Dit geldt voor elke supermarkt.. wat heeft dit met het onderwerp te maken?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten. Andere dingen kun je weer beter mijden.
geeft goed aan hoe de Aldi keer op keer de regels probeert de regels te ontwijken in Nederland qua arbeidswetgeving en voedselwaren wetquote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:48 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik ken de docu, wat maakt hem volgens jou goed?
En terecht.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En hier zit nu de kern van het verhaal. Aldi gaat echt niks aanpassen voor een paar ambtenaren van de Arbeidsinspectie, daar worden ze niet warm of koud van. Als het personeel en (vooral) de klanten weglopen, dan wordt het pas een ander verhaal.
Dat kan nooit kwaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje libertarisme in deze oeverloze discussie kan geen kwaad?
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...quote:
Goed punt. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon van 9 tot 5 de aandacht bij je werk houden, en dus in alles klantvriendelijk zijn. Dat heeft de Aldi hier beter voor elkaar dan de AH.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef Alisa_jade het volgende:
[..]
Stel je voor, een kassadame met een 9 tot 5 mentaliteit. Dat is dan echt geen hands-on teamplayer in een jong en dynamisch bedrijf.
Wat heeft de Aldi met libertarisme te maken?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...
Als jij erop reageert heeft dat er mee te maken toch?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat heeft de Aldi met libertarisme te maken?
Het antwoord kun je schuldig blijven, het brult en schreeuwt maar Artis heeft geen interessequote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik heb niks met de 'baasjes' te maken gehad.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik merk is dat dat vooral ligt aan de baasjes die er werken...
Mind you we hebben de Aldi inmiddels afgeschaft, maar de gewone medewerkers waren altijd wel aardig, de baasjes niet.
Maar ja, de baasjes werden wrs weer op hun huid gezeten door hun baasjes, en die baasjes weer door hun baasjes ad infinitum...
Lidl is ook al eens uitgeroepen tot beste leverancier van groente en fruitquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat is waar, bij de Lidl moet je weten welke producten je moet hebben en welke niet. Het vlees vind ik bijvoorbeeld van goede kwaliteit, beter dan bij de meeste andere supermarkten.
Het heeft geen fuck met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt het toch met me eens zijn dat de manier waarop de Aldi kennelijk met zijn personeel omspringt niet positief afstraalt op het libertarisme dan hè...
Regelmatig zelfs. Ook recent.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Lidl is ook al eens uitgeroepen tot beste leverancier van groente en fruit
Perfecte voorbeeld hoe vrijheid werkt, Van de ene kant heb je het personeel dat er zelf voor kiest om er te gaan werken (eigen keuzes).quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mochtquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tja, bij Aldi, maar ook bij Lidl wordt het principe van befehl ist befehl gehanteerd. Het is daar als personeel een kwestie van meedoen of opzouten.
Echt, als je dit bedenkt als chef, mag je voor mij van een brug af springen. Beetje menselijk houden...quote:Op zondag 23 juni 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mocht
edit: het was een hoofdbandhttp://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
Daar heb je toch pauzes voor?quote:Op zondag 23 juni 2013 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt, als je dit bedenkt als chef, mag je voor mij van een brug af springen. Beetje menselijk houden...
Als je moet dan moet je. Klaar.quote:
In Lidl -Tsjechië, zo te lezen.quote:Op zondag 23 juni 2013 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan me van de Lidl nog herinneren dat personeel maar 1 of 2x op een werkdag naar het toilet mocht. En als je ongesteld was mocht je vaker, maar dan moest je wel een band om je arm dragen om te laten zien dat je ongesteld was en dus vaker naar de wc mocht
edit: het was een hoofdbandhttp://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
en als je daar niet genoeg aan hebtquote:Op zondag 23 juni 2013 09:16 schreef betyar het volgende:
aar zijn die 2 keer tijdens werktijd voor ingevoerd.
wat een onzinquote:Op zondag 23 juni 2013 09:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan moet je een keer langs de huisarts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |