Nee, daar kan je niks aan doen! Als ze zeggen "we hebben iemand aangenomen die eerder heeft samengewerkt met één van onze collega's, die meer ervaring heeft en minder kost", wat denk je dan dat jij daaraan gaat doen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:30 schreef TardisMatrix het volgende:
...
DonJames natuurlijk maakt het uit. Als ze zeggen wat het probleem is kan ik er iets aan doen.
Dat mag natuurlijk niet. Maar zelfs al zou je een rechtszaak aanspannen en deze winnen, denk je dan dat ze jou dan toch maar wel die leuke baan geven?quote:Maarja. Je bent een vrouw zullen ze natuurlijk nooit zeggen
De functie die ik nu heb, was alleen beschikbaar via het W&S bureau, daar gingen ze echt niet aan voorbij. Scheelde me overigens ook nog eens heel wat werk, ze deden hun werk meer dan prima. Zij belden mij op of ik al iets gehoord had en als dat niet het geval was, gingen zij er even achteraan bellen. Werd echt heel goed geregeld.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:55 schreef WvdL het volgende:
Mijn manier van gewoon bedrijven googlen in mijn sector in de omgeving waar ik wilde gaan wonen werkte voor mij anders ook prima.
Vele bedrijven vinden het prima geen premie te hoeven betalen aan recruitbureau's
Ken dan ook heel weinig (0) bedrijven die alleen/exclusief recruiten volgens een bureau.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meestal werkt dat zo niet. Óf de namen van de bedrijven worden niet bekend gemaakt, óf de bedrijven hebben een afspraak dat er exclusief via die werving en selectiebureaus wordt gewerkt. Rechtstreeks bij die bedrijven solliciteren zal dan eerder een averechts effect hebben.
Wat WvdL schrijft is ook mijn ervaring. Ik heb gegoogled naar wat er allemaal in de buurt zit en voor mij interessant is. Lijstje met websites gemaakt en die elke dag even langs gaan of er relevante vacatures zijn. Deze werkgevers werken allemaal juist NIET met recruiters, dus als je alleen naar vacaturesites kijkt mis je een redelijk grote groep vacatures in mijn ervaring.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:55 schreef WvdL het volgende:
Mijn manier van gewoon bedrijven googlen in mijn sector in de omgeving waar ik wilde gaan wonen werkte voor mij anders ook prima.
Iz it cuz I'm female?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Negeer je me nu omdat ik een vrouw ben?
Das dan wel weer relaxt, maar volgens mij wel meer uitzondering dan standaard.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De functie die ik nu heb, was alleen beschikbaar via het W&S bureau, daar gingen ze echt niet aan voorbij. Scheelde me overigens ook nog eens heel wat werk, ze deden hun werk meer dan prima. Zij belden mij op of ik al iets gehoord had en als dat niet het geval was, gingen zij er even achteraan bellen. Werd echt heel goed geregeld.
Plus: ze stuurden de eerste werkdag een taart op naar het bedrijf waar ik begon. De volgende keer zou ik ook zo weer bij ze aankloppen, erg tevreden over de hele afhandeling.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:57 schreef WvdL het volgende:
[..]
Das dan wel weer relaxt, maar volgens mij wel meer uitzondering dan standaard.
Bij een bedrijf met e-facturatie?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:20 schreef Zonnetjes het volgende:
In welke regio ben je eigenlijk op zoek naar werk?
Ik werkte voorheen vooral in Haarlem en Amsterdam maar heb nu een uitstapje gemaakt naar Joure, qua afstand is dit 2x zo ver maar qua reistijd de helft
Ik denk dat ts een vrouw is, maar dat hoeft in de ICT echt geen nadeel te zijn. Ik ben ook een vrouw in de ICT en heb tot nu toe geen moeite gehad om werk te vinden. In sommige functies hebben ze zelfs liever vrouwen dan mannen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef TardisMatrix het volgende:
Nogmaals het is niet mijn CV. Echt niet.
Ik kan er niks aan doen maar ik begin toch te twijfelen of het feit dat ik een vrouw ben er iets mee te maken heeft... ICT is nueenmaal een mannencultuur. Als er weinig kandidaten zijn dat is een vrouw wel acceptabel maar bij keuze liever een man.
Maarja. Bewijs dat maar eens.....
Bij ons maakt het iig niet uit, laatst nog een vrouwelijke programmeur aangenomen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:46 schreef Zonnetjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ts een vrouw is, maar dat hoeft in de ICT echt geen nadeel te zijn. Ik ben ook een vrouw in de ICT en heb tot nu toe geen moeite gehad om werk te vinden. In sommige functies hebben ze zelfs liever vrouwen dan mannen.
Correctie:ze nemen over het algemeen geen bureau in de arm om alle geschikte kandidaten aan te bieden. Ze laten het bureau een stuk of 5 kandidaten selecteren die aangeboden worden. De vijf kandidaten die volgens de briefing het MEEST geschikt zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:38 schreef TardisMatrix het volgende:
Misschien heb je mijn post niet goed gelezen.
Ik wil GRAAG reageren op enkele mooie vacatures waar ik graag wil werken. Maar het bureau werkt mij tegen.
Waarom zou dan maar een baan die ik niet wil aan de andere kant van Nederland aannemen?
Aan de andere kant zal een werkgever het ook niet fijn vinden dat ze een bureau in de arm nemen en vervolgens mensen die bij hun op gesprek willen komen nooit doorkomen omdat het bureau dus tegenwerkt. Athans ik zou als werkgever meteen overstappen naar een bureau waarvan ik weet dat ze wel alle geschikte kandidaten zouden aanbieden. Daar betalen ze immers voor. Of ze uiteindelijk de kandidaat aannemen moet aan hun zijn. Niet aan het bureau.
Hoi Joostquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:21 schreef JoPiDo het volgende:
Wat een hoop onzinreacties in dit topic, niet normaal meer...
De enige twee relevante vragen in jouw situatie zijn:
- waar woon je?
- wat voor werkervaring heb je in de ICT?
Ik ken twee vrouwen van jouw leeftijd die voor meer dan 3000/maand zijn aangenomen op ICT-functies die niet eens wat met programmeren te maken hebben. Maar die wonen wel in de Randstad en doen 10 jaar hetzelfde werk voor verschillende bedrijven.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hoi Joost. Wat is onzin dan?
Via een recruitment bureau ga je dus nooit 3000/maand verdienen. Sowieso weet je het opleidingsniveau van TS niet eens.
Oh shit, dan moet ik heel snel salaris gaan inleverenquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:27 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hoi Joost. Wat is onzin dan?
Via een recruitment bureau ga je dus nooit 3000/maand verdienen. Sowieso weet je het opleidingsniveau van TS niet eens.
Jeetje, wat ben jij vooringenomen zegquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef TardisMatrix het volgende:
Dit heeft geen zin....
Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?
Mensen met vage onderbuikgevoelens die hier gewoon domme dingen neerplempen gelieve niet meer te reageren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |