Als die klanten wat meer wilden betalen zouden personeelskosten waarschijnlijk geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er bij de Aldi dus harder en serieuzer gewerkt wanneer dat nodig is, iets dat schoolkinderen bij de AH niet herkennen. AH zou eens wat ouder personeel aan moeten nemen die begrijpen dat het de klanten zijn die hun eten betalen.
Het personeel wat ik bij de Aldi zie zitten is er al jaren in dienst, blijkbaar is het verloop niet erg hoog.
Ik heb daar nooit ook maar 1 allochtoon zien werken, je bent er nog nooit geweest dus..quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:12 schreef RamboDirk het volgende:
werken toch eigenlijk alleen maar allochtonen?
Onzin. Ze kunnen ook bij de AH werken, daar zitten ook nog wel eens ouder kassapersoneel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:13 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Omdat de Aldi het moet hebben van medewerkers die haast geen keus meer hebben op de arbeidsmarkt.
Bij de AH wordt je er al uitgebonjourd als je 18-19 bent, dan begin je pas met studeren.quote:Daarom durven deze medewerkers ook hun kop niet open trekken over het wanbeleid. Bij AH zie je mensen die dit als bijbaan doen en vaak nog studeren.
Als jij daar behoefte aan hebt, prima. Ik heb liever een winkel die professioneel gerund en waar de winkelbehoeften van de klant centraal staan.quote:Verder bij een AH waar ik vaak kom kennen cassieres mij inmiddels ook al van gezicht en maken een praatje terwijl ik mijn boodschappen inpak (ja die vrijheid hebben ze bij de AH).
dat zijn dingen die geld besparen en dat is nodig wil je de goedkoopste blijven. was dit bij lidl ook niet een keer in het nieuws?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel.
Nou ik heb wel anders gehoord van een insider. En al zouden ze beter betalen dan hoef je je personeel nog niet te intimideren of om te kopen als ze toch weggaan zodat ze hun kop maar houden. Ik ga zo eens naar de Appie, ook hun assortiment is beter, je kan er zelfs nog terecht voor zeewier en garnalenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Onzin. Ze kunnen ook bij de AH werken, daar zitten ook nog wel eens ouder kassapersoneel.
[..]
Bij de AH wordt je er al uitgebonjourd als je 18-19 bent, dan begin je pas met studeren.
[..]
Als jij daar behoefte aan hebt, prima. Ik heb liever een winkel die professioneel gerund en waar de winkelbehoeften van de klant centraal staan.
De Aldi is voor mensen die er voor gaan. Niet voor tutjes met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is denk ik ook de reden waarom de Aldi beter betaalt dan andere supermarkten.
Kom maar op met het verhaal van die insider, nu is het een nietszeggende verdachtmaking.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou ik heb wel anders gehoord van een insider.
Nou, bij ons dus wel. Onzin dus.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:16 schreef Thice het volgende:
[..]
Ik heb daar nooit ook maar 1 allochtoon zien werken, je bent er nog nooit geweest dus..
Stel je voor, een kassadame met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is dan echt geen hands-on teamplayer in een jong en dynamisch bedrijf. Ik ga zelf echt veel liever naar de Lidl of AH, daar sta je niet elke keer met minstens 5 mensen in de rij.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Onzin. Ze kunnen ook bij de AH werken, daar zitten ook nog wel eens ouder kassapersoneel.
[..]
Bij de AH wordt je er al uitgebonjourd als je 18-19 bent, dan begin je pas met studeren.
[..]
Als jij daar behoefte aan hebt, prima. Ik heb liever een winkel die professioneel gerund en waar de winkelbehoeften van de klant centraal staan.
De Aldi is voor mensen die er voor gaan. Niet voor tutjes met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is denk ik ook de reden waarom de Aldi beter betaalt dan andere supermarkten.
ik ben fan van de Lidl, altijd genoeg personeel, vaak goede kwaliteit tegen een leuke prijs en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:34 schreef themole het volgende:
Aldi heb ik ook alleen maar ervaring mee dat het een beetje een oosbloksupermarkt is. De Lidl daarentegen heeft hier best veel personeel rondlopen voor het vloeroppervlak dat ze hebben. De kassa's zijn dan ook altijd wel redelijk bezet.
Ik dacht altijd dat het vooral bezuinigde op het sobere uiterlijk, goedkope huur en het niet perse uitpakken van spullen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is het verdienmodel van Aldi - besparen op alle kosten en dan vooral die van personeel. En dat is het al 40 jaar, dus dat wisten de mensen die er gingen werken ook wel.
De Arbeidsinspectie kan onderzoek gaan doen naar naleving van veiligheidsregels, werktijden en nog zo wat van die dingen, maar werkdruk is niet meetbaar en ook niet vastgelegd dus ik verwacht niet dat daar veel uitkomt.
En er zijn wel eerder mensen geweest die uit de school zijn geklapt over de wijze waarop Aldi met haar personeel omgaat, maar ook dáár kan de Arbeidsinspectie volgens mij weinig tegen doen, als het al te bewijzen valt.
De Aldi komt hier al decennia mee weg, en dat zal nog wel even zo blijven. De klanten komen er nog steeds en ze krijgen nog steeds genoeg personeel.
Aldi Süd is schappelijker, denk ik, zijn ook lekkerder dingen te koop...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:54 schreef DuTank het volgende:
Aldi kan beter opdoeken in Nederland.
Lidl
Wat ik merk is dat dat vooral ligt aan de baasjes die er werken...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:47 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik merk wel altijd dat de werknemers bij de Aldi ontzettend chagrijnig zijn. Misschien heeft dit ermee te maken.
Dan heb je geluk. Die bij mij is echt een kutwinkel, veel te weinig personeel en vaak maar één of twee kassa's open, zelfs op de drukste momenten. Sta je daar tot halverwege het gangpad in de rijquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik ben fan van de Lidl, altijd genoeg personeel, vaak goede kwaliteit tegen een leuke prijs en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Tenminste, hier wel.
Ik ken de docu, wat maakt hem volgens jou goed?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:39 schreef Evertjan het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/996580
goede docu over de Aldi
Zijn ook veel producten die zuigen hoor; ik bedoel zo erg als Euro Shopper is het in de meeste gevallen weliswaar niet. Euro Shopper is wmb gewoon een raadsel dat het kan bestaan... Maar je magere spekblokjes als je die opbakt lijkt het net alsof de filiaalchef erin heeft gepist... Aardappelen, lagen hier in een grote kartonnen doos, dat meurde alsof ze daar vanaf het vorige seizoen al in lagen weg te rotten... En nothing beats Calvé pindakaas imho....quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan heb je geluk. Die bij mij is echt een kutwinkel, veel te weinig personeel en vaak maar één of twee kassa's open, zelfs op de drukste momenten. Sta je daar tot halverwege het gangpad in de rijDe kwaliteit van de spullen is meestal wel goed ja.
for the greater goodquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:42 schreef Janneke141 het volgende:
Degenen die van plan zijn om hun mond los te trekken kunnen maar beter meteen beginnen met solliciteren.
kassameisje: 2 euroquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:11 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom hebben ze bij Aldi geen zelfscankassa's een beveiliger die vanuit het hoofdkantoor naar 10 camera's kijkt is toch goedkoper dan 10 kassameisjes?
Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten. Andere dingen kun je weer beter mijden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn ook veel producten die zuigen hoor; ik bedoel zo erg als Euro Shopper is het in de meeste gevallen weliswaar niet. Euro Shopper is wmb gewoon een raadsel dat het kan bestaan... Maar je magere spekblokjes als je die opbakt lijkt het net alsof de filiaalchef erin heeft gepist... Aardappelen, lagen hier in een grote kartonnen doos, dat meurde alsof ze daar vanaf het vorige seizoen al in lagen weg te rotten... En nothing beats Calvé pindakaas imho....
Dit geldt voor elke supermarkt.. wat heeft dit met het onderwerp te maken?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten. Andere dingen kun je weer beter mijden.
geeft goed aan hoe de Aldi keer op keer de regels probeert de regels te ontwijken in Nederland qua arbeidswetgeving en voedselwaren wetquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:48 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik ken de docu, wat maakt hem volgens jou goed?
En terecht.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En hier zit nu de kern van het verhaal. Aldi gaat echt niks aanpassen voor een paar ambtenaren van de Arbeidsinspectie, daar worden ze niet warm of koud van. Als het personeel en (vooral) de klanten weglopen, dan wordt het pas een ander verhaal.
Dat kan nooit kwaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje libertarisme in deze oeverloze discussie kan geen kwaad?
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...quote:
Goed punt. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon van 9 tot 5 de aandacht bij je werk houden, en dus in alles klantvriendelijk zijn. Dat heeft de Aldi hier beter voor elkaar dan de AH.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Stel je voor, een kassadame met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is dan echt geen hands-on teamplayer in een jong en dynamisch bedrijf.
Wat heeft de Aldi met libertarisme te maken?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...
Als jij erop reageert heeft dat er mee te maken toch?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat heeft de Aldi met libertarisme te maken?
Het antwoord kun je schuldig blijven, het brult en schreeuwt maar Artis heeft geen interessequote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik heb niks met de 'baasjes' te maken gehad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik merk is dat dat vooral ligt aan de baasjes die er werken...
Mind you we hebben de Aldi inmiddels afgeschaft, maar de gewone medewerkers waren altijd wel aardig, de baasjes niet.
Maar ja, de baasjes werden wrs weer op hun huid gezeten door hun baasjes, en die baasjes weer door hun baasjes ad infinitum...
Lidl is ook al eens uitgeroepen tot beste leverancier van groente en fruitquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten.
Het heeft geen fuck met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...
Regelmatig zelfs. Ook recent.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Lidl is ook al eens uitgeroepen tot beste leverancier van groente en fruit
Perfecte voorbeeld hoe vrijheid werkt, Van de ene kant heb je het personeel dat er zelf voor kiest om er te gaan werken (eigen keuzes).quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mochtquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, bij Aldi, maar ook bij Lidl wordt het principe van befehl ist befehl gehanteerd. Het is daar als personeel een kwestie van meedoen of opzouten.
Echt, als je dit bedenkt als chef, mag je voor mij van een brug af springen. Beetje menselijk houden...quote:Op zondag 23 juni 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mocht
edit: het was een hoofdbandhttp://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
Daar heb je toch pauzes voor?quote:Op zondag 23 juni 2013 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt, als je dit bedenkt als chef, mag je voor mij van een brug af springen. Beetje menselijk houden...
Als je moet dan moet je. Klaar.quote:
In Lidl -Tsjechië, zo te lezen.quote:Op zondag 23 juni 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mocht
edit: het was een hoofdbandhttp://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
en als je daar niet genoeg aan hebtquote:Op zondag 23 juni 2013 09:16 schreef betyar het volgende:
aar zijn die 2 keer tijdens werktijd voor ingevoerd.
wat een onzinquote:Op zondag 23 juni 2013 09:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan moet je een keer langs de huisarts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |