Ligt er aan hoe ze er bij staan, hier lijkt het ook wel of ze met 3 man de hele winkel doen, maar de chef gaat gewoon achter de kassa zitten als het druk is, of rijdt met de pallets door de winkel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel.
Dit. Dat is van de zotte, met 2 man alles moeten bestieren.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel.
Het is het verdienmodel van Aldi - besparen op alle kosten en dan vooral die van personeel. En dat is het al 40 jaar, dus dat wisten de mensen die er gingen werken ook wel.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:47 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Dit. Dat is van de zotte, met 2 man alles moeten bestieren.
Zo goedkoop is de Aldi nou ook weer niet, is ook een kwestie van marketingquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:52 schreef maartend het volgende:
Tja.
Wij willen goedkoop boodschappen doen
Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Als jij in eentje voor de hele winkel dozen moet neerplempen is dat wel even een ander verhaal. Bij de appie hebben ze bijna voor elke merk pindakaas een andere werknemer, moet je 's avonds of op zaterdag maar eens gaan kijken naar de hordes scholieren die daar aan het vullen zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:48 schreef DemonRage het volgende:
Geen vakken hoeven te vullen maar gewoon dozen neerplempen in het schap lijkt me geen absurde werkdruk, maar hoe kan het nou dat anderzijds er vaak slechts 1 kassa open is waar je eeuwig voor in de rij moet staat? Ergens doet de Aldi dan iets niet goed.
kun je dat wat toelichten?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:56 schreef Tism het volgende:
Moet wel eens een vrachtje afleveren bij verschillende distributiecentra in Duitsland, als je daar binnenkomt zijn er altijd minstens wel een stuk of 3 chauffeurs die daar in de clinsch liggen met de Hitler achter het loket..
Bij AH hebben ze dan ook van alles 15 verschillende soorten en moet alles uit de dozen gehaald worden. Aldi heeft een kleiner assortiment en het spul wordt gewoon met doos en al in het schap geplaatst. Dat kun je echt met veel minder personeel voor elkaar krijgen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:55 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Als jij in eentje voor de hele winkel dozen moet neerplempen is dat wel even een ander verhaal. Bij de appie hebben ze bijna voor elke merk pindakaas een andere werknemer, moet je 's avonds of op zaterdag maar eens gaan kijken naar de hordes scholieren die daar aan het vullen zijn.
Dat is ook zo, maar het gaat er om dat het niets zegt dat het spul in de dozen kan blijven. Je kan geen conclusies trekken over de werkdruk op basis van het feit dat het wel of niet in de doos mag blijven.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:01 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Bij AH hebben ze dan ook van alles 15 verschillende soorten en moet alles uit de dozen gehaald worden. Aldi heeft een kleiner assortiment en het spul wordt gewoon met doos en al in het schap geplaatst. Dat kun je echt met veel minder personeel voor elkaar krijgen.
En zo is het, werken moet je, beetje met je luie krent achter een scanner zitten en nog een beetje willen lamballen ook nog zeker? "Doet u maar rustig aan hoor mevrouw, mijn baas betaalt toch gewoon door!" Dat kan toch niet mensen!!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ken iemand die manager is geweest bij de Aldi en het is inderdaad zo dat cassieres heel snel moeten werken en dat ze daar zelfs op afgerekend worden. Als je je mond opentrekt ben je de sjaak.
Ik kom zelf haast nooit bij de Aldi maar weet wel nog dat ik eens aan de kassa mijn boodschappen in mijn tas wilde overladen (zoals ik bij de Appie gewend ben) ik door de cassiere werd gevraagd om de volgende keer dit niet meer te doen maar meteen overladen in mijn karretje
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |