Mag het niet wat meer, zo zitten we nog niet boven de 30 gradenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:15 schreef GekkePoes het volgende:
Ik hoorde dat we 15 graden van 'Deathvalley' mogen lenen
20 mag ook, een weekje even boven de 30 en het zomer gevoel is er weer.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Mag het niet wat meer, zo zitten we nog niet boven de 30 graden
Kutweer is nog zacht uitgedrukt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:
Zo, na een koud en regenachtig Le Mans, heb ik er alweer vijf zonnige dage met 25 graden opzitten in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje. Voor deze tijd is dat niet al te warm hier, maar des te lekkerder voor de toeristen! Wel erg veel ZW-wind gehad in Frankrijk. Nu in Spanje een stuk rustiger met een zwakke tot matige N-wind.
Zeker kutweer in Nederland?
het komt weer met bakken uit de lucht in 020quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:
Zo, na een koud en regenachtig Le Mans, heb ik er alweer vijf zonnige dage met 25 graden opzitten in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje. Voor deze tijd is dat niet al te warm hier, maar des te lekkerder voor de toeristen! Wel erg veel ZW-wind gehad in Frankrijk. Nu in Spanje een stuk rustiger met een zwakke tot matige N-wind.
Zeker kutweer in Nederland?
Regen in heel Nederland en grensgebieden, droog in de rest van Europa? Komt vaak gnoeg voor, maar dan trekt die bui te zuidelijk of te noordelijk overquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Symer het volgende:
Dit is dus niet eens een fotoshop:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Nederland treft het wel dit jaarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Symer het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Niet zo heet als anders? 34 is ook in Frankrijk een hoge temperatuur. Zoals in ongeveer 95% van europaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
het komt weer met bakken uit de lucht in 020
Wat die temperatuur betreft in Z Fr en Spanje: waar wij over anderhalve week naartoe gaan, 34 in Frankrijk, is het nu oko niet zo heet als anders. Graadje of 25 de laatste dagen, daar waar 30 normaal is nu.
Het weer is in heel Europa wat van slag.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Symer het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ja nou, we zien wel. Het hele weer is van slag.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Dven het volgende:
En over een week toch mooi weer in Nederland
Snel even het voorschotbedrag aanpassen danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja nou, we zien wel. Het hele weer is van slag.
't Is toch niet normaal dat je eind juni nog de kachel aan moet zetten... Dit wordt een gasrekening die alle voorschotten tergt.
Weeronline moet je ook niet gelovenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:59 schreef Greys het volgende:
Gloeiende gloeiende... riepen ze gister nog dat het volgende week zonnig zou worden en 20-22 graden, alles is alweer naar beneden bijgesteld en flink wat wolkjes met druppels er bij
En waarom krijgt de woensdag een 5 terwijl het er beter uitziet dan de dinsdag en donderdag die beide een 8 krijgen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Hittegolf volgens weeronline
Ik hoop dat het uitkomtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
En waarom überhaupt een cijfer aan het weer geven? Dat is enorm subjectief.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:40 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom krijgt de woensdag een 5 terwijl het er beter uitziet dan de dinsdag en donderdag die beide een 8 krijgen?
Ik vraag mij altijd af welke modellen zij nou volgen. Het is daar altijd positiever dan bij bv Weerplaza of weer.nlquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:16 schreef alors het volgende:
[..]
Als weeronline het zegt, weet je iig zeker dat het niet uitkomt.
Dat kan nooit. Vanaf 5 juli heb ik vakantie en ik heb een abonnement op kutweer in mijn vakanties.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Waterfiets? ^^quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:02 schreef Nattekat het volgende:
Vannacht even fiets opgehaald, drijfnat van een paar spettertjes
Jij bent dan ook heel raar.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
En waarom überhaupt een cijfer aan het weer geven? Dat is enorm subjectief.
Ik vind 31 graden echt geen 9 waard. Eerder een 6.
Ik keek op weer.nlquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weeronline moet je ook niet geloven
Ik zit aan een soepje en met een dik vest aan. Zomer 2013quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik keek op weer.nl
Daar is het ook al naar beneden bijgesteld helaas voor deze komende week.
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Beeld ik het me in of waait het dit jaar vaak hard?
Klopt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Goede oude tijd, toen hadden we tenminste nog zomerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
En ook vaker uit Noordelijke richtingen dan normaliter. Vorig jaar hebben we een periode rond juni/juli gehad waarbij de wind 2 maanden lang onafgebroken uit Zuidwestelijke richting heeft gewaaid.
Nou dit is voor eind juni wel heel erg triest weer. Volgende week krijgen we ongetwijfeld de nachtvorst terug brrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goede oude tijd, toen hadden we tenminste nog zomer
Nachtvorst? Zo erg is het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou dit is voor eind juni wel heel erg triest weer. Volgende week krijgen we ongetwijfeld de nachtvorst terug brrrrrrrrrr
Hé! Zo ging dat gisteravond ook, maar toen hadden de weergoden moeite om een goed vorm te makenquote:
bron: telegraaf.nlquote:Juli warmer!
SOEST - Juli lijkt van plan om de zomer op de kaart te zetten. De komende eerste week van de nieuwe maand is verbetering al zichtbaar. Vanaf eind volgende week zitten er zelfs hoogzomerse condities in de weerkaarten.
Vandaag wordt het droger en komt de zon erbij. Het is bij niet al teveel wind met 17 graden gematigd zomers. Morgen al beter. De zon schijnt, er zijn soms wolken en een lokale bui is nog mogelijk. De temperaturen doen goede zaken met 18-23 graden bij weinig wind.
Begin volgende week is er een afwisseling van zon en wolken. Met 17-23 graden is het aangenaam juliweer. Woensdag passeert een storing met wat regen. Later in de periode opbouw van hogedruk. De zon komt terug, het lijkt droog te blijven en de temperaturen gaan naar zomerse waarden van 25 graden en meer. De dip van juni lijkt dan eindelijk te boven.
Ja, heel veel. Ik ben veel buiten in open vlaktes omdat ik hardloop en paardrijd en heb volgens mij het afgelopen half jaar maar 1 of 2 keer meegemaakt dat het windstil was. Irritant.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Nee het is idd heel erg dit jaar, vooral op zaterdag. Ik kan me geen zaterdag met windkracht 2 of 3 herinneren. 4 of 5 lijkt de nieuwe standaardquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Nee, voorjaar ook stevig. Vaak 3 à 4 gedurende de hele week. Of maand. Merkte je op de fiets gecombineerd met de kou. Alsnog zweten tegen de wind in.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Ben ook bang dat deze zomer volledig ruk wordt, net als de rest van het jaar al. Afgelopen nacht zeiknat geregend tijdens de TT-nacht. En dikke winterjas aan, en daar weer drie lagen onder. Nog koud, wat een schijtzooi!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:24 schreef roislecxe het volgende:
Zo, weer lekker nat geregend, maar wie had anders verwacht deze zomer.
Zal ook zeker de laatste keer niet zijn,
En wat betreft het mooie weer over een week of wat, het wordt langzaam maar zeker naar beneden bijgesteld, en slechter. Zoals we ook in maart, april en mei al talloze keren gezien hebben.
Schrijf de hele zomer maar gewoon af, en kijk naar 2014.
Als dat ook weer zo erg wordt, overweeg dan te verhuizen
Edit: En 3 dagen mooi weer gevolgd door 2 weken slecht weer = geen mooi weer.
optimisme is niet je grootste pluspuntquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ben ook bang dat deze zomer volledig ruk wordt, net als de rest van het jaar al. Afgelopen nacht zeiknat geregend tijdens de TT-nacht. En dikke winterjas aan, en daar weer drie lagen onder. Nog koud, wat een schijtzooi!
Het is nog maar eind juni.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ben ook bang dat deze zomer volledig ruk wordt, net als de rest van het jaar al. Afgelopen nacht zeiknat geregend tijdens de TT-nacht. En dikke winterjas aan, en daar weer drie lagen onder. Nog koud, wat een schijtzooi!
Ik ben ook (te) erg optimistisch soms, maar bij mij is het vertrouwen ook wel weg. Als de wind niet van land komt is het hier weer verschrikkelijk door de 6 maanden winter die we hebben gehad.quote:
geniet nou eens van de dingen die we hier nu wel hebben, altijd maar dat eeuwige gepiep over dingen die we niet hebben, lijkt me best vermoeiendquote:Op zondag 30 juni 2013 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook (te) erg optimistisch soms, maar bij mij is het vertrouwen ook wel weg. Als de wind niet van land komt is het hier weer verschrikkelijk door de 6 maanden winter die we hebben gehad.
Ik durf nu niets te boeken ben bang dat we dan net 2 mooie weken krijgen als ik naar de zon ga.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook (te) erg optimistisch soms, maar bij mij is het vertrouwen ook wel weg. Als de wind niet van land komt is het hier weer verschrikkelijk door de 6 maanden winter die we hebben gehad.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het er het beste van maakquote:Op zondag 30 juni 2013 11:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
geniet nou eens van de dingen die we hier nu wel hebben, altijd maar dat eeuwige gepiep over dingen die we niet hebben, lijkt me best vermoeiend
Zoals vandaag, het is droog, lekker toch
het is gewoon ouderwetsche Hollandse kwakkelzomerquote:Op zondag 30 juni 2013 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het er het beste van maak
Het is gemiddeld gewoon wat minder deze zomer.
Hoorde ik dat van de lente ook niet... Beetje voorbarig, het is pas eind maart...quote:Op zondag 30 juni 2013 11:52 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Het is nog maar eind juni.![]()
Beetje voorbarig om deze zomer nu al af te schrijven.
Ik vind het vandaag anders heeeeeeerlijk weerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zon is hier in Drenthe ver te zoeken. Maar hé, het is droog. En dat hebben we al zeker twee weken niet meegemaaktquote:Op zondag 30 juni 2013 12:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het vandaag anders heeeeeeerlijk weer![]()
Eindelijk! Droog, zon, tis nu 19.5 graden hier en in de windstille hoek van de tuin is het gewoon heet
Overdrijven is ook een kunstquote:Op zondag 30 juni 2013 12:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zon is hier in Drenthe ver te zoeken. Maar hé, het is droog. En dat hebben we al zeker twee weken niet meegemaakt
Nee, ik kom al jaren niet meer op de FPquote:Op zondag 30 juni 2013 12:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Z'n nieuwsberichten nog niet gelezen zeker.
Houden zo.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ik kom al jaren niet meer op de FP
gearriveerd! stralende zonquote:Op zondag 30 juni 2013 12:59 schreef Adelante het volgende:
Opklaringen moeten nog even door naar het Oosten vandaag
Zo na die afgelopen weken is men extra blij met een zonnige droge dag op een vrije weekenddag.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:43 schreef knep het volgende:
Een kinderhand is gauw gevuld, ook deze laatste junidag is te koud tov het langjarig gemiddelde.
Ja, want het is gewoon kut. Gister een mooie dag? Echt niet, gewoon een kut dag, 1 van de zovele.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo na die afgelopen weken is men extra blij met een zonnige droge dag op een vrije weekenddag.
Logisch, toch? Of moeten we blijven mokken omdat het nog niet het langjarig gemiddelde is?
Waar in Noord-Spanje zit je nu? Goede vriend van mij woont in Biarritz, toch niet zo heel ver er vandaan en daar is het al weeeeeeken te koud, muv een paar uitzonderlijke dagen.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:48 schreef Lemans24 het volgende:
En weer een zonnige dag zonder regen in Noord-Spanje. 25 graden voelt als heet, ben niks meer gewend.
Echter, de noordenwind was vannacht in de bergen abnormaal hard, Tramuntana waarschijnlijk. Ben gestopt met lopen, te veel problemen (naast de wind en de hitte ook nog blaren en huidirritatie, gebrek aan overnachtingsspots, en een agressieve vos die me vannacht de stuipen op het lijf heeft gejaagd).
Nu héérlijk bijkomen, het eten is top!
Noord-oost deze keer, Figueres.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar in Noord-Spanje zit je nu? Goede vriend van mij woont in Biarritz, toch niet zo heel ver er vandaan en daar is het al weeeeeeken te koud, muv een paar uitzonderlijke dagen.
Hier is het vandaag uitermate slecht. 20 graden, veel regen. Morgen gelukkig weer lente bij 24 graden en daarachter weer continue rond de 30. Mag van mij zo tot november blijven!
En het noordenquote:Op zondag 30 juni 2013 16:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk nu net op de wolkenradar, arme mensen in het oosten...
Mijn regenmeter is op hol geslagenquote:
Ik krijg net toevallig een foto via WhatsApp van iemand die in Zeeland is, het ziet er idd een stuk zonniger uit dan hierquote:Op zondag 30 juni 2013 17:18 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier in Zeeland hartstikke zonnig; 22.8 graden.
Prima bbq-weer.
Houden zo, als het daar prut is is het hier juist mooi.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:14 schreef Dven het volgende:
Heel de dag regen regen en regenDag om snel te vergeten
quote:Op zondag 30 juni 2013 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Houden zo, als het daar prut is is het hier juist mooi.
ziet er goed uit.quote:
Dat ligt aan de definitie die jij hanteert voor "niet mooi"?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:33 schreef DeLuna het volgende:
Helemaal geen buien te zien op buienradar voor de komende uur, maar het lijkt nou niet echt een mooie dag te worden![]()
Ik hou niet echt van bewolking dus dat vind ik niet mooi.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat ligt aan de definitie die jij hanteert voor "niet mooi"?
Het ziet er overigens goed uit vanaf donderdag, dus het weekend en begin volgende week. Azoren hoog breidt zich uit en komt in een vrij gunstige positie te liggen. Rustig weer, weinig wind, relatief veel zon en 21-26 graden. Dat is vrij ideaallaten we het hopen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 juli 2013 12:14 schreef StateOfMind het volgende:
Hier de hele dag al grijs, fris, winderig met zo nu en dan een druppel
Zeer koude winter in Europa...bel de telegraaf maar vastquote:Op maandag 1 juli 2013 22:50 schreef 88-4 het volgende:
Blijkbaar zijn er nu al mensen bezig met een wintervoorspelling.![]()
En dat, nu de zomer eindelijk van start lijkt te gaan.
[ afbeelding ]
Dat zou de 5e in rij zijn, we kunnen al 4 jaar schaatsen, de 10 jaren daarvoor 0 keer.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:50 schreef 88-4 het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer gaat Elfstedentocht weer open?quote:Op maandag 1 juli 2013 22:50 schreef 88-4 het volgende:
[ afbeelding ]
Kan niet meer lang durenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer gaat Elfstedentocht weer open?
Hiep hoi.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kan niet meer lang duren
want de rayonhoofden zijn in beraad
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:56 schreef roislecxe het volgende:
Zit er eindelijk een fatsoenlijke pluim in het verschiet, met aangename cijfers, wordt er hierboven weer over de winter gesproken.
Godsamme zeg, ik wacht al op deze vooruitzichten sinds begin april, dus ik wil niks meer lezen over de winter![]()
Weinig neerslagquote:Op maandag 1 juli 2013 22:40 schreef INViCTuS het volgende:
Maak foto's, sla het op of wat dan ook maar dit zie je voor Nederland gewoon vrijwel nooitgeen neerslag na woensdag, relatief weinig wind en 22-26 graden
[ afbeelding ]
Van mij mag het wel uitkomen, en als we op de schaats kunnen en er valt sneeuw dan hoop ik dat de mensen het nog niet vergeten zijn om alles zo snel mogelijk weer van het ijs te halen om de ijsdiktes lekker op te peppenquote:Op maandag 1 juli 2013 22:50 schreef 88-4 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er mis met de term warmtegolfquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:15 schreef Dven het volgende:
Warmtegolf
Eigen weerfenomenen verzinnen![]()
Piet Paulusma![]()
![]()
Zo ongeveer alles. Het is gewoon normaal zomers weer maar Piet moet er iets bijzonders van maken door het een warmtegolf te noemen. Ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende meteoroloog zo'n term zal hanteren.quote:
Die man verzint tenminste watquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo ongeveer alles. Het is gewoon normaal zomers weer maar Piet moet er iets bijzonders van maken door het een warmtegolf te noemen. Ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende meteoroloog zo'n term zal hanteren.
Je hebt hitte- en koudegolven. Een warmtegolf is natuurlijk compleet achterlijk. Paulusma-, MSN-, SBS- en Telegraaftermen zijn dat. Verzonnen om wat extra cachet aan een verder kleurloos bericht te kunnen geven.
Warmtegolf
Afgelopen maand zeker in een gemiddeldegolf gezeten?
Creativiteit kan hem niet ontzegd worden inderdaad. Zeker omdat zo goed als alle modellen temperaturen zo rond de 23-25 graden aangeven en Piet even doodleuk op de 28 inzetquote:
Als hij nu met een warmtegolf komt waarom nietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo ongeveer alles. Het is gewoon normaal zomers weer maar Piet moet er iets bijzonders van maken door het een warmtegolf te noemen. Ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende meteoroloog zo'n term zal hanteren.
Je hebt hitte- en koudegolven. Een warmtegolf is natuurlijk compleet achterlijk. Paulusma-, MSN-, SBS- en Telegraaftermen zijn dat. Verzonnen om wat extra cachet aan een verder kleurloos bericht te kunnen geven.
Warmtegolf
Afgelopen maand zeker in een gemiddeldegolf gezeten?
Piet zat vorige week best goed hoor met dat onweer wat er voor zorgde dat de heetste dag ooit niet gehaald werd enzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:15 schreef Dven het volgende:
Warmtegolf
Eigen weerfenomenen verzinnen![]()
Piet Paulusma![]()
![]()
Seit wann sind wir in Deutschland dan?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Piet zat vorige week best goed hoor met dat onweer wat er voor zorgde dat de heetste dag ooit niet gehaald werd enzo.
En niets mis met warmtegolven, von geburtstag bis ende ferien schönes wetter!
Kijk jij snapt het. Niks mis met Pietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Piet zat vorige week best goed hoor met dat onweer wat er voor zorgde dat de heetste dag ooit niet gehaald werd enzo.
En niets mis met warmtegolven, von geburtstag bis ende ferien schönes wetter!
Als het goed is noemt men dagen met temperaturen vanaf 20 - 25 warme dagen en dat gaat er komen volgens de pluim. Dan vindt ik de term warmtegolf wel gepast.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:15 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind de term niet erg maar wel de betekenis....
Ik voel me al een halve Duitser hier en vanaf vrijdag vakantie, wel slechts een weekquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Seit wann sind wir in Deutschland dan?
Bekijk het van de positieve kant dat je een week met goed weer krijgt....verder geen vakantie deze zomer?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik voel me al een halve Duitser hier en vanaf vrijdag vakantie, wel slechts een week
Vooralsnog niet nee... eind juli een langer weekend, maar daarna nog niet nee.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant dat je een week met goed weer krijgt....verder geen vakantie deze zomer?
Ik zit al maanden thuis, ruilen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik voel me al een halve Duitser hier en vanaf vrijdag vakantie, wel slechts een week
Tot nu toe doet m'n baas daar niet moeilijk over, geen probleem.quote:
Mijn baas is wel moeluk, daarom heb ik ook maar één week vakantiequote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Tot nu toe doet m'n baas daar niet moeilijk over, geen probleem.
Tof
Steek zijn banden lekquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mijn baas is wel moeluk, daarom heb ik ook maar één week vakantie
Eén week in heel het jaar? Topbaan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mijn baas is wel moeluk, daarom heb ik ook maar één week vakantie
Alweer?quote:
Nee dat niet... kan wel drie weken maar niet in de zes weken zomer-/schoolvakanties, hooguit tweequote:
Pak een blikopener en maak er een cabrio van, de mogelijkheden zijn grenzeloosquote:
Niet te veel over het weer in andere landen spreken anders krijg je de DASOO-hoon over je heenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:31 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een lachertje toch, dat weer in Nederland. Zelfs het meest noord-oostelijke puntje van Spanje heeft nu dagelijks 27-30 graden en zon! Heerlijk op een betaalbare camping aan de kust
Ik kan dit wel creeeren:quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Alweer?
[..]
Nee dat niet... kan wel drie weken maar niet in de zes weken zomer-/schoolvakanties, hooguit twee
Misschien neem ik nog de herfst, maar normaliter heb ik ook liever twee weken met Kerst enzo
SNIL
Ik kwam jaren bij het meer van Annecy en dat was ook altijd rond de 21/22 graden. Prima temperatuur hoor...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:33 schreef Lemans24 het volgende:
Wel best een koude zee trouwens, gok 22 graden...
Ik vind de Middellandse zee eigenlijk altijd fris. Brazilië, Colombia, Thailand, Filipijnen, Maleisië waren tot nu toe de enige plaatsen waar ik het water warm kon noemen... 30+ dus, daaronder ril ik al snel. Ben dan ook vrijwel vetloos.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik kwam jaren bij het meer van Annecy en dat was ook altijd rond de 21/22 graden. Prima temperatuur hoor...
Ga je telefoon es opladen johquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:52 schreef marcel-o het volgende:
Buienalarm app struikelt over rode-stippen-ruis
[ afbeelding ]
die laadt k pas op alsie uitgaatquote:
twitter:BenLankamp twitterde op dinsdag 02-07-2013 om 22:13:45ECMWF heeft nieuwe supercomputer besteld: waarde ¤ 50 miljoen. Het systeem kan meerdere duizenden-miljarden berekeningen/seconde doen. reageer retweet
twitter:BenLankamp twitterde op dinsdag 02-07-2013 om 22:19:20Zo ziet dit 'speeltje' eruit. De rekenkracht gaat met 10-15x omhoog. Het huidige systeem dateert uit 2009. http://t.co/4uU3wUhERl reageer retweet
Ga er maar niet vanuit, de wind staat de verkeerde kant op en die grens tussen die lvl1 en Nederland gaat ook niet echt helpen.quote:
Die moet je mij uitleggen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga er maar niet vanuit, de wind staat de verkeerde kant op en die grens tussen die lvl1 en Nederland gaat ook niet echt helpen.
De onweersbuien ontstaan vooral in het oosten van Duitsland, volgens de modellen is de kans op onweer in de pluk in het westen erg klein.quote:
Onzin, die krengen ontstaan in Oost-Frankrijk en gaan via een draai richting midden Duitsland. De kans dat Limburg iets mee pikt qua regen is er wel, onweer zal lastig zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De onweersbuien ontstaan vooral in het oosten van Duitsland, volgens de modellen is de kans op onweer in de pluk in het westen erg klein.
Dus al zou er onweer ontstaan, zal het snel richting Duitsland worden geblazen voordat we er hier iets van merken.
quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Onzin, die krengen ontstaan in Oost-Frankrijk en gaan via een draai richting midden Duitsland. De kans dat Limburg iets mee pikt qua regen is er wel, onweer zal lastig zijn.
Of je leest gewoon de Estofex uitleg. Daar staat het letterlijk wat er gaat gebeuren. Oost-Frankrijk/West/centraal Duitsland krijgt een zwak onweersgebied. Overige delen van Duitsland zal een zwaarder gebied ontstaan.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er is geen CAPE boven Frankrijk, er ontstaat ook geen neerslag. het onweer ontstaat boven Duitsland.
Het onweer ontstaat niet altijd boven Frankrijk, er zijn zat situaties waarbij het in Duitsland pas ontstaat.
Ik kijk op meer plekken dan enkel de estofex site, nooit blind vertrouwen op één secundaire bron.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef Drassss het volgende:
[..]
Of je leest gewoon de Estofex uitleg. Daar staat het letterlijk wat er gaat gebeuren. Oost-Frankrijk/West/centraal Duitsland krijgt een zwak onweersgebied. Overige delen van Duitsland zal een zwaarder gebied ontstaan.
Sorry mijn "bullshit" meter gaat gewoon af bij je teksten, dus vandaar dat ik even reageer.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan dit wel creeeren:
Enkel 40L zeep nodig.
Zeker een week en daarna zakt het weer wat terug, maar gemiddelde blijft rond de 20 graden volgens de pluim. Het wordt in ieder geval een week met veel zonquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:28 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze ons dat al niet beloofd...
Zou-ie dit keer langer dan drie dagen duren?
quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:36 schreef GekkePoes het volgende:
Het weer in noord groningen. Kans op vallende dakpannen en omvallende vazen. 3.8 op de schaal van richter. En verder koele lucht en redelijk windstil...
Sjemig ik schudde hier zowat het bed uit
Eindelijk, kan niet wachten. En hopelijk gaat het erna gewoon nog een weekje extra door. Dat hebben we best verdiend gezien het eerste half jaar...quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
'Vanaf morgen dagenlang prachtig zomerweer"
Vandaag is het nog even 'afzien' met veel bewolking en perioden met regen, maar vanaf morgen laat de zon zich steeds meer zien. Volgens Meteo Consult en Weerplaza kunnen we dagenlang genieten van prachtig zonnig weer met temperaturen die in het binnenland oplopen tot 25 graden.
Morgen schijnt af en toe de zon, het vaakst nog aan zee, terwijl het binnenland hardnekkiger bewolking kent. Dit alles bij aangename temperaturen van veelal tussen 20 en 23 graden.
Vrijdag is er in het binnenland ook nog een bui mogelijk, terwijl de kustprovincies droog weer met zon hebben. De wind draait naar noord zodat de Waddeneilanden de laagste temperatuur krijgen. Daar wordt het 18 tot 21 graden, in het binnenland 23 tot 25 graden.
Zomerweer breekt los
'Zaterdag is het overal prachtig weer', aldus Michiel Severin van Weerplaza. De zon schijnt volop want een hogedrukgebied houdt wolken en regen op afstand. Met een noordoostelijke wind loopt de temperatuur in een groot deel van het land op tot rond de 25 graden. Ook op de meeste stranden zal het zomers warm worden.
Vanaf halverwege volgende week wordt de verwachting volgens de weerbureaus onzeker. Zowel dalende temperaturen en meer bewolking als een verdere voortzetting van het fraaie en vrij warme weer zijn mogelijk. 'Ik ga er vanuit dat we zeker tot halverwege volgende week dit weer houden, en mogelijk nog langer', aldus Severin.
Daaromquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ideale leeromstandigheden voor mijn herkansing morgenochtend
gewoon lekker zomerquote:Op woensdag 3 juli 2013 14:52 schreef Rijssi het volgende:
Deze vooruitzichten mogen blijven![]()
[ afbeelding ]
Eens!!quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:52 schreef Rijssi het volgende:
[ afbeelding ]
Daar ben ik wel ontzettend voor.quote:Op woensdag 3 juli 2013 14:52 schreef Rijssi het volgende:
[ afbeelding ]
Jij hebt genoeg mooi weer gehad, tijd dat wij jou jaloers makenquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:37 schreef Dven het volgende:
Dat iedereen in Nederland goed weer mag hebben!En ik ook een beetje
Komende anderhalve week tussen de 26 en 32 graden. Alhoewel het in vergelijking met vorig jaar simpelweg koud is hier moeten jullie er nog hard aan trekken om dat te overtreffenquote:Op woensdag 3 juli 2013 21:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij hebt genoeg mooi weer gehad, tijd dat wij jou jaloers maken
18 graden is koudquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:09 schreef Lemans24 het volgende:
18 graden volgende week vrijdag!? Kutkou. Ik sta op het punt m'n vliegticket terug niet te gebruiken...
't is dat m'n acculader gejat is en ik geen foto's meer kan maken
Ja, is in de zomer zeker een koude waarde.quote:
Kun je die daar niet kopen dan?quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:09 schreef Lemans24 het volgende:
't is dat m'n acculader gejat is en ik geen foto's meer kan maken
Het is hier nu 18 graden. Koud zeg..quote:Op donderdag 4 juli 2013 07:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, is in de zomer zeker een koude waarde.
Heerlijk in het zonnetjequote:Op donderdag 4 juli 2013 12:47 schreef Gwywen het volgende:
Hier nog steeds kil en volledig bewolkt. Ik ben binnen gaan zitten en heb een vest aangetrokken. Op de satellietbeelden zie ik dat ik over een half uur, drie kwartier wel weer naar buiten kan.
Is het lekker in het zonnetje?
Absoluut gezien misschien geen lage waarde maar dat is verder niet relevant.quote:
Heerlijk idd, zon erbijquote:Op donderdag 4 juli 2013 12:49 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Heerlijk in het zonnetje
Niet te warm, vanwege af en toe een flinke wolk die ervoor dook. Nu trekt het wat dichter en ben ik even naar binnen gegaan.
De voorbode voor het echte zomerweer.
Vanuit het Zuidwesten?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:51 schreef aloa het volgende:
Harde wind zeg. Vlieland heeft een windkracht 6.
Vanaf morgen krijgen we weer wind uit Noordelijke richtingen dus vergeet de zomaar maar voorlopig. Helga zei dat als het écht lange tijd warm zou worden de wind uit Zuidelijke richting moet komen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had net wind mee, dus dat zal wel.
Dus die voorspelling van weekend en volgende week mooi weer, wat eigenlijk alle sites zeiden, gaat alweer niet door?quote:Op donderdag 4 juli 2013 16:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf morgen krijgen we weer wind uit Noordelijke richtingen dus vergeet de zomaar maar voorlopig. Helga zei dat als het écht lange tijd warm zou worden de wind uit Zuidelijke richting moet komen.
Je kunt dus wel een of twee mooie dagen hebben met mooie temperaturen maar nooit een hittegolf met Noordelijke windstromingen.
Vanaf morgen Noordelijke stromingen en tijdelijk redelijk hoge temperaturen maar volgende week kakt het alweer aardig in.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus die voorspelling van weekend en volgende week mooi weer, wat eigenlijk alle sites zeiden, gaat alweer niet door?
Volgens KNMI niet.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Om even de bangmakerij te doen stoppen, die noordelijke wind is aan het einde van het weekend al verdwenen.
Ik had achteraf toch iets verder in de toekomst moeten kijken, dit weekend in ieder geval lekker.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens KNMI niet.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Met een NOwind komt de wind gewoon vanuit finland/rusland. Het is daar vaak zat warm en droog in de zomermaanden. En het hoeft geen hittegolf op te leveren, gewoon een week droog en zon is al heel wat dit jaar. En ik ben er meer dan tevreden mee dat we toch nog iets krijgen, want ik had al nergens meer op gerekend na 6 koude maanden en koud zeewater.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf morgen Noordelijke stromingen en tijdelijk redelijk hoge temperaturen maar volgende week kakt het alweer aardig in.
Als je een volle week boven de 25 wil komen heb je de wind uit het Zuidwesten of Zuiden nodig.
Zoek maar eens in de archieven naar een hittegolf in Nederland met aanhoudende wind uit Noordelijke richtingen.
Hier in Spanje nu ook noordoostenwind. De hele dag blauw, blauw, blauw geweest! Echt geen wolkje, geen vliegtuigstreep, niks! Wel flinke golven, best apart aan de Middellandse Zee.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:07 schreef Fred0w het volgende:
Noordoostenwind geeft in de zomer inderdaad vaak stabiel zomerweer; veel zon en geen neerslag.
Do-Vr 18 graden, vind ik steenkoud...quote:Op donderdag 4 juli 2013 02:15 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw, hier heb ik weinig problemen mee
Kan bijna niet beter, niet te warm niet te koud, lekker zonnig, droog. Prima.
Moet ik weer naar de stad...quote:Op donderdag 4 juli 2013 07:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kun je die daar niet kopen dan?
Stil jijquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Do-Vr 18 graden, vind ik steenkoud...
Dat is het hier 's nachts nog niet eens.
Oh, zo héérlijk in korte broek (eh, zwembroek...) en T-shirt in de avond
Morgen dan toch naar de bergen, Puigcerda-Andorra, in vier dagen, lekker rustig aan.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hier in Spanje nu ook noordoostenwind. De hele dag blauw, blauw, blauw geweest! Echt geen wolkje, geen vliegtuigstreep, niks! Wel flinke golven, best apart aan de Middellandse Zee.
Ga jij fijn even met Dven pm enquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Do-Vr 18 graden, vind ik steenkoud...
Dat is het hier 's nachts nog niet eens.
Oh, zo héérlijk in korte broek (eh, zwembroek...) en T-shirt in de avond
Morgen dan toch naar de bergen, Puigcerda-Andorra, in vier dagen, lekker rustig aan.
Sinds de zon er hier door is meteen heftig warm geworden ja. Voor je gevoel is het veel warmer dan het echt is. Hier ook bijna compleet windstil.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Wel zweterig weer. Hebben jullie dat ook?
Je hoeft je maar even in te spannen buiten of het zweet breekt je al uit.
je leest niet goed..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:21 schreef Greys het volgende:
Ik zal wel een complete dombo zijn, maar is geel nou wolken of zon?![]()
Want bij dat grafiekje staat wolken 0% bij groen, maar het lijkt precies andersom?
Ja maar ik heb het idee dat het gele dat er van links komt juist wolken zijn?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:24 schreef marcel-o het volgende:
[..]
je leest niet goed..
links(bij groen) staat er "wolken" rechts(bij geel) staat er "zon"
Ohquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:31 schreef marcel-o het volgende:
kijk hier eens : http://wolken.buienradar.nl/nl
het onbewolkte past precies over het geel heen
dus dalijk vet mooi weer!
Ja tis dom denk ik.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:33 schreef Nattekat het volgende:
De zon is geel, dus plekken waar je dat gele kan zien zijn ook geel op de kaart, anders is het donker. Wat is daar niet aan te snappen?
Volgens mij klopt hier niet zoveel van. Donderdag bijvoorbeeld...quote:
Ja joh, ik zie een wit ding in de lucht, lijkt wel een wolk!quote:
Waarom zou het niet goed gaan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja joh, ik zie een wit ding in de lucht, lijkt wel een wolk!
32 graden nu, er wordt een warme week verwacht, zelfs op hoogte. Als dat maar goed gaat.
Weer iets waar wij jaloers op zijn, hier onweert het nooit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:08 schreef Dven het volgende:
Het is toch niet te geloven. Continue hoge temperaturen maar vanaf vrijdagavond tot en met zondag steevast wolkbreuken en onweer!
Nu weer, ik kan de berg tegenover mijn woning (zo'n 50 meter afstand) niet eens meer zien door alle regen
Een UV index van 7. Da's niet langer dan een kwartiertje onbeschermd in de zon.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:35 schreef Fred0w het volgende:
Prima weer voor de 7dorpentocht, grootste wandel evenement in Zuid West Nederland.
komt precies mooi uit voor mijn werkquote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Een UV index van 7. Da's niet langer dan een kwartiertje onbeschermd in de zon.
Er zullen dit weekend wel weer talloze mensen verbranden op de stranden.
THNXquote:
Waar ik woon... draait de zon met de klok mee, en niet de andere kant opquote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
THNX
En opeens pakte hij de zon
[ afbeelding ]
en speelde ermee
[ afbeelding ]
Die paar uurtjes zon is je al teveel geworden zie ikquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar ik woon... draait de zon met de klok mee, en niet de andere kant op
Nee, het is oost>zuid>west. In mijn wereld is dat met de klok meequote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die paar uurtjes zon is je al teveel geworden zie ik
We zitten op dezelfde planeetquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is oost>zuid>west. In mijn wereld is dat met de klok mee
Iddquote:
Jij werkt in het brandwondencentrum?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
komt precies mooi uit voor mijn werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |