abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128235050
Ik ben dus op zoek naar werk. Zoals zovelen. Ik heb een mooie CV en heb eigenlijk nooit moeite gehad met werk vinden.

Nu zijn de tijden helaas wat minder maar wie zoekt zal vinden.

Nu word ik dus op 2 manieren tegengewerkt.

1: Nep vacatures. Echt online vacature sites staan er bomvol mee. Je doet de moeite om te solliciteren en vervolgens blijkt de vacature zogenaamd al maanden geleden vervuld te zijn. Vroeger haalde je zo'n nep vacature er snel uit omdat deze zo generiek zijn dat ze wel op ieder bedrijf slaan. Nu is het veel geraffineerder door gewoon een vervulde vacature online te laten staan.
Dit doen bedrijven dus om te laten zien dat het goed met ze gaat. Ze hebben veel vacatures open staan en dus gaat het schijnbaar erg goed met het bedrijf....

Helaas zijn het niet alleen bedrijven die dit doen maar voornamelijk bij requitment bureau's. Ik ben ICT'er en daar ontkom je bijna niet aan dit soort vacature-schuif bedrijfjes.

2. Requitment bureau die mij actief tegenwerkt. Dit is een bureau die heel veel vacatures heeft in mijn regio. Ook heel veel leuke vacatures die perfect aansluiten bij mij CV. Op een een of andere manier heeft deze oftwel besloten mij niet te bemiddelen (geen idee waarom. Ik heb hun echt nooit iets gedaan) oftwel het zijn ook allemaal nep vacatures maar willen dit niet toegeven. Ik heb diverse malen mijn c.v. toegestuurd. En diverse malen gereageerd op een vacature. Ook heb ik diverse malen gebeld.

Ik krijg gewoon geen reactie. Er wordt beloofd mij terug te bellen of te mailen maar het gebeurd niet. En nu heb ik het toch over een keer of 10 dat ik contact met hun heb opgenomen in het tijdsbestek van enkele weken.

Nu heb ik toch een groot probleem. Ze hebben zeker *3* vacatures van werkgevers waarvan ik gewoon naadloos aansluit bij het gevraagde profiel. Ik weet 100% zeker dat ik bij contact uitgenodigd wordt voor een sollicitatie gesprek. Maar ik kan dus geen contact leggen omdat dat bureau wat ertussen zit moeilijk doet.

Even over mij. Ik ben een relevante CV met veel werkervaring. Ik heb alleen maar goede referenties. Ben buiten mijn schuld net 3 weken werkeloos (met goede referentie) en ben gewoon een goede werknemer. Als ik bij een gesprek wordt afgewezen is het een ander verhaal (en dit gebeurd mij zelfden 9/10 kreeg ik een aanbod) maar ik kom nog niet eens zover.

Wie kan mij van advies dienen? Het is natuurlijk onzin dat ik de baan die ik graag wil (en de werkgever die iemand als ik zoekt) niet kan krijgen omdat Pietje van bureau X blijkbaar iets persoonlijks tegen mij heeft...
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:08:33 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128235096
Punt 1 :@
Echt veel gezeik mee gehad van 'klanten' toen ik bij het UWV Werkbedrijf werkte :+

Advies: laat iemand je cv / motivatiebrief op taal- en spelfouten controleren. Als je volledig op een vacature aansluit, zou dat een punt kunnen zijn.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:12:31 #3
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_128235228
Kun je niet even langs gaan bij dat recruitment bureau? Dat praat soms wat makkelijker.

Ik heb alleen maar een heel positieve ervaring met een werving en selectiebureau, eerst persoonlijk gesprek gehad waarbij echt gekeken werd naar wat ik wilde en vervolgens perfecte begeleiding bij het sollicitatietraject. Ze gingen ook echt op zoek naar iets wat bij mij paste.
Don't let my username fool you...
  Spellchecker dinsdag 25 juni 2013 @ 13:12:43 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_128235238
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:08 schreef hugecooll het volgende:

Advies: laat iemand je cv / motivatiebrief op taal- en spelfouten controleren. Als je volledig op een vacature aansluit, zou dat een punt kunnen zijn.
pi_128235344
Tussenpersonen uitschakelen, en gelijk bij de vacatures van bedrijven zelf kijken.

Verder is het nu echt niet zo dat wie zoekt werk zal vinden. Er zijn gewoon meer werkzoekenden dan er vacatures zijn op dit moment, dus wees erop voorbereid dat het gewoon even kan duren, ook al vind jij jezelf de ideale werknemer. Dat betekend niet dat bedrijven dat ook zo zien ;)
pi_128235428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:15 schreef fh101 het volgende:
Tussenpersonen uitschakelen, en gelijk bij de vacatures van bedrijven zelf kijken.

Verder is het nu echt niet zo dat wie zoekt werk zal vinden. Er zijn gewoon meer werkzoekenden dan er vacatures zijn op dit moment, dus wees erop voorbereid dat het gewoon even kan duren, ook al vind jij jezelf de ideale werknemer. Dat betekend niet dat bedrijven dat ook zo zien ;)
Dit.

En verder zijn die "nep"-vacatures inderdaad schijtvervelend, maar daar kun je niets aan doen.
pi_128235566
Metalfreak mijn ervaringen zijn ook heel goed. Alleen door de crisis hebben veel van de bureau's waar ik in het verleden goed werk voor verricht heb gewoon geen vacature voor mij. Dus ik ga nu naar een ander bureau waar wel veel vacatures zijn en daar krijg ik gewoon 0.

fh101 daar had ik zelf ook al een gedacht. Maar de naam van het bedrijf zetten ze niet bij de vacature. Als ik zelf met google zoek in de hoop dat het bedrijf hem zelf ook online heeft staan vind ik helaas niets.

Net geprobeerd contact op te nemen met zijn leiding gevende. Eerst was ie met pauze en toen niet aanwezig... In plaats dat ze even doorgeven dat iemand geprobeerd heeft contact op te nemen....
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:23:02 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128235620
Requitment, ik vind 'm mooi in dit verband.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:23:21 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_128235635
Al dat soort bureaus zouden dan ook opgeheven moeten worden. Hoop mooie beloftes en praatjes, maar uiteindelijk leveren ze niets en gaat het er alleen maar om dat ze een extra naam in het bakje hebben om mee te pronken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_128235668
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:18 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit.

En verder zijn die "nep"-vacatures inderdaad schijtvervelend, maar daar kun je niets aan doen.
Persoonlijk niet nee. Maar dit leverd toch ook schade op voor de economie? Mensen zien 10-tallen vacatures en denken dat het dus beter gaat in de sector dat dat eigenlijk het geval is. Ook is het schadelijk voor mensen die nu dus geen werk hebben. Reageren op nep vacatures is tijd die beter besteed is aan het reageren op echte vacatures.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:25:08 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128235701
quote:
Echt veel gezeik mee gehad van 'klanten' toen ik bij het UWV Werkbedrijf werkte :+

Ik herhaal 'm even omdat je er niet op reageert.
The love you take is equal to the love you make.
pi_128235720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:23 schreef karr-1 het volgende:
Al dat soort bureaus zouden dan ook opgeheven moeten worden. Hoop mooie beloftes en praatjes, maar uiteindelijk leveren ze niets en gaat het er alleen maar om dat ze een extra naam in het bakje hebben om mee te pronken.
C.V. vangers. Op het moment dat je aan het werk bent word je constant gespammed met vacatures terwijl je niet (meer) op zoek bent. Dan blijven ze je lastig vallen.
pi_128235747
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:23 schreef Copycat het volgende:
Requitment, ik vind 'm mooi in dit verband.
:D scherp als altijd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef TardisMatrix het volgende:

[..]

Persoonlijk niet nee. Maar dit leverd toch ook schade op voor de economie? Mensen zien 10-tallen vacatures en denken dat het dus beter gaat in de sector dat dat eigenlijk het geval is. Ook is het schadelijk voor mensen die nu dus geen werk hebben. Reageren op nep vacatures is tijd die beter besteed is aan het reageren op echte vacatures.
Als je nu werkeloos bent heb je natuurlijk zat tijd om op vacatures te reageren, dus dat vind ik niet zo'n argument. Wat ik kwalijker vind is dat dat soort recruiters/detacheerders iemand eigenlijk gewoon voorliegen en vervolgens helemaal niets van zich laten horen. Wat ik vaak doe bij dat soort bedrijven is eerst even bellen met de vraag of de vacature nog open staat.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:26:14 #14
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_128235754
quote:

Het echte punt zou wel eens zijn "ik-persoontje" kunnen zijn.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_128235774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herhaal 'm even omdat je er niet op reageert.
Hou toch eens op met dat taal-nazi gedoe. Denk je echt dat ik deze post avonden heb lopen polijsten zoals mijn c.v.?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:27:42 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128235813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef TardisMatrix het volgende:
Maar dit leverd toch ook schade op voor de economie?
Als je dit soort fouten maakt, lijkt me het advies van Lienekien erg relevant.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:28:07 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128235838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef TardisMatrix het volgende:

[..]

Hou toch eens op met dat taal-nazi gedoe. Denk je echt dat ik deze post avonden heb lopen polijsten zoals mijn c.v.?
Het advies is nog steeds: laat je cv en je brief eens door anderen bekijken.

Kennelijk neem je dat advies niet echt serieus.
pi_128235930
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef LompeHork het volgende:

[..]

:D scherp als altijd.

[..]

Als je nu werkeloos bent heb je natuurlijk zat tijd om op vacatures te reageren, dus dat vind ik niet zo'n argument. Wat ik kwalijker vind is dat dat soort recruiters/detacheerders iemand eigenlijk gewoon voorliegen en vervolgens helemaal niets van zich laten horen. Wat ik vaak doe bij dat soort bedrijven is eerst even bellen met de vraag of de vacature nog open staat.
Ik doe geen 10 sollicitaties per dag de deur uit nee. Ik reageer alleen op vacatures waarvan ik weet dat ik veel kans maak. Ik ga vervolgens niet 10 gesprekken tegelijk houden. Stel dat ik er 1 aanneem zal ik bij die andere 9 bedrijven nooit meer kunnen solliceren. Ik heb hun immers al eens afgewezen. Ik doe een sollicatie of 2-3 de deur uit en ben een paar dagen later beleeft of die ontvangen is (waarna ik te horen krijg dat de vacature niet meer bestaat) Ook laat ik sommige vacatures links liggen. Die bestaan al een poosje en zijn vast allang vervuld of nep.
pi_128235993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:30 schreef TardisMatrix het volgende:

[..]

Ik doe geen 10 sollicitaties per dag de deur uit nee. Ik reageer alleen op vacatures waarvan ik weet dat ik veel kans maak. Ik ga vervolgens niet 10 gesprekken tegelijk houden. Stel dat ik er 1 aanneem zal ik bij die andere 9 bedrijven nooit meer kunnen solliceren. Ik heb hun immers al eens afgewezen. Ik doe een sollicatie of 2-3 de deur uit en ben een paar dagen later beleeft of die ontvangen is (waarna ik te horen krijg dat de vacature niet meer bestaat) Ook laat ik sommige vacatures links liggen. Die bestaan al een poosje en zijn vast allang vervuld of nep.
Dan moet je niet klagen. Wat een nonredenen, toen ik werkeloos op de bank zitten gingen er rustig 3-4 sollicitaties per dag de deur uit, ook al sloot het niet perfect aan. Wellicht is het gewoon je gebrek aan motivatie, nofi overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2013 13:32:02 ]
pi_128236293
Misschien heb je mijn post niet goed gelezen.

Ik wil GRAAG reageren op enkele mooie vacatures waar ik graag wil werken. Maar het bureau werkt mij tegen.

Waarom zou dan maar een baan die ik niet wil aan de andere kant van Nederland aannemen?

Aan de andere kant zal een werkgever het ook niet fijn vinden dat ze een bureau in de arm nemen en vervolgens mensen die bij hun op gesprek willen komen nooit doorkomen omdat het bureau dus tegenwerkt. Athans ik zou als werkgever meteen overstappen naar een bureau waarvan ik weet dat ze wel alle geschikte kandidaten zouden aanbieden. Daar betalen ze immers voor. Of ze uiteindelijk de kandidaat aannemen moet aan hun zijn. Niet aan het bureau.
pi_128236629
Als je dat bedrijf nooit wat aan hebt gedaan ligt het waarschijnlijk toch aan je manier van solliciteren.
Misschien vinden ze je brief/cv gewoon niet goed/netjes.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 13:46:27 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128236666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:45 schreef jatochneetoch het volgende:
Als je dat bedrijf nooit wat aan hebt gedaan ligt het waarschijnlijk toch aan je manier van solliciteren.
Misschien vinden ze je brief/cv gewoon niet goed/netjes.
Misschien is bejegening ook nog een issue.
pi_128237222
Nogmaals met mijn CV is niets mis. Anders had ik hiervoor toch ook problemen gehad? Mijn vorige werkgevers vonden het blijkbaar prima acceptabel.

Kunnen jullie ipv bedenken wat er mogelijkerwijs mis met mij zou kunnen zijn misschien helpen aan een manier waarop ik erachter zou kunnen komen van welk bedrijf de vacature eigenlijk is. Dan kan ik direct solliciteren. Ik heb geen enkele twijfel dat ik dan binnen no-time weer een leuke job heb
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:19:01 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128237807
Post je brief eens?
Dan kunnen wij er eens naar kijken. Daar kunnen we nl meer over zeggen dan over de dingen die je hier nu post.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:20:14 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128237842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Post je brief eens?
Dan kunnen wij er eens naar kijken. Daar kunnen we nl meer over zeggen dan over de dingen die je hier nu post.
Wel even anonimiseren
pi_128237849
Net weer een prachtige afwijziging van zo'n bureau.

Ze zoeken iemand dichterbij de regio....

20 km van mijn adres terwijl ik in bezit ben van eigen auto! Ik kan dit gvd fietsen. Zeg dan gewoon eerlijk waarom ik ben afgewezen! Maar nee. Ik voldoe perfect aan de functie dus gooi het er dan maar op het feit dat een serieus bedrijf alleen mensen wil die aan de andere kant van de straat werken....

Deze vacature staat ook al MAANDEN open. Ik kan me niet voorstellen dat ze in 3 maanden tijd geen geschikte kandidaad vinden, en dan iemand die dat wel is om deze reden afwijzen.

Weer tijd verspild aan een nep-vacature
pi_128237930
Nogmaals het is niet mijn CV. Echt niet.

Ik kan er niks aan doen maar ik begin toch te twijfelen of het feit dat ik een vrouw ben er iets mee te maken heeft... ICT is nueenmaal een mannencultuur. Als er weinig kandidaten zijn dat is een vrouw wel acceptabel maar bij keuze liever een man.

Maarja. Bewijs dat maar eens.....
pi_128237971
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef TardisMatrix het volgende:

20 km van mijn adres terwijl ik in bezit ben van eigen auto! Ik kan dit gvd fietsen. Zeg dan gewoon eerlijk waarom ik ben afgewezen! Maar nee. ...
Waarom is de (echte) reden van belang? Verandert dat er iets aan?

Nee natuurlijk. Jammer, maar zo werkt het nou eenmaal, next.
pi_128237975
quote:

20 km van mijn adres terwijl ik in bezit ben van eigen auto! Ik kan dit gvd fietsen. Zeg dan gewoon eerlijk waarom ik ben afgewezen! Maar nee. Ik voldoe perfect aan de functie dus gooi het er dan maar op het feit dat een serieus bedrijf alleen mensen wil die aan de andere kant van de straat werken....

Deze vacature staat ook al MAANDEN open. Ik kan me niet voorstellen dat ze in 3 maanden tijd geen geschikte kandidaad vinden, en dan iemand die dat wel is om deze reden afwijzen.

Misschien moet je minder gaan leunen op die bureaus.

Google naar 'globale beschrijving soort bedrijf + lokatie' en ga die websites afstruinen.
Elke zelfrespecterende IT bedrijf heeft ook hun vacatures op hun eigen site staan.

Zo vind je ook bedrijven die niet via recruiters werken (die bestaan ook nog)
newb
pi_128238034
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef TardisMatrix het volgende:

Ik kan er niks aan doen maar ik begin toch te twijfelen of het feit dat ik een vrouw ben er iets mee te maken heeft... ICT is nueenmaal een mannencultuur. Als er weinig kandidaten zijn dat is een vrouw wel acceptabel maar bij keuze liever een man.

Mijn ervaring is juist anders... vrouwen krijgen hier juist positieve discriminatie (ook werkzaam in de ICT)
newb
pi_128238084
quote:

Hoe oud ben je? (Misschien proberen ze je subtiel af te wijzen omdat je te oud bent ofzo.)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:29:14 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128238156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef TardisMatrix het volgende:

Weet je zeker dat je nooit in contact geweest bent met ze?
Ik vind je hier namelijk zo ongelofelijk ontoegankelijk, stug, star en verongelijkt overkomen. :o

Sowieso lees je niet goed, want ik vroeg om je brief en je begint over je CV.
pi_128238206
34

Als je bedenkt dat de meeste bedrijven ook 10 jaar ervaring willen is dit toch niet te oud

DonJames natuurlijk maakt het uit. Als ze zeggen wat het probleem is kan ik er iets aan doen.

Maarja. Je bent een vrouw zullen ze natuurlijk nooit zeggen
pi_128238214
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:27 schreef Operc het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? (Misschien proberen ze je subtiel af te wijzen omdat je te oud bent ofzo.)
Of omdat je lelijke foto's hebt op Facebook?

Ik weet van vrienden die van die HRM-dildo's zijn dat vrouwen over het algemeen worden gescreend op social media profielen. Niks CV en/of brief, de enige tips zijn: blond haar, blauwe ogen minimaal cup C en je komt overal binnen voor een gesprek indien redelijk symetrisch en verzorgd. Kan je het dan altijd nog waarmaken.

*edit*
34?

Vrouwen tussen de 28 en 36 gaan overigens sowieso op de "ongeschikt" stapel, zit niemand op te wachten nu er zat mensen te vinden zijn.
pi_128238269
Ik heb niks met social media. Geen Facebook, Hyves etc.
pi_128238303
Dus over 3 jaar maak ik weer kans wou je zeggen...
pi_128238305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:32 schreef TardisMatrix het volgende:
Tja, om nou een vrouw aan te nemen die in de ICT werkt en helemaal geen social media heeft is natuurlijk wel gokken op een sociaalgehandicapte kandidaat vind je niet?

quote:
Dus over 3 jaar maak ik weer kans wou je zeggen...
Nee, dan is het gat op je CV te groot geworden.
pi_128238338
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:32 schreef TardisMatrix het volgende:
Totaal onvindbaar is net zo slecht..
Liever een sollicitant waarbij ze een goede eerste indruk hebben (facebook/linkedin) dan iemand die totaal onvindbaar is, heb je dan wel affiniteit met ict? aangezien je niet met de tijd mee gaat.

Je moet jezelf profileren. op een geode manier. Onvindbaar in ICT wereld is meer negatief dan postief.
newb
pi_128238413
Dit heeft geen zin....

Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?

Mensen met vage onderbuikgevoelens die hier gewoon domme dingen neerplempen gelieve niet meer te reageren.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:37:58 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128238431
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef TardisMatrix het volgende:
Dit heeft geen zin....

Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?

Mensen met vage onderbuikgevoelens die hier gewoon domme dingen neerplempen gelieve niet meer te reageren.
Negeer je me nu omdat ik een vrouw ben?
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 14:47:38 #41
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_128238755
TS is zo overtuigd van haar kunnen dat ze de 'schuld' alleen maar bij anderen zoekt. Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.
pi_128238832
quote:
Dit heeft geen zin....

Heeft inderdaad geen zin als je niet leest :+

Heb je alleen maar tips gegeven in mijn posts, maar dat negeer je dan.
newb
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:49:48 #43
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_128238838
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:15 schreef fh101 het volgende:
Meestal werkt dat zo niet. Óf de namen van de bedrijven worden niet bekend gemaakt, óf de bedrijven hebben een afspraak dat er exclusief via die werving en selectiebureaus wordt gewerkt. Rechtstreeks bij die bedrijven solliciteren zal dan eerder een averechts effect hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:07 schreef TardisMatrix het volgende:
CV
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef TardisMatrix het volgende:
C.V.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef TardisMatrix het volgende:
c.v.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 13:28 schreef Lienekien het volgende:
cv
Wat is het nu :?
pi_128238902
quote:
Dit heeft geen zin....

Klopt, zolang je geen tips van mensen mét een baan aanneemt blijf je in deze situatie.

quote:
Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken
Ja, melding maken van je afwijzingen waarin je op onrechtmatige gronden wordt afgewezen.
quote:
en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?
Ja, echter zonder enige 'kennismaking' buiten een brief en cv ben je alsnog kansloos in deze markt.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:51:26 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_128238914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Meestal werkt dat zo niet. Óf de namen van de bedrijven worden niet bekend gemaakt, óf de bedrijven hebben een afspraak dat er exclusief via die werving en selectiebureaus wordt gewerkt. Rechtstreeks bij die bedrijven solliciteren zal dan eerder een averechts effect hebben.

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat is het nu :?
Wat denk je?
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:52:45 #46
189961 ex
aperture science
pi_128238961
TS, wat kan je precies in de ICT?
The cake is a lie!
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:55:16 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_128239029
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat denk je?
Ik denk die laatste ;)
pi_128239041
Mijn manier van gewoon bedrijven googlen in mijn sector in de omgeving waar ik wilde gaan wonen werkte voor mij anders ook prima.

Vele bedrijven vinden het prima geen premie te hoeven betalen aan recruitbureau's

Ken dan ook heel weinig (0) bedrijven die alleen/exclusief recruiten volgens een bureau.
newb
pi_128239110
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:47 schreef jitzzzze het volgende:
TS is zo overtuigd van haar kunnen dat ze de 'schuld' alleen maar bij anderen zoekt. Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.
Dat gevoel krijg ik ook. Mensen geven goed bedoelde tips, maar het wordt allemaal van tafel geveegd en de schuld ligt alleen bij het recruitmentbureau. Dan kunnen we je verder ook niet helpen, want het bureau kunnen we niet veranderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128239232
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat gevoel krijg ik ook. Mensen geven goed bedoelde tips, maar het wordt allemaal van tafel geveegd en de schuld ligt alleen bij het recruitmentbureau. Dan kunnen we je verder ook niet helpen, want het bureau kunnen we niet veranderen.
Dit dus.. Zoals met vele zaken in de wereld; niet jouw fout, wel jouw probleem.
Ga dan niet met de 'fout' etteren, maar fix het zelf. niemand gaat het voor je doen.
Tenzij je graag verzuurd/verbitterd.
newb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')