abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 juni 2013 @ 10:33:23 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_128111670
AMSTERDAM - De Arbeidsinspectie zet zwaar geschut in tegen Aldi. De klachten over de misstanden onder het personeel worden zo serieus genomen dat deze zomer alle negen distributiecentra en de directieleden van alle acht kantoren aan de tand worden gevoeld.

Ook medewerkers krijgen de kans om hun zegje te doen. Maar liefst 45 winkels, verspreid over het hele land, krijgen bezoek van de Inspectie Sociale Zaken & Werkgelegenheid.

Al decennialang heerst er een cultuur van onderdrukking onder het personeel, zo blijkt uit de meldingen. „Er heerst onder de werknemers bij Aldi een sfeer van intimidatie en angst”, zegt Roos Rahimi van CNV Dienstenbond. „We hebben geklaagd over de absurde werkdruk. De Arbeidsinspectie kijkt niet alleen naar de intimidatie, maar ook naar de lichamelijke klachten.

http://www.telegraaf.nl/d(...)ar_onder_vuur__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128111771
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel. :{
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:42:00 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128111797
Degenen die van plan zijn om hun mond los te trekken kunnen maar beter meteen beginnen met solliciteren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:42:38 #4
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_128111809
Ja echt daar sta ik niet van te kijken, ik ben al in heel wat verschillende aldi's geweest en die werknemers zijn ook altijd chagerijnig en dat is al zo lang als ik daar kom, niet voor niets dus..
pi_128111821
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik kijk er niet raar van op. In de lokale Aldi staan er iedere dag maar 2 man personeel. :{
Ligt er aan hoe ze er bij staan, hier lijkt het ook wel of ze met 3 man de hele winkel doen, maar de chef gaat gewoon achter de kassa zitten als het druk is, of rijdt met de pallets door de winkel.

En hier weinig verloop qua personeel, ik zie steeds de zelfde mensen, en hier zijn ze wel in een goed humeur.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_128111862
Aldi staat toch al jaren bekend als een erg slechte werkgever, dit verbaast me dus niks. Ben alleen wel benieuwd of Aldi wel wat wil veranderen aan haar werkgeverschap, dat kost immers centjes.. misschien als de boetes belachelijk hoog worden, dan wel.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:45:50 #7
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128111867
intimidatie en angst

Ik zou daar wel wat meer over willen weten , waar die intimidatie uit bestaat, en welke angst
There is only one religion
pi_128111870
En toch is er geen tekort aan personeel dat bij de Aldi wil werken, opvallend...
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:47:42 #9
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_128111899
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Dit. Dat is van de zotte, met 2 man alles moeten bestieren.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:48:18 #10
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_128111909
Geen vakken hoeven te vullen maar gewoon dozen neerplempen in het schap lijkt me geen absurde werkdruk, maar hoe kan het nou dat anderzijds er vaak slechts 1 kassa open is waar je eeuwig voor in de rij moet staat? Ergens doet de Aldi dan iets niet goed.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:51:54 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128111990
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:47 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Dit. Dat is van de zotte, met 2 man alles moeten bestieren.
Het is het verdienmodel van Aldi - besparen op alle kosten en dan vooral die van personeel. En dat is het al 40 jaar, dus dat wisten de mensen die er gingen werken ook wel.

De Arbeidsinspectie kan onderzoek gaan doen naar naleving van veiligheidsregels, werktijden en nog zo wat van die dingen, maar werkdruk is niet meetbaar en ook niet vastgelegd dus ik verwacht niet dat daar veel uitkomt.
En er zijn wel eerder mensen geweest die uit de school zijn geklapt over de wijze waarop Aldi met haar personeel omgaat, maar ook dáár kan de Arbeidsinspectie volgens mij weinig tegen doen, als het al te bewijzen valt.
De Aldi komt hier al decennia mee weg, en dat zal nog wel even zo blijven. De klanten komen er nog steeds en ze krijgen nog steeds genoeg personeel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_128111993
Tja.

Wij willen goedkoop boodschappen doen, dus ergens moeten daar mensen de lul van zijn. In dit geval mogelijk de grote bezetting bij de Aldi.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:54:04 #13
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_128112040
Aldi kan beter opdoeken in Nederland.

Lidl _O_
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_128112042
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:52 schreef maartend het volgende:
Tja.

Wij willen goedkoop boodschappen doen
Zo goedkoop is de Aldi nou ook weer niet, is ook een kwestie van marketing :)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_128112073
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:48 schreef DemonRage het volgende:
Geen vakken hoeven te vullen maar gewoon dozen neerplempen in het schap lijkt me geen absurde werkdruk, maar hoe kan het nou dat anderzijds er vaak slechts 1 kassa open is waar je eeuwig voor in de rij moet staat? Ergens doet de Aldi dan iets niet goed.
Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Als jij in eentje voor de hele winkel dozen moet neerplempen is dat wel even een ander verhaal. Bij de appie hebben ze bijna voor elke merk pindakaas een andere werknemer, moet je 's avonds of op zaterdag maar eens gaan kijken naar de hordes scholieren die daar aan het vullen zijn.
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:56:47 #16
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_128112099
Moet wel eens een vrachtje afleveren bij verschillende distributiecentra in Duitsland, als je daar binnenkomt zijn er altijd minstens wel een stuk of 3 chauffeurs die daar in de clinsch liggen met de Hitler achter het loket.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:59:15 #17
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128112153
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:56 schreef Tism het volgende:
Moet wel eens een vrachtje afleveren bij verschillende distributiecentra in Duitsland, als je daar binnenkomt zijn er altijd minstens wel een stuk of 3 chauffeurs die daar in de clinsch liggen met de Hitler achter het loket.. :{
kun je dat wat toelichten?
There is only one religion
pi_128112196
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:55 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dit zegt natuurlijk helemaal niets. Als jij in eentje voor de hele winkel dozen moet neerplempen is dat wel even een ander verhaal. Bij de appie hebben ze bijna voor elke merk pindakaas een andere werknemer, moet je 's avonds of op zaterdag maar eens gaan kijken naar de hordes scholieren die daar aan het vullen zijn.
Bij AH hebben ze dan ook van alles 15 verschillende soorten en moet alles uit de dozen gehaald worden. Aldi heeft een kleiner assortiment en het spul wordt gewoon met doos en al in het schap geplaatst. Dat kun je echt met veel minder personeel voor elkaar krijgen.
pi_128112238
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:01 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Bij AH hebben ze dan ook van alles 15 verschillende soorten en moet alles uit de dozen gehaald worden. Aldi heeft een kleiner assortiment en het spul wordt gewoon met doos en al in het schap geplaatst. Dat kun je echt met veel minder personeel voor elkaar krijgen.
Dat is ook zo, maar het gaat er om dat het niets zegt dat het spul in de dozen kan blijven. Je kan geen conclusies trekken over de werkdruk op basis van het feit dat het wel of niet in de doos mag blijven.
Oh, and that's a bad miss!
pi_128112271
Had ooit in het verleden een sollicitatiegesprek bij Aldi, wilden me een 16 uren contract aanbieden, maar mocht er geen andere oproepwerkzaamheden naast doen want dan was ik niet flexibel meer. Ze wilden dat ik ieder moment van de dag beschikbaar was om opgeroepen te worden. Daarbij ook nog een onzettende bitch waarmee ik een gesprek had die al meteen alles wat ik zei probeerde de grond in te boren. Dikke lul, 3 bier dus! Overigens was het aangeboden loon niet slecht.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:08:25 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112323
De rechtse mens zal uitermate blij zijn met het beleid van de Aldi.
Een bedrijf maakt toch zeker zelf wel uit hoe hard hun slaven moeten werken en hoever ze die willen uitknijpen? Het is gvd geen hobbyclub.
pi_128112341
VVD mentaliteit
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:11:15 #23
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_128112375
Ik ken iemand die manager is geweest bij de Aldi en het is inderdaad zo dat cassieres heel snel moeten werken en dat ze daar zelfs op afgerekend worden. Als je je mond opentrekt ben je de sjaak.
Ik kom zelf haast nooit bij de Aldi maar weet wel nog dat ik eens aan de kassa mijn boodschappen in mijn tas wilde overladen (zoals ik bij de Appie gewend ben) ik door de cassiere werd gevraagd om de volgende keer dit niet meer te doen maar meteen overladen in mijn karretje :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:12:49 #24
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_128112403
werken toch eigenlijk alleen maar allochtonen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:14:52 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128112449
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ken iemand die manager is geweest bij de Aldi en het is inderdaad zo dat cassieres heel snel moeten werken en dat ze daar zelfs op afgerekend worden. Als je je mond opentrekt ben je de sjaak.
Ik kom zelf haast nooit bij de Aldi maar weet wel nog dat ik eens aan de kassa mijn boodschappen in mijn tas wilde overladen (zoals ik bij de Appie gewend ben) ik door de cassiere werd gevraagd om de volgende keer dit niet meer te doen maar meteen overladen in mijn karretje :{
En zo is het, werken moet je, beetje met je luie krent achter een scanner zitten en nog een beetje willen lamballen ook nog zeker? "Doet u maar rustig aan hoor mevrouw, mijn baas betaalt toch gewoon door!" Dat kan toch niet mensen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')