abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128239286
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:30 schreef TardisMatrix het volgende:
...
DonJames natuurlijk maakt het uit. Als ze zeggen wat het probleem is kan ik er iets aan doen.
Nee, daar kan je niks aan doen! Als ze zeggen "we hebben iemand aangenomen die eerder heeft samengewerkt met één van onze collega's, die meer ervaring heeft en minder kost", wat denk je dan dat jij daaraan gaat doen?
quote:
Maarja. Je bent een vrouw zullen ze natuurlijk nooit zeggen
Dat mag natuurlijk niet. Maar zelfs al zou je een rechtszaak aanspannen en deze winnen, denk je dan dat ze jou dan toch maar wel die leuke baan geven?

Dus, suck it up. Kijk goed naar jezelf in de spiegel en vraag je af wat jij kan verbeteren aan jezelf. Want de andere partij de schuld geven, en de andere partij gaan proberen te overtuigen van hun ongelijk gaat je sowieso niet lukken.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:07:21 #52
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_128239427
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:55 schreef WvdL het volgende:
Mijn manier van gewoon bedrijven googlen in mijn sector in de omgeving waar ik wilde gaan wonen werkte voor mij anders ook prima.

Vele bedrijven vinden het prima geen premie te hoeven betalen aan recruitbureau's

Ken dan ook heel weinig (0) bedrijven die alleen/exclusief recruiten volgens een bureau.
De functie die ik nu heb, was alleen beschikbaar via het W&S bureau, daar gingen ze echt niet aan voorbij. Scheelde me overigens ook nog eens heel wat werk, ze deden hun werk meer dan prima. Zij belden mij op of ik al iets gehoord had en als dat niet het geval was, gingen zij er even achteraan bellen. Werd echt heel goed geregeld.
Don't let my username fool you...
pi_128239582
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Meestal werkt dat zo niet. Óf de namen van de bedrijven worden niet bekend gemaakt, óf de bedrijven hebben een afspraak dat er exclusief via die werving en selectiebureaus wordt gewerkt. Rechtstreeks bij die bedrijven solliciteren zal dan eerder een averechts effect hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:55 schreef WvdL het volgende:
Mijn manier van gewoon bedrijven googlen in mijn sector in de omgeving waar ik wilde gaan wonen werkte voor mij anders ook prima.
Wat WvdL schrijft is ook mijn ervaring. Ik heb gegoogled naar wat er allemaal in de buurt zit en voor mij interessant is. Lijstje met websites gemaakt en die elke dag even langs gaan of er relevante vacatures zijn. Deze werkgevers werken allemaal juist NIET met recruiters, dus als je alleen naar vacaturesites kijkt mis je een redelijk grote groep vacatures in mijn ervaring.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:12:11 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128239595
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef Brighteyes het volgende:

Negeer je me nu omdat ik een vrouw ben?
Iz it cuz I'm female?

TS, ik denk dat zelfreflectie je al een heel eind brengt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:17:52 #55
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128239822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik denk die laatste ;)
:)
pi_128241488
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

De functie die ik nu heb, was alleen beschikbaar via het W&S bureau, daar gingen ze echt niet aan voorbij. Scheelde me overigens ook nog eens heel wat werk, ze deden hun werk meer dan prima. Zij belden mij op of ik al iets gehoord had en als dat niet het geval was, gingen zij er even achteraan bellen. Werd echt heel goed geregeld.
Das dan wel weer relaxt, maar volgens mij wel meer uitzondering dan standaard.
newb
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:11:52 #57
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_128242084
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:57 schreef WvdL het volgende:

[..]

Das dan wel weer relaxt, maar volgens mij wel meer uitzondering dan standaard.
Plus: ze stuurden de eerste werkdag een taart op naar het bedrijf waar ik begon. De volgende keer zou ik ook zo weer bij ze aankloppen, erg tevreden over de hele afhandeling.
Don't let my username fool you...
pi_128242423
In welke regio ben je eigenlijk op zoek naar werk?

Ik werkte voorheen vooral in Haarlem en Amsterdam maar heb nu een uitstapje gemaakt naar Joure, qua afstand is dit 2x zo ver maar qua reistijd de helft
pi_128243404
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:20 schreef Zonnetjes het volgende:
In welke regio ben je eigenlijk op zoek naar werk?

Ik werkte voorheen vooral in Haarlem en Amsterdam maar heb nu een uitstapje gemaakt naar Joure, qua afstand is dit 2x zo ver maar qua reistijd de helft
Bij een bedrijf met e-facturatie? :D
newb
  dinsdag 25 juni 2013 @ 17:55:58 #60
132191 -jos-
Money=Power
pi_128245670
Zoals hier al een paar keer is aangegeven. Ga zelf bedrijven zoeken die bij je profiel passen. Sowieso omzeil je dan dat slechte recruitmentbureau wat anders veel geld aan jou zou gaan verdienen. Netwerken kan ook helpen, vraag oude collega's/bekenden/vrienden of hun geen bedrijven kennen. Of maak een LinkedIn profiel aan.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_128282909
quote:
Bij een bedrijf met e-facturatie?
Nee, bij een bedrijft met verslavende middelen
pi_128283036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:52 schreef ex het volgende:
TS, wat kan je precies in de ICT?
pi_128283038
En is TS nou een man of een vrouw?
pi_128283153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef TardisMatrix het volgende:
Nogmaals het is niet mijn CV. Echt niet.

Ik kan er niks aan doen maar ik begin toch te twijfelen of het feit dat ik een vrouw ben er iets mee te maken heeft... ICT is nueenmaal een mannencultuur. Als er weinig kandidaten zijn dat is een vrouw wel acceptabel maar bij keuze liever een man.

Maarja. Bewijs dat maar eens.....
Ik denk dat ts een vrouw is, maar dat hoeft in de ICT echt geen nadeel te zijn. Ik ben ook een vrouw in de ICT en heb tot nu toe geen moeite gehad om werk te vinden. In sommige functies hebben ze zelfs liever vrouwen dan mannen.
pi_128283395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:46 schreef Zonnetjes het volgende:

[..]

Ik denk dat ts een vrouw is, maar dat hoeft in de ICT echt geen nadeel te zijn. Ik ben ook een vrouw in de ICT en heb tot nu toe geen moeite gehad om werk te vinden. In sommige functies hebben ze zelfs liever vrouwen dan mannen.
Bij ons maakt het iig niet uit, laatst nog een vrouwelijke programmeur aangenomen.
pi_128283968
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:38 schreef TardisMatrix het volgende:
Misschien heb je mijn post niet goed gelezen.

Ik wil GRAAG reageren op enkele mooie vacatures waar ik graag wil werken. Maar het bureau werkt mij tegen.

Waarom zou dan maar een baan die ik niet wil aan de andere kant van Nederland aannemen?

Aan de andere kant zal een werkgever het ook niet fijn vinden dat ze een bureau in de arm nemen en vervolgens mensen die bij hun op gesprek willen komen nooit doorkomen omdat het bureau dus tegenwerkt. Athans ik zou als werkgever meteen overstappen naar een bureau waarvan ik weet dat ze wel alle geschikte kandidaten zouden aanbieden. Daar betalen ze immers voor. Of ze uiteindelijk de kandidaat aannemen moet aan hun zijn. Niet aan het bureau.
Correctie:ze nemen over het algemeen geen bureau in de arm om alle geschikte kandidaten aan te bieden. Ze laten het bureau een stuk of 5 kandidaten selecteren die aangeboden worden. De vijf kandidaten die volgens de briefing het MEEST geschikt zijn
Als ze zelf wilden selecteren hadden ze dat bureau helemaal niet in de arm genomen....
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_128284023
Best wel herkenbaar, soms zijn die bureautjes echt waardeloos. Al hangt het wel een beetje van de persoon af waardoor je bemiddeld wordt.

Wat je kan doen is vragen naar de opdrachtgever waar ze de vacature vandaan hebben en deze vervolgens zelf bellen. Zelf heb ik dus ook wel meegemaakt dat het uitzendbureau me niet wilde bemiddelen en de opdrachtgever me alsnog uitnodigde n.a.v. eigen contact. Dan moet je alleen dus wel gaan graven naar de opdrachtgever en contactinformatie.

Dit heeft tevens als voordeel dat je stukken goedkoper bent. Het gaat de opdrachtgevers niet altijd om het geld, maar bij mijn huidige werkgever is wel een verschil tussen uitzendkrachten en mensen direct in dienst, soms wel 200,- in vergelijkbare functies plus veel betere arbeidsvoorwaarden (bijv een 13e maand en minder onzekerheid over de toekomst). Des te meer reden om ze gewoon lekker links te laten liggen als ze zelf al niet eens willen helpen.
pi_128284414
Wat een hoop onzinreacties in dit topic, niet normaal meer...

De enige twee relevante vragen in jouw situatie zijn:
- waar woon je?
- wat voor werkervaring heb je in de ICT?

Ik ken twee vrouwen van jouw leeftijd die voor meer dan 3000/maand zijn aangenomen op ICT-functies die niet eens wat met programmeren te maken hebben. Maar die wonen wel in de Randstad en doen 10 jaar hetzelfde werk voor verschillende bedrijven.
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:27:02 #69
132191 -jos-
Money=Power
pi_128284637
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:21 schreef JoPiDo het volgende:
Wat een hoop onzinreacties in dit topic, niet normaal meer...

De enige twee relevante vragen in jouw situatie zijn:
- waar woon je?
- wat voor werkervaring heb je in de ICT?

Ik ken twee vrouwen van jouw leeftijd die voor meer dan 3000/maand zijn aangenomen op ICT-functies die niet eens wat met programmeren te maken hebben. Maar die wonen wel in de Randstad en doen 10 jaar hetzelfde werk voor verschillende bedrijven.
Hoi Joost ;). Wat is onzin dan?

Via een recruitment bureau ga je dus nooit 3000/maand verdienen. Sowieso weet je het opleidingsniveau van TS niet eens.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_128284804
Alle recruiters zijn slecht, vrouwen worden gediscrimineerd... Sorry hoor, maar dat is enorme onzin.

Natuurlijk zijn er slechte recruiters bij, maar ik heb zelf bijvoorbeeld heel positieve ervaringen met een recruiter. Vorig jaar heeft een recruiter mij aan een heel leuke baan in de IT geholpen :) Deze recruiter nodigde me eerst uit voor een persoonlijk gesprek, waarna ik mijn wensen voor een nieuwe baan kenbaar kon maken. En daarna heeft hij heel veel voor mij gedaan. Dus misschien moet je eens een andere recruiter proberen?

En vrouwen die gediscrimineerd zouden worden? Ja, positief gediscrimineerd misschien ;) Bij mijn vorige werk was ik ook betrokken bij alle sollicitaties en ik kan je vertellen dat vrouwen dan eerder een streepje voor hadden, dan dat ze negatief werden gediscrimineerd.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:36:38 #71
189961 ex
aperture science
pi_128285028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:27 schreef -jos- het volgende:

[..]

Via een recruitment bureau ga je dus nooit 3000/maand verdienen. Sowieso weet je het opleidingsniveau van TS niet eens.
:')
The cake is a lie!
pi_128285114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:27 schreef -jos- het volgende:

[..]

Oh shit, dan moet ik heel snel salaris gaan inleveren :T
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_128285132
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef TardisMatrix het volgende:
Dit heeft geen zin....

Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?

Mensen met vage onderbuikgevoelens die hier gewoon domme dingen neerplempen gelieve niet meer te reageren.
Jeetje, wat ben jij vooringenomen zeg :o

Is het ooit in je opgekomen dat het bureau je niet tegenwerkt, maar voor elke vacature 150 kandidaten heeft? Of dat het misschien best eens zo zou kunnen zijn dat er heel wat te verbeteren valt aan je CV?

Kom van je high horse en durf eens wat te twijfelen aan jezelf.

Je hebt 3 seconden om indruk te maken. In dit topic kom je behoorlijk arrogant, verongelijkt en taalonvaardig (is dat een woord?) over. Dat heeft niets te maken met de reacties, want het begint écht al in de OP.
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:43:25 #74
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128285313
Uh ja ik heb ook behoorlijk wat klote ervaringen met voornamelijk uitzendbureaus gehad maar in dit geval denk ik toch dat het ook aan TS en haar manier van communiceren ligt. :')
Hallon!
pi_128285977
Ik ben op zoek in midden nederland. Ik werk in de ICT branche in de software ontwikkeling. Straal is ongeveer 40-50 KM. Ook een beetje afhankelijk van welke kant op natuurlijk.

Mijn laatst verdiende salaris is 3500 p/m Niveau is MBO maar veel gerelateerde curcuses om kennis op-to-date te houden (meest recente curcus 1 jaar oud). Werkervaring 8 jaar.

Ik heb gezocht op vacatures die niet via zo'n bureau lopen. Die zijn er wel maar schaars. Vaak kom ik met google toch weer uit op de vacature sites. En dan zie ik een leuke vacature en die is natuurlijk weer van dat bureau....

Begrijpt niemand dan dat dat frustreerd? Je wil graag op die baan solliciteren maar dat k*tbureau weigert gewoon. Hoe is dat eerlijk voor mij? Als ik wist van welk bedrijf de functie was zou ik zeker weten uitgenodigd worden voor een gesprek.... Dan kan je wel zeggen dat ik op een high horse zit of zeiken op een spelfout.

Mag hopen dat de mensen die hier zo arrogant reageren eens in mijn situatie terecht komen. Dan piep je wel anders. Dan ben ik de eerste die hier komt trollen dat het komt vanwege je arrogantie. Al heb ik geen enkele weet van de echte situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')