Toch mooi dat je zo'n niet boeiende OOP meerdere keren postquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:54 schreef Federer-fan het volgende:
Hierbij nogmaals de bepaald niet boeiende OOP voor morgen.
Terug in de set is hij sowieso alquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:55 schreef De_Fietser het volgende:
dit is een cruciale game, als Federer deze pakt is hij weer terug in de set (en daarmee in de wedstrijd)
Ja, maar met een heleboel opgaves.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:54 schreef ruudbackus het volgende:
Bijltjesdag vandaag, Even de geplaatste spelers
Mannen:
Federer (3): in ieder geval een lastige pot
Tsonga (6),Cilic(10) Isner(18) Benneteau (31) naar huis
Dames:
Azarenka (2), Sharapova (3), Wozniacki (9),Ivanovi (12) Safarova (27) naar huis
Cristea (22) 1-0 in sets achter en Jankovic (16) 1-0 in sets en dubbele break achter
Touché.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch mooi dat je zo'n niet boeiende OOP meerdere keren post
quote:
Klopt, maar ik zie hem dit potje niet winnen.quote:
In de jaren 80 stond BB nog ergens anders voor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:57 schreef TheArt het volgende:
Dolonc, op Wimbledon begeleid door Bart Brons, slaat Jankovic eruit.
Wie houdt er een roze bril op? Er zitten hier allemaal kritische mensen hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:57 schreef moneyball het volgende:
Ontzettend onsportief zo'n bal slaan en dan ook niet eens iets van een excuus.Maar lekker je roze bril op blijven houden..
Jij.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wie houdt er een roze bril op? Er zitten hier allemaal kritische mensen hoor.
We hebben hier een trolletje in het tennis-topic.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Niet echt des Federers inderdaadquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet sportief. Legaal is het wel.
Ehh, nou, vraag hier eens rond zou ik zeggen. Ik ben vrij kritisch over Federer hoor.quote:
Waarom moet ik rond vragen, ik zie toch net zelf hoe je reageert. Maar een beetje een non-discussie dit, enjoy the match.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ehh, nou, vraag hier eens rond zou ik zeggen. Ik ben vrij kritisch over Federer hoor.
Kun je misschien één voorbeeld geven?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:00 schreef moneyball het volgende:
[..]
Waarom moet ik rond vragen, ik zie toch net zelf hoe je reageert.
Veel plezier.quote:Maar een beetje een non-discussie dit, enjoy the match.
Kun je iets specifieker zijn? Djokovic, Murray, Berdych onder meer.quote:
Het zou een behoorlijke afgang zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:10 schreef Szura het volgende:
Beter komt er geen einde aan die streak tegen fucking Stakhovsky
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:10 schreef Szura het volgende:
Beter komt er geen einde aan die streak tegen fucking Stakhovsky
Nou enquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]Stak staat briljant te spelen.
Jij houdt niet van goed tennis, begrijp ik?quote:
En zn vrouwtje maakte trek en pijp gebaartjes naar hemquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
Die Stak staat verdomde goed en vooral met enorm veel lef te ballen, hulde!
quote:
Nee je hebt helemaal gelijk. Dat Ivanovic nu net zo zwaar is als in 2007 is echt een betere inschatting ja. Je bent echt een zeldzaamheid qua inschattingen maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:56 schreef editoor het volgende:
[..]
Goede vergelijking ook, met iemand die 9 cm kleiner is.
Maar blijf je maar geloven dat ze 65 kg is of nog minder. Als ik zou zeggen dat ze 55kg zou wegen, zou je dat waarschijnlijk ook geloven. Goede inschattingen maken is een zeldzaamheid tegenwoordig.
Hehe.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
Nja, Federers tweederondestreak is nog intact. 37 keer and counting.
Ja, is dat ook een record? Lijkt me namelijk minder imposant.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ja, is dat ook een record? Lijkt me namelijk minder imposant.
Absoluut. Meer vergelijkbaar met Krajicek die in 1996 van Sampras won.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:19 schreef Marcoss het volgende:
Deze nederlaag vind ik persoonlijk veel "groter" en verrassender dan die van Nadal tegen Rosol en Darcis eigenlijk..
Niet negatief bedoeld, maar een tweederondestreak is minder moeilijk lijkt me, daar komen wel meer toppers in de buurt gok ik. Nadal niet in elk gevalquote:
Zoveel UE had hij helemaal niet toch?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Welverdiende overwinning voor Stakhovsky. Op alle fronten de betere speler. En dan ook nog eens een overwinning afdwingen over Fed met klassiek S/V-spel. Hier past maar één woord: HULDE!![]()
Tsja Fed... met dat passieve geknoei en die tonnen UE's kom je er niet meer aan te pas op je (bijna) 32e.
Vraag maar eens aan Sampras.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:19 schreef Dos37 het volgende:
Is de kans wel groter dat Murray gaat winnen
Ja, maar ik bedoelde het sarcastisch.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:19 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Niet negatief bedoeld, maar een tweederondestreak is minder moeilijk lijkt me, daar komen wel meer toppers in de buurt gok ik. Nadal niet in elk geval
Yep, helemaal mee eens, omdat Nadal het eigenlijk altijd moeilijk heeft in zijn eerste week-Wimbledon.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:19 schreef Marcoss het volgende:
Deze nederlaag vind ik persoonlijk veel "groter" en verrassender dan die van Nadal tegen Rosol en Darcis eigenlijk..
Was die bizarre kwartfinale streak op grandslams nog intact tot deze wedstrijd? Zo ja, dat was 37?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:17 schreef Federer-fan het volgende:
Ohquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoelde het sarcastisch.
Dat denken alle deelnemers behalve Nole nuquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef TheVulture het volgende:
Als Murray hem dit jaar niet wint dan wint hij nooit meer
Waarom niet? Hij kan hem de komende acht jaar gewoon winnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef TheVulture het volgende:
Als Murray hem dit jaar niet wint dan wint hij nooit meer
Bijna niemand heeft veel UE dit toernooi.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zoveel UE had hij helemaal niet toch?
Niet op 38?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Oh
Hij staat op 39 wat dat betreft
Nee, want die komt niet eens.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef BobW het volgende:
Hebben jullie al zin in de QF Nadal - Federer?
Vind je? Krajicek heeft gewoon een 6-4 H2H met Sampras en had toen ook al een paar keer gewonnen van Sampras geloof ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Absoluut. Meer vergelijkbaar met Krajicek die in 1996 van Sampras won.
Lolquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef TheArt het volgende:
Het sterkste deel van de draw ligt compleet open
Iemand van deze 8 haalt de halve finale
Kubot
Paire
Mannarino
Brown
Almagro
Janowicz
Melzer
Stakhovsky
Dus, wie wordt de Nalbandian van deze editiequote:Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef TheArt het volgende:
Kubot
Paire
Mannarino
Brown
Almagro
Janowicz
Melzer
Stakhovsky
Doe mij Brown maar met zijn kapselquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef TheArt het volgende:
Kubot
Paire
Mannarino
Brown
Almagro
Janowicz
Melzer
Stakhovsky
Precies. Bij bijna elke wedstrijd horen we dan dat het niveau zo hoog ligt omdat die stats zo goed zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef Tim86 het volgende:
Creatieve boekhouding wel..ik heb Federer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer UE zien slaan. Volgens mij rekenen ze dit toernooi alleen verneukte smashes nog als UE ofzo
Er zullen nieuwe concurrenten bijkomen de komende jaren en dit jaar ligt het nu wel heel erg voor hem open nu zijn medefavorieten vallen als vliegenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij kan hem de komende acht jaar gewoon winnen.
Ben ik het volledig mee eens. Alleen al al die afzwaaiers die ik geteld heb waren er al meer dan die zogenaamde UE-count van de Wimbledon tellers.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:22 schreef Tim86 het volgende:
Creatieve boekhouding wel..ik heb Federer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer UE zien slaan. Volgens mij rekenen ze dit toernooi alleen verneukte smashes nog als UE ofzo
Denk dat Nadal het lastig gaat krijgen tegen Hewitt of Isner in ronde 4 hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef BobW het volgende:
Hebben jullie al zin in de QF Nadal - Federer?
Stak speelde briljant, Fed was matig. End of story.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Precies. Bij bijna elke wedstrijd horen we dan dat het niveau zo hoog ligt omdat die stats zo goed zijn.. Alsof iedereen ineens zoveel beter is geworden.
Ja, da's waar. Maar Sampras verloor op Wimbledon 1 keer in 8 jaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vind je? Krajicek heeft gewoon een 6-4 H2H met Sampras en had toen ook al een paar keer gewonnen van Sampras geloof ik.
Ik zie ze nog niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zullen nieuwe concurrenten bijkomen de komende jaren [...]
Dat Isner niet ver zou komen (ondanks blessure) had ik voor de volledig 100% verwacht, maar de restquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat Nadal het lastig gaat krijgen tegen Hewitt of Isner in ronde 4 hoor
Hij stond vorig jaar toch al in de finale welke hij verloor van Federer maar won dan weer wel de olympische spelen, ook op dit gras.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zullen nieuwe concurrenten bijkomen de komende jaren en dit jaar ligt het nu wel heel erg voor hem open nu zijn medefavorieten vallen als vliegen
Behoorlijk ja. De laatste punten zijn nu op de BBC, echt fucking bizarquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:27 schreef TheVulture het volgende:
Die Larcher de Brito is echt een aandachtshoerige schreeuwsnol van de buitencategorie
De komende jaren zullen zich echt wel nieuwe toppers melden, het blijven nooit alleen Djoko, Murray en Nadalquote:
Dimitrov duurt niet lang meer, als Janowicz z'n kop erbij houdt hij ookquote:
Ik ben erg benieuwd. Voorlopig zijn het al vele jaren deze vier.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De komende jaren zullen zich echt wel nieuwe toppers melden, het blijven nooit alleen Djoko, Murray en Nadal
Dat daar überhaupt mensen naar willen komen kijkenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:28 schreef Federer-fan het volgende:
Absurd dat geschreeuw bij Sharapova-Brito. Dit moeten ze toch gewoon verbieden. Te belachelijk voor woorden.
Die Larcher de Brito is nog een graad erger... die kreunt ook als de tegenstandster de bal raaktquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:28 schreef Federer-fan het volgende:
Absurd dat geschreeuw bij Sharapova-Brito. Dit moeten ze toch gewoon verbieden. Te belachelijk voor woorden.
twitter:BBCSport twitterde op woensdag 26-06-2013 om 21:28:25It is Federer’s 1st defeat by a player ranked outside the Top 100 since losing to No. 101 Richard Gasquet in 2005 at Monte Carlo #Wimbledon reageer retweet
Het talent zullen ze wel hebben, maar ik ben benieuwd of ze voldoende consistentie hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:28 schreef Szura het volgende:
[..]
Dimitrov duurt niet lang meer, als Janowicz z'n kop erbij houdt hij ook
Zeg dat wel, zeg.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:28 schreef Federer-fan het volgende:
Heb je Federer nog zien verliezen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:30 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Anders kom je even thuis na een dag niks gevolgd te hebben.
Wat is dit voor kneuzentoernooi? Hebben ze massaal besloten dat Wimbledon nog minder voorstelt als de challenger van Alphen aan de Rijn of zo? Meine gute ....
Sijsling for the win!
Sharapova, Tsonga, Azarenka, Federer en Hewitt. De laatste is geen verrassing, maar de eerste 4 daarentegen......quote:
Het zijn er meer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Sharapova, Tsonga, Azarenka, Federer en Hewitt. De laatste is geen verrassing, maar de eerste 4 daarentegen......
Cilic ook nog als outsider..quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Sharapova, Tsonga, Azarenka, Federer en Hewitt. De laatste is geen verrassing, maar de eerste 4 daarentegen......
Hij wil sowieso nog tot de OS 2014 spelen heeft hij al meerdere malen verklaard.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:34 schreef Szura het volgende:
Federer nu ook uit de top-4
Meer dan tien jaar geleden geloof ik
Als ik dan toch nog even door mag gaan, de ene wat meer verrassend dan de ander: Isner, Cilic, Wozniacki, Jankovic en Ivanovic ook nog. En dan stond Youz ook nog op de rand van de uitschakeling.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, valt weinig op af te dingen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
De bookmakers weten het ook:
Djokovic to win @ 2.12
Murray to win @ 2.64
De rest minimaal @ 36.
2016.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij wil sowieso nog tot de OS 2014 spelen heeft hij al meerdere malen verklaard.
Ja want in 2014 gaan ze niet tennissen op de OS.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, wacht. Volgend jaar is het WK. OS is pas in 2016. Mijn fout.
Ja, winterspelen. Ik weet het.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:37 schreef BobW het volgende:
[..]
Ja want in 2014 gaan ze niet tennissen op de OS.
Tennissen op de schaatsbaan, dat moeten Nederlanders wel kunnenquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:37 schreef BobW het volgende:
[..]
Ja want in 2014 gaan ze niet tennissen op de OS.
Ik zal de vraag maar weer opnieuw stellen omdat hij blijkbaar niet begrepen wordt.quote:
Hopelijk pakt Kramer dan wel de juiste baan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tennissen op de schaatsbaan, dat moeten Nederlanders wel kunnen
3 opgaves, 4 walkoversquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:39 schreef editoor het volgende:
[..]
Ik zal de vraag maar weer opnieuw stellen omdat hij blijkbaar niet begrepen wordt.
Hoeveel mensen zijn er vandaag geblesseerd afgehaakt?
Pfff, bijltjesdag op het scherpst van de snede.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als ik dan toch nog even door mag gaan, de ene wat meer verrassend dan de ander: Isner, Cilic, Wozniacki, Jankovic en Ivanovic ook nog. En dan stond Youz ook nog op de rand van de uitschakeling.
Raakt ook nog de punten van de Spelen kwijt straks, moet een heel goed najaar spelen om weer terug te keren in de top-4quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:34 schreef Szura het volgende:
Federer nu ook uit de top-4
Meer dan tien jaar geleden geloof ik
Hij wordt waarschijnlijk 6e in de racequote:Op woensdag 26 juni 2013 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Raakt ook nog de punten van de Spelen kwijt straks, moet een heel goed najaar spelen om weer terug te keren in de top-4
Als je toch een combibet van de uitslagen van vandaag gemaakt had en 10 euro had ingezet...quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
De bookmakers weten het ook:
Djokovic to win @ 2.12
Murray to win @ 2.64
De rest minimaal @ 36.
Wel veel meer dan miljonair zelfs.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:50 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Als je toch een combibet van de uitslagen van vandaag gemaakt had en 10 euro had ingezet...
Dan was je nu ongeveer miljonair.
Valt wel mee, ¤30518,06 had je dan gehad (bij Unibet). Ook leuk hoor. De reden dat het niet hoger is is omdat Cilic, Gulbis, Mannarino etc allemaal niet tellen omdat de wedstrijd niet is uitgespeeld.quote:
twitter:Wimbledon twitterde op woensdag 26-06-2013 om 22:01:46#Federer "Good to leave court quicker & not have to go through trophy ceremony. That's nice thing about today.Other than that disappointed." reageer retweet
Wow.quote:
Bij Betfair toch ook?quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:58 schreef Tim86 het volgende:
Bij Unibet telde Gulbis wel mee..als er 1 set is gespeeld dan staat de bet daar.
Ik snap hem niet? Galgenhumor van Federer?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:03 schreef Niox het volgende:
De meevaller van vandaag:twitter:Wimbledon twitterde op woensdag 26-06-2013 om 22:01:46#Federer "Good to leave court quicker & not have to go through trophy ceremony. That's nice thing about today.Other than that disappointed." reageer retweet
Ja. Goed om te zien.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap hem niet? Galgenhumor van Federer?
jupquote:
Hmm, maar niet van Federer maar over Federer, want het was een tweet van Wimbledon, niet van Federer.quote:
Ach, Federer had gewoon last van z'n rug.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Haha, commentaar bij de Telegraaf dat dit verlies voor Fed komt doordat de banen zo traag zijn en iedereen tegenwoordig baselinetennis speelt... die persoon heeft duidelijk de wedstrijd niet gezien, aangezien Stakhovsky verreweg de meest aanvallende speler was met zijn S/V-spel - het was juist Federer die iedere keer met slappe balletjes vanaf de baseline kwam.
En nou maar wachten op de eerste 'fan' die beweert dattie weer last had van zijn rug.
Ergens vind ik het wel verfrissend dat twee van de grote favorieten er al uit liggen. Het toont in ieder geval aan dat de heren steeds dichter bij elkaar komen en wat mij betreft mogen Djoko en Murray hun voorbeeld spoedig volgen.
Vandaag komen ze niet meer verder hoor.quote:Fris bloed is nooit verkeerd. Hopelijk komen Stak en Brown die allebei geweldig gespeeld hebben vandaag nog een eindje verder in het toernooi.
Nou ik niet. Maar ik verwacht dat hij er in de volgende ronde wel uitvliegt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind die Brown wel een saaie speler hoor.
Ik ga *niet* happen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ach, Federer had gewoon last van z'n rug.
Het was een grap.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Nou ik niet. Maar ik verwacht dat hij er in de volgende ronde wel uitvliegt.
Jammer, al die moeite voor niks.quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het was een grap.
[..]
Jammer, al die moeite voor niks.
quote:
Murray-fan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:34 schreef Anonymousz het volgende:
Federer ligt ook eruit WTF![]()
![]()
Nole is next![]()
Nou, reken er maar niet op. Hij of Murray wint (tenzij ze beiden geblesseerd moeten opgeven of zich moeten terugtrekken) want verder heeft niemand een kans.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:34 schreef Anonymousz het volgende:
Federer ligt ook eruit WTF![]()
![]()
Nole is next![]()
Zeg nooit "nooit". Beiden hebben nog al eens last om 'ineens' een aanval van extreme watbenikmoeenwathebikhetmoeilijkenhetweerisooknogeenskoudenklote-itis te krijgen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, reken er maar niet op. Hij of Murray wint (tenzij ze beiden geblesseerd moeten opgeven of zich moeten terugtrekken) want verder heeft niemand een kans.
Da's echt een lang woord.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zeg nooit "nooit". Beiden hebben nog al eens last om 'ineens' een aanval van extreme watbenikmoeenwathebikhetmoeilijkenhetweerisooknogeenskoudenklote-itis te krijgen.
Dit is de korte samenvatting. Anders had ik ook nog iets moeten invoegen over verkeerde gluten, kapot zuurstofei, acute bronchitis, Gilles de la Tourette-syndroom en spontane klap/krampkuiten.quote:
Een sport is "niks" zonder groot kampioen of vaandeldrager.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ergens vind ik het wel verfrissend dat twee van de grote favorieten er al uit liggen. Het toont in ieder geval aan dat de heren steeds dichter bij elkaar komen en wat mij betreft mogen Djoko en Murray hun voorbeeld spoedig volgen.
Ik wil niet betweterig doen hoor, maar volgens mij bedoel je het syndroom van Gilles de la Tortilla.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dit is de korte samenvatting. Anders had ik ook nog iets moeten invoegen over verkeerde gluten, kapot zuurstofei, acute bronchitis, Gilles de la Tourette-syndroom en spontane klap/krampkuiten.
quote:Federer: 'kan niet alles hebben'.
Roger Federer verscheen met een zuur gezicht op de persconferentie nadat hij op Wimbledon voor de eerste keer in negen jaar voor de kwartfinales van een Grand Slam werd uitgeschakeld.
Door Charlie Bootsman
"Je kunt niet alles hebben. Het was een moeilijke nederlaag en ik had niet gewild dat die serie nu zou eindigen, maar ik kom er wel weer bovenop", aldus de Zwitser op de persconferentie.
Sergei Stachovski doorbrak de reeks van 36 kwartfinaleplaatsen van Federer met zijn eerste winst op een top tien-speler in 21 ontmoetingen. "Het is een geweldig aantal, daar mag ik trots op zijn."
"Wat ik hierna ga doen? Niet in paniek raken, hard werken en sterker terugkomen. Dat is in het verleden aardig gelukt. Dit kan gebeuren en wil ik niet het einde van een tijdperk spelen. Ik wil nog jaren spelen."
Federer was niet te spreken over de pers, die meteen na de loting sprak over zijn mogelijke kwartfinale tegen de eveneens uitgeschakelde Rafael Nadal. "Dit is ook een boodschap voor jullie. Het is respectloos tegenover de andere spelers die ons ook kunnen verslaan. Het is goed dat ze dat hebben laten zien."
Iedere grote kampioen botst op een gegeven moment op tegen het feit dat hij het niet meer bolwerkt. Het is eerlijk gezegd een wonder dat Fed het al zo lange tijd zo goed doet want zijn generatiegenoten zijn allemaal al weggevaagd, of hebben lange breaks gehad vanwege blessures en dus minder kilometers op de teller (Haas, bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een sport is "niks" zonder groot kampioen of vaandeldrager.
Stel, de top vier verdwijnt, dan krijg je van die wisselende winnaars zoals bij de vrouwen (serena daargelaten). Dat lijkt bijna het failliet
nee geen murray fan ik het gevoel het dat hij ook niet ver gaat komenquote:
Nah een speler buiten de 3 top gaat wimbledon winnenquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, reken er maar niet op. Hij of Murray wint (tenzij ze beiden geblesseerd moeten opgeven of zich moeten terugtrekken) want verder heeft niemand een kans.
Ik vind het wel toffe woorden van Fed als ik heel eerlijk ben. Hij is in ieder geval niet de moed verloren en mbt tot zijn woorden ivm het 'journaille' mbt het verlies van Nadal en dat hij dan sowieso al in de kwartfinale zou staan heeft-ie natuurlijk helemaal gelijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef Jellereppe het volgende:
Een slecht geschreven stuk van de baggerbron nu.nl, maar zeker het plaatsen waard mij dunkt.
[..]
Het is kennelijk nog steeds een sensatie als Fed en/of Nadal een potje tennis verliest. Mooi zo, dat betekent dat ze het kennelijk allebei doorgaans nog best wel redelijk doen.quote:
Maar waarom wil jij dat de jonge mannen Nole, Nadal en Murray nu al het onderspit gaan delven? Zo lang zijn ze nog niet aan de absolute top (Nole en Murray)quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Iedere grote kampioen botst op een gegeven moment op tegen het feit dat hij het niet meer bolwerkt. Het is eerlijk gezegd een wonder dat Fed het al zo lange tijd zo goed doet want zijn generatiegenoten zijn allemaal al weggevaagd, of hebben lange breaks gehad vanwege blessures en dus minder kilometers op de teller (Haas, bijvoorbeeld).
Iedere keer als 'de top' verdwijnt, verschijnt er weer een nieuwe top. Mensen zaten al te jammeren toen het tijdperk Connors/McEnroe/Borg/Lendl ten einde kwam... de sport leeft nog steeds hoor.
Federer is mijn inziens een van de betere sprekers op de Tour en kiest zijn woorden meer dan goed.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel toffe woorden van Fed als ik heel eerlijk ben. Hij is in ieder geval niet de moed verloren en mbt tot zijn woorden tov Nadal heeft-ie natuurlijk helemaal gelijk.![]()
En nou maar hopen dat hij voor het Amerikaanse HC seizoen ECHT eens hard aan de slag gaat met trainen want soms twijfel ik daar wel een beetje aan.
Wat s er slecht geschreven aan? Het bestaat bijna volledig uit citaten. Of bedoel je het inderdaad belabberde taalgebruik?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef Jellereppe het volgende:
Een slecht geschreven stuk van de baggerbron nu.nl, maar zeker het plaatsen waard mij dunkt.
[..]
Als je er even bij gaat stil staan dat ze samen 29 grandslams hebben gewonnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het is kennelijk nog steeds een sensatie als Fed en/of Nadal een potje tennis verliest. Mooi zo, dat betekent dat ze het kennelijk allebei doorgaans nog best wel redelijk doen.
Zo jong als ze zijn, er wordt al jaren gesproken van de 'Big Four', en wat mij betreft mag die hegemonie best wel eens doorbroken worden. Niks persoonlijks tegen beide genoemde spelers, want... als je wint, dan verdien je het ook.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij dat de jonge mannen Nole, Nadal en Murray nu al het onderspit gaan delven? Zo lang zijn ze nog niet aan de absolute top (Nole en Murray)
Waarom schrijf je Federer nu af? Dat is al honderdduizend keer gebeurt en elke keer komt hij terug. Vorig jaar nog won hij Wimbledon.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Iedere grote kampioen botst op een gegeven moment op tegen het feit dat hij het niet meer bolwerkt. Het is eerlijk gezegd een wonder dat Fed het al zo lange tijd zo goed doet want zijn generatiegenoten zijn allemaal al weggevaagd, of hebben lange breaks gehad vanwege blessures en dus minder kilometers op de teller (Haas, bijvoorbeeld).
Iedere keer als 'de top' verdwijnt, verschijnt er weer een nieuwe top. Mensen zaten al te jammeren toen het tijdperk Connors/McEnroe/Borg/Lendl ten einde kwam... de sport leeft nog steeds hoor.
Natuurlijk, maar niks duurt eeuwig, en het is niet meer dan realistisch te denken dat zeker Fed met z'n bijna 32 jaar op een kwaaie dag het onderspit zou delven. Raf kan volgens mij nog wel een paar jaartjes mee, maar ook die heeft zo z'n kwaaltjes en z'n probleempjes...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als je er even bij gaat stil staan dat ze samen 29 grandslams hebben gewonnen.
Hoe zo'n bron haar zinnen formuleert en het is niet bepaald een vloeiend verhaal. Dat lijkt mij toch wel de vak van een journalist er een pakkend verhaal van maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat s er slecht geschreven aan? Het bestaat bijna volledig uit citaten. Of bedoel je het inderdaad belabberde taalgebruik?
Maar Federer vindt het goed dat hij en Nadal verslagen zijn?![]()
Ja, en dat was toen voor mij al een enorme aangename verrassing.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom schrijf je Federer nu af? Dat is al honderdduizend keer gebeurt en elke keer komt hij terug. Vorig jaar nog won hij Wimbledon.
Wat maakt die 32 jaar uit, niets toch? Kijk naar hem, Haas, Ferrer, Hewitt...quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar niks duurt eeuwig, en het is niet meer dan realistisch te denken dat zeker Fed met z'n bijna 32 jaar op een kwaaie dag het onderspit zou delven. Raf kan volgens mij nog wel een paar jaartjes mee, maar ook die heeft zo z'n kwaaltjes en z'n probleempjes...
[...]
Het spreekt voor zich dat het op een gegeven moment ophoudt (tenzij ze successen boeken in het tegengaan van veroudering) maar waarom zou dat moment nu of binnenkort zijn en niet over zes jaar?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, en dat was toen voor mij al een enorme aangename verrassing.
Hee, ik kijk al tennis sinds eind jaren 1960. Heb zelfs Arthur Ashe gezien op de TV.
Niks duurt eeuwig. Ook Fed zijn tijdperk eindigt een keer, maar het is goed te lezen dat hij daar zelf nog helemaal niet aan toe denkt te zijn.
[...]
Federer staat al ruim tien jaar aan de absolute top. Niet te vergelijken met deze spelers, die òf te kampen hebben gehad met langdurige afwezigheid gedurende hun carriere (Haas en Hewitt), of behoren tot de buitencategorie van extreme laatbloeiers (Ferrer).quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat maakt die 32 jaar uit, niets toch? Kijk naar hem, Haas, Ferrer, Hewitt...
De ènige speler die echt nog een (grote) rol van betekenis (in de GS toernooien) kon spelen na zijn pak-weg 32-33e was Agassi. (NB: ik heb het over de moderne tijd, dus).quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het spreekt voor zich dat het op een gegeven moment ophoudt (tenzij ze successen boeken in het tegengaan van veroudering) maar waarom zou dat moment nu of binnenkort zijn en niet over zes jaar?
Oké, maar ik heb bepaald niet het idee dat Federer onderhevig is aan slijtage. Hijstaat altijd zo fris als een hoentje op de baan. Blessures heeft hij nauwelijks gehad (af en toe last van zijn rug en hij heeft Pfeiffer gehad, maar dat beschouw ik niet als een blessure).quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Federer staat al ruim tien jaar aan de absolute top. Niet te vergelijken met deze spelers, die òf te kampen hebben gehad met langdurige afwezigheid gedurende hun carriere (Haas en Hewitt), of behoren tot de buitencategorie van extreme laatbloeiers (Ferrer).
En over die laatstgenoemde gaan overigens geruchten die ik hier liever niet wens te herhalen.
Het is niet zozeer de leeftijd die telt, maar wel het aantal gemaakte kilometers (lees: gewonnen wedstrijden, uren doorgebracht op de baan, aantal toernooien gespeeld, enzovoorts) - en wat dat betreft is Fed volledig onvergelijkbaar met die drie andere spelers, hoewel min of meer van vergelijkbare leeftijd.
Ja, als we het hadden gehad over een speler die roofbouw op zijn lichaam had gepleegd had ik die redenering kunnen volgen, maar Federer is nu juist bij uitstek te speler voor wie dat niet geldt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De ènige speler die echt nog een (grote) rol van betekenis (in de GS toernooien) kon spelen na zijn pak-weg 32-33e was Agassi. (NB: ik heb het over de moderne tijd, dus).
Maar ook daar moet in aanmerking worden genomen dat Agassi er gedurende zijn carriere een aantal jaren een potje van heeft gemaakt.
Nogmaals: "it's not the age, it's the mileage".
Ik hoop het ook.quote:Maar natuurlijk hoop ik dat Fed dé grote uitzondering zal zijn die de regel bevestigt. Gezien zijn huidige inconsistentie, die overigens al een aantal jaren aan de gang is, waag ik dat te betwijfelen, maar ik hoop echt dat ik er helemaal naast zit.
Jôh, ik weet niet hoe oud (of jongquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:08 schreef Federer-fan het volgende:
Ja, als we het hadden gehad over een speler die roofbouw op zijn lichaam had gepleegd had ik die redenering kunnen volgen, maar Federer is nu juist bij uitstek te speler voor wie dat niet geldt.
Ik denk iedereen wel met een hart voor tennis.quote:Ik hoop het ook.
40.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Jôh, ik weet niet hoe oud (of jong) jij bent maar feit is dat vroeg of laat de jaren gaan tellen.
Ja, maar hij staat niet voor niets op de baan. Vergeet niet dat hij tot vandaag 36 QF's op rij op GS'en had gehaald. Niemand is ooit zo consistent geweest. En als hij normaal speelt kan hij dat gewoon blijven doen; wel worden Nadal, Djokovic en Murray steeds een grotere uitdaging, omdat die volgens mij nog beter worden en Federer niet.quote:En ook Fed krijgt het echt niet aangewaaid hoor, hoeveel talent hij ook heeft... hij moet er ook keihard voor werken en daarnaast heeft hij ook nog eens een jong gezin dat zijn aandacht opeist.
[..]
Mja, incosistentie, zijn reeks van minimaal kwartfinale op een Grand Slam heeft hij wel gewoon doorgezet, vorig jaar zelfs nog lange tijd nummer 1 gestaan. Zo'n wedstrijd als vandaag heeft hij wel vaker gespeeld op een Grand Slam de laatste jaren, verschil is alleen dat hij hem nu eens verliest.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De ènige speler die echt nog een (grote) rol van betekenis (in de GS toernooien) kon spelen na zijn pak-weg 32-33e was Agassi. (NB: ik heb het over de moderne tijd, dus).
Maar ook daar moet in aanmerking worden genomen dat Agassi er gedurende zijn carriere een aantal jaren een potje van heeft gemaakt.
Nogmaals: "it's not the age, it's the mileage".
Maar natuurlijk hoop ik dat Fed dé grote uitzondering zal zijn die de regel bevestigt. Gezien zijn huidige inconsistentie, die overigens al een aantal jaren aan de gang is, waag ik dat te betwijfelen, maar ik hoop echt dat ik er helemaal naast zit.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:16 schreef Federer-fan het volgende:
Maar goed, ik vond het top hoe Stakhovsky vadaag speelde. Prachtig serve-volleytennis; na Edberg vind ik hem wel een van de spelers die wat dat betreft de mooiste techniek hebben.
Helemaal waar, maar aan alle 'streaks' komt eens een eind, en nu was het de beurt aan Fed om eens een keertje voortijdig te verliezen. Had overigens al jaren geleden kunnen gebeuren, ik herinner mij onder andere een 0-2 stand tegen Haas op RG (met een break voor Haas!) en ene meneer Falla (WIE???quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, incosistentie, zijn reeks van minimaal kwartfinale op een Grand Slam heeft hij wel gewoon doorgezet, vorig jaar zelfs nog lange tijd nummer 1 gestaan. Zo'n wedstrijd als vandaag heeft hij wel vaker gespeeld op een Grand Slam de laatste jaren, verschil is alleen dat hij hem nu eens verliest.
Ja, dat bedoel ik dus, die wedstrijden heeft hij altijd wel gehad (ook nog Benneteau vorig jaar op Wimbledon), daarom wil ik nog niet direct conclusies trekken na deze nederlaag. Al is het wel veruit het slechtste jaar van Federer in hele lange tijd..quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar aan alle 'streaks' komt eens een eind, en nu was het de beurt aan Fed om eens een keertje voortijdig te verliezen. Had overigens al jaren geleden kunnen gebeuren, ik herinner mij onder andere een 0-2 stand tegen Haas op RG (met een break voor Haas!) en ene meneer Falla (WIE???), ookal 2-0 tegen Fed, in Wimbledon nog wel... volgens mij 2-3 jaar geleden.
Wel meer spelers die het doen of deden de laatste jaren toch? Karlovic, Mahut, Llodra..quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:24 schreef Jellereppe het volgende:
Nog nooit iemand gezien die zo veel serve-volley heeft gespeeld. Voor mij totaal nieuw om dat spel te aanschouwen. De laatste jaren misschien te veel baselinetennissers op de tour. Wel verfrissend om te zien.
Je vergeet de wedstrijd van vorig jaar op Wimbledon tegen Benneteau helemaal. Daar stond Federer op 2 punten van verlies af, maar won alsnog!quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar aan alle 'streaks' komt eens een eind, en nu was het de beurt aan Fed om eens een keertje voortijdig te verliezen. Had overigens al jaren geleden kunnen gebeuren, ik herinner mij onder andere een 0-2 stand tegen Haas op RG (met een break voor Haas!) en ene meneer Falla (WIE???), ookal 2-0 tegen Fed, in Wimbledon nog wel... volgens mij 2-3 jaar geleden.
Heb je gelijk in. Journalist moet de quotes met elkaar verbinden, niet alles achter elkar plakken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hoe zo'n bron haar zinnen formuleert en het is niet bepaald een vloeiend verhaal. Dat lijkt mij toch wel de vak van een journalist er een pakkend verhaal van maken.
Mahut is mij nooit opgevallen, behalve tijdens die marathonpartij van een tijdje terug tegen Isner. Llodra een aantal keren en met Karlovic ben ik zeker bekend. Toch blijft het schaars.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel meer spelers die het doen of deden de laatste jaren toch? Karlovic, Mahut, Llodra..
Je brengt het beter dan mij. Daar wilde ik naar toe. Thanks.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:27 schreef Szura het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Journalist moet de quotes met elkaar verbinden, niet alles achter elkar plakken.
Dat had hij dus ook net zo goed kunnen verliezen. Fed had verdomde mazzel dat Bennie door z'n vlag ging.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:25 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Je vergeet de wedstrijd van vorig jaar op Wimbledon tegen Benneteau helemaal. Daar stond Federer op 2 punten van verlies af, maar won alsnog!
Mwoa, Karlovic doet eigenlijk maar wat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel meer spelers die het doen of deden de laatste jaren toch? Karlovic, Mahut, Llodra..
Dit dus. Als een speler als Fed dan toch verliest, dan liever van een speler met een dergelijk aanvallend, creatief spel, dan van een eindeloze grinder aan de baseline.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:24 schreef Jellereppe het volgende:
Nog nooit iemand gezien die zo veel serve-volley heeft gespeeld in een wedstrijd. Voor mij totaal nieuw om dat spel te aanschouwen. De laatste jaren misschien te veel baselinetennissers op de tour. Wel verfrissend om te zien.
Dat is een beroemde baanquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:51 schreef Afhaalchinees het volgende:
Sijsling op baan 18, is dat een tv baan?
Dat was in 2009, een dag nadat Nadal verloor. Het stond toen bij 4-4 in de 3e set 30-40 op de service van Federer als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:20 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik dus ook, vandaar ook dat ik genoten heb van zijn wedstrijd tegen Hewitt.quote:
Ik was de exacte stand vergeten, maar volgens mij heb je gelijk!quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:37 schreef Niox het volgende:
[..]
Dat was in 2009, een dag nadat Nadal verloor. Het stond toen bij 4-4 in de 3e set 30-40 op de service van Federer als ik het me goed herinner.
Tsja, 'sportjournalisten'... say no more. Altijd redeneren in extremen, in de praktijk blijkt het allemaal niet zo eenvoudig..quote:Anyway, Fed heeft de lat voor zichzelf natuurlijk enorm hoog gelegd. Op dit soort momenten krijg je dan opmerkingen van domme journalisten die maar vinden dat hij gelijk moet stoppen omdat het een keertje tegen zit. Ik ben er van overtuigd dat, zolang hij fit en gemotiveerd blijft, Federer nog steeds regelmatig zal kunnen meedoen om de hoofdprijzen.
Ik heb de hoop op een vergelijkbare spetterende Fedal finale bij de USO 2013 nog niet opgegeven.quote:Sampras en Agassi verloren in 2002 beide de 2e ronde op Wimbledon (Sampras van ene Bastl die daarmee z´n eerste en enige 3e ronde op een GS haalde). Op de US Open van dat jaar speelden ze in de finale tegen elkaar.
Altijd makkelijk om iedereen over een kam te scheren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik was de exacte stand vergeten, maar volgens mij heb je gelijk!
Eigenlijk wel grappig om te zien dat Fed iedere keer de neiging heeft om zelf volledig de plot te verliezen zodra Nadal is uitgeschakeld... toeval? or what?![]()
[..]
Tsja, 'sportjournalisten'... say no more. Altijd redeneren in extremen, in de praktijk blijkt het allemaal niet zo eenvoudig..
[..]
Ik heb de hoop op een vergelijkbare spetterende Fedal finale bij de USO 2013 nog niet opgegeven.
Ook het NRC zat na het verlies te jammeren over Nadal die zogenaamd weer geblesseerd zou zijn aan zijn knie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:47 schreef Szura het volgende:
Altijd makkelijk om iedereen over een kam te scheren.
Het is niet allemaal Telegraaf of AD stijl hoor.
Nope maar volg het wel nauwgezetquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:49 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ben je er zelf een, dan zou ik graag iets van je lezen.
Okee, ik ook dus.quote:
Interessante discussie.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Okee, ik ook dus.
En na het gehele L.A.-debacle, waarin het merendeel der journo's zich als makke schaapjes opstelden om nog maar in staat te zijn om bij Godheid L.A. in de buurt te komen, heb ik zo mijn mening over sportjournalisten. De goede, kritische, niet te na gesproken uiteraard, maar dat waren er niet zoveel... wat dat betreft hebben de journo's van de NRC juist daar toch een goede job gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |