abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128145580
Dus als deze 'leerlingen' gaan solliciteren en ze worden afgewezen omdat ze op de 'Fraudeschool' hebben gezeten is het zeker dieskriemienatie?
pi_128152998
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:49 schreef nolamoetblijven het volgende:
Dus als deze 'leerlingen' gaan solliciteren en ze worden afgewezen omdat ze op de 'Fraudeschool' hebben gezeten is het zeker dieskriemienatie?
Welnee, die krijgen gewoon te horen dat hun schoolkeuze er helemaal niets mee te maken heeft, je wordt gewoon afgewezen omdat je moslim bent en wij ons willen profileren als christelijk bedrijf. :7
  zondag 23 juni 2013 @ 16:08:22 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128153945
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Over "Ies koeltoer" gesproken - ik heb eens een Irakees gesproken die vertelde dat bij zijn school (in Irak onder Hoessein) de examens per helikopter werden gebracht op de dag zelf, zodat niemand kans had om de vragen van te voren in te zien.
ik denk dat een deel van het probleem is; dit is irak niet
pi_128154034
In Rusland hebben ze ook te kampen met examenfraude. Wat ze daar willen doen is van elke leerling een dossier maken en bij het examen alle prestaties meenemen op school en ook het gedrag.
pi_128154068
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Mantel der liefde. Als je het niet ziet, dan is het er niet. Laten we er niet over praten, dan waait het wel over. Etc.
Ik denk dat het tegenwoordig met die lijstjescultuur - wie is het beste ziekenhuis, wie de beste school - te verleidelijk is geworden om niets meer te melden. Vooral als je als school van ver moet komen.
pi_128325921
quote:
Het eindexamenschandaal veroorzaakt door de gestolen examens van de Rotterdamse Ibn Ghaldounschool ettert door. De onderwijsinspectie is nog eens enkele tientallen gevallen van mogelijke fraude op het spoor. Dat meldt RTV Rijnmond. De namen zijn volgens de omroep doorgegeven aan de politie en de betreffende middelbare scholen.
Deze leerlingen zouden geen gebruik hebben gemaakt van de zogenaamde inkeerregeling. Ze kunnen binnenkort de politie aan de deur verwachten.
Gaan ze nu degene die op dat adres woont en de internetverbinding betaalt stalken? :D
pi_128332097
Ze moeten gewoon die school sluiten. Een islamitische middelbare school openen vraagt altijd om problemen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:15:24 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128332358
verkrijgen ze eens een papiertje om een opleiding te scoren is het nog niet goed

maar serieus: lijkt me dat er gewoon verwijtbaar niet is opgetreden en dus daar moeten zware gevolgen aan vastzitten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128332710
Tsja, met dermate veel reputatieschade zal de school op den duur automatisch moeten sluiten. Zelfs de meest goedgelovige moslim zal beseffen dat een diploma bij een school met een dergelijke reputatie geen drol waard gaat zijn.

Een probleem wat zichzelf automatisch oplost, lijkt me.
Conscience do cost.
pi_128332882
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Gaan ze nu degene die op dat adres woont en de internetverbinding betaalt stalken? :D
Dat kutPRISM werkt voor geen meter kunnen we wel concluderen
  woensdag 3 juli 2013 @ 18:29:31 #37
321876 Cherna
Fuck the System
pi_128549166
Och ja, op de werkvloer vallen ze wel af als ze niet voldoen aan de gestelde eisen. Diploma's: je vraagt je wel eens af wat een nut ze nog hebben als je ze ook al kunt kopen via internet. Een goede interviewer van personeelszaken haalt bij een sollicitatie gesprek met een paar vak gerichte vragen wel iets op.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:11:51 #38
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_128615909
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_128616297
quote:
En dan nog vragen mensen zich af waarom deze school dicht moet.
Frauderen, bedreigen etc,... opdoeken die school.
pi_128616501
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:21 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

En dan nog vragen mensen zich af waarom deze school dicht moet.
Frauderen, bedreigen etc,... opdoeken die school.
De school is ook opgedoekt, dwz ze zijn samengegaan met een christelijke school
Al kan ik er weinig over vinden op internet in het nieuws, stond van de week in het papieren AD.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:55:47 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128617534
quote:
Het was dus nog nog erger dan gedacht. Het was al jaren bezig en iedereen die er iets van wilde zeggen werd bedreigd:
quote:
door Niels Posthumus
Binnenland

Op de islamitische school Ibn Ghaldoun, waar examenfraude is gepleegd, heerste altijd al een “sjoemelklimaat”. Cijfers van leerlingen werden "regelmatig" onder druk opgehoogd. Ook waren er bedreigingen. Dat zeggen zeven docenten die actief zijn of waren op de Rotterdamse school in nrc.next.

Vol idealisme waren deze niet-islamitische leraren ooit aan hun baan op het Ibn Ghaldoun begonnen. Maar tegen NRC-verslaggever Andreas Kouwenhoven zeggen zij nu:

“Ik wilde juist deze groep leerlingen helpen”, zegt een oud-leerkracht. Een ander: “Ik had het idee van: ook déze kinderen verdienen goed onderwijs.” Ergens gaandeweg verloren deze idealisten hun geloof. Sommigen zijn verbitterd vertrokken, sommigen werken er nog steeds, maar allemaal zeggen ze hetzelfde: op Ibn Ghaldoun heerste een “sjoemelklimaat” waarvan fraude met examens een "logisch” gevolg is. Op Ibn Ghaldoun viel er altijd wat te “ritselen”.

Leraren die gesjoemel bij de directie van Ibn Ghaldoun meldden, deden dat vaak tevergeefs.

Gisteren heeft de de christelijke onderwijsvereniging CVO aangekondigd Ibn Ghaldoun onder de hoede te willen nemen. De omstreden school zou over een aantal jaar weer zelfstandig verder kunnen, stelt de CVO. Maar staatssecretaris Dekker (Onderwijs, VVD) liet weten dat het ook dan niet zeker is of de scholengemeenschap kan blijven bestaan.
Eenheid had een keerzijde

Ibn Ghaldoun was een eenheid. Maar die eenheid had een keerzijde. De buitenwereld kwam niet binnen op Ibn Ghaldoun. Kouwenhoven:

Een lerares die er jaren geleden les gaf, vertelt dat meisjes na schooltijd bij elkaar moesten komen in ‘huiswerkklassen’. “Maar dat waren geen huiswerkklassen. Dat waren lessen om kinderen te indoctrineren”, zegt ze. “Alle lessen waren tegen de maatschappij gericht. Ze mochten nooit trouwen met een Nederlander. Ze mochten zelfs niet met ongelovigen omgaan, werd hen verteld.”

De cultuur bracht ook mee dat je elkaar niet kon aanspreken op onvolkomenheden. Kouwenhoven schrijft:

“De druk op moslimleraren was enorm”, zegt een voormalige leerkracht. “Er bleven weleens kinderen zitten, maar lang niet zo veel als je op basis van het niveau van de leerlingen zou verwachten.”

Druk en bedreigingen door leerlingen

Ook was er een hoop druk vanuit de leerlingen. Alle zeven docenten verklaren dat diverse leraren hebben toegegeven aan deze druk. Kouwhoven schrijft:

"Cijfers werden regelmatig opgehoogd”, vertellen ze. Als je maar lang genoeg bleef zeuren, kon een 4 een 6 worden. En er werd gestrooid met herkansingen. Een oud-leerkracht: "Sommige collega’s gingen door met herkansen tot ze een voldoende hadden.” Een leraar die weigerde hierin mee te gaan, kwam een aantal jaar geleden in conflict met een groep Marokkaanse havo-leerlingen. De leraar wilde hun onvoldoendes niet „ophogen” en werd vervolgens bedreigd door de jongens. Kort hierna is zijn auto vlakbij de school vernield. De leraar heeft hiervan aangifte gedaan. Een andere leerkracht is begin dit jaar bedreigd, verklaren de anonieme leraren. Er zouden bedreigingen zijn geuit omdat deze leerkracht weigerde een leerling een (onverdiende) herkansing te geven.

Bart Renders, sinds een jaar rector op de school, is overigens bezig dit probleem aan te pakken, zeggen de docenten. Hij werkt "keihard" voor de school. "Maar ik ben benieuwd of hij over een paar jaar nog steeds zo veel inzet kan opbrengen”, aldus een docent tegen nrc.next.
The End Times are wild
pi_128617736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het was dus nog nog erger dan gedacht. Het was al jaren bezig en iedereen die er iets van wilde zeggen werd bedreigd:

[..]

Ja het was ook veel erger dan gedacht. Maar toen dat hier gezegd werd, mocht het niet.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:05:42 #43
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_128617881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja het was ook veel erger dan gedacht. Maar toen dat hier gezegd werd, mocht het van sommige mensen niet.
Ietwat aangepast.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_128617911
Hoe ziek moet zo'n Bart Renders wel niet zijn om leiding aan zo'n school te willen geven? En dan ook nog om alles te geloven wat hem verteld wordt?
Hij wordt niet eens achter zijn rug om voor minderwaardige kafir uitgemaakt, daar zijn gewoon ingeroosterde lessen voor :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_128618081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe ziek moet zo'n Bart Renders wel niet zijn om leiding aan zo'n school te willen geven? En dan ook nog om alles te geloven wat hem verteld wordt?
Hij wordt niet eens achter zijn rug om voor minderwaardige kafir uitgemaakt, daar zijn gewoon ingeroosterde lessen voor :')
Nee onbegrijpelijk. Maar misschien is hij ook bang om anders bedreigd te worden ?
Leuke situatie als hij geen islamiet was. Ze mochten niet met ongelovigen omgaan.
pi_128618454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee onbegrijpelijk. Maar misschien is hij ook bang om anders bedreigd te worden ?
Leuke situatie als hij geen islamiet was. Ze mochten niet met ongelovigen omgaan.
Ik gok op geindoctrineerd/gehersenspoeld. En vanuit de opvoeding/ideeen van Bart Renders als
Goedmens, was het waarschijnlijk een must om juist wel met moslims om te gaan.
Ook wanneer alle seinen op rood stonden en hijzelf in alles werd gehaat/afgewezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_128619726
Het wachten is weer op de gebruikelijke probleemontkenners, die de uitspraken van deze ex-docenten in twijfel zullen gaan trekken.

Wat die docenten zeggen, is helemaal niet nieuw. De kritische lezer wist dit weken geleden al, bijvoorbeeld toen een oud-leerling de nodige onthullingen deed. Maar nu zijn het dus ook oud-docenten die het onverbloemd melden.

Eigenlijk zouden al die politiek-correcte probleemontkenners nu keihard publiekelijk door het stof moeten, omdat ze ontkenden wat iedereen eigenlijk allang wist.

Wat mij opvalt, is dat het haast een soort industrie is, dat ontkennen. Je ziet mensen steeds weer in dezelfde, voorspelbare reflexen schieten. Dat terwijl de feiten gewoon heel ernstig zijn en dat kon je ook gewoon weten: de integratie wordt actief tegengewerkt, leerlingen worden met extremistisch gedachtegoed gehersenspoeld.

Deze school moet onmiddellijk dicht. De leiding moet strafrechtelijk worden vervolgd, want deze praktijken kunnen niet plaatsvinden zonder medeweten van schoolbestuurders.
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 14:03:23 #48
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128619863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Knuf-fe-len.
Anders zijn ze zielig.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator vrijdag 5 juli 2013 @ 14:21:11 #49
249559 crew  Lavenderr
pi_128620569
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het wachten is weer op de gebruikelijke probleemontkenners, die de uitspraken van deze ex-docenten in twijfel zullen gaan trekken.

Wat die docenten zeggen, is helemaal niet nieuw. De kritische lezer wist dit weken geleden al, bijvoorbeeld toen een oud-leerling de nodige onthullingen deed. Maar nu zijn het dus ook oud-docenten die het onverbloemd melden.

Eigenlijk zouden al die politiek-correcte probleemontkenners nu keihard publiekelijk door het stof moeten, omdat ze ontkenden wat iedereen eigenlijk allang wist.

Wat mij opvalt, is dat het haast een soort industrie is, dat ontkennen. Je ziet mensen steeds weer in dezelfde, voorspelbare reflexen schieten. Dat terwijl de feiten gewoon heel ernstig zijn en dat kon je ook gewoon weten: de integratie wordt actief tegengewerkt, leerlingen worden met extremistisch gedachtegoed gehersenspoeld.

Deze school moet onmiddellijk dicht. De leiding moet strafrechtelijk worden vervolgd, want deze praktijken kunnen niet plaatsvinden zonder medeweten van schoolbestuurders.
Het kan wel snel, dat zien we in Almere. De toestand daar is blijkbaar stukken erger dan frauderen en stelen en indoctrinatie.
pi_128622600
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Keiveel racisme op die school dus, en als je een Marokkaan scheef aankijkt ben je een racist en verdien je klappen _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')