan zou ik daar ook nog even lekker blijven hangen
Dus ook als de rechterstrook leeg is voor 1km of meer, blijf jij links?quote:Op zondag 30 juni 2013 13:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit dus. Meestal als ik van Rotterdam->Groningen rij, blijf ik ook zo goed als altijd in de meest linker rijbaan hangen. Ik ga toch altijd net ietsje sneller.
Maaarrrrr als ik door heb dat iemand er langs wilt, ga ik natuurlijk even netjes naar rechts zodat ik gepasseerd kan worden.
QFT. Gewoon naar de rechterbaan, dan lok je ook geen rechts inhalen uit.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus ook als de rechterstrook leeg is voor 1km of meer, blijf jij links?
Dan hoop ik dat de politie jou daar fijn een paar keer voor beboet...
Nee, dan niet. Maar als ik verkeer in het zicht zie, op mijn kant natuurlijk, dan blijf ik links. Als er geen kip op de weg is, dan ga ik naar rechts.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus ook als de rechterstrook leeg is voor 1km of meer, blijf jij links?
Dan hoop ik dat de politie jou daar fijn een paar keer voor beboet...
Laat jij mij iemand maar rechts inhalen als ik 200 rij.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
QFT. Gewoon naar de rechterbaan, dan lok je ook geen rechts inhalen uit.
Waarom? Omdat dat de regels zijn.... Simpel... Of je nu iemand wel of niet er mee hindert...quote:Op zondag 30 juni 2013 13:40 schreef NoBody122 het volgende:
Ah, team Spee is ook weer gearriveerd.
Waarom naar rechts opschuiven als je straks weer naar links moet en -niets- erop wijst dat je iemand gaat hinderen in de tussentijd?
En waarom wij direct weer bekeuringen toegewenst krijgen, alleen omdat wij wél zelfstandig kunnen nadenken en niet continu bezig zijn de wet zo nauwkeurig mogelijk te volgen, op een vrijwel lege snelweg...
Het zal wel een soort jaloezie zijn
Ja, het is inderdaad behoorlijk asociaal, eigenlijk. Misschien moeten we de doodstraf maar weer eens invoeren zelfs.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat dat de regels zijn.... Simpel... Of je nu iemand wel of niet er mee hindert...
En daar mag je best een boete voor krijgen... en ik zou echt niet weten waarom ik jaloers moet zijn op een aso....
Daar zou ik geen probleem mee hebben met sommige mensenquote:Op zondag 30 juni 2013 13:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad behoorlijk asociaal, eigenlijk. Misschien moeten we de doodstraf maar weer eens invoeren zelfs.
Waarom niet gewoon altijd rechts houden. Achterop komend verkeer moet er dan maar vanuit gaan dat jij ze gezien hebt? Als ik er harder aan zou komen rijden en ik zie iemand op de linker baan plakken. Dan zou ik al wel gas terug nemen. Voor hetzelfde geld is het iemand die zit te slapen in de auto..quote:Op zondag 30 juni 2013 13:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laat jij mij iemand maar rechts inhalen als ik 200 rij.As said, als ik iemand aan zie komen die er langs wil: ga ik netjes naar rechts zodat die er langs kan. Iemand hoeft geen rare capriolen uit te halen terwijl ik gewoon voor ze naar rechts kan.
Geven en nemen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 13:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Daar zou ik geen probleem mee hebben met sommige mensen
Er is een verschil tussen plakken en er blijven rijden omdat je over een paar seconden toch weer moet gaan inhalen.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon altijd rechts houden. Achterop komend verkeer moet er dan maar vanuit gaan dat jij ze gezien hebt? Als ik er harder aan zou komen rijden en ik zie iemand op de linker baan plakken. Dan zou ik al wel gas terug nemen. Voor hetzelfde geld is het iemand die zit te slapen in de auto..
Gewoon beter geen onduidelijkheid scheppen en rechts aanhouden.
Nog 200 rijden ook... hopelijk eindig je met je motor in de vangrails....quote:Op zondag 30 juni 2013 13:42 schreef einschtein het volgende:
[..]
Laat jij mij iemand maar rechts inhalen als ik 200 rij.As said, als ik iemand aan zie komen die er langs wil: ga ik netjes naar rechts zodat die er langs kan. Iemand hoeft geen rare capriolen uit te halen terwijl ik gewoon voor ze naar rechts kan.
Geven en nemen.
Dat klopt niet met wat je hier zegt:quote:Op zondag 30 juni 2013 13:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen plakken en er blijven rijden omdat je over een paar seconden toch weer moet gaan inhalen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 13:22 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dit dus. Meestal als ik van Rotterdam->Groningen rij, blijf ik ook zo goed als altijd in de meest linker rijbaan hangen. Ik ga toch altijd net ietsje sneller.
Maaarrrrr als ik door heb dat iemand er langs wilt, ga ik natuurlijk even netjes naar rechts zodat ik gepasseerd kan worden.
Ja dat is een top argumentquote:Dan moet diegene achter mij maar beetje gas terugnemen, heel spijtig. Ik moet ook zovaak gas terugnemen omdat zo'n koekblikker weer es niet op zit te letten.
Klopt, omdat er dan altijd wel verkeer rijdt.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dat klopt niet met wat je hier zegt:
[..]
[..]
Ja dat is een top argument
Moraalridder.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nog 200 rijden ook... hopelijk eindig je met je motor in de vangrails....
Dwaas
Tsja, ok. Het is misschien niet altijd nodig om zoveel mogelijk rechts te houden. Daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:53 schreef einschtein het volgende:
[..]
Klopt, omdat er dan altijd wel verkeer rijdt.
En zoals ik ook al zei, als ik merk dat er iemand langs wilt ben ik zo op de rechterbaan te vinden. Datzelfde geld voor wanneer ik iemand van achteren aan zie komen vliegen.
Nee, doe ik niet en zo bedoelde ik 't ook niet. Motorrijders worden 9 van de 10 keer ook motormuizen genoemd.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:55 schreef NoBody122 het volgende:
"zo'n koekblikker".. Motorrijders die zichzelf boven de rest verheven voelen
Kost voor mij meer moeite om te blijven slalommen dan gewoon lekker links blijven. Ik ga niet weer zeggen dat ik met alle plezier naar rechts ga, wanneer nodig.quote:Op zondag 30 juni 2013 13:55 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Tsja, ok. Het is misschien niet altijd nodig om zoveel mogelijk rechts te houden. Daar ben ik het mee eens.
Maar om zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen op de weg is rechts houden gewoon veel verstandiger en maar een kleine moeite.
Nu moet ik ook toegeven dat ik het slalommen altijd wel doe om scherp te blijven wanneer ik een lang stuk moet rijdenquote:Op zondag 30 juni 2013 14:00 schreef einschtein het volgende:
[..]
Kost voor mij meer moeite om te blijven slalommen dan gewoon lekker links blijven. Ik ga niet weer zeggen dat ik met alle plezier naar rechts ga, wanneer nodig.
Heel soms doe ik 't ook wel hoor, puur voor de fun.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:01 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nu moet ik ook toegeven dat ik het slalommen altijd wel doe om scherp te blijven wanneer ik een lang stuk moet rijden
Dat is wel het ergste soort inderdaad. Als je nou voor het eerst zelfstandig rijdt is er nog iets voor te zeggen, maar sommigen rijden na 10 jaar nóg zo...quote:Op zondag 30 juni 2013 14:13 schreef BlackLining het volgende:
Oh, wacht, irritaties hea..
Van die onzekere mensen in het verkeer. Die bij het oprijden van een rotonde even gas geven en dan toch weer vol in de rem omdat ze het misschien net niet halen. Voor elke bocht toch even de rem aantikken. Met 30 over een drempel in een 60 kilometerzone. Ruimte die wordt gegeven bij het invoegen niet durven te benutten. Bijna tot stilstand komen voor elk zijweggetje. Nog ruim op de snelweg al vol op de rem om een afrit te kunnen nemen, etcetera. Dat soort mensen. Erg gevaarlijk.
Rij nou gewoon eens besluitvaardig. Als je zo bang bent is het wellicht beter gewoon de bus te pakken.
Jij moet eens niet zo agressief rijden in het verkeer.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:13 schreef BlackLining het volgende:
Oh, wacht, irritaties hea..
Van die onzekere mensen in het verkeer. Die bij het oprijden van een rotonde even gas geven en dan toch weer vol in de rem omdat ze het misschien net niet halen. Voor elke bocht toch even de rem aantikken. Met 30 over een drempel in een 60 kilometerzone. Ruimte die wordt gegeven bij het invoegen niet durven te benutten. Bijna tot stilstand komen voor elk zijweggetje. Nog ruim op de snelweg al vol op de rem om een afrit te kunnen nemen, etcetera. Dat soort mensen. Erg gevaarlijk.
Rij nou gewoon eens besluitvaardig. Als je zo bang bent is het wellicht beter gewoon de bus te pakken.
Niemand zegt toch ook dat er dan niet naar rechts wordt gegaan?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:30 schreef BigSmurf het volgende:
Er is een verschil tussen slalommen en links blijven rijden, "omdat je niemand hindert". Als er 300 meter verderop een vrachtwagen op de eerste baan rijdt, dan ga je uiteraard niet naar rechts zolang er niemand langs wil, maar als de rechterbaan kilometers leeg is, ga dan gewoon naar rechts.
Ik doelde een beetje op dit:quote:Op zondag 30 juni 2013 14:47 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niemand zegt toch ook dat er dan niet naar rechts wordt gegaan?
Als je 4 rijstroken hebt en rijstrook 1 en 2 zijn leeg, dan blijf je niet op de 3e rijstrook hangen, dan schuif je gewoon 2 baantjes op, ook al is het leeg, en ook al hinder je niemand. Dat voorkomt ergerlijke situaties.quote:Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.
Dan zou ik daar ook nog even lekker blijven hangen
Besluitvaardig en zelfvezekerd rijden met kennis over het (al dan niet) kunnen van je voertuig is hetzelfde als agressief rijden?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:34 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jij moet eens niet zo agressief rijden in het verkeer.
Oke, dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik doelde een beetje op dit:
[..]
Als je 4 rijstroken hebt en rijstrook 1 en 2 zijn leeg, dan blijf je niet op de 3e rijstrook hangen, dan schuif je gewoon 2 baantjes op, ook al is het leeg, en ook al hinder je niemand. Dat voorkomt ergerlijke situaties.
Overigens slalom ik vrijwel altijd. Zoveel mogelijk rechts, en het houdt je wakker op lange stukken zoals iemand al eerder opmerkte.![]()
Vrouwen en bejaarden?quote:Op zondag 30 juni 2013 14:21 schreef einschtein het volgende:
En ik moet toch zeggen dat het weer typerend is welke mensen het meeste onzeker zijn.
Dus je hebt de situatie nog gevaarlijker gemaakt? Goed bezig 14.gifquote:Op zondag 30 juni 2013 18:15 schreef Descendent het volgende:
Zondagsrijders vandaag.... Opa met 60 op een 100 weg; dat soort werk...![]()
En gisteren werd het weer eens duidelijk dat de TT is begonnen. Meeste motorrijders zijn tof; maar ook een groepje Aso's op de A 28. Heb dr bijna eentje tegen de vangrail gekwakt toen ie ff dacht mij in te gaan halen terwijl ik al aan t inhalen was.... zat half achter / naast mij zeg maar.. Pleur op proleet!
Gelijk heb je, afgelopen woensdag zo'n figuur die bij 120 km uur tussen mij en een vrachtwagen inhaalde. Ben je dan levensmoe of ben je dan een stoere biker...quote:Op zondag 30 juni 2013 18:15 schreef Descendent het volgende:
En gisteren werd het weer eens duidelijk dat de TT is begonnen. Meeste motorrijders zijn tof; maar ook een groepje Aso's op de A 28. Heb dr bijna eentje tegen de vangrail gekwakt toen ie ff dacht mij in te gaan halen terwijl ik al aan t inhalen was.... zat half achter / naast mij zeg maar.. Pleur op proleet!
Dan reed je ws zodanig dat hij het niet meer aan kon zien. Goed bezig.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:40 schreef cambriagmx het volgende:
[..]
Gelijk heb je, afgelopen woensdag zo'n figuur die bij 120 km uur tussen mij en een vrachtwagen inhaalde. Ben je dan levensmoe of ben je dan een stoere biker...
Nou nou, gooi je frustraties maar op het internet hoor.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:50 schreef Spezza19 het volgende:
Dat soort motorrijders mogen zichzelf lekker in de vangrail boren.... En nee, geen monumentje langs de weg....
Stelletje dwazen....
Daar is dit topic toch voor lulhannesquote:Op zondag 30 juni 2013 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou nou, gooi je frustraties maar op het internet hoor.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |