quote:Ik moet dit gewoon even van mij afschrijven :
In september 2006 kreeg ik iets met mijn vrouw. In juni 2007 zijn wij gaan samenwonen.
December 2008 zijn wij getrouwd en hebben kort daarna een woning gekocht.
December 2009 werd onze dochter geboren en een maand geleden werd onze zoon geboren. Dit is in het kort de huidige situatie.
Twee dagen geleden hebben wij echter te horen gekregen dat mijn vrouw darmkanker heeft en niet meer beter zal worden : met behandeling heeft zij nog wel "jaren" te leven volgens de artsen, echter kunnen zij ons nog niet vertellen of het twee jaar is of tien jaar.
Wij zijn er beide kapot van : het hele toekomstbeeld wat wij samen hadden is in duigen gevallen. Voor de kinderen vind ik het nog erger aangezien zij zonder hun moeder op zullen groeien.
Ik ben momenteel zo radeloos, ik probeer niet te huilen omdat ik vooral mijn dochter niet van streek wil maken maar ik vind het zo moeilijk om mij in te houden waar zij bij is.
Het vooruitzicht om er over een aantal jaar alleen voor te moeten staan als weduwnaar, zonder mijn vrouw de kinderen op moeten voeden vind ik zo verschikkelijk moeilijk op dit moment. Ik hou zou verschikkelijk veel van haar, mij een leven voorstellen zonder haar is voor mij het moeilijkste wat er is.
Ook dat zij langzaam aan af zal gaan takelen vind ik vreselijk ook omdat de kinderen dit mee zullen maken. De kans is groot dat de onze zoon zicht zijn moeder niet eens zal kunnen herinneren als hij groot is.
Waarom moest dit mijn vrouw nou overkomen, ze is nog zo jong (29). Ze is zo verschikkelijk lief en goed voor de kinderen..... Ik ben echt radeloos momenteel
Zie edit in de OP. Ik zit mobiel en zag dat het oorspronkelijke topic dicht was. Als een mod nog iets wil aanpassen in de TT of OP, is dat natuurlijk ok.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gecondoleerd past niet echt bij deze OP?
Alleen om dit verhaal te lezen is het al heftig inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:53 schreef Lamb29 het volgende:
Gecondoleerd heel veel sterkte. Ik ben er stil van....
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:47 schreef Strega het volgende:
Heel veel sterkte. En ja, vreselijk oneerlijk.![]()
Bluuf ik hoop dat het goedkomt met je hypotheek.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:46 schreef bluuf het volgende:
De begrafenis wordt door mij en mijn schoonzus geregeld. De financiële zaken afhandelen lukt op zich wel, de meeste zaken waren al omgezet naar mijn rekening.
Mbt de hypotheek heb ik een aantal vragen waar ik morgen meteen over moet bellen aangezien ik gisteren tussen de papieren nog een 2e polis voor een overlijdensrisicoverzekering tegenkwam : als de informatie klopt ben ik dan hypotheekvrij. Ik dacht altijd dat de helft van het huis afbetaald zou worden ipv het hele huis. Ik vind het zo erg dat ik dit niet eerder wist want dit had mijn vrouw zoveel rust gegeven, zij maakte zich tot op het laatste moment zorgen over onze financiële situatie welke niet best te noemen was (we hadden geen schulden ofzo maar alle eigen bijdragen mbt zorg en andere bijkomende kosten voor de zorg had als gevolg dat geld sparen geen optie was).
Zij was gewoon erg bang dat ik niet meer met de kinderen in ons huis kon blijven wonen en maakte zich daar veel zorgen over.
Hoi lieve bluuf, ik hoop dat je hypotheekvrij bent, dat zou zo'n last van je schouders zijn. Hopelijk lukt het je om ook op de begrafenis te focussen, had je al voorbereidingen getroffen met je vrouw? Het zal ongetwijfeld een mooi en waardig afscheid worden.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:46 schreef bluuf het volgende:
De begrafenis wordt door mij en mijn schoonzus geregeld. De financiële zaken afhandelen lukt op zich wel, de meeste zaken waren al omgezet naar mijn rekening.
Mbt de hypotheek heb ik een aantal vragen waar ik morgen meteen over moet bellen aangezien ik gisteren tussen de papieren nog een 2e polis voor een overlijdensrisicoverzekering tegenkwam : als de informatie klopt ben ik dan hypotheekvrij. Ik dacht altijd dat de helft van het huis afbetaald zou worden ipv het hele huis. Ik vind het zo erg dat ik dit niet eerder wist want dit had mijn vrouw zoveel rust gegeven, zij maakte zich tot op het laatste moment zorgen over onze financiële situatie welke niet best te noemen was (we hadden geen schulden ofzo maar alle eigen bijdragen mbt zorg en andere bijkomende kosten voor de zorg had als gevolg dat geld sparen geen optie was).
Zij was gewoon erg bang dat ik niet meer met de kinderen in ons huis kon blijven wonen en maakte zich daar veel zorgen over.
Wat een gewelidge vent ben jij dat je nu hier reageert.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:46 schreef bluuf het volgende:
Mijn ervaring niet, de Rabobank en Postcodeloterij waren enorme koude kikkers na het overlijden van mijn vader.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bluuf ik hoop dat het goedkomt met je hypotheek.
Neem de tijd, je hoeft echt niet alles morgen geregeld te hebben. Mijn ervaring is dat instanties over het algemeen juist wél coulant en invoelend zijn.
First things first.
Oh wat naar.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mijn ervaring niet, de Rabobank en Postcodeloterij waren enorme koude kikkers na het overlijden van mijn vader.
Anyway, probeer familie te regelen die meekijkt en wellicht in WGR nog kan navragen hoe het zit met je hypotheek.
Verder gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je kinderen!
Ik heb vandaag erg veel gebeld :quote:Op maandag 24 juni 2013 14:12 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh wat naar.
Gelukkig viel het in mijn geval (overlijden beide ouders) mee. Ik ben pas laat gaan regelen en opzeggen, maar geen instantie deed moeilijk. Kreeg ook met terugwerkende kracht betalingen terug en zo.
Ik hoop voor bluuf dat hier niet alle energie in gaat zitten.
Goed nieuwsquote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Even een enorme schop : enkele maanden na het overlijden heb ik een vrouw ontmoet. Van het één kwam het ander en om 1 uur vandaag geven wij elkaar het ja woord.
Kortom : alles gaat weer goed. Met de kinderen gaat het ook erg goed en ze zijn echt gek op hun stiefmoeder (ik heb er ook een stiefzoon dus wij zijn gezellig met zijn 5en).
O wat lekker voor jullie!!!quote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Even een enorme schop : enkele maanden na het overlijden heb ik een vrouw ontmoet. Van het één kwam het ander en om 1 uur vandaag geven wij elkaar het ja woord.
Kortom : alles gaat weer goed. Met de kinderen gaat het ook erg goed en ze zijn echt gek op hun stiefmoeder (ik heb er ook een stiefzoon dus wij zijn gezellig met zijn 5en).
Wat fijn! Hele fijne dag vandaag!quote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Super! gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Wat fijn om te lezen dat de zon weer is gaan schijnen.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Gefeliciteerd, en al het bestequote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Erg mooi nieuws! Veel geluk met zijn 5-enquote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Ooooooooowhquote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Zo mooi ditquote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Schijnbaar niet he.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:03 schreef iPancakeMix het volgende:
[..]
Zo mooi dit![]()
Ik vraag me wel iets af. Wanneer je partner overlijdt en je vervolgens een nieuwe vrouw ontmoet na een tijd, voel je je dan niet schuldig ten opzichte van je overleden partner? Met bijvoorbeeld de gedachte: ''Zou mijn partner hebben gewild dat ik na haar overlijden een nieuwe partner zou krijgen?''
Ik zou zelfs erg graag zien dat mijn partner na mijn overlijden weer iemand zou hebben waar hij gelukkig mee zou worden, en niet alleen voor hem, ook voor de kinderen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:03 schreef iPancakeMix het volgende:
[..]
Zo mooi dit![]()
Ik vraag me wel iets af. Wanneer je partner overlijdt en je vervolgens een nieuwe vrouw ontmoet na een tijd, voel je je dan niet schuldig ten opzichte van je overleden partner? Met bijvoorbeeld de gedachte: ''Zou mijn partner hebben gewild dat ik na haar overlijden een nieuwe partner zou krijgen?''
dat...quote:Op donderdag 10 september 2015 21:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou zelfs erg graag zien dat mijn partner na mijn overlijden weer iemand zou hebben waar hij gelukkig mee zou worden, en niet alleen voor hem, ook voor de kinderen.
je leeft maar één keer, je kunt je leven niet overdoen, en de liefde voor je nieuwe partner hoeft geen afbreuk te doen aan de liefde voor je overleden partner, het is gewoon een nieuwe fase in je leven, denk ik (ik heb het nog niet zelf mee moeten maken), en het maakt ook een verschil of het jou met 30 of met 80 overkomt, en bovendien, je hebt er zelfs niet voor gekozenquote:Op donderdag 10 september 2015 20:03 schreef iPancakeMix het volgende:
[..]
Zo mooi dit![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:03 schreef iPancakeMix het volgende:
[..]
Zo mooi dit![]()
Ik heb het er destijds voor het overlijden uitgebreid besproken : alleen al voor de kinderen was het belangrijk om door te gaan (voor mij natuurlijk ook maar mijn belang is, sinds ik kinderen heb, ondergeschikt aan dat van de kinderen. De kinderen gaan altijd voor).quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:30 schreef iPancakeMix het volgende:
Ah, wel leuk dat veel mensen op mijn vraag hebben gereageerdKan ik het ook eens van de andere kant bekijken.
Voor mij is het echt een vraagstuk waarbij ik niet zeker weet ofdat het ethisch correct is om een andere partner te zoeken nadat mijn andere partner overleden is. Op de een of andere manier zou ik me er toch schuldig bij voelen, echter snap ik het standpunt wel van mensen die er geen problemen mee zouden hebben.
Zo verschrikkelijk dat andere mensen dan ook nog zulke verwijten gaan maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:50 schreef bluuf het volgende:
Ik heb in het begin best veel verwijten gekregen van mensen over mijn nieuwe relatie : er werd zelfs door mensen gesuggereerd dat ik al een relatie met haar had voordat Nanadu overleden was.
Wat die mensen zich waarschijnlijk niet konden realiseren was hoe ik erin stond.
Ik vind het niet hard en egoïstisch. Het is realistisch en begrijpelijk. Leef en geniet.quote:Nogmaals : het klinkt allemaal zo hard en egoïstisch als ik het zo uitschrijf maar ik denk dat veel mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt het deels wel zullen herkennen.
Wat een fijne update! Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:48 schreef bluuf het volgende:
Fijn dat je het geluk weer hebt gevonden en dat het leven op die manier voor jou en je kinderen door kan gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:50 schreef bluuf het volgende:
Ik heb het er destijds voor het overlijden uitgebreid besproken : alleen al voor de kinderen was het belangrijk om door te gaan (voor mij natuurlijk ook maar mijn belang is, sinds ik kinderen heb, ondergeschikt aan dat van de kinderen. De kinderen gaan altijd voor).
Het klinkt niet egoïstisch, het is eerlijk. Je raakt langzaam degene kwijt waar je destijds voor koos en het lijkt me gruwelijk zwaar om evengoed dag in, dag uit voor die ander klaar te blijven staan. Jullie kunnen er beiden niets aan doen dat jullie dit overkomen is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:50 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik heb het er destijds voor het overlijden uitgebreid besproken : alleen al voor de kinderen was het belangrijk om door te gaan (voor mij natuurlijk ook maar mijn belang is, sinds ik kinderen heb, ondergeschikt aan dat van de kinderen. De kinderen gaan altijd voor).
Hoe snel je verder gaat is ook heel erg afhankelijk van de manier waarop de ander overlijdt (buiten het feit dat iedereen anders is en anders met tegenslagen om kan gaan) : als iemand plotsklaps uit je leven verwijderd wordt door bv een ongeluk dan zal het vaak langer duren voordat je verder kunt gaan. Ik heb in het begin best veel verwijten gekregen van mensen over mijn nieuwe relatie : er werd zelfs door mensen gesuggereerd dat ik al een relatie met haar had voordat Nanadu overleden was.
Wat die mensen zich waarschijnlijk niet konden realiseren was hoe ik erin stond.
Ik was 10 maanden lang alle privacy kwijt (continu thuiszorg en familie over de vloer), van enige vorm van intimiteit was geen sprake meer.
Dagjes weg als gezin met de kinderen was ook te zwaar (dus moesten er altijd weer mensen mee terwijl je ook gewoon alleen met je gezin wilt zijn).
Mijn dagen zagen er letterlijk zo uit in die tijd : je staat op, verzorgt de kinderen (en mijn zoon was toen nog een piepklein babytje van 1 maand), verzorgt nanadu tot de thuiszorg er is, werken, thuiskomen, direct koken, kinderen in bed leggen, wachten op de thuiszorg voor injecties : pas tegen 10 uur 's avonds had ik even een moment voor mijzelf (Ik was btw 30/31 destijds).
Het klinkt allemaal zo egoïstisch als ik het zo uitschrijf. Een feit is wel dat mijn leven een jaar lang compleet geleefd werd. Ook alles wat Nanadu maakte tot wie zij was was ondertussen verdwenen : zij had psychisch zo'n enorme klap gekregen (begrijpelijk). De balans in de relatie was daardoor ook verstoord geraakt : in plaats van haar gelijke veranderde ik plotsklaps in een verzorger. De liefde (en dan bedoel ik alleen op romantisch gebied) bloeide uit.
Nogmaals : het klinkt allemaal zo hard en egoïstisch als ik het zo uitschrijf maar ik denk dat veel mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt het deels wel zullen herkennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |