Drie jaarquote:Op maandag 24 juni 2013 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Na twee jaar niet kopen vervalt dat toch weer? En is er geen sprake meer van "overwaarde"?
Ik dacht 5 jaar. (En dat is een lange tijd om te huren, me dunkt)quote:Op maandag 24 juni 2013 21:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Na twee jaar niet kopen vervalt dat toch weer? En is er geen sprake meer van "overwaarde"?
Dat is in 2010 verminderd naar 3 jaarquote:Op maandag 24 juni 2013 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik dacht 5 jaar. (En dat is een lange tijd om te huren, me dunkt)
Bedankt? Wij verwachten het normale courtage, hoor! Graag effe 2% van je aflossing hier contant aftikken, dit is geen gratis topic :-(quote:
Ow, ok, dan geloof ik je gelijk. (5 jaar weet ik zeker dat het vroeger was, maar als het veranderd is, dan kan dat altijd natuurlijk)quote:Op maandag 24 juni 2013 21:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is in 2010 verminderd naar 3 jaar
Het addertje is dat je dan met een appartement of studio in je maag zitquote:Op maandag 24 juni 2013 22:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
iemand weleens een appartement of studio contant betaald? is dit aan te raden of zitten er addertjes onder het gras?
Het kan hoor.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:12 schreef NeeOfTochJA het volgende:
iemand weleens een appartement of studio contant betaald? is dit aan te raden of zitten er addertjes onder het gras?
Mwah. Drie jaar intrekken bij vriend of vriendin en je kunt weer volledig de HRA genieten.quote:Op maandag 24 juni 2013 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ow, ok, dan geloof ik je gelijk. (5 jaar weet ik zeker dat het vroeger was, maar als het veranderd is, dan kan dat altijd natuurlijk)
Anyway, om nou je koophuis te verlaten, dan 3 jaar te moeten huren, en na die 3 jaar weer te moeten verhuizen om je HRA te behouden schiet ook niet op lijkt me.
En het voordeel is dan ook nog eens als je in 10 jaar afgelost hebt, je dan alsnog recht op 20 jaar hebt. Dit in tegenstelling tot sommigen die 30 jaar lang hun hypotheek aanhouden om fiscaal gezien het beste uit te komen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Drie jaar intrekken bij vriend of vriendin en je kunt weer volledig de HRA genieten.
Sorry bedoelde geheel uit eigen middelen, zonder hypotheek ja. Het scheelt sowieso 30 jaar rente en geen hijgende bank in je nek.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:41 schreef Lienekien het volgende:
Bedoelt hij contanct in de zin van: pak geld op tafel, of huis kopen geheel uit eigen middelen (dus geen hypotheek)?
Lijkt me nog veel gemakkelijker dan met hypotheek. Je kan waarschijnlijk ook met de koper gemakkelijker onderhandelen omdat je een bod doet zonder voorbehoud van financiering.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Sorry bedoelde geheel uit eigen middelen, zonder hypotheek ja. Het scheelt sowieso 30 jaar rente en geen hijgende bank in je nek.
Sparen op een deposito, bij tegenvallers heb je het vermogen dan niet in een stenen waar je niet bij kan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef mark_dabomb het volgende:
nu ongeveer een jaar een huis in bezit van ca. 250k. Nu gaat het ons als tweeverdieners niet slecht en willen we graag de HRA jaarlijks terugvragen en dat aflossen in de hypotheek. Zeker nu ik heb gezien wat een dergelijke hypotheek uiteindelijk kost aan rentes e.d.!De helft is aflossingsvrij en de helft een spaarhypotheek. Wat is aan te raden? Aflossen in aflossingsvrije deel, aflossen in spaarhypotheek of bijstorten in het spaargedeelte van de spaarhypotheek?
Vergelijkbare situatie hier, goede vraag. Ik lees al een paar topics mee maar het is mij nog niet duidelijk wat het beste is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef mark_dabomb het volgende:
Interessant topic dit! Wij hebben nu ongeveer een jaar een huis in bezit van ca. 250k. Nu gaat het ons als tweeverdieners niet slecht en willen we graag de HRA jaarlijks terugvragen en dat aflossen in de hypotheek. Zeker nu ik heb gezien wat een dergelijke hypotheek uiteindelijk kost aan rentes e.d.!
De helft is aflossingsvrij en de helft een spaarhypotheek. Wat is aan te raden? Aflossen in aflossingsvrije deel, aflossen in spaarhypotheek of bijstorten in het spaargedeelte van de spaarhypotheek?
Als je al een grote buffer hebt dan kan je inderdaad naar andere opties kijken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:02 schreef mark_dabomb het volgende:
Serieus? Ik zie relatief lage rentes (3,6%) bij vijf jaar vast. Ik blijf vermogens rendementheffing betalen over dat geld dus de netto rente is misschien een paar tiende procent hoger dan de inflatie...
Ik hou een grote buffer aan dus het geld hoeft niet op korte of midden termijn beschikbaar te zijn.
Haha die revolution ook iedere keer met zijn zonnepanelenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je al een grote buffer hebt dan kan je inderdaad naar andere opties kijken.
Heb je ruimte voor zonnepanelen. Het levert rendement van panelen is erg goed te noemen. Met een kleine investering kan je al flink je maandlasten verlagen.
Ik heb bijv. voor 3k geïnvesteerd wat direct rond de 50 euro p/mnd oplevert.
Dat levert meer op dan het inlossen op je hypotheek en is nog leuk/duurzaam ook.
Aflosssen op dat deel waarop je de hoogste rente betaalt na de HRA; even aangenomen dat de schuld in box 1 staat. Kijk ook naar je rendement in Box 3 op spaarrekeningen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:36 schreef mark_dabomb het volgende:
Interessant topic dit! Wij hebben nu ongeveer een jaar een huis in bezit van ca. 250k. Nu gaat het ons als tweeverdieners niet slecht en willen we graag de HRA jaarlijks terugvragen en dat aflossen in de hypotheek. Zeker nu ik heb gezien wat een dergelijke hypotheek uiteindelijk kost aan rentes e.d.!
De helft is aflossingsvrij en de helft een spaarhypotheek. Wat is aan te raden? Aflossen in aflossingsvrije deel, aflossen in spaarhypotheek of bijstorten in het spaargedeelte van de spaarhypotheek?
Ha, ha. Zo gek is dat nog niet. Zeker gezien het feit dat we naar smart grids gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:39 schreef 44pje het volgende:
Haha die revolution ook iedere keer met zijn zonnepanelen
Gek is het helemaal niet, ik zou willen dat ik ruimte had om meer zonnepanelen te leggen, ik kan momenteel geen betere investering bedenken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Ha, ha. Zo gek is dat nog niet. Zeker gezien het feit dat we naar smart grids gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |