Nergens, fout van mijn kant. Wist niet dat het nummeren vanzelf gingquote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:15 schreef Rabieluh het volgende:
Facebook gaat overspoelen met geklaag over de hitte.
Ik vind Twitter doorgaans ergerquote:Op maandag 17 juni 2013 00:15 schreef Rabieluh het volgende:
Facebook gaat overspoelen met geklaag over de hitte.
Zulke plaatjes zie je niet vaak. Weer-pr0n.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef INViCTuS het volgende:
Dit, in de nieuwe run, zit iig goed...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 juni 2013 02:46 schreef roislecxe het volgende:
Warm nachtje in Limburg...
[ afbeelding ]
Maar is geen fout/grap.quote:Op maandag 17 juni 2013 02:46 schreef roislecxe het volgende:
Warm nachtje in Limburg...
[ afbeelding ]
Nog ff van de 12 graden buiten genieten nu..twitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 17-06-2013 om 06:48:50Goedemorgen! Klaar voor een (snik)hete "weerweek"? Vandaag zon en warm, maxtemp tussen 20 tot 28gr. Later vandaag kans op een onweersbui. reageer retweet
quote:Op maandag 17 juni 2013 05:43 schreef Drugshond het volgende:
Boven Frankrijk ontploft het wel lekker.
http://wolken.buienradar.nl/nl
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef NaturalScience het volgende:
Nieuwe GFS run!
HUPPAA!!!
[ afbeelding ]
Krijgen we dan dikke onweersbuien terwijl het 32 graden is?!? Of is die 'Cape lifted' alleen maar de potientiële opbouw voor onweer?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef INViCTuS het volgende:
*knipt zoekplaatjes*
Laatste is zondermeer waar.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Krijgen we dan dikke onweersbuien terwijl het 32 graden is?!? Of is die 'Cape lifted' alleen maar de potientiële opbouw voor onweer?
Het is potentieel maar als beiden aanwezig zijn moet je wel opkijken als er niks is.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Krijgen we dan dikke onweersbuien terwijl het 32 graden is?!? Of is die 'Cape lifted' alleen maar de potientiële opbouw voor onweer?
Voor vandaag?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
Nieuw GFS geeft aan dat het noodweer in het oosten blijft... Altijd weer het oosten
Nou dat valt wel mee... kan me de laatste keer niet herinneren dat we echt goed noodweer hebben gehad hier in het oosten.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
Nieuw GFS geeft aan dat het noodweer in het oosten blijft... Altijd weer het oosten
CAPE staat voor Convective Available Potential Energy. Dit is de hoeveelheid energie in Joules aanwezig per kilogram lucht. Hoe meer energie aanwezig is, hoe sneller een luchtdeeltje kan stijgen. Hoe sneller een luchtdeeltje kan stijgen, hoe hoger het over het algemeen uitkomt en hoe groter de wolk is die zal ontstaan - en dus vaak hoe zwaarder de bui.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben er niet zo blij mee. Moet na 18.00 uur van Helmond naar Den Bosch rijden.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
kan een leuk ritje van mijn werk in amersfoort terug naar apeldoorn. uit voorzorg de rubberen kaplaarzen en zuidwester alvast in de auto gedropt, je weet maar nooit...
Mwoah, ik denk dat de term noodweer hier niet echt nodig is, althans niet vandaag. Tegenwoordig wordt elke onweersbui of -kans als zodanig bestempeld, waardoor de verwachting bij veel mensen onrealistisch hoog ligt. Echt noodweer komt niet zo vaak voor.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
er komt zo wat leuks aan daarquote:Op maandag 17 juni 2013 10:38 schreef Da_Sandman het volgende:
In Zeeland is de zon alweer verdwenen.
Dat sterft af (is MCS -> overleeft de nacht maar sterft daarna uit). Afwachten hoe warm het vanmiddag gaat worden, er zullen dan hopelijk nieuwe buien ontstaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er ligt toch een behoorlijk groot gebied boven midden Frankrijk wat onze kant op komt.
Dat moet toch wel wat buien gaan geven hier vanmiddag?
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 17-06-2013 om 11:09:17Daarnet een bizar persbericht verstuurd: Woensdag komt Alltime Nederlands warmterecord in gevaar, dat staat op 38.6 C reageer retweet
Helder en informatief. Thanks!quote:Op maandag 17 juni 2013 09:53 schreef CWAV het volgende:
[..]
CAPE staat voor Convective Available Potential Energy. Dit is de hoeveelheid energie in Joules aanwezig per kilogram lucht. Hoe meer energie aanwezig is, hoe sneller een luchtdeeltje kan stijgen. Hoe sneller een luchtdeeltje kan stijgen, hoe hoger het over het algemeen uitkomt en hoe groter de wolk is die zal ontstaan - en dus vaak hoe zwaarder de bui.
De Lifted Index is het verschil in temperatuur tussen een luchtdeeltje en zijn omgeving op het 500 hPa-vlak, het vlak van 5,5 kilometer hoogte. Een zo negatief mogelijke Lifted Index is hierbij gunstig, want dit betekent: het luchtdeeltje is warmer dan zijn omgeving (met de Lifted Index als maat hoe warm, een LI van -10 betekent een temperatuursverschil van 10grC). Is een deeltje warmer dan zijn omgeving, dan stijgt het. Een negatieve LI is dus gunstig voor buienvorming.
Erg simpel denk je nu: dan kunnen er altijd wel buien ontstaan. Nee. Zie het Skew-T diagram van De Bilt hieronder. Het grote gele vlak is de hoeveelheid CAPE die woensdag aanwezig zal zijn. Je ziet echter ook een rood vlak in het onderste deel van de atmosfeer. Dit is negatieve CAPE, ook wel CIN genoemd, en dient als deksel op de situatie. Wordt deze niet doorbroken, dan wordt de gigantische hoeveelheid CAPE niet aangesproken en ontstaat geen onweer. Er zijn echter twee mogelijkheden die er woensdag voor kunnen zorgen dat deze CAP, want een luchtdeeltje moet tot ca. 775 hPa - ca 2 km - opgetild worden om 'vrij' verder te kunnen stijgen (dan zit het in het gebied met de CAPE), doorbroken wordt:
• Een uitloper van een lagedrukgebied, die ook de daadwerkelijke trigger lijkt te zijn 's avonds
• Warmte, waarbij temps tussen 35 en 40 graden benodigd zijn - dat lijkt minder waarschijnlijk
Hopelijk snap je dus nu waarom je niet alleen kunt kijken naar CAPE en LI-kaartjes en dat er nog wat meer bij komt kijkenJullie zijn overigens welkom op Bliksemdetectie, dr loopt daar ook een topic
[ http://img593.imageshack.us/img593/1050/b92.png (copy/paste deze link) ]
quote:Op maandag 17 juni 2013 11:39 schreef INViCTuS het volgende:
Aanval op Nederlands alltime warmterecord
WKN / [AKTUEEL] Aanval op Nederlands alltime warmterecord
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 17-06-2013 om 11:11:20Extreme hitte op komst. Woensdag komt Alltime warmterecord (38.6, 1944) zelfs in gevaar!! reageer retweet
Praat je dan over vandaag of over woensdag? Laat vandaag maar mooi wat komenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:03 schreef Nattekat het volgende:
De CAPE lijkt in heel Nederland tussen de 2 en de 4 kJ te liggen, het oosten heeft een enorme LI en ook het westen komt al aan de -4. Ook lijkt de handel in het oosten goed geactiveerd te worden en met de stevige zeewind gecombineerd met droge wind uit Duitsland op 10m en een stevige aanvoer uit het zuiden op een paar km hoogte zal het front zeer krachtig zijn.
Zwaar onweer is best zeldzaam en wordt ook te snel voorspeld, maar il zal zeer raar opkijken als dit mee gaat vallen.
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 17-06-2013 om 11:11:20Extreme hitte op komst. Woensdag komt Alltime warmterecord (38.6, 1944) zelfs in gevaar!! reageer retweet
Voor woensdag:quote:Op maandag 17 juni 2013 12:06 schreef Jorian29 het volgende:
Gaat het onweer in de middag komen, a.s. woensdag of zal het 's avonds zijn? Ik weet nog van twee jaar geleden dat het hier omgeving Ede de hele avond zo ontzettend losging, prachtig was dat.
quote:Het enige dat roet in het eten zou kunnen gooien, zijn onweersbuien. Hoewel dat niet wordt berekend voor de woensdagmiddag, is het wel kantje boord. Een fractie meer vocht en er ontstaan wel zware onweersbuien in de middag. Verder zou het kunnen gebeuren, dat nachtelijk onweer dat in Frankrijk ontstaat, noordwaarts trekt. De bewolking ervan zou woensdag de zon eerder kunnen onderscheppen, maar ook dit wordt niet expliciet berekend. Vandaar dat er inderdaad een kans bestaat, dat het warmterecord voor de bijl gaat…. Uiteindelijk wordt de hitte woensdagavond en in de nacht naar donderdag met op grote schaal onweersbuien verdreven.
A level 1 was issued for W France, central France, NW France, the BeNeLux countries mainly for large hail, and to a lesser extent for tornadoes and severe wind gusts.quote:
38,6 is dat de maximum temperatuur voor de Bilt?quote:Op maandag 17 juni 2013 11:12 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 17-06-2013 om 11:09:17Daarnet een bizar persbericht verstuurd: Woensdag komt Alltime Nederlands warmterecord in gevaar, dat staat op 38.6 C reageer retweet
Warnsveld, Gelderlandquote:Op maandag 17 juni 2013 12:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
38,6 is dat de maximum temperatuur voor de Bilt?
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De eifeltoren staat er helemaal scheef door. Heftig man.
Dat ligt iets lager, net onder de 37 graden. Daarvan is de kans misschien nog groter dat het verbroken wordt.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
38,6 is dat de maximum temperatuur voor de Bilt?
Op een andere site staan ook zulke plaatjes inderdaad. Zal goed zijn voor je autoquote:Op maandag 17 juni 2013 12:31 schreef Angry_Bird het volgende:
Over Weerwoord.be gesproken, deze foto vond ik daar, vandaag gemaakt ten zuiden van Parijs:
[ afbeelding ]
Ah, precies in de lijn der verwachtingen van Estofexquote:Op maandag 17 juni 2013 12:31 schreef Angry_Bird het volgende:
Over Weerwoord.be gesproken, deze foto vond ik daar, vandaag gemaakt ten zuiden van Parijs:
[ afbeelding ]
25-26 Mei 2009 ?quote:Op maandag 17 juni 2013 12:37 schreef zoem het volgende:
[..]
Ah, precies in de lijn der verwachtingen van EstofexAardige hagelbal zeg. Twee jaar(?) terug nog een dergelijke hagelbui gehad in Zeeland in het najaar. Dat wil je echt niet...
Ah ja, ik had het warmterecord hoger verwacht eigenlijk. Dacht wel zón 40 graden, aangezien 38 graden toch wel een aantal keer gehaald is dacht ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ligt iets lager, net onder de 37 graden. Daarvan is de kans misschien nog groter dat het verbroken wordt.
Enschedequote:Op maandag 17 juni 2013 12:44 schreef henkde_j het volgende:
Hoop weer op zoiets als in 2004
[ afbeelding ]
help?!quote:Op maandag 17 juni 2013 12:48 schreef -CRASH- het volgende:
Die supercell boven Frankrijk![]()
lijkt richting Limburg te komen (is nog wel ver weg)
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:52 schreef zlotka het volgende:
[..]
Stuur maar door richting Twente Friesland
Nope, hij trekt langzaam naar het westenquote:Op maandag 17 juni 2013 12:48 schreef -CRASH- het volgende:
Die supercell boven Frankrijk![]()
lijkt richting Limburg te komen (is nog wel ver weg)
Dan moet ie een hele rare bocht maken.quote:
Wij piessen altijd naast de potquote:Op maandag 17 juni 2013 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pech, hij gaat langzaam oplossen eenmaal in midden- Nederland
Niks is onmogelijkquote:Op maandag 17 juni 2013 12:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan moet ie een hele rare bocht maken.
Misschien nog meerquote:Op maandag 17 juni 2013 12:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Ze zeggen woensdag 35 graden? Gaan we die extremiteit echt halen?
Ha, ha, ha!!!!quote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Nattekat het volgende:
De cell trekt volgens de huidige voorspelling langs de Duitse grens, helaas
Dat is niet erg... Ga ik toch bij de grens staanquote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan er niks van herinneren, enkel dat het oosten juist alle noodweer heeft gekregen dit jaar.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ha, ha, ha!!!!
Vorig jaar heeft het westen en noorden een paar heftige onweersbuien gehad en wij bijna niks, nu mogen wij weer!
Ik woon hemelsbreed nog geen 10 km van de Duitse grensquote:Op maandag 17 juni 2013 12:56 schreef Nattekat het volgende:
de NS zullen ook wel last krijgen van hittestress, kromme rails, oververhitte locomotievenquote:
Wat een waterballet zeg!quote:Op maandag 17 juni 2013 12:42 schreef zoem het volgende:
[..]
10 sept 2011: [Upd] Noodweer in diverse provincies (met mijn foto's)
Jup. Binnen no-time 10-20cm water in de hele buurt. De dakgoten liep over door de hagelstenen en het vele water waardoor er hier en daar lekkage was.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:26 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Wat een waterballet zeg!
[ afbeelding ]
Twente presentquote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Helaas, de buien trekken precies over de hele Duitse grens. Met uitlopeers richting het miden van Nederland.
Veel plezier oostelingen.
Ik ben er klaar voorquote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Helaas, de buien trekken precies over de hele Duitse grens. Met uitlopeers richting het miden van Nederland.
Bedanktquote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef Nattekat het volgende:
I know, maar ik ben dol op voorproefjesquote:Op maandag 17 juni 2013 13:49 schreef CWAV het volgende:
Jongens... dit is pas het voorproefje hè, dat het zo zwaar zou worden als nu boven België was niet verwacht... woensdag is dé dag voor Nederland
Niet volgens de Duitse buienradar:quote:Op maandag 17 juni 2013 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Apeldoorn-zuid altijd goed!!quote:Op maandag 17 juni 2013 13:43 schreef AverageJoe het volgende:
Ik ben benieuwd of Apeldoorn naast regen ook wat onweer meepakt vanmiddag. Als ik de buienradar mag geloven ziet het daar wel naar uit. In principe mag ik zo op de fiets nog even naar Apeldoorn-zuid en ik weet niet zo goed of dat wel een goed idee is, gezien de regen.
Hehe ik vind het ook zeker niet erg, ben wel weer toe aan wat gedonder!!quote:
Doet het niet.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Niet volgens de Duitse buienradar:
[ afbeelding ]
Dat regengebied ligt over Zuid-Nederland. Al kan het nog wat naar het oosten trekken.quote:
Het regengebied had ik het ook over, dat het tot het midden van het land komt. Maar de kern trekt toch echt over het oosten.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat regengebied ligt over Zuid-Nederland. Al kan het nog wat naar het oosten trekken.
Dan fiets ik toch even over, Ruysdaellaan represent ;-). Ach, ik ben ook niet van suiker.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:55 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
Apeldoorn-zuid altijd goed!!vanuit het gelre ziekenhuis krijg ik updates wat betreft wolkendek e.d. vanaf de 8e etage en voorlopig ziet het er nog rustig uit.
En daarna gewoon weer naar de eeuwige 18 graden.quote:Volgens de huidige inschatting kan het in het oosten en zuiden lokaal 38, en heel misschien wel 39 graden worden. Dus in dat geval komt het landelijke warmterecord inderdaad in gevaar.
Oh wat haat ik de media. Met hun hippe verzonnen termen.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:49 schreef ondeugend het volgende:
Zeg niet meteen in de hittestress schieten he!
Jaquote:Op maandag 17 juni 2013 14:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Oh wat haat ik de media. Met hun hippe verzonnen termen.
quote:Op maandag 17 juni 2013 14:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Hittestress? Wat is dat nou weer?
Dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen als het zo warm wordt?
't is toch simpel? Niet te veel bewegen en genieten van het weer...
quote:De extreme hitte op woensdag kan met name in het oosten leiden tot hittestress. Bij hittestress kan de lichaamstemperatuur stijgen naar gevaarlijke waarden. Vooral ouderen en mensen met actief werk moeten oppassen, meldt de NOS.
Op woensdag wordt het in het oosten en noordoosten 28 tot 35 graden. De gevoelstemperatuur stijgt volgens website Weerplaza naar 'de extreme waarde van 38 graden'. De tropische warmte komt vanuit Noord-Afrika en Spanje. Vanmiddag kan het in Maastricht al zo'n 30 graden worden.
Weerplaza verwacht voor morgen nog geen hittestress, omdat de luchtvochtigheid dan nog vrij laag is. Vanaf woensdag wordt de lucht vochtiger en daardoor wordt het ook flink benauwd. Aan het einde van de dag worden woensdag zware buien met onweer verwacht. Mogelijk worden die zelfs zeer zwaar, vanwege de extreem hoge temperaturen.
Das nieuw!quote:Op maandag 17 juni 2013 14:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Hittestress? Wat is dat nou weer?
Dat mensen niet meer weten wat ze moeten doen als het zo warm wordt?
't is toch simpel? Niet te veel bewegen en genieten van het weer...
Hoi Mintquote:
Hai!quote:Op maandag 17 juni 2013 15:00 schreef zlotka het volgende:
[..]
Hoi Mint
Die hitte stress blijft hier wel uit denk ik, ramen dicht rolgordijn dicht en de hele dag in bed blijven
en dan hopen dat het 's avonds even flink losgaat. Wanneer komt Estofex met een run voor woensdag? Morgen avond lijkt mij?
Ben er ook bang voor maar het is over het algemeen wel redelijk koel te houden hier, maar met deze temperaturen weet ik het ook nietquote:Op maandag 17 juni 2013 15:05 schreef minthy het volgende:
[..]
Hai!
Hier ga ik me gewoon gedeisd houden, net als normaal. Het bed zweet je snel genoeg uit, vrees ik
Van die noordafrikanen ben wel wat gewend, maar spanjolenquote:Op maandag 17 juni 2013 14:58 schreef minthy het volgende:
[..]
[.De extreme hitte op woensdag kan met name in het oosten leiden tot hittestress. Bij hittestress kan de lichaamstemperatuur stijgen naar gevaarlijke waarden. Vooral ouderen en mensen met actief werk moeten oppassen, meldt de NOS.
Op woensdag wordt het in het oosten en noordoosten 28 tot 35 graden. De gevoelstemperatuur stijgt volgens website Weerplaza naar 'de extreme waarde van 38 graden'. De tropische warmte komt vanuit Noord-Afrika en Spanje. Vanmiddag kan het in Maastricht al zo'n 30 graden worden.
Weerplaza verwacht voor morgen nog geen hittestress, omdat de luchtvochtigheid dan nog vrij laag is. Vanaf woensdag wordt de lucht vochtiger en daardoor wordt het ook flink benauwd. Aan het einde van de dag worden woensdag zware buien met onweer verwacht. Mogelijk worden die zelfs zeer zwaar, vanwege de extreem hoge temperaturen..]
dat is ook weer het voordeel dat het half juni is, lekker lang veel zonlicht.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:16 schreef roislecxe het volgende:
Het ziet er naar uit dat NL toch komende uren weer in de opklaringen komt. En dan kan het nog best eens flink opwarmen.
Hopelijk ontstaat er in de latere avond nog wat interessants
Precies. Bijna maximale daglichtperiode op het moment.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:18 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat is ook weer het voordeel dat het half juni is, lekker lang veel zonlicht.
Ik woon ook in zo'n hokje pal op het zuiden met alleen maar glas. Vorig jaar was het ergens augustus binnen meer dan 35 gradenquote:Op maandag 17 juni 2013 15:25 schreef Resistor het volgende:
Ook al is het buiten 0,8°C warmer dan binnen, ik heb alle ramen maar open gezet.
Ik heb maar 4 stukken glas die niet open kunnen in mijn appartement, maar die zitten naast een raam wat wel open kan
Ik ben benieuwd wat het hier gaat worden qua binnenklimaat, bij een vriend die een tussenflatje (zo noem ik zijn hokje in een betonwand maar) had was het vorig jaar niet uit te houden.
(ik woon hier nog maar 6 maanden, in de koude winter was het makkelijk warm te krijgen, nu maar hopen dat het in de zomer ook goed koel te houden is)
Hoop het niet, wilde vanavond nog een stukkie gaan rijdenquote:Op maandag 17 juni 2013 15:16 schreef roislecxe het volgende:
Het ziet er naar uit dat NL toch komende uren weer in de opklaringen komt. En dan kan het nog best eens flink opwarmen.
Hopelijk ontstaat er in de latere avond nog wat interessants
Gewoon richting van Breda op gaan, dan heb je hooguit wat regen.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:30 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hoop het niet, wilde vanavond nog een stukkie gaan rijden
In brabant dan
En in de zomer de gordijnen dicht.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik woon ook in zo'n hokje pal op het zuiden met alleen maar glas. Vorig jaar was het ergens augustus binnen meer dan 35 graden
In de winter is het wel fijn, als de zon er ook maar een uurtje opstaat dan kan de verwarming alweer uit.
Tja, hier is het 6 hoog. En vorig jaar had mn vriendin alles open gezet, want het waaide een beetje... warme lucht ja, en krijg die er maar weer eens uit. Een slaapkamer van dik over de 30 graden is geen pretje.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En in de zomer de gordijnen dicht.
Hier wordt het trouwens sowieso niet warmer dan 25 graden binnen, is immers de begane grond.
Lijkt mij een stuk beter uit te houden dan dit weer.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:33 schreef Lemans24 het volgende:
Goed dat Le Mans nu niet is. Hoewel, van het weekend krijgen we daar waarschijnlijk 18 graden met miezerregen.
Weet niet welke kant we deze keer opgaan, vorige keer was het belgiequote:Op maandag 17 juni 2013 15:31 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Gewoon richting van Breda op gaan, dan heb je hooguit wat regen.
Dat betekent dus dat het westen ook een 'voorproefje' krijgtquote:Op maandag 17 juni 2013 15:31 schreef Gundross het volgende:
De Franse weerdiensten hebben zonet hun waarschuwingen voor vanavond en vannacht verhoogd!
In België verwacht men in West & Oost Vlaanderen hogere kansen op (zwaar) onweer..
[ afbeelding ]
Poging tot vertaling:
Storm prediction
Risico op zwaar onweer vanavond en komende nacht.
Zware regenval, hagel, windstoten en tornado's, voornamelijk voor meerdere regio's en een groot deel van het midwesten van het het land (=FRA).
twee uurtjes meer zon 's middags en Limburg zit boven de 30. Die bewolking is zo lastig in te schatten.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Precies. Bijna maximale daglichtperiode op het moment.
En misschien gingen de meeste weersites hier al van uit? Anders is die tropische waarde die Limburg zou kunnen halen vandaag al wel erg overdreven geweest, aangezien het nergens meer dan 25 graden is nu zelfs.
Nope, 11 graden en kans op lichte sneeuw in de avond en nacht.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:44 schreef henkde_j het volgende:
Kan Noord NL nog wat verwachten de komende dagen?
It giet oan!quote:Op maandag 17 juni 2013 15:47 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nope, 11 graden en kans op lichte sneeuw in de avond en nacht.
Die zijn inderdaad al erg van slagquote:Op maandag 17 juni 2013 14:55 schreef Klonk het volgende:
Vreemde gewaarwording toch, helemaal grijs en bewolkt maar wel warm, op de een of andere manier vinden mijn hersen dat erg vreemd
Door die noorden wind kan het voor ons het voordeel hebben dat we in wat mildere lucht zitten, maar dat is ook maar afhankelijk waar je zit.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:44 schreef henkde_j het volgende:
Dikke prima dus. Al is wat onweer altijd welkomquote:Op maandag 17 juni 2013 15:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Door die noorden wind kan het voor ons het voordeel hebben dat we in wat mildere lucht zitten, maar dat is ook maar afhankelijk waar je zit.
Nadeel: Mildere lucht = geen zwaar onweer!
Met geluk een donderklapje maar het zal me niks verbazen als het hier tot gewoon wat regen komt...
Dus geen vliegende dakpannen door zeer zware windstoten en tornado's, geen deuken auto's door hagelstenen, geen stroomuitval of vuurwerk door bliksem, geen zwembad voor de deur door zware regenval
Dat ding wordt richting west Nederland geblazen lijkt eropquote:Op maandag 17 juni 2013 16:11 schreef Coelho het volgende:
Als die sliert die nu vertikaal door Frankrijk opgezet komt vanavond over je huis trekt, dan hoef je de komende week niet meer te sproeien...
quote:Op maandag 17 juni 2013 15:44 schreef henkde_j het volgende:
True. Maar ik denk dat we met vrij grote zekerheid kunnen zeggen dat er spektakel op komst is.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:31 schreef CWAV het volgende:
Da's de 06z. Over een uur komt de 12z binnen. Die is heel anders dan deze. Het is sowieso tot dinsdagavond afwachten voor enige zekerheid!
Een code rood van het KNMIquote:Op maandag 17 juni 2013 16:34 schreef Jorian29 het volgende:
Kans op een heus weeralarm? Die hebben we lang niet gehoord iig.
Vorig jaar na de vorstperiode ivm ijzel als ik het me goed herinner. Ivm onweer heb ik zo geen idee.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:35 schreef zlotka het volgende:
[..]
Een code rood van het KNMI. Zover ik me kan herinneren nog nooit meegemaakt, althans niet in de tijd dat ik me er in heb verdiept. Iemand die toevallig weet wanneer de laatste keer was?
In 2004 sowieso toch? (wat zomerweer betreft)quote:Op maandag 17 juni 2013 16:35 schreef zlotka het volgende:
[..]
Een code rood van het KNMI. Zover ik me kan herinneren nog nooit meegemaakt, althans niet in de tijd dat ik me er in heb verdiept. Iemand die toevallig weet wanneer de laatste keer was?
Jep in 2004 ook,quote:Op maandag 17 juni 2013 16:37 schreef zoem het volgende:
[..]
In 2004 sowieso toch? (wat zomerweer betreft)
Zoals altijd met een waarschuwing van het KNMI..quote:Op maandag 17 juni 2013 16:39 schreef Jorian29 het volgende:
Hier inderdaad: http://nl.wikipedia.org/wiki/Weeralarm
Sinds 20079 niet meer gebeurd. Dat weet ik me nog wel te herinneren, dat was zo'n dag waarop alles naar de verdoemenis leek te gaan, maar er uiteindelijk niks gebeurde. Zware kritieken op het afgeven van een weeralarm tot gevolg.
2004 was echt de mooiste storm die ik ooit gezien hebquote:Op maandag 17 juni 2013 16:37 schreef zoem het volgende:
[..]
In 2004 sowieso toch? (wat zomerweer betreft)
Waar dan?? Op de site van het KNMI is 'ie niet terug te vindenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:35 schreef zlotka het volgende:
[..]
Met die rolwolken enzo?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
2004 was echt de mooiste storm die ik ooit gezien heb
Nee ik doelde op het bericht van Jorian, omdat hij begon over een weeralarm.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:43 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Waar dan?? Op de site van het KNMI is 'ie niet terug te vinden
quote:
Die was meesterlijk ja. Althans, weet ik van de foto's. Hier nooit wat aan de hand geweest...quote:
Ik kan me de gifgroene lucht nog herinneren.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:42 schreef henkde_j het volgende:
[..]
2004 was echt de mooiste storm die ik ooit gezien heb
Dat was echt meesterlijkquote:Op maandag 17 juni 2013 16:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kan me de gifgroene lucht nog herinneren.
Hier in Zeeland wat onschuldige stapelwolken te zien, als de zon goed doorbreekt gelijk benauwd.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:52 schreef Infection het volgende:
Hier breekt zowaar de zon nog even door na een hele dag bewolking...
Maar het verhoogd wel de kans op onweer dacht ik zo toch?
Ik val zelf ook net in het gebied van de 50% onweerkans (omgeving Amersfoort) dus ik verwacht hier ook nog wel wat.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:55 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Hier in Zeeland wat onschuldige stapelwolken te zien, als de zon goed doorbreekt gelijk benauwd.
Ik ben benieuwd of ik nog wat ga krijgen, estofex kwam toch met een level 1 en 50% kans op onweer.
Over het midwesten van Frankrijk nu wel een neerslagband met onweer.
17 juli 2004quote:Op maandag 17 juni 2013 16:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jep. Email gehackt terwijl ik net een nieuw wachtwoord had aangemaakt met codes en al dus ik was gedoemd om een nieuw account aan te maken.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:05 schreef zoem het volgende:
[..]
Btw, heb je een nieuw account aangemaakt?
Zuurquote:Op maandag 17 juni 2013 17:06 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Jep. Email gehackt terwijl ik net een nieuw wachtwoord had aangemaakt met codes en al dus ik was gedoemd om een nieuw account aan te maken.
Weet je niet. Het wordt sowieso warm. We hebben echter een cap die doorbroken moet worden en het LFC ligt op circa 750-775 hPa, dus op zo'n 2 à 3 kilometer hoogte. Vanaf dan kunnen luchtdeeltjes ongehinderd doorstijgen en kan buienvorming plaatsvinden. Dwz: ze moeten eerst 2-3 kilometer worden opgetild. Er zijn twee mogelijkheden, warmte - maar daarvoor zijn temps tussen 35 en 40 graden nodig volgens de progtemp van vanochtend. En dynamische optilling door convergentie of een trog, waarvan de laatste woensdagavond mogelijk voor spektakel gaat zorgen. Maar dan is het dus de vraag of de hoeveelheid CAPE nog maximaal is. Een kleine tijdsafwijking in de aankomst van de trigger kan voor een fiasco zorgen zoals we vorig jaar paar keer hebben gezien.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
True. Maar ik denk dat we met vrij grote zekerheid kunnen zeggen dat er spektakel op komst is.
Ik was bang, benieuwd en opgewonden tegelijkertijd. Wat een tof gezicht.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:53 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja ja, dat was een mooie situatie! Toen was ik net 9 jaar geworden en ik hoorde op het nieuws dat we een rolwolk konden zien, dus ik op mn step kijken waar die wolk bleef... niks.quote:
Dat was mijn verjaardag. Beste cadeautje ooitquote:Op maandag 17 juni 2013 17:01 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
17 juli 2004
Eerste keer dat ik een shelfcloud zag en dat ook nooit meer vergeet
Voor extremer onweer zou je eigenlijk ook elk jaar op vakantie moeten gaan naar de zuidelijke landen. Onder andere in Noord-Italie (bijv aan het Gardameer) kan het soms zeer heftig te keer gaan. Veel ontladingen, zeer krachtige rukwinden, bákken met water en af en toe hagelballen. Door de aanwezigheid van bergen kan het uren blijven hangen.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:26 schreef CWAV het volgende:
Sindsdien ben ik een mega fan van onweer geworden
Toen ik daar vorig jaar was met zn allen bliksem kijken dat een eindje verderol was, prachtig dat.quote:Op maandag 17 juni 2013 17:40 schreef zoem het volgende:
[..]
Voor extremer onweer zou je eigenlijk ook elk jaar op vakantie moeten gaan naar de zuidelijke landen. Onder andere in Noord-Italie (bijv aan het Gardameer) kan het soms zeer heftig te keer gaan. Veel ontladingen, zeer krachtige rukwinden, bákken met water en af en toe hagelballen. Door de aanwezigheid van bergen kan het uren blijven hangen.
Yep dat wel, maar sowieso is het hier vaak ook genieten. Sta vaak op de hei met de camera als t los gaatquote:Op maandag 17 juni 2013 17:40 schreef zoem het volgende:
[..]
Voor extremer onweer zou je eigenlijk ook elk jaar op vakantie moeten gaan naar de zuidelijke landen. Onder andere in Noord-Italie (bijv aan het Gardameer) kan het soms zeer heftig te keer gaan. Veel ontladingen, zeer krachtige rukwinden, bákken met water en af en toe hagelballen. Door de aanwezigheid van bergen kan het uren blijven hangen.
Lijkt wel goed en hoog genoeg te zijn tot halverwege de avond...quote:Op maandag 17 juni 2013 17:19 schreef CWAV het volgende:
[..]
Weet je niet. Het wordt sowieso warm. We hebben echter een cap die doorbroken moet worden en het LFC ligt op circa 750-775 hPa, dus op zo'n 2 à 3 kilometer hoogte. Vanaf dan kunnen luchtdeeltjes ongehinderd doorstijgen en kan buienvorming plaatsvinden. Dwz: ze moeten eerst 2-3 kilometer worden opgetild. Er zijn twee mogelijkheden, warmte - maar daarvoor zijn temps tussen 35 en 40 graden nodig volgens de progtemp van vanochtend. En dynamische optilling door convergentie of een trog, waarvan de laatste woensdagavond mogelijk voor spektakel gaat zorgen. Maar dan is het dus de vraag of de hoeveelheid CAPE nog maximaal is. Een kleine tijdsafwijking in de aankomst van de trigger kan voor een fiasco zorgen zoals we vorig jaar paar keer hebben gezien.
Ik hoop morgen het geheel nieuwe design (en de nieuwe naam) van de weersite waar ik developer ben te releasen vlak voordat het woensdag losbarst... we zijn dr biiijna maar nog niet helemaal, ff doorbikkelen dus
Yup, maar trigger lijkt pas voor grootschalige buienvorming boven NLs grondgebied te zorgen vanaf 20.00 uur. Dan wordt het krap. Maar als het lang warm blijft (en we zitten tot sowieso 23.00 uur in een gebied met een goede theta-e http://www.wetterzentrale.de/pics/Rmgfs579.gif) kan het goed gaan, dus het ziet er vooralsnog prima uitquote:Op maandag 17 juni 2013 17:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lijkt wel goed en hoog genoeg te zijn tot halverwege de avond...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huidige runs: vanaf 17.00 buien mogelijk aan de grens. Tussen die tijd en 20.00 zullen de buien echt het land binnentrekken.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:01 schreef Coelho het volgende:
Is er al iets te zeggen of het in de middag of pas in de avond begint? Heb soll. gesprek in de Randstad en moet rond een uurtje of 3 nog terug richting EHV.
Ik begrijp dat het weer niet te voorspellen is. Net zo min als dat al mijn iPhone weer apps vandaag regen voorspelden, terwijl we vanmiddag al een behoorlijke bui hadden en de lijn die nu nog boven Frankrijk hangt vanavond vast ook hier nog voor regen zorgt.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:03 schreef CWAV het volgende:
[..]
Huidige runs: vanaf 17.00 buien mogelijk aan de grens. Tussen die tijd en 20.00 zullen de buien echt het land binnentrekken.
Maar niets is nog zeker.
Als je buiten zit en kampeert, is regen niet leuk.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lijkt mij een stuk beter uit te houden dan dit weer.
Bij onweer en vooral bij ons kan een kleine verschuiving in de trigger ervoor zorgen dat het onweer of veel later komt (20 augustus 2009) of zeer zwak is (een aantal situaties vorig jaar). Je kunt nu dus op deze termijn weinig zeggen over wanneer het precies - tussen welke tijden - het land binnentrekt, maar "avond" is wat je al wel kunt zeggen. Net zo min kun je zeggen waar het precies het zwaarst wordt; kijk maar eens aar de afgelopen drie runs: eerst het zwaartepunt in het westen, toen in het noordwesten en nu in het noordoosten.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het weer niet te voorspellen is. Net zo min als dat al mijn iPhone weer apps vandaag regen voorspelden, terwijl we vanmiddag al een behoorlijke bui hadden en de lijn die nu nog boven Frankrijk hangt vanavond vast ook hier nog voor regen zorgt.
Lekker Nowcasten woensdagquote:Op maandag 17 juni 2013 18:11 schreef CWAV het volgende:
[..]
Bij onweer en vooral bij ons kan een kleine verschuiving in de trigger ervoor zorgen dat het onweer of veel later komt (20 augustus 2009) of zeer zwak is (een aantal situaties vorig jaar). Je kunt nu dus op deze termijn weinig zeggen over wanneer het precies - tussen welke tijden - het land binnentrekt, maar "avond" is wat je al wel kunt zeggen. Net zo min kun je zeggen waar het precies het zwaarst wordt; kijk maar eens aar de afgelopen drie runs: eerst het zwaartepunt in het westen, toen in het noordwesten en nu in het noordoosten.
Het is een kwestie van op woensdagochtend de laatste modellen bekijken om een indicatie te krijgen van waar het het zwaarst wordt. Dan de hele modellen achter je laten en gaan nowcasten, enkel en alleen het ontstaan van buien boven Frankrijk volgen en dan in je berichtgeving inspelen op waar ze waarschijnlijk zullen vallen. Modellen zijn dan niet belangrijk meer, maar aan de hand van de situatie dan kun je wel een indicatie krijgen of wat in de modellen staat van woensdagochtend, uitkomt - en dus of wat voor later die dag in de modellen staat, uit zal komen. Je snapt denk ik wel dat als de voorspelde situatie om 15:00 om 15:00 die dag helemaal niet blijkt te kloppen, de rest van de berekening ook de soep inloopt (omdat modellen doorrekenen op eerst waarnemingen en dan op basis van berekende data).
Dat bedoel ik en als het bij een beetje regen blijft is het niet zo erg.quote:Op maandag 17 juni 2013 18:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je buiten zit en kampeert, is regen niet leuk.
Maar ja, het is veel beter dan 35 graden, wat we twee keer meegemaakt hebben. Dat was een ramp, onder iedere boom zaten groepjes mensen, verder was het niet uit te houden.
Gekke Gerritquote:Op maandag 17 juni 2013 18:12 schreef Fred0w het volgende:
Maar eens kijken wat Gerrit te zeggen heeft.
Mooi, ik ben benieuwd als je een echte onweersbui zo pakt.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef -CRASH- het volgende:
Vanmiddag een (test) time lapsje gemaakt
Je hoorde het onweren...
maar dat zette zich niet door.
Alleen wat regen.
Nicequote:Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef -CRASH- het volgende:
Je hoorde het onweren...
Alleen wat regen.
Misschien vanavond. Maar dat betwijfel ikquote:Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Mooi, ik ben benieuwd als je een echte onweersbui zo pakt.
Hoop op een mooie shelf met onweer.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:28 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nice
Woensdag hopelijk met meer spektakel
Dus nog steeds een droge bodem, des te meer kans op extreme temperaturen op woensdag. Al lijkt 39 graden me vrijwel onmogelijk. Maar je weet het nooit, zo'n bizarre waarde komt altijd uit de lucht vallen. 37 graden ergens in het land lijkt vrijwel zeker, 38 niet onwaarschijnlijk en 39 héél misschien.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:43 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe GFS: Vergeet onweer vandaag maar, de CAPE gaat flink omlaag boven België en tegen de tijd dat we hier een grotere CAPE krijgen (nog steeds erg laag) is de trigger al voorbij.
Hmm, eerder vanavond naar de pluim zitten kijken, en die geeft voor woensdag nu net iets meer dan 33 graden aan.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus nog steeds een droge bodem, des te meer kans op extreme temperaturen op woensdag. Al lijkt 39 graden me vrijwel onmogelijk. Maar je weet het nooit, zo'n bizarre waarde komt altijd uit de lucht vallen. 37 graden ergens in het land lijkt vrijwel zeker, 38 niet onwaarschijnlijk en 39 héél misschien.
Komt doordat 12z van GFS altijd vreemd doet met temps. Gewoon laten gaan, morgen zal het ongetwijfeld weer terug zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:43 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwe GFS: Vergeet onweer vandaag maar, de CAPE gaat flink omlaag boven België en tegen de tijd dat we hier een grotere CAPE krijgen (nog steeds erg laag) is de trigger al voorbij.
Heb je een beetje goede isolatie in huis? Anders na woensdag alles dichthouden als de binnentemperaturen omhoog zijn geschoten. Kun je zo weer een winter zonder gasquote:Op maandag 17 juni 2013 20:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus nog steeds een droge bodem, des te meer kans op extreme temperaturen op woensdag. Al lijkt 39 graden me vrijwel onmogelijk. Maar je weet het nooit, zo'n bizarre waarde komt altijd uit de lucht vallen. 37 graden ergens in het land lijkt vrijwel zeker, 38 niet onwaarschijnlijk en 39 héél misschien.
Voor De Bilt. In het oosten kan het nog veel warmer worden.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Hmm, eerder vanavond naar de pluim zitten kijken, en die geeft voor woensdag nu net iets meer dan 33 graden aan.
[ afbeelding ]
Oh, ja, natuurlijk. Ben ik blij dat ik in het westen woonquote:Op maandag 17 juni 2013 21:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voor De Bilt. In het oosten kan het nog veel warmer worden.
Woensdag is m'n laatste dag in Nederland!quote:Op maandag 17 juni 2013 21:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Heb je een beetje goede isolatie in huis? Anders na woensdag alles dichthouden als de binnentemperaturen omhoog zijn geschoten. Kun je zo weer een winter zonder gas![]()
Ik woon in het oosten, maar werk die dag lekker thuis. De hele dag nowcasten tussendoor. Heerlijkquote:Op maandag 17 juni 2013 21:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oh, ja, natuurlijk. Ben ik blij dat ik in het westen woon
Ik werk gewoon op kantoor, zal een van de zeldzame dagen zijn dat het op kantoor 'koeler' is dan buiten.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik woon in het oosten, maar werk die dag lekker thuis. De hele dag nowcasten tussendoor. Heerlijk
Wij gaan woensdagmiddag naar het zwembad, mijn nowcasten gaat puur bestaan uit eigen waarnemingen van de luchtquote:Op maandag 17 juni 2013 21:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik woon in het oosten, maar werk die dag lekker thuis. De hele dag nowcasten tussendoor. Heerlijk
Is dit spiegelreflex?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:18 schreef -CRASH- het volgende:
Je hoorde het onweren...
Alleen wat regen.
Komt morgenochtend toch pas nieuwe estofex uit?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Vanavond maar weer estofex in de gaten houden?
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef DemonRage het volgende:
Eerst was het altijd 's avonds tussen 23:00u en 0:00u.
Dank Drassssquote:
Nee geen DSLR maar gemaakt met een Sony Action Cam.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:34 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Is dit spiegelreflex?
Zo ja, wat voor instellingen gebruik je om dat te maken? Als het woensdag goed door pakt wil ik ook gaan timelapsen.
Als iemand anders ervaring heeft met het timelapse schieten van bliksem en deze wil delen is het ook welkom!
Zei de kerstmanquote:
imageshack verbied deeplinking.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:50 schreef INViCTuS het volgende:
knaak, waarom kan ik ze niet gewoon uploaden en plaatsen...
Zo de knettersquote:Op maandag 17 juni 2013 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
Uit Frankrijk vandaag, wel even van een ander forum waar ik ze zag staan maar het delen wel waard.
[ http://imageshack.us/a/img850/7601/8udu.png (copy/paste deze link) ]
[ http://imageshack.us/a/img16/985/v6.png (copy/paste deze link) ]
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:47 schreef INViCTuS het volgende:
Uit Frankrijk vandaag, wel even van een ander forum waar ik ze zag staan maar het delen wel waard.
[ http://imageshack.us/a/img850/7601/8udu.png (copy/paste deze link) ]
[ http://imageshack.us/a/img16/985/v6.png (copy/paste deze link) ]
morgen doen we met je meequote:Op maandag 17 juni 2013 22:10 schreef Dven het volgende:
Ik heb een wedje gelegd dat het in Nederland warmer dan 35 graden zal worden woensdag. Ik zal wel weer verliezen
Hier momenteel best onprettig. 11 uur geweest, 26 graden en de gevoelstemperatuur ligt op 32
Met het gegeven dat het hier dan alsnog drie graden warmer isquote:
Gemiddeld of regionaalquote:Op maandag 17 juni 2013 22:10 schreef Dven het volgende:
Ik heb een wedje gelegd dat het in Nederland warmer dan 35 graden zal worden woensdag. Ik zal wel weer verliezen
Hier momenteel best onprettig. 11 uur geweest, 26 graden en de gevoelstemperatuur ligt op 32
Regionaal. Al is het maar op 1 punt een tiental minuten 35,0quote:
Estofex heeft gefaald vandaag.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Vanavond maar weer estofex in de gaten houden?
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef Drassss het volgende:
Dat is nog zooo ver weg. Zal zeker sterven de komende uren.
Hij wordt almaar sterker en sterker, en met de hogere CAPE die we op dit moment hebben zeker iets om in de gaten te houden.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef Drassss het volgende:
Dat is nog zooo ver weg. Zal zeker sterven de komende uren.
Ik denk dat het hier (meting van Arcen) wel tegen de 38 aan zal gaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Regionaal. Al is het maar op 1 punt een tiental minuten 35,0
Ik hoop het. Vooralsnog vind ik de voorspellingen 'matig' en enorm ingezakt in vergelijking met eerderquote:Op maandag 17 juni 2013 22:25 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier (meting van Arcen) wel tegen de 38 aan zal gaan.
Die is aan vernieuwing toequote:
Nooooooooooooquote:Op maandag 17 juni 2013 22:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik hoop het. Vooralsnog vind ik de voorspellingen 'matig' en enorm ingezakt in vergelijking met eerder
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:25 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Toevallig nog een foto van geschoten:
[ afbeelding ]
Dat klopt, maar je praat over een gebied wat nu nog 400 kilometer van Maastricht ligt.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij wordt almaar sterker en sterker, en met de hogere CAPE die we op dit moment hebben zeker iets om in de gaten te houden.
[ afbeelding ]
De zon is onder?quote:Op maandag 17 juni 2013 22:27 schreef Dven het volgende:
Zonnekracht gaat hier weer richting de 11 en hoger overigens
WTFquote:Op maandag 17 juni 2013 22:27 schreef Dven het volgende:
Zonnekracht gaat hier weer richting de 11 en hoger overigens
Nee,morgenrood water in de sloot.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Mooi.
Hier hadden we ook een beste rode lucht.
Maar ik weet niet meer hoe het was. Avondrood, water in de sloot toch?
Over 4 uurtjes mag ie wel komen.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je praat over een gebied wat nu nog 400 kilometer van Maastricht ligt.
Ben toevallig the dark knight rises ana het kijken, hij drapeert mooi.quote:
Ah, dus avondrood was een mooie zonnige dag, ochtendrood regen?quote:
Zeker!quote:Op maandag 17 juni 2013 22:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ben toevallig the dark knight rises ana het kijken, hij drapeert mooi.
Komende dagenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |