Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag, nog een zoon van een medewerker hierbij betrokken, verspreiding in verschillende grote steden, docenten op de hoogte van openbreken examens.quote:De examendieven van het Ibn Ghaldoun hebben vijfmaal op klaarlichte dag en onder schooltijd ingebroken. De examens werden voor 20 tot 250 euro verkocht, niet alleen in Rotterdam, maar ook in Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Dat meldt het AD vandaag.
Uit het politiedossier, dat door het AD is ingezien, blijkt ook dat docenten bij het uitdelen van de examenopgaven hebben gemerkt dat de pakketten geopend waren geweest.
Superlijm
Na de diefstal uit de kluis van de Rotterdamse islamitische school namen de scholieren de papieren mee naar huis, waar ze werden gefotografeerd en vervolgens met superlijm van de bouwmarkt werden dichtgelijmd. Daarna gingen ze weer terug in de kluis van de school.
De scholieren konden kinderlijk eenvoudig binnendringen. Bij het technieklokaal lag altijd een ladder. Ze liepen naar het dakluik boven de 'kluiskamer', niet meer dan een bezemkast met een verzwaarde deur. Bij een van de inbraken hoorden leerlingen en een huiswerkbegeleider het geluid van het dakluik dat werd geforceerd.
Codetaal
De dieven zochten in bibliotheken de antwoorden op de vragen. Ze communiceerden in codetaal via hun telefoons. Uiteindelijk zou een van de verdachten de examens (vwo, havo en vmbo) hebben aangeboden in bibliotheken in Utrecht, Den Haag en Amsterdam.
Justitie verdenkt zeven leerlingen van het Ibn Ghaldoun van betrokkenheid bij de diefstal, onder wie de zoon van een natuurkundeleraar van de school. Nu blijkt dat ook een zoon van een tweede medewerker, een systeembeheerder, is aangehouden.
Docenten in paniek
Leraren van het Ibn Ghaldoun hebben tijdens de examens gemerkt dat de pakketten met de eindtoetsen geopend waren geweest. De pakketten waren opvallend goed dichtgelijmd, waardoor ze soms nauwelijks open te krijgen waren. Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden. De school heeft dit niet aan de onderwijsinspectie gemeld.
Mantel der liefde. Als je het niet ziet, dan is het er niet. Laten we er niet over praten, dan waait het wel over. Etc.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom in hemelsnaam niet zoiets melden?
Dit is wel het allerergste ja....inbreken op klaarlichte dag! De dieven van tegenwoordig....ipv het in de holst van de nacht te doen, doe ze het zomaar overdag.....waar gaat het heen met Nederland.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag,
Sterke analyse. Je zou rechercheur moeten worden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:45 schreef DarkY.NL het volgende:
zoon van een systeembeheer... er waren toch ook antwoorden van de CITO digitale examens verspreid?
Misschien hier dan de dader gevonden?
Ja, want de Cito toets wordt ook echt op een middelbare school afgenomen...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:45 schreef DarkY.NL het volgende:
zoon van een systeembeheer... er waren toch ook antwoorden van de CITO digitale examens verspreid?
Misschien hier dan de dader gevonden?
Dat is geheel in lijn met islamitisch onderwijs, alleen de Koran is heilig.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:35 schreef Hathor het volgende:
Leerlingen die stelen en de boel belazeren, leraren die liegen, wat een beerput is daar opengetrokken zeg. Geen greintje zelfrespect...bewust je hele maatschappelijke carriere willen baseren op leugens en bedrog....
http://www.cito.nl/nl/Ond(...)olse%20educatie.aspxquote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, want de Cito toets wordt ook echt op een middelbare school afgenomen...
Overigens gaat het artikel in het AD nog verder op andere pagina's, kan iemand die scannen ?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag, nog een zoon van een medewerker hierbij betrokken, verspreiding in verschillende grote steden, docenten op de hoogte van openbreken examens.
Maar waarom in hemelsnaam niet zoiets melden? En hoezo stilzwijgend blijven toen dat eerste examen Frans aan het licht kwam? Toen moesten ze toch zeker allemaal geweten hebben hoe de vork aan de steel zat? En dan nog in de media roepen 'van niets te weten'.
Hoe zit het trouwens met die klokkenluider? Ik hoop toch dat hij niet vervolgd wordt. Zonder hem was dit allemaal nog wel een paar jaar onbekend gebleven!
Lijkt me ook ja.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:24 schreef Chooselife het volgende:
Wat ik me bij dit verhaal doorlopend afvraag:
Die gasten gaan op een willekeurige hogeschool of universiteit toch gigantisch op hun muil? Dat moet een vernedering worden, kan niet anders. Per saldo heb je helemaal niets aan je gefraudeerde papiertje.
Bestaat dat?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja.
Ik vraag me af waar ze naar toe gaan dan, de islamitische universiteit soms ? in Rotterdam.
Jaquote:Op zondag 23 juni 2013 11:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bestaat dat?
Wat een contradictie. Waanzinnig.
Wat was dan precies onbekend gebleven als hij ermee naar een journalistiek medium was gestapt dat erover had kunnen publiceren na het examen Frans zodat de overige examenkandidaten niet onnodig gedupeerd zouden zijn?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met die klokkenluider? Ik hoop toch dat hij niet vervolgd wordt. Zonder hem was dit allemaal nog wel een paar jaar onbekend gebleven!
Nou ja, het staat leuk, zo ingelijst aan de muur.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:24 schreef Chooselife het volgende:
Wat ik me bij dit verhaal doorlopend afvraag:
Die gasten gaan op een willekeurige hogeschool of universiteit toch gigantisch op hun muil? Dat moet een vernedering worden, kan niet anders. Per saldo heb je helemaal niets aan je gefraudeerde papiertje.
Over "Ies koeltoer" gesproken - ik heb eens een Irakees gesproken die vertelde dat bij zijn school (in Irak onder Hoessein) de examens per helikopter werden gebracht op de dag zelf, zodat niemand kans had om de vragen van te voren in te zien.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:47 schreef Grouch het volgende:
[..]
"Ies Koeltoer". Zegt men.
En ik denk eigenlijk dat daar wel een kern van waarheid inzit.
Altijd lachen met moslims. Blijkbaar heerste er bij iedereen op die school, behalve Renders, een gezonde dosis 'wij tegen de kaffersamenleving' o.i.d.quote:Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden.
Welnee, die krijgen gewoon te horen dat hun schoolkeuze er helemaal niets mee te maken heeft, je wordt gewoon afgewezen omdat je moslim bent en wij ons willen profileren als christelijk bedrijf.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:49 schreef nolamoetblijven het volgende:
Dus als deze 'leerlingen' gaan solliciteren en ze worden afgewezen omdat ze op de 'Fraudeschool' hebben gezeten is het zeker dieskriemienatie?
ik denk dat een deel van het probleem is; dit is irak nietquote:Op zondag 23 juni 2013 12:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Over "Ies koeltoer" gesproken - ik heb eens een Irakees gesproken die vertelde dat bij zijn school (in Irak onder Hoessein) de examens per helikopter werden gebracht op de dag zelf, zodat niemand kans had om de vragen van te voren in te zien.
Ik denk dat het tegenwoordig met die lijstjescultuur - wie is het beste ziekenhuis, wie de beste school - te verleidelijk is geworden om niets meer te melden. Vooral als je als school van ver moet komen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mantel der liefde. Als je het niet ziet, dan is het er niet. Laten we er niet over praten, dan waait het wel over. Etc.
Gaan ze nu degene die op dat adres woont en de internetverbinding betaalt stalken?quote:Het eindexamenschandaal veroorzaakt door de gestolen examens van de Rotterdamse Ibn Ghaldounschool ettert door. De onderwijsinspectie is nog eens enkele tientallen gevallen van mogelijke fraude op het spoor. Dat meldt RTV Rijnmond. De namen zijn volgens de omroep doorgegeven aan de politie en de betreffende middelbare scholen.
Deze leerlingen zouden geen gebruik hebben gemaakt van de zogenaamde inkeerregeling. Ze kunnen binnenkort de politie aan de deur verwachten.
Dat kutPRISM werkt voor geen meter kunnen we wel concluderenquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Gaan ze nu degene die op dat adres woont en de internetverbinding betaalt stalken?
En dan nog vragen mensen zich af waarom deze school dicht moet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nder-druk-opgehoogd/
De school is ook opgedoekt, dwz ze zijn samengegaan met een christelijke schoolquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:21 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
En dan nog vragen mensen zich af waarom deze school dicht moet.
Frauderen, bedreigen etc,... opdoeken die school.
Het was dus nog nog erger dan gedacht. Het was al jaren bezig en iedereen die er iets van wilde zeggen werd bedreigd:quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:11 schreef Serieus_Persoon het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nder-druk-opgehoogd/
quote:door Niels Posthumus
Binnenland
Op de islamitische school Ibn Ghaldoun, waar examenfraude is gepleegd, heerste altijd al een “sjoemelklimaat”. Cijfers van leerlingen werden "regelmatig" onder druk opgehoogd. Ook waren er bedreigingen. Dat zeggen zeven docenten die actief zijn of waren op de Rotterdamse school in nrc.next.
Vol idealisme waren deze niet-islamitische leraren ooit aan hun baan op het Ibn Ghaldoun begonnen. Maar tegen NRC-verslaggever Andreas Kouwenhoven zeggen zij nu:
“Ik wilde juist deze groep leerlingen helpen”, zegt een oud-leerkracht. Een ander: “Ik had het idee van: ook déze kinderen verdienen goed onderwijs.” Ergens gaandeweg verloren deze idealisten hun geloof. Sommigen zijn verbitterd vertrokken, sommigen werken er nog steeds, maar allemaal zeggen ze hetzelfde: op Ibn Ghaldoun heerste een “sjoemelklimaat” waarvan fraude met examens een "logisch” gevolg is. Op Ibn Ghaldoun viel er altijd wat te “ritselen”.
Leraren die gesjoemel bij de directie van Ibn Ghaldoun meldden, deden dat vaak tevergeefs.
Gisteren heeft de de christelijke onderwijsvereniging CVO aangekondigd Ibn Ghaldoun onder de hoede te willen nemen. De omstreden school zou over een aantal jaar weer zelfstandig verder kunnen, stelt de CVO. Maar staatssecretaris Dekker (Onderwijs, VVD) liet weten dat het ook dan niet zeker is of de scholengemeenschap kan blijven bestaan.
Eenheid had een keerzijde
Ibn Ghaldoun was een eenheid. Maar die eenheid had een keerzijde. De buitenwereld kwam niet binnen op Ibn Ghaldoun. Kouwenhoven:
Een lerares die er jaren geleden les gaf, vertelt dat meisjes na schooltijd bij elkaar moesten komen in ‘huiswerkklassen’. “Maar dat waren geen huiswerkklassen. Dat waren lessen om kinderen te indoctrineren”, zegt ze. “Alle lessen waren tegen de maatschappij gericht. Ze mochten nooit trouwen met een Nederlander. Ze mochten zelfs niet met ongelovigen omgaan, werd hen verteld.”
De cultuur bracht ook mee dat je elkaar niet kon aanspreken op onvolkomenheden. Kouwenhoven schrijft:
“De druk op moslimleraren was enorm”, zegt een voormalige leerkracht. “Er bleven weleens kinderen zitten, maar lang niet zo veel als je op basis van het niveau van de leerlingen zou verwachten.”
Druk en bedreigingen door leerlingen
Ook was er een hoop druk vanuit de leerlingen. Alle zeven docenten verklaren dat diverse leraren hebben toegegeven aan deze druk. Kouwhoven schrijft:
"Cijfers werden regelmatig opgehoogd”, vertellen ze. Als je maar lang genoeg bleef zeuren, kon een 4 een 6 worden. En er werd gestrooid met herkansingen. Een oud-leerkracht: "Sommige collega’s gingen door met herkansen tot ze een voldoende hadden.” Een leraar die weigerde hierin mee te gaan, kwam een aantal jaar geleden in conflict met een groep Marokkaanse havo-leerlingen. De leraar wilde hun onvoldoendes niet „ophogen” en werd vervolgens bedreigd door de jongens. Kort hierna is zijn auto vlakbij de school vernield. De leraar heeft hiervan aangifte gedaan. Een andere leerkracht is begin dit jaar bedreigd, verklaren de anonieme leraren. Er zouden bedreigingen zijn geuit omdat deze leerkracht weigerde een leerling een (onverdiende) herkansing te geven.
Bart Renders, sinds een jaar rector op de school, is overigens bezig dit probleem aan te pakken, zeggen de docenten. Hij werkt "keihard" voor de school. "Maar ik ben benieuwd of hij over een paar jaar nog steeds zo veel inzet kan opbrengen”, aldus een docent tegen nrc.next.
Ja het was ook veel erger dan gedacht. Maar toen dat hier gezegd werd, mocht het niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was dus nog nog erger dan gedacht. Het was al jaren bezig en iedereen die er iets van wilde zeggen werd bedreigd:
[..]
Ietwat aangepast.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja het was ook veel erger dan gedacht. Maar toen dat hier gezegd werd, mocht het van sommige mensen niet.
Nee onbegrijpelijk. Maar misschien is hij ook bang om anders bedreigd te worden ?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe ziek moet zo'n Bart Renders wel niet zijn om leiding aan zo'n school te willen geven? En dan ook nog om alles te geloven wat hem verteld wordt?
Hij wordt niet eens achter zijn rug om voor minderwaardige kafir uitgemaakt, daar zijn gewoon ingeroosterde lessen voor
Ik gok op geindoctrineerd/gehersenspoeld. En vanuit de opvoeding/ideeen van Bart Renders alsquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee onbegrijpelijk. Maar misschien is hij ook bang om anders bedreigd te worden ?
Leuke situatie als hij geen islamiet was. Ze mochten niet met ongelovigen omgaan.
Knuf-fe-len.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe ziek moet zo'n Bart Renders wel niet zijn om leiding aan zo'n school te willen geven? En dan ook nog om alles te geloven wat hem verteld wordt?
Hij wordt niet eens achter zijn rug om voor minderwaardige kafir uitgemaakt, daar zijn gewoon ingeroosterde lessen voor
Het kan wel snel, dat zien we in Almere. De toestand daar is blijkbaar stukken erger dan frauderen en stelen en indoctrinatie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het wachten is weer op de gebruikelijke probleemontkenners, die de uitspraken van deze ex-docenten in twijfel zullen gaan trekken.
Wat die docenten zeggen, is helemaal niet nieuw. De kritische lezer wist dit weken geleden al, bijvoorbeeld toen een oud-leerling de nodige onthullingen deed. Maar nu zijn het dus ook oud-docenten die het onverbloemd melden.
Eigenlijk zouden al die politiek-correcte probleemontkenners nu keihard publiekelijk door het stof moeten, omdat ze ontkenden wat iedereen eigenlijk allang wist.
Wat mij opvalt, is dat het haast een soort industrie is, dat ontkennen. Je ziet mensen steeds weer in dezelfde, voorspelbare reflexen schieten. Dat terwijl de feiten gewoon heel ernstig zijn en dat kon je ook gewoon weten: de integratie wordt actief tegengewerkt, leerlingen worden met extremistisch gedachtegoed gehersenspoeld.
Deze school moet onmiddellijk dicht. De leiding moet strafrechtelijk worden vervolgd, want deze praktijken kunnen niet plaatsvinden zonder medeweten van schoolbestuurders.
Keiveel racisme op die school dus, en als je een Marokkaan scheef aankijkt ben je een racist en verdien je klappenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was dus nog nog erger dan gedacht. Het was al jaren bezig en iedereen die er iets van wilde zeggen werd bedreigd:
[..]
Probleemontkenners? Hebt u hier een concreet voorbeeld van?quote:Eigenlijk zouden al die politiek-correcte probleemontkenners nu keihard publiekelijk door het stof moeten, omdat ze ontkenden wat iedereen eigenlijk allang wist.
Lees de voorgaande topics maar even.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Probleemontkenners? Hebt u hier een concreet voorbeeld van?
Di is er al bv 1 van.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Probleemontkenners? Hebt u hier een concreet voorbeeld van?
artikel in papieren AD.quote:Volgens de oprichter van de school zit er een luchtje aan de hele zaak.
"Examenfraude kan overal voorkomen alleen onze school wordt met sluiting bedreigd.
De leerlingen die dit gedaan zijn er toe aangezet, het ging te goed met onze school "
Ik kan me nog een verhaal herinneren van blanke jongens, die hun leraren zogenaamd voor de gein buiten het raam hingen want ze waren het niet eens met hun schorsing. Kan me nog herinneren dat een blanke jongen vertelde hoe hij een lerares aan het huilen kreeg omdat hij haar oorbellen (erfstuk van haar overleden moeder) naar buiten gooide. 2 middagen nakomen en oorbellen nooit teruggevonden. Een lerares die thuis de ramen in werd gegooid omdat zij de verantwoordelijke was van het van school sturen. Laten dit nu blanke VWO-ers zijn.quote:Leraren die gesjoemel bij de directie van Ibn Ghaldoun meldden, deden dat vaak tevergeefs.
Ik denk ook wel dat dit speelt, maar moedwillig laten bedreigen van personeel zou iedereen te ver moeten gaanquote:Op zondag 23 juni 2013 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegenwoordig met die lijstjescultuur - wie is het beste ziekenhuis, wie de beste school - te verleidelijk is geworden om niets meer te melden. Vooral als je als school van ver moet komen.
Dus jij vindt dit zeiken op 1 bevolkingsgroep ?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me nog een verhaal herinneren van blanke jongens, die hun leraren zogenaamd voor de gein buiten het raam hingen want ze waren het niet eens met hun schorsing. Kan me nog herinneren dat een blanke jongen vertelde hoe hij een lerares aan het huilen kreeg omdat hij haar oorbellen (erfstuk van haar overleden moeder) naar buiten gooide. 2 middagen nakomen en oorbellen nooit teruggevonden. Een lerares die thuis de ramen in werd gegooid omdat zij de verantwoordelijke was van het van school sturen. Laten dit nu VWO-ers zijn.
Zeiken op 1 bevolkingsgroep is blijkbaar hip
Wat belangrijk is, is de quote. Het melden van ongeregeldheden en er als bestuur geen zak aan doen. De bedreigingen , en er als bestuur geen zak aan doen. Dat bestuur van die school zouden ze dus zeker aan moeten pakken.
En die kinderen zouden blijkbaar door mariniers onder handen genomen moeten worden i.p.v gewone leraren. Doe je niets, heb je geen last. Bedreig je een leraar heeft dat wel degelijk gevolgen (dit zou bij de eerste les al een lesuur in beslag moeten nemen).
[..]
Ik denk ook wel dat dit speelt, maar moedwillig laten bedreigen van personeel zou iedereen te ver moeten gaan
Op 86% van 43 islamitische basisscholen en twee islamitische scholen voor voortgezet onderwijs. Daarnaast bestaan er ook 5 Islamitische scholen voor hoger of universitair onderwijs.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dit zeiken op 1 bevolkingsgroep ?
Nou sorry hoor op 86% van de islamitische scholen is er sprake geweest van fraude. Misschien ligt het ook aan de cultuur.
Daar kan je inderdaad aan denken ja. Leerkrachten die bedreigd worden, leerlingen die bedreigd worden, meisjes die zog handwerkles kregen (of wat was het) maar ondertussen lessen krijgen om niet moslims maar te haten. Jarenlange fraude, niet alleen met cijfers maar ook met subsidies.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Op 86% van 43 islamitische basisscholen en twee islamitische scholen voor voortgezet onderwijs. Daarnaast bestaan er ook 5 Islamitische scholen voor hoger of universitair onderwijs.
Nog niet zolang geleden is er fraude ontdekt (leiding wist niet eens dat dit onder fraude viel) door het gebruik van potjes voor bepaalde zaken. Was geen islamitische school. En echt, dit is voor ongeveer vijftien jaar geleden ineens verboden (ga je niet vervelen met uitleg over potjes cultuur en doorsluizen daarvan)
Meerdere scholen werden daar ineens op aangepakt. Minder tot niet in het nieuws en de directeur werd ineens van fraude verdacht (bewezen onschuldig...zoals dat tegenwoordig moet) Het potjessysteem kende heel veel scholen en geen 1 daarvan was islamitisch
Ik praat deze school absoluut niet goed want er is blijkbaar meer aan de hand en blijkbaar met goedgevonden worden door bestuur. Maar alles maar lekker op cultuur afschuiven ben ik het niet mee eens.
Wanneer ik de pers mag geloven moet ik bijna aan deze school denken
Niet ik beweer dat 86% van de Islamitische scholen fraudeert. Dat doe jij. Blijkbaar snap je het punt niet wat ik probeer te makenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van, want ik zie alleen 86% van alle islamtische scholen staan op internet.
[..]
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Niet ik beweer dat 86% van de Islamitische scholen fraudeert. Dat doe jij. Blijkbaar snap je het punt niet wat ik probeer te maken
Het in het bezit zijn van potjes is NIET voorbehouden aan Islamitische scholen. Dit kende heel veel scholen
Praat ik deze school niet goed mee
En toen was de quote ineens verdwenen?
Ter jouwe informatie , van de onderzochte niet islamtische scholen bleek er maar 1 gefraudeert te hebben.quote:
quote:Het islamitische onderwijs in Nederland heeft ernstige problemen. Op 86 procent van de islamitische scholen wordt gefraudeerd met rijksgeld. Bijna de helft van alle islamitische scholen is zwak of zeer zwak
Ik weet waar ik het over heb hoor. In de provincie Groningen zijn al meerdere gevallen bekend die waarschuwingen hebben gehad voor het goochelen met potjes. Deze potjes zijn dus nu ook verboden. Het is niet zo dat wat er niet in de pers komt, er niet is. Zoals deze school dit probeerde met de bedreigingen van leraren op te lossenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
[..]
Ter jouwe informatie , van de onderzochte niet islamtische scholen bleek er maar 1 gefraudeert te hebben.
Van de onderzochte islamtische scholen 86%. Niet exclusief de scholen voor het hoger onderwijs, wat jij suggestief beweert, inclusief alle scholen.
[..]
Wat voor potjes zijn dat dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik het over heb hoor. In de provincie Groningen zijn al meerdere gevallen bekend die waarschuwingen hebben gehad voor het goochelen met potjes. Deze potjes zijn dus nu ook verboden. Het is niet zo dat wat er niet in de pers komt, er niet is. Zoals deze school dit probeerde met de bedreigingen van leraren op te lossen
Ik denk dat een user wel een punt maakte met dezequote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
Het wij tegen zij-gevoel bij zo'n school is een beetje inherent aan het fenomeen artikel 23-scholen hè. Een fenomeen geschapen tijdens wat later de verzuiling werd genoemd. Een compromis tussen de lappendeken aan levensbeschouwelijke stromingen in dit kleine land... Vraag is of dit compromis eigenlijk niet overbodig is geworden inmiddels, getuige nu de uitwassen die het creëert...
Ga je het melden, ben je genoteerd. Niet dat ik het goedpraat, want bedreigingen zouden wat mij betreft altijd gemeld moeten worden. Je moet je als leraar wel veilig kunnen voelenquote:Op zondag 23 juni 2013 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegenwoordig met die lijstjescultuur - wie is het beste ziekenhuis, wie de beste school - te verleidelijk is geworden om niets meer te melden. Vooral als je als school van ver moet komen.
Ik geloof je gerust hoor, er zal overal wel wat gesjoemeld worden. In veel bedrijven net zo goed.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik het over heb hoor. In de provincie Groningen zijn al meerdere gevallen bekend die waarschuwingen hebben gehad voor het goochelen met potjes. Deze potjes zijn dus nu ook verboden. Het is niet zo dat wat er niet in de pers komt, er niet is. Zoals deze school dit probeerde met de bedreigingen van leraren op te lossen
Het waren potjes die elkaar afwisselden qua benodigdheden. Het ene jaar kreeg je naar behoefte van het jaar daarvoor. Aangezien het ene jaar het andere jaar niet is, werden er potjes gecreëerd. Voor welk doel dan ook.quote:
En dat mag niet? Een beetje sparen het ene jaar en interen het andere jaar?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Het waren potjes die elkaar afwisselden qua benodigdheden. Het ene jaar kreeg je naar behoefte van het jaar daarvoor. Aangezien het ene jaar het andere jaar niet is, werden er potjes gecreëerd. Voor welk doel dan ook.
Dat is niet voorbehouden aan. Dat is de ouder die het geloof inzet om hun zin te krijgen. Net als een ander de vriendschap familie etc inzet. Doet ook niet elke niet-gelovige wanneer dit gebeurd is bij de enkeling. Dat er druk bestond op deze school zal ik dus ook niet ontkennen. Zoals ik eerder al zei: volgens mij kunnen ze op deze school beter wat ex-mariniers zetten die de kinderen echt wat leren i.p.v ze maar gewoon goede cijfers te geven zonder dat ze het hebben verdiend. Ze meteen een dosis respect bijbrengenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik geloof je gerust hoor, er zal overal wel wat gesjoemeld worden. In veel bedrijven net zo goed.
Maar wat er met deze school aan de hand is, kan je daarmee niet vergelijken.
En als ik al die verhalen leest, o.m. dat ouders vragen aan leraren om hun kinderen betere cijfers te geven omdat moslimbroeders elkaar toch moeten steunen, heeft de cultuur er wel mee te maken.
Nop...tenminste niet op deze manier. Volgens mij zal je subsidie gewoon worden verminderd (dat begreep ik uit de verhalen van het college van bestuur).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat mag niet? Een beetje sparen het ene jaar en interen het andere jaar?
Ja, want de minister moet zijn begroting op orde krijgen... bekend fenomeen bij andere overheidsdiensten ook...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Nop...tenminste niet op deze manier. Volgens mij zal je subsidie gewoon worden verminderd (dat begreep ik uit de verhalen van het college van bestuur).
Heb ik het nu over tien a vijftien jaar terug toen dit toch aardig wat drama op leverde.
En dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Dat dit niet alleen voorbehouden is aan Islamitische scholen dus niets met cultuur te maken heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, want de minister moet zijn begroting op orde krijgen... bekend fenomeen bij andere overheidsdiensten ook...
Nee, dat klopt...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:32 schreef paddy het volgende:
[..]
En dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Dat dit niet alleen voorbehouden is aan Islamitische scholen dus niets met cultuur te maken heeft.
Uit onderzoek is gebleken dat bij islamtische scholen veel meer fraude wordt gepleegd dan bij niet islamtische.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:32 schreef paddy het volgende:
[..]
En dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Dat dit niet alleen voorbehouden is aan Islamitische scholen dus niets met cultuur te maken heeft.
Ik maak me meer druk over imans die op de loonlijst staan, terwijl ze alleen die kinderen haatlessen geven in de moskee en nooit op school aanwezig zijn bv.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt...
Maar om dan een bedevaart naar Mekka te maken....
Je zou ook kunnen beargumenteren dat ze die potjes spaarden met als doel die kinderen naar Mekka te sturen hè...
Ja, van wie zou het idee afkomstig zijn voor schoolkamp naar Mekka, denk je?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik maak me meer druk over imans die op de loonlijst staan, terwijl ze alleen die kinderen haatlessen geven in de moskee en nooit op school aanwezig zijn bv.
En over de eerder genoemde bedreigingen van leraren EN leerlingen, die niet willen meewerken aan de fraude.
En een andere school gebruikte het potje weer voor een schoolfeest. Of een leerling mee te kunnen laten gaan naar introductieweek Engeland etc etc. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het mag gewoon niet. Geen van beide en welk potje dan ook.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt...
Maar om dan een bedevaart naar Mekka te maken....
Je zou ook kunnen beargumenteren dat ze die potjes spaarden met als doel die kinderen naar Mekka te sturen hè...
Er zijn ook veel meer niet-Islamitische scholen, en bij de meeste scholen zijn de potjes opgeheven na waarschuwing, maar ze ziijn er altijd geweest.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uit onderzoek is gebleken dat bij islamtische scholen veel meer fraude wordt gepleegd dan bij niet islamtische.
Bovenste weet ik niet. Onderste is inderdaad heel erg te noemen. Zou ook gevolgen moeten hebbenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik maak me meer druk over imans die op de loonlijst staan, terwijl ze alleen die kinderen haatlessen geven in de moskee en nooit op school aanwezig zijn bv.
En over de eerder genoemde bedreigingen van leraren EN leerlingen, die niet willen meewerken aan de fraude.
Ik weet dat je het niet durft te benoemen (politiek correct), dus doe ik het wel voor je:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:43 schreef paddy het volgende:
Er zijn ook veel meer niet-Islamitische scholen, en bij de meeste scholen zijn de potjes opgeheven na waarschuwing, maar ze ziijn er altijd geweest.
Ik praat dus deze school niet goed, maar fraude is wel een heel breed begrip en erg makkelijk te roepen. Die potjes vielen dus ook onder fraude. Werd zelfs beweerd dat een directeur het geld in eigen zak stak (wat bewezen is dat dit niet het geval was)
Zucht...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het zit in hun islamitische aard de boel te besodemieteren en bedonderen. Zie je overal terug.
Wuif je het probleem niet mee weg knul.quote:
Onze posts worden niet gelezen alszijnde belangrijk voor het oplossen van het probleem. Je schat jezelf te hoog in.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:07 schreef De_Guidance het volgende:
Absurde generalisaties die kant noch wal raken dragen evenmin een bijdrage aan het oplossen van het probleem.
zo zou ik het niet willen zeggen. Hun islamitische aard heeft hen er in ieder geval niet van weerhoudenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik weet dat je het niet durft te benoemen (politiek correct), dus doe ik het wel voor je:
Het zit in hun islamitische aard de boel te besodemieteren en bedonderen. Zie je overal terug.
Was inhoudelijk. Het rijdt alleen niet door jouw straatje.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:12 schreef De_Guidance het volgende:
Jammer dat je niet inhoudelijk wenst te reageren. Gemiste kans.
Dat blijkt wel uit het feit dat je fraude en zelfverrijking alleen terug ziet bij moslims en islamitische instellingen. Oh wacht...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:01 schreef 3-voud het volgende:
Voor hetzelfde geld was het bij een andere instelling gebeurd, inderdaad.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit het feit dat je fraude en zelfverrijking alleen terug ziet bij moslims en islamitische instellingen. Oh wacht...
Ja dat is uit onderzoek gebleken he. Maar toch blijven ontkennen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit het feit dat je fraude en zelfverrijking alleen terug ziet bij moslims en islamitische instellingen. Oh wacht...
terdam, 13 nov. Het islamitische onderwijs in Nederland heeft ernstige problemen. Op 86 procent van de islamitische scholen wordt gefraudeerd met rijksgeld. Bijna de helft van alle islamitische scholen is ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik had het over álle fraude en zelfverrijking.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is uit onderzoek gebleken he. Maar toch blijven ontkennen.
Ja en wij hebben het hier over fraude bij deze school.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik had het over álle fraude en zelfverrijking.
Als je terugleest zie je dat 3-voud een quasi-lollige opmerking maakt en dat fraude bij moslims een soort vanzelfsprekend zou zijn. Het zou 'm immers in de aard van het beestje zitten.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja en wij hebben het hier over fraude bij deze school.
Als de leraren niet-islamitisch waren snap ik het. Anders kan ik het niet meer rijmen met m'n wereldbeeld en loop ik vast.quote:Maar wat is jouw mening hierover ? Dat leraren bedreigd worden bv ?
Klopt. Niet mee eens? Jammer voor je.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je terugleest zie je dat 3-voud een quasi-lollige opmerking maakt en dat fraude bij moslims een soort vanzelfsprekend zou zijn. Het zou 'm immers in de aard van het beestje zitten.
Dat onderzoek is ook wassen neus bijvoorbeeld. Ik voel wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De werkelijkheid is het niet met je eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |