Dit persoon kocht hem voor het geluid.. uiterlijk boeide d`r niet, maar het ging haar om het geluid, anders kwam ze niet met het argument " Het geluid uit de koptelefoon is zoals de producer het bedoelde"quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:49 schreef DorperTed. het volgende:
Misschien koopt die persoon de koptelefoon voor het uiterlijk en niet het geluid. Er zijn ook een hoop mensen die een auto kopen om hoe die er uit ziet en niet om hoe die rijd.
Hoe minder afwijkingen in de frequenties die je kan horen (20hz - 20kz) hoe beter. +/-3db wordt vaak als grens voor redelijk natuurgetrouw aangenomen, al zijn er maar heel weinig speakers die in de buurt van de 20 hz komen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het zou dus een horizontale lijn moeten zijn?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:24 schreef Braddie het volgende:
Ja.. dan ben je gewoon een muzikale faal. in mijn ogen.
Welke koptelefoon is dat?quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:57 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hoe minder afwijkingen in de frequenties die je kan horen (20hz - 20kz) hoe beter. +/-3db wordt vaak als grens voor redelijk natuurgetrouw aangenomen, al zijn er maar heel weinig speakers die in de buurt van de 20 hz komen.
Dit is bv wel redelijk goed:
[ afbeelding ]
Braddie heeft gesproken, dit topic kan dicht.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:24 schreef Braddie het volgende:
Ja.. dan ben je gewoon een muzikale faal. in mijn ogen.
Help!quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Valt mee.
Beyerdynamic DT770PRO is rond de 130-140 euro.
AKG Q701 is ook zoiets.
Beats By Dre Solo HD is al 180... de Studio is 299..
En inderdaad. Godverdomme mensen die niks van audio weten die een Dr. Dre Beats prut ding kopen...quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dit persoon kocht hem voor het geluid.. uiterlijk boeide d`r niet, maar het ging haar om het geluid, anders kwam ze niet met het argument " Het geluid uit de koptelefoon is zoals de producer het bedoelde"x12134452135
Beyerquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:26 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Help!
Ik heb hier een Beyerdynamic DT880 en een Sennheiser HD600 naast me liggen.
Samen zo'n 600 euro aan koptelefoons. IK KAN NIET KIEZEN![]()
Welke moet ik kiezen
Precies. En als je er dan wel wát van weet dan denken die andere het weer beter te weten wánt.. let op, ze citeren wel even de Beats websitequote:Op donderdag 27 juni 2013 14:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En inderdaad. Godverdomme mensen die niks van audio weten die een Dr. Dre Beats prut ding kopen...
Nee, ze zei: ''het klinkt zoals de producent wil dat het klinkt''. Dat is incorrect. In een studio worden neutrale specifiek afgestemde koptelefoons gebruikt die over de hele frequentie respons niet tot nauwelijke afwijken van de 0 dB baseline. Derhalve maken die sound engineers in de studio de muziek dus klinkend naar hun apparatuur (neutrale koptelefoons/monitoren) en zal de muziek dus ook alleen zo klinken zoals bedoeld is op een neutrale koptelefoon. Koptelefoons voor luisterplezier boosten vaak lagere en hogere frequenties zodat je meer bas krijgt (want sommige mensen vinden dat kennelijk mooi, zelfde voor meer treble..).quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal.
Trouwens; "Ze klinken niet goed." is een mening. Wat dat betreft had ze gewoon gelijk. Geluid is persoonlijk.
Ja, want Beats spreekt natuurlijk de absolute waarheid over hun productenquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies. En als je er dan wel wát van weet dan denken die andere het weer beter te weten wánt.. let op, ze citeren wel even de Beats website
Beyerdynamicquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:34 schreef samthegreat5 het volgende:
Dit zijn 2 voorbeelden van vrij neutrale koptelefoons:
[ [url=http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=963&graphID[]=573&scale=30]afbeelding[/url] ]
Haha, zeker. De mids van de HD600 zijn wel wat voller maar de treble is dan weer wat minder. De bas respons van de HD600 is ook wat beter. Ik weet het niet. Ze vullen elkaar heel goed aan. Ik vind het eigenlijk heel jammer om er 1 weg te moeten doen. Waarom zou jij de Beyer kiezen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
BeyerdynamicDat laat maar weer eens zien dat het een topproduct is
Mensen die een topic van 5 jaar oud naar boven halen om mij daar op af te krakenquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:44 schreef BlueMage het volgende:
Ah weer een topic van Braddie de geluidstovenaar, even lezen.Line-in moet in de blauwe, toch?!
Welk topic van vijf jaar oud wat lul je man dit is vandaag geopend?quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mensen die een topic van 5 jaar oud naar boven halen om mij daar op af te kraken
Nee, niet dezequote:Op donderdag 27 juni 2013 14:50 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Welk topic van vijf jaar oud wat lul je man dit is vandaag geopend?
Heb trouwens nou zo een koptelefoon van de HEMA.
vergeet het verwaarlozen van zijn hond nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:23 schreef Nikmans het volgende:
Braddietopics gaan altijd zo:
Braddie: Iemand zei/deed iets terwijl ik het beter weet/het niet klopt, dus ik zeg dat tegen hem/haar en nu geloven ze me niet. ZO DOM, wat vinden jullie ervan KLB?
KLB: Hey van Dijk geef me mijn playstation/tyros/HTC terug
KLB: Braddie heeft gaten in zijn muur
Frank_Drebin: Het klopt wel, maar, als, dan, want, desondanks, mits
KLB: Heb je al je rijbewijs?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:23 schreef Nikmans het volgende:
Braddie: Iemand zei/deed iets terwijl ik het beter weet/het niet klopt, dus ik zeg dat tegen hem/haar en nu geloven ze me niet. ZO DOM, wat vinden jullie ervan KLB?
quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zegt ook genoeg(Geen idee wat beide lijnen nou precies inhouden, volgens mij is die witte lijn de frequency response)
Gast.. kom op, je kan toch wel een simpel grafiekje lezenquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zegt ook genoeg(Geen idee wat beide lijnen nou precies inhouden, volgens mij is die witte lijn de frequency response)
Kort samengevat: backfire.quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:23 schreef Nikmans het volgende:
Enige wat ie krijgt is hatemail, zo van 'hij kan t niet meer.'quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:45 schreef zovty het volgende:
Twijfelen aan de modderfokking D.R.E.
Nu wil je zeker ook rondrennen en praten over pistolen alsof hij er geen heeft.
Wat denk je, dat hij ze allemaal verkocht heeft?
groepsdruk allesquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:09 schreef adnapekkid het volgende:
Niemand verplicht je zon ding te kopen
Nee jouw aambeien zijn mooiquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:01 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Braddie topic!! Ik wil het hebben over lelijke vrouwen.
Go on.
Ik heb er een bluemage genoemd... Omdat hij me zo ontzettend veel pijn doet. Net als jij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:02 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nee jouw aambeien zijn mooinog steeds jaloers dat ik bij Guus_Geluk op z'n trekhaak mocht zitten?
Wil je niet met Braddie op de Tyros?!quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:04 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik heb er een bluemage genoemd... Omdat hij me zo ontzettend veel pijn doet. Net als jij.
Wil jij geen blauwe appel eten terwijl je op een aladin kleed over Malta vliegt?quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wil je niet met Braddie op de Tyros?!
Zo is het nog ookquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:23 schreef Nikmans het volgende:
Braddie: HOUD JIJ HELEMAAL JE GRAF KANKER SMOEL, MET JE ACHTERLIJKE GEKANKER OP MIJ ELKE KEER. Ga alsjeblieft DOOD.
Whehe ja mij wilde ie ook al dood hebbenquote:
Je vergeet dat ie dan nog een keer of twintig moet roepen dat ie van Fok! gaat en nooit meer terugkomt.quote:
Ik filter het gewoon wegquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Whehe ja mij wilde ie ook al dood hebbenen nou stoer doen alsof het je allemaal niks doet, ons geklier, daar trap ik niet in, Bradmans.
Goeie filter wel dat je steeds blijft reageren enzo.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik filter het gewoon wegHeel simpel.
Sommige dingenquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:35 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Goeie filter wel dat je steeds blijft reageren enzo.
Daarmee geeft hij geen toestemming ze hier opnieuw te plaatsenquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:56 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hij heeft die foto zelf op z'n LastFM account gezet, just sayin'...
Dat klopt, ik heb dan ook geen foto's van 'm gepost.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarmee geeft hij geen toestemming ze hier opnieuw te plaatsen
Wacht ff... heb ik een LastFM account?quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:56 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hij heeft die foto zelf op z'n LastFM account gezet, just sayin'...
De jongeren willen geen bas, de jongeren willen gewoon wat de rest wil.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Precies wat de jongeren willen helaas. Bas/Bas/Bas en nog eens Bas.
Zo jammer.
Kuddedieren.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:46 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
De jongeren willen geen bas, de jongeren willen gewoon wat de rest wil.
Gelukkig zijn jullie er, om ze daar eens even op te wijzen.quote:
Ach, het is een statussymbool. Prima, niks mis mee. Alleen onzinnig om te zeggen dat je die dingen om het geluid koopt. Want als je het daarom doet zijn er genoeg goedkopere alternatieven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef Piye het volgende:
Audiofielen die gaan zeiken dat iemand blij is met z'n beats by dre.
Heel veel mensen vinden die dingen gewoon prima klinken. De kwaliteit is best hoog en velen vinden een harde bass wel fijn. Maar nee hoor, dat kunnen de audiofielen weer niet hebben. Die zullen wel eventjes puntsgewijs uiteen gaan zetten, waarom een beats by dre koptelefoon kut is en mensen er niet blij mee mogen zijn.
Absoluut.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ach, het is een statussymbool. Prima, niks mis mee. Alleen onzinnig om te zeggen dat je die dingen om het geluid koopt. Want als je het daarom doet zijn er genoeg goedkopere alternatieven.
domheidsbelastingquote:Op donderdag 27 juni 2013 13:08 schreef Madame_Paon het volgende:
Even gegoogled.
WTF, kost die troep echt 100-400 euro?
Dan vind ik het echt klachtwaardiger dat mensen zo veel geld besteden aan iets wat niet eens kwaliteitsspul is.
Dat het een statussymbool is, is maar 1 aspect van zo'n ding. Velen vinden het ook echt mooi. Daarnaast vinden velen het geluid ook echt goed. Deels omdat velen nou eenmaal graag een zware bas hebben, deels omdat ze het vergelijken met hun ervaringen met matige oordopjes. Uiteindelijk zijn die mensen er blij mee. Maar dat kunnen de audiofielen natuurlijk niet hebben. Die weten het allemaal beter en hebben allemaal mooie grafiekjes die aantonen waarom dat geluid kut is. Want stel je voor dat iemand iets anders dan een senheisser of een beyerdynamic lekker vindt klinken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ach, het is een statussymbool. Prima, niks mis mee. Alleen onzinnig om te zeggen dat je die dingen om het geluid koopt.
link?quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat klopt, ik heb dan ook geen foto's van 'm gepost.Maar veel medelijden kan ik ook niet hebben omdat ie zelf de kassamiep bij AH fotografeert en dan hier op FOK! gooit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |