Of je neemt bambixquote:Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Susteren het volgende:
Vandaag een pak brinta in de blender gedaan tot 't poeder werd, gaat echt makkelijk in de shakebeker nu en mixt wat vloeiender
Ik heb het idee dat dan je arm uit de kom schiet als het om wat hogere gewichten gaatquote:Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Drinky het volgende:
[..]
je kan de stang ook gewoon weer rustig op de grond zetten, kost ietsje meer energie.
Ecbtquote:
nu doe ik nog geen al te zware powercleans, meer dan 65kg heb ik tot nu toe niet gedaan maar zolang je de juiste doen hanteert is rustig terugzetten geen groot probleem.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dan je arm uit de kom schiet als het om wat hogere gewichten gaat
Maar kan het mis hebben natuurlijk. Al is mijn grootste bezwaar dus het gebrek aan goede begeleiding.
Hoe laat jij je clean zakken? ik duik er snel onder laat de barbell dan begeleid 'vallen' op m'n bovenbenen, daardoor krijg toch een klein rukje aan m'n rug. Lijkt me niet heel ideaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
nu doe ik nog geen al te zware powercleans, meer dan 65kg heb ik tot nu toe niet gedaan maar zolang je de juiste doen hanteert is rustig terugzetten geen groot probleem.
Op je form letten doe je eerst met losse stang of echt heel weinig gewicht, zodra je form goed is kun je ook makkelijk zwaarder gaan.
ellebogen net zo snel weer naar beneden als bij het omhoog halen van de bar, traps/schouders op spanning en met een rechte rug met de bar naar beneden zakken. Doet geen pijn en voelt niet slecht aan.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe laat jij je clean zakken? ik duik er snel onder laat de barbell dan begeleid 'vallen' op m'n bovenbenen, daardoor krijg toch een klein rukje aan m'n rug. Lijkt me niet heel ideaal.
Ik snap dat je form bij oly lifts goed moet zijn, dat is dus mijn grootste bezwaar om het niet te gaan doen. Durf het niet echt aan om zelf te gaan proberen, uiteraard zou dat met een stok beginnen
Mja, ik heb het net even pogen na te doen met een stok. Een beweging die je redelijk automatisch doet beschrijven is best lastigquote:Op maandag 17 juni 2013 22:26 schreef Drinky het volgende:
[..]
ellebogen net zo snel weer naar beneden als bij het omhoog halen van de bar, traps/schouders op spanning en met een rechte rug met de bar naar beneden zakken. Doet geen pijn en voelt niet slecht aan.
Je kan wel alleen excentrisch gaan trainen. Maar lifts bestaan uit zowel een concentrisch als een excentrische beweging (technische aspect ontbreekt dan tijdens concentrisch). Excentrisch zorgt voor meer beschadiging van de spieren en pezen. Duurt dus langer om van te herstellen. De concentrische zorgt ook voor spiermassa en spierkracht toename. Maar in iets kleinere mate(niet heel veel).quote:Op maandag 17 juni 2013 20:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus als je eigenlijk maximaal spiermassa wilt aanzetten kun je bij bankdrukken nog beter iemand achter je enorm laten meehelpen steeds als het gewicht omhoog gaat en zelf dan rustig het gewicht laten zakken steeds?
Vandaar ook de naamquote:Op maandag 17 juni 2013 23:48 schreef Verbosity het volgende:
En over deadlift heel kort aangezien het maar niet doordringt.
Een deadlift voer je VANAF DE GROND UIT. ELKE REP LEG JE RUSTIG DE STANG OP DE GROND.
hoeft helemaal nietquote:Op maandag 17 juni 2013 23:48 schreef Verbosity het volgende:
En over deadlift heel kort aangezien het maar niet doordringt.
Een deadlift voer je VANAF DE GROND UIT. ELKE REP LEG JE RUSTIG DE STANG OP DE GROND.
Mwa, ik ga liever niet langs de dokter. Het doet ook niet pijn. Maar als het eenmaal vast zit wil ik het zo snel mogelijk weg hebben. Het irriteert me dus.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is toch wel een doktersbezoek waard, dit heeft niemand
Dorian Yates style.quote:
Als je niet naar de dokter wilt, dan moet je stoppen met dippen. Het heeft geen zin om iets te doen wat niet goed 'voelt'. Dat is gewoonweg dom. Dus, of naar de dokter of stoppen met dippen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:59 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Mwa, ik ga liever niet langs de dokter. Het doet ook niet pijn. Maar als het eenmaal vast zit wil ik het zo snel mogelijk weg hebben. Het irriteert me dus.
Dit. Yuri: je hebt het helemaal begrepen. Gaat zeker goedkomen met die informaticastudie van je.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dorian Yates style.
[..]
Als je niet naar de dokter wilt, dan moet je stoppen met dippen. Het heeft geen zin om iets te doen wat niet goed 'voelt'. Dat is gewoonweg dom. Dus, of naar de dokter of stoppen met dippen.
Je kunt ook eens contact opnemen met star_gazer, die had wel een pijn bij zijn borstbeen geloof ik, wellicht dat je iets aan zijn info hebt.
lol.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:54 schreef stinkie het volgende:
De reden dat die deadlift bij iedereen misgaat is dat verdomde less Miles bodypump. Daar gata ie tot de knieen, eigenlijk een rackpull zonder rack. En dat is ook de vorm ze je aanleren als je 'm buiten de klasjes wil doen. Bijna iedereen die ik bij ons een deadlift zie uitvoeren (wat er al niet veel zijn) doen het op die manier. Een enkeling doet het goed, maar die zie je dan ook niet de klasjes volgen....
Carbon, ben gisteren eens op aanraden van jou, naar Sport Arena geweest. Heerlijke sportschool hoor, ouderwets en heerlijke apparaten, schijven en dumbells. Nu twijfel ik om over te schrijven, Basic fit zit op 100 meter en dat was voorheen dus Healthcity All Inn, dus ook wel prima. In ieder geval, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:06 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit. Yuri: je hebt het helemaal begrepen. Gaat zeker goedkomen met die informaticastudie van je.
Een mevrouw op Facebook beweerde vol trots dat ze na 2 maanden al 100 kilo kon squatten. Sjah... Alles kan, maar daar heb ik dan ook zo mn twijfels bijquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol.
gastje hier ook die trots was dat i 180kg deadlift kon. Dus ik keek eens met hem mee, en idd. 180kg rack pull tot schenen en terug.![]()
Ik zeg zet hem nou eens helemaal op de grond en doe het nog eens bij je volgende setje.
Kwam geen beweging in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |