Waarom heb ik hier niet eerder over gehoord. Zo meteen even downzooien.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:14 schreef tralalala het volgende:
TV / Tweede Wereldoorlog - Unsere Mütter, unsere Väter
![]()
![]()
Mensen kunnen beter naar deze serie kijken, beter dan BoB.
Ik heb hem al helemaal gezien.
Je bent wel op dreef hequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik dood de tijd met Keith
[ afbeelding ]
Vroeg ik mij ook al af.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:19 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Waarom heb ik hier niet eerder over gehoord. Zo meteen even downzooien.
Hij is bijna nog sneller dan Stijntje.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:20 schreef alors het volgende:
[..]
Hij is een Stinho wannabe, maar dan met slechte TTs.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:20 schreef alors het volgende:
[..]
Hij is een Stinho wannabe, maar dan met slechte TTs.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:20 schreef Specularium het volgende:
Superneger is de nieuwe topickaper.
Nee hiervanquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:18 schreef Martinello het volgende:
[..]
Daar krijg je een epileptische aanval van.
Die snelheid komt Stijntje anders wel van pas bij het korfballen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Hij is bijna nog sneller dan Stijntje.
Je verveelt je echt hequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Sorry
Om het goed te maken
[ afbeelding ]
Verdachtquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:22 schreef Karina het volgende:
[..]
Paar keer blijven zitten, maar nu goede cijfers
Kunstenaarquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:22 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Sorry
Om het goed te maken
[ afbeelding ]
Emil?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
"het Rotterdamse"
maar één celebrity zegt dat ook wel eens.
Iemand die ik op 1 zou zetten bij SigaarSnor
Helaas wel hoor.. Hij zat er laatst weer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hebben we trouwens het laatste jaar niet meer bij Matthijs gezien.
Laatste tijd keek ik eigenlijk geen Wereldje draait door meerquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:24 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Helaas wel hoor.. Hij zat er laatst weer.
Ze gebruiken de goeie zalfjes.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:24 schreef alors het volgende:
Wat hebben die voorzittertjes van zulke gezelschappen altijd gave huidjes. Seabert ook.
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Beter een scholier met een baard dan een scholiere..
Terecht.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:25 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Laatste tijd keek ik eigenlijk geen Wereldje draait door meer
Oh, dat kan niet?quote:
Jan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet zeggen dat je mijn doorbraak op SigaarSnor gemist hebt?
Maar dat durft bijna niemand hardop te zeggen, terwijl het helemaal waar is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Het is toch allemaal de schuld van de Islamistische scholen, deze jongens zijn onschuldig
Wat moet je gaan leren dan? Je kunt een paar keer oefenexamens maken, maar de rest van de skills heb je 5 of 6 jaar de tijd voor gehad.quote:
Paar uur na de examens zelfsquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef tralalala het volgende:
Examens zijn sowieso beschikbaar via internet een dag na de examens toch?
Stelen mag van Allahquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Maar dat durft bijna niemand hardop te zeggen, terwijl het helemaal waar is.
Geen idee? Ik heb geen examen Frans gedaanquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef alors het volgende:
[..]
Wat moet je gaan leren dan? Je kunt een paar keer oefenexamens maken, maar de rest van de skills heb je 5 of 6 jaar de tijd voor gehad.
Na 6 proefexamens maken wordt je er best goed in.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef alors het volgende:
[..]
Wat moet je gaan leren dan? Je kunt een paar keer oefenexamens maken, maar de rest van de skills heb je 5 of 6 jaar de tijd voor gehad.
Een uur na afloop al.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef tralalala het volgende:
Examens zijn sowieso beschikbaar via internet een dag na de examens toch?
Dommâge!quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Geen idee? Ik heb geen examen Frans gedaan
Maar jullie moesten ook in uniform naar school, en je werd met en stok geslagen als je stout was. Toch?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik moest alles snel op een kladblaadje schrijven vroeger
Deed ik ook niet en ik had toch een schitterende 8.quote:
Duits heb je net wat meer aan binnen de techniek wereldquote:
Over de knie bij de leraar jaquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:29 schreef Latert het volgende:
[..]
Maar jullie moesten ook in uniform naar school, en je werd met en stok geslagen als je stout was. Toch?
Encroyable...c'est une scandale!quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Geen idee? Ik heb geen examen Frans gedaan
Ik vond het belangrijker om naar huis te mogen dus dat deed ik nooit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik moest alles snel op een kladblaadje schrijven vroeger
Ik was altijd als eerste klaar, tijd zat om nog even wat op te schrijven.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:30 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik vond het belangrijker om naar huis te mogen dus dat deed ik nooit.
En dat hij Yohann Gène wilde dwingen zijn achternaam als Genee uit te sprekenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Encroyable...c'est une scandale!
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef nomenklatura het volgende:
Ik dacht dat die dit gast was van Thats The Question
Ik deed het ook alleen maar omdat ik het gewoon supergemakkelijk vondquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:30 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Duits heb je net wat meer aan binnen de techniek wereld
Een TDJ zonder Diekstra en Gertje is geen TDJquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
En dat hij Yohann Gène wilde dwingen zijn achternaam als Genee uit te spreken
Alleen is hij er niet bij dit jaar
Ik deed Duits toen Duits1 nog niet eens bestondquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:32 schreef alors het volgende:
[..]
Ik deed het ook alleen maar omdat ik het gewoon supergemakkelijk vondDuits met al die naamvallen
Ik deed Duits1 toen zat nog bestond, alleen lezen, hoppa een 9
Dat is Bert van Leeuwen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef nomenklatura het volgende:
Ik dacht dat die dit gast was van Thats The Question
Toen was het nog oorlog zeker?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik deed Duits toen Duits1 nog niet eens bestondIk weet niet eens wat Duits 1 is
Frans is lekker heterosensueel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef superniger het volgende:
Duitse taal is gewoon bekverkrachting
Talen zijn een tijdje gesplitst geweest (Duits en Frans dan) En dan had je dus als het ware een halve taal waarbij je kon kiezen voor onderdelen spreken/luisteren/lezen/schrijven.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik deed Duits toen Duits1 nog niet eens bestondIk weet niet eens wat Duits 1 is
Ah ok, ik moest alles doen. Voor Duits en Frans. Spaans heb ik later pas gedaan, maar daar had je ook al deze onderdelen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
Talen zijn een tijdje gesplitst geweest (Duits en Frans dan) En dan had je dus als het ware een halve taal waarbij je kon kiezen voor onderdelen spreken/luisteren/lezen/schrijven.
Kunstenaarquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:35 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds met Keith bezig
Lezen gaat bij mij nog heel goed, luisteren en spreken is al wat minder helaas.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef alors het volgende:
[..]sexy taal, mijn Spaans is alleen heel erg roestig
2 duimpjesquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hoeveel bied je voor het volgende kunstwerk?
Kun je die kop van Derk niet verbouwen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:37 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Hoeveel bied je voor het volgende kunstwerk?
Louis is schipper naast Mart.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:37 schreef Zipportal het volgende:
DeMart groter dan God
![]()
[ afbeelding ]
Dit is gewoon Renske die aan het trollen is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:38 schreef Lkw het volgende:
Goh, de vragen die gesteld worden, lijken wel ter plekke verzonnen. Heb bijna plaatsvervangende schaamte. Middelbare-schoolwerk.
Achja, je gaat toch geen voorbereidingstijd in Derk Bolt steken?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:38 schreef Lkw het volgende:
Goh, de vragen die gesteld worden, lijken wel ter plekke verzonnen. Heb bijna plaatsvervangende schaamte. Middelbare-schoolwerk.
Je hebt ook Vermist met Jaap Jongbloed.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:39 schreef tralalala het volgende:
Is die kerel veel ouder geworden of is er een andere versie van Spoorloos?
Wil je hem rood, groen, blauw, of alle kleuren van de regenboog?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:37 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Kun je die kop van Derk niet verbouwen?
eensquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:41 schreef Karina het volgende:
Excuses voor de slavernij zijn nu niet rullevant
eens
oneens
Rullevant is fout gespeld op het tweede schermquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:41 schreef Karina het volgende:
Excuses voor de slavernij zijn nu niet rullevant
eens
oneens
Ja wat een lutsers.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:42 schreef Latert het volgende:
[..]
Rullevant is fout gespeld op het tweede scherm
Allemaal van die D of T mensen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef Latert het volgende:
"Met vreemde blanken aan boort"... Wat een racist was dat!
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:45 schreef tralalala het volgende:
Zonder slavenhandel hadden we geen Django Unchained gehad.
Zonder die kutfilm had ik nooit de VI Veenstra rel gemist.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:45 schreef tralalala het volgende:
Zonder slavenhandel hadden we geen Django Unchained gehad.
Ik heb daar ook een broertje aan dood.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:45 schreef Latert het volgende:
Ugh... ik wordt niet goed van zijn "weg met ons" houding
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:47 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Zonder die kutfilm had ik nooit de VI Veenstra rel gemist.
Ben er nog boos van.
Huilebalkerij. Niets mis met kritisch naar het verleden te kijken. Waarom dat opeens een 'weg met ons'-houding is, zie ik niet in. Alsof we alleen maar moeten doen alsof we met zijn allen fantastisch zijn zonder enige smetten....quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:45 schreef Latert het volgende:
Ugh... ik wordt niet goed van zijn "weg met ons" houding
Ten eerste is dit onzin. Ten tweede heeft dat niets te maken met wat 'we' zèlf hebben gedaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:48 schreef Lkw het volgende:
Heel Afrika was overigens al één grote slavenmarkt nog voordat er ooit een blanke voet aan wal had gezet.
Dit is verre van onzin. Verdiep je maar eens in de geschiedenis.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ten eerste is dit onzin. Ten tweede heeft dat niets te maken met wat 'we' zèlf hebben gedaan.
Daar gaat het niet eens om. Het gaat meer om de erkenning. Als het gaat om de slavernij, maar ook de wantoestanden in Indonesië is daar in onze geschiedenisboeken maar weinig over weergegeven. Is m.i. wel een tekortkoming...quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Want ik heb zo'n bruin vermoeden dat die zwartjoekels uit afrika het de reet zal roesten
Ten eerste is dat geen onzin, de arabieren hielden daar al flink huis.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ten eerste is dit onzin. Ten tweede heeft dat niets te maken met wat 'we' zèlf hebben gedaan.
Ik hoef mij niet schuldig te voelen voor iets wat vroeger normaal gevonden werd, en waar ondertussen generaties overheen gegaan zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
Huilebalkerij. Niets mis met kritisch naar het verleden te kijken. Waarom dat opeens een 'weg met ons'-houding is, zie ik niet in. Alsof we alleen maar moeten doen alsof we met zijn allen fantastisch zijn zonder enige smetten....
Heb oorlogsgeschiedenis gestudeerd. Ik denk dat ik de geschiedenis wel beter ken dan jij. Maar met name de tweede zin in hetgeen je quootte was belangrijk. Maar in je selectieve redenatie heb je dat wellicht gemist....quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dit is verre van onzin. Verdiep je maar eens in de geschiedenis.
Ten tweede is het goed zaken in perspectief te zetten, hetgeen ik met mijn opmerking doe.
Ja, jij bent echt goed.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Heb oorlogsgeschiedenis gestudeerd. Ik denk dat ik de geschiedenis wel beter ken dan jij. Maar met name de tweede zin in hetgeen je quootte was belangrijk. Maar in je selectieve redenatie heb je dat wellicht gemist....
Hijh heeft het over heel Afrika. dan praat hij onzin. Wat je bedoelt met 'resultaten uit het verleden' weet ik niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ten eerste is dat geen onzin, de arabieren hielden daar al flink huis.
Ten tweede bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.
Wie zegt dat jij je schuldig moet voelen? Schuldig voelen is onzin inderdaad. Net als het excuses. dat geldt overigens ook voor Japan die dat richting Nederland zou moeten doen. De erkenning is echter een ander verhaal. Veel te veel mensen denken dat het wel meeviel kwa wantoestanden. Ook omtrent Indonesië, dat zgn. 'ons oude Indië' is, terwijl we daar gewoon de bezetter waren en echt niet zo lief waren voor de lokale bevolking; tot moordpartijen, verkrachtingen en formele verklaringen van inferioriteit aan toe.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:50 schreef Latert het volgende:
[..]
Ik hoef mij niet schuldig te voelen voor iets wat vroeger normaal gevonden werd, en waar ondertussen generaties overheen gegaan zijn.
Klopt. De arabieren hielden zelfs ook blanke slaven. Niet veel, maar toch. Daarbij was slavenhandel ook onderling in zwart Afrika heel gewoon. Zwarten die zwarte slaven hielden. Maar dat wordt altijd ongenoemd gelaten in dit soort discussies in de media.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ten eerste is dat geen onzin, de arabieren hielden daar al flink huis.
Nogmaals jongen, verdiep je in de geschiedenis. In zwart Afrika was slavernij heel gewoon. Zwarten die zwarten als slaven hielden welteverstaan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hijh heeft het over heel Afrika. dan praat hij onzin.
Blanken hadden ook blanke slaven. Maar de discussie begon doordat je stelde dat heel Afrika een grote slavenmarkt was. Dat is pertinent onzin. Daarbij praat het niets goed. Dat in Polen de Joden massaal uitgeleverd weden aan de Duitsers, praat niet goed dat wij dat ook deden..quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:56 schreef Lkw het volgende:
[..]
Klopt. De arabieren hielden zelfs ook blanke slaven. Niet veel, maar toch. Daarbij was slavenhandel ook onderling in zwart Afrika heel gewoon. Zwarten die zwarte slaven hielden. Maar dat wordt altijd ongenoemd gelaten in dit soort discussies in de media.
Het is simpelweg GEEN onzin. Man, lees een geschiedenisboek. Daarbij praat ik niks goed, ik zet dingen alleen in perspectief. Zoals ik al zei.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Blanken hadden ook blanke slaven. Maar de discussie begon doordat je stelde dat heel Afrika een grote slavenmarkt was. Dat is pertinent onzin. Daarbij praat het niets goed.
Zijn allemaal graaiers daar, zwart geld ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:02 schreef alors het volgende:
Dirk Kuyt speelt natuurlijk louter om sportieve redenen in TurkijeGewoon een graaier.
Racist.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:03 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zijn allemaal graaiers daar, zwart geld ook.
Behalve die ene keer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik probeer aan het eind altijd te luisteren of er nog geheime instructies zijn Renske zijn, maar ze doen het geluid altijd op tijd uit.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:05 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Zei iemand hier Herdgang?
Dat ik een geschiedenisboek zou moeten lezen zal ik maar even negeren. Ook Afrika heeft namelijk een uitgebreide oorlogsgeschiedenis, die ook met die van ons verbonden is. Je zet helemaal niets in perspectief wanneer je het over het initiatief van de beste man hebt. Wanneer ik jou een beuk verkoop, en het vervolgens 'in perspectief' zet door te zeggen dat zinloos geweld overal gebeurt, is het dan opeens in mindere mate een vorm van wangedrag?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is simpelweg GEEN onzin. Man, lees een geschiedenisboek. Daarbij praat ik niks goed, ik zet dingen alleen in perspectief. Zoals ik al zei.
Niemand stelt dat het deviant gedrag was. Het was alleen een wantoestand. Overal ter wereld worden de meest vreselijke dingen gedaan ten tijde van oorlog. Dat maakt niet dat die gedragingen in mindere mate als wangedrag moet worden gelabeld. Overigens zijn er ook volken door de geschiedenis heen die ondanks hun hoogstaande ontwikkeling niet vervallen zijn in dergelijk gedrag.quote:Voor een goed begrip van de geschiedenis moet je dingen in perspectief van de tijd plaatsen. Dat zou je moeten weten als je geschiedenis hebt gestudeerd.
De Turkse competitie is sterker dan de Nederlandse. Je hebt meer kans om in Europa mooie wedstrijden te spelen, het weer is daar beter, en Nederland kun je je hele leven nog in wonen. Lijkt me prima redenen, buiten het financiële aspect om, voor een voetballer om voor de Süper Lig te kiezen....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:02 schreef alors het volgende:
Dirk Kuyt speelt natuurlijk louter om sportieve redenen in TurkijeGewoon een graaier.
Je hebt heel veel woorden nodig, maar je weerspreekt me nergens.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:12 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat ik een geschiedenisboek zou moeten lezen zal ik maar even negeren. Ook Afrika heeft namelijk een uitgebreide oorlogsgeschiedenis, die ook met die van ons verbonden is. Je zet helemaal niets in perspectief wanneer je het over het initiatief van de beste man hebt. Wanneer ik jou een beuk verkoop, en het vervolgens 'in perspectief' zet door te zeggen dat zinloos geweld overal gebeurt, is het dan opeens in mindere mate een vorm van wangedrag?
[..]
Niemand stelt dat het deviant gedrag was. Het was alleen een wantoestand. Overal ter wereld worden de meest vreselijke dingen gedaan ten tijde van oorlog. Dat maakt niet dat die gedragingen in mindere mate als wangedrag moet worden gelabeld. Overigens zijn er ook volken door de geschiedenis heen die ondanks hun hoogstaande ontwikkeling niet vervallen zijn in dergelijk gedrag.
Meer: http://www.geschiedenis24(...)ernij-in-afrika.htmlquote:Slavernij is al een oud fenomeen in West-Afrika als de Europeanen vanaf de vijftiende eeuw op het toneel verschijnen. Sommige Afrikaanse culturen houden dan al eeuwen slaven.
'In perspectief' om daarmee zaken goed te praten is onzin.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je hebt heel veel woorden nodig, maar je weerspreekt me nergens.
En hieruit concludeer je dat heel Afrika één grote slavenmarkt was?quote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:14 schreef Kenju het volgende:
[..]
De Turkse competitie is sterker dan de Nederlandse. Je hebt meer kans om in Europa mooie wedstrijden te spelen, het weer is daar beter, en Nederland kun je je hele leven nog in wonen. Lijkt me prima redenen, buiten het financiële aspect om, voor een voetballer om voor de Süper Lig te kiezen....
De coëfficiënten zeggen helaas niets over de kracht van het voetbal. In Turkije wordt veel meer geld uitgegeven. Ze staan maar één plek onder ons, en gaan ons inhalen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1. Wat lul je nou steeds met je goed praten. Ik praat niks goed en ik heb ook die intentie niet. Ik zet de geschiedenis in perspectief en dat is de enige manier om op een juiste manier naar de geschiedenis te kijken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:17 schreef Kenju het volgende:
[..]
'In perspectief' om daarmee zaken goed te praten is onzin.
[..]
En hieruit concludeer je dat heel Afrika één grote slavenmarkt was?
Wanneer je als reactie het 'in perspectief' meent te moeten plaatsen, praat je het wel goed.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:22 schreef Lkw het volgende:
[..]
1. Wat lul je nou steeds met je goed praten. Ik praat niks goed en ik heb ook die intentie niet. Ik zet de geschiedenis in perspectief en dat is de enige manier om op een juiste manier naar de geschiedenis te kijken.
Je bent zo goed om mij een linkje te bieden over iets anders dan hetgeen ik over viel. Niet bepaald nuttig, wèl?quote:2. Ik ben zo goed om jou een linkje te bieden
Dat plaatje geeft de situatie weer van de intercontinentale slavenhandel (richting Arabische wereld). Het laat niets zien over de interne Afrikaanse slavenmarkten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:24 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wanneer je als reactie het 'in perspectief' meent te moeten plaatsen, praat je het wel goed.
[..]
Je bent zo goed om mij een linkje te bieden over iets anders dan hetgeen ik over viel. Niet bepaald nuttig, wèl?
[ afbeelding ]
Niet bepaald 'heel Afrika als een grote slavenhandel', wèl?
Kijk nog eens. Het gaat om slavenhandelroutes. En dacht je dat het bij (het tegenwoordige) Mali en Marokko eindigde? Die werden gewoon verscheept naar het westen en noorden. En inderdaad ook de Arabische wereld. verder is het redelijk om aan te nemen dat ook voor de Afrikaanse handel, hier de slaven vandaan werden gehaald. Immers, als hou ideeën zouden kloppen, zouden de andere regio's hun mensen ook willen aanbieden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat plaatje geeft de situatie weer van de intercontinentale slavenhandel (richting Arabische wereld). Het laat niets zien over de interne Afrikaanse slavenmarkten.
Dit is onzin. Tijdens de uitzending van vandaag is het ook nog gezegd. Verder doet het niets af aan het willen erkennen van het feit dat er wangedrag is vertoond door, in dit geval, de kerk. Dat anderen het ook deden, maakt dus niets uit. Of anderen er op terugkijken als zijde iets afkeurenswaardig, is voor hun. Ik vind het belangrijk dat wij het wel erkennen. En daarnaast ook ophouden met ideeën over dat de mensen uit de voormalige kolonies blij moeten zijn dat ze hier mogen wonen terwijl hun voorouders net zo goed een offer hebben gebracht voor dit land. In termen van persoonlijke offers (en eigenlijk ook in absolute zin) nog veel meer dan de voorouders van autochtone Nederlanders.quote:Altijd als slavernij ter sprake komt, doet iedereen alsof slechts de Europeaan de kwade genius was en de rest van de wereld slachtoffer.
Niemand zegt dat dit niet zo is (overigens zijn de Romeinen zijn een van de oudste beschavingen ter wereld, en die hadden ook slaven. Tuurlijk zijn beschavingen in India, Persië en China ouder, maar toch; voordat de Nederlanders, Engelsen, Spanjaarden, Portugezen kwamen, waren de oude Europeanen er ook al). Ik had het alleen over die onzin dat 'heel Afrika' een grote slavenhadel zou zijn.quote:Dat is waanzinnige onzin. Slavernij had je overal te wereld, en met name ook in Afrika en de Arabische wereld. Zelfs lang voordat de Europeaan op het toneel verscheen.
Ik denk dat je gewoon zeer selectief naar zaken kijkt. Dat slavernijprogramma waar ze een fragment uit gebruikte werd ook verteld over onder meer Europese slaven, hedendaagse slavernij. Dus wat je stelt is pertinent onzin. Ik heb eerder het idee dat je in een soort van slachtofferrol wil kruipen waarin ons van alles wordt aangemeten en anderen vrijuit zouden gaan.quote:Ik hecht eraan dat het gehele verhaal verteld wordt, en bij het onderwerp slavernij verdomt men dat structureel. Ik vind dat zeer irritant.
Je wilt blijkbaar koste wat kost je gelijk halen hè? Sorry, maar van mij krijg je het niet. Mijn punt heb ik al verschillende keren duidelijk gemaakt en daar blijf ik bij: slavernij hoorde meer bij de tijdgeest dan bij de Europeaan. Het kwam in vele delen van de wereld voor, met name ook in Afrika (en ook voordat de Europeanen daar voet aan wal zetten). Nee, niet alleen uitgevoerd door de Arabieren, maar ook door de Afrikanen onderling.quote:
Dit zijn twee verschillende grootheden. Frappant dat je het tegen elkaar afweegt. Verder snap je kennelijk totaal niet wat ik bedoel. Ik heb het nooit over 'het méér horen bij de Europeaan dan bij anderen' gehad.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:38 schreef Lkw het volgende:
Je wilt blijkbaar koste wat kost je gelijk halen hè? Sorry, maar van mij krijg je het niet. Mijn punt heb ik al verschillende keren duidelijk gemaakt en daar blijf ik bij: slavernij hoorde meer bij de tijdgeest dan bij de Europeaan.
Nooit heb ik dit ontkent. Je lijkt zelf wat te verzinnen en daarop te antwoorden. Ik had het erover dat je het over 'heel Afrika als één grote slavenhandel' had. Dat is onzin, en niets anders dan onzin. De onderbouwing of een bron ervan heb ik ook nooit van je gezien.quote:Het kwam in vele delen van de wereld voor, met name ook in Afrika
En de beste man in KvdB wil erkenning voor het gegeven dat de kerk daar ook zijn rol in heeft gehad. Meer niet. Jij maakt er meteen van dat het deel is van een soort van whitemans burden-idee.quote:De Europeaan heeft wel aan enorme schaalvergroting gedaan, waardoor de impact groter werd dan daarvoor. Dat is evident en treurig.
Dus dat Afrikanen het ook deden, betekent per definitie dat heel Afrika een slavenmarkt was? Vreemde redenatie dit. Dan was Europa dat ook. Van het uiterste noorden tot in het zuiden werden ook slaven gevangen en gehouden.quote:Maar geen reden om te ontkennen dat de Afrikanen onderling ook wel pap lustten van slavernij en Afrika dientengevolge al één grote slavenmarkt was nog voordat de Westerling zich ermee ging bemoeien.
Weer geen vuurwerkquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:12 schreef borisz het volgende:
Vanavond
- Pechtold
- Bodar
- Baudet en Boomsma.
Pauw & Witteman had in het seizoen 2012 – 2013 een gemiddelde kijkdichtheid van 7,5, met gemiddeld 1.160.000 kijkers.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zat het met de kijkcijfers van P&W eigenlijk? Volgens mij hadden ze dagelijks rond de miljoen...
Pechtold. Vind het altijd wel fijn om naar hem te luisteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:12 schreef borisz het volgende:
Vanavond
- Pechtold
- Bodar
- Baudet en Boomsma.
Dank. P&W is ook gewoon leuker, dusja.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:08 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Pauw & Witteman had in het seizoen 2012 – 2013 een gemiddelde kijkdichtheid van 7,5, met gemiddeld 1.160.000 kijkers.
http://broadcastmagazine.(...)izoen-af/#more-16365
Eens. Zeker als hij wat bijdehanter wordt...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Pechtold. Vind het altijd wel fijn om naar hem te luisteren.
Behalve leuker, ook gewoon beter, in zowat ieder opzicht. Wat krampachtig proberen ze daar voor tante Truus ook wat te hebben, maar in de regel gewoon goede gasten. Dit terwijl zij bij KvdB graag op dat niveau blijven....quote:Dank. P&W is ook gewoon leuker, dusja.
Pauw en Witteman + Renske = Gegarandeerd van topshows.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
P&W heeft alleen geen dashboard en afterparty.
Ja P&W is inderdaad leuker. De Vara mannenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:11 schreef ajacied4lf het volgende:
Dank. P&W is ook gewoon leuker, dusja.
Ik kan die man niet uitstaan, als ik hem zie wil ik hem slaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Een katholiek bij de protestanten. Altijd leuk
Afterparty-held op het tweede scherm die na de show met de gasten gaat praten.quote:
My Big Fat Gypsy Valentine zeker?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:14 schreef Karina het volgende:
Oh ik bedenk net dat ik alleen het laatste half uurtje kan kijken, tot half 12 kijk ik iets anders. Dat scheelt een half uur ergernis van Bodar.
Ben je niet gewend van mij ik ken ze licht de bekende Nederlanders..Maar haar nietquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:12 schreef tralalala het volgende:
Renske niet kennen
één van de grootste talenten op tv.
Renske is een man.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ben je niet gewend van mij ik ken ze licht de bekende Nederlanders..Maar haar niet
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ben je niet gewend van mij ik ken ze licht de bekende Nederlanders..Maar haar niet
Ik zou bijna denken dat je verliefd bent op Renskequote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Als die-hard RensieRenske fan komt 'ik ken haar niet' hard aan.
Pauw heeft wel een afterparty, maar die is privé.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
P&W heeft alleen geen dashboard en afterparty.
Ik post gewoon het linkje, misschien kijken er nog wat meer mensen mee danquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:32 schreef tralalala het volgende:
Ik ga voor Big Fat Gypsy Wedding en dan nog net even het laatste stukje en de afterparty mee pakken.
Volgens mij stinkt hij.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:10 schreef Wopper1 het volgende:
Die Bodar heeft ook altijd hetzelfde aan he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |