quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:08 schreef hugecooll het volgende:
Advies: laat iemand je cv / motivatiebrief op taal- en spelfouten controleren. Als je volledig op een vacature aansluit, zou dat een punt kunnen zijn.
Dit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:15 schreef fh101 het volgende:
Tussenpersonen uitschakelen, en gelijk bij de vacatures van bedrijven zelf kijken.
Verder is het nu echt niet zo dat wie zoekt werk zal vinden. Er zijn gewoon meer werkzoekenden dan er vacatures zijn op dit moment, dus wees erop voorbereid dat het gewoon even kan duren, ook al vind jij jezelf de ideale werknemer. Dat betekend niet dat bedrijven dat ook zo zien
Persoonlijk niet nee. Maar dit leverd toch ook schade op voor de economie? Mensen zien 10-tallen vacatures en denken dat het dus beter gaat in de sector dat dat eigenlijk het geval is. Ook is het schadelijk voor mensen die nu dus geen werk hebben. Reageren op nep vacatures is tijd die beter besteed is aan het reageren op echte vacatures.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:18 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit.
En verder zijn die "nep"-vacatures inderdaad schijtvervelend, maar daar kun je niets aan doen.
Ik herhaal 'm even omdat je er niet op reageert.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:08 schreef hugecooll het volgende:
Punt 1
Echt veel gezeik mee gehad van 'klanten' toen ik bij het UWV Werkbedrijf werkte
Advies: laat iemand je cv / motivatiebrief op taal- en spelfouten controleren. Als je volledig op een vacature aansluit, zou dat een punt kunnen zijn.
C.V. vangers. Op het moment dat je aan het werk bent word je constant gespammed met vacatures terwijl je niet (meer) op zoek bent. Dan blijven ze je lastig vallen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:23 schreef karr-1 het volgende:
Al dat soort bureaus zouden dan ook opgeheven moeten worden. Hoop mooie beloftes en praatjes, maar uiteindelijk leveren ze niets en gaat het er alleen maar om dat ze een extra naam in het bakje hebben om mee te pronken.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:23 schreef Copycat het volgende:
Requitment, ik vind 'm mooi in dit verband.
Als je nu werkeloos bent heb je natuurlijk zat tijd om op vacatures te reageren, dus dat vind ik niet zo'n argument. Wat ik kwalijker vind is dat dat soort recruiters/detacheerders iemand eigenlijk gewoon voorliegen en vervolgens helemaal niets van zich laten horen. Wat ik vaak doe bij dat soort bedrijven is eerst even bellen met de vraag of de vacature nog open staat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef TardisMatrix het volgende:
[..]
Persoonlijk niet nee. Maar dit leverd toch ook schade op voor de economie? Mensen zien 10-tallen vacatures en denken dat het dus beter gaat in de sector dat dat eigenlijk het geval is. Ook is het schadelijk voor mensen die nu dus geen werk hebben. Reageren op nep vacatures is tijd die beter besteed is aan het reageren op echte vacatures.
Het echte punt zou wel eens zijn "ik-persoontje" kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:08 schreef hugecooll het volgende:
Punt 1
Echt veel gezeik mee gehad van 'klanten' toen ik bij het UWV Werkbedrijf werkte
Hou toch eens op met dat taal-nazi gedoe. Denk je echt dat ik deze post avonden heb lopen polijsten zoals mijn c.v.?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik herhaal 'm even omdat je er niet op reageert.
Als je dit soort fouten maakt, lijkt me het advies van Lienekien erg relevant.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:24 schreef TardisMatrix het volgende:
Maar dit leverd toch ook schade op voor de economie?
Het advies is nog steeds: laat je cv en je brief eens door anderen bekijken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef TardisMatrix het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat taal-nazi gedoe. Denk je echt dat ik deze post avonden heb lopen polijsten zoals mijn c.v.?
Ik doe geen 10 sollicitaties per dag de deur uit nee. Ik reageer alleen op vacatures waarvan ik weet dat ik veel kans maak. Ik ga vervolgens niet 10 gesprekken tegelijk houden. Stel dat ik er 1 aanneem zal ik bij die andere 9 bedrijven nooit meer kunnen solliceren. Ik heb hun immers al eens afgewezen. Ik doe een sollicatie of 2-3 de deur uit en ben een paar dagen later beleeft of die ontvangen is (waarna ik te horen krijg dat de vacature niet meer bestaat) Ook laat ik sommige vacatures links liggen. Die bestaan al een poosje en zijn vast allang vervuld of nep.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]scherp als altijd.
[..]
Als je nu werkeloos bent heb je natuurlijk zat tijd om op vacatures te reageren, dus dat vind ik niet zo'n argument. Wat ik kwalijker vind is dat dat soort recruiters/detacheerders iemand eigenlijk gewoon voorliegen en vervolgens helemaal niets van zich laten horen. Wat ik vaak doe bij dat soort bedrijven is eerst even bellen met de vraag of de vacature nog open staat.
Dan moet je niet klagen. Wat een nonredenen, toen ik werkeloos op de bank zitten gingen er rustig 3-4 sollicitaties per dag de deur uit, ook al sloot het niet perfect aan. Wellicht is het gewoon je gebrek aan motivatie, nofi overigens.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:30 schreef TardisMatrix het volgende:
[..]
Ik doe geen 10 sollicitaties per dag de deur uit nee. Ik reageer alleen op vacatures waarvan ik weet dat ik veel kans maak. Ik ga vervolgens niet 10 gesprekken tegelijk houden. Stel dat ik er 1 aanneem zal ik bij die andere 9 bedrijven nooit meer kunnen solliceren. Ik heb hun immers al eens afgewezen. Ik doe een sollicatie of 2-3 de deur uit en ben een paar dagen later beleeft of die ontvangen is (waarna ik te horen krijg dat de vacature niet meer bestaat) Ook laat ik sommige vacatures links liggen. Die bestaan al een poosje en zijn vast allang vervuld of nep.
Misschien is bejegening ook nog een issue.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:45 schreef jatochneetoch het volgende:
Als je dat bedrijf nooit wat aan hebt gedaan ligt het waarschijnlijk toch aan je manier van solliciteren.
Misschien vinden ze je brief/cv gewoon niet goed/netjes.
Wel even anonimiserenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Post je brief eens?
Dan kunnen wij er eens naar kijken. Daar kunnen we nl meer over zeggen dan over de dingen die je hier nu post.
Waarom is de (echte) reden van belang? Verandert dat er iets aan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef TardisMatrix het volgende:
Net weer een prachtige afwijziging van zo'n bureau.
Ze zoeken iemand dichterbij de regio....
20 km van mijn adres terwijl ik in bezit ben van eigen auto! Ik kan dit gvd fietsen. Zeg dan gewoon eerlijk waarom ik ben afgewezen! Maar nee. ...
Misschien moet je minder gaan leunen op die bureaus.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef TardisMatrix het volgende:
20 km van mijn adres terwijl ik in bezit ben van eigen auto! Ik kan dit gvd fietsen. Zeg dan gewoon eerlijk waarom ik ben afgewezen! Maar nee. Ik voldoe perfect aan de functie dus gooi het er dan maar op het feit dat een serieus bedrijf alleen mensen wil die aan de andere kant van de straat werken....
Deze vacature staat ook al MAANDEN open. Ik kan me niet voorstellen dat ze in 3 maanden tijd geen geschikte kandidaad vinden, en dan iemand die dat wel is om deze reden afwijzen.
Weer tijd verspild aan een nep-vacature
Mijn ervaring is juist anders... vrouwen krijgen hier juist positieve discriminatie (ook werkzaam in de ICT)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef TardisMatrix het volgende:
Nogmaals het is niet mijn CV. Echt niet.
Ik kan er niks aan doen maar ik begin toch te twijfelen of het feit dat ik een vrouw ben er iets mee te maken heeft... ICT is nueenmaal een mannencultuur. Als er weinig kandidaten zijn dat is een vrouw wel acceptabel maar bij keuze liever een man.
Maarja. Bewijs dat maar eens.....
Hoe oud ben je? (Misschien proberen ze je subtiel af te wijzen omdat je te oud bent ofzo.)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:20 schreef TardisMatrix het volgende:
20 km van mijn adres terwijl ik in bezit ben van eigen auto! Ik kan dit gvd fietsen. Zeg dan gewoon eerlijk waarom ik ben afgewezen! Maar nee. Ik voldoe perfect aan de functie dus gooi het er dan maar op het feit dat een serieus bedrijf alleen mensen wil die aan de andere kant van de straat werken....
Deze vacature staat ook al MAANDEN open. Ik kan me niet voorstellen dat ze in 3 maanden tijd geen geschikte kandidaad vinden, en dan iemand die dat wel is om deze reden afwijzen.
Weer tijd verspild aan een nep-vacature
Weet je zeker dat je nooit in contact geweest bent met ze?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:23 schreef TardisMatrix het volgende:
Nogmaals het is niet mijn CV. Echt niet.
Ik kan er niks aan doen maar ik begin toch te twijfelen of het feit dat ik een vrouw ben er iets mee te maken heeft... ICT is nueenmaal een mannencultuur. Als er weinig kandidaten zijn dat is een vrouw wel acceptabel maar bij keuze liever een man.
Maarja. Bewijs dat maar eens.....
Of omdat je lelijke foto's hebt op Facebook?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:27 schreef Operc het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? (Misschien proberen ze je subtiel af te wijzen omdat je te oud bent ofzo.)
Tja, om nou een vrouw aan te nemen die in de ICT werkt en helemaal geen social media heeft is natuurlijk wel gokken op een sociaalgehandicapte kandidaat vind je niet?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:32 schreef TardisMatrix het volgende:
Ik heb niks met social media. Geen Facebook, Hyves etc.
Nee, dan is het gat op je CV te groot geworden.quote:Dus over 3 jaar maak ik weer kans wou je zeggen...
Totaal onvindbaar is net zo slecht..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:32 schreef TardisMatrix het volgende:
Ik heb niks met social media. Geen Facebook, Hyves etc.
Negeer je me nu omdat ik een vrouw ben?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef TardisMatrix het volgende:
Dit heeft geen zin....
Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?
Mensen met vage onderbuikgevoelens die hier gewoon domme dingen neerplempen gelieve niet meer te reageren.
Heeft inderdaad geen zin als je niet leestquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef TardisMatrix het volgende:
Dit heeft geen zin....
Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?
Mensen met vage onderbuikgevoelens die hier gewoon domme dingen neerplempen gelieve niet meer te reageren.
Meestal werkt dat zo niet. Óf de namen van de bedrijven worden niet bekend gemaakt, óf de bedrijven hebben een afspraak dat er exclusief via die werving en selectiebureaus wordt gewerkt. Rechtstreeks bij die bedrijven solliciteren zal dan eerder een averechts effect hebben.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:15 schreef fh101 het volgende:
Tussenpersonen uitschakelen, en gelijk bij de vacatures van bedrijven zelf kijken.
quote:
quote:
quote:
Wat is het nuquote:
Klopt, zolang je geen tips van mensen mét een baan aanneemt blijf je in deze situatie.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:37 schreef TardisMatrix het volgende:
Dit heeft geen zin....
Ja, melding maken van je afwijzingen waarin je op onrechtmatige gronden wordt afgewezen.quote:Heeft er iemand een idee hoe deze bureau's aan te pakken
Ja, echter zonder enige 'kennismaking' buiten een brief en cv ben je alsnog kansloos in deze markt.quote:en/of rechtstreeks op een vacature te kunnen reageren?
Wat denk je?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Meestal werkt dat zo niet. Óf de namen van de bedrijven worden niet bekend gemaakt, óf de bedrijven hebben een afspraak dat er exclusief via die werving en selectiebureaus wordt gewerkt. Rechtstreeks bij die bedrijven solliciteren zal dan eerder een averechts effect hebben.
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat is het nu
Dat gevoel krijg ik ook. Mensen geven goed bedoelde tips, maar het wordt allemaal van tafel geveegd en de schuld ligt alleen bij het recruitmentbureau. Dan kunnen we je verder ook niet helpen, want het bureau kunnen we niet veranderen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:47 schreef jitzzzze het volgende:
TS is zo overtuigd van haar kunnen dat ze de 'schuld' alleen maar bij anderen zoekt. Een beetje zelfreflectie zou geen kwaad kunnen.
Dit dus.. Zoals met vele zaken in de wereld; niet jouw fout, wel jouw probleem.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik ook. Mensen geven goed bedoelde tips, maar het wordt allemaal van tafel geveegd en de schuld ligt alleen bij het recruitmentbureau. Dan kunnen we je verder ook niet helpen, want het bureau kunnen we niet veranderen.
Nee, daar kan je niks aan doen! Als ze zeggen "we hebben iemand aangenomen die eerder heeft samengewerkt met één van onze collega's, die meer ervaring heeft en minder kost", wat denk je dan dat jij daaraan gaat doen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:30 schreef TardisMatrix het volgende:
...
DonJames natuurlijk maakt het uit. Als ze zeggen wat het probleem is kan ik er iets aan doen.
Dat mag natuurlijk niet. Maar zelfs al zou je een rechtszaak aanspannen en deze winnen, denk je dan dat ze jou dan toch maar wel die leuke baan geven?quote:Maarja. Je bent een vrouw zullen ze natuurlijk nooit zeggen
De functie die ik nu heb, was alleen beschikbaar via het W&S bureau, daar gingen ze echt niet aan voorbij. Scheelde me overigens ook nog eens heel wat werk, ze deden hun werk meer dan prima. Zij belden mij op of ik al iets gehoord had en als dat niet het geval was, gingen zij er even achteraan bellen. Werd echt heel goed geregeld.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:55 schreef WvdL het volgende:
Mijn manier van gewoon bedrijven googlen in mijn sector in de omgeving waar ik wilde gaan wonen werkte voor mij anders ook prima.
Vele bedrijven vinden het prima geen premie te hoeven betalen aan recruitbureau's
Ken dan ook heel weinig (0) bedrijven die alleen/exclusief recruiten volgens een bureau.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |