SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten aub.
[ Bericht 34% gewijzigd door Gulara op 28-06-2013 10:18:55 ]
Ja dat wel. Hoewel het me nog meevalt. En nu is gelukkig het nieuwe eraf. Al die familie die in die eerste weken drie maanden Pi proberen in te halen. Vermoeiend dekt de lading niet zeg maar.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:03 schreef Kyara het volgende:
Mis je niet een beetje een plekje voor jezelf nu? Privacy en zo?
quote:
Vraag hier eensquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:29 schreef Logician het volgende:
Iemand trouwens ervaring met een Babboe bakfiets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten please.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:39 schreef Mangostine het volgende:
Kyara, je hebt je verloren dochter teruggevonden![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auw! Maar dat had ik gisteren ook. Peuter moest naar bed dus doorgaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:44 schreef Mangostine het volgende:
Over tenen gesproken, ik ging net de buggy inzet uit de garage halen en kreeg toen mijn fiets op mijn tenen.![]()
Maar ja, kirrende baby in de box in de woonkamer, dus even inademen en goan.
Danic, qua babygulara die sprekend op J/D lijkt?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:56 schreef Fieder het volgende:
Ik stond bij de eerste hapjes te kijken en daar zag ik Olvarit drink vanaf 4 maanden.Peer perzik sapje was het. Lijkt me vrij overbodig?
Ach arme kleine SE(ik kreeg er zo'n hardhouten gymzaalbank bovenop... splet
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel drinken de wat oudere kindjes bij een boterhammetje of fruit/groentehapjes? Ik maak voor de dag een flesje met 125 cc water of sap klaar. En dan geef ik dat tijdens de eetmomenten, meestal blijft er nog 40 cc over aan het eind van de dag... Vandaag nu al nog maar 20 cc over, dus bijvullen maar! Maar is daar ook een formule voor ofzo? 100 cc per kilo ofzo?
Blokker! Ik heb die kleintjes, kan 200cc of gram in zeg maarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:14 schreef Fieder het volgende:
Ik wil zelf courgettehapje maken maar ik zoek nog een ijsblokjesbakje met deksel. Lastig te vinden...
Gewoon zo eentje zonder deksel en dan afdekfolie eroverheen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:14 schreef Fieder het volgende:
Ik wil zelf courgettehapje maken maar ik zoek nog een ijsblokjesbakje met deksel. Lastig te vinden...
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:15 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik vul ook gewoon een flesje met water of afgekoelde aangelengde thee en ik zie wel hoeveel ze drinkt.. Bied het gewoon af en toe aan en als ze dorst heeft drinkt ze wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoeveel drinken de wat oudere kindjes bij een boterhammetje of fruit/groentehapjes? Ik maak voor de dag een flesje met 125 cc water of sap klaar. En dan geef ik dat tijdens de eetmomenten, meestal blijft er nog 40 cc over aan het eind van de dag... Vandaag nu al nog maar 20 cc over, dus bijvullen maar! Maar is daar ook een formule voor ofzo? 100 cc per kilo ofzo?Soms meer, soms minder.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:16 schreef Mangostine het volgende:
Hm, ik heb mezelf net in mijn gezicht gekrabd bij het in bedwang houden van mijn acrobatische baby.Auw..
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:16 schreef Mangostine het volgende:
Hm, ik heb mezelf net in mijn gezicht gekrabd bij het in bedwang houden van mijn acrobatische baby.
Het ziet eruit als een scheerwond op mijn kin. En ik heb vanavond personeelsuitje.quote:
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Het ziet eruit als een scheerwond op mijn kin. En ik heb vanavond personeelsuitje.
Ga dat maar eens uitleggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Het ziet eruit als een scheerwond op mijn kin. En ik heb vanavond personeelsuitje.
Ga dat maar eens uitleggen.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:46 schreef Kyara het volgende:
Lijkt bijna nog meer dan deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lijk alleen helemaal niet op jou volgens mij. Meen je ooit ergens op een foto (buikentopic) voorbij te hebben zien komen.
Spannend! De dames gaan maandag voor het echie. Ben erg benieuwd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
L0t, dat laatste is zó herkenbaar!!![]()
Kyara, ze gaat straks 3 dagen naar een kdv hier om de hoek. Dinsdag gaat ze voor het eerst wennen!
Ik zie nu Pi voor me die denkt: "Huh! Alweer een ochtend?! Die hadden we gister ook al!"quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:43 schreef Gulara het volgende:
Het is sowieso echt een leukerd. Elke ochtend zo'n blije verbaasde glimlach!![]()
![]()
Ik wil ook heel graag dat ze bij hem net zo fijn zit als bij mijquote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:43 schreef Gulara het volgende:
LB het gaat vast beter met troosten als je man één op één met haar is. En het is ook best fijn toch dat ze over een tijdje ook net zo makkelijk bij hem troost kan vinden. Heeft ze meer dan één veilig plekje
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef Kwisted het volgende:
Dames ik denk echt dat ik niet zwanger ben trouwens. Morgenvroeg testen, maar meer om mijn gevoel daarin te bevestigen. Ik voel nu namelijk helemaal niets van de symptomen wat ik vorige keer bij F.leur voelde.
Verder heeft F.leur koorts, de boventandjes zijn bíjna door nu. Een plakbaby dus.
Maar ook nog geen tekenen van ongesteldheid?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef Kwisted het volgende:
Dames ik denk echt dat ik niet zwanger ben trouwens. Morgenvroeg testen, maar meer om mijn gevoel daarin te bevestigen. Ik voel nu namelijk helemaal niets van de symptomen wat ik vorige keer bij F.leur voelde.
Verder heeft F.leur koorts, de boventandjes zijn bíjna door nu. Een plakbaby dus.
puistenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:34 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Maar ook nog geen tekenen van ongesteldheid?![]()
Spannend, ik duim!
Jaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:36 schreef Suikertante het volgende:
Kwisted wil meneer Kwisted er ook weer voor gaan als het nu niet zo mag zijn?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb nooit deze spanning gekend. Zelfs nooit getest! laaaang ziekenhuis blabla verhaal
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb nooit deze spanning gekend. Zelfs nooit getest! laaaang ziekenhuis blabla verhaal
Tof!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:34 schreef Kwisted het volgende:
Dat ik onveilige sex heb gehad rond mijn eisprong, en dat ik dus morgen ga testen. En dat ik hoop dat t raak is, maar er niet vanuit ga![]()
En zo niet wil ik weer aan de slag voor een 2e
Die spanning kan ook killing zijn hoor Soesa !quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Thanks. Het had ook een voordeel hoor, op het moment datnik wist dat ik zwanger was hoorde ik meteen het hartje en was ik al 8w 3d! Toch hoop ik t de volgende x op de 'echte' manier te doen. Die spanning lijkt ,e killing maar ook zo leuk
Zeg nooit nooitquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Testen, gek idee, zal ik nooit meer hoeven![]()
Kz, opvoeden komt best goed. Floris lukt ook best goed tot nu toe hehe
Ja, dat opvoeden vind ik ook een ding hoor. Hier ben ik nu al zover dat ik E negeer als ze driftig doet omdat ze per se iets wil hebben wat niet mag/kan. Dat helpt... Voelt nog raar, om mijn huilende baby (zonder tranenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:13 schreef kleinzusje het volgende:
Spees: Leuke vraag trouwens.Ik zou niks anders doen. Ben erg tevreden
![]()
Nu ze dreumes wordt komen bij mij meer onzekerheden. Dat opvoeden, zie er zo tegen op. En slapen/eten................ komt het ooit nog goed ?![]()
Dan word ik onzeker van al die verhalen hier
Ja was leuk! Ranking the colleaguesquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:35 schreef Kyara het volgende:
LB, heb jij het zelf ook leuk gehad of was je toch vooral met je gedachten thuis?
Belle Lauren heeft dat ook met slapen. In de MC slaapt ze zo 2 uur en in bed een half uurtje.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:57 schreef bellelena het volgende:
Kwisted, ik ben toch stiekem wel heel erg benieuwd. Ik droomde zelfs vannacht dat ik zelf twee streepjes plasteWerd met een gek gevoel wakker vanmorgen.
Hier is het slapen overdag nog steeds een beetje een item. De enige manier waarop ze goed in slaap valt en ook blijft slapen, is in de draagdoek. Geeft op zich niet, maar ik zou zo graag willen dat ze ook weer eens lekker tegen mij aan wil liggen! 's Nachts gaat het verder trouwens echt perfect.
In deze context durf ik dat wel te zeggenquote:
Hoi suiker.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:06 schreef Suikertante het volgende:
mooie wijze post! F wordt nog niet zelf rustig als ik hem op zijn rug in bed leg, maar komt inderdaad vast ooit weer!
En ja, ik ben wakker om 5:00, late voeding kwam niet lekker uit dus overgeslagen. Eigen schuld dus
Mijn vriend heeft niet de juiste benodigdheden voor een voeding.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:11 schreef As1981 het volgende:
[..]
Das niet goed he (wel de reden waarom ik nooit de nachtvoeding doe)
Oja, dat scheelt wel inderdaad. Toch jammer dat mannen dat niet hebbenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:16 schreef Gulara het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft niet de juiste benodigdheden voor een voeding.![]()
En gezellig hier inderdaad.![]()
Tot hoe laat moet je As?
Ik heb geen verstand van borstvoeding, maar toen Kyan nog zo klein was hebben wij hem wel op dat moment wakker gemaakt en een fles gegeven. Pas toen hij een week of 10 oud was en ik het idee had dat het wel kon, langer doorslapen is hij ook naar zijn eigen kamer gegaan, werd ik niet meer wakker van het gepruttel en sliep hij inderdaad langer door. Maar geen idee of dat voor borstvoeding nog anders is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Misschien een stomme vraag en misschien hoort ie meer in het bv-topic, maar ik stel m toch maar. Noor heeft rond 23u haar laatste voeding gehad en begon rond een uur of 3:30 wat te pruttelen. Absoluut nog niet wakker, maar een beetje reutelen, sputteren, maar daartussen ook nog rustig slapen. Een uur later ging het maar zo door en hebben we haar toch maar gepakt en gevoed. Ze was toen nog niet wakker in de zin van open ogen, huilen, oid. Wanneer pak je je kind voor een voeding? Ik denk dat als we niks hadden gedaan, ze wellicht gewoon had doorgeslapen, maar dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling bij een kind van 1 maand... Er ging wel zo'n 135cc in, dus ze had wel trek. Maar echt wakker worden deed ze dus niet. Overdag ook zo. Dan ligt ze op me in coma en dan leg ik haar in de box en pas dán realiseert ze zich dat ze wil eten en gaat huilen. Maar uit zichzelf komen doet ze dan niet. Vind het zo lastig!. Vraag het vandaag ook wel ff aan de lk, maar ben benieuwd wat jullie vinden / doen.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:15 schreef Mangostine het volgende:
G'morgen! Heeft Kwisted zich al gemeld?![]()
Ik lig met een vrolijke baby naast me die tegen zijn tenen kletst
Ah op de luier, niet op de babyquote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:30 schreef danic het volgende:
Ja nou ik ga dr nu wakker maken. Het is mooi geweest. En anders komen we niet uit met de flessen.
Maïzena gewoon in de luier strooien voordat je hem dicht vouwt. Dus onder de billetjes leggen, beentjes omhoog, maïzena eronder en luier dicht.
Ging hier precies zo met slaapjes, alleen moesten wij wel 100x terugquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:33 schreef Kwisted het volgende:
Hier ging t slapen elke maand beter. Eerst altijd slaapjes van precies een half uur. T werd steeds langer en nu met 9 maanden slaapt ze wel2,5uur. Ik had t idee dat hoe actiever ze werd hoe meer slaap ze nodig had.
Naar bed brengen ging in t begin moeizaam. Wel ooit 5x terug lopen voor de fiep, een aai, muziekje etc. En als t niet lukte weer mee naar beneden.
Nu slaapt ze altijd super snel. Zowel thuis als op t kdv en bij oma.
Wij zitten nu in een hele leuke fase met F vind ik zelf. Slapen en eten gaat goed en we krijgen steeds meer interactie. Ze lijkt alles te snappen enze doet ons na.
Schaterlachen, zo veel meer dan een paar maanden geleden.
Ik ben verliefd <3
Dan wordt ze echt wakkerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:21 schreef As1981 het volgende:
Misschien helpt het als je er even heen gaat om het te doorbreken. Of ben je dan bang dat ze echt wakker word?
Nu weet ik t zeker, jouw E moet even met de mijne kletsen. Vanochtend was het 6 uurquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dan wordt ze echt wakker![]()
Ze lag op dr buik te piepen.
Uiteindelijk wel in slaap gevallen trouwens.
Gulara, ze vindt t gelukkig om 5 uur nog geen ochtendmaar ik was wel verbaasd hoe licht het al was!
Dat bedacht ik me net ook. Dat hebben wij ook in t begin gedaan, toen werd ze niet altijd uit zichzelf wakker. Maar dat was met een week of 2 wel over.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
Xm, ik heb elise de eerste tijd steeds na max 3 of 4 uur wakker gemaakt. S nachts kwam ze wel uit zichzelf of 1x er wat langer tussen, maar overdag moest ik haar wel wakker maken vaak.
Ik weet niet meer precies hoelang ik dat volhouden heb. Best een tijdje. Als ze overdag sliep sliep ze vaak best lang.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:45 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me net ook. Dat hebben wij ook in t begin gedaan, toen werd ze niet altijd uit zichzelf wakker. Maar dat was met een week of 2 wel over.
Thx alweer een uur wakker. Slaap altijd slecht na een nachtdienst. Maar het is er maar 1 dus kan vanavond op tijd naar bed.quote:
Is er een goede reden om haar niet wakker te maken? Want je geeft hierboven namelijk een hele goede om het wel te doen.quote:
Vroeg me al af waar dat geluid de hele tijd vandaan kwam...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:10 schreef Mangostine het volgende:
Helaas Kwis![]()
Zuipen vanavond!
Ik rammel zo erg
Dat moet het wel zijn toch!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vast omdat ze extra veel van mij houdt
Ik kan me ook niks anders voorstellen!quote:
Als de mijne een gebruisaanwijzing zou hebben dan was ik vast nu nog aan het lezen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom kunnen ze zo'n kind niet afleveren met een 'read first! Instruction manual'?!
haha dat is een ding wat zeker is!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:10 schreef Mangostine het volgende:
Helaas Kwis![]()
Zuipen vanavond!
Ik rammel zo erg
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:25 schreef Gulara het volgende:
[..]
Als de mijne een gebruisaanwijzing zou hebben dan was ik vast nu nog aan het lezen.Komt echt allemaal goed hoor. Maar in het begin snapte ik er helemaal niks van.
![]()
En op verzoek voeden is voor mij een soort samenspel en niet iets waarbij er eentje de leider is. Pi kwam juist heel vaak. Maar toen dat minder werd heb ik hem ook wel eens aangelegd omdat het beter uitkwam. Bijvoorbeeld omdat ik weg moest en onderweg voeden wat onhandig zou zijn. En soms drinkt hij dan gewoon een paar slokken voor de lekker.
Dus doen wat jij fijn vindt en wat zij fijn vindt en de ene keer zal jij het initiatief nemen omdat dat goed voelt en de andere keer jij.
Vriendin van mij meldde dit ook, en haar dochtertje had wat verhoging. Ze kan maar zo iets onder de leden hebben natuurlijk. Hoe is Isa's temperatuur? Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon de huisartsenpost even bellenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:11 schreef Spirit82 het volgende:
Ook een vraagje, Isa is nu ruim acht weken en sinds twee dagen vind ik haar wat lusteloos. Ze drinkt veel minder dan ik gewend ben ( halve fles 150cc) en slaapt erg veel. Herkent iemand dit?
Precies wat ik wilde zeggen! Hoe zijn de plasluiers?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:14 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Vriendin van mij meldde dit ook, en haar dochtertje had wat verhoging. Ze kan maar zo iets onder de leden hebben natuurlijk. Hoe is Isa's temperatuur? Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon de huisartsenpost even bellen
Dat ja. + dat de huisarts altijd vraagt naar temp, plasluiers, hoeveelheid drinken en alertheid. Als 2 van de 4 een niet overtuigende voldoende scoren zou ik met met zo'N kleintje ook wel een beetje zorgen maken. Maar dat is vanaf hier natuurlijk lastig te beoordelen. Beterschap voor Isa iigquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:29 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja, ik vind zelf lusteloos niet zo tof klinken, maar dat is woordkeus misschien. Gewoon op je gevoel afgaan, en even tempen is zo gedaan
Ja ik, (bij mezelf) inderdaad bij bijvoorbeeld verkeerd waspoeder of verkeerd eten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
Even een vraag tussendoor: herkent iemand zulke uitslag?
[ afbeelding ]
Ik krijg eczeemplekken als allergische reactiequote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:34 schreef Fieder het volgende:
Hmm Soesa het lijkt op wat L ook heeft. Daar kwamen later droge schilferige plekjes bij. De ha zei dat het eczeem was? Maar de reacties hier wijzen meer op allergische reactie, ik ga nu dus ook twijfelen.
Ze heeft volgens mij gister en vandaag niets nieuws gegeten dus ik hou t op de niet gewassen nieuwe romper denk ik... Ja, wat een lijst hè... En dan staan de 10 verkoudheden er nog niet eens bij! Kind heeft straks een killer weerstandquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ja ik, (bij mezelf) inderdaad bij bijvoorbeeld verkeerd waspoeder of verkeerd eten.
En inderdaad Soesa, dat is niet mis in minder dan een jaar.![]()
Oh echtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik krijg eczeemplekken als allergische reactie![]()
Ik hield haar soms daadwerkelijk met de hand tegenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:51 schreef Fieder het volgende:
In de draagdoek wil hij ook niet slapen. Strak instoppen werkt ook niet, dan wurmt hij net zo lang tot hij los is. Als dat niet lukt krijst hij ook.En hij duimt dus dat vind ik ook zielig.
Ligt ie in een slaapzak? Dat was hier onderdeel van de truc. Heb je ook een vast ritueel?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:51 schreef Fieder het volgende:
[..]
Oh echtdan toch maar neutral gaan gebruiken, misschien heeft ie n allergie opgebouwd want voorheen had ie n perfect zacht huidje.
In de draagdoek wil hij ook niet slapen. Strak instoppen werkt ook niet, dan wurmt hij net zo lang tot hij los is. Als dat niet lukt krijst hij ook.En hij duimt dus dat vind ik ook zielig. Ik ben een beetje door mn opties heen. Er kan iemand van het cb op huisbezoek komen maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen vertrouwen in.
Vervelend he fieder, maar het kan veranderen hoor. De eerste drie maanden bij mijn oudste was hij soms 2,5 aan het vechten en huilen en krijsen tegen zijn slaap om vervolgens doodoe in slaap te vallen en dan 1 slaapcyclus van 45 min te slapen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:20 schreef Fieder het volgende:
Ja ik hou zn handjes wel eens vast idd, en dan met de andere hand de speen vasthouden. Dit is al weken zo trouwens, soms met betere periodes wel. Moest t gewoon ff kwijt. Ik was er eigenlijk al een soort van aan gewend (alhoewel t slopend blijft maar ook daar wen je aan op de een of andere manier). Tot ik vanmiddag dat andere kindje zo zoet in slaap zag vallen. Kwam ff hard binnen
Is moeilijk hèquote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:20 schreef Fieder het volgende:
Ja ik hou zn handjes wel eens vast idd, en dan met de andere hand de speen vasthouden. Dit is al weken zo trouwens, soms met betere periodes wel. Moest t gewoon ff kwijt. Ik was er eigenlijk al een soort van aan gewend (alhoewel t slopend blijft maar ook daar wen je aan op de een of andere manier). Tot ik vanmiddag dat andere kindje zo zoet in slaap zag vallen. Kwam ff hard binnen
Ja hij ligt in een slaapzak, dat hoort ook bij t ritueel. Dat heeft al een stukje geholpen want de dekens trapte hij af. Maar dat van de voetjes erin 'hangen' is herkenbaar.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ligt ie in een slaapzak? Dat was hier onderdeel van de truc. Heb je ook een vast ritueel?
Ik heb ook wel eens een huilende E in m'n armen gehad, dan probeerde ze zich los te wurmen maar hield ik haar goed vast. Ondertussen zachtjes zingen. Werd ze uiteindelijk rustig van om in slaap te vallen.
Cb adviseert waarschijnlijk te laten huilen in bed en om de x minuten terug te gaan (eerst na 1 min, 2 min etc). Niet oppakken maar troosten in bed en laten weten dat je er bent. Rottig hè
Flinke lijst zeg, kan me goed voorstellen dat je daardoor wat voorzichtiger bent geworden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me totaal geen zorgen maakquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:32 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat ja. + dat de huisarts altijd vraagt naar temp, plasluiers, hoeveelheid drinken en alertheid. Als 2 van de 4 een niet overtuigende voldoende scoren zou ik met met zo'N kleintje ook wel een beetje zorgen maken. Maar dat is vanaf hier natuurlijk lastig te beoordelen. Beterschap voor Isa iig
Edit: misschien wat overdreven maar mijn meisje heeft al 2x oorontsteking, bronchitis, 2x 2 looporen en een buikgriep gehad dus ik ben misschien wat voorzichtig geworden
Mijn muppet sliep op een gegeven moment binnen een paar minuten zolang ze maar (voor haar gevoel) goed vast lag en haar knuffeldoekje op de juiste plek lag. (in het begin duurde het soms een kwartier) Dat knuffeldoekje was echt het verschil hier, op de één of andere manier kon ze haar aandacht daarop richten. Er zijn trouwens ook momenten geweest waarop ik haar armpjes gewoon ingestopt kon laten maar haar beentjes tegen moest houden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:47 schreef Fieder het volgende:
[..]
Sowieso herken ik alles wat jij schrijft Ophelia
Jaaaa! Dat was echt een verrassingquote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:28 schreef bellelena het volgende:
Coco, wat lief!!! En wat groot ook al, echt kruipen en de box rondstappen! Ik weet nog dat ze geboren werd en wat een verrassing het was dat het een meisje wasGaat zo snel!
Mij ookquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:34 schreef Fieder het volgende:
Coco wat lijkt me dat heerlijk als je kindje mama zegt
Wat?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:34 schreef Fieder het volgende:
en nu genieten want over een paar weken gooit ie alles weer om![]()
![]()
Kan volgens mij al vanaf een maand of 3. E vond het echt he-le-maal niks btwquote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:29 schreef Gulara het volgende:
Pi doet sit-ups. Hij zit echt onmogelijk onhandig in een wipstoeltje met z'n hoofd omhoog.
Vanaf wanneer was een bumbo handig, want het ziet er zo sneu uit.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:56 schreef Spirit82 het volgende:
Het valt pas als je een baby hebt op hoe erg je vloer eigenlijk kraakt
+1quote:Op zondag 30 juni 2013 10:56 schreef Kyara het volgende:
Kijken jullie wel uit met dat staan? Jullie kindjes zijn daar nog veel te klein voor. De beentjes en heupjes kunnen dat gewicht nog niet dragen.
dat weet ik dan weer nietquote:Op zondag 30 juni 2013 11:53 schreef Suikertante het volgende:
Kyara hoe zit dat dan met buikrupsen? Hij trekt zijn knietjes onder zich en daarna strekt hij weer. Maar hoe kan ik dat voorkomen? Als ik het merk meteen uit bed halen dus? Hij doet het meestal nog in zijn slaap.
quote:Op zondag 30 juni 2013 11:53 schreef Kyara het volgende:
Begint steeds meer te komen dat ze elkaar een beetje wakker maken ja. Maar we laten ze sowieso niet huilen (alleen eventjes protesteren bij het naar bed brengen maar dat doen ze allebei en ze zijn ook snel weer stil).
Lekkere vent
Maar toch wel redelijk alert dat ie nog wist wat je gedronken had
Toch bedankt voor de waarschuwing in elk gevalquote:Op zondag 30 juni 2013 11:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat weet ik dan weer niet
Dat doen ze hier niet dus dat is niet aan de orde gekomen. Maar volgens mij is dat niet zo erg omdat ze vanuit de buik gaat tijgeren, kruipen etc. Daarom is dat buikliggen zo belangrijk.
Het is of "uitweg" of ze zet aan 1 kant meer kracht. Dan uitkijken dat ze niet steeds dezelfde kant oprolt want dan "traint" ze 1 kant meer dan de andere kant.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:02 schreef L0t.. het volgende:
Hmm, sinds vanochtend rolt J van buik naar rug. Doet het nu elke keer zodra we haar op haar buik leggen. Maar dat is dus niet goed? Is ze daar echt nog te jong voor? Kan er niet zoveel aan doen volgens mij, ze doet het echt zelf en het lijkt niet uit 'wanhoop' te zijn omdat ze lang op haar buik ligt ofzo want ze ligt er niet lang op.
dat dusquote:Op zondag 30 juni 2013 12:03 schreef Gulara het volgende:
Pi overstrekt ook veel en gaat dan 'staan'. Ik til hem meestal een beetje verder op zodat er geen spanning op z'n benen staat.
Om hem te laten zitten kun je ook z'n schouders iets naar voren drukken, door die kromme houding is overstrekken onmogelijk.
En iedereen die hem vasthoudt erop wijzen dat staan niet ok is, want iedereen vindt het maar wat interessant een baby die "al kan staan".
Ja hier is het ook echt één arm strekken met als gevolg dus rollen. En inderdaad steeds dezelfde kant op.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:07 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het is of "uitweg" of ze zet aan 1 kant meer kracht. Dan uitkijken dat ze niet steeds dezelfde kant oprolt want dan "traint" ze 1 kant meer dan de andere kant.
Het echte rollen van buik naar rug doen ze pas als nadat ze van rug naar buik kunnen rollen en dat vergt een andere techniek dan wat ze nu doen.
quote:Op zondag 30 juni 2013 12:10 schreef Kyara het volgende:
Hier rolt er meestal 1 tegen de ander aan en die valt dan ook om
ik vroeg me al af hoe het kon dat jij eerder testte dan ik terwijl mijn ud eerder wasquote:Op zondag 30 juni 2013 12:13 schreef L0t.. het volgende:
Uhh laat maar zitten, heb nog zwangerschapsdementie volgens mij![]()
Was pas 30 juli
quote:Op zondag 30 juni 2013 12:13 schreef L0t.. het volgende:
Was pas 30 juli
Daar dacht ik niet eens aan,quote:Op zondag 30 juni 2013 12:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vroeg me al af hoe het kon dat jij eerder testte dan ik terwijl mijn ud eerder was
Toen was ik 41 weken zwanger en een dag later beviel ikquote:Op zondag 30 juni 2013 12:13 schreef L0t.. het volgende:
Was pas 30 juli
quote:Op zondag 30 juni 2013 12:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Toen was ik 41 weken zwanger en een dag later beviel ik
Nouja, je baby weet niet van de eventuele gevolgen natuurlijk. En volgens mij wordt er nergens gesproken over paniek maar wel over het waar mogelijk beperken van stappen waar ze nog nog nog niet aan toe zijn. Als het goed was voor een baby om te staan dan zou dat door de natuur wel geregeld zijn. Net zoals bij dieren. Maar een mensenbaby is daar gewoon nog niet voor gemaakt.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:48 schreef Spirit82 het volgende:
Ow, wist helemaal niet dat dat staan slecht was joh. Ze drukt zichzelf op en wij houden haar dan vast.
Aan de andere kant vind ik de bescherming hier soms wat overdreven. No offence Kyara en fijn dat je het aangeeft, maar je kunt je kind toch niet alles ontzeggen? Ze doet het omhoogwerken zelf en vind het leuk, is dat dan niet ook een teken dat ze zichzelf begint voor te bereiden op de volgende stap? Natuurlijk moet je het als ouder in de gaten houden, maar als een kindje honger heeft, wil rollen, staan, noem maar op, moet je dan echt alles half in paniek meteen beperken?
Ikweet nog van toen met Sofie dat ik een keer een sms van N kreeg. "gaat ze ooit leren weer op dr rug te draaien, ik word gek hier" We bleven haar naar dr rug draaien.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:35 schreef Kyara het volgende:
in zijn bed steeds op zijn buik maar vond dat absoluut niet leuk. Dus kon je steeds heen en weer om hem weer op zijn rug te draaie
Ik heb dit nog aan de cb arts gevraagd toen Silvijn 3,5 maand was omdat hij constant ging staan en ook echt boos werd als je hem dan weer wilde laten zitten. Zij zei dat op schoot staan niet erg was zolang je het niet de halve dag deed en dat je hem ook niet op de grond moest laten staan want dan kwam er meer druk op de heupen te staan. (Niet dat we dat deden, lijkt me sowieso niet echt logisch met zo'n jonge baby).quote:Op zondag 30 juni 2013 12:48 schreef Spirit82 het volgende:
Ow, wist helemaal niet dat dat staan slecht was joh. Ze drukt zichzelf op en wij houden haar dan vast.
Aan de andere kant vind ik de bescherming hier soms wat overdreven. No offence Kyara en fijn dat je het aangeeft, maar je kunt je kind toch niet alles ontzeggen? Ze doet het omhoogwerken zelf en vind het leuk, is dat dan niet ook een teken dat ze zichzelf begint voor te bereiden op de volgende stap? Natuurlijk moet je het als ouder in de gaten houden, maar als een kindje honger heeft, wil rollen, staan, noem maar op, moet je dan echt alles half in paniek meteen beperken?
Het zal je verbazen maar er zijn dus echt mensen die hun baby proberen op deze manier te laten lopen. Die denken dat hun baby gewoon heel vroeg is........quote:Op zondag 30 juni 2013 15:07 schreef Spees_Eend het volgende:
lijkt me sowieso niet echt logisch met zo'n jonge baby
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |