abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 juni 2013 @ 10:33:23 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_128111670
AMSTERDAM - De Arbeidsinspectie zet zwaar geschut in tegen Aldi. De klachten over de misstanden onder het personeel worden zo serieus genomen dat deze zomer alle negen distributiecentra en de directieleden van alle acht kantoren aan de tand worden gevoeld.

Ook medewerkers krijgen de kans om hun zegje te doen. Maar liefst 45 winkels, verspreid over het hele land, krijgen bezoek van de Inspectie Sociale Zaken & Werkgelegenheid.

Al decennialang heerst er een cultuur van onderdrukking onder het personeel, zo blijkt uit de meldingen. „Er heerst onder de werknemers bij Aldi een sfeer van intimidatie en angst”, zegt Roos Rahimi van CNV Dienstenbond. „We hebben geklaagd over de absurde werkdruk. De Arbeidsinspectie kijkt niet alleen naar de intimidatie, maar ook naar de lichamelijke klachten.

http://www.telegraaf.nl/d(...)ar_onder_vuur__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128111771
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel. :{
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:42:00 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128111797
Degenen die van plan zijn om hun mond los te trekken kunnen maar beter meteen beginnen met solliciteren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:42:38 #4
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_128111809
Ja echt daar sta ik niet van te kijken, ik ben al in heel wat verschillende aldi's geweest en die werknemers zijn ook altijd chagerijnig en dat is al zo lang als ik daar kom, niet voor niets dus..
pi_128111821
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel. :{
Ligt er aan hoe ze er bij staan, hier lijkt het ook wel of ze met 3 man de hele winkel doen, maar de chef gaat gewoon achter de kassa zitten als het druk is, of rijdt met de pallets door de winkel.

En hier weinig verloop qua personeel, ik zie steeds de zelfde mensen, en hier zijn ze wel in een goed humeur.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_128111862
Aldi staat toch al jaren bekend als een erg slechte werkgever, dit verbaast me dus niks. Ben alleen wel benieuwd of Aldi wel wat wil veranderen aan haar werkgeverschap, dat kost immers centjes.. misschien als de boetes belachelijk hoog worden, dan wel.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:45:50 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128111867
intimidatie en angst

Ik zou daar wel wat meer over willen weten , waar die intimidatie uit bestaat, en welke angst
There is only one religion
pi_128111870
En toch is er geen tekort aan personeel dat bij de Aldi wil werken, opvallend...
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:47:42 #9
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_128111899
quote:
Dit. Dat is van de zotte, met 2 man alles moeten bestieren.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:48:18 #10
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_128111909
Geen vakken hoeven te vullen maar gewoon dozen neerplempen in het schap lijkt me geen absurde werkdruk, maar hoe kan het nou dat anderzijds er vaak slechts 1 kassa open is waar je eeuwig voor in de rij moet staat? Ergens doet de Aldi dan iets niet goed.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:51:54 #11
346939 Janneke141
pi_128111990
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:47 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Dit. Dat is van de zotte, met 2 man alles moeten bestieren.
Het is het verdienmodel van Aldi - besparen op alle kosten en dan vooral die van personeel. En dat is het al 40 jaar, dus dat wisten de mensen die er gingen werken ook wel.

De Arbeidsinspectie kan onderzoek gaan doen naar naleving van veiligheidsregels, werktijden en nog zo wat van die dingen, maar werkdruk is niet meetbaar en ook niet vastgelegd dus ik verwacht niet dat daar veel uitkomt.
En er zijn wel eerder mensen geweest die uit de school zijn geklapt over de wijze waarop Aldi met haar personeel omgaat, maar ook dáár kan de Arbeidsinspectie volgens mij weinig tegen doen, als het al te bewijzen valt.
De Aldi komt hier al decennia mee weg, en dat zal nog wel even zo blijven. De klanten komen er nog steeds en ze krijgen nog steeds genoeg personeel.
pi_128111993
Tja.

Wij willen goedkoop boodschappen doen, dus ergens moeten daar mensen de lul van zijn. In dit geval mogelijk de grote bezetting bij de Aldi.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:54:04 #13
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_128112040
Aldi kan beter opdoeken in Nederland.

Lidl _O_
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_128112042
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:52 schreef maartend het volgende:
Tja.

Wij willen goedkoop boodschappen doen
Zo goedkoop is de Aldi nou ook weer niet, is ook een kwestie van marketing :)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_128112073
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:48 schreef DemonRage het volgende:
Geen vakken hoeven te vullen maar gewoon dozen neerplempen in het schap lijkt me geen absurde werkdruk, maar hoe kan het nou dat anderzijds er vaak slechts 1 kassa open is waar je eeuwig voor in de rij moet staat? Ergens doet de Aldi dan iets niet goed.
Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Als jij in eentje voor de hele winkel dozen moet neerplempen is dat wel even een ander verhaal. Bij de appie hebben ze bijna voor elke merk pindakaas een andere werknemer, moet je 's avonds of op zaterdag maar eens gaan kijken naar de hordes scholieren die daar aan het vullen zijn.
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:56:47 #16
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_128112099
Moet wel eens een vrachtje afleveren bij verschillende distributiecentra in Duitsland, als je daar binnenkomt zijn er altijd minstens wel een stuk of 3 chauffeurs die daar in de clinsch liggen met de Hitler achter het loket.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:59:15 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128112153
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:56 schreef Tism het volgende:
Moet wel eens een vrachtje afleveren bij verschillende distributiecentra in Duitsland, als je daar binnenkomt zijn er altijd minstens wel een stuk of 3 chauffeurs die daar in de clinsch liggen met de Hitler achter het loket.. :{
kun je dat wat toelichten?
pi_128112196
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:55 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Als jij in eentje voor de hele winkel dozen moet neerplempen is dat wel even een ander verhaal. Bij de appie hebben ze bijna voor elke merk pindakaas een andere werknemer, moet je 's avonds of op zaterdag maar eens gaan kijken naar de hordes scholieren die daar aan het vullen zijn.
Bij AH hebben ze dan ook van alles 15 verschillende soorten en moet alles uit de dozen gehaald worden. Aldi heeft een kleiner assortiment en het spul wordt gewoon met doos en al in het schap geplaatst. Dat kun je echt met veel minder personeel voor elkaar krijgen.
pi_128112238
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:01 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Bij AH hebben ze dan ook van alles 15 verschillende soorten en moet alles uit de dozen gehaald worden. Aldi heeft een kleiner assortiment en het spul wordt gewoon met doos en al in het schap geplaatst. Dat kun je echt met veel minder personeel voor elkaar krijgen.
Dat is ook zo, maar het gaat er om dat het niets zegt dat het spul in de dozen kan blijven. Je kan geen conclusies trekken over de werkdruk op basis van het feit dat het wel of niet in de doos mag blijven.
pi_128112271
Had ooit in het verleden een sollicitatiegesprek bij Aldi, wilden me een 16 uren contract aanbieden, maar mocht er geen andere oproepwerkzaamheden naast doen want dan was ik niet flexibel meer. Ze wilden dat ik ieder moment van de dag beschikbaar was om opgeroepen te worden. Daarbij ook nog een onzettende bitch waarmee ik een gesprek had die al meteen alles wat ik zei probeerde de grond in te boren. Dikke lul, 3 bier dus! Overigens was het aangeboden loon niet slecht.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:08:25 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112323
De rechtse mens zal uitermate blij zijn met het beleid van de Aldi.
Een bedrijf maakt toch zeker zelf wel uit hoe hard hun slaven moeten werken en hoever ze die willen uitknijpen? Het is gvd geen hobbyclub.
pi_128112341
VVD mentaliteit
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:11:15 #23
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_128112375
Ik ken iemand die manager is geweest bij de Aldi en het is inderdaad zo dat cassieres heel snel moeten werken en dat ze daar zelfs op afgerekend worden. Als je je mond opentrekt ben je de sjaak.
Ik kom zelf haast nooit bij de Aldi maar weet wel nog dat ik eens aan de kassa mijn boodschappen in mijn tas wilde overladen (zoals ik bij de Appie gewend ben) ik door de cassiere werd gevraagd om de volgende keer dit niet meer te doen maar meteen overladen in mijn karretje :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:12:49 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_128112403
werken toch eigenlijk alleen maar allochtonen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:14:52 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ken iemand die manager is geweest bij de Aldi en het is inderdaad zo dat cassieres heel snel moeten werken en dat ze daar zelfs op afgerekend worden. Als je je mond opentrekt ben je de sjaak.
Ik kom zelf haast nooit bij de Aldi maar weet wel nog dat ik eens aan de kassa mijn boodschappen in mijn tas wilde overladen (zoals ik bij de Appie gewend ben) ik door de cassiere werd gevraagd om de volgende keer dit niet meer te doen maar meteen overladen in mijn karretje :{
En zo is het, werken moet je, beetje met je luie krent achter een scanner zitten en nog een beetje willen lamballen ook nog zeker? "Doet u maar rustig aan hoor mevrouw, mijn baas betaalt toch gewoon door!" Dat kan toch niet mensen!!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:14:52 #26
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_128112450
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

kun je dat wat toelichten?
Meestal gaat het dan over het niet volledig of correct willen invullen van de juiste vrachtbrieven of papieren die een chauffeur nodig heeft met betrekking tot de vracht die hij/zij voor hun of voor hun klanten vervoert.. :)

Edit: Ben je in hun ogen een lastig chauffeurtje, mag je 3 uur wachten op één stempeltje of de lading wordt niet gelost of komt niet door de extra strenge controle heen en mag je de zooi weer mee terug nemen ect ect, al dat soort van zaken.. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Tism op 22-06-2013 11:31:33 ]
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:16:54 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112501
Rutte krijgt vast een stijve piemel van het beleid bij de Aldi.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:19:59 #28
189978 controlaltdelete
pi_128112555
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:14 schreef betyar het volgende:

[..]

En zo is het, werken moet je, beetje met je luie krent achter een scanner zitten en nog een beetje willen lamballen ook nog zeker? "Doet u maar rustig aan hoor mevrouw, mijn baas betaalt toch gewoon door!" Dat kan toch niet mensen!!
Ik vind je personeel een hoge werkdruk opleggen en intimideren van een totaal andere orde. Bij andere supermarkten is dit ook niet nodig. Bovendien ik als klant vind het een stuk prettiger om op deze manier mijn boodschappen te doen ipv opgejaagd te worden aan de kassa.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:20:45 #29
346939 Janneke141
pi_128112573
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:19 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik vind je personeel een hoge werkdruk opleggen en intimideren van een totaal andere orde. Bij andere supermarkten is dit ook niet nodig. Bovendien ik als klant vind het een stuk prettiger om op deze manier mijn boodschappen te doen ipv opgejaagd te worden aan de kassa.
Je gaat dan ook niet naar de Aldi omdat het een prettige winkel is.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:21:50 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112596
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:19 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je hoeft er niet te komen, je hoeft er niet te werken etc. etc. etc.
Eigen keuzes mensen! Bevalt het werk je niet dan ga je toch ergens anders werken?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:25:46 #31
189978 controlaltdelete
pi_128112681
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Eigen keuzes mensen! Bevalt het werk je niet dan ga je toch ergens anders werken?
Tegenwoordig ligt het werk niet meer voor het oprapen voor sommige mensen. Verder is Aldi één van de rijkste supermarkten dus het beleid kan best wat socialer. En nee ik kom ook nooit bij de Aldi, ik vind hun assortiment niks en al zou dit niet zo zijn dan ging ik sowieso niet naar een winkel wat erom bekend staat het personeel uit te buiten.
pi_128112735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:25 schreef controlaltdelete het volgende:

Tegenwoordig ligt het werk niet meer voor het oprapen voor sommige mensen. Verder is Aldi één van de rijkste supermarkten dus het beleid kan best wat socialer. En nee ik kom ook nooit bij de Aldi, ik vind hun assortiment niks en al zou dit niet zo zijn dan ging ik sowieso niet naar een winkel wat erom bekend staat het personeel uit te buiten.
Waar doe jij dan je boodschappen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:29:14 #33
346939 Janneke141
pi_128112739
quote:

[..]

En hier zit nu de kern van het verhaal. Aldi gaat echt niks aanpassen voor een paar ambtenaren van de Arbeidsinspectie, daar worden ze niet warm of koud van. Als het personeel en (vooral) de klanten weglopen, dan wordt het pas een ander verhaal.
pi_128112824
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is een kwestie van smaak, ik hoef niet naar een winkel waar voor elk product 100 keuzes zijn en waar de verleiding groot is om met onzin-producten thuis te komen.
Ik ben in 5 min door de ALDI, helaas zijn de opmerkingen over de kassa wel juist: Er staat vaak eer rij. Daar staat tegenover dat de kassiére de boodschappen sneller scant dan je ze kunt inpakken. ;)
Exaudi orationem meam
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:33:18 #35
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112825
quote:

[..]

Tegenwoordig ligt het werk niet meer voor het oprapen voor sommige mensen.
Nou en? Dan ga je toch verder leren?

quote:
Verder is Aldi één van de rijkste supermarkten dus het beleid kan best wat socialer.
Ordnung muß sein. Geld verdienen voor de baas is het belangrijkste wat er is. Sociale clubjes worden niet rijk.

Zo, de VVD zal wel blij zijn met mijn posts hier.
pi_128112903
Alle winkels willen geld verdienen, voor ALDI geldt kwalitatief goede producten voor een lage prijs.
(en uiteraard een flinke winstmarge voor de eigenaar). Door scherp in te kopen in giga aantallen lukt ALDI dit, en ook door al het onnodige uit de winkel te strippen.
Bij mijn weten krijgt het personeel goed betaald (voor die sector dan) maar moeten ze wel hard werken, ook is er een bonus systeem.

Andere winkels moeten het hebben van sfeer, kopje koffie, "gratis proeven" etc., prijs minder belangrijk
Daar zijn ook klanten voor :)
Exaudi orationem meam
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:01:36 #37
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_128113397
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:42 schreef Thice het volgende:
Ja echt daar sta ik niet van te kijken, ik ben al in heel wat verschillende aldi's geweest en die werknemers zijn ook altijd chagerijnig en dat is al zo lang als ik daar kom, niet voor niets dus..
Een bezoekje aan de Aldi is goed om mijn humeur te verpesten of, beter nog, om mij te bezinnen en in te zien dat ik het zo slecht nog niet heb.
Non possumus non loqui
  † In Memoriam † zaterdag 22 juni 2013 @ 12:15:19 #38
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128113698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:45 schreef Dance99Vv het volgende:
intimidatie en angst

Ik zou daar wel wat meer over willen weten , waar die intimidatie uit bestaat, en welke angst
En dan?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128113727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:04 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar het gaat er om dat het niets zegt dat het spul in de dozen kan blijven. Je kan geen conclusies trekken over de werkdruk op basis van het feit dat het wel of niet in de doos mag blijven.
Ik schreef dat vooral om duidelijk te maken dat een vergelijking met AH mank gaat.

Aldi kiest voor veel minder handelingen om het schap te vullen, waardoor er ook minder personeel nodig is. Of de werkdruk echt onaanvaardbaar is, dat hangt af van hoeveel een werknemer daar moet doen en of de werknemer dat redelijkerwijs voor elkaar kan krijgen.
pi_128113879
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik schreef dat vooral om duidelijk te maken dat een vergelijking met AH mank gaat.

Aldi kiest voor veel minder handelingen om het schap te vullen, waardoor er ook minder personeel nodig is. Of de werkdruk echt onaanvaardbaar is, dat hangt af van hoeveel een werknemer daar moet doen en of de werknemer dat redelijkerwijs voor elkaar kan krijgen.
Dat is toch precies wat ik zeg? :') Ik zie niks mank gaan hoor. Het zegt dus op zich niks of een werknemer de producten in de doos mag laten zoals bij de Aldi of uit moet pakken zoals bij de AH.
pi_128114023
Ik ga liever naar de Aldi dan naar de AH waar de bijvul lamballen altijd maar een lolletje aan het trappen zijn maar bijvullen ho maar. Aldi heeft ook wat serieuzer personeel in dienst.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:48:36 #42
189978 controlaltdelete
pi_128114457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:29 schreef Wokkel het volgende:
Ik ga liever naar de Aldi dan naar de AH waar de bijvul lamballen altijd maar een lolletje aan het trappen zijn maar bijvullen ho maar. Aldi heeft ook wat serieuzer personeel in dienst.
Ik weet niet in welke uithoek jouw AH staat maar lege schappen kom ik hier bij de Appie nooit tegen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:53:06 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_128114563
Ik vind het ook geen prettige manier van zaken doen. Toeleveranciers worden ook uitgeperst.
Maar hiero werkt er bij de AH niemand ouder dan 23. Bij de Aldi wel; en volgens mij ook al jaren dezelfde koppen. Hard werken voor goede betaling heb ik begrepen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_128114617
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:48 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke uithoek jouw AH staat maar lege schappen kom ik hier bij de Appie nooit tegen.
Stad met 400.000 bewoners noem ik geen uithoek. Verder heb ik niet gezegd dat er lege schappen zijn maar dat het bijvul personeel hun taken niet serieus neemt. Als je als klant om de (voetballende!) bijvullers heen moet laveren om je boodschappen te kunnen doen is er iets goed mis.

En nee..dat is geen incident.

[ Bericht 22% gewijzigd door paddy op 23-06-2013 03:19:11 ]
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:56:45 #46
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_128114658
Tja, bij Aldi, maar ook bij Lidl wordt het principe van befehl ist befehl gehanteerd. Het is daar als personeel een kwestie van meedoen of opzouten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:57:59 #47
189978 controlaltdelete
pi_128114693
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:55 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik ken je niet eens.

[..]

Stad met 400.000 bewoners noem ik geen uithoek. Verder heb ik niet gezegd dat er lege schappen zijn maar dat het bijvul personeel hun taken niet serieus neemt. Als je als klant om de (voetballende!) bijvullers heen moet laveren om je boodschappen te kunnen doen is er iets goed mis.

En nee..dat is geen incident.
Ook dit soort praktijken kom ik bij de AH nooit tegen. En wat nog als medewerkers een geintje maken onder elkaar dit moet best kunnen naar mijn mening, dit is juist goed voor het werkmoraal ipv als een robotje je werk te moeten doen zoals de Aldi van hun medewerkers verlangt.
pi_128114837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:57 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ook dit soort praktijken kom ik bij de AH nooit tegen. En wat nog als medewerkers een geintje maken onder elkaar dit moet best kunnen naar mijn mening, dit is juist goed voor het werkmoraal ipv als een robotje je werk te moeten doen zoals de Aldi van hun medewerkers verlangt.
Volgens mij wordt er bij de Aldi dus harder en serieuzer gewerkt wanneer dat nodig is, iets dat schoolkinderen bij de AH niet herkennen. AH zou eens wat ouder personeel aan moeten nemen die begrijpen dat het de klanten zijn die hun eten betalen.

Het personeel wat ik bij de Aldi zie zitten is er al jaren in dienst, blijkbaar is het verloop niet erg hoog.
pi_128115012
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik wel hoor. Goed gehumeurd bekwaam personeel ipv ouwehoerende hangjongeren die je het gevoel geven dat je bij hun werk in de wegloopt ipv dat zij jou in de weg staan, geen lege schappen omdat datgene wat je nodig hebt voor je maaltijd in de bonus is, geen ontbrekende prijskaartjes of prijzen die niet blijken te kloppen, geen krappe gangpaden om je te vertragen en aan te zetten tot de aanschaf van dingen waarvoor je niet kwam.

Bij mij is het de AH die het pauperwinkelgevoel het best weet over te brengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 13:13:06 #50
189978 controlaltdelete
pi_128115054
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er bij de Aldi dus harder en serieuzer gewerkt wanneer dat nodig is, iets dat schoolkinderen bij de AH niet herkennen. AH zou eens wat ouder personeel aan moeten nemen die begrijpen dat het de klanten zijn die hun eten betalen.

Het personeel wat ik bij de Aldi zie zitten is er al jaren in dienst, blijkbaar is het verloop niet erg hoog.
Omdat de Aldi het moet hebben van medewerkers die haast geen keus meer hebben op de arbeidsmarkt. Daarom durven deze medewerkers ook hun kop niet open trekken over het wanbeleid. Bij AH zie je mensen die dit als bijbaan doen en vaak nog studeren. Nogal wiedus dat deze mensen na een x-periode verdwijnen. Verder bij een AH waar ik vaak kom kennen cassieres mij inmiddels ook al van gezicht en maken een praatje terwijl ik mijn boodschappen inpak (ja die vrijheid hebben ze bij de AH).
pi_128115100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als die klanten wat meer wilden betalen zouden personeelskosten waarschijnlijk geen probleem zijn.
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 13:16:41 #52
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_128115141
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:12 schreef RamboDirk het volgende:
werken toch eigenlijk alleen maar allochtonen?
Ik heb daar nooit ook maar 1 allochtoon zien werken, je bent er nog nooit geweest dus..
pi_128115157
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Omdat de Aldi het moet hebben van medewerkers die haast geen keus meer hebben op de arbeidsmarkt.
Onzin. Ze kunnen ook bij de AH werken, daar zitten ook nog wel eens ouder kassapersoneel.

quote:
Daarom durven deze medewerkers ook hun kop niet open trekken over het wanbeleid. Bij AH zie je mensen die dit als bijbaan doen en vaak nog studeren.
Bij de AH wordt je er al uitgebonjourd als je 18-19 bent, dan begin je pas met studeren.

quote:
Verder bij een AH waar ik vaak kom kennen cassieres mij inmiddels ook al van gezicht en maken een praatje terwijl ik mijn boodschappen inpak (ja die vrijheid hebben ze bij de AH).
Als jij daar behoefte aan hebt, prima. Ik heb liever een winkel die professioneel gerund en waar de winkelbehoeften van de klant centraal staan.

De Aldi is voor mensen die er voor gaan. Niet voor tutjes met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is denk ik ook de reden waarom de Aldi beter betaalt dan andere supermarkten.
pi_128115336
quote:
dat zijn dingen die geld besparen en dat is nodig wil je de goedkoopste blijven. was dit bij lidl ook niet een keer in het nieuws?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 13:25:30 #55
189978 controlaltdelete
pi_128115455
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Onzin. Ze kunnen ook bij de AH werken, daar zitten ook nog wel eens ouder kassapersoneel.

[..]

Bij de AH wordt je er al uitgebonjourd als je 18-19 bent, dan begin je pas met studeren.

[..]

Als jij daar behoefte aan hebt, prima. Ik heb liever een winkel die professioneel gerund en waar de winkelbehoeften van de klant centraal staan.

De Aldi is voor mensen die er voor gaan. Niet voor tutjes met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is denk ik ook de reden waarom de Aldi beter betaalt dan andere supermarkten.
Nou ik heb wel anders gehoord van een insider. En al zouden ze beter betalen dan hoef je je personeel nog niet te intimideren of om te kopen als ze toch weggaan zodat ze hun kop maar houden. Ik ga zo eens naar de Appie, ook hun assortiment is beter, je kan er zelfs nog terecht voor zeewier en garnalen :)
pi_128116346
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou ik heb wel anders gehoord van een insider.
Kom maar op met het verhaal van die insider, nu is het een nietszeggende verdachtmaking.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:23:31 #57
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128117138
En hoeveel betaalt de Aldi dan meer dan bij een andere supermarkt?
pi_128117311
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:16 schreef Thice het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit ook maar 1 allochtoon zien werken, je bent er nog nooit geweest dus..
Nou, bij ons dus wel. Onzin dus.
pi_128118159
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:17 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Stel je voor, een kassadame met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is dan echt geen hands-on teamplayer in een jong en dynamisch bedrijf. Ik ga zelf echt veel liever naar de Lidl of AH, daar sta je niet elke keer met minstens 5 mensen in de rij.
pi_128118395
Waarom hebben ze bij Aldi geen zelfscankassa's een beveiliger die vanuit het hoofdkantoor naar 10 camera's kijkt is toch goedkoper dan 10 kassameisjes?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:34:59 #61
302853 themole
graaft totaal door.
pi_128122477
Aldi heb ik ook alleen maar ervaring mee dat het een beetje een oosbloksupermarkt is. De Lidl daarentegen heeft hier best veel personeel rondlopen voor het vloeroppervlak dat ze hebben. De kassa's zijn dan ook altijd wel redelijk bezet.
Niet altijd serieus
pi_128122810
Ik merk wel altijd dat de werknemers bij de Aldi ontzettend chagrijnig zijn. Misschien heeft dit ermee te maken. :')
★★★
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:48:37 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122847
Ik heb ook een dag bij de Aldi gewerkt in als tiener, ik had nog geen rijbewijs dus de afspraak was dat ik niet later kon blijven dan 18:00 uur anders kon ik niet naar huis met de bus.
Werkte daar een dag en ik moest overwerken, dus ik vertelde dat dat niet mogelijk was.
Toen kon ik kiezen, of blijven of voor altijd weg blijven, ik ben dus naar de bus gelopen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:52:17 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128122950
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:34 schreef themole het volgende:
Aldi heb ik ook alleen maar ervaring mee dat het een beetje een oosbloksupermarkt is. De Lidl daarentegen heeft hier best veel personeel rondlopen voor het vloeroppervlak dat ze hebben. De kassa's zijn dan ook altijd wel redelijk bezet.
ik ben fan van de Lidl, altijd genoeg personeel, vaak goede kwaliteit tegen een leuke prijs en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Tenminste, hier wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:10:58 #65
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_128124995
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is het verdienmodel van Aldi - besparen op alle kosten en dan vooral die van personeel. En dat is het al 40 jaar, dus dat wisten de mensen die er gingen werken ook wel.

De Arbeidsinspectie kan onderzoek gaan doen naar naleving van veiligheidsregels, werktijden en nog zo wat van die dingen, maar werkdruk is niet meetbaar en ook niet vastgelegd dus ik verwacht niet dat daar veel uitkomt.
En er zijn wel eerder mensen geweest die uit de school zijn geklapt over de wijze waarop Aldi met haar personeel omgaat, maar ook dáár kan de Arbeidsinspectie volgens mij weinig tegen doen, als het al te bewijzen valt.
De Aldi komt hier al decennia mee weg, en dat zal nog wel even zo blijven. De klanten komen er nog steeds en ze krijgen nog steeds genoeg personeel.
Ik dacht altijd dat het vooral bezuinigde op het sobere uiterlijk, goedkope huur en het niet perse uitpakken van spullen.
pi_128125227
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:54 schreef DuTank het volgende:
Aldi kan beter opdoeken in Nederland.

Lidl _O_
Aldi Süd is schappelijker, denk ik, zijn ook lekkerder dingen te koop...
I´m back.
pi_128125304
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:47 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik merk wel altijd dat de werknemers bij de Aldi ontzettend chagrijnig zijn. Misschien heeft dit ermee te maken. :')
Wat ik merk is dat dat vooral ligt aan de baasjes die er werken...
Mind you we hebben de Aldi inmiddels afgeschaft, maar de gewone medewerkers waren altijd wel aardig, de baasjes niet.
Maar ja, de baasjes werden wrs weer op hun huid gezeten door hun baasjes, en die baasjes weer door hun baasjes ad infinitum...
I´m back.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:36:38 #68
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_128125685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

ik ben fan van de Lidl, altijd genoeg personeel, vaak goede kwaliteit tegen een leuke prijs en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Tenminste, hier wel.
Dan heb je geluk. Die bij mij is echt een kutwinkel, veel te weinig personeel en vaak maar één of twee kassa's open, zelfs op de drukste momenten. Sta je daar tot halverwege het gangpad in de rij :') De kwaliteit van de spullen is meestal wel goed ja.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_128126003
quote:
Ik ken de docu, wat maakt hem volgens jou goed?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_128126251
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dan heb je geluk. Die bij mij is echt een kutwinkel, veel te weinig personeel en vaak maar één of twee kassa's open, zelfs op de drukste momenten. Sta je daar tot halverwege het gangpad in de rij :') De kwaliteit van de spullen is meestal wel goed ja.
Zijn ook veel producten die zuigen hoor; ik bedoel zo erg als Euro Shopper is het in de meeste gevallen weliswaar niet. Euro Shopper is wmb gewoon een raadsel dat het kan bestaan... Maar je magere spekblokjes als je die opbakt lijkt het net alsof de filiaalchef erin heeft gepist... Aardappelen, lagen hier in een grote kartonnen doos, dat meurde alsof ze daar vanaf het vorige seizoen al in lagen weg te rotten... En nothing beats Calvé pindakaas imho....
I´m back.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:15:23 #72
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:42 schreef Janneke141 het volgende:
Degenen die van plan zijn om hun mond los te trekken kunnen maar beter meteen beginnen met solliciteren.
for the greater good
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:15:33 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126759
staat de AH ook op het todo lijstje?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:17:40 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126845
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:11 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom hebben ze bij Aldi geen zelfscankassa's een beveiliger die vanuit het hoofdkantoor naar 10 camera's kijkt is toch goedkoper dan 10 kassameisjes?
kassameisje: 2 euro
mbo-er met beveiliging: 20 euro?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:19:38 #75
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_128126925
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn ook veel producten die zuigen hoor; ik bedoel zo erg als Euro Shopper is het in de meeste gevallen weliswaar niet. Euro Shopper is wmb gewoon een raadsel dat het kan bestaan... Maar je magere spekblokjes als je die opbakt lijkt het net alsof de filiaalchef erin heeft gepist... Aardappelen, lagen hier in een grote kartonnen doos, dat meurde alsof ze daar vanaf het vorige seizoen al in lagen weg te rotten... En nothing beats Calvé pindakaas imho....
Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten. Andere dingen kun je weer beter mijden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_128127052
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten. Andere dingen kun je weer beter mijden.
Dit geldt voor elke supermarkt.. wat heeft dit met het onderwerp te maken?
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_128127840
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:48 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ik ken de docu, wat maakt hem volgens jou goed?
geeft goed aan hoe de Aldi keer op keer de regels probeert de regels te ontwijken in Nederland qua arbeidswetgeving en voedselwaren wet
pi_128128051
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En hier zit nu de kern van het verhaal. Aldi gaat echt niks aanpassen voor een paar ambtenaren van de Arbeidsinspectie, daar worden ze niet warm of koud van. Als het personeel en (vooral) de klanten weglopen, dan wordt het pas een ander verhaal.
En terecht. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_128128209
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En terecht. :)
Beetje libertarisme in deze oeverloze discussie kan geen kwaad?
I´m back.
pi_128128470
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje libertarisme in deze oeverloze discussie kan geen kwaad?
Dat kan nooit kwaad. ;)
pi_128128566
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat kan nooit kwaad. ;)
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...
I´m back.
pi_128128975
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef Alisa_jade het volgende:

[..]

Stel je voor, een kassadame met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is dan echt geen hands-on teamplayer in een jong en dynamisch bedrijf.
Goed punt. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon van 9 tot 5 de aandacht bij je werk houden, en dus in alles klantvriendelijk zijn. Dat heeft de Aldi hier beter voor elkaar dan de AH.
pi_128129405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...
Wat heeft de Aldi met libertarisme te maken? :?
pi_128129434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als jij erop reageert heeft dat er mee te maken toch?
I´m back.
pi_128131516
quote:

[..]

Het antwoord kun je schuldig blijven, het brult en schreeuwt maar Artis heeft geen interesse :)
pi_128131909
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik merk is dat dat vooral ligt aan de baasjes die er werken...
Mind you we hebben de Aldi inmiddels afgeschaft, maar de gewone medewerkers waren altijd wel aardig, de baasjes niet.
Maar ja, de baasjes werden wrs weer op hun huid gezeten door hun baasjes, en die baasjes weer door hun baasjes ad infinitum...
Ik zou het niet weten. Ik heb niks met de 'baasjes' te maken gehad.
★★★
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:52:47 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:53:31 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_128135387
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten.
Lidl is ook al eens uitgeroepen tot beste leverancier van groente en fruit
  zondag 23 juni 2013 @ 03:54:23 #89
346939 Janneke141
pi_128140911
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het heeft geen fuck met elkaar te maken.

Ik ben geen libertariër, wel liberaal. Ik ken de supermarktwereld vrij behoorlijk van binnenuit, en ook al heb ik zelf nooit voor de Aldi gewerkt, ik heb wel een redelijk beeld van die organisatie. En ik kan maar heel erg weinig sympathie opbrengen voor de wijze waarop ze met haar personeel en ook haar leveranciers omgaat.

Maar het is niet mijn zaak. Het is iets tussen Aldi en personeel, of tussen Aldi en leveranciers. En wat ik al eerder aangaf - als er maar genoeg klanten of personeel afhaakt, dan verandert er heus wel iets. Naast liberaal ben ik ook realist genoeg om te weten dat de arbeidsinspectie de Aldi op dit moment niets kan maken.
  zondag 23 juni 2013 @ 08:23:29 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128141599
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:53 schreef slashdotter3 het volgende:

Lidl is ook al eens uitgeroepen tot beste leverancier van groente en fruit
Regelmatig zelfs. Ook recent.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 23 juni 2013 @ 08:33:39 #91
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128141632
quote:

[..]

Perfecte voorbeeld hoe vrijheid werkt, Van de ene kant heb je het personeel dat er zelf voor kiest om er te gaan werken (eigen keuzes).
Van de andere kant heb je een bedrijf dat zijn bedrijfsvoering op een bepaalde manier wil uitvoeren zoals zo min mogelijk regeltjes uitvoeren die zijn opgelegd door de overheid ten nadele van de werknemer, ofwel rechten en plichten beperkt.
pi_128141693
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, bij Aldi, maar ook bij Lidl wordt het principe van befehl ist befehl gehanteerd. Het is daar als personeel een kwestie van meedoen of opzouten.
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mocht :D

edit: het was een hoofdband _O- http://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 juni 2013 @ 09:12:42 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_128141812
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mocht :D

edit: het was een hoofdband _O- http://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
Echt, als je dit bedenkt als chef, mag je voor mij van een brug af springen. Beetje menselijk houden...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 23 juni 2013 @ 09:14:57 #94
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128141836
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echt, als je dit bedenkt als chef, mag je voor mij van een brug af springen. Beetje menselijk houden...
Daar heb je toch pauzes voor?
  zondag 23 juni 2013 @ 09:15:32 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_128141839
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:14 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar heb je toch pauzes voor?
Als je moet dan moet je. Klaar.
1947-2016
  zondag 23 juni 2013 @ 09:16:46 #96
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128141852
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je moet dan moet je. Klaar.
Klopt, daar zijn die 2 keer tijdens werktijd voor ingevoerd.
  zondag 23 juni 2013 @ 09:17:24 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128141855
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:

In Lidl -Tsjechië, zo te lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_128141860
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:16 schreef betyar het volgende:
aar zijn die 2 keer tijdens werktijd voor ingevoerd.
en als je daar niet genoeg aan hebt
  zondag 23 juni 2013 @ 09:20:29 #99
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128141880
quote:
2s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:18 schreef Evertjan het volgende:

[..]

en als je daar niet genoeg aan hebt
Dan moet je een keer langs de huisarts.
pi_128141908
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:20 schreef betyar het volgende:

[..]

Dan moet je een keer langs de huisarts.
wat een onzin
  zondag 23 juni 2013 @ 09:27:24 #101
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128141927
quote:
2s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:24 schreef Evertjan het volgende:

[..]

wat een onzin
In de ochtend pauze, lunchpauze en een keer in de middag pauze, tussendoor nog twee keer naar het toilet betekent dus 5 toiletbezoeken op een werkdag, als je daar niet genoeg aan hebt dan weet ik het niet meer.
  zondag 23 juni 2013 @ 09:28:21 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128141934
Van die mensen die na de pauze naar het toilet gaan puur om minder te werken, toiletbezoek doe je in de pauze en niet na de pauze!
pi_128141935
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:27 schreef betyar het volgende:
In de ochtend pauze, lunchpauze en een keer in de middag pauze, tussendoor nog twee keer naar het toilet betekent dus 5 toiletbezoeken op een werkdag, als je daar niet genoeg aan hebt dan weet ik het n
en wat als nou net moet buiten de pauzes om?
  zondag 23 juni 2013 @ 09:36:14 #104
168739 Red_85
'echt wel'
pi_128141989
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Klopt, daar zijn die 2 keer tijdens werktijd voor ingevoerd.
Trololololololololololol
1947-2016
pi_128142011
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:01 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

en ze hebben maar 1 koopavond, itt tot alle ander supermarkten. Of verschilt dat per vestiging?
  zondag 23 juni 2013 @ 10:29:09 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128142526
quote:
2s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:28 schreef Evertjan het volgende:

[..]

en wat als nou net moet buiten de pauzes om?
:')
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:28 schreef betyar het volgende:
Van die mensen die na de pauze naar het toilet gaan puur om minder te werken, toiletbezoek doe je in de pauze en niet na de pauze!
  zondag 23 juni 2013 @ 10:30:02 #107
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128142544
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Trololololololololololol
Niet echt, ik vertegenwoordig hier even de gedachtegang van de vrijemarktdenkers en libertariers.
pi_128142567
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:39 schreef computergirl het volgende:

en ze hebben maar 1 koopavond, itt tot alle ander supermarkten. Of verschilt dat per vestiging?
Aldi hier is standaard tot 20.00 geopend en op donderdag en vrijdag tot 21:00.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128142649
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:21 schreef betyar het volgende:

[..]

zondag 23 juni 2013 @ 10:42:46 #110
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128142703
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:38 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Is dat niet zo?
pi_128143049
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:42 schreef betyar het volgende:

[..]

Is dat niet zo?
Nee.
Werkgevers dienen zich aan regels te houden, klaar.
  zondag 23 juni 2013 @ 11:09:26 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128143080
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nee.
Werkgevers dienen zich aan regels te houden, klaar.
Werknemers dienen zich aan regels te houden, klaar. Ze krijgen betaalt om te werken en niet om te schijten of een "leuk praatje" met de klant te maken.
pi_128143697
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 08:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Perfecte voorbeeld hoe vrijheid werkt, Van de ene kant heb je het personeel dat er zelf voor kiest om er te gaan werken (eigen keuzes).
Van de andere kant heb je een bedrijf dat zijn bedrijfsvoering op een bepaalde manier wil uitvoeren zoals zo min mogelijk regeltjes uitvoeren die zijn opgelegd door de overheid ten nadele van de werknemer, ofwel rechten en plichten beperkt.
En dat je als burger dus zelf de morele keuze maakt om hier consument te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 23 juni 2013 @ 12:53:10 #114
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128145700
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dat je als burger dus zelf de morele keuze maakt om hier consument te zijn.
Veel liberaler kan dus niet.
pi_128147122
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Even zoeken op de website van de Aldi leert me dat elke vestiging zijn eigen openingstijden hanteert. Maar geen van de Aldi's hier is zo lang open als AH.

Overigens vind ik 's avonds winkelen bij AH helemaal niet prettig. De laatste keer dat ik dat deed was het een survivaltocht langs rolcontainers, dozen en afvalplastic. De belangrijkste reden daarvoor zijn die vijftien- en zestienjarige vakkenvullers die meer met elkaar staan te kletsen dan dat ze aan het werk zijn.
pi_128147180
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:32 schreef lyolyrc het volgende:
Overigens vind ik 's avonds winkelen bij AH helemaal niet prettig. De laatste keer dat ik dat deed was het een survivaltocht langs rolcontainers, dozen en afvalplastic. De belangrijkste reden daarvoor zijn die vijftien- en zestienjarige vakkenvullers die meer met elkaar staan te kletsen dan dat ze aan het werk zijn.
Heb dezelfde ervaring, na schooltijd is de AH niet normaal begaanbaar en sta je als klant alleen maar in de weg.
pi_128147349
Ooit een beoordelingsformulier van mijn supermarkt in moeten vullen en aangegeven dat de vakkenvullers zich gedroegen als tieners op schoolkamp (veel lawaai, met chipszakken naar elkaar gooien, totaal onbewust van klanten etc). Werd daarna een stuk minder :7 (denk dat ik niet de enige ben geweest die dat heeft ingevuld).
pi_128148138
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Ooit een beoordelingsformulier van mijn supermarkt in moeten vullen en aangegeven dat de vakkenvullers zich gedroegen als tieners op schoolkamp (veel lawaai, met chipszakken naar elkaar gooien, totaal onbewust van klanten etc). Werd daarna een stuk minder :7 (denk dat ik niet de enige ben geweest die dat heeft ingevuld).
Het domme is dus dat ze wel heel correct zijn als je ze wat vraagt, dan blijken ze dus keurig geinstrueerd. Maar ze leren die hangjongeren dan niet meteen even aan oog voor klanten te hebben en hoe je je gedraagt als er niemand wat vraagt.
pi_128149429
quote:
Welke supermarkt was dat?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Trouwste user 2022 zondag 23 juni 2013 @ 14:36:48 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_128149701
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 11:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Werknemers dienen zich aan regels te houden, klaar. Ze krijgen betaalt om te werken en niet om te schijten of een "leuk praatje" met de klant te maken.
Ik lul altijd met de cassieres.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128149705
Het personeel van de Aldi bij mij in de buurt is altijd vriendelijk. Ze zitten soms wel in de weg, maar dat is dan juist omdat ze hard moeten werken (bijvullen vanaf een pallet, schoonmaken in een krap gangpad etc.). Het enige waar ik me wel aan erger is dat er soms een lange rij staat, maar dan weet je in elk geval wel dat al het personeel in ieder geval aan het werk is i.t.t. de AH bij mij in de buurt waar er veel aangeklooid word door het personeel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Trouwste user 2022 zondag 23 juni 2013 @ 14:37:54 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_128149765
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 13:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Even zoeken op de website van de Aldi leert me dat elke vestiging zijn eigen openingstijden hanteert. Maar geen van de Aldi's hier is zo lang open als AH.

Ik vind het altijd leuk om te zien dat ze met plezier werken. Zijn er zat die helemaal niet werken.

Trouwste user 2022 zondag 23 juni 2013 @ 14:38:39 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_128149806
quote:
Zulke dingen heb ik nog nooit meegemaakt.

pi_128150243
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 08:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja, maar als we echt een vrije markt hadden waren er niet zo veel mensen die in een positie zaten dat ze dat accepteerden. :)
pi_128150875
Bij (de DC's van) AH waren een tijd terug toch ook stakingen? En die vakkenvullers moeten ook zo goedkoop mogelijk, en worden soms na x aantal contracten 'weggepest'. Misschien offtopic, maar geeft aan dat er niet alleen bij Aldi gezeik is.

Met 2 man de hele winkel runnen is wel absurd. Heb de laatste tijd juist wel 't idee dat het beter werd. Ze zijn de Aldi's iets aan 't moderniseren (ruimer en lichter) en ook gaat er sneller een extra kassa open.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_128153590
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 14:38 schreef tong80 het volgende:

Zulke dingen heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik voor deze supermarkt (nieuw in de buurt) ook niet :D
  zondag 23 juni 2013 @ 16:00:55 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_128153671
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet echt, ik vertegenwoordig hier even de gedachtegang van de vrijemarktdenkers en libertariers.
Wel heel zwart wit. Tegenstander zeker van de vrijemarktdenkers en libertariers?
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')