Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag, nog een zoon van een medewerker hierbij betrokken, verspreiding in verschillende grote steden, docenten op de hoogte van openbreken examens.quote:De examendieven van het Ibn Ghaldoun hebben vijfmaal op klaarlichte dag en onder schooltijd ingebroken. De examens werden voor 20 tot 250 euro verkocht, niet alleen in Rotterdam, maar ook in Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Dat meldt het AD vandaag.
Uit het politiedossier, dat door het AD is ingezien, blijkt ook dat docenten bij het uitdelen van de examenopgaven hebben gemerkt dat de pakketten geopend waren geweest.
Superlijm
Na de diefstal uit de kluis van de Rotterdamse islamitische school namen de scholieren de papieren mee naar huis, waar ze werden gefotografeerd en vervolgens met superlijm van de bouwmarkt werden dichtgelijmd. Daarna gingen ze weer terug in de kluis van de school.
De scholieren konden kinderlijk eenvoudig binnendringen. Bij het technieklokaal lag altijd een ladder. Ze liepen naar het dakluik boven de 'kluiskamer', niet meer dan een bezemkast met een verzwaarde deur. Bij een van de inbraken hoorden leerlingen en een huiswerkbegeleider het geluid van het dakluik dat werd geforceerd.
Codetaal
De dieven zochten in bibliotheken de antwoorden op de vragen. Ze communiceerden in codetaal via hun telefoons. Uiteindelijk zou een van de verdachten de examens (vwo, havo en vmbo) hebben aangeboden in bibliotheken in Utrecht, Den Haag en Amsterdam.
Justitie verdenkt zeven leerlingen van het Ibn Ghaldoun van betrokkenheid bij de diefstal, onder wie de zoon van een natuurkundeleraar van de school. Nu blijkt dat ook een zoon van een tweede medewerker, een systeembeheerder, is aangehouden.
Docenten in paniek
Leraren van het Ibn Ghaldoun hebben tijdens de examens gemerkt dat de pakketten met de eindtoetsen geopend waren geweest. De pakketten waren opvallend goed dichtgelijmd, waardoor ze soms nauwelijks open te krijgen waren. Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden. De school heeft dit niet aan de onderwijsinspectie gemeld.
Mantel der liefde. Als je het niet ziet, dan is het er niet. Laten we er niet over praten, dan waait het wel over. Etc.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom in hemelsnaam niet zoiets melden?
Dit is wel het allerergste ja....inbreken op klaarlichte dag! De dieven van tegenwoordig....ipv het in de holst van de nacht te doen, doe ze het zomaar overdag.....waar gaat het heen met Nederland.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag,
Sterke analyse. Je zou rechercheur moeten worden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:45 schreef DarkY.NL het volgende:
zoon van een systeembeheer... er waren toch ook antwoorden van de CITO digitale examens verspreid?
Misschien hier dan de dader gevonden?
Ja, want de Cito toets wordt ook echt op een middelbare school afgenomen...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:45 schreef DarkY.NL het volgende:
zoon van een systeembeheer... er waren toch ook antwoorden van de CITO digitale examens verspreid?
Misschien hier dan de dader gevonden?
Dat is geheel in lijn met islamitisch onderwijs, alleen de Koran is heilig.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:35 schreef Hathor het volgende:
Leerlingen die stelen en de boel belazeren, leraren die liegen, wat een beerput is daar opengetrokken zeg. Geen greintje zelfrespect...bewust je hele maatschappelijke carriere willen baseren op leugens en bedrog....
http://www.cito.nl/nl/Ond(...)olse%20educatie.aspxquote:Op zaterdag 22 juni 2013 13:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, want de Cito toets wordt ook echt op een middelbare school afgenomen...
Overigens gaat het artikel in het AD nog verder op andere pagina's, kan iemand die scannen ?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag, nog een zoon van een medewerker hierbij betrokken, verspreiding in verschillende grote steden, docenten op de hoogte van openbreken examens.
Maar waarom in hemelsnaam niet zoiets melden? En hoezo stilzwijgend blijven toen dat eerste examen Frans aan het licht kwam? Toen moesten ze toch zeker allemaal geweten hebben hoe de vork aan de steel zat? En dan nog in de media roepen 'van niets te weten'.
Hoe zit het trouwens met die klokkenluider? Ik hoop toch dat hij niet vervolgd wordt. Zonder hem was dit allemaal nog wel een paar jaar onbekend gebleven!
Lijkt me ook ja.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:24 schreef Chooselife het volgende:
Wat ik me bij dit verhaal doorlopend afvraag:
Die gasten gaan op een willekeurige hogeschool of universiteit toch gigantisch op hun muil? Dat moet een vernedering worden, kan niet anders. Per saldo heb je helemaal niets aan je gefraudeerde papiertje.
Bestaat dat?quote:Op zondag 23 juni 2013 11:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja.
Ik vraag me af waar ze naar toe gaan dan, de islamitische universiteit soms ? in Rotterdam.
Jaquote:Op zondag 23 juni 2013 11:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bestaat dat?
Wat een contradictie. Waanzinnig.
Wat was dan precies onbekend gebleven als hij ermee naar een journalistiek medium was gestapt dat erover had kunnen publiceren na het examen Frans zodat de overige examenkandidaten niet onnodig gedupeerd zouden zijn?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met die klokkenluider? Ik hoop toch dat hij niet vervolgd wordt. Zonder hem was dit allemaal nog wel een paar jaar onbekend gebleven!
Nou ja, het staat leuk, zo ingelijst aan de muur.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:24 schreef Chooselife het volgende:
Wat ik me bij dit verhaal doorlopend afvraag:
Die gasten gaan op een willekeurige hogeschool of universiteit toch gigantisch op hun muil? Dat moet een vernedering worden, kan niet anders. Per saldo heb je helemaal niets aan je gefraudeerde papiertje.
Over "Ies koeltoer" gesproken - ik heb eens een Irakees gesproken die vertelde dat bij zijn school (in Irak onder Hoessein) de examens per helikopter werden gebracht op de dag zelf, zodat niemand kans had om de vragen van te voren in te zien.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:47 schreef Grouch het volgende:
[..]
"Ies Koeltoer". Zegt men.
En ik denk eigenlijk dat daar wel een kern van waarheid inzit.
Altijd lachen met moslims. Blijkbaar heerste er bij iedereen op die school, behalve Renders, een gezonde dosis 'wij tegen de kaffersamenleving' o.i.d.quote:Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |