Probleemontkenners? Hebt u hier een concreet voorbeeld van?quote:Eigenlijk zouden al die politiek-correcte probleemontkenners nu keihard publiekelijk door het stof moeten, omdat ze ontkenden wat iedereen eigenlijk allang wist.
Lees de voorgaande topics maar even.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Probleemontkenners? Hebt u hier een concreet voorbeeld van?
Di is er al bv 1 van.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Probleemontkenners? Hebt u hier een concreet voorbeeld van?
artikel in papieren AD.quote:Volgens de oprichter van de school zit er een luchtje aan de hele zaak.
"Examenfraude kan overal voorkomen alleen onze school wordt met sluiting bedreigd.
De leerlingen die dit gedaan zijn er toe aangezet, het ging te goed met onze school "
Ik kan me nog een verhaal herinneren van blanke jongens, die hun leraren zogenaamd voor de gein buiten het raam hingen want ze waren het niet eens met hun schorsing. Kan me nog herinneren dat een blanke jongen vertelde hoe hij een lerares aan het huilen kreeg omdat hij haar oorbellen (erfstuk van haar overleden moeder) naar buiten gooide. 2 middagen nakomen en oorbellen nooit teruggevonden. Een lerares die thuis de ramen in werd gegooid omdat zij de verantwoordelijke was van het van school sturen. Laten dit nu blanke VWO-ers zijn.quote:Leraren die gesjoemel bij de directie van Ibn Ghaldoun meldden, deden dat vaak tevergeefs.
Ik denk ook wel dat dit speelt, maar moedwillig laten bedreigen van personeel zou iedereen te ver moeten gaanquote:Op zondag 23 juni 2013 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegenwoordig met die lijstjescultuur - wie is het beste ziekenhuis, wie de beste school - te verleidelijk is geworden om niets meer te melden. Vooral als je als school van ver moet komen.
Dus jij vindt dit zeiken op 1 bevolkingsgroep ?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik kan me nog een verhaal herinneren van blanke jongens, die hun leraren zogenaamd voor de gein buiten het raam hingen want ze waren het niet eens met hun schorsing. Kan me nog herinneren dat een blanke jongen vertelde hoe hij een lerares aan het huilen kreeg omdat hij haar oorbellen (erfstuk van haar overleden moeder) naar buiten gooide. 2 middagen nakomen en oorbellen nooit teruggevonden. Een lerares die thuis de ramen in werd gegooid omdat zij de verantwoordelijke was van het van school sturen. Laten dit nu VWO-ers zijn.
Zeiken op 1 bevolkingsgroep is blijkbaar hip
Wat belangrijk is, is de quote. Het melden van ongeregeldheden en er als bestuur geen zak aan doen. De bedreigingen , en er als bestuur geen zak aan doen. Dat bestuur van die school zouden ze dus zeker aan moeten pakken.
En die kinderen zouden blijkbaar door mariniers onder handen genomen moeten worden i.p.v gewone leraren. Doe je niets, heb je geen last. Bedreig je een leraar heeft dat wel degelijk gevolgen (dit zou bij de eerste les al een lesuur in beslag moeten nemen).
[..]
Ik denk ook wel dat dit speelt, maar moedwillig laten bedreigen van personeel zou iedereen te ver moeten gaan
Op 86% van 43 islamitische basisscholen en twee islamitische scholen voor voortgezet onderwijs. Daarnaast bestaan er ook 5 Islamitische scholen voor hoger of universitair onderwijs.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus jij vindt dit zeiken op 1 bevolkingsgroep ?
Nou sorry hoor op 86% van de islamitische scholen is er sprake geweest van fraude. Misschien ligt het ook aan de cultuur.
Daar kan je inderdaad aan denken ja. Leerkrachten die bedreigd worden, leerlingen die bedreigd worden, meisjes die zog handwerkles kregen (of wat was het) maar ondertussen lessen krijgen om niet moslims maar te haten. Jarenlange fraude, niet alleen met cijfers maar ook met subsidies.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Op 86% van 43 islamitische basisscholen en twee islamitische scholen voor voortgezet onderwijs. Daarnaast bestaan er ook 5 Islamitische scholen voor hoger of universitair onderwijs.
Nog niet zolang geleden is er fraude ontdekt (leiding wist niet eens dat dit onder fraude viel) door het gebruik van potjes voor bepaalde zaken. Was geen islamitische school. En echt, dit is voor ongeveer vijftien jaar geleden ineens verboden (ga je niet vervelen met uitleg over potjes cultuur en doorsluizen daarvan)
Meerdere scholen werden daar ineens op aangepakt. Minder tot niet in het nieuws en de directeur werd ineens van fraude verdacht (bewezen onschuldig...zoals dat tegenwoordig moet) Het potjessysteem kende heel veel scholen en geen 1 daarvan was islamitisch
Ik praat deze school absoluut niet goed want er is blijkbaar meer aan de hand en blijkbaar met goedgevonden worden door bestuur. Maar alles maar lekker op cultuur afschuiven ben ik het niet mee eens.
Wanneer ik de pers mag geloven moet ik bijna aan deze school denken
Niet ik beweer dat 86% van de Islamitische scholen fraudeert. Dat doe jij. Blijkbaar snap je het punt niet wat ik probeer te makenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van, want ik zie alleen 86% van alle islamtische scholen staan op internet.
[..]
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Niet ik beweer dat 86% van de Islamitische scholen fraudeert. Dat doe jij. Blijkbaar snap je het punt niet wat ik probeer te maken
Het in het bezit zijn van potjes is NIET voorbehouden aan Islamitische scholen. Dit kende heel veel scholen
Praat ik deze school niet goed mee
En toen was de quote ineens verdwenen?
Ter jouwe informatie , van de onderzochte niet islamtische scholen bleek er maar 1 gefraudeert te hebben.quote:
quote:Het islamitische onderwijs in Nederland heeft ernstige problemen. Op 86 procent van de islamitische scholen wordt gefraudeerd met rijksgeld. Bijna de helft van alle islamitische scholen is zwak of zeer zwak
Ik weet waar ik het over heb hoor. In de provincie Groningen zijn al meerdere gevallen bekend die waarschuwingen hebben gehad voor het goochelen met potjes. Deze potjes zijn dus nu ook verboden. Het is niet zo dat wat er niet in de pers komt, er niet is. Zoals deze school dit probeerde met de bedreigingen van leraren op te lossenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
[..]
Ter jouwe informatie , van de onderzochte niet islamtische scholen bleek er maar 1 gefraudeert te hebben.
Van de onderzochte islamtische scholen 86%. Niet exclusief de scholen voor het hoger onderwijs, wat jij suggestief beweert, inclusief alle scholen.
[..]
Wat voor potjes zijn dat dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik het over heb hoor. In de provincie Groningen zijn al meerdere gevallen bekend die waarschuwingen hebben gehad voor het goochelen met potjes. Deze potjes zijn dus nu ook verboden. Het is niet zo dat wat er niet in de pers komt, er niet is. Zoals deze school dit probeerde met de bedreigingen van leraren op te lossen
Ik denk dat een user wel een punt maakte met dezequote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:13 schreef Ryan3 het volgende:
Het wij tegen zij-gevoel bij zo'n school is een beetje inherent aan het fenomeen artikel 23-scholen hè. Een fenomeen geschapen tijdens wat later de verzuiling werd genoemd. Een compromis tussen de lappendeken aan levensbeschouwelijke stromingen in dit kleine land... Vraag is of dit compromis eigenlijk niet overbodig is geworden inmiddels, getuige nu de uitwassen die het creëert...
Ga je het melden, ben je genoteerd. Niet dat ik het goedpraat, want bedreigingen zouden wat mij betreft altijd gemeld moeten worden. Je moet je als leraar wel veilig kunnen voelenquote:Op zondag 23 juni 2013 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegenwoordig met die lijstjescultuur - wie is het beste ziekenhuis, wie de beste school - te verleidelijk is geworden om niets meer te melden. Vooral als je als school van ver moet komen.
Ik geloof je gerust hoor, er zal overal wel wat gesjoemeld worden. In veel bedrijven net zo goed.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet waar ik het over heb hoor. In de provincie Groningen zijn al meerdere gevallen bekend die waarschuwingen hebben gehad voor het goochelen met potjes. Deze potjes zijn dus nu ook verboden. Het is niet zo dat wat er niet in de pers komt, er niet is. Zoals deze school dit probeerde met de bedreigingen van leraren op te lossen
Het waren potjes die elkaar afwisselden qua benodigdheden. Het ene jaar kreeg je naar behoefte van het jaar daarvoor. Aangezien het ene jaar het andere jaar niet is, werden er potjes gecreëerd. Voor welk doel dan ook.quote:
En dat mag niet? Een beetje sparen het ene jaar en interen het andere jaar?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Het waren potjes die elkaar afwisselden qua benodigdheden. Het ene jaar kreeg je naar behoefte van het jaar daarvoor. Aangezien het ene jaar het andere jaar niet is, werden er potjes gecreëerd. Voor welk doel dan ook.
Dat is niet voorbehouden aan. Dat is de ouder die het geloof inzet om hun zin te krijgen. Net als een ander de vriendschap familie etc inzet. Doet ook niet elke niet-gelovige wanneer dit gebeurd is bij de enkeling. Dat er druk bestond op deze school zal ik dus ook niet ontkennen. Zoals ik eerder al zei: volgens mij kunnen ze op deze school beter wat ex-mariniers zetten die de kinderen echt wat leren i.p.v ze maar gewoon goede cijfers te geven zonder dat ze het hebben verdiend. Ze meteen een dosis respect bijbrengenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik geloof je gerust hoor, er zal overal wel wat gesjoemeld worden. In veel bedrijven net zo goed.
Maar wat er met deze school aan de hand is, kan je daarmee niet vergelijken.
En als ik al die verhalen leest, o.m. dat ouders vragen aan leraren om hun kinderen betere cijfers te geven omdat moslimbroeders elkaar toch moeten steunen, heeft de cultuur er wel mee te maken.
Nop...tenminste niet op deze manier. Volgens mij zal je subsidie gewoon worden verminderd (dat begreep ik uit de verhalen van het college van bestuur).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat mag niet? Een beetje sparen het ene jaar en interen het andere jaar?
Ja, want de minister moet zijn begroting op orde krijgen... bekend fenomeen bij andere overheidsdiensten ook...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Nop...tenminste niet op deze manier. Volgens mij zal je subsidie gewoon worden verminderd (dat begreep ik uit de verhalen van het college van bestuur).
Heb ik het nu over tien a vijftien jaar terug toen dit toch aardig wat drama op leverde.
En dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Dat dit niet alleen voorbehouden is aan Islamitische scholen dus niets met cultuur te maken heeft.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, want de minister moet zijn begroting op orde krijgen... bekend fenomeen bij andere overheidsdiensten ook...
Nee, dat klopt...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:32 schreef paddy het volgende:
[..]
En dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken. Dat dit niet alleen voorbehouden is aan Islamitische scholen dus niets met cultuur te maken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |