bloeddruk heeft er weinig of niets mee te maken ( kan ik met een standaard lage bloeddruk na 111 donaties wel stellen)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:27 schreef thetalkingchair het volgende:
Gisteren voor 't eerst bloed gedoneerd. Ik was zelf aardig ontspannen en ook niet bang ergens voor ofzo, maar dat stomme apparaat bleef maar piepen. Bloed stroomde niet snel genoeg. Op een gegeven moment zat die band behoorlijk strak en ik moest knijpen in zo'n hartje, ik kreeg er gewoon pijn in m'n arm van. Toch maar even aangegeven, toen mocht 'ie wat losser. Apparaat bleef dus rood knipperen en af en toe piepen. Ik vond het zelf niet echt erg, maar ik voelde me natuurlijk wel een beetje lastig. Ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden hiervan kan zijn, iemand een idee? Mijn bloeddruk is wel vrij laag, heeft dat er soms mee te maken of praat ik nu onzin?
39'' ?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:10 schreef Serinde het volgende:
Hb 7,9 dus geen probleem39'' dit keer en twee koeken gegeten
Geen idee eigenlijk. Er wordt iedere ronde tijdelijk wel wat uit je gehaald en er is blijkbaar een ondergrens voor doneren ongeacht wat. Weet wel dat ze met plasma wat minder streng zijn. Zal het volgende keer vragenquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waarom testen ze dan je HB eigenlijk? Dat blijft toch binnen
Heb je met een lage HB sowieso niet een hogere kans om flauw te vallen enzo? Wellicht dat het gewoon een veiligheidsmaatregel is? Want plasma geven (en naald enzulks) kan natuurlijk nog steeds spanning geven.. Wellicht daarom even een check?quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
Niet helemaal, er blijft sowieso wat achter in het systeem. En tijdens het geven moet je het ook een even doen zonder wat er in het apparaat zit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij komt het flauwvallen omdat je minder volume hebt tijdelijk en dat niet elk lichaam daar snel genoeg aan kan wennenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Heb je met een lage HB sowieso niet een hogere kans om flauw te vallen enzo? Wellicht dat het gewoon een veiligheidsmaatregel is? Want plasma geven (en naald enzulks) kan natuurlijk nog steeds spanning geven.. Wellicht daarom even een check?
kunnen ze ook bezinking, cholesterol en bloedsuiker meenemen danquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:27 schreef douche-eendje het volgende:
Hb kan ook al wat zeggen over de gezondheid van een donor, een plots lage hb kan duiden op ziek zijn.
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Werd een keer tijd, maar heb vandaag eindelijk mijn intake gehadBij het inbrengen van de naald (voor controlebuisjes) merk ik op: "Ik kijk even de andere kant op." Waarom de man die gaat prikken heel droog zegt: "Ik niet!"
He, gelukkig maar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |