abonnement Unibet Coolblue
pi_128281556
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:48 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ja. Gaat precies over vergelijking Beatles met Onedirection, wat volgens jou gelijk staat aan de vergelijking Tupac met Kanye West. Voor puristen is er een wereld van verschil, maar van een afstandje gezien valt dat best nog wel mee. De populariteit van de Beatles toen is te vergelijken met veel tienerbandjes nu. Tupac en en Kanye West net zo.

Waar je wel een punt hebt is dat, ondanks dat de muziek misschien gelijkwaardig lijkt (in ieder geval voor mij als 'buitenstaander'), de doelgroep dat absoluut niet is. Net zoals Beatles-fanmeisjes van toen niet dezelfde muzieksmaak hebben dan OneDirection-fanmeisjes van nu. Dus er kan nog wel wat verbeterd worden.

Ik zou me alleen niet zo druk over maken. Uiteindelijk is het gewoon gerichte marketing die nog niet perfect is.
Ik had het niet over de kwaliteit van de muziek, want ik zou geen één OneDirection nummer kunnen opnoemen. De muziek van 2Pac en Kanye vergelijkbaar noemen vind ik wel erg kort door de bocht maar als je er nooit naar geluisterd heb zal het best op elkaar lijken.

Het ging mij er meer om dat 2Pac een van de meest gerespecteerd artiesten uit de hiphop scene is en Kanye gewoon een verschrikkelijke aandachtsgeile rapper is die je niet serieus kan nemen. De onderwerpen die ze gebruiken in hun muziek zeggen genoeg, om over het imago van Kanye maar te zwijgen...

Ik ben overigens geen hiphop kenner, luisterde er vroeger wel eens naar maar that's it. Zag dit toevallig voorbij komen en vond het lachwekkend. Het was ook niet mijn bedoeling om van een mug een olifant te maken.
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:08:11 #127
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_128281692
quote:
STREAMS VANAF JULI MEEGETELD IN SINGLE TOP 100
“NEDERLANDSE MUZIEK BLIJFT ACHTER OP STREAMINGPLATFORMS”


Vanaf juli zullen naast fysieke singles en downloads ook muziekstreams meegeteld worden voor de Single Chart, die wordt samengesteld door GfK Dutch Charts. Ook voor de gouden en platina status van singles zal vanaf nu streaming data worden meegenomen. In eerste instantie worden streams via Spotify, Deezer, Ziggo Muziek en Xbox Music meegeteld. Het gaat enkel om de data door betalende abonnees. Gratis streams of views via Youtube gaan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Noord-Amerika, niet meetellen.

Als verklaring hiervoor geeft Michel Admiraal van GfK dat van oudsher enkel betaalde producten meetellen voor de Single Top 100. “Airplay telt voor ons eveneens niet. Youtube zal dus voorlopig niet mee worden genomen.” Admiraal sluit niet uit dat dit in de toekomst alsnog mee gaat tellen, maar is voorlopig al blij met de huidige aanpassingen in het beleid. “Het aanpassen van de chart is een logisch gevolg van de veranderende manier waarop naar muziek geluisterd wordt.”

Admiraal vertelt dat al enige tijd is geëxperimenteerd met de nieuwe data en de gevolgen voor de chart. “Hits zijn hits, dat is niet ineens anders op streaming platforms. Maar je zult wel bepaalde verschuivingen gaan zien.” Volgens de huidige data blijft het Nederlandse product op platforms als Spotify nog achter bij internationale muziek. Admiraal: “Dat heeft ook te maken met het aanbod en de data die de platforms aanleveren. Als ze zien dat dit meetelt voor de chart, zal dit wellicht ook nog veranderen.”

Volgens industriebronnen zou vanaf juli de verhouding streams en downloads 500:1 worden. Dit zou betekenen dat elke 500 beluisterde tracks worden meegeteld als één download. GfK wil dit niet bevestigen. Admiraal: “De factor blijft intern en wordt niet gecommuniceerd. Deze is tot stand gekomen aan de hand van cijfers van het totaal aantal streams, de hoeveelheid abonnementen en de opbrengsten.” Hieruit kan worden opgemaakt dat de factor in de loop der tijd aangepast kan worden. In de VS heeft men wel openheid gegeven. Hier ligt de verhouding aanzienlijk anders en tellen 100 streams als één download.

Uitgaande van deze verhouding - en circa 25% betalende streamers bij de huidige streaming diensten - zou Mr. Probz met zijn single Waves (318.467 maal afgespeeld afgelopen week op Spotify, de #2 in Nederland) er deze week alleen al via Spotify 159 (636/4) downloads bij krijgen en hiermee weer een stukje hoger in de Single Top 100 belanden. We gaan het zien, vanaf 1 juli.

In 2012 groeide de consumentenbesteding aan streamingabonnementen van 8,9 miljoen euro naar 29,6 miljoen. Het aantal gedownloade singles groeide tegelijkertijd met 17% naar 10 miljoen stuks. Dit jaar zette de groei in het eerste half jaar door. Cijfers daarover worden binnenkort bekend gemaakt. Martin Jessurun, voorzitter van de Chart Commissie van NVPI Audio: “Hitlijsten zijn van oudsher van groot belang in de muziekwereld. Het is immers de meest directe manier om de populariteit van onze artiesten en hun muziek te meten. Het is dus erg belangrijk dat we streams ook meetellen.”

Het bestuur van NVPI Audio heeft tevens besloten om in navolging van de Verenigde Staten per 1 juli streams mee te tellen voor de gouden en platina statussen van single tracks. Voor albums wordt dit nog voorbereid. NVPI is verantwoordelijk voor het verstrekken van de gecertificeerde penningen voor de gouden en platina platen.
Door Erik Zwennes, jun 26, 2013
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:08:35 #128
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128281706
Yeezus al eens gehoord dan? Kanye is hit en miss maar Yeezus vind ik echt goed, een van de beste albums dit jaar.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:53:49 #129
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_128285779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:16 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ja, dan zijn er duizenden betere oplossingen als spotify, ik snap nog steeds niet eigenlijk wat de meerwaarde is hiervan, maar mischien zie ik iets over het hoofd
quote:
In slaap vallen met iPhone of iPad (slaaptimer)

De klok-applicatie van iPhone en iPad hebben een handige timerfunctie, die ervoor zorgt dat je met de iPhone in slaap kunt vallen, zonder dat je batterij leegloopt.

Als je ‘s avonds wilt gaan slapen is het lekker om nog even naar een muziekalbum of audioboek te gaan luisteren. Je kunt ook een afspeellijst opstarten, maar als de lijst met nummers te lang is loop je het risico dat de muziek gewoon blijft doorspelen. Je wordt halverwege de nacht wakker vanwege de herrie of de batterij is vrijwel leeg wanneer je ‘s ochtends wakker wordt.

Daar is een oplossing voor: de klok-applicatie van de iPhone heeft namelijk een sleeptimer. Ga naar Klok > Timer > Als timer eindigt > Stop afspelen.

Vergeet niet een tijd in te stellen, bijvoorbeeld 30 minuten. Zet nu een lekker muziekje op, relax en de muziek stopt vanzelf. Als de tijd afgelopen is, zal de muziek automatisch stoppen. Via de aan/uitknop bovenop het toestel kun je het scherm van de iPhone ondertussen uitschakelen, zodat maar een minimale hoeveelheid energie wordt gebruikt.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:01:55 #130
13973 ranja
image means nothing
pi_128290449
Leuk die nieuwe feature 'Ontdekken'

Omdat je Rachel Yamagata hebt geluisterd vind je deze release van Twinkle Twinkle Little Rock Star vast leuk *O*



eh

-O-
  vrijdag 28 juni 2013 @ 11:26:52 #131
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_128354257
Gisteren de android app geupdate en het werkt nu een stuk beter! ^O^ Geen vastlopers met de offline tracks.
pi_128356329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:01 schreef ranja het volgende:
Leuk die nieuwe feature 'Ontdekken'

Omdat je Rachel Yamagata hebt geluisterd vind je deze release van Twinkle Twinkle Little Rock Star vast leuk *O*

[ afbeelding ]

eh

-O-
Haha!

Toffe feature wel, beetje vergelijkbaar met de recommendations van LastFM. Eens kijken of het ook echt nuttige aanbevelingen zijn.
pi_128363751
Ik heb juist sinds de update dat ik mobiel (Android) niet langer dan een kwartier kan luisteren of hij loopt vast. Als ik ook nog eens op internet wil is het helemaal erg. Nog even, maar anders is het zo geen doen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 23:40:14 #134
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128379424
Hebben jullie dit ook: ben sinds een paar geen Premium meer en nu krijg ik soms zo'n melding als ik tijdens het afspelen van een nummer een ander nummer wil spelen dat ik over de 10 uur zit en verschijnt er rechtsboven een soort tijdlijn met 0 minuten. Wat blijkt is dat er altijd een reclame tevoorschijn komt en ik daarna weer kan luisteren.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_128384776
Mijn vader heb ik een Spotify premium code gegeven maar hij vindt er minder aan dan gedacht.

Betekend dus dat ik een code voor 1 maand Spotify premium over heb ter waarde van 10 euro.

Voor 8 euro mag die weg. Hoop dat ik iemand blij mag maken. DM me!
pi_128386416
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:51:32 #137
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_128387099
quote:
Hehe, dat is op last.fm ook altijd zo opvallend. Die typische 3fm-artiesten worden gelinkt aan andere 3fm-artiesten.
pi_128411924
Volgens spotify heb ik al 10 uur geluisterd (ik heb geen premium o.i.d.), en ik kreeg dus een melding, maar na het weggeklikt te hebben werkt alles gewoon nog.. Ik luister nog steeds en klik telkens andere muziek aan en het werkt allemaal. Huh?

(niet een mobiele versie ofzo, zoals ik al zei, gewoon een normaal account)
pi_128412032
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:08 schreef donroyco het volgende:

[..]

quote:
Het bestuur van NVPI Audio heeft tevens besloten om in navolging van de Verenigde Staten per 1 juli streams mee te tellen voor de gouden en platina statussen van single tracks. Voor albums wordt dit nog voorbereid. NVPI is verantwoordelijk voor het verstrekken van de gecertificeerde penningen voor de gouden en platina platen.
Door Erik Zwennes, jun 26, 2013
Ik voorzie een tsunami aan gouden en platina platen voor Bieber, One Direction en dergelijke omdat bakvissen tracks (en straks albums) op repeat zetten of elkaar op gaan roepen massaal die meuk te draaien om hun idolen te helpen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 30 juni 2013 @ 08:45:40 #140
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128413618
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]


[..]

Ik voorzie een tsunami aan gouden en platina platen voor Bieber, One Direction en dergelijke omdat bakvissen tracks (en straks albums) op repeat zetten of elkaar op gaan roepen massaal die meuk te draaien om hun idolen te helpen. :')
:r
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 30 juni 2013 @ 16:21:36 #141
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128423729
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 03:00 schreef alwaysonhold het volgende:
Mijn vader heb ik een Spotify premium code gegeven maar hij vindt er minder aan dan gedacht.

Betekend dus dat ik een code voor 1 maand Spotify premium over heb ter waarde van 10 euro.

Voor 8 euro mag die weg. Hoop dat ik iemand blij mag maken. DM me!
Hoe kan hij er minder aan vinden dan gedacht, de code is dus reeds geactiveerd? Je weet ook dat Premium alleen nut heeft als je Spotify op een mobiel device gebruikt, anders is Unlimited goed genoeg.

quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:49 schreef Poemgirl het volgende:
Volgens spotify heb ik al 10 uur geluisterd (ik heb geen premium o.i.d.), en ik kreeg dus een melding, maar na het weggeklikt te hebben werkt alles gewoon nog.. Ik luister nog steeds en klik telkens andere muziek aan en het werkt allemaal. Huh?

(niet een mobiele versie ofzo, zoals ik al zei, gewoon een normaal account)
Zie mijn post een paar boven je, is denk ik een technische storing maar weet het niet zeker.

quote:
Hoeveel muziek kan ik afspelen met Spotify Free?
De eerste zes maanden nadat je je Spotify-account hebt aangemaakt kun je met Spotify Free onbeperkt streamen. Na deze periode gelden enkele beperkingen.

Hoeveel muziek kun je streamen?
Beginnend met 10 uur zal je account vervolgens elke week 2,5 uur streaming toegewezen krijgen. De tijd die je niet gebruikt wordt opgespaard tot een maximum van 10 uur.

Streamtijd wordt elke week aan je account toegevoegd, op dezelfde dag van de week dat je je Spotify-account hebt aangemaakt, en op ongeveer hetzelfde uur van de dag.

Onbeperkt lokale muziek afspelen
Uiteraard geldt er geen afspeelbeperking voor je eigen muziekbestanden die je in Spotify hebt geïmporteerd, of de muziek die je hebt gekocht en gedownload van de Download Store. De beperking geldt alleen voor muziek die je in Spotify streamt. Het afspelen van je eigen bestanden heeft geen invloed op je toegewezen streamtijd.

Zelfs als je je op dit moment niet wil abonneren, denken we dat je geweldig gebruik kan maken van Spotify. Je kan je bestaande muziekbibliotheek in de desktopapplicatie importeren, en je bestanden synchroniseren met de mobiele apps of met je iPod. We hopen dat je met de gratis streamtijd online nieuwe muziek zult ontdekken en delen. Spotify biedt je zo een fantastische muziekspeler die al je muzikale opties open houdt.

Spotify Premium en Spotify Unlimited
Als je onbeperkt en zonder reclame wil kunnen streamen, kun je je Spotify-account op elk gewenst moment opwaarderen met een Spotify Unlimited-abonnement. En als je de volledige Spotify-ervaring wil proberen, met nog hogere geluidskwaliteit, offline afspeellijsten en streaming op je mobiele telefoon, dan kun je je account opwaarderen naar Spotify Premium.
Bron: https://support.spotify.c(...)fy-Free-2/?in=search
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 1 juli 2013 @ 12:00:47 #142
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_128453379
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

[..]

Ik voorzie een tsunami aan gouden en platina platen voor Bieber, One Direction en dergelijke omdat bakvissen tracks (en straks albums) op repeat zetten of elkaar op gaan roepen massaal die meuk te draaien om hun idolen te helpen. :')
Ik niet. Want alleen betalende klanten tellen mee.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_128457941
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 16:21 schreef Woods het volgende:

[..]

Hoe kan hij er minder aan vinden dan gedacht, de code is dus reeds geactiveerd? Je weet ook dat Premium alleen nut heeft als je Spotify op een mobiel device gebruikt, anders is Unlimited goed genoeg.

[..]

Zie mijn post een paar boven je, is denk ik een technische storing maar weet het niet zeker.

[..]

Bron: https://support.spotify.c(...)fy-Free-2/?in=search
Nee, die was nog niet gebruikt die code. Hij is al vergeven de code.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:57:44 #144
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_128487472
En nu is mijn limiet echt op :') Volgens mij heb ik no-way 10 uur zitten luisteren sinds ik Premiumloos ben :{
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:00:43 #145
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_128500334
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_128508200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:57 schreef Woods het volgende:
En nu is mijn limiet echt op :') Volgens mij heb ik no-way 10 uur zitten luisteren sinds ik Premiumloos ben :{
Doe toch niet zo moeilijk over die 5 of 10 euro _O- ;)
pi_128509543
Er is een tijd geweest dat ik even heel krap bij kas zat. Telefoonabbo opgezegd en heel goedkoop internetloos abonnement genomen, alles waar ik lid van was opgezegd, euroshopperboodschappen enzo ... Maar m'n spotify heb ik slechts teruggebracht van 10,- pm tot 5,- pm. Dat zeg ik echt niet op. Behoort tot mijn basisbehoeften.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:46:01 #148
258885 Solique
I Kill You !
pi_128512270
Blijf nog steeds vasthouden aan de free versie, zorg ik er ook voor dat ik niet zoveel muziek meer luister. :P
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_128526103
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 01:56 schreef Ferdo het volgende:
Ik voorzie een tsunami aan gouden en platina platen voor Bieber, One Direction en dergelijke omdat bakvissen tracks (en straks albums) op repeat zetten of elkaar op gaan roepen massaal die meuk te draaien om hun idolen te helpen. :')
Ik hoorde deze week een gast van die club op de radio. Dat soort acties gaan ze er blijkbaar uit filteren. Als een nummer een overdreven aantal keren is beluisterd, dan is er zeer waarschijnlijk zo'n repeat-actie aan de gang.
Hoe dat dan precies in zijn werk ging kon (of wilde) hij echter niet uitleggen.

Aan de andere kant: het zal mij persoonlijk een rotzorg wezen welke artiest wel of niet een Shurgard filiaal vol kan leggen met platina platen. Dat is voor mij geen graadmeter voor goede muziek.

O.T.: ik ben blij met Spotify. Telefoon of tablet aan mijn stereo en hoppa: bergen muziek over de speakers in een behoorlijke kwaliteit. En hoewel ik het grootste deel van de Pink Floyd catalogus al op cd heb, is het lekker om ze te kunnen mixen in playlists tussen andere songs van andere artiesten.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  woensdag 3 juli 2013 @ 09:55:41 #150
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_128528537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:18 schreef mazeind het volgende:

[..]

Ik hoorde deze week een gast van die club op de radio. Dat soort acties gaan ze er blijkbaar uit filteren. Als een nummer een overdreven aantal keren is beluisterd, dan is er zeer waarschijnlijk zo'n repeat-actie aan de gang.
Hoe dat dan precies in zijn werk ging kon (of wilde) hij echter niet uitleggen.

Aan de andere kant: het zal mij persoonlijk een rotzorg wezen welke artiest wel of niet een Shurgard filiaal vol kan leggen met platina platen. Dat is voor mij geen graadmeter voor goede muziek.

O.T.: ik ben blij met Spotify. Telefoon of tablet aan mijn stereo en hoppa: bergen muziek over de speakers in een behoorlijke kwaliteit. En hoewel ik het grootste deel van de Pink Floyd catalogus al op cd heb, is het lekker om ze te kunnen mixen in playlists tussen andere songs van andere artiesten.
Ik heb nu een bluetooth audio apparaatje. Werkt helemaal perfect icm spotify.

Enige kleine nadeel is dat het alles bij elkaar toch een klein beetje scheelt in de geluidskwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')