Wacht tot woensdag.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 18:20 schreef Soulagement het volgende:
Detacheringsbureau dinsdag gebeld, woensdag sollicitatie gemaild op verzoek en nu nog niks gehoord.. Maandag maar bellen?
Als mensen nu een schema maakten waar instond wie wat zocht en dat in de OP of in de eerste reactie zet, dan is dat overzichtelijk en kunnen mensen in hetzelfde vakgebied elkaar tips geven en informatie uitwisselen. En wie weet tref je een mede FOK!er die net iemand nodig had die hij/zij hier in die lijst zag staan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:27 schreef Maanvis het volgende:
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.
Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.
De OP vind je hier.
Dat gaat wel een rete lange onleesbare op worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Als mensen nu een schema maakten waar instond wie wat zocht en dat in de OP of in de eerste reactie zet, dan is dat overzichtelijk en kunnen mensen in hetzelfde vakgebied elkaar tips geven en informatie uitwisselen. En wie weet tref je een mede FOK!er die net iemand nodig had die hij/zij hier in die lijst zag staan.
Wat vinden jullie ervan en wie wil een aanzet geven:D?
Ah kijk een stap in de goede richting!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij PostNL heb ik een werkurentoename van 3 naar circa 12 p/w weten te bewerkstelligen, maar da's ook voor mij uiteraard onvoldoende om mezelf zonder aanvullende WW te bedruipen. Wellicht 'verzacht' dit het huidige gat in mijn CV, wie weet kunnen werkgevers het wel waarderen.![]()
Verder nog geen uitzicht op sollicitatiegesprekken, maar wel uitzicht op een mogelijkheid op sollicitatiegesprekken. Ook de minimale positieve feiten dienen in het oog gehouden te worden.
Ziet het nut er niet van in.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Als mensen nu een schema maakten waar instond wie wat zocht en dat in de OP of in de eerste reactie zet, dan is dat overzichtelijk en kunnen mensen in hetzelfde vakgebied elkaar tips geven en informatie uitwisselen. En wie weet tref je een mede FOK!er die net iemand nodig had die hij/zij hier in die lijst zag staan.
Wat vinden jullie ervan en wie wil een aanzet geven:D?
Ik mik op de administratie (meer bepaald DIV) en logistiek, heb in de afgelopen jaren vooral ervaring in de administratie opgedaan als uitzendkracht.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:36 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ah kijk een stap in de goede richting!
Wat zoek je precies en waar heb je ervaring in?
quote:Onze opdrachtgever heeft een externe website bouwer, deze ondersteund je vanaf de zijlijn. Je schrijft foutloos nederlands.
Ik zou dan echt de vacature verbeterd en al terugsturen. Maar uitzendtrutjes en recruitertuig houden er niet zo van om op hun fouten gewezen te worden (ik heb het namelijk al eens gedaan en dat werd me niet in dank afgenomen).quote:
Heb ik ook 'n keer gedaan toen ik besloot dat ik dat baantje niet wilde en nee die kerel vond dat ook niet leuk.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik zou dan echt de vacature verbeterd en al terugsturen. Maar uitzendtrutjes en recruitertuig houden er niet zo van om op hun fouten gewezen te worden (ik heb het namelijk al eens gedaan en dat werd me niet in dank afgenomen).
Hoe lang ben je dan in godsnaam met die brief bezig geweest?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:15 schreef vencodark het volgende:
Shit, wilde ergens op solliciteren maar ik heb te lang geworsteld met de brief en nu is de baan al weg.![]()
Dit 1 goede brief steeds beetje aanpassen max 10 min per brief ?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe lang ben je dan in godsnaam met die brief bezig geweest?
Klopt. Eigenlijk al zolang als ik me kan herinneren kijken ze alleen naar je CV, de brieven zijn toch standaard. Hoogstens als er uit je CV iets niet duidelijk is (bijv. waarom wil je weg bij je huidige werk of moest je weg bij je laatste werk) kun je dat uitleggen in je brief.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een compleet nieuwe brief schrijven doe je toch ook binnen een uurtje?
Ze kijken tegenwoordig toch eerst naar je cv, dus die brief hoeft echt geen Pulitzer-materiaal te zijn.
Whehequote:
Is dit geen lokkertje? Ligt er wel erg dik op toch, als ik jou was zou ik hem verbeteren en terugsturen met de boodschap: Mij moet je hebben!quote:
Hoe lang geleden heb je die brief verstuurd? Want 3 tot 4 weken voor een afwijzing is ook "normaal"quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:25 schreef Joene het volgende:
Gewoon helemaal niks ! Is het teveel moeite om even te reageren dat ik niet geschikt ben ?
Gewoon dag of 10 terug een mailtje met een brief en cv . Dan denk ik doe even een mailtje terug ? Maar misschien heb ik de indruk dat als een vacature uitstaat , ze ook graag die mail lezen en beantwoorden ? er stond geen eind termijn bij de vacatures ?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe lang geleden heb je die brief verstuurd? Want 3 tot 4 weken voor een afwijzing is ook "normaal"
Dat zou je denken he? Ik heb ook 3 weken geleden op een vacature via linkedin gesolliciteerd. Ik heb geen enkele reply gehad van het bedrijf. Dus je hoopt maar dat die linkedin sollicitatieprocedure werktquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Gewoon dag of 10 terug een mailtje met een brief en cv . Dan denk ik doe even een mailtje terug ? Maar misschien heb ik de indruk dat als een vacature uitstaat , ze ook graag die mail lezen en beantwoorden ? er stond geen eind termijn bij de vacatures ?
En dat soort afwijzingen bel je niet na?quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja ik begrijp uiteraard dat er geen gegronde reden aan ten grondslag hoeft te liggen, maar daarom zeg ik... sommige afwijzingen trek ik slechter dan anderen. Zoals die afwijzing van de universiteit utrecht dat ze geen concrete online ervaring zagen in mijn cv. Die vond ik ook... apart.
Jawel...., Niet dat er wat uitkomt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En dat soort afwijzingen bel je niet na?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:51 schreef handige_haarie het volgende:
kijk eens hier voor een aantal tips: http://www.fok.nl/fok-voor-kandidaten/een-goede-motivatiebrief. Gaat dan wel over ict'ers maar is wel in het algemeen opgesteld. Hopelijk heb je er iets aan!
Mijn brief is 20 regels denk ik.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zoals ik net ook al zei is een brief in deze tijd van economische recessie van ondergeschikt belang. De mensen van HRM gaan echt niet al die sollicitatiebrieven door zitten lezen. Ze matchen toch voornamelijk op cv. Ik denk zelfs dat een korte motivatie ook wel volstaat, ipv een hele brief.
Dat is dan weer het andere uiterste.quote:
Niet haten op de brief.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is dan weer het andere uiterste.
Maar ik denk niet dat Joene vanwege zijn superbrief wordt uitgenodigd, maar meer omdat zijn cv, leeftijd, opleiding matcht bij hetgeen het bedrijf zoekt.
Bullshit , 20 regels waarin je een korte uitleg over jezelf geeft is prima + een redelijk kleine motivatie:)quote:
Nou qua cv heb ik op mn microsoft certificeringen na , alleen mavo dus dat zal weinig indruk makenquote:Op woensdag 19 juni 2013 11:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is dan weer het andere uiterste.
Maar ik denk niet dat Joene vanwege zijn superbrief wordt uitgenodigd, maar meer omdat zijn cv, leeftijd, opleiding matcht bij hetgeen het bedrijf zoekt.
Het is bij wet verboden om onderscheid te maken op leeftijd. Dus je moet ook ouderen aanwervenquote:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een werkgever zoiets serieus neemt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet steeds vaker online van die 'fancy cv's' met een professioneel danwel artistiek lijkende opmaak.
Bijv zoiets: http://comope.com/wp-content/uploads/2012/05/curriculum-vitae.jpg
Hoe staan jullie daar tegenover? Helpt zoiets nou? Ik heb namelijk een heel strak cv zonder hippe opmaak.
solliciteert die gast van dat cv voor een baan als model of zo? lengte en gewicht in je cv![]()
![]()
Denk dat het ligt aan waar je wil gaan werken. Als activiteiten begeleider is zoiets misschien leuk? Mijn cv is ook saai en strak. Misschien eens aanpassen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet steeds vaker online van die 'fancy cv's' met een professioneel danwel artistiek lijkende opmaak.
Hoe staan jullie daar tegenover? Helpt zoiets nou? Ik heb namelijk een heel strak cv zonder hippe opmaak.
solliciteert die gast van dat cv voor een baan als model of zo? lengte en gewicht in je cv![]()
![]()
Das alleen relevant voor hippe creatieve banen. Kan me voorstellen dat wanneer je als desktop publisher solliciteert of webdesigner en je dan je cv als infogram opmaakt dat wel gewaardeerd kan worden. Hoewel ondertussen de gimmick ook wel vanaf is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Je bloedgroep is ook relevant ...quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Als ik dit als HRM medewerker voor m'n neus zou krijgen zou ik in ieder geval hartelijk lachen om de spelvauten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Het helpt misschien om tussen een enorme stapel wel op te vallen. Maar teveel gedoe eromheen leidt gewoon af.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Van je blote jesters zeker?quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het helpt misschien om tussen een enorme stapel wel op te vallen. Maar teveel gedoe eromheen leidt gewoon af.
Ik heb in mijn cv bijvoorbeeld wel een foto zitten, gewoon omdat het net even anders is.
Is dat raar dan?quote:
Nee hoor, heb ik ook, werkt als een speerquote:
omg...quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Toen ze hier foto's gingen maken voor op de personeelspas moest ik expliciet vragen om alleen mijn gezicht op de foto te zetten, ik wilde mijn borsten er echt niet op hebben...die had de fotograaf namelijk wel in beeld![]()
kan je ook nogal moeilijk omheen bij jou als ik me goed kan herinnerenquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Toen ze hier foto's gingen maken voor op de personeelspas moest ik expliciet vragen om alleen mijn gezicht op de foto te zetten, ik wilde mijn borsten er echt niet op hebben...die had de fotograaf namelijk wel in beeld![]()
...en je avatar danquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Ja sorry, daar kan ik ook niets aan doenquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:11 schreef Joene het volgende:
kan je ook nogal moeilijk omheen bij jou als ik me goed kan herinneren
Moet je ook vooral niet doen , je hebt wat mij betreft 2 pluspunten op je sollicitatiequote:Op woensdag 19 juni 2013 15:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja sorry, daar kan ik ook niets aan doenKan ze moeilijk zo insnoeren dat het niet zo veel meer lijkt
Ik draag overal van die spaghetti truitjes onder, omdat met grote tieten, alles een diep decollete is...quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:30 schreef Isabeau het volgende:
Nou, normaliter helpt het geen reet, in tegendeelhttp://www.nu.nl/werk-en-(...)citatie-kosten-.html
als ik banen zoek die ik met mijn opleiding (die ik nu ga doen) kan doen vind ik niets,quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:36 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik draag overal van die spaghetti truitjes onder, omdat met grote tieten, alles een diep decollete is...
Heb overigens ook een foto bij mijn cv. Wie weet is dat het probleem.
Ondanks jaarcontract, toch voorzichtig nog aan het rond snuffelen, drie collegas hebben alweer uren mogen inleveren. Een 5.5 uur, een 6 uur en eentje 3 uur...
Overigens dafuq:
http://www.werkinkinderop(...)echt_kdv-polly_.aspx
HBO voor pm'er.... Welja joh, moet niet gekker worden.
Het hangt een beetje van de branche af maar het is heel normaal geworden om HBO'ers aan te nemen voor MBO-functies. Waarom ook niet? Keuze genoeg!quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:36 schreef Silmarwen het volgende:
HBO voor pm'er.... Welja joh, moet niet gekker worden.
of telefonisch.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:20 schreef SandwichIslands het volgende:
Ik zou vandaag nog mijn koffers pakken als ik iets in het buitenland had gevonden. Met mijn opleiding is dat wat moeilijk; bedrijfskunde en ondernemingsrecht (nationaal en weinig internationals geleerd).
Hoe wordt een sollicitatie gesprek gevoerd? Skype?
En antwoord...quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Sommige afwijzingen trek ik toch slechter dan anderen. Vandaag een afwijzing voor een functie van Productmanager voor een bedrijf dat offshore software ontwikkeld (team in Roemenië) wegens "onvoldoende aanleiding in CV en motivatie om verder te praten".
Ik heb 5 jaar ervaring als productmanager in een technische omgeving en ervaring met offshore software ontwikkeling onder mijn supervisie (in Rusland en China).
Tja, vinkjes zetten dus waarbij op eigen kracht (bewezen) hetzelfde niveau bereiken blijkbaar minder waard is.quote:We hebben behoorlijk veel reacties ontvangen op deze vacature, dus dit geeft ons de riante positie om kritisch te kunnen zijn. Dan wordt er op verschillende punten gelet: opleidingstraject, opleidingsniveau, werkervaring, leeftijd, etc. Bij jou heeft het eerste punt een rol gespeeld, je opleidingstraject. Als je dan een CV hebt van iemand met VWO en aansluitend een afgeronde HBO/WO opleiding, dan heeft diegene nu eenmaal een streepje voor.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zit op mevrouw d'r linkedin te kijken en ze heeft zelf geen enkele relevante opleidng in de richting van HR
Oh die had J ook al paar maanden terug.. Leuke vacature, voldeed aan alle eisen, behalve het hbo papiertje...quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En antwoord...
[..]
Tja, vinkjes zetten dus waarbij op eigen kracht (bewezen) hetzelfde niveau bereiken blijkbaar minder waard is.
Daar zijn die ervaringscertificaten toch voor?quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Een papiertje is veel meer waard dan bewezen kennis en ervaring. Mijn vriend wordt ook helemaal simpel van het diploma-staren in Nederland. Jarenlang in de UK aan het werk geweest in de ICT, in Nederland geen baan kunnen vinden omdat hij geen HBO-diploma oid heeft (wel een aantal jaar gestudeerd, maar kon tijdens zijn studie in een leuke baan aan de slag en is daar blijven hangen - in Engeland maakt een diploma ook minder uit dan in Nederland).
Hoor wel vaker dat er sowieso minder op opleiding/ervaring gelet wordt in Engeland en meer op het enige wat het belangrijkste zou moeten zijn: "is hij/zij goed in zijn/haar werk?" Verhuizen begint meer en meer de moeite waard te lijken voor mij.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Een papiertje is veel meer waard dan bewezen kennis en ervaring. Mijn vriend wordt ook helemaal simpel van het diploma-staren in Nederland. Jarenlang in de UK aan het werk geweest in de ICT, in Nederland geen baan kunnen vinden omdat hij geen HBO-diploma oid heeft (wel een aantal jaar gestudeerd, maar kon tijdens zijn studie in een leuke baan aan de slag en is daar blijven hangen - in Engeland maakt een diploma ook minder uit dan in Nederland).
In dit geval zal dit waarschijnlijk geen diploma-staren zijn geweest maar gewoon het feit dat ie geen opleiding afgemaakt heeft. Dat komt over als een zwakte en roept meteen vragen op.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Lekker kort door de bocht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In dit geval zal dit waarschijnlijk geen diploma-staren zijn geweest maar gewoon het feit dat ie geen opleiding afgemaakt heeft. Dat komt over als een zwakte en roept meteen vragen op.
Ja, en waar baseer je het op dat iemand goed is in zijn/haar werk? In de eerste plaats toch wel op de opgedane werkervaring en zijn kwalificaties. Dat iemand eerder een baan heeft gehad op de sales afdeling van T-mobile maakt hem niet direct de ideale werknemer voor je eigen sales afdeling. In de UK wordt er minder naar een diploma gekeken omdat het onderwijs daar, in tegenstelling tot hier, minder gestandaardiseerd is. In Nederland is een hbo diploma van opleiding X overal van ongeveer de gelijke kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) wat dus veel meer houvast biedt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:37 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hoor wel vaker dat er sowieso minder op opleiding/ervaring gelet wordt in Engeland en meer op het enige wat het belangrijkste zou moeten zijn: "is hij/zij goed in zijn/haar werk?" Verhuizen begint meer en meer de moeite waard te lijken voor mij.
Inderdaad. Vandaag las ik nog dat 23% van de HBO'ers en 15% van de WO'ers geen enkele opleiding in het hoger onderwijs afmaakt. Aangezien het om zulke grote aantallen gaat, maak je mij niet wijs dat het het allemaal zwakkelingen betreft. De teneur is om leerlingen/studenten altijd maar de schuld te geven, maar ik denk persoonlijk dat er heel veel mis is met het onderwijs zelf.quote:
Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk 5 jaar geleden, eerstejaars bouwkunde gestart met bijna 40 leerlingen.. Eerste jaar vielen er al 20 af omdat ze het niet aankonden (type HAVO-student die nu ineens zelf werk moeten verzetten in plaats van dat de docent vertelde wat en hoe ze het moeten doen) en uiteraard een enkeling die toch niet op de juiste plaats zat. Tweede jaar weer 5 eraf omdat ze het niveau niet haalden, derde jaar een enkeling vertraging i.v.m. slechte resultaten en uiteindelijk in het vierde jaar ben ik afgestudeerd met 5 klasgenoten..quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:58 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Inderdaad. Vandaag las ik nog dat 23% van de HBO'ers en 15% van de WO'ers geen enkele opleiding in het hoger onderwijs afmaakt. Aangezien het om zulke grote aantallen gaat, maak je mij niet wijs dat het het allemaal zwakkelingen betreft. De teneur is om leerlingen/studenten altijd maar de schuld te geven, maar ik denk persoonlijk dat er heel veel mis is met het onderwijs zelf.
Klopt, personeel zoeken is geen liefdadigheid waar je elk persoon 8 uur kunt screenen. Het moet allemaal snel-snel, en als je vanwege een kul-reden buiten de boot kunt vallen dan zullen ze je daarom afwijzen. Mensen hebben nou eenmaal vooroordelen. Houd daar rekening mee bij een sollicitatie.quote:
Ik denk dat er dan twee conclusies getrokken kunnen worden:quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:11 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Als ik naar mijn persoonlijke situatie kijk 5 jaar geleden, eerstejaars bouwkunde gestart met bijna 40 leerlingen.. Eerste jaar vielen er al 20 af omdat ze het niet aankonden (type HAVO-student die nu ineens zelf werk moeten verzetten in plaats van dat de docent vertelde wat en hoe ze het moeten doen) en uiteraard een enkeling die toch niet op de juiste plaats zat. Tweede jaar weer 5 eraf omdat ze het niveau niet haalden, derde jaar een enkeling vertraging i.v.m. slechte resultaten en uiteindelijk in het vierde jaar ben ik afgestudeerd met 5 klasgenoten..
En volgens de docenten was dat elk jaar hetzelfde verhaal, bij elke leergang.. Dat er iets mis zit in het onderwijs ben ik met je eens, maar ik weet zeker dat het merendeel nog steeds bij de student ligt..
Ik zeg niet dat er helemaal niet opgelet wordt maar een vriend van me die hier jong en onervaren niet aan de bak kwam heeft in de UK wél een baan gevonden. Blijkbaar gunnen ze daar starters vaker een kans.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en waar baseer je het op dat iemand goed is in zijn/haar werk? In de eerste plaats toch wel op de opgedane werkervaring en zijn kwalificaties. Dat iemand eerder een baan heeft gehad op de sales afdeling van T-mobile maakt hem niet direct de ideale werknemer voor je eigen sales afdeling. In de UK wordt er minder naar een diploma gekeken omdat het onderwijs daar, in tegenstelling tot hier, minder gestandaardiseerd is. In Nederland is een hbo diploma van opleiding X overal van ongeveer de gelijke kwaliteit (uitzonderingen daargelaten) wat dus veel meer houvast biedt.
Dat een diploma belangrijk is, is ook logisch. Dat je ooit een paar jaar een studie hebt gevolgd op hbo niveau betekent niet automatisch dat je ook over hbo werk en denkniveau beschikt. Een afgeronde opleiding met een diploma is een bewijs dat je dat in ieder geval wel hebt. Dat je vervolgens gewerkt hebt met collega's die gepromoveerd zijn of een academische achtergrond hebben betekent ook niet meteen dat je door je werkervaring op dat niveau zit.
In het buitenland zal je op den duur weer tegen hele andere barrières oplopen. Het Angel-Saksische systeem is wel bedoeld om mensen meer kansen te geven (je ligt er sneller uit als je niet geschikt bent, waardoor men meer risico durft te nemen om toch wat van je te laten zien) wat een groot voordeel is. Maar afhankelijk van de uitgangspositie kan je daardoor nog slechter af zijn.
Euh ja want 1 enkele ervaring is genoeg om dat statistisch gezien te onderbouwenquote:Op donderdag 20 juni 2013 16:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er helemaal niet opgelet wordt maar een vriend van me die hier jong en onervaren niet aan de bak kwam heeft in de UK wél een baan gevonden. Blijkbaar gunnen ze daar starters vaker een kans.
Klinkt verdacht, goed de kleine lettertjes doorlezen. En vooral geen investering doen of ergens geld voor neerleggen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Dinsdag een contract ondertekenen bij een detacheerbureau aan de andere kant van 't land. Ze bieden me een opleiding én tegelijkertijd een salaris, ook al is er geen sprake van een inlenende partij![]()
Dinsdagochtend in ieder geval door 200 km ochtendspits heenworstelen, tenzij ik simpelweg maandag al richting de plaats alwaar het detacheerbureau zit kar en daar in een goedkoop hotel overnacht. Kost wel wat (49 euro) maar lijkt me wél praktischer
Dat sowieso ... ! Ze zoeken nu alvast stevig naar werkbetrekkingen in de overheid (hebben nu vier mogelijkheden op het oog). In ruil voor de opleiding dien ik een bepaalde periode voor ze te blijven werken met boeteclausule als ik me hieraan niet houd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:42 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Klinkt verdacht, goed de kleine lettertjes doorlezen. En vooral geen investering doen of ergens geld voor neerleggen.
En dat doe ertoe omdat? Jij bent afgewezen omdat jij geen hbo/wo hebt, niet omdat je geen relevante opleiding hebt. Kennelijk geldt voor die funcite hbo/wo nivo en kiezen zij daarvoor omdat af te meten aan de afgeronde opleidingenquote:Op donderdag 20 juni 2013 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zit op mevrouw d'r linkedin te kijken en ze heeft zelf geen enkele relevante opleidng in de richting van HR
quote:ls je dan een CV hebt van iemand met VWO en aansluitend een afgeronde HBO/WO opleiding, dan heeft diegene nu eenmaal een streepje voor.
Het doet er überhaupt nergens toe omdat ik niet op haar functie solliciteerde, maar typerend is het wel he.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:24 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En dat doe ertoe omdat? Jij bent afgewezen omdat jij geen hbo/wo hebt, niet omdat je geen relevante opleiding hebt. Kennelijk geldt voor die funcite hbo/wo nivo en kiezen zij daarvoor omdat af te meten aan de afgeronde opleidingen
[..]
Nee hoor helemaal nietquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het doet er überhaupt nergens toe omdat ik niet op haar functie solliciteerde, maar typerend is het wel he.
oh jij mengt je weer in een discussie ! Nutteloze hierquote:
Aah, je komt het opnemen voor je whatsapp mattie, heb je mamma Ticootje er al bij geroepen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Joene het volgende:
[..]
oh jij mengt je weer in een discussie ! Nutteloze hier
Present.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Aah, je komt het opnemen voor je whatsapp mattie, heb je mamma Ticootje er al bij geroepen?
nee ik volg dit topic en zie weer eens een kansloze reactie van Domme Kut voorbij komen .quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Aah, je komt het opnemen voor je whatsapp mattie, heb je mamma Ticootje er al bij geroepen?
Ja z'n manager is m'n type niet, anders had ik m wel ff gezogen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Domme_Gans het volgende:
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom je werkgever 500 euro heeft "afgepakt"ipv toegegeven heeft.
Ik had niet anders van je verwacht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja z'n manager is m'n type niet, anders had ik m wel ff gezogen.
ik ook! Het mooie is dat hij 1 september een nieuwe neer mag zetten die welquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Domme_Gans het volgende:
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom je werkgever 500 euro heeft "afgepakt"ipv toegegeven heeft.
Zijn we het alsnog eens!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:42 schreef Joene het volgende:
[..]
ik ook! Het mooie is dat hij 1 september een nieuwe neer mag zetten die wel
Solliciteert op binnendienst functie en ik wel zorg dat ik een buitendienst functie heb met auto
eens is groot woord ik blijf m'n manager een enorme paardenlul vinden , omdat hij mij 500 eu netto afpaktquote:
Waarom zit jij Joene en Swets steeds zo te trollen eigenlijk? Ik begrijp dat je het niet met ze eens hoeft te zijn, maar jouw reacties op hen zijn vanaf het begin af aan wat eh... buitenproportioneel.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Domme_Gans het volgende:
Je overdrijft, ik heb nooit eerder op Swets lopen trollen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom zit jij Joene en Swets steeds zo te trollen eigenlijk? Ik begrijp dat je het niet met ze eens hoeft te zijbn, maar jouw reacties op hen zijn vanaf het begin af aan wat eh... buitenproportioneel.
Nou, alleen joene dan. Vraag blijft staan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:55 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Je overdrijft, ik heb nooit eerder op Swets lopen trollen.
Omdat ik vind dat hij zich als een verongelijkt kleind kind gedraagt met zijn "ze pakken me dingen af". Overigens vind ik niet dat ik in dit topic trollquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, alleen joene dan. Vraag blijft staan.
Oke. Ik kijk tegen beide punten anders aan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat hij zich als een verongelijkt kleind kind gedraagt met zijn "ze pakken me dingen af". Overigens vind ik niet dat ik in dit topic troll
Ik vind het heel typisch dat je dit geen getroll vindt:quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oke. Ik kijk tegen beide punten anders aan.
Maar ik ben weer weg uit dit topic. Ben een van de gelukkigen die in no-time een nieuwe baan heeft gevonden.
quote:nee ik volg dit topic en zie weer eens een kansloze reactie van Domme Kut voorbij komen .
Actie-reactie.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik vind het heel typisch dat je dit geen getroll vindt:
[..]
Jullie zoeken zeker werk? Iemand met een fulltime baan heeft geen tijd zoveel woorden vuil te maken aan een onderwerp op een internetforum.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:07 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Na zoveel dagen? Van een volwassen vent? Alsjeblieft zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:49 schreef M1stral het volgende:
[..]
Jullie zoeken zeker werk? Iemand met een fulltime baan heeft geen tijd zoveel woorden vuil te maken aan een onderwerp op een internetforum.Neucken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-weg-
Prima. DM maarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:59 schreef MissionPhailed het volgende:
PostNL plant me de komende weken voor minder uren in vanwege vakantietijd. En als klap op de vuurpijl ontving ik van het detacheerbureau die me een betaalde leerwerk-traject aanbood het bericht dat het opleidingsinsituut die over het leergedeelte van het traject gaat niet akkoord gaat omdat ik geen werkplek heb. Weg inkomensgarantie per september
Wow, dat is zwaar kut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-weg-
Naja, 5 jaar Gymnasium en 1 jaar Havoquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zet er gewoon 5 Havo op en laat Gymnasium vallen, mits je niet meer jaren Gymnasium hebt gedaan dan Havo.
Gewoon eerlijk zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:27 schreef Desdemona het volgende:
[..]
Naja, 5 jaar Gymnasium en 1 jaar Havo
Dit, tenzijn je voor McKinsey gaat werken, boeit het een werkgever over het algemeen weinig wat je op de middelbare hebt gedaanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:53 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dan zou ik lekker die 1 jaar Havo eraf laten!
Nouja, het is een beetje zuur als je eerst triomfantelijk aan de werkcoach laat weten dat je een werkbetrekking van ánderhalve jaar in het vooruitzicht hebt, en daarna op je schreden moet terugkerenquote:
Of je zet alleen de data van de diploma's neer:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk zijn.
Bijvoorbeeld
2000-2005 Gymnasium
2005-2006 HAVO, Diploma behaald.
Het zal ze vraagtekens opleveren maar in feite komt dit neer op een jaar blijven zitten op de middelbare. Niks ernstigs aan, de ervaringen die je erna op hebt gedaan zullen veel relevanter zijn. Als ze er bij een eventueel gesprek naar vragen kan je het altijd uitleggen.
Dat is ook een mooie oplossing.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Of je zet alleen de data van de diploma's neer:
2006 - Havo diploma, Scholengemeenschap Pietje Puk te Schubbekutteveen.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Of je zet alleen de data van de diploma's neer:
2006 - Havo diploma, Scholengemeenschap Pietje Puk te Schubbekutteveen.
Ik zou sowieso geen standaard word opmaak meer gebruiken. Ik heb bijv. mijn CV in InDesign gemaakt, en geprobeerd om er een frisse strakke look in te brengen, zonder gekke vormen, maar wel dat het beter leesbaar is, en meer professionaliteit uitstraaltquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Isabeau het volgende:
![]()
Een word-documentje voldoet vrijwel altijd hoor. Uitzondering is misschien als je in het grafisch design zit.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 21:11 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen standaard word opmaak meer gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |