Sanquin is de bloedbank van Nederland.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:07 schreef Zapata het volgende:
Dan geef ik liever bloed aan een officiële instantie dan aan een "Sanquin" waar ik nog nooit van gehoord heb.
Misschien handig om dat in de OP te zetten. Niet iedereen houd zich met dergelijke zaken bezig.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:08 schreef KaBuf het volgende:
Sanquin is de enige officiële instantie in Nederland waar je bloed kan doneren
Stop feeding the trollquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:08 schreef KaBuf het volgende:
Sanquin is de enige officiële instantie in Nederland waar je bloed kan doneren
Troll of no troll, heb het er bijgezetquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:09 schreef Zapata het volgende:
[..]
Misschien handig om dat in de OP te zetten. Niet iedereen houd zich met dergelijke zaken bezig.
He vervelend. Bij mij in de buurt kan het alleen op 5 juli..quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef maily het volgende:
Ben ook weer aan de beurt. Wel balen dat het hier in Bergen op Zoom alleen op woensdag en donderdag kan .....
Balen he! Donderdag is vaak drukker dan woensdag heb ik het idee... Vandaag eerste keer op woensdagavond en werd meteen "geholpen"quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef maily het volgende:
Ben ook weer aan de beurt. Wel balen dat het hier in Bergen op Zoom alleen op woensdag en donderdag kan .....
HA! The day after!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:12 schreef Zapata het volgende:
[..]
He vervelend. Bij mij in de buurt kan het alleen op 5 juli..
Nouja, als je die twee dagen niet kan, wordt het meteen weer een week later .....quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:13 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Balen he! Donderdag is vaak drukker dan woensdag heb ik het idee... Vandaag eerste keer op woensdagavond en werd meteen "geholpen"
TS, kun je er 12 maanden van maken? Voor de wisselende contacten staat dat niet zo zwart-op-wit.quote:Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen of veel wisselende partners hebt mag je 6 maanden geen bloed geven.
jouw UIquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:24 schreef krullebol81 het volgende:
ik 'mag' maandag weer voor de 9e keer geloof ik
Fixed. Tevens even site van Sanquin doorlopen, staat inderdaad niet vermeld.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef wyccie het volgende:
[..]
TS, kun je er 12 maanden van maken? Voor de wisselende contacten staat dat niet zo zwart-op-wit.
Dat is geen vraag op de lijst toch?
Ja vond ik ook balen ja!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:10 schreef maily het volgende:
hoiquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:58 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja vond ik ook balen ja!
Nog een Bergenaar hier![]()
Mag zelf een half jaar niet geven vanwege een gastroscopie...
De vorige keer schoot de naald los en ik wou mijn arm buigen om 'm tegen te houden, gelukkig zagen 3 mensen dat .... paniek ...quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:35 schreef KaBuf het volgende:
Ze moesten bij mij net trouwens wel ff wroeten voor de naald goed zat
poepmol is mijn favoriete prentenboekje. Geweldig!!quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:26 schreef maily het volgende:
over een kleine mol die wou weten wie er op zijn kop heeft gepoept
Ik moest in zo'n schuimding knijpen en hij zat er blijkbaar net niet goed in .... maar gelukkig hebben ze mijn arm rechtgehouden anders had de naald er rechtop ingestaan!quote:
bloeddruk heeft er weinig of niets mee te maken ( kan ik met een standaard lage bloeddruk na 111 donaties wel stellen)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:27 schreef thetalkingchair het volgende:
Gisteren voor 't eerst bloed gedoneerd. Ik was zelf aardig ontspannen en ook niet bang ergens voor ofzo, maar dat stomme apparaat bleef maar piepen. Bloed stroomde niet snel genoeg. Op een gegeven moment zat die band behoorlijk strak en ik moest knijpen in zo'n hartje, ik kreeg er gewoon pijn in m'n arm van. Toch maar even aangegeven, toen mocht 'ie wat losser. Apparaat bleef dus rood knipperen en af en toe piepen. Ik vond het zelf niet echt erg, maar ik voelde me natuurlijk wel een beetje lastig. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden hiervan kan zijn, iemand een idee? Mijn bloeddruk is wel vrij laag, heeft dat er soms mee te maken of praat ik nu onzin?
39'' ?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:10 schreef Serinde het volgende:
Hb 7,9 dus geen probleem39'' dit keer en twee koeken gegeten
Geen idee eigenlijk. Er wordt iedere ronde tijdelijk wel wat uit je gehaald en er is blijkbaar een ondergrens voor doneren ongeacht wat. Weet wel dat ze met plasma wat minder streng zijn. Zal het volgende keer vragenquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom testen ze dan je HB eigenlijk? Dat blijft toch binnen
Heb je met een lage HB sowieso niet een hogere kans om flauw te vallen enzo? Wellicht dat het gewoon een veiligheidsmaatregel is? Want plasma geven (en naald enzulks) kan natuurlijk nog steeds spanning geven.. Wellicht daarom even een check?quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Niet helemaal, er blijft sowieso wat achter in het systeem. En tijdens het geven moet je het ook een even doen zonder wat er in het apparaat zit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij komt het flauwvallen omdat je minder volume hebt tijdelijk en dat niet elk lichaam daar snel genoeg aan kan wennenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je met een lage HB sowieso niet een hogere kans om flauw te vallen enzo? Wellicht dat het gewoon een veiligheidsmaatregel is? Want plasma geven (en naald enzulks) kan natuurlijk nog steeds spanning geven.. Wellicht daarom even een check?
kunnen ze ook bezinking, cholesterol en bloedsuiker meenemen danquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:27 schreef douche-eendje het volgende:
Hb kan ook al wat zeggen over de gezondheid van een donor, een plots lage hb kan duiden op ziek zijn.
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Werd een keer tijd, maar heb vandaag eindelijk mijn intake gehadBij het inbrengen van de naald (voor controlebuisjes) merk ik op: "Ik kijk even de andere kant op." Waarom de man die gaat prikken heel droog zegt: "Ik niet!"
He, gelukkig maar
Was dit een mislukte poging tot harsen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:06 schreef lbeew het volgende:
Gisteren weer gedoneerd, was niet helemaal zeker of het mocht aangezien ik een week geleden een lekkere wond had opgelopen. Was blijkbaar goed genezen want het mocht.
[ afbeelding ]
Whahahaquote:Op maandag 15 juli 2013 20:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Werd een keer tijd, maar heb vandaag eindelijk mijn intake gehadBij het inbrengen van de naald (voor controlebuisjes) merk ik op: "Ik kijk even de andere kant op." Waarom de man die gaat prikken heel droog zegt: "Ik niet!"
He, gelukkig maar
Maar het is wel 3x in ieder gevalquote:Op maandag 15 juli 2013 22:22 schreef livalo het volgende:
Morgen maar weer eens even kijken hoe of wat. Vind het wel spannend, want 3 maanden geleden had ik een te laag HB, terwijl ik wel al 3 weken aan de roosvice ferro zat. Vind het altijd zo frustrerend, en zonde van de tijd van de mensen die je weer testen. Heb wel besloten als ik nu weer een te laag HB heb, beter even kan overleggen of het slim is om langs te komen. Denk namelijk dat ik van de 6 keer maar 3 keer bloed heb kunnen geven, en dat is niet echt veel.
gelukkig was het niet nodig om erover na te denken! 1e keer HB 6.9, 2e keer 7.5 en de derde keer 8.1. Over veel verschil gesproken!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 09:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar het is wel 3x in ieder geval
Die mensen hebben de tijd wel. Of je moet elke keer rond spitsuur komen, maar dan nog.
opgaande lijnquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:18 schreef livalo het volgende:
[..]
gelukkig was het niet nodig om erover na te denken! 1e keer HB 6.9, 2e keer 7.5 en de derde keer 8.1. Over veel verschil gesproken!
Nee, klein verkeersongelukje gehad.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
Was dit een mislukte poging tot harsen?
Die hoeven maar 15 jaar bewaard te worden, en in ziekenhuizen is dat vaak al heel veel moeite..quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:54 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb me vorige week aangemeld om ook bloed te gaan geven. Mijn vriend doet dit al jaren, en het leek me wel wat om ook 's iets nuttigs te gaan doen.
Gisteren gebeld voor dat kennismakingsgesprek. Dame neemt de vragen uit de folder, die ik dacht ik toch goed had gelezen, met me door, blijk ik over iets redelijk belangrijks heen heb gelezen. Namelijk de vraag of ik ooit een bloedtransfusie heb gehad.
En dat weet ik dus niet.
Toen ik 12 was ben ik geopereerd, en volgens de arts is het mogelijk dat bij zo'n operatie bloed wordt gegeven. Maar goed, bijna dertig jaar terug, dat weet ik niet meer. En m'n moeder ook niet. Dus nu maar hopen dat het ziekenhuis m'n dossier nog heeft, anders gaat het feest niet door...
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:46 schreef zoeperzazke het volgende:
He, gelukkig maar
Gadver ... zat iedereen helemaal onder ....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niet helemaal, er blijft sowieso wat achter in het systeem. En tijdens het geven moet je het ook een even doen zonder wat er in het apparaat zit.
Gisteren gedoneerd en er brak een seal in het apparaat naast mij, gevolg was ongeveer dit maar dan met bloed
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
Was dit een mislukte poging tot harsen?
3 zusters die nieuwe kleren aan moesten en er moest gedweild wordenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 09:36 schreef maily het volgende:
[..]
Gadver ... zat iedereen helemaal onder ....
Jij zat niet onder? Boffen .... Anders heb je wel wat uit te leggen als je thuiskomtquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
3 zusters die nieuwe kleren aan moesten en er moest gedweild worden
Mjah, daar ben ik wel bang voor. Maar goed, ik wilo het wel geprobeerd hebben.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 08:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die hoeven maar 15 jaar bewaard te worden, en in ziekenhuizen is dat vaak al heel veel moeite..
http://www.sanquin.nl/blo(...)/bloed-wordt-getest/quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:52 schreef Klokov het volgende:
Kan je ergens lezen waarop ze je bloed testen en krijg je daar ook bericht van?
Als je echter niet op de hoogte gesteld wilt worden, gaat de donatie niet door.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:03 schreef Ordos20 het volgende:
En je kunt zelf aangeven (bij elke donatie) of je wel of niet op de hoogte gesteld mag worden. Door middel van het intakeformulier bloeddonatie.
Dat wist ik dan weer niet, want als er iets gevonden wordt wil ik het altijd weten dus tot nu toe altijd ja aangevinkt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als je echter niet op de hoogte gesteld wilt worden, gaat de donatie niet door.
Lijkt mij ook vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:28 schreef Ordos20 het volgende:
Dat wist ik dan weer niet, want als er iets gevonden wordt wil ik het altijd weten dus tot nu toe altijd ja aangevinkt.
Nooit een oproepkaart bedoel je? Of donorpas?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:29 schreef gers het volgende:
Stomme vraag maar hoe kom je achter je donornr , heb namelijk nooit zo'n kaart gehad
Die oproepkaarten gooi ik altijd weg als ik ben geweest , ben verhuisd en wou het online doorgeven maar dat lukt dus niet zonder dat nummerquote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:33 schreef wyccie het volgende:
nornummer namelijk ook. En anders is het met een telefoontje naar Sanquin wel te achterhalen.
Whehe, mooie impasse. Inderdaad, dan maar maandag even bellen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 17:37 schreef gers het volgende:
ben verhuisd en wou het online doorgeven maar dat lukt dus niet zonder dat nummer![]()
Maar een bloeddrukmeting tijdens zo'n keuring is wel veel onnauwkeuriger, omdat je bloeddruk op een dag heel erg kan fluctueren. Als ik een halve minuut m'n adem inhoud, heeft dat al effect op m'n bloeddruk, net als het feit dat ik altijd op de fiets naar de bloedbank kom (en soms vrijwel direct door kan lopen naar de keuring).quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:19 schreef Mark het volgende:
Ik snap nooit dat jullie zo focussen op je Hb, je bloeddruk is in mijn ogen veel belangrijker
op de lange termijn misschien, maar op de korte termijn merk je na volbloed donatie veel meer van je ijzergehalte qua herstel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:58 schreef Mark het volgende:
Nou, als ik iets heb gemerkt is het wel dat je Hb net zo hard kan fluctueren tijdens de keuring. Bovendien is imho je bloeddruk een belangrijkere indicator voor je gezondheid
Ow wauw, ik vond mijn 130/90 de vorige keer al hoog. Normaal is het 120/80... Maar ik vind mijn hb altijd wel fijn om te weten, ik eet geen vlees/vis dus het is een mooi meetmoment om te zien of mijn lichaam het doneren vol kan houden > dus ik ook voldoende gezonde voeding binnen krijgquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:29 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
op de lange termijn misschien, maar op de korte termijn merk je na volbloed donatie veel meer van je ijzergehalte qua herstel.
Mijn bloeddruk fluctueert ook enorm per meting, vorige keer iets van 160/100 nu 140/86
Deze:quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:30 schreef isillavendel het volgende:
Had gebeld ik moet deze maand een oproep krijgen om bloed te gegeven..... (alsik hem niet krijg gaan ze me handmatig in plannen).
Maar nu het volgende probleem: Mag je bloed geven met waterwratjes?? (ze zitten onder me voet, ja heb ze vroeger al gehad maar moest ff bewijzen dat ik ze rustig weer op mijn 25ste kan krijgen)
Veel producten met zoethout erin eten/drinken van tevoren!quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Mijn bloeddruk is altijd laag - ik heb één keer 120/80 gehad en toen was ik heel trots. Normaal ergens tussen 100/60 en 110/70.
Maar het is toch niet erg? Ik heb er iig nooit commentaar op gehad. Volgens mij is het niet té laag, zeg maar.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:43 schreef Roolio het volgende:
[..]
Veel producten met zoethout erin eten/drinken van tevoren!
je krijgt nooit commentaar zolang de bovendruk niet boven de 160 komt, dan moet je nl naar de keuringsarts.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Maar het is toch niet erg? Ik heb er iig nooit commentaar op gehad. Volgens mij is het niet té laag, zeg maar.
Dat is niet helemaal waar. Sowieso kan je bloeddruk wel té laag zijn om bloed te mogen geven, vooral omdat-ie daalt na het doneren, al zal dat inderdaad niet heel snel gebeuren.quote:Op zondag 28 juli 2013 10:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
je krijgt nooit commentaar zolang de bovendruk niet boven de 160 komt, dan moet je nl naar de keuringsarts.
Lage bloeddruk kan alleen soms lastig zijn als je last heb van duizelingen als je opstaat, ander is het helemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |