abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128255418

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
pi_128255469
de standaard zijn*

Snakey pls ;(
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_128255485
Hoe kijken jullie tegen het dumbell press tegen bp
pi_128255511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:33 schreef terrorsjaak het volgende:
Dumbell press krijg je een mooiere vorm van, doordat je steeds moet corrigeren. Ik prefereer Bench Press, al zou je ze ook gewoon kunnen afwisselen. :)
pi_128255519
quote:
Is prima, traint enkel meer stabilisatie
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:36:01 #6
397778 Curlbrah
dun dun dun
pi_128255636
quote:
ik wissel ze af, heb zelf het gevoel dat ik meer uit mijn bp haal.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:46:28 #7
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128256144
Krijg de laatste tijd last van mijn onderarm bij het (preacher) curlen, misschien toch maar vervangen met chin ups of hammer curls
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:50:53 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128256417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
Krijg de laatste tijd last van mijn onderarm bij het (preacher) curlen, misschien toch maar vervangen met chin ups of hammer curls
Doe je die (preacher) curls met een rechte bar? If so, probeer eens een EZ bar.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:53:22 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128256536
Probeer je handen recht te houden. Ik zie veel gasten tegelijkertijd wrist curls doen. Als ik mn polsen niet stil hoi krijg ik er ook ontzettend last van
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 25 juni 2013 @ 21:58:01 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128256797
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:53 schreef fathank het volgende:
Probeer je handen recht te houden. Ik zie veel gasten tegelijkertijd wrist curls doen. Als ik mn polsen niet stil hoi krijg ik er ook ontzettend last van
Dat inderdaad. En met die wrist curls pak je je onderarmen ook flink mee. Maar het ligt er een beetje aan waar je pijn in je onderarmen krijgt uiteraard.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:02:11 #11
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128257021
Die titel, ik moest echt lachen _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:05:52 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128257226
Wrist curls, ik doe ze niet meer. Wel eens geprobeerd, maar kreeg er altijd last van. Dan maar dunne polsen, des te verbaasder zijn ze altijd als t shirt uitgaat. Onderarmen zoals de voorman bij ons op de werkplaats ga ok toch niry krijgen. Daar zit 30 jaar zware fysieke arbeid in, en 20 jaar windsurfen op hoog niveau.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_128257288
quote:
Vind bp fijner maar ben nu weer tijdelijk overgestapt op db press. Ten eerste pak je meer spieren vanwege corrigeren, maar mijn belangrijkste reden is dat eeen kant bij mij beetje achter ging lopen. Dus voor symetrie.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:12:31 #14
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128257585
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:07 schreef ssebass het volgende:

Ten eerste pak je meer spieren vanwege corrigeren
Hangt ervan af wat je doel is. Indien hypertrofie, dan zeker niet. Anders zou je geweldige benen krijgen door medicine ball squats te doen, moet je ook extreem corrigeren. Of koorddansen.

Je traint je stabiliserende spieren wel om te corrigeren, ofwel evenwicht.
Confidence through competence
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:23:26 #15
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_128258225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 21:50 schreef Snakey het volgende:

[..]

Doe je die (preacher) curls met een rechte bar? If so, probeer eens een EZ bar.
Doe altijd alle arm oefeningen met EZ bar. Mijn bicep workout is altijd barbell curl,preacher curl en cable curl.

Die laatste reps van preacher curls en de cable curl sets doen dan echt pijn maar gek genoeg is die pijn ook zo weer weg maar moet er niet aan denken dat ik straks maanden niet kan trainen door tendinitis of iets dergelijks.

Zijn hammer curls een goede vervanging?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:24:57 #16
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_128258312
Ik zou cable met hammer vervangen.
Deathlift or Die.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:25:14 #17
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128258334
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:23 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Doe altijd alle arm oefeningen met EZ bar. Mijn bicep workout is altijd barbell curl,preacher curl en cable curl.

Die laatste reps van preacher curls en de cable curl sets doen dan echt pijn maar gek genoeg is die pijn ook zo weer weg maar moet er niet aan denken dat ik straks maanden niet kan trainen door tendinitis of iets dergelijks.

Geen idee. Wat voor pijn is het?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:26:35 #18
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128258434
quote:

[..]

Hammer curls verleggen het accent meer naar de brachioradialis. Maar bicepsje zullen wel blijven groeien.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:26:37 #19
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_128258437
quote:

[..]

Als je met hammer curls wel je bicep lekker pakt en je polsen niet voelt, zou ik zeggen ga je gang.

Hoe staat het trouwens met de gains binnen je kuur?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 22:45:17 #20
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_128259591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:26 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hammer curls verleggen het accent meer naar de brachioradialis. Maar bicepsje zullen wel blijven groeien.
Daar kreeg ik nou juist last van, de brachioradialis. Dus hamer curls kon ik al helemaal vergeten. Het heeft zichzelf opgelost, maar sinds ik chins en pull ups doe is het helemaal weg. Geen idee waarom dat is. Ik heb ook geen last meer van m'n schouders als ik pulls en chins blijf doen. Misschien geneest het net als squats ook kanker, geen idee.
pi_128260352
Die pijn in de onderarm (in het midden van de arm net onder het bot) bij het curlen heb ik ook last van sinds kort. Het komt ook voor bij andere bewegingen waar er druk op de onderarmen komt te staan zoals dippen of upright rows en dan met name als ik de bar moet loslaten. Ik doe dat dan altijd heel langzaam omdat dan de pijn wel meevalt.
De pijn begint nu ook te komen als ik mn shakebaker schudt of sowieso een schuddende beweging maak (de aftrek beweging zeg maar).
Soukidan op je oogbal.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:01:45 #22
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128260488
quote:
Ik heb bijna alle barbell oefeningen met een dumbell op dit moment. Juist om ervoor te zorgen dat beide armen allebei gelijk gaan lopen om dan over te stappen op de barbell:

* (incline) BP
* BOR
* OHP
* Lunges (nouja, das ook praktischer met lopen)

Enige nadeel (afhankelijk van hoe je het bekijkt) is dat je minder lift met dumbells vergeleken met een barbell. Maar meer symmetrie is waarom ik nu specifiek dumbells pak.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:12:43 #23
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128261099
Ook met een barbell is het niet mogelijk dat je aan de ene kant harder drukt dan de andere kant; anders zou je barbell scheef gaan staan en je van je bankje laten vallen...
Confidence through competence
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:19:11 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_128261485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:12 schreef Stereotomy het volgende:
Ook met een barbell is het niet mogelijk dat je aan de ene kant harder drukt dan de andere kant; anders zou je barbell scheef gaan staan en je van je bankje laten vallen...
Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik met de andere kant vaak compenseer, en met dumbells zie je dat effect makkelijker. Nouja, het is voor mij een reden geweest om bewust voor dumbells te kiezen ipv barbells.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 23:23:05 #25
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_128261712
Ik ben beter in db bp dan bb bp. Ze zijn bijna gelijk namelijk.
Deathlift or Die.
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:24:42 #26
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128264511
Grappig hoe de grootste ecto's nu zitten te eikelen dat ik niet gespierd ben, terwijl een paar die stuk breder zijn dan ik zeggen dat ik goed vooruit ga :') . Achja meer haat is alleen maar meer motivatie
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:26:21 #27
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_128264581
LAAT JE NIET GEK MAKEN ZUSTEREN!!!!! WHAT DOESNT KILL YOU ONLY MAKES YOU STRONGER
BEASTMODE
pi_128264597
Probeer wat meer in GYM te posten:
ONZ / [DE GYM #108] Wout Zijlstra's trainingsschuur

Wellicht een idee om deze ook ergens in de OP te zetten of als disclaimer voor het posten?

quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:26 schreef Awesome_ het volgende:
LAAT JE NIET GEK MAKEN ZUSTEREN!!!!! WHAT DOESNT KILL YOU ONLY MAKES YOU STRONGER
:')
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:28:22 #29
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128264663
Of in de disclaimer van 'Voordat je reageert'?
Verbo is terug?
pi_128264682
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:24 schreef Susteren het volgende:
's nu zitten te eikelen dat ik niet gespierd ben, terwijl een paar die stuk breder zijn dan ik zeggen dat ik goed vooruit ga :') . Achja meer haat is alleen maar meer motivatie
Je voelt zelf volgens mij gewoon het beste aan of je goed voorruit gaat of niet.
Rustig aan.
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:36:15 #31
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128264954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je voelt zelf volgens mij gewoon het beste aan of je goed voorruit gaat of niet.
Nee hoor, maar ik probeer zelf altijd positief te als ik zie dat iemand zijn best doet, beetje lullig om dan iemand af te kraken, en al helemaal als hij zelf 3 jaar ouder is, en nog meer ecto dan ik. Dat is gewoon triest imho.

Ik ben al best tevreden met de gains tot nu toe, daar ga ik niet over liegen. Maar geweldig is het bij lange na niet :')

Edit - sorry verkeerd gelezen, tering wat ben ik opeens offensief, k ga maar eens pitte was een kutdag :')
pi_128265403
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat je kan doen zijn rows, maar dan niet helemaal doorbuigen zoals je met gewone barbell rows doet. Je blijft dus op 45 graden staan, en dan trek je de bar naar je buik. Je kan dan behoorlijk goed je bovenkant rug aanspannen/aanspreken. Zelfs als je het zonder bar doet voel je al wat ik bedoel.
Dumbbell rows ervan maken ook goed? Kheb dat in huis sinds net :) met schijfjes, op z'n zwaarst is een dumbbell dan net iets over de 10 kg. (schijfjes hebben rare gewichten, niet in standaard kilogrammen) Ik wil als het ff kan thuis wat doen voor die rug, mijn sessies in de sportschool zijn al lang zat.
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:57:31 #33
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_128265543
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:59 schreef Yamcha het volgende:
Die pijn in de onderarm (in het midden van de arm net onder het bot) bij het curlen heb ik ook last van sinds kort. Het komt ook voor bij andere bewegingen waar er druk op de onderarmen komt te staan zoals dippen of upright rows en dan met name als ik de bar moet loslaten. Ik doe dat dan altijd heel langzaam omdat dan de pijn wel meevalt.
De pijn begint nu ook te komen als ik mn shakebaker schudt of sowieso een schuddende beweging maak (de aftrek beweging zeg maar).
Kan je met een foto van google aangeven waar je pijn hebt en heb je ook last van andere plekken. Bijvoorbeeld specifieke vingers of bij de elleboog. Is er ook iets specifieks waardoor je er meer last van hebt gekregen de laatste tijd?
Verbo is terug?
pi_128265596
Ik heb die pijn in m'n onderarm ook inderdaad.

Voel hem alleen als ik staande curls met EZbar doe of preacher curls met EZbar. Bij dumbbell curls voel ik het niet, verder ook nergens anders. Niet bij chinups, niet bij DL.

Alleen bij de twee curlvariaties die ik doe met EZbar.
pi_128265630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb bijna alle barbell oefeningen met een dumbell op dit moment. Juist om ervoor te zorgen dat beide armen allebei gelijk gaan lopen om dan over te stappen op de barbell:

* (incline) BP
* BOR
* OHP
* Lunges (nouja, das ook praktischer met lopen)

Enige nadeel (afhankelijk van hoe je het bekijkt) is dat je minder lift met dumbells vergeleken met een barbell. Maar meer symmetrie is waarom ik nu specifiek dumbells pak.
Maar wat ik ook merk is dat ik met dumbell press veeel sterker word. Even paar weken dumbell press endan bankdrukken om te vergelijken. Je ziet het verschil. Hoger gewicht gaat je makkelijker af.

En incline en decline kan je inderdaad ook met dumbells doen.
pi_128267287
heeft iemand hier de overstap gemaakt van highbar naar lowbar squats? Ik heb altijd al highbar gedaan tot ik erachter kwam dat je de bar ook lager kon leggen :') maargoed als ik lowbar probeer dan flikkert die bar van mijn schouder af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')