Nergens, fout van mijn kant. Wist niet dat het nummeren vanzelf gingquote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:15 schreef Rabieluh het volgende:
Facebook gaat overspoelen met geklaag over de hitte.
Ik vind Twitter doorgaans ergerquote:Op maandag 17 juni 2013 00:15 schreef Rabieluh het volgende:
Facebook gaat overspoelen met geklaag over de hitte.
Zulke plaatjes zie je niet vaak. Weer-pr0n.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef INViCTuS het volgende:
Dit, in de nieuwe run, zit iig goed...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 juni 2013 02:46 schreef roislecxe het volgende:
Warm nachtje in Limburg...
[ afbeelding ]
Maar is geen fout/grap.quote:Op maandag 17 juni 2013 02:46 schreef roislecxe het volgende:
Warm nachtje in Limburg...
[ afbeelding ]
Nog ff van de 12 graden buiten genieten nu..twitter:BuienRadarNL twitterde op maandag 17-06-2013 om 06:48:50Goedemorgen! Klaar voor een (snik)hete "weerweek"? Vandaag zon en warm, maxtemp tussen 20 tot 28gr. Later vandaag kans op een onweersbui. reageer retweet
quote:Op maandag 17 juni 2013 05:43 schreef Drugshond het volgende:
Boven Frankrijk ontploft het wel lekker.
http://wolken.buienradar.nl/nl
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef NaturalScience het volgende:
Nieuwe GFS run!
HUPPAA!!!
[ afbeelding ]
Krijgen we dan dikke onweersbuien terwijl het 32 graden is?!? Of is die 'Cape lifted' alleen maar de potientiële opbouw voor onweer?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef INViCTuS het volgende:
*knipt zoekplaatjes*
Laatste is zondermeer waar.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Krijgen we dan dikke onweersbuien terwijl het 32 graden is?!? Of is die 'Cape lifted' alleen maar de potientiële opbouw voor onweer?
Het is potentieel maar als beiden aanwezig zijn moet je wel opkijken als er niks is.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Krijgen we dan dikke onweersbuien terwijl het 32 graden is?!? Of is die 'Cape lifted' alleen maar de potientiële opbouw voor onweer?
Voor vandaag?quote:Op maandag 17 juni 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
Nieuw GFS geeft aan dat het noodweer in het oosten blijft... Altijd weer het oosten
Nou dat valt wel mee... kan me de laatste keer niet herinneren dat we echt goed noodweer hebben gehad hier in het oosten.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
Nieuw GFS geeft aan dat het noodweer in het oosten blijft... Altijd weer het oosten
CAPE staat voor Convective Available Potential Energy. Dit is de hoeveelheid energie in Joules aanwezig per kilogram lucht. Hoe meer energie aanwezig is, hoe sneller een luchtdeeltje kan stijgen. Hoe sneller een luchtdeeltje kan stijgen, hoe hoger het over het algemeen uitkomt en hoe groter de wolk is die zal ontstaan - en dus vaak hoe zwaarder de bui.quote:Op maandag 17 juni 2013 08:51 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben er niet zo blij mee. Moet na 18.00 uur van Helmond naar Den Bosch rijden.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
kan een leuk ritje van mijn werk in amersfoort terug naar apeldoorn. uit voorzorg de rubberen kaplaarzen en zuidwester alvast in de auto gedropt, je weet maar nooit...
Mwoah, ik denk dat de term noodweer hier niet echt nodig is, althans niet vandaag. Tegenwoordig wordt elke onweersbui of -kans als zodanig bestempeld, waardoor de verwachting bij veel mensen onrealistisch hoog ligt. Echt noodweer komt niet zo vaak voor.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:39 schreef Nattekat het volgende:
er komt zo wat leuks aan daarquote:Op maandag 17 juni 2013 10:38 schreef Da_Sandman het volgende:
In Zeeland is de zon alweer verdwenen.
Dat sterft af (is MCS -> overleeft de nacht maar sterft daarna uit). Afwachten hoe warm het vanmiddag gaat worden, er zullen dan hopelijk nieuwe buien ontstaan.quote:Op maandag 17 juni 2013 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er ligt toch een behoorlijk groot gebied boven midden Frankrijk wat onze kant op komt.
Dat moet toch wel wat buien gaan geven hier vanmiddag?
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 17-06-2013 om 11:09:17Daarnet een bizar persbericht verstuurd: Woensdag komt Alltime Nederlands warmterecord in gevaar, dat staat op 38.6 C reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |