Line upquote:De eerste editie van Best Kept Secret festival vindt plaats op vrijdag 21, zaterdag 22 en zondag 23 juni 2013 op evenemententerrein van Event Centre Beekse Bergen in Hilvarenbeek.
Best Kept Secret festival focust 100% op muziek, met een sterke, scherpe line-up waar grotere namen worden afgewisseld door veel nieuwe ontdekkingen uit indie, folk, hiphop, dubstep, rock, electronica of een mix van stijlen. Het fraaie festivalterrein met bos, strand, zwemwater, nabijgelegen bungalowpark en camping, het uitstekende eten en drinken dragen bij aan ons doel: jouw ideale festival.
Gelukkig maar. Weeronline heeft het goed, daar vertrouw ik op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:14 schreef Gehenna het volgende:
De neerslagkans daalt met de minuut op weeronline
quote:Zo vinden we het jammer dat we iemand als Kendrick Lamar niet hebben kunnen krijgen. De komende jaren zie ik wel gebeuren dat hip hop en elektronische acts wat meer plek krijgen op Best Kept Secret.'
Dope.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:00 schreef kciR het volgende:
Boef en de Gelogeerde Aap komen zondagmiddag een uurtje op stage 4 spelen (kwam langs op de facebook van BKS), de tijd weet ik niet..
Poep.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:00 schreef kciR het volgende:
Boef en de Gelogeerde Aap komen zondagmiddag een uurtje op stage 4 spelen (kwam langs op de facebook van BKS), de tijd weet ik niet..
twitter:richaucoin twitterde op donderdag 20-06-2013 om 19:09:01@JeannePhoto I play @bksfestival at 10:30-11:30pm tomorrow night on Stage4. reageer retweet
Bang dat ze wateroplosbaar zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:08 schreef Andyy het volgende:
Ik heb wat goedkope poncho's gescoord bij de Xenos, goed genoeg? Of overleven die dat niet?
Die doen het 1 keer primaquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:08 schreef Andyy het volgende:
Ik heb wat goedkope poncho's gescoord bij de Xenos, goed genoeg? Of overleven die dat niet?
Als het zelfs in Engeland droog is, moet het hier verdorie wel fantastisch weer worden.quote:Despite reports that thunderstorms and showers were expected for next weekend's Glastonbury festival, forecasters now predict that the event's weather will be sunny and dry.
Read more at http://www.nme.com/news/glastonbury/70964#LOKhJoUHvQ75OCYu.99
Ik twijfel nog een beetje, maar waarschijnlijk wel Black Dice iddquote:
quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:13 schreef Norrage het volgende:
Alle studenten die gaan, zijn al met vakantie toch? tentamenperiodes al voorbij? Maar ja, het zal 's ochtends op zich vast meevallen
Van de lokale platenboer. Dus neem geld mee en support my locals!quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:11 schreef kciR het volgende:
Toffe foto's Darkestrah! Zwembroek mee dus.
Misschien leuk om eens te meeten? Weten we ook met wie we aan het mailen zijnquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga rond 6 wel op het terrein zijn
Weet niet of ik mijn vriendinnen meekrijg maar zal het proberenquote:
Gezellig!quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien leuk om eens te meeten? Weten we ook met wie we aan het mailen zijn
Ik mail je even mijn nummer dan hebben we contactquote:
... mailen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien leuk om eens te meeten? Weten we ook met wie we aan het mailen zijn
En ik dat ik de enige vrouw benquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb het idee dat ik veruit de jongste ben
Hij is zelf toch ook wel gewoon bij de meet? Of voelt hij zich te goed voor ons omdat hij in een bungalow slaapt?quote:
20.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ik dat ik de enige vrouw benHoe oud ben je?
Ik weet zelf nog niet of ik bij de meet aanwezig benquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:03 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Hij is zelf toch ook wel gewoon bij de meet? Of voelt hij zich te goed voor ons omdat hij in een bungalow slaapt?
Dat is wel jong ja, maar geen idee hoe oud de rest is? Ik ben 30.quote:
Mwah, dat valt best mee dan. Ik ben zelf 23 en arucard is nog een jaartje jonger. Sowieso leeftijdquote:
En een indiaan van 2 meter dan?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Als je een Indo ziet van 2.00 meter dan ben ik het.
De reporter ter plaatse kan dit bevestigen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:08 schreef Gehenna het volgende:
Als ik zo de Europese kaar van buienradar zie, is de regen daar nu net opgehouden
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet zelf nog niet of ik bij de meet aanwezig benEn hem wil ik sowieso even meeten
Programma voor stage four. Cairo Liberation Front, dat wist ik niet eens.twitter:BKSlive twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 09:17:53Around here, FOUR is the magic number http://t.co/Jop0S6Bqj3 reageer retweet
Je was mij net voor:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:20 schreef Darkestrah het volgende:
Programma voor stage four. Cairo Liberation Front, dat wist ik niet eens.twitter:BKSlive twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 09:17:53Around here, FOUR is the magic number http://t.co/Jop0S6Bqj3 reageer retweet
Jij gaat met de fiets naar Hilvarenbeek?quote:
Mijn portemonnee heeft daar geen zin in.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:54 schreef MaJo het volgende:
Vergeten jullie niet kaarten te kopen voor QOTSA?Gaat over 5 minuten in de vvk.
Mijne ook niet, daar heb ik een spaarrekening voorquote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn portemonnee heeft daar geen zin in.
Die is leeg.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mijne ook niet, daar heb ik een spaarrekening voor
Toch wel een beetjetwitter:BKSlive twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 10:01:04Klaar voor de start? http://t.co/caj5EdHflf reageer retweet
Wat is daarquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:06 schreef Darkestrah het volgende:
Toch wel een beetjetwitter:BKSlive twitterde op vrijdag 21-06-2013 om 10:01:04Klaar voor de start? http://t.co/caj5EdHflf reageer retweet
hoor.
ho ho ik ben 21 hoor en een halfquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:06 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Mwah, dat valt best mee dan. Ik ben zelf 23 en arucard is nog een jaartje jonger. Sowieso leeftijd.
Op lowlands zijn wij er al ruim een dag voordat het begintquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staan hun tentjes nu al, moeten ze nog 6 uur daar zitten voordat het begint.
Oh op die manierquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staan hun tentjes nu al, moeten ze nog 6 uur daar zitten voordat het begint.
Met wat drinken erbij zijn die 6 uur snel omquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:31 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
quote:De verwachtingen wisselen sterk de afgelopen dagen. Eerst kwam de Zondvloed, nu lijkt het per dag beter te worden. Neem het zekere voor het onzekere dus zowel zonnebrandcrème als een poncho mee.
Nachtnet rijdt gewoon hoorquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:27 schreef neilpad het volgende:
Hmm zou toch zweren dat het nachtnet ook al op vrijdag geldig was... dit is wel zuur, kan nu meteen na de Arctic Monkeys weg.
Wtf.. ws heb ik iets verkeerd ingevoerd op de NS site netquote:
Waarschijnlijk vandaag 00:00 uur. Dan rekent ie op donderdagnacht, (NS dagen lopen van 4.00 tot 4.00maar niet op de planner) en dan rijdt er idd geen nachtnet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:35 schreef neilpad het volgende:
[..]
Wtf.. ws heb ik iets verkeerd ingevoerd op de NS site net![]()
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:48 schreef Darkestrah het volgende:
Dames en heren, we hebben een beetje zon!
Ga je niet naar Alt-J? schande Pino112!!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:06 schreef Pino112 het volgende:
Veel plezier iedereen.
Ik volg het wel via de stream. Oh wacht.
Festivals volgen via een stream..quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:06 schreef Pino112 het volgende:
Veel plezier iedereen.
Ik volg het wel via de stream. Oh wacht.
Ik kan morgen niet, en ben al in Utrecht bij het concert geweest.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ga je niet naar Alt-J? schande Pino112!!
Ik heb daar geen geld voor.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:34 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Jep. Sfeer en geluidskwaliteit om maar iets te noemen.
Pinkpop 165 euro, BKS 118 euro (excl eten en drinken) in twee weken. Ja dat is echt vergelijkbaar met een abo van een euro of 20.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:37 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pinoriteiten stellen!
Ach niemand kan je verplichten om te gaan natuurlijkquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Pinkpop 165 euro, BKS 118 euro (excl eten en drinken) in twee weken. Ja dat is echt vergelijkbaar met een abo van een euro of 20.
Ik zou er best bij willen zijn hoor, de line-up van BKS is best tof. Ik kan alleen morgenavond niet.
Jij weet duidelijk niet hoeveel chicks je kan scoren als FOK!-pimp.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:37 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pinoriteiten stellen!
Neuh daarom vind ik z'n statement ook ietwat raar.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ach niemand kan je verplichten om te gaan natuurlijk![]()
Nee die moet je gewoon helemaal niet luisteren.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:47 schreef Pino112 het volgende:
Als bijv Coldplay hun concert livestreamt vanuit New York had ik er dus ook maar bij moeten zijn.
Ik zeg helemaal niet dat je niet mag kijken, maar wat er mis is aan een livestream is dat je de sfeer en de geluidskwaliteit mist.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Neuh daarom vind ik z'n statement ook ietwat raar.
Als bijv Coldplay hun concert livestreamt vanuit New York had ik er dus ook maar bij moeten zijn.
On, arucard en mij.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:25 schreef ranja het volgende:
en er is gemeet met mij, Norrage, Gehenna en die andere weet ik niet meer
De pannekoeken staan naast de gehaktballen schuin tegenover de ingang van Tent 3quote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:24 schreef ranja het volgende:
Weer thuis na dag 1. Erg goed indruk van de eerste dag, parkeren + route prima geregeld, terrein overzichtelijk en niet te ver lopen, op een paar plassen na ook droog en goed begaanbaar.
Ik vraag me alleen wel af hoe Portishead in een tent van formaat Lowlands India moet passen. Nou ja, het publiek dan.
Wel jammer: geen pannenkoeken (of ik heb ze nog niet ontdekt).
bedoel je niet de crêpes? dat is toch niet helemaal hetzelfde volgens mij... maar ik zal het nog eens bekijkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:00 schreef TheVulture het volgende:
De pannekoeken staan naast de gehaktballen schuin tegenover de ingang van Tent 3
ik heb jullie gezocht maar kon jullie niet vindenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 00:25 schreef ranja het volgende:
en er is gemeet met mij, Norrage, Gehenna en die andere weet ik niet meer
Welles! Gehenna en ik hebben nog rond staan kijken naar iemand met groen haar en een rood ve-...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik heb jullie gezocht maar kon jullie niet vindenen jullie hebben mij niet gezocht
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:07 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Welles! Gehenna en ik hebben nog rond staan kijken naar iemand met groen haar en een rood ve-...
Ah.
Ja de crepesquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:03 schreef ranja het volgende:
[..]
bedoel je niet de crêpes? dat is toch niet helemaal hetzelfde volgens mij... maar ik zal het nog eens bekijken
Jazeker, eerst stonden we met zn drieën net buiten de bar, daarna met wat meer bijna tegen de bar aan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:34 schreef MaJo het volgende:
[..]maar het was wel rechts van het hoofdpodium toch?
ik denk dat ik je wel gezien hebquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:05 schreef MaJo het volgende:
ik heb jullie gezocht maar kon jullie niet vindenen jullie hebben mij niet gezocht
Ah, ik heb heel de meet naar een indo van 2 meter gezocht. Klein detailtje ben ik blijkbaar vergeten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Als je een Indo ziet van 2.00 meter dan ben ik het.
en dan zeg je niet even hoiquote:Op zaterdag 22 juni 2013 11:41 schreef ranja het volgende:
[..]
ik denk dat ik je wel gezien hebmaar toen waren 'groepje darkestrah' en gehenna al weer weg.
gehenna komt gewoon op mij aflopen van 'ben jij ranja'
Ik wil niet vervelend doen, maar je moet heel veel spijt hebbenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:15 schreef theodoor9 het volgende:
Terugekijkende naar het concert van AM heb ik toch wel spijt dat ik geen kaartje heb gekocht man! Die opener is al fantastisch!
Balen! Was een beetje een kwestie van weinig interesse bij vrienden.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar je moet heel veel spijt hebben
Hier ook, heb mn 2e kaartje aan een FOK!ker verkocht en we zijn met zn 3en er heen gegaan. Opgelost!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:19 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Balen! Was een beetje een kwestie van weinig interesse bij vrienden.
Dan weet ik in ieder geval dat ik lekker bij Swans kan blijven. En Jacco Gardner is toch zeker wel het tegenovergestelde van Iceage.twitter:BKSfestival twitterde op zaterdag 22-06-2013 om 12:47:33Wegens ziekte heeft Ice Age zojuist afgezegd. Spijtig. De vervanging is Jacco Gardner (@JaccoGardner). reageer retweet
Haha, hoorde dat er gisteren ookal een Alex Turner lookalike wasquote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:43 schreef neohu het volgende:
Zijn jullie die Tom Yorke lookalike ook al tegengekomen? Nu naast me bij Swans :p
Ik was ze ook vergeten ja...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Volgende keer maar wel oordoppen meenemen voor Swans ipv ze thuis te laten liggen
Had me beker ingeleverd voor een half muntje vantevorenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik was ze ook vergeten ja...
Wat vonden jullie van de statiegeldbekers trouwens? Aan de ene kant werkt het perfect, prachtig schoon terrein. Maar Arctic Monkeys kostte me wel ¤1,- omdat ik mn beker bij het tweede nummer al kwijt was
OMG! Echt?! Zo als in live? Wauw!quote:
Om een goeie plek te krijgen voor Alt-J heb ik dat moeten aanhoren, wat een verschrikking zeg.quote:
Ja, dat is super geregeld. Wat een verschil met Lowlands waar je de auto in een weiland zet en dan na een paar dagen hopen dat je in het goed weiland zoektquote:Op zondag 23 juni 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Parkeer plaatsen waren erg goed overigens, bijna voor de deur.
Ik heb er bij Agnes niet veel last van gehad, stond tegen de voorkant van het mengpaneel aan. Ja, er werd wel gepraat (vooal) achter in maar dat hou je op festivals waar mensen niet voor die artiest komen toch, maar Agnes en celliste werden bij mij niet overstemd.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:54 schreef Slobeend het volgende:
Het pratende publiek tijdens Agnes Obel was echt niet normaal trouwens, ze viel helemaal weg. Bij Allah-Las was dat ook een beetje zo.
Vind de plaatsingen van de bands inderdaad ERG vreemd.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:48 schreef indiaantje89 het volgende:
Kwa festival vind ik het het een leuk concept. Maar de mainstage as voor sommige bands als bijvoorbeeld een Allah-Las echt te groot. En dan Alt-J in zo'n overvolle tent zetten snap ik ook niet. Ik kon me amper bewegen.
Wat voor cijfer geef je Alt-J Atzegod?quote:Op zondag 23 juni 2013 01:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind de plaatsingen van de bands inderdaad ERG vreemd.
Bij Wavves en Damien stond ik achter Atze. Raak me aan.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:23 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat voor cijfer geef je Alt-J Atzegod?
*raakt aan*quote:Op zondag 23 juni 2013 01:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bij Wavves en Damien stond ik achter Atze. Raak me aan.
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:40 schreef Slobeend het volgende:
Damien Rice, ontzettende held, kreeg het hele veld stil.![]()
Gek hè, ik stond daar tijdens het concert bij die groen verlichtte 'Eiffeltoren' en het tempo waarmee dat veld leegliep was opmerkelijk.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:45 schreef chansadres het volgende:
Wat een geweldig concert van Damien Rice! Op het ene moment kwetsbaar en de andere keer zo ontzettend hard. En dat allemaal door 1 persoon. Hele veld stil.
Over Alt-J gesproken, wat een kutband blijft dat toch.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Om een goeie plek te krijgen voor Alt-J heb ik dat moeten aanhoren, wat een verschrikking zeg.
Dit dit dit.quote:Op zondag 23 juni 2013 02:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Over Alt-J gesproken, wat een kutband blijft dat toch.
niet naar Traumaheliktopter? Als je van hard en moshpits houdtquote:Op zondag 23 juni 2013 02:02 schreef Darkestrah het volgende:
Morgen beginnen met Black Lips, dan Skaters, No Age, Suuns, Kurt Vile, Portishead, Sigur Rós. Wederom het volume opzoeken.
Dit steekt me een beetje tegen van BKS festival. Ze worden gehypte als de pest en aanbeden door de zogenaamde "muziekliefhebbers". Maar eenmaal op het festival zijn ze nergens te bekennen want blijkbaar kent niemand de muziek van de desbetreffende bands. Misschien was het alleen gisteren, maar hoe vaak ik mensen niet tijdens een set heb zien kletsen was niet normaal. Bijvoorbeeld Allah-Las kon niemand boeien, er zat totaal geen sfeer in en ze konden het hoofdpodium totaal niet aan. Maar dan krijg je nog een fuckin' 7 op 3voor12?quote:Op zondag 23 juni 2013 00:50 schreef TheVulture het volgende:
Op 3voor12 wordt voor de verandering echt alles doodgeknuffeld, in het geval van Allah-las echt teveel eer, wat een 13ineendozijn-muziek
Hele dag vond ik in eerste instantie weinig hoogtepunten hebben maar Wavves en met name Alt-J en Thomas Azier maakten dat volkomen goed
Treffend dat dit gepost wordt door iemand met het Lowlandslogo in z'n icoonquote:Op zondag 23 juni 2013 09:57 schreef indiaantje89 het volgende:
De cijfers zijn gewoon bizar hoog, het lijkt wel of het BKS festival een flinke hype nodig heeft al voor een volgend jaar.
Dus omdat ik een Lowlandslogo als Icoon heb mag ik mijn mening niet geven?quote:Op zondag 23 juni 2013 10:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Treffend dat dit gepost wordt door iemand met het Lowlandslogo in z'n icoon
Ik heb nog geen recensies gelezen, die van de zogenaamde critici sla ik meestal over aangezien die vaak toch niet bij de bands waar ik ben geweest waren. Maar ach, het kan een persoonlijke mening zijn natuurlijk en ik lees hier ook goede dingen over Damien Rice (ik vond die paar minuten die ik moest aanhoren terwijl ik van 3 naar de auto liep erg vreselijk).
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, vind het alleen wel grappigquote:Op zondag 23 juni 2013 10:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Dus omdat ik een Lowlandslogo als Icoon heb mag ik mijn mening niet geven?
BKS lijkt een festival te worden voor mensen die zichzelf te "underground" voelen voor Lowlands/Pinkpop, Maar op het festival zelf laten ze nergens zien dat ze het festival daadwerkelijk zo goed vinden.
Hoeveel mensen die er niet doorheen praten tijdens sets, ze kennen ook geen enkel nummer van de artiest vaak.
Maar je mag dus blijkbaar niet kritisch zijn op BKS, aangezien dit allernieuwste hype is blijkbaar.
Is ook zo, en als je dan ziet dat een Allah-Las een 7 krijgt dan begrijp ik dat totaal niet. Als deze band op Pinkpop zou staan, en precies hetzelfde zou spelen dan had het een 4 gehad.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, vind het alleen wel grappigIk associeer jou altijd heel erg met Lowlands vandaar...
Ik denk niet dat de mensen zich te underground vinden, denk eerder dat veel mensen juist voor de grotere namen zijn gekomen (Arctic Monkeys, Portishead) en de rest voor lief nemen.
Mee eens. Vorige week was 3voor12 superzuur en nu is "iets minder" niet erg. Op pinkpop was een punt meestal een getal te laag, hier een getal te hoogquote:Op zondag 23 juni 2013 10:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Is ook zo, en als je dan ziet dat een Allah-Las een 7 krijgt dan begrijp ik dat totaal niet. Als deze band op Pinkpop zou staan, en precies hetzelfde zou spelen dan had het een 4 gehad.
Dat is een beetje wat ik probeerde te vertellen.
Heb het prima naar mijn zin gehad hoor daar niet van. Maar heb het idee dat het festival vanaf begin af aan behoorlijk word opgehemeld.
Wel mee eens ja. Maar Allah-Las speelde op zich wel strak, maar dat vond ik ook omdat ik dat album grijs gedraaid heb. Kreeg inderdaad ook het idee dat heel weinig mensen ze kenden en niet echt geinteresseerd waren. Ze hadden gewoon niet op het hoofdpodium moeten staan.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Is ook zo, en als je dan ziet dat een Allah-Las een 7 krijgt dan begrijp ik dat totaal niet. Als deze band op Pinkpop zou staan, en precies hetzelfde zou spelen dan had het een 4 gehad.
Dat is een beetje wat ik probeerde te vertellen.
Heb het prima naar mijn zin gehad hoor daar niet van. Maar heb het idee dat het festival vanaf begin af aan behoorlijk word opgehemeld.
D_A AND MaJo SITTING IN A TREE...quote:Op zondag 23 juni 2013 10:05 schreef Dark_Angelus het volgende:
Toch raar wakker worden als je begint met zes en er 's ochtends 10 liggen
Als je ziet dat Niels Aalberts een grote man is achter BKS en je weet ook dat hij mede achter Perfects.nl zit en als je dan weet dat je dan bestwel tot aan je elleboog vriendjes bent met recenserend Nederland, denk ik ook wel dat laatstgenoemde er graag wat bijsmokkelen aan cijfers om het allemaal wat mooier te maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 10:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Formaat India denk ik, maar dan in de lengte niet in de breedte.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:43 schreef theodoor9 het volgende:
Op zich is het concept van een populaire headliner van stage 2 niet slecht (macklemore, alt-j, portishead), maar dan moet het natuurlijk wel passen. Hoe groot is die tent?
Ik merk bij ELK optreden dat mensen massaal weglopen. maar ik denk eerder dat dat komt door de overlap met diverse andere acts. Ik kom nu vaak bij tenten die al vol zijn en dan duurt het nog 20 minuten totdat de band begint om vervolgens te zien dat halverwege de set de tent weer leegstroomt. Merkwaardig zeker.quote:Op zondag 23 juni 2013 09:57 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dit steekt me een beetje tegen van BKS festival. Ze worden gehypte als de pest en aanbeden door de zogenaamde "muziekliefhebbers". Maar eenmaal op het festival zijn ze nergens te bekennen want blijkbaar kent niemand de muziek van de desbetreffende bands. Misschien was het alleen gisteren, maar hoe vaak ik mensen niet tijdens een set heb zien kletsen was niet normaal. Bijvoorbeeld Allah-Las kon niemand boeien, er zat totaal geen sfeer in en ze konden het hoofdpodium totaal niet aan. Maar dan krijg je nog een fuckin' 7 op 3voor12?
Dat is een zelfde cijfer dan dat The Killers kreeg op Pinkpop. Een band die zelfs een veld van 40.000 mensen wist te boeien. En volgens mij heeft Allah-Las nog geen 30 man kunnen boeien op dat festival. Teminste het was er niet aan af te lezen. Een kut band als Two Door Cinema Club krijgt zelf een 7,5.
Damien Rice een 9? Ja dat was echt af te lezen op het veld.... mensen liepen in grote massa's weg naar andere stages. En mensen stonden weer massaal te kletsen tijdens de set van deze man. Dan kan je toch geen 9 geven...
De cijfers zijn gewoon bizar hoog, het lijkt wel of het BKS festival een flinke hype nodig heeft al voor een volgend jaar.
Is niet helemaal waar, als je verwachtingen van de andere act groter zijn, ga je toch daarheen.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:
Als een band "echt" goed is dan blijven de mensen echt wel hangen.
Dat zeg ik toch niet. Regelmatig liepen mensen al na 10 á 20 minuten van de set weg. Dat heeft niks met overlap te maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
Maar goed: Iets is ECHT goed als JIJ het goed vindt, niet als anderen het goed vinden.
Bla bla, Swans is het slechtste voorbeeld wat je kunt geven. Toch wel de minst toegankelijke act van het weekend.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:49 schreef ebeaydojraes het volgende:
edit: neem Swans. Dat was pas echt goed en ik mensen huilend zien wegrennen
Dat zie je op alle festivals, mensen die benieuwd zijn wat voor band er komt en dan na 2 nummers afhaken. Heb ik zelf ook regelmatig gedaan (dit weekend nog niet).quote:Op zondag 23 juni 2013 11:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Dat zeg ik toch niet. Regelmatig liepen mensen al na 10 á 20 minuten van de set weg. Dat heeft niks met overlap te maken.
maar is het daarom goed? of juist slecht? of iets er tussen in?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:00 schreef Darkestrah het volgende:
Bla bla, Swans is het slechtste voorbeeld wat je kunt geven. Toch wel de minst toegankelijke act van het weekend.
Dat zegt niks over de kwaliteit, ik begrijp heel goed dat mensen die muziek niet trekken. Zelf heb ik daar staan genieten.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
maar is het daarom goed? of juist slecht? of iets er tussen in?
Volgens Atser de Vrieze was het hard met veel gitaarfeedback en daardoor compromisloos en daardoor het belangrijkste optreden van het festival. Dus.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Enkel en alleen voor zijn eigen streetcredibility. Ik vermoed dat-ie in 't echt zelf jankend weggerend is.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:07 schreef ranja het volgende:
het eerste deel is redelijk objectief en dus juist
het tweede deel, ach, wat is belangrijk. voor wie? voor hem? voor de fans? voor de weglopers? voor de festivalorgansatie? voor de muziekwereld in het algemeen?
tussen inquote:Op zondag 23 juni 2013 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat doen ze in Paradiso (meeste zalen overigens) ook, en daar betalen ze gewoon voor DIE artiest. En op Lowlands vorig jaar was bij Ben Howard en Feist door het gelul de muziek amper te horen. Dus dat heeft an sich niks met BKS te maken.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Er is helemaal niks met BKS, ieder zijn ding. Maar heb me gister gewoon enorm lopen ergeren aan pratende mensen tijdens een set. Gewoon omdat ze blijkbaar de bands niet boeiend genoeg vonden. Dan heb ik nog liever dat ze met een tak lopen te zwaaien en en gewoon lekker feesten.
quote:
Weet ik, het gebeurt overal. Maar zo massaal als op BKS heb ik op een festival nog niet meegemaakt. Zegt uiteindelijk wel wat voor publiek je in huis hebt als festival zijnde.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat doen ze in Paradiso ook, en daar betalen ze gewoon voor DIE artiest. En op Lowlands vorig jaar was bij Ben Howard en Feist door het gelul de muziek amper te horen. Dus dat heeft an sich niks met BKS te maken.
Zeg er dan wat van.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef MaJo het volgende:
Mensen die door concerten lullen moeten doodvooral bij een act als Agnes Obel moet je gewoon je bek houden! En ook bij Alt-J mensen die stonden te praten, ga dat lekker ergens anders doen! Een beetje kletsen is niet erg maar door een heel optreden heen ben je gewoon een aso.
Melody was goed inderdaadquote:Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
Dat ook. Ik ben trouwens bij Alt-J weggelopen om naar Melody's Echo Chamber te kijken en blij ook. Damn wat was dat goed.
Dat doen ze omdat je kleren in een tent dan makkelijk droogverdampen.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Melody was goed inderdaadWerd ook steeds drukker, ook door de regen, maar de meeste bleven wel staan toen het weer droog werd
Is dat zo? Ik meen toch te hebben gelezen dat ze een lager aantal bezoekers voor ogen hebben. En als dat overigens wel zo is zie je mij er niet meer terug, Pinkpop of Lowlands is juist níet wat ik wil.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:17 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
BKS wil mee gaan doen met de grote jongens als Pinkpop en Lowlands,
Volgend jaar Fransje Bauer maar uitnodigen? Daar loopt niemand weg, teksten kent ook iedereen. Of veel mensen weglopen heeft ook te maken met de toegankelijkheid van de muziek, zoals Darkestrah zegt. Dat zegt nog niets over de kwaliteit (en dus het cijfer). Ik snap ook niet hoe je een compleet objectieve recensie kan geven, de mening/muzieksmaak van de recensent speelt altijd wel mee.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
tussen in![]()
Dus dan kan je nooit een 9 krijgen als een halve veld wegloopt. Het viel me gewoon erg op gisteren. En mijn verhaal duid ook een beetje op de recensies van een week daarvoor op Pinkpop. De verhoudingen zijn gewoon ontzettend scheef.
Er is helemaal niks met BKS, ieder zijn ding. Maar heb me gister gewoon enorm lopen ergeren aan pratende mensen tijdens een set. Gewoon omdat ze blijkbaar de bands niet boeiend genoeg vonden. Dan heb ik nog liever dat ze met een tak lopen te zwaaien en en gewoon lekker feesten.
En een band moet het publiek boeien ja, dat vind ik wel degelijk belangrijk bij het schrijven van een recensie.
Haquote:Op zondag 23 juni 2013 12:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat doen ze omdat je kleren in een tent dan makkelijk droogverdampen.
Ik heb al ergens in een interview gelezen dat ze 'ruimte voor uitbreidingsmogelijkheden' hebben. You do the math.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:22 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik meen toch te hebben gelezen dat ze een lager aantal bezoekers voor ogen hebben. En als dat overigens wel zo is zie je mij er niet meer terug, Pinkpop of Lowlands is juist níet wat ik wil.
Ik kan me best voorstellen dat ze het dit jaar beperkt hebben gehouden tot 15.000 mensen... maar ik zie het niet zo snel naar de 50.000 gaan. 20, 25 misschien.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb al ergens in een interview gelezen dat ze 'ruimte voor uitbreidingsmogelijkheden' hebben. You do the math.
Rij voorzichtig. Anders heb je 'm misschien al eerder nodig.quote:
Je maakt er het aller uiterste ervan. ik vind bij een "live optreden" wel degelijk belangrijk dat een band zijn publiek kan boeien. Bij Allah-Las bijvoorbeeld had je een CD op kunnen zetten en had je het verschil niet gemerkt. Dat moet je wel degelijk opnemen in je recensie.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgend jaar Fransje Bauer maar uitnodigen? Daar loopt niemand weg, teksten kent ook iedereen. Of veel mensen weglopen heeft ook te maken met de toegankelijkheid van de muziek, zoals Darkestrah zegt. Dat zegt nog niets over de kwaliteit (en dus het cijfer). Ik snap ook niet hoe je een compleet objectieve recensie kan geven, de mening/muzieksmaak van de recensent speelt altijd wel mee.
Alleen omdat die ene recensent te hoge cijfers geeft concludeer jij dat je niks negatiefs mag zeggen? Hm...quote:Op zondag 23 juni 2013 12:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar opeens lijkt BKS de heilige graal te zijn waar je niks kritisch over mag zeggen.
Publiek boeien is natuurlijk subjectief, kennelijk vond Atze de Vrieze het wel leuk. Zit jij niet gewoon op een verkeerd festival als je een top40 artiest als the Killers leuker vind als Allah-Las?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:28 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je maakt er het aller uiterste ervan. ik vind bij een "live optreden" wel degelijk belangrijk dat een band zijn publiek kan boeien. Bij Allah-Las bijvoorbeeld had je een CD op kunnen zetten en had je het verschil niet gemerkt. Dat moet je wel degelijk opnemen in je recensie.
quote:Op zondag 23 juni 2013 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Alleen omdat die ene recensent te hoge cijfers geeft concludeer jij dat je niks negatiefs mag zeggen? Hm...
Nee omdat iedereen elkaar napraat als een Papegaai. En dat ik gewoon aangeef dat 3voor12 gewoon een soort van propaganda bezig is voor dit festival.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Alleen omdat die ene recensent te hoge cijfers geeft concludeer jij dat je niks negatiefs mag zeggen? Hm...
Oh wat een hokjesdenkenquote:Op zondag 23 juni 2013 12:31 schreef Felagund het volgende:
Zit jij niet gewoon op een verkeerd festival als je een top40 artiest als the Killers leuker vind als Allah-Las?
Hè? Wat? Je klaagt over het feit dat de muziek niet te hard staat? Fucking hell..quote:Op zondag 23 juni 2013 12:27 schreef ebeaydojraes het volgende:
En owja het geluid van het hoofdpodium is echt slecht. Ik ben niet zo van de volumeknop maar ik kan nu gewoon me oordoppen uit houden ...
Hij had het niet alleen over deze twee bands hé.quote:
Je had vast reuze naar je zin bij Bloc Party, Arctic Monkeys, Two Door Cinema Club, Alt-J en Mackelmore & Ryan Lewis........quote:Op zondag 23 juni 2013 12:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Publiek boeien is natuurlijk subjectief, kennelijk vond Atze de Vrieze het wel leuk. Zit jij niet gewoon op een verkeerd festival als je een top40 artiest als the Killers leuker vind als Allah-Las?
Misschien niet, maar ik ben er ook dan ook niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je had vast reuze naar je zin bij Bloc Party, Arctic Monkeys, Two Door Cinema Club, Alt-J en Mackelmore & Ryan Lewis........
Blijkbaar heb je mijn reactie over Lowlands iets verkeerd opgevatquote:Op zondag 23 juni 2013 12:32 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zeg daar wat van en je word gelijk aangesproken op een Lowlands Icoon of dat Frans Baauer moet komen. Dat soort reacties zeggen voor mij genoeg als je verteld dat je de cijfers te hoog vind, en dat het oogpunt van een recensie binnen 1 week totaal is veranderd.
Ze hebben wel pech gehad ja. Vooral met B&S en Modest Mouse.quote:Op zondag 23 juni 2013 12:43 schreef theodoor9 het volgende:
Volgend jaar toch maar gaan denk ik! Ben nu al heel benieuwd wat ze volgend jaar voor programma neer zullen zetten. Dit jaar was het natuurlijk uitstekend, al lijkt door de afzeggingen van Modest Mouse en Belle & Sebastian het gouden randje er wel vanaf.
Dan was alles slecht.quote:Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef indiaantje89 het volgende:
Als een band "echt" goed is dan blijven de mensen echt wel hangen.
dat doe ik regelmatigquote:Op zondag 23 juni 2013 12:18 schreef donroyco het volgende:
[..]
Zeg er dan wat van.
Of geef ze een bierdouche.
Atzegod gaat zometeen een negatieve recensie schrijven.twitter:atzedevrieze twitterde op zondag 23-06-2013 om 15:24:42Autre Ne Veut, het eerste van dit weekend dat ik niet goed vind. Meteen ook echt NIET TE DOEN. Afgrijselijke r&b aansteller #bks13 reageer retweet
quote:Op zondag 23 juni 2013 12:13 schreef ranja het volgende:
Ach je kunt een recensie door een ander geschreven ook te belangrijk gaan vinden natuurlijk
Ohnoquote:Op zondag 23 juni 2013 15:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
dat doe ik regelmatiger iets van zeggen dan
Ik ben helaas onderweg naar huis, voel me zo ziek als een aapik denk iets verkeerds gegeten ofzo veel plezier nog allemaal!
Beterschap.quote:Op zondag 23 juni 2013 15:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
dat doe ik regelmatiger iets van zeggen dan
Ik ben helaas onderweg naar huis, voel me zo ziek als een aapik denk iets verkeerds gegeten ofzo veel plezier nog allemaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |