Mag het niet wat meer, zo zitten we nog niet boven de 30 gradenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:15 schreef GekkePoes het volgende:
Ik hoorde dat we 15 graden van 'Deathvalley' mogen lenen
20 mag ook, een weekje even boven de 30 en het zomer gevoel is er weer.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Mag het niet wat meer, zo zitten we nog niet boven de 30 graden
Kutweer is nog zacht uitgedrukt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:
Zo, na een koud en regenachtig Le Mans, heb ik er alweer vijf zonnige dage met 25 graden opzitten in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje. Voor deze tijd is dat niet al te warm hier, maar des te lekkerder voor de toeristen! Wel erg veel ZW-wind gehad in Frankrijk. Nu in Spanje een stuk rustiger met een zwakke tot matige N-wind.
Zeker kutweer in Nederland?
het komt weer met bakken uit de lucht in 020quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:07 schreef Lemans24 het volgende:
Zo, na een koud en regenachtig Le Mans, heb ik er alweer vijf zonnige dage met 25 graden opzitten in Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje. Voor deze tijd is dat niet al te warm hier, maar des te lekkerder voor de toeristen! Wel erg veel ZW-wind gehad in Frankrijk. Nu in Spanje een stuk rustiger met een zwakke tot matige N-wind.
Zeker kutweer in Nederland?
Regen in heel Nederland en grensgebieden, droog in de rest van Europa? Komt vaak gnoeg voor, maar dan trekt die bui te zuidelijk of te noordelijk overquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Symer het volgende:
Dit is dus niet eens een fotoshop:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Nederland treft het wel dit jaarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Symer het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Niet zo heet als anders? 34 is ook in Frankrijk een hoge temperatuur. Zoals in ongeveer 95% van europaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
het komt weer met bakken uit de lucht in 020
Wat die temperatuur betreft in Z Fr en Spanje: waar wij over anderhalve week naartoe gaan, 34 in Frankrijk, is het nu oko niet zo heet als anders. Graadje of 25 de laatste dagen, daar waar 30 normaal is nu.
Het weer is in heel Europa wat van slag.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:43 schreef Symer het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ja nou, we zien wel. Het hele weer is van slag.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Dven het volgende:
En over een week toch mooi weer in Nederland
Snel even het voorschotbedrag aanpassen danquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja nou, we zien wel. Het hele weer is van slag.
't Is toch niet normaal dat je eind juni nog de kachel aan moet zetten... Dit wordt een gasrekening die alle voorschotten tergt.
Weeronline moet je ook niet gelovenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:59 schreef Greys het volgende:
Gloeiende gloeiende... riepen ze gister nog dat het volgende week zonnig zou worden en 20-22 graden, alles is alweer naar beneden bijgesteld en flink wat wolkjes met druppels er bij
En waarom krijgt de woensdag een 5 terwijl het er beter uitziet dan de dinsdag en donderdag die beide een 8 krijgen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Hittegolf volgens weeronline
Ik hoop dat het uitkomtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
En waarom überhaupt een cijfer aan het weer geven? Dat is enorm subjectief.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:40 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom krijgt de woensdag een 5 terwijl het er beter uitziet dan de dinsdag en donderdag die beide een 8 krijgen?
Ik vraag mij altijd af welke modellen zij nou volgen. Het is daar altijd positiever dan bij bv Weerplaza of weer.nlquote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:16 schreef alors het volgende:
[..]
Als weeronline het zegt, weet je iig zeker dat het niet uitkomt.
Dat kan nooit. Vanaf 5 juli heb ik vakantie en ik heb een abonnement op kutweer in mijn vakanties.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Waterfiets? ^^quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:02 schreef Nattekat het volgende:
Vannacht even fiets opgehaald, drijfnat van een paar spettertjes
Jij bent dan ook heel raar.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
En waarom überhaupt een cijfer aan het weer geven? Dat is enorm subjectief.
Ik vind 31 graden echt geen 9 waard. Eerder een 6.
Ik keek op weer.nlquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weeronline moet je ook niet geloven
Ik zit aan een soepje en met een dik vest aan. Zomer 2013quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik keek op weer.nl
Daar is het ook al naar beneden bijgesteld helaas voor deze komende week.
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Beeld ik het me in of waait het dit jaar vaak hard?
Klopt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Goede oude tijd, toen hadden we tenminste nog zomerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
En ook vaker uit Noordelijke richtingen dan normaliter. Vorig jaar hebben we een periode rond juni/juli gehad waarbij de wind 2 maanden lang onafgebroken uit Zuidwestelijke richting heeft gewaaid.
Nou dit is voor eind juni wel heel erg triest weer. Volgende week krijgen we ongetwijfeld de nachtvorst terug brrrrrrrrrrquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goede oude tijd, toen hadden we tenminste nog zomer
Nachtvorst? Zo erg is het nou ook weer nietquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou dit is voor eind juni wel heel erg triest weer. Volgende week krijgen we ongetwijfeld de nachtvorst terug brrrrrrrrrr
Hé! Zo ging dat gisteravond ook, maar toen hadden de weergoden moeite om een goed vorm te makenquote:
bron: telegraaf.nlquote:Juli warmer!
SOEST - Juli lijkt van plan om de zomer op de kaart te zetten. De komende eerste week van de nieuwe maand is verbetering al zichtbaar. Vanaf eind volgende week zitten er zelfs hoogzomerse condities in de weerkaarten.
Vandaag wordt het droger en komt de zon erbij. Het is bij niet al teveel wind met 17 graden gematigd zomers. Morgen al beter. De zon schijnt, er zijn soms wolken en een lokale bui is nog mogelijk. De temperaturen doen goede zaken met 18-23 graden bij weinig wind.
Begin volgende week is er een afwisseling van zon en wolken. Met 17-23 graden is het aangenaam juliweer. Woensdag passeert een storing met wat regen. Later in de periode opbouw van hogedruk. De zon komt terug, het lijkt droog te blijven en de temperaturen gaan naar zomerse waarden van 25 graden en meer. De dip van juni lijkt dan eindelijk te boven.
Ja, heel veel. Ik ben veel buiten in open vlaktes omdat ik hardloop en paardrijd en heb volgens mij het afgelopen half jaar maar 1 of 2 keer meegemaakt dat het windstil was. Irritant.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Nee het is idd heel erg dit jaar, vooral op zaterdag. Ik kan me geen zaterdag met windkracht 2 of 3 herinneren. 4 of 5 lijkt de nieuwe standaardquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Nee, voorjaar ook stevig. Vaak 3 à 4 gedurende de hele week. Of maand. Merkte je op de fiets gecombineerd met de kou. Alsnog zweten tegen de wind in.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:12 schreef pietkanarie het volgende:
Ben ook bang dat deze zomer volledig ruk wordt, net als de rest van het jaar al. Afgelopen nacht zeiknat geregend tijdens de TT-nacht. En dikke winterjas aan, en daar weer drie lagen onder. Nog koud, wat een schijtzooi!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:24 schreef roislecxe het volgende:
Zo, weer lekker nat geregend, maar wie had anders verwacht deze zomer.
Zal ook zeker de laatste keer niet zijn,
En wat betreft het mooie weer over een week of wat, het wordt langzaam maar zeker naar beneden bijgesteld, en slechter. Zoals we ook in maart, april en mei al talloze keren gezien hebben.
Schrijf de hele zomer maar gewoon af, en kijk naar 2014.
Als dat ook weer zo erg wordt, overweeg dan te verhuizen
Edit: En 3 dagen mooi weer gevolgd door 2 weken slecht weer = geen mooi weer.
optimisme is niet je grootste pluspuntquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ben ook bang dat deze zomer volledig ruk wordt, net als de rest van het jaar al. Afgelopen nacht zeiknat geregend tijdens de TT-nacht. En dikke winterjas aan, en daar weer drie lagen onder. Nog koud, wat een schijtzooi!
Het is nog maar eind juni.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ben ook bang dat deze zomer volledig ruk wordt, net als de rest van het jaar al. Afgelopen nacht zeiknat geregend tijdens de TT-nacht. En dikke winterjas aan, en daar weer drie lagen onder. Nog koud, wat een schijtzooi!
Ik ben ook (te) erg optimistisch soms, maar bij mij is het vertrouwen ook wel weg. Als de wind niet van land komt is het hier weer verschrikkelijk door de 6 maanden winter die we hebben gehad.quote:
geniet nou eens van de dingen die we hier nu wel hebben, altijd maar dat eeuwige gepiep over dingen die we niet hebben, lijkt me best vermoeiendquote:Op zondag 30 juni 2013 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook (te) erg optimistisch soms, maar bij mij is het vertrouwen ook wel weg. Als de wind niet van land komt is het hier weer verschrikkelijk door de 6 maanden winter die we hebben gehad.
Ik durf nu niets te boeken ben bang dat we dan net 2 mooie weken krijgen als ik naar de zon ga.quote:Op zondag 30 juni 2013 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook (te) erg optimistisch soms, maar bij mij is het vertrouwen ook wel weg. Als de wind niet van land komt is het hier weer verschrikkelijk door de 6 maanden winter die we hebben gehad.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het er het beste van maakquote:Op zondag 30 juni 2013 11:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
geniet nou eens van de dingen die we hier nu wel hebben, altijd maar dat eeuwige gepiep over dingen die we niet hebben, lijkt me best vermoeiend
Zoals vandaag, het is droog, lekker toch
het is gewoon ouderwetsche Hollandse kwakkelzomerquote:Op zondag 30 juni 2013 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat ik het er het beste van maak
Het is gemiddeld gewoon wat minder deze zomer.
Hoorde ik dat van de lente ook niet... Beetje voorbarig, het is pas eind maart...quote:Op zondag 30 juni 2013 11:52 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Het is nog maar eind juni.![]()
Beetje voorbarig om deze zomer nu al af te schrijven.
Ik vind het vandaag anders heeeeeeerlijk weerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zon is hier in Drenthe ver te zoeken. Maar hé, het is droog. En dat hebben we al zeker twee weken niet meegemaaktquote:Op zondag 30 juni 2013 12:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het vandaag anders heeeeeeerlijk weer![]()
Eindelijk! Droog, zon, tis nu 19.5 graden hier en in de windstille hoek van de tuin is het gewoon heet
Overdrijven is ook een kunstquote:Op zondag 30 juni 2013 12:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zon is hier in Drenthe ver te zoeken. Maar hé, het is droog. En dat hebben we al zeker twee weken niet meegemaakt
Nee, ik kom al jaren niet meer op de FPquote:Op zondag 30 juni 2013 12:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Z'n nieuwsberichten nog niet gelezen zeker.
Houden zo.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ik kom al jaren niet meer op de FP
gearriveerd! stralende zonquote:Op zondag 30 juni 2013 12:59 schreef Adelante het volgende:
Opklaringen moeten nog even door naar het Oosten vandaag
Zo na die afgelopen weken is men extra blij met een zonnige droge dag op een vrije weekenddag.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:43 schreef knep het volgende:
Een kinderhand is gauw gevuld, ook deze laatste junidag is te koud tov het langjarig gemiddelde.
Ja, want het is gewoon kut. Gister een mooie dag? Echt niet, gewoon een kut dag, 1 van de zovele.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo na die afgelopen weken is men extra blij met een zonnige droge dag op een vrije weekenddag.
Logisch, toch? Of moeten we blijven mokken omdat het nog niet het langjarig gemiddelde is?
Waar in Noord-Spanje zit je nu? Goede vriend van mij woont in Biarritz, toch niet zo heel ver er vandaan en daar is het al weeeeeeken te koud, muv een paar uitzonderlijke dagen.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:48 schreef Lemans24 het volgende:
En weer een zonnige dag zonder regen in Noord-Spanje. 25 graden voelt als heet, ben niks meer gewend.
Echter, de noordenwind was vannacht in de bergen abnormaal hard, Tramuntana waarschijnlijk. Ben gestopt met lopen, te veel problemen (naast de wind en de hitte ook nog blaren en huidirritatie, gebrek aan overnachtingsspots, en een agressieve vos die me vannacht de stuipen op het lijf heeft gejaagd).
Nu héérlijk bijkomen, het eten is top!
Noord-oost deze keer, Figueres.quote:Op zondag 30 juni 2013 16:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Waar in Noord-Spanje zit je nu? Goede vriend van mij woont in Biarritz, toch niet zo heel ver er vandaan en daar is het al weeeeeeken te koud, muv een paar uitzonderlijke dagen.
Hier is het vandaag uitermate slecht. 20 graden, veel regen. Morgen gelukkig weer lente bij 24 graden en daarachter weer continue rond de 30. Mag van mij zo tot november blijven!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |